Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

noista uskomuksista kumpi tulee. Niin Mulla oli meijän ekasta pahoinvointia,migreeniä,finnejä,raskausmyrkytys ja vaivoja varmaan ovelle asti. Lvevisin joka ilman suuntaan jne sykkeet 150+ AINA. Ja tyttö tuli. Toisella kertaa oli finnejä,ei pahoinvointia,ei pahemmin vaivoja ja maha vain edessä,edes painoa ei tullut niin paljon kun edellisessä. Täysin eri mielihalut ja täysin erilainen raskaus, sykkeet oli 145-155 ja olinki varma että poika tulee. Noup Tyttö! :D nyt oon voinu pahemmin kuin koskaan ennen ja migreenit palannu niin katotaa mitä nyt tulee... :D Sykkeet oli 12+0 155
 
Mulla on ihan poikaolo, mutta näköjään toi kiinalainen kalenteri lupailee tyttöä. Ekassa raskaudessa sykkeet oli 130-145, olin lunki kuin pandakarhu, ei finnejä, ei rasvoittuvia hiuksia, maha ei näkyny takaa lainkaan ja poika tuli. Nyt mennään aika samalla kaavalla, paitsi että sykkeet oli nt-ultrassa 169 mutta tais olla jumppatuokio menossa.
 
Unohdin eilen käydä poksuu! Tänään 14+1 :heart:

Täällä vointi aika tasaista, siks harvoin tullut päiviteltyä. Päivittäin minäkin kyl käyn lukemassa! Odotan niiin kesälomaa jo! Vielä kk jäljellä.. Sitpä ei sen jälkeen jäiskään enää montaa kuukautta töitä enää ;) Jos jaksaa ees loppuun saakka olla, ku aika ruumiillista meillkäkin homma tuol..
 
tombatar, kiitos ymmärryksestä :)

Tsemppiä kaikille oloonsa! Tänään työkaveri hehkutti mulle kuinka hän on aina ollut raskauksiensa aikana "elämänsä kunnossa", ja tajusin että mulla ei ole ollut yhtenäkään päivänä oireiden alettua edes normaali olo, saati että olisin elämäni kunnossa! Joskus on ihan jees päivä mutta useimmiten syystä tai toisesta aika huono olo. Ärsyttävää. Alkaisi nyt se kovasti mainostettu "energinen keskiraskaus" :snotty:

Rödluvan ja Beetakingi 13+4
 
rödluvan: mä olen mielestäni aina ennen ollut elämäni kunnossa raskauksissa ja saanut kuulla kuinka hehkun ym. No nyt en! Olo on niin vetämätön jatkuvasti, menen nukkuu klo 22 ja herään muksujen kanssa n klo 8, mutta silti kun kuopus on päikkäreillä ja esikoinen lepää, otan pienet päikkärit. Olen oikeasti kodinhengetär, nyt tiskikone saa piipata ihan rauhassa ja odottaa tyhjennystä. Ruuanlaitto mikä oikeasti on lempijuttuni, on ihan pakkopullaa. Lapsiraukat tuntuvat syövän pelkkiä uusia perunoita ja makkaraa grillistä, kun tulee nopeasti eikä kumpikaan yökötä mua. Pakko tänään kaivaa pahoinvointi rannekkeet esiin, lähdetään viettämään juhannusta purjeveneelle ja kun muutenkin melkein koko ajan yököttää niin merenkäynti voi vaan lisätä oloja. Miesraukka ei saa mitään huomiota, kun odotan vaan hetkeä, että pääsee nukkumaan.
 
Täällä pitäis aloittaa siivousurakka ja koiran trimmailu. Niiden kanssa meneekin kivasti kokopäivä.. :p Mies ja poika onneksi lähtivät jaloista pois mummulaan viettämään päivää. Ajattelin tänään myös pitkästä aikaa käppäillä ehkä jopa hölkkäillä meidän juoksumatolla. Se on ollut tämän alkuraskaudenajan melkolailla hylättynä nurkkaan yksin.. :ashamed:

Mua on alkanut nyt iltaisin särkemään alaselkää ja vetämään jaloista silleen, että tulee levottomat jalat eikä ne meinaa lähteä millään pois. Jospa jumppailu ja venyttely sitten auttaisi siihen.

Vauvan liikkeet ne vaan voimistuu voimistumistaan. Miten muilla liikkeet tuntuu vai tuntuuko vielä ollenkaan? Esikoisen kohdalla tunsin ekat liikkeet 16+ viikoilla, joten osasin niitä jo alkaa odottelemaankin.

Vogue ja Taimen alku 15+3
 
moro taas!

Täälä alkaa olot jo vähän helpottaa.. Ruokakin maistuu jo vähän paremmin.
Kotipuntarin mukaan olis kilo tullut edellisestä neuvolasta lisää, mutta yleensä aina kuitenki neuvolassa näyttää vähemmän.. =/
edellinen neuvola oli kuitenki 14pv ja sillonkaan ei ollut paino vielä samassa kuin ekassa neuvolassa...
Paineet oli nyt ihan hyvät, mutta itse huomaan rytmihäitiöitä varsinkin rasituksen jälkeen.. eilenkin saunan jälkeen kun touhotin vielä ja sitten istuin sohvalle, niin tunsin muljahduksia, ja tunnustelin pulssia, ja huomasin että ensin tykytti yhden ylimääräisen ja sitte oli muutama lyönti normaalsiti ja sitten jätti välistä yhden lyönnin.. siitä väliin jättämisestä se muljahduksen tunne tuli..

Onko muilla ollut noita rytmihäiriötuntemuksia kun minullakaan niitä ei kyllä aiemmissa raskauksissa ole ollut viakka sen normaalia sanotaankin olevan...

NIIN joo ja POKS!!! 15vkoa tänään täynnä!!!

Liikkeistä
Olen n vkon ajan tuntenut rauhassa ollessa liikkeitä. Vielä ovat välillä vaisuja hipaisuja, mutta tunnen kuitenkin.. En malta odottaa että ne tuntuu taas kunnolla..
mahasta.. no joo.. Onhan sitä tullut.. Pitäis kai jaksaa ottaa poksumisen kunniaksi kuva.. jos koittais 5vkon välein ottaa kuvan..

Vogue
Itsekin "trimmailin" porukoitteni koiran newfoundlandinkoiran "kaljuksi" kun olivat vähän huonosti harjailleet niin turkki oli ihan takkuinen.. Ajeltiin sitte päätä ja tassunpäitä lukuunottamatta kaljuksi =D Mahtaa olla koiralla helppo kesä kun ei ole sellasta turkkimäärää lämmittämässä.. Koira kyllä häpeää kuulemma niin ettei suostu lenkille lähtemään, mutta onneksi on iso piha missä taaplailla =)
Oli kyllä jo aikakin leikata sen turkki, kun iho hilseili ja oli selvästi kärsinyt niiden takkujen alla.. Nyt saavat hoitaa kuntoon ja aloittaa puhtaalta pöydältä..

Sukupuoliarvuutteluista
Minä olen joka raskaudessa seurannut niitä kaikkia oireita ja näkyviä merkkejä ja vaikka mitä..
En kuitenkaan usko mihinkään sykkeisiin tai mahaviivoihin tai mahan muotoihin tai kalentereihin tai navan pullistumistapoihin tms..
Joka kerta ne on jotenki erilaiset olleet, ja minulla on se napaan asti ulottuva viiva ollut vauvasta asti =D
Kyllä se taitaa olla ainut keino tietää se sukupuoli ultrassa.. tai kun lapsi syntyy..

Syntymästä..
Minulla on kaikki kolme syntyneet 2vkoa etuajassa, joten aika varma olen että tämäkin asukki sieltä vähän ennakkoon lähetetään matkaan =D
Ensimmäinen syntyi 37+6 ja painoi 2950g, toinen syntyi 37+5 ja painoi 3250g ja kolmas syntyi tasan 38 ja painoi 3340g.
Että en ole joutunut kauhean kauan sitä odottelua kärsimään =)

Te joilla monta lasta.. Onko teillä ollut toinen synnytys helpoin? Olen monelta kuullut että toinen synnytys on ollut kaikista helpoin.. Itsellänikin kyllä näin todellakin oli, vaikka kolmas syntyikin nopeimmin..

Töissäolosta..
itse olen nyt tämän vkon keikkahommissa, ja ensiviikon viikonlopun sekä yhden toisen viikonlopun.. Varmasti hommia olis ja on kyseltykin muuallekkin tuurailemaan, mutta päätin ottaa vähän rennommin kesän ajan.. Muuten on ollut ihan ok työt nosteluineen päivineen, mutta eilen kun istahdin kirjaamaan niin tuntui kovaa kipua mahassa ja ihan kuin olis supistanut oikein kunnolla.. Säikähdin sitä ja mietinkin että mitenhän jatkossa.. Täytyy vain yrittää muistaa ainakin ergonomia ja yrittää ottaa rauhallisesti..

Jahas, mutta nytr täytyy suunnitella kauppalsitaa juhannusta varten kun huomennakaan ei ehdi kauppaan.. Tänään iltavuoroon meno..

hyviä vointeja kaikille!!!

Vaavimasu ja valonpisara 15+0
 
Heipä hei,
mäki luulen siirtyväni tonne fb-ryhmän puolelle kun ei tuu käytyä enää kopvin usein tääl palstalla. Liityin myös monikko onnea-foorumille, siel ehkä enemmän näitä kaksosjuttuja.

Mäki oon jo alkanu katella vaunuja, käytiin yksiä käyttyjä jo kokeilemassakin, mut ei ehkä viel uskalla ostaa ku katellaan nyt ensin ainaki heinäkuulle asti. Mut järjestelin kyllä jo saamani vauvan vaatteet kaappiin kokojärjestykseen ja muutenki vähä kartotin mitä kokoja äitiyspakkauksesta tulee eli mitä viel pitäis hankkia. :D Eli en yhtään intoile tääl...!

Mut vielä kuumeisempaa meil on ollu tää asunojen kattelu ja oman myyminen, ois kiva muttaa maan tasolle enneku pienet syntyy. Arki on kuulemma muutenki ihan riittävän rankkaa ilmankin portaissa kiipeilyä. Huh, ootan kyl kovasti jo rakenneultraa että näkis miten pienillä menee, luulin että se ois jo tässä kesäkuussa mut meniki heinäkuun puolelle, 11.7. vasta. Onneks mies pääsee sinne mukaan ku viimeks ei päässy.

Liikkeitä oon ehkä tuntenu iltaisin muutaman kerran, mut en oo vielä varma onko oikeesti...

Aurinkoista juhannusta!
Minskis ja nappulat 16+1
 
Täällä on alkanu tuntumaan ihan siltä, että tuolla mahassa köllii tyttö vaikka koko ajan on ollu se poikaolo... Poikien odotusajat on ollu kaikki melko samanlaisia, helppoja eikä olossa oo ollu mitään suurempia. TYtön odotus oli ihan jotain muuta, kiloja ei tullu, mikään ei maistunu ja vaivoja oli jos minkälaisia.
Tää raskaus on ollu aikamoista koko ajan, alussa hirveän huonon olon takia, oksennus koko ajan kurkussa. Töissä ollu jo muutaman viikon hankalaa kun jokanen nosto tuntunu tuolla alavatsalla ja sitten tän viikkoset vuodot. Ne onneks loppunu, mutta mahassa ollu sillee "outo" olo, en osaa ees selittää millanen. Hiukka hirvittää mennä ens viikolla taas töihin, mutta jos vähänki tuntuu maanantaina pahalta ni tarvii soitella neuvolaan ja sieltä passittavat sitte lääkäriin, joka varmastikin jatkaa saikkua.

Tänään kuuli sitte viimenenkin isovanhempi tulevasta vauvasta. Meillä tosiaan hiukka nopsaa edenny kaikki niin varsinkin mun vanhemmille oli aikamoinen yllätys koko juttu, miehen äiti oli kai ollu sitte iha ok. Saa nähä miten sitte se kommentoi kun ensi kuun loppupuolella nähdään seuraavan kerran.
 
Eilen olin jälkitarkastuksessa ja toinen vauva voi hyvin ja oli kasvanut paljon. Vieläkin keskenmenoriski on olemassa ja pitää olla tekemisissä varovainen. Oi kun mäkin haluaisin jo nauttia tästä raskaudesta ilman jatkuvaa pelkoa. Seuraava ultra on kolmen viikon päästä.

Hyvä puoli on, että pahoinvointi loppui jo pari viikkoa sitten ja väsymyskin on hellittänyt.

Multa voi poistaa tuon kaksos-merkinnän.
 
Moikka!!!!!!!!!!

kaikki jotka nyt on pyytäny mua kaveriks ja haluavat tonne facen ryhmään niin laittakaa mulle jooko yv:T tuol facen puolel et nään ketkä haluaa viel ryhmään ja te jotka ootte mun kavereit siel mut ette ryhmäs kans laittakaa yv:t et osaan lisätä.. meikäläinen on hyväksyny kännykäl näköjään kans kaveriks ja nyt en tiiä kuka on jo ryhmäs ja kuka ei...

ja mitä mun napa. kaikki hyvin.. olotila helpottaa mutta suonikohjut ja turvotus tulee.. 5-8pv töitä viel jäljel sit alkaa loma ja sit työttömyys.. huoh.. ja sit alkaa mammaloma.. :D
 
Kiinalainen syntymäkalenteri Sen mukaan mulle tulisi poika. Siskolla on molempien kohdalla pitänyt paikkaansa, mutta jääpi nähtäväks :)

Liikkeistä: Muutaman kerran oon tuntenut pienen "tökkäyksen" mahasta päin, joka ilmeisesti on sitten liikettä :) Neuvolatäti ainakin näin epäili, kuulosti kuulemma juuri siltä, mitä se alussa on. Odotan niin kovasti, että alkaisi liikkeet tuntua jo enemmänkin.

Töissäolo: Oon ollut reilu 3vk kesälomalla ja ensi viikolla olisi paluu arkeen ja töihin.. Motivaatio nollassa, kun tietää, että oon enää joku 4kk tuolla hommissa. En halua olla sitäkään..! Oon jo ties kuinka kauan tehnyt lähtöä tuolta, mutta raskaus sitten hieman stoppas ne suunnitelmat :) Selän puolesta myös pelottaa, mullahan ennen kesälomaa ei selkä oikein tykännyt rasituksesta, nyt on ollut aivan kivuton koko loman ajan. Neuvolassa suositeltiin tukivyötä ja sellainen pitäisi vissiin hankkia.

Kiri: Ihana kuulla, että vauvasi voi hyvin ja kasvaa. Toivottavasti pysyy mukana loppuun asti :heart:

Omaa napaa.. Neuvola oli tosiaan 20. pv eikä siellä mitään ihmeellistä ollut. Sydänääniä kuunneltiin, ne jumputtikin sykkeellä 155. Laihtunut olen melkein 2,5 kiloa tässä raskaudessa ensimmäisen neuvolan jälkeen, mikä on kyllä ihan positiivista. Ens kerralla saankin sitten jo kelan papereita, apua! :O Oon huono täyttään mitään papereita ja kun tuppaan vetkutteleen niissä :D Lisäksi ensi kerralla on sijainen, toivottavasti on ees yhtä kiva kun nykyinen terkka.

Niin ja mun iäks vois päivittää 22v, kun tuli juuri pari päivää sit lisää ikää :)

Emerentia + bebe 16+6 :heart:
 
Onko muilla ns. suikkapuikkokipuja? Mulla on ollut edellisissä raskauksissa vasta rv 30 jälkeen, mutta nyt tässä raskaudessa tuntuu tosi paljon jo nyt ja ilkeitä. Tuntuu siis vaan tuolla kohdunsuulla ja mua pelottaa, että aiheuttaa avautumista?! Keskiviikkona vasta neuvola, tosi tylsää...Mulla on niin kauhea keskenmenon pelko edelleen :(
 
Malttamaton, jos tarkoitat sukkapuikkokivulla sellaista terävää vihlovaa kipua, että aivan kuin veitsellä iskettäisiin alavatsalle niin täällä on kohtalotoveri.. Viime viikkoina koittanut tämä vaiva.. Saa kyllä hetkeksi pysähtymään...

Hyvää loppujuhannusta kaikille!!!:wave:

Sofi ja ekavekara esu 16+5

p.s. Maanantaina pääsee taas neuvolaan..:)
 
Sukkapuikkokivuiksi mä taas luokittelen vihlovat kivut kohdunsuulla, jotka tuntuvat siltä, että sinne kohdunsuulle tökittäisiin sukkapuikoilla. Mulla oli niitä aikaisemmilla viikoilla tässä raskaudessa, kun esikoisen kohdalla, niitä alkoi ilmentyä vasta joskus rv 20 jälkeen. Tällä hetkellä niitä ei ole vähään aikaan ollut ja supistelustakin olen tässä sairaslomalla nyt vihdoin päässyt eroon.


Vogue ja Taimen alku 15+6
 
Tulin nopeasti POKSUMAAN, 15+0 <3

Itsellä kirjoittelu jäänyt. Vointi niin tasaista, ei minkään näköisiä oloja ole ollut. Ei ole mitään kirjoiteltavaa :) Toisaalta se ettei ole kirjoiteltavaa, kertoo siis hyvästä voinnista, joten tyytykäämme siihen :) Masun kasvua kuumeisesti odottelen vieläkin :S

Kirjoittelen loppuviikolla pidempää stooria, jos aikaiseksi saan. Itse en ole FB:n puolella, enkä sinne aijo liittyä. Kun ei tule tännekkään kirjoiteltua, niin tuskin sinne sen enempää. Käyn jokapäivä kuitenkin lukemassa täällä, välillä useitakin kertoja päivässä :)

15+0 <3
 
joulukuu2012: just niin kuin Vogue kuvaili eli ihan kuin joku tökkisi sukkapuikolla alakautta kohdunsuuta. Tuntuu tosi ilkeältä ja pelottavalta! Tosiaan tuttua tunne edellisistä raskauksista, mutta ei ikinä aikaisessa vaiheessa. Täytyy kysäistä tiistain neuvolassa. Ollaan oltu juhannusreissussa jo torstaista lähtien ja pelko taas perseessä, kun ei ole päässyt kuuntelemaan sydänääniä.
 

Yhteistyössä