Joulukuun Toivevauvat 2012 *Heinäkuussa*

Moi,
just tultiin neuvolasta. Oli aivan ihanaa kuulla pienet sydänäänet (143x/min), kun nyt viiteen viikkoon ei ole ollut mitään seurantoja:) Muutenkin kaikki oli oikein hyvin. Rautalisää tosin pitäis kuulemma alkaa ottaa, kun hb oli just yhtä pykälää alle rajan, 114. Painoa oli tullu huimat puol kiloa lisää, o-ou;)

Pääseekös sinne fb ryhmään muuten vielä mukaan, vai oliko niin, että se on jotenkin jo sulkeutunut?

Julia ja vaavi 16+6
 
mame31 mekin remontoidaan 1920 luvulla rakennettua omakotitaloa. purettiin koko yläkerta ulkolaudotukseen asti ja nyt on eka huone vasta valmis, toista alotettiin viikko sit, sit tarkotus rakentaa "lisäsiipi" ja sit remontoidaan olkkari ja sen jälkeen keittiö ja siis ennen lisäsiipeä rakennettaan ulkoeteinen ja yritettään saada suihku sisään taloon :D tällästä mukavaa puuhaa täs lasten keskellä ;)

Mitä tohon golfpalloon niin soitin tänä aamuna naistenklinikalle ja sielt se ihana hoitaja sano että toi on yleisimpiä löytöjä tällä hetkellä melkeimpä joka päivästä. ja suurin osa on harmittomia. ja mä kans että toi reisiluu on varmaan ihan mittavirhe... Mun ukkohan on "persjalkanen" joka kerta kun pesen sen housut pelästyn kun venytän ne et helvatti kutistuko nää.. kun sen farkun lahkeen pituus on varmaan 1m :) Mutta jooh mä yritän tääl olla normisti viel 3yötä ja sit on reissu helsinkiin lapset menee mun äidin luo siks aikaa.....

Minsku ja bonsku <3
 
Minsku 82: Meillä kanssa mies on ihan persjalkainen, joten meidän masuasukin reisiluu vastasi viime viikolla ultrassa 3-4 päivää muita mittoja nuorempaa. En osaa sanoa, mitä se on milleissä. Eikä erikoislääkäri nähnyt asiassa mitään huolestuttavaa. Toivotaan, että maanantaina tulee hyviä uutisia!

Jee! Tänään alkaa loma, mulla on suunnitelmissa ulkoilla paljon ja syödä terveellisesti, jotta kaveri mahassa voisi mahdollisimman hyvin. Todellisuudessa varmaan syön pelkkää grilliruokaa ja makaan riippukeinussa:D.


Mukavaa viikonloppua kaikille!

lanttu-anttu & retiisi 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Minsku82
Minskulle tosi paljon tsemppiä, tässä vaiheessa ei tosiaan kärisisi enää ottaa huonoja uutisia vastaan. Toivottavasti maanantaina selviää missä mennään ja uutiset on hyviä!

Ollan lähdössä reissuun puoleksitoista viikoksi huomenna, eli hiljaista tulee mun osalta olemaan. Vointiin ei sinänsä mitään uutta, aika normi olo on edelleen eikä liiemmin uusia vaivoja ole tullut. Jos nyt ei lasketa kauppakassien kanniskelusta tullutta selkäkipua.

Kertoilkaapa muutkin rakenneultrakuulumisia, täällä ultra vasta elokuun alkupuolella.

Undu & Lihansyöjä 17+5 (piti oikein miettiä missä mennään)
 
Eipä tässä mitään asiaa varsinaisesti oo, kunhan nostelen tuolta toiselta sivulta..:p

Julialla oli hyviä neuvolakuulumisia, onnea niistä..:) Eikös kuulostakin toi viisi viikkoa kamalan pitkältä ajalta, ettei sinne mahaan pääse kurkkaamaan/kuuntelemaan..:|

Misnku, hyvä, että oot päässyt jo pahimman järkytyksen yli ja oot löytänyt muitakin vaihtoehtoja kuin ne pahimmat!!:hug: Tsemiä ensi viikkoon ja toivotaan uusintaultrasta parempia tietoja!

Lanttu-Antun lomasuunnitelmat kuulostaa hyviltä... Voikun olis ittelläkin riippukeinu..:D

Hyvää lomaa kaikille lomailijoille, muistakaa kummisaappaat ja satikka mukaan..;)

Sofi ja ekavekara esu 19+4
 
Minsku meillä rempataan -60 luvun 2 kerroksista taloo, eli ei ihan ehkä noin perusteellisetsi kun teillä :)
vaikka edelleen on aika uupunut meininki- hyvä et jaksaa töissä olla, niin vähän jaksaa jo miettiä et mitä tarvitaan, kun ihan huonekaluja ja sen semmosta tarttis..

pieniä liikkeitä tuntuu- mutta aika vähän, - kai se on ihan normaalii..ens viikon ultraan vielä aikaa..

mame ja 17+2
 
Heh, katoin tuossa eilen pätkän sitä neuvolasta saatua dvd:tä, joku Oppaana vanhemmuuden polulla tmv. Oli kyllä harvinaisen koomista katteltavaa :D Ihan turhanpäiväinen, siinä siis oli näytelty koko prosessi raskauden alusta vauvan hoitoon ja höystettynä ei niin hienovaraisella sponsorimainonnalla (mm. S-ketju ja Tikkurila) Katoin sellasen puoli tuntia ja totesin että juu ei kiitos enempää :D

Voi luoja mun tekis mieli kylmää, kuivaa omenasiideriä. Loma alkoi ja ihan mukava kelikin ollu tänään niin mikä olis parempaa kuin kylmä Strongbow tmv... no pitää vaan tyytyä vichyyn.

Eipä mulla muuta tällä kertaa :)

19+3
 
Poksutaan ja paukutaan täälläkin :heart:

Käskin miehen pitää tänään kättä vattan päällä niin tunti liikkeet.
Toi on kyl ihan mahoton myöryy tuol, ainoot milloin en oo tunten mitää on aamuyöstä vessa reissun jälkee. :D

Tänne ei muuten mitää kummempia. Painonkin oon saanu hiukan nousemaan ja ens viikol olis tarkastus käynti neuvolas.

Ain00 ja Milli 18+0
 
Palattu taas kotiin reissusta. Oltiin kavereiden mökillä, jossa sitten pimeässä söin homeista leipää. Ehdin pari haukkua ottaa rieskasta ja ihmetellä omituista makua ennen kuin kehtasin emännältä tiedustella taskulamppua ja huomasin, että leivässä oli homepilkkuja. Olen syönyt valion juustoa ym ihan hyvällä omallatunnolla enkä ole stressannut syömisistä, mutta nyt sitten vähän huolestuin. Leivässä olevassa homeessa voi kuulemma olla jotain myrkyllistä, joka aiheuttaa maksavaurioita, mutta en jotenkin jaksa uskoa, että kaksi haukkua tekisi vauvalla mitään. No eipä asialle enää mitään voi! Mutta mikä ihaninta, mies sai eilen tuntea potkut :) Jee, ja keksittiin vihdoinkin nimi myös tyttövauvalla. Pojan nimi on ollut mielessä jo pitkään, mutta tytöstä ei haisuakaan. Luin sitten esikoisen odotuskirjaa ja sieltähän se nimi pomppasi silmiin samantien eli on se mikä esikoiselle piti antaa, mutta päädyttiin toiseen, kun parhaimman kaverin veljellä oli nimi jo käytössä. Kaveri siis on molempien kummi, joten hänelle olisi voinut olla hankalaa. Mut siis nimi otetaan käyttöön, jos tulokas on tyttö, niin kuin luulen. Masu ihan samanmallinen kuin tytöistä on ollut eli leviää sivuille ja sykkeet ihan samat kuin edeltäjillä. Luojan kiitos miehellä ei ole mitään poikatoiveita 2:n tytön jälkeen vaan totesi, että oikeastaan olisi aika hauskaa, että perheessä olisi 6 tyttöä (koiratkin siis narttuja) ja vaan 1 mies. Mies on muutenkin aika naisvaltaisella alalla eli kouluttaa parturi-kampaajia eli tottunut tulemaan toimeen tämän meidän superhelpon sukupuolen kanssa :) Mulle ei ole väliä, mutta jos tulisi poika, niin pääsisi shoppaa vaatteita oikein urakalla! Mut voihan tuolla 3:lle tytöllekin ostaa uuden garderobin, kun noita edellisiä vaatteita on tullut jo katseltua 2:n päällä. Kunhan vaan syntyisi terveenä, mulla on koko ajan edelleen ihan kauhea huoli päällä...
 
Eilen oli kummipojan ristiäiset <3 Aivan ihana nimi tuli hänelle. Ja hyvin meni ristiäiset oikein kiltti poika hän on, ja suloinen. Nyt tuli vielä isompi odotus, että sais oman pienen murun syliin.

Taas on ollu niin hektistä aikaa ettei oo ehtiny kirjottelemaan sen enempää. Pieni koira on saapunut meille, ja sitä tässä on nyt opetettu pissaamaan ulos, ei sisälle :) Mutta koira on tosi kiltti.

Ja *POKS*

Susanna#1 & LillaMy 17+0 <3
 
Heissan taas!

Minskulle Tsemppiä tälle päivälle. Täällä on peukut pystyssä, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Taitaa alkaa olee monella nyt jännät viikot edessä, kun rakenneultrat starttaa kunnolla pyörimään meidän porukassa. Kenelläs kaikillä jo tällä viikolla oli se? Itse pitäis vielä ensviikkoon malttaa sitä odotella.

malttamaton meillä on just päinvastainen tilanne eli oon tällähetkellä talouden ainoa nainen, esikoisen ja miehen lisäksi on vielä 2 uroskoiraa.. :D Mun pojat! :heart: Katotaan tasoittaako tämä uusin tulokas tilannetta..

Wera_ Oli saanut jonkun DVD:n neuvolasta? En ole tommosesta edes kuullutkaan. Jäänköhän nyt paljosta paitsi..? :LOL:

Ja tänään taas poksuttais! 19+0 täynnä, puoliväli jo häämöttää! :heart:

 
Täällä odotellaan innolla teidän rakenneultraan jo pääsevien kuulumisia. Itsellä vielä melkeen 4 vkoa.
ei meilläkään oo dvd:tä annettu, tosin muistelisin et ekan kohdalla näytettiin jossakin perhevalmennuksessa
joku dvd.

mame 17+4
 
Heips kaikille :wave:

Rakenneultra on mulla keskiviikkona. Kääk! Tajusin vasta eilen, että se todellakin on niin pian jo. Toivottavasti pikkuinen paljastaa siellä myös sukupuolensa, tulevat kummitädit taitavat sitä uutista tosin odottaa jopa enemmän innoissaan kun minä(odottavat ostoksille pääsyä) :D

Jonkinlaisia kivuttomia supistuksia on täällä jo tullut. Muutaman kerran ilman mitään rasitustakin, mutta töissä ollessa kun joutuu jatkuvasti kumartelemaan niin noustessa tuntuu kuinka kohtua kiristää epämukavasti. Se kyllä helpottaa nopeasti, mutta kiristys tuntuu tulevan epämukavemmaks päivän mittaan. Tän lisäks mulla on edelleenkin selkä vihoitellut, tukivyö auttoi kyllä jonkunverran. Heti vaan kun kävelee enemmän niin vihloo, blaah. Perjantaina soitinkin töistä neuvolaan ja mut passitettiin kotiin. Tänään oon sit menossa tosta selästä työterveyteen, kun neuvola on kesän takia niin tukossa. Onneksi esimies on ymmärtäväinen tän asian kanssa. Itsellä vaan ollut jo pitkään kova kynnys hakea sairaslomaa, kun porukkaa jo valmiiksi töistä niin paljon sairaana. Mutta pakkohan se on nyt ajatella omaa jaksamista ja pikkuista.

Eilen säikähdin kyllä perusteellisesti, kun kesken seksin harrastamisen alkoi tulla verta. Se oli just sellasta menkkaveren näköistä, mutta onneksi tyrehtyi sitten nopeasti. Onneksi toinen osapuoli otti tilanteen aika rauhallisesti :D Sen lisäks oli vielä sellasta menkkamaista jomottelua niin soitinkin sit Taysiin, mutta sieltä onneks rauhoteltiin. Ja tänään on ainakin jo jumpat aloitettu mahassa.

Tuli vähän omanapainen viesti, anteeksi siitä :whistle:

Emerentia ja Bebe 20+2
 
Ai eikö muut ookaan saanu sitä samaa dvd:tä, ajattelin että se olis ihan yleisessä jaossa. Jäitte kuule paljosta paitsi, NOT! :D

Meillä olis rakenneultra viikon päästä, jännittää jo nyt, mitenkähän selviän hengissä taas siitä piinaavasta odotuksesta sairaalan odotushuoneessa. Hyi, haluaisin vaan pikakelata koko päivän.

Emerentia, mulla kans kerran säikäytti pieni verentulo seksin jälkeen, silloin oli viikkoja jotain 9+, mutta jäi siihen yhteen kertaan ja on varmasti ihan normaalia raskauden aikana kun limakalvot on tavallista herkemmät.
 
Wera täällä ainakin neuvolassa jaettiin joku dvd, vauvanhoitoon ym. liittyen. En oo tosin sitä katsonu, et minkälaista matskua se on. Neuvolan terkkari vielä erikseen sano, et sillä ei sit oo palautusoikeutta! :LOL:

Täällä ei kummempia, kunhan tulin jotain höpisemään. Tänään oli neuvola, jossa kaikki ok. Hb 144, vaikka ajattelin, et oisko vähän laskenu, kun väsymystä on taas havaittavissa... Ihanat sykkeet sai taas kuulla! :heart: Siellä se pieni tyyppi kuulemma viuhtoi aktiivisest menemään...

Täällä siis vielä kolme viikkoa siihen rakenneultraan... Ei malttais odottaa, et näkis jo toisen! Kuukauden päästä saakin sitte neuvolassa jo niitä kelan papereita täyteltäväksi.

Pepsimax 17+3
 
wera: ne dvd:t on ihan kortilla, sain muistaakseni esikoista odottaessa ja neuvolatäti kysyi voitaisiinko odottavien äitien kanssa katsoa kimpassa?! Tiesi meidän kaveriporukasta, lupasimme katsoa ja ihan kettuiksissaan palautettiin se neuvolaan "enemmän" tarvitseville :) Tässä kolmosen odotuksessa en olisi saanut edes sitä odotuskirjaa, jossa on ne molemmat puolet isälle ja äidille, ellen olisi itse sitä viimeksi pyytänyt.

).(: tiedän olevani ihan kauhea ja maailman malttamattomin ihminen, mutta en millään jaksaisi odottaa rakenneultraa eli 2 viikkoa. Mulla on siis 31.7. Kävin jo tänään katsomassa Felicitaksen hinnat, jossa ollaan aikaisemmin oltu asiakkaina, mutta ovat kesälomalla kuun loppuun. Femedaan en haluaisi ehkä mennä. Ei siis auta mikään muu kun kasvattaa kärsivällisyyttä ja odottaa, ei kyllä olisi ollut pahanhinta yksityisellä n. 130€. Kaveri synnyttää juuri parhaillaan ja tuli jotenkin itsellä ihan tuskainen olo siitäkin, mullahan olisi ollut se edellisen raskauden la 15.8., joten siihen ei olisi ollut enää kuin kuukausi. Mun pitäisi varmaan mennä jonnekin kärsivällisyyden parantamiskurssille?!?
 
malttamaton et oo kauhea, oon huomannu et tuttavapiirissä aika monella toi malttamattomuus on olennainen osa raskautta. Itsekin sen ultran varasin yksityiseltä ku en malttanu odottaa kuun loppuun vaan halusin mennä ennen lomia. Ja miks en menis jos kerran ei oo rahatilanteesta kiinni. Jos olis muutoin tiukkaa niin sit en ehkä ekana laittais 150e rakenneultraan(saadaan tosin kelakorvauksia siitä)..
vanhoista puutaloista niin täällä myös jatkuvaa remppaa et saadaan tonne vintille joulukuuks ne lastenhuoneet ja makuuhuone... Sinänsä mukava että remppa on tässä saman katon alla niin mies on kuitenki läsnä jos tulee jotain asiaa =) Lautalattioitten teko on vaa niin hidasta hommaa et tuskastuttaa joskus...
Raskaudesta ei mitään uutta muutaku et liikkeet tuntuu vähän selvemmin ku ennen, rauhallinen tyyppi kaikenkaikkiaan on mahassa. Välillä painaa ikävästi mahaa seisoessa ja kävellessä et on vaan pakko istua jos haluu et se helpottaa. Onneks ei tartte olla töissä, eihän siellä olis mitää mahiksia tämmösee istuskeluun. Onhan tossa 3vuotiaassakin hommaa mut hiekkalaatikon reunalla voi silti istua ja huilata. Tsemppiä kaikille teille jotka käytte reippaasti töissä!!
 
Pitkästä aikaa tänne kirjotan. Teidän jutut oon kännykällä käynyt lukemassa joka päivä, mutta en oo saanut aikaseksi kirjotella mitään.
Mua rupes oikein naurattaan kun muistin ton dvdn :D saatiin esikoista odottaessa kanssa se ja oli aika..hmm, no koominen :D
Kateellisena katselen teidän muiden massuja, raskausvatsat on niin ihania! <3 mulla taaksepäin kallistunut kohtu eikä raskaus näy vieläkään. Ainootkaan housut ei purista vielä.
).( Meillä on kunnassa hyvä tilanne, mä oon päässy jo kolmesti ultraan. Ensin oli ar-ultra joka tehdään kaikille lääkärikäynnillä, sit nt-ultra tehtiin terveystalossa (kunta ostaa nt- ja rakenneultran sieltä) jossa 3/4d kuviakin saatiin jo sillon! Sit pari viikkoa sit kävin neuvolalääkärillä kun on ollut jo kipeitä supistuksia päivittäin, ja meillä ultrataan sielläkin. Ei onneksi ollut aiheuttanut supistukset vielä mitään mutta jouduin jo jumpat ja lenkit jättään pois. 27.7 onkin sit taas rakenneultra, ihanaa. Aiotaan kysyä sukupuoli, mulla on ollut alusta asti vahva tyttöolo (esikoinen poika ja siitä alusta asti poikaolo) ja tää raskaus onkin ollut ihan erilainen. No ei mee enää kauan niin sekin selviää :)
Tulipa nyt ihan omanapainen teksti, yritän kirjotella tänne useemmin kun kuitenkin käyn aina lueskelemassakin.. Nyt esikoiselle ruokaa nassuun ja yhdessä päikkäreille :)
Kultasiipi 19+5 (ihan kohta puoliväli <3 )
 
Hah, se dvd oli kyllä maailman turhin! Ja olin tosi pettynyt kun ei siinä edes oikeasti näytetty synnytystä, mikä ihme siinä on ettei voi vähän välilihaa näyttää meille, jotka kohta joudumme sen pakerruksen läpikäymään? Onneksi tiedän ammatin puolesta ihan riittävästi synnytysestä ja kivunlievityksestä, muuten vois kohta alkaa jännittään.

Täällä ollaan tunnettu liikkeitä jo viikon verran! Tai siis on niitä oikeastaan tuntunu jo melkein kolme viikkoa mutta vasta viikko sitten tuntui niin vahvasti että saattoi olla satavarma että kyseessä ei ollut karannut pieru :D Nyt tuntukin jo jumppaa usean kerran päivässä, ei vielä kesken muiden askareiden mutta helposti jos heittää vaikka hetkeksi sohvalle pitkäkseen.

Kivuttomia supistuksia on ollut viime päivinä tosi paljon, eilen jo huolestuin kun niitä oli ihan koko ajan. Lepäsin sitten koko päivän mutta heti kun sohvalta nousi niin alkoi supistaa. Tänään onneksi on rauhallisempi tilanne, mutta en kyllä uskalla kovasti rasittaa. Viikon päästä on seuraava neuvola, pitää jutella siellä tästä. Rakenneultraan on vielä 4 viikkoa aikaa, huoh.

Rödluvan ja Beetakingi 17+3
 
Hei, Olen jonkin aikaa lueskellut ketjuanne ja päätin nyt liittyä mukaan, jos vaan vielä mahtuu. Minut voisi päivittää listaan. Olen 27-vuotias ja odotamme esikoista, jonka la on 5.12. synnytyspaikkana on TYKS.
 

Yhteistyössä