Joulukuun Toivevauvat 2012 *Heinäkuussa*

Työtilanteesta piti vielä sanoa, että mulla on työpaikka, johon en pysty palaamaan, kun se on eri paikkakunnalla ja niin kaukana, että on täysin pois suljettu vaihtoehto ellei sitten koko perhe muuteta sinne. ALunperin oli tarkoitus lasten välissä mennä töihin, mutta en taida enää mennä, sillä raskaus on alkanut jo oireilla enkä halua uutta työtä aloittaa, kun riski sairaslomalle jäämisessä on suuri. Mulle olis siis tähän syksyynkin ollut ehkä tarjolla töitä, mutta joudun kieltäytymään.

Toisaalta se ei haittaa. Esikoinen menee joka tapauksessa ensi kuun alussa hoitoon ja mä täydennän opintoja. Se sopii mun nykyiselle työnantajalle, joten saan pitää työpaikkani. Pidän siis lomat pois ja palkatonta pari kuukautta.

kaapo
 
Kaapo80: Mulla ollu kaikkien neljän edellisen aikaan tuo Aventin rintapumppu ja on ollu tosi hyvä. Muilla pumpuilla en saanu oikeen mitään irtoomaan, mutta tuolla tuli maitoa tosi hyvin. Nytkin tuo pumppu odottelee kaapissa, sattumalta löysin sen kirpparilta 5eurolla niin ei voinu sinne jättää kun siisti ja matkassa tuli varaosiakin.
 
jabadaba77: sait kyllä ihan ilmaiseksi tuon pumpun! Onnea siitä! Minustakin sillä pumpulla saa tosi hyvin tulee maitoa. Tosin kunnon vertailevaa kokeilua en ole tehnyt, kun olen muita pumppuja käyttäny eri vaiheessa imetystä.
 
Kaapo80: Juu sillä mä tuon heti otin kun oli noin halpa ja saa kuitenki myytyä pois jos en sitä jostain syystä tarvikkaan, mutta jokasella kerralla on maitoa tullu niin että olis voinu toisenki lapsen sillä syötellä niin eiköhän tälläkin kertaa tuo ole tarpeen.
 
Tuosta työtilanteesta. Itselläni on vakituinen työ tällä hetkellä johon kyllä palaan äitiysloman jälkeen. kohta tulee kaksi vuotta täyteen ko. paikassa ja olen hyvin viihtynyt. Toimistotyötä, tosin aika paljon teen myös asiakaskäyntejä (yritysasiakkaita) joten jonkin verran tulee matkusteluakin. Töihin ajattelin palata joskus niihin aikoihin kun lapsi on jotain 1,5v. ellei sitten ennemmin rahatilanne pakota palaamaan mutta viimeistään tuolloin. En viihtyisi kotona vuositolkulla ja haluan myös "luoda uraa" ja edetä työssäni. Itse olen ollut päivähoidossa n. puoli vuotiaasta lähtien ja enpä ole kieroon kasvanut :)

Oliko jollakin jo rakenneultra ollut? Olisi kiva kuulla jo käyneiltä että miten meni :)
 
Ultra takana :) kaikki oli hienosti ja murunen vastaa viikkoja :heart: ei tehtykään rakenneultraa vielä vaan ihan pikaseen se lääkäri kurkki pikkusta. 8.8 on varsinainen rakenne uä. Insuliinit alotin tänään ja nyt rakenneultraan asti menee pitkä- ja ateriainsuliini ja sit katotaan jatkot..
 
jabadaba: toi Aventin rintapumppu on ollut mulla ainoa mikä on toiminut. Sain aikoinaan kaverilta käytettynä, en oikein osannut arvostaa ja ostin "hienomman" eli Tommee Tippeen, kun tykkäsin niistä tuttipulloista. No, eipä toiminut, sillä en saanut mitään ulos, mutta Avent aina toimi loistavasti. Tosi vähän tosin tuli pumpattua, vain sen verran, että itse pääsi välillä tuulettumaan. Eipä meillä pulloista ole kauheasti juotu, kun molemmat lapset siirtyivät tissiltä suoraan piimään ja se oli helpoin juoda nokkamukista. Tämän kolmosen kanssa joudun kyllä pumppuhommiin, kun tytöt odottavat niin kauheasti, että pääsevät syöttämään vauvaa pullosta :)
 
Täällä oli kaikki neuvolassa ok:sti, paitti että sain rautalääkkeet. No saa nähä onko niistä mitään apua :p

Dvd tuli esikon aikana, ei kyllä ollu kummonen :D

Työt,tms Itselläni jäi silloin koulu kesken ja olen siitä asti ollut kotona ja meinaan kyllä olla seuraavat 3vuottakin :p

Rintapumppu Haluisin sen semmosen sähkösen rintapumpun, mut en kyllä raaski uutena ostaa ja ei oo ainekaan vielä tullut kohtuu hintaista käytettynä vastaan. Itse en semmosella tavallisella saanu mitään tulemaan, käsi tuli vaa kipeeks ja hermot meni. :D

Olikohan tuolla muita kysymyksiä. On dementtia isken ni enää mitään muista. Tänään aamullakin sai jo mieheltä kysyy et kävinkö yöllä vessas kun ite en muistan :D

Neuvolassa puhuin omista selkäkivuista kun ei pysty enään pitkiä matkoja kävelee ilman et alkais heti koskee, sano et ne on jotain hormonallisia kipuja (jos nyt oikein ton muistan) :eek: Panadolia sano et voi ottaa, mut ei sekään välttämättä siihen auta. No kuukauden pääst oon varmaa vähintää rampana sänkypotilaana.
Oliskohan siit semmosest tukivyöstä mitään apua? vai missä vaihees semmosii käytetää? :D

Ain00 & Milli 18+4
 
huomenta.

illalla tunsin jo käteen vauvan potkut :heart:

rintapumppu mulla ei omaa oo ollu,viimeks sain keskolasta lainaan,ku toi taapero joutu sokereiden takia olemaan siellä 6pv. en aio nytkään etukäteen hankkia,ostan sit jos tarvii.
en mä sitä pumppua oo nimittäin tarvinnu kenenkään aikana sit ku vauva päässy kotiin. toiki likka sai tissistä vuoden ikäiseksi tarvittavan määrän,sit alko tää odotus,nii maito väheni ittestään ja helposti kävi korvikkeella vierotus.

pitäs tästä lähtä kohta heppahommiin. lupasin kaverille mennä auttamaan lastaamisessa,sen tamma kun ov kuulemma hankala laittaa koppiin :rolleyes:

pilvistä perjantaiaamua kaikille!

 
Terveppä taas, onpas pino piristynyt kovasti.

Uusille tervetuloa mukaan joukkoon!

Minskun kuuulumisia odottelen myös..

Erementialle onnittelut hyvin menneestä rakenneultrasta ja poikalupauksesta!

Minttikselle myös onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Työtilanne/lapsien kanssa kotona olo aika Olen pääsääntöinen opiskelija, mutta oon tehnyt töitä kokoajan ohella. Nyt mun työsoppari loppuu ja jatkan vain opiskelua. Opiskelua en aio missään vaiheessa laittaa tauolle, vaan pyrin suorittamaan kursseja myös vauvan tultua. Meidän tiedekunnassa on melko iisiä, eikä juurikaan luentopakkoja ole, kunhan käy tenteissä. Ens kevät menee muutenkin pääsääntöisesti kandin täytteisissä merkeissä. Vauvaa en ajatellut ainakaan ennen kahdenvuoden ikää laittaa hoitoon.

Neljä yötä rakenneultraan! :eek:

Vogue ja Taimen alku 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Jos merkkais tänkin pinon ennen kuin elokuulle vaihdetaan :) Kovasti olen käynyt juttuja lukemassa, mutta jotenkin ei ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Tänään olis sitten rakenneultra ja jänskättää!!

Mua närästi viime yönä niin et oli pakko nousta nukkumaan sohvalle puoli istuvaan asentoon. Oksupoksukin yllätti kerran närästyuksen takia. Ja en edes syönyt elen mitään sellaista mikä olisi pitänyt noin voimakkaasti vaikuttaa. Tänään taijankin juua vaan piimää :D

Saas nähä kirjoittaako ultraaja saikkua, pahasti eppäilen et kirjoittaa...
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Ei ole nyt tullut kirjoiteltua piitkään aikaan kun on niin tasaista menoa, ettei kirjoiteltavaa juuri ole ollut..

Neuvola oli muutama päivä sitten ja kaikki kunnossa. Mulla kuulemma on todella pullea kohtu jo ja jotenkin pystyssä ja ylhäällä. Kyselikin että onko viikot tarkistettu ultrassa?! Onhan ne ja vastasi pariapäivää pienempää kuin viikot.. Toivottavasti tämä nyt sitten on ihan normaalia??! Sydän äänetkin kuuluu jo tuosta navan vierestä?? ehkä ihan hitusen alempaa.. onko kellään muulla samalla lailla?
Ultra on 7.8 ja siihen tuntuu olevan ikuisuus vielä!

Vaunut meillä ostetaan kovalla kopalla! Muuta ostettavaa meillä ei ONNEKSI olekkaan koska olen jo päättänyt millaiset vaunut meille tulee ja on ihan törkeän kalliit! noh, myyn ne sitten eteenpäin, koska tämä vauva jää todennäköisesti meidän viimeiseksi..

Olen ollut kotona jo tosi kauan! Esikoinen on nyt 5 vuotta ja jäin silloin raskausaikana erityis äitiyslomalle.. Tein toisen lapsen odotus aikana 4kk pätkän töitä mutta muuten olen ollut kotona vaan ja aikomus on ollakkin, kunnes tämä uusin täyttää sen 3vuotta! Ihanaa että voi olla kotona kun esikoinen aloittaa koulun yms.

Rintapumpuista minullakin on ollut tuo aventin käsikäyttöinen ja hyväksi todettu! Meillä vaan aika vähällä käytöllä ollut, kun eihän näille meidän tissihirmuille ole pullo kelvannut ollenkaan :) Taitaa olla pumpun osia hukassa ja uutta en osta joten pärjätään varmasti ilmankin :)

Pelottaa vähän, että missä jamassa oon joskus rv 30 kun nyt jo koskee alapään luita aika kovasti.. housujen pukeminen on jo vaikeaa kun ei jalka nouse ylös ilman kamalaa kipua :( tai jos istuu kovalla lattialla niin AU!!

minttis81 me muuten taidetaan tietää toisemme :) yhdestä sun jutusta tajusin.. heh! onpas tää nyt salaperäistä :)

Hilma 18+3
 
Terveiset neuvolasta, kaikki ok, hemppa noussu, eli hyvä- kun se jostain oli jo kerenny menee nii alas, et uupumus ihan hirvee.
Mitattiin se kohdunpohjan korkeus, tuli lukemaks muistaakseni 16cm, eli pomppasin yläkäyrille heti. en muista et tätä ois hirveesti mitattu ekassa raskaudessa. neuvolantäti sitte sano että jos pysyy yläkäyrillä, ni voi tarkottaa liian isoo vauvaa-- No entäs kun sanoin sille ennen toimenpidettä, et rakko ihan täys, pitääks käydä pissalla ennenku mitataan, ni se sano et ei tarvi. Ja nyt kun jo huolissana googletin, et onks mulla jotenkin liian korkeella toi mitta, ni terveyskirjastosta löyty lääkärien ohjeet: kohdanpohjan korkeus tutkitaan niin, että virtsarakon tulee olla tyhjä....

onks kellään näist vatsanmittailuista kokemusta?
eka vauvani oli kolmekilone--eikä koskaan mainintaa mistään liian isoks kasvamisesta- ei tosin sitä mahaa mitattukkaan kun ihan loppuvaihees.

mame 18+1
 
mame mullaki oli toi mitta 16 cm viikoilla 17+3 ja esikoisen kanssa eka mittaus oli 19+1 ja se oli silloin peräti 21 cm eli yläkäyrien yläpuolella huiteli. Ei siitä silloin ollu kukaan edes huolissaan ja esikoinen painoi syntyessään 3650 viikoilla 40+2. Että omien kokemusten pohjalta voisin sanoa, ettei sulla oo mitää hättää.. :)

Lisään vielä, että esikoisessa toi mitta "putosi" kyllä yläkäyrälle, mutta ei ikinä sen alle. Viimeisessä mittauksessa jopa nousi taas sen yli.. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vaavimasu
Heissan..

Ei taas ole jaksanut käyä kirjotteleen eikä kovin usein lueskeleenkaan...
Minun perhettäni riivaa narsistirinki, joka vie voimia ihan älyttömästi.. Ihan hullua hommaa..

Närästys
on täälläki ilmeisesti tullu kaveriksi.. Pari päivää närästäny illalla, ja pitänykki laittaa tuplatyynyt että saa vähä päätä ylös.. Parempi kai hakea apteekista rennietä..

Kohdunpohjan korkeudesta
Mulla se on ainaki aina ollu aika korkea, ja ihmettelin ku viimeks neukkutäti sano ettei mitata etes kun se voi vääristää niillä vkoilla.. oli muistaakseni vkot 18 tms ja edellissitä on joskus 17 vkolla mitattu.. Joo keskimmäisestä 17+5 ja ollut 16.. Aikalailla yläkärillä on joka raskaudessa menny tuo, mutta sitten laskenut aikasin, koska kaikki syntyneet sen pari vkoa etuajassa..

Töistä
Olen opiskelija, ja nyt kesän aikana vähän keikkaa tehnyt, mutta edellisen vkl jälkeen totesin että en ainakaan samaan paikkaan ota enään vuoroja kun siellä aika raskasta se työ.. Ei enää kroppa kestä.. Tympii toisaalta taas, mutta vähän osasin jo odottaakki kun edellisen kans jouduin saikulle omasta yrityksestäni jo 3kk ennen mammalomaa.. Kuitenkin nyt jo neljäs pidemmälle edennyt raskaus niin varmaanhan niitä vaivoja alkaa tulla aiemmin ja enemmän..
Selkä ihmeen hyvänä pysynyt..

Kotona olosta
Haaveilen kyllä että saisin olla monta vuotta kotona ja ehkä jotain keikkaa välillä tehä.. Mutta saa nähä onko se taloudellisesti mahdollista.. opiskeluja jää yksi lukukausi, suuntautuminen jäljelle.. sen suhteen koitan olla stressaamatta..

Tombatarilla ihana masu!

Ihanaa ekat ultrakuulumiset tullut!!! Voi että kun jaksais oottaa itekki...
Tuun ihan hulluks ku en tiiä kumpi siellä kellii...
Nimiä olen ettiny netistä kauheesti molemmille varalta, mutta miksihän minä olen niin varma että siellä on tyttö... Onko se vaan toive kolmen pojan jälkeen vai onko se muuten vaan.. Tokihan sitä toivois väöliin tyttöäkin, mtuta yhtä rakas se tulee olemaan oli se poika tai tyttö..

Kauankos muut olette olleet aina laitoksella edellisistä?
Me on oltu se viikko jokaisen kans, kun on ollut keltasuutta.. Sinivalossa jokainen kellinyt sen vrk ennenkuin arvot alkaneet laskeen.. Kyllä se on pitkä aika viikko maata siellä sairaalassa.. Mutta kun valmiiksi asennoituu siihen että siellä ollaan niin kauan ku tarvii niin sitten se ei tunnu niin pahalta.. Itse en vois kuvitellakkaan että ite lähtisin pois ja jättäsin vauvan sinne.. Meillä kun sinne sairaalaan on yli 70km niin ei pystyis sitten käymäänkään joka päivä..

Mites paljo te ootte vaatteita hommanneet?
Mun niin tekis mieli niitä mekkoja jo ostella, mutta ei vielä vaan uskalla ennenku tietää kumpi siellä on.. Pojalle kun ei sitä vaatetta varmaan kyllä tarvi ostaa ehkä ollenkaan niin muutenkaan sitte ei tuu katteltua..

Juu.. masukuvaa taidan laitella sitten puolivälin kunniaksi viikon päästä vasta..
Nyt täytyy alkaa hommaileen jotain muuta kuin koneella..

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!

Vaavimasu ja valonpisara 19+1
 
Osaatteko muuten sanoa, että pystyykö rakenneultrassa tsekkaamaan kohdunsuun tilanteen sillä ultralla, jos pyytää? Meinaa mua on vielläkin jonkun verran supistellut ja olisi kiva tietää missä mennää..

Varsinki kun hommailtiin miehen kanssa, niin sen jälkeen tuli oikeen joku megakesto supistus, joka kesti monta minuuttia eikä meinannu millää helpottaa.. :| Onko muilla ollut samaa?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vogue ja vaavimasu vähän tasaavista kommenteista.
Huomaa, että asiat joita ei oo esikoisen kaa kokenut, herättää huolta samoin ku kaikki muut asiat ekassa raskaudessa :D
Mulla on tosi nuori, itteäni varmaan 10v nuorempi se neuvolan hoitaja- viimeeks taas oman äitini ikäinen- niin on erilainen se tyylikin millä asiat sanoo- että ottaako ne sillai, et kaikki hyvin, vai et ehkä jotain hullusti.

sairaalassa olosta meillä synty esikoinen ma illalla ja pe iltapäiväl päästii kotii. Oli mulle ihan liikaa tuo 4-5pvää, eli tääl päästävät perinteisesti 3. pvä pois ensisynnyttäjät jos kaikki ok, eli mulle iltasynnyttäjälle se ois ollu to- mut sit labrassa sössivät jonkun vauvoista synnyttyä otettavan napanuoratestin (mikä siis kuulemma otetaan, mut jos kaikki hyvin niin siitä ei ees mainita) no meillä se testi oli menny jotenki pieleen, ja piti mittauttaa uudelleen, joten jouduttiin jäämään vielä pe asti- ja silloinkin lääkäri niin kiireinen, ettei kerenny tekee poislähtö tarkastusta kun vasta 14 jälkeen... olin lähinnä siis uupunu siitä nukkumattomuudesta. 3 äitiä plus vauvat huoneessa, yhdellä sokeriarvot mitattiin vissiin 4 kert yössä- toisen vauva huusi koko yön, ja sitten perus yököt kävi ne normi kierrokset, eli melkone trafiikki oli.

No nyt on uusi osasto, kahden hengen huoneet (perhehuonetta ei saada, ku ei olla ensisynnyttäjiä.) ja sain täyttää sellasen lomakkeen np-ultran yhteydes- mis kysyttiin toiveita liittyen lapsivuodeaikaan sairaalassa- ni kirjotin, et nopea kotiutuminen- jos vauval kaikki hyvin- huonojen unen lahjojen takia.

vaatteista odottelen rak.ultraa sukupuolen paljastustoiveissa- sitten vasta vaateostoksille.

onko muilla ärsyttäviä sukulaisia, vai vaan mulla,vai oonko jotenkin hormoonikimppuna vaan..
Meillä on esikoinen poika, niin ärsyttää, kun sukulaisllta on alkanu tulla rasittavaan sävyyn kommenttia, että nyt onkin sitte tyttö tilauksessa, siihen kommentoin että pääasia että nyt pääsis vaik elävän vauvan synnyttämään..
Mä oon vaa ehkä joutunu olee niiten kaa liikaa tekemisis tän mei remontin takia. lasketun ajan utelut senkun kiihtyy- ja edelleen että voi varata hiihtoloman- ettei mee ristiäisten kaa päällekkäin-- no vähä huono alkaa povaamaan, et millo synnytän, ja ollaanko kunnossa- et ei kaikilla vauvat synny LA:na - eikä siitä aina 6 vkon päästä oo ristiäiset....

nyt meen pakastaa mustikoita.
mame18+1
 
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille! :)

Oon kyllä käyny lukemassa teidän kirjoituksia, mut jotenki oon niin väsyny, etten oo jaksanu kirjotella!

Keskiviikkona oli diabeteslääkäri ja sanoi että nyt on kaikki mallillaan! Pitkäaikaissokeri on 5,8 eli ei tarvii tiukata enää yhtään :)
Rakenneultra varattiin samalla ja se on 14.8 tuntuu että siihen on ikuisuus!!
Tänään oli sitten neuvola. Verenpaineet normit, pissa puhdas. Vanttelin sykkeet 142-145<3 painoa tullu nyt n. 2kg lähtöpainosta. Hemppa oli taas laskenu, normaalisti se on mulla 150, viimeks 123 ja nyt 115.. Katotaan viel enskerta ja sitte mahd rautakuurille!

Meille tulee kovakoppaiset vaunut! Käytettynä tod näk ostetaan. Turvakaukalo, hoitopöytä ja pinnasänky saadaan joten vaunut ja sitteri on vaan ostoslistalla :)

Nyt päikkäreille :D

YP & Fantti 16+4 :heart:
 
Moi!
Terkut Naistenklinikalta. Viikkoja tasan 20 ja vauvalla kaikki kunnossa rakenneultrassa. Lääkäri ultrasi kätilön sijaan, kun mulla on sukuvikana verenhyytymishäiriö ja sitä on muutenkin lääkärin seurannassa oltu nyt raskausaikana. Raskausajan siis pistän päivittäin verenohennuslääkettä ja nyt pitäsi alkaa ostamaan tukisukkiakin vielä lisäksi..

Lääkärin mukaan poika olisi tulossa! :)
Aika ihana juttu kun esikoinen on tyttö!

Istukan sijainnin takia menen vielä vkolla 28 ultraan eli silloin tsekataan, josko istukka olisi noussut ylemmäs..

Ihanan helpottunut tunne kun vauvalla oli kaikki hyvin ja lomakin alkaa nyt!


Annah81
 
Nonnih, nyt on mökiltä kotiuduttu. Kyllä oli rentouttavaa :saint: Oli ihanaa köllytellä terassilla ja tunnustella liikkeitä :heart:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! Kiva kun rupeaa noita lupauksia tulemaan :) Itse pitäis vielä yli 3 viikkoa malttaa... Minskulle tsemppiä, toivotaan että olis väärä hälytys!

Työasioista, itse vaihdan työpaikkaa samassa hötäkässä mutta siten etten kerro työnantajalle vielä etten ookaan tulossa äippälomalta sinne takasin, vaan odotan hoitovapaan alkuun ja otan sit loparit niin saa maksimilomat ja lomarahat. Seuraava paikka on kyllä varma sillai että ottavat mut vastaan vaikken vielä osaakaan sanoa tarkasti milloin aloitan.

Täälläkin yks jolla kohdunpohja tosi korkealla, nyt jo pari sormenleveyttä navan yläpuolella. Että yläkäyrien yläpuolelle varmaan joudun kun ens viikolla on neuvola. Mutta ilmeisesti se siitä tasaantuu ajan kanssa joten en oo huolissani. Etenkin kun näyttää olevan varsin yleistä tuo. Supistuksista aion kyllä kysyä neuvola"tädiltä" kun niitä tulee aika paljon vaikkeivät kipeitä ookaan.

Rödluvan ja Beetakingi 17+6 (huomenna poksutaan:D)
 
Kertokaapas te joilla on jo useampia lapsia ennestään, että miten olette järjestäneet vanhempien lasten hoidon uuden syntyessä? Siis siitä näkökulmasta, että isäkin pääsisi mukaan synnytykseen. Meillä ei ole isovanhempia tässä lähellä (toiseen 400 km ja toiseen 200 km), joten isovanhempien apua on hankalampi saada, etenkin kun kaikki ovat vielä työelämässä. Muutamia kavereita on, joilla esikoinen on ollut tunnin-kaksi hoidossa, kun on ollut joku pakollinen meno, mutta mitään yökyläilyä ei ole ollut, eikä varmaan tulekaan. Ei meillä sellaisia välejä täällä ole kehenkään.

Minulla oli esikoisen synnytys niin nopea, että jos olisin kotona ollut vuodelevossa (olin onneksi sairaalassa vuodelevossa), niin sairaalaan saakka, tai edes kotoa ulos ei olisi ehditty. Mies ehti sairaalaan juuri ennen syntymää, vaikka matkaa on 15 min ja yöllä oli synnytys eli ei ruuhkaa, eikä parkkipaikan etsimistä. Ponnistin jo miehen saapuessa synnytyssaliin.

Minä pohdin jo täällä synnytykseenkin liittyviä asioista, varmasti ihan liian aikaisin...

kaapo
 

Yhteistyössä