Joulukuun toivevauvat 2012 *Syyskuussa*

Täällä käyty sokerirasituksessa- meni se 2 tuntia ja litkut ja piikit aika helposti, että ei sitä koetta kannata stressata. väsyttää se vaan, kun 12 h syömättä, ja mulla alko koe jo klo 7.10.
Arvot kunnossa, eli sain numerosarjan:4,8 7,3 ja 5,2
se vertailu- raja arvothan on: 5,3 10 ja 8,6
Tästä olisi hauska tietää- onko teillä samat nää raja-arvot- kuulin että ois terveyspiireissä tällä eroa raskaana oleville?
Tänään lähen verohallintoon hikoilee uutta verokorttia kaikkien mahdollisten paperien kaa, on lainojen korkoja, ja remontti-kotitalouvähennyksiä, jotka täytyy nyt huomioida, että saisin todenmukasen verotuksen äippärahalle- ja ettei ainakaan tulisi mitään mätkyjä..
Tääl poksuu 25+ poks poks
mame
 
Sain tänään ilmoittauduttua Kättärin Haikaranpesä-osastolle. Tutustuminen sinne lokakuun lopulla ja se käynti on samalla se pakollinen "valmennus". Siellä olisi myös tarjolla ilmainen rentoutuskurssi, joka kokoontuu nelisen kertaa ennen mun synnytystä, täytyy katsoa jos sinne menis käväseen. Nyt täytyy vaan toivoa, ettei tässä tule enää mitään kremppoja odotuksessa, koska sinne on niin kovat kriiterit terveyden suhteen päästä synnyttämään.

Vogue ja Taimen alku 26+2
 
Perhevalmennuksista: esikoisesta kävin kunnan ja neuvolan perhevalmennuksissa ja yksin neuvolan lantionpohjajumpassa. Ja sairaalan tutustumiskäynnillä ja valmennuksissa. Mies tuli mukaan, oli tosi kiva. Vaikka välillä näytti vähän siltä että mietti mitä kummaa se oikein siellä teki. :D Johonkin isä-valmennukseen mies ei mennyt, hyvä että teki niin kuin itsestä tuntui parhaalta. :) Osa valmennuksista tuntui hyödyllisiltä, osa vähän vähemmän... Sai hyvin orientoiduttua edessä olevaan vauva-arkeen. Koin hyödylliseksi ja kivojahan noi, tulee tavattua muita äitejä ja juteltua. :)

Vogue: kävin ykkösen raskaudessa haikaranpesän perhevalmennuksissa. Eikö ne ole vapaaehtoisia uudelleensynnyttäjille? Tai sellainen mielikuva ettei tokassa tarvinnut mennä jos ei halunnut, kun ne on kerran käynyt. Pitäis varmaan vielä varmistaa kättäriltä.

Muutettiin: esikoista odottaessa kunnasta toiseen. Kerroin neuvolassa ja terkka lähetti tiedot uuteen neuvolaan, jonne soitin heti kun virallinen osoite vaihtui uuteen. Sain ajan neuvolaan ja hyvin pääsivät kartalle missä raskaudessa mentiin.

Neuvolassa kysyttiin viimeksi haluanko mennä sokerirasitustestiin. Ikää on yli 30v. Kai sinne pääsee halutessaan kaikki, mutta en ole aiemmissa raskauksissa käynyt ja arvojen perusteella ei ole tarvetta, niin en mennyt nytkään.

malttamaton: kuulostaa tosi ihanalta! :) Vois itse pyrkiä samanlaiseen järjestelyyn kolmannen kanssa MLL:n kerhon ja muiden erilaisten kerhojen ja äititapaamisten kautta. Edellisten lasten saamisen jälkeen ollaan muutettu ja uudella paikkakunnalla kaikki vielä vähän vieraita. Samassa elämänvaiheessa olevat ystävät auttaa musta paljon etenkin alkuvaiheessa, ettei pää hajoa tai seinät kaadu päälle jos jäis vaan yksin nyhjäämään kotiin pienen kanssa.

Vauvabioa suosittelen. Ne on hyvin järjestetty! Vauvan hoitopaikka ja mikro salin nurkassa, himmeät valot eikä ääni kovin kovalla. "Taustahälyä" ei oo ollut niin et ois häirinnyt. Ystävällä ei ollut lasta, mutta ei hänenkään pää hajonnut leffateatterissa, ja lapsi oli tyytyväisenä sylissä tai leikki leluilla vieruspenkillä. :D

Tupuna ja boitsunpallero 24+1 (tai 23+4) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lonkka/nivus/selkäkivuista: ootteko muuten kokeillu jumppapallon päällä tai risti-istunnassa istuskelua? Aiemmissa raskauksissa kokeilin noita kun luin et mm. Intiassa raskauden aikainen vointi ja synnytys sujuu usein paremmin kun naiset istuu paljon risti-istunnassa tai jalat levällään, mikä ei länsimaissa oo yhtä "soveliasta" ja siksi meillä on kaikenlaisia vaivoja enemmän. Nyt ku vaan löytäis johonkin ihmeeseen varastoidun jumppapallon.

Ajattelin kaivaa hyllystä mammajumppa ja liikkuva äiti kirjat. Edellisissä raskauksissa jumppailin niiden avulla ja yksi konttausasento-liike oli tosi ihana etenkin loppuraskaudessa.

Neuvolakäyntisuositukset mietityttää. Tässä raskaudessa neuvoloita tosi vähän, syyskuussa en käy ollenkaan. Viimeksi sanoi et varaa aika myöhemmin kun menee niin pitkälle ettei vielä voi edes järjestelmästä varata. Ja just 3 viikkoa sairaslomalla supistelujen vuoksi... Tuntuu että paljon jää itselle huolehdittavaksi ja sitten murehtii kaikenlaista. Onneksi raskauden seurannan ensimmäinen lääkärintarkastus tulee vihdoin 4 viikon päästä. Ja seurantaultra 6 viikon päästä, kun istukka just siellä kohdun suulla.

malttamaton: sympatiat sinne. Kai peräpukamat kuuluu raskauteen. Itsellä vaivana mut kaipa se raskauden jälkeen lähtee taas. Lohduttaudu sillä ettei miehiä nuo varmaan niin haittaa, varsinkaan kun niille ei itse mitään voi.
 
Viimeksi muokattu:
Pikaiset ultrakuulumiset tulin kertomaan :) eli vauvelilla kaikki hienosti ja kasvaa tasaisesti keskikäyrällä ja reisi-ja vatsanympärys vastaa viikkoja 25+6 mut pää viikkoja 24+1, painoarvioksi saatiin 760g :heart: 4vkossa on paino siis tuplaantunu :) syntymäpainoarvioksi lääkäri heitti 3,7kg jos kasvu pysyy tälläsenä ja sokerit kestää kurissa. Mie itte sain noottia painonnoususta kun 4 vkossa oli paino noussu 2,4kg kun se tähän mennessä on kuukaudessa noussu max 300g.

Minttis ja mini 24+4
 
Tänään oli neuvolalääkäri ja sitä ennen terkkarilla pikavisiitti. Narahdin kans sokereista, eli kosto on tullut herkutteluista. Ottaa päähän kun meillä ei ole suvussa näitä vaivoja ollut ja tietää tasan tarkkaan itseaiheutetuksi. Nyt sitten hakemaan terkkarilta mittaria ja mittailemaan ahkerasti sokereita ja syömään terveellisesti. Piru vie, kun ei ole pystynyt olemaan kiltisti aikaisemmin vaan tarvittiin tälläinen ravistus!

Verenohennuspistoksia edelleen päivittäin ja ihanat, sexyt tukisukat myös käytössä veritulppariskin vuoksi.

Paino noussut 530g/vko, siitä ei tullut sanomista vaikka ennestäänkin tuota ylipainoa löytyy pikkuisen. Verenpaineet lähinnät matalat. Kohdunpohjan korkeus 24 ja kaverin sykkeet 150. Kohdunsuu oli onneksi vielä kiinni tiukasti.

Ensi viikolla sitten istukkakontrolli vuorossa ja haen vielä neuvolalääkäriltä lupalapun lentoyhtiötä varten. Onneksi lyhyet euroopan sisäiset lennot, joten ei tarvitse sen enempää ahtaassa tilassa istua.

3 kuukautta edessä! huh ja wau! ihan käsittämätöntä että aika alkoi todella juosta tuon puolen välin jälkeen.

Annah 26+5
 
Moi pitkästä aikaa, merkkailemaan tulin:)

Mulla ei voinnissa ole ollut sinänsä mitään valittamista. Vähitellen alkaa huomata erinäisistä jutuista olevansa raskaana, mut se on toisaalta vaan ihanaa. Vauva antaa jo itsestään kuulua monta kertaa päivässä, ja mieskin on ihan innoissaan tunnettuaan muljahtelun viime viikolla ekaa kertaa. Ainut ärsyttävyys on hemoglobiini, joka oli viime neuvolakäynnillä jo alle satasen, vaikka oon rautaa napsinut jo monta viikkoa.

Kertokaa jooko sit aina kumman äitiyspakkauksen saatte! Itse vitkuttelen noiden papereiden kanssa, kun mieluummin ottaisin sen uudemman:)

Meillä on nyt vauvan hankinnoista menossa vauvavakuutus. Inhottaa vertailla eri firmoja, jotenkin ihan tosi työlästä. Onko teillä itsellä kokemusta siitä, mikä tarjoaa parhaat edut parhaalla hinnalla? Mihin yhtiöön ootte ollu tyytyväisimpiä?

Ei toimi aivot taas yhtään, niinku koko raskauden aikana ei oo toiminu. Mies on saanu jo aikas monet hyvät naurut, kun puhun aina vahingossa ihan mitä sattuu:)

Julia ja muru 24+4 (HUIIIII)
 
Minttismiten olet voinut saada noottia tuosta painonnoususta?! Mulla on noussut 25:ssa viikossa 9,5kg eikä ole moitittu neuvolassa sanallakaan, päinvastoin. Itse kuin ryvin ja moitin itseäni niin neuvolatäti vaan lohdutti ettei todellakaan ole paha.

Tupuna kiitos! Mulla ei tosiaan ole nuo pukamat ikinä vaivannut eikä pelottanut, mut se että jos lääkäriltäkin joka on nähnyt kaikkea pääsee "herranjumala" niin suonisto on varmasti aika kamala näky. Mietin, että olisiko kuopuksen syökdysynnytys voinut aiheuttaa tuonne jotain heikkoutta suonistoon..
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh onpas taas rankka päivä takana. Olin synnytystapa arviossa äitiyspolilla joka ei paljon antanu mitään. Uusiks otetaan rv34. Käytiin vaa edellistä synnytystä läpi vaikka oon käyny sen jo sata kertaa eri tahojen kanssa. Toivoin et olis päätetty nyt et käynnistetäänkö etukäteen vai tuleeko sektio että osais henkisesti siihen valmistautua mut keskustelu loppu ku seinään päätöksellä "ei lyödä nyt vielä lukkoon mitään". No ei sitten. Huomenna olis tavallinen neuvolalääkäri ekaa kertaa ja on luultavastikin tuttu mukava lääkäri. Mut eipä tässä ihmeellisiä. Yöllä jos unohtaa laittaa kylmägeelin nii jalat ja nykyään kädetki on niin levottomat et uni ei tuu ellei nouse geelipurkille =)
 
Satuin näkemään kun kurkistelin tuota keskenmenon jälkeen plussanneiden ketjua että jenikk oli ilmeisesti saanut keskenmenon ja nyt jo plussannut uudestaankin. Poistin siis hänet meidän listalta. No, ei kyllä ollutkaan hänestä mitään aikoihin kuulunut. Toivottavasti muut "pitkäaikaishiljaiset" eivät ole saaneet km:aa...
 
Pitkän hiljaiselon jälkeen päätion ilmoittautua :) täällä kaikki hyvin, sekä massussa että äidillä. Vauveli möykkää mahassa pitkin päivää, tämä on varsin ihanaa aikaa kun saa nautti potkuista tuon tuostakin <3 olen myös arvuutellut, että onko näillä viikoilla jo mahdollista, että vauva kovasti hikkailee? Välillä tulee niin tasaista nykinää vatsasta, että tuumin sen olevan hikkaa - ja jossei, niin on lapsosella ainakin rytmiveressä :D

Laitoin juuri kelaan papereita vetämään, äitiyspakkausta siis odotellessa.

Nyt on hemoglobiini laskenut hurahtaen 112, joten rautakuurille jouduin. Vatsa ei obsidania kestänyt ollenkaan, koitan nyt todella kevyttä rautavalmistetta elivoa.. josko vatsa sen nyt näyttäisi kestävän paremmin.

En ole perehnyt vauvavakuutuksiin ollenkaan? Millaisia nämä sitten kaiken kaikkiaan ovat? Kaikessa lyhykäisyydessään siis ;)
 
Moikka vaan kaikille tännekin. sori että oon ollu hiljainen mutta kun en hirveesti täs enää palstalla käy vaan tuol facessa pyöriskelen.. en tiiä mitä tänne oon kirjotellu mutta täs nyt tällänen lyhyt katsaus meidän tähän astiseen raskauteen :D

elikkäs rv18 käytiin siel ultrassa jossa tehtiin kaks markkerii löydöstä kalkkeutuma eli golfpallo sydämessä ja 0,3mm liiän lyhyt reisiluu. sain lähetteen naistenklinikalle jossa todettiin samatasiat ja työnnettiin sit se 20cm pitkä neula mahsta läpi ja otettiin lapsivesinäyte. ekoista tuloksissa ei ollut mitään eli ei ole down, 18 tai 13. viikonpäästä tästä soittaa hoitaja kiukkusena että meidän pitää heti mennä antamaan verinäyte että jotain on löydetty no minä itken kotona et mitä mitä eiiii.. ja sit käytiin antams viikko odottettiin ja sit lääkäri soittaa että ei ole mitään kaikki hyvin normaali sikiö ja TYTTÖ tulossa. hehehe :D Niinhän mä vähän katoinkin siit kuvasta joka mulle annettiin sielt ekasta ultrasta. eli meidän Neiti on persjalkanen ;) ja ennen tätä ultra käyntiä mun jalat on ollu puuduksissa voi luoja kun en tunne jalkoja :/

tos oli jo energisempi kausi menos mut tääs on ihan sippi 24/7 voisin vaan nukkua ja maata sängyssä närästää jatkuvasti yritän välttää lääkkeiden ottamista mut välil on vaan pakko napata yks et kestää tän yökötyksen..

Minsku ja Bonsku rv 28 POKS :D
 
malttamaton sitäpä miekin kysyin että ei kai se nyt niin paha juttu voi olla jos miulle on koko raskaudessa tullu nyt tuo 2,4kg lähtöpainoon lisää, mut se diabetes hoitaja vaan sano että seuraavalle kerralle 4 vkon päähän paino ei saa olla noussu puolta kiloa enempää :O miulla bmi on edelleen 25 eli en ole mitenkään ees ylipainonen..Edellisissä raskauksissa miulla on enimmillään tullu 12kg eikä sillonka kukaan huomautellu yhtään.
 
Tupuna Oisko se ollut niin, että jos on aikasemmin siellä synnyttämässä niin ei tarvitse käydä uudelleen valmennuksissa? Esikoinen syntyi Tammisaaressa, niin tuo on meidän eka kerta tuolla. Tosin se valmennus on suppeampi kuin esikoisten kohdalla, eli se sisältyy siihen synnäriintutustumiseen.

Jumppapallon hommasin muutamaviikko takaperin ja sillä aina silloin tälllöin istuskelen ja pyörittelen lantiota.

Luppi ja Minsku82 mukava kuulla teistäkin pitkästä aikaa! :wave: Varsinkin Minsku on ollut mielessä ja ihanaa että kaikki oli hyvin!

Nyt oon saavuttanut pari herkutonta päivää ja muutenkin syömiset olleet aika maltilliset. Ai että oon ylpeä itsestäni! :D

Vogue ja Taimen alku 26+3
 
Pokusmaan tulin 26+0 ja lääkärineuvola 9.55.. Peukut pystyyn että saan sitä samperin saikkua loppuun asti....

Närästys täällä ihan hirveetä ku välillä puklut tulee suuhun asti...
Lisäksi sain ihanan "äänipois" flunssan... =( Ei yhtään kivaa..

No jos tää tästä.. Ainaki taas on viikon paremmat mahikset vaaville vaikka syntyiski...

Piti muutes ottaa ja vertailla viimeraskauden 25 kuvia kun tuntui ettei maha oo liiemmin 5vkossa kasvanu, mutta melkein isompi ja erimallinenki maha oli niissä edellisen raskauden kuvissa, joten kai sitä vaan ite hermoilee ja pelkää että kaikki ei ookkaa kunnossa :)
Vaavimasu ja valonpisara 26+0
 
Heippa!
Mitä teidän arvot on olleet sokerirasituksessa, jos ootte ns. "narahtaneet"?
Kiinnostaa vaan onko paikkakuntaeroja- kun kuulin semmosta, et eri arvoilla laitettas ruokavaliolle.
Sama näyttää olevan tuon painontarkkailun kanssa..
 
Heips vaan kaikille :)

Täälläkin tänään sokerirasituksessa käyty, litku oli pahaa, niinkuin grandiä johon on lisätty pari desiä sokeria, yöks. Saitteko te muut tulokset heti siitä? Mulle sanottiin että niitä voi sitten omasta tk:sta/neuvolasta kysellä myöhemmin...

Täällä vaivaavat päänsärky ja alaselkä/issias-kivut. Lääkärillekkin kun siitä selästä valitin, niin se vaan totesi, ettei mahda mitään, todennäköisesti vaan pahenee loppua kohti ja kirjoitti kipugeelireseptin. Sehän mitään auttanu, mutta kun pääsin fysioterapeutille, niin se laittoi kinesio(?)teipit selkään, ja viikkoon ei oo selkään sattunut! Taino vähän se meinasi ärtyä äitiysjoogassa, mutta sekin johtui ihan vaan siitä asennosta joka sen kivun helposti laukaisee. Siitä fysioterapeutista tuli mun uus suosikki-ihminen :D

Julia, niistä vauvavakuutuksista, varaudu saamaan pääsi pyörälle ja siihen että niitten vertailu on tehty ihan todella vaikeaksi. Netistä niistä ei löydy juurikaan mitään tietoa ja hinnoista ei ole mitään mainintaa. Eli siitä vaan soittamaan tai käymään vakuutusyhtiöitä läpi ja pyytelemään tarjouksia. Moni vakuutusyhtiö vaatii, että kotivakuutuksen pitää olla samassa yhtiössä ja jos sitä ei ole pakko olla samassa niin se kyllä näkyy heti huimana hinnan nousuna. Minä pyysin tarjoukset Tapiolasta, Pohjolasta ja Ifistä. Se Tapiolan vakuutus oli huonoin, IF vaikutti vakuutusehtojensa pohjalta äkkiseltään parhaalta, mutta se vakuutus taisi loppua jo ennen täysi-ikäisyyttä. If ja Pohjola olivat suurinpiirtein yhtä kalliita ilman kotivakuutusta, mutta kotivakuutuksen kanssa If taisi olla halvempi. Pohjolassa se hyvä puoli, että vauvavakuutusta voi periaatteessa jatkaa johonkin +70 vuoden ikään asti :) Mutta niinkuin sanoin, paras on soittaa tai mennä käymään ja pyytää tarjoukset, helppoa se ei ole.

Himmu & X 24+3
 
Heippa kaikille ja hyvää syyskuuta!

Täälläkin käyty sokerirasituksessa ja paastoarvo oli 4.4. saas nähdä oliko isoja hyppyjä sokerilitkun jälkeen, ainakin väsytti tällä kertaa todella paljon enemmän kuin alkuraskauden testissä. Käytin sitten hyväkseni terveyskeskuksen leposänkyä, ja siinä oli oikein mukava pötkötellä ja kuunnella radiota, kun alkaa tuo maha jo painamaan ja ahdistamaan istuessa suorassa asennossa.

Liikkeistä, Wera taisi kirjoittaa hauskasti, että ihan kuin "kaivelisi" ja mulla on just toi sama tunne usein, että mitähän pojanpallero siellä oikein kaivelee :) Ja samoin välillä on niitäkin päiviä, että tuntuu liikkeet vähemmän, mutta en ole kovin huolissani. Olen myös ollut huomaavinani, että välillä poika reagoi ääniin muljauttelemalla, ja viime aikoina vauva tuntuu heräilevän samoihin aikoihin kuin minäkin, ihana :heart:

Alkuviikosta oli pakko laittaa Kela-paperit työnantajalle, kun meillä pitää 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä laittaa tiedot palkkikseen, mistä hoitavat eteenpäin. Saa nähdä kumpi ä-pakkaus sieltä sitten tulee. Kävin katsomassa, että on se edellinenkin ihan yhtä kivannäköinen, joten kumpi vaan on tervetullut.

Makeanhimo yltyy, ja joka päivä tulee kyllä joku pulla tai piirakka syötyä... Painoa on tullut about 10 kg yhteensä sillä puolen kilon viikkovauhdilla, mutta en tästäkään ole huolissani, ja olen kuitannut kilot sillä, että hyvän asian puolesta ja näköjään vaikka syö pääasiassa terveellisesti ja liikkuu joka päivä, niin niitä vaan tulee. Ituja en kuitenkaan ala tässä vaiheessa syömään vaan aion nauttia elämästä.

Työmotivaatiosta, sitä ei ole enää ollut vähään aikaan, ei siis yhtään. Olisi niin ihana jäädä jo kotiin ja vaan sisustaa kotia ja valmistautua uuteen tulokkaaseen. Lasken jo viikkoja äitiyslomaan ja about 8 niitä olisi vielä jäljellä (huh, aika vähän oikeesti!).

Meidän pitäisi nyt hankkia ne vaunut, niin olisiko teillä neuvoa hyviä lastentarvikeliikkeitä pääkaupunkiseudulla? Näköjään kaikki kaupat eivät jälleenmyy kaikkia merkkejä, ja haluaisin katsastaa Oran, Teutonian ja Brion vaunuja. Kaikki vinkit tervetulleita, että pääsisi nyt oikeesti alkuun tässä asiassa :D

BoB 25+6
 
minttis, kuulostaa todella omituiselta noi sun terkan painopuheet!!! Eihän sun paino oo noussu paljo p....kaakaan, ja kuulostaa suorastaan haitalliselta väittää ettei paino saisi nousta kuin 500g n. kuukaudessa kun olet normaalipainoinen. Ihme touhua...

ON. Tänään olin minäkin sokerirasituksessa. Se juoma meni ihan helposti alas kun oli kolan makuista, kuin väljähtynyttä limpparia. Kaikki mittaukset otettiin laskimoverestä kyynärtaipeesta joten en saanut vielä vastauksia. Toivottavasti en narahda...

Rödluvan ja Beetakingi 24+5
 
Nonniin..
Lekurineuvola on käyty taas ja sieltä seuraavaa
Paineet 130/73
painoa +569g/vko
kohdunpohjankorkeus 25,5
Painoarvio 758g
Mitat vastas n. vkoa pienempää, mutta se on vaihdellu niin eri aikoina, että tuntui että ihan normaalia, ja mullahan pitäski olla se 5pv vähemmän jos oviksesta laskee...
Valkuaisarvot vähä koholla pissasta, mutta ei hätää.. Voi johtua flunssasta kun tarvis juua enemmän ja syönyt vähemmän ku normaalisti..
Eli vesilasia useammin kouraan...
Saikkua sain nyt sitten äippäloman alkuun niin sitäkään ei tartte ressata..
Eli loppu hyvin kaikki hyvin..
Niin joo eikä supparit vielä ainakaan olleet vaikuttaneet kohdunsuuhun..
Ultrassa koitin sanoa että ottais nyt sitten äitille todistusaineistoa että uskos että poika se on, mutta poju kelli pylly alaspäin vähän hankalassa asennossa niin ei sieltä oikein pippeliä esille saanut :D
Sanoi että kyllä siellä kuitenki vähä niinku kivespussi ois vilahtanu, mutta ei tosiaan ollu näkyvyys nyt kohillaan :D

Joo mutta nyt sitte sohvalle rötväileen vähäks aikaa ja rauhottuun ku ruokahommatki sai alta pois..
 
Vogue, synnytin esikoisen Haikaranpesässä - tai niin oli tarkoitus. Lopulta pesä oli täynnä ja jouduttiin normipuolelle. Harmitti kovasti mutta loppuenlopuksi saatiin ihana kätilö, ammehuone ja olin ainoa synnyttäjä sinä yönä normipuolella eli rauhallistakin oli. Stressasin sitten ihan älyttömästi että huolivatko mut haikaranpesän lapsivuodeosastolle kun siellä on vaatimus että pitää pystyä itse kävelemään salista huoneeseen. Sinnittelin sitten omin jaloin seuraavaan kerrokseen, mutta todellisuudessa olisivat kyydinneet myös tuolilla.

Eli yhteenvetona voin todeta että ainakin synnyttäminen normipuolella oli positiivinen kokemus, eli ei kannata hermoilla noita terveysrajotuksia.

t. Undu 25+4
 
Tässä muutama lastentarvikeliike

Lastentarvike Pikku Hurmuri - Tervetuloa

Vauvatalo Johanna Oy // Lastentarvikeliike Espoo, H

Molemmista kokemusta ja hyvää palvelua sain molemissa kun esikoista odotin :)


Sokerirasituksessa ei ollut mitään, en epäillykkään että arvot olisivat koholla.
4.2 7.1 ja 6.3 oli saldo.
Litku meni hyvin alas mutta käsi kipeyty kahden pistoksen jälkeen ja otin kolmannen pistoksen toiseen käteen. ja se tunnin odottaminen oli kyllä turhauttavaa puuhaa.

Oon kanssa menossa pienikokoisuudentakia synnytystapa-arvioon. Nyt toivon että suosiolla leikkaavat.
Viime kerralla kävi niin että 14h pitkittyneen synnytyksen jälkeen päätettiin leikata kun mitään ei tapahtaunut, olin jopa 2h 10cm auki ja vauva ei edes ollut laskeutunut. Painoarviokin meni ihan metsään ja syhtymäpaino olikin melkoinen yllätys.

27+2
 

Yhteistyössä