~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~

syyselo voimia ja jaksamisia surun keskelle :hug:

Tänne ei kummempia, puoliväli saavutettiin tänään ! Potkuja tuntuu eniten iltasin , ihanaa ku tuntuu liikkeet jo :) Esikon 4v bileet viikonloppuna ja siinäpä se taas aika hurahtaa!
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Kiitos kaikille tsempeistä! Kiusaaminen, raskaus, työstressi (6 päivän työviikkoja nyt kolmas viikko menossa.)

Plus et kaiken tän lisäks tuun tänään töihin iltaan. Ja ehdin olla tunnin töissä kun tajutaan työkaverin kanssa että meitä on kello 17-20 vain me kaksi vaikka meitä kuuluu olla neljä. Ja kello 20.00 eteenpäin olen yksin?

Siis hetkinen yksin? Puhelin langat laulaa, mulla on loppumassa happi, en pääse vessaan, syömään tai juomaan. Tekee mieli itkeä.

Paska elämä.
 
Neyski Mullakin on LA 14.12 ja juuri tänään katsoin Kelan laskurilla, että voin aloittaa äp-loman aikaisintaan 15.10 eli 50 päivää ennen laskettua. Miksi sulla on 17.10 :eek: Ja siis silloin aloitankin äitiysloman, kun olen kotona esikoisen kanssa muutenkin.

Syyselo Osanotot <3 Todella kamala tilanne kesken odotuksen :(

SaaraW Kovasti tsemppiä sinnekin! Toivon parasta, ihan hirveän stressaava ja pelottava tilanne varmasti :(

Täällä ollaan vasta alettu kunnolla nauttimaan raskaudesta, kun aletaan jo pelkäämään sitä kohdunsuun ennenaikaista avautumista. Viimeksi olin vuodelevossa yli 2kk, jos joku ei muista. Esikoinen syntyi vasta LA:n jälkeen kuitenkin :) Nyt pelkään jo pelkästään mahdollista lepoon joutumista saatika keskosuutta. Mitään siihen viittavaa ei ole (onneksi!), mutta kohonnut riski kuitenkin... Lasken päiviä siihen, että tulee edes se 24 viikkoa täyteen. Miksei sitä vaan osaa nauttia, höh :(

Aina_ & Mini 22+3
 
Di-mang: Rennien lisäksi ainoa reseptivapaa sallittu on Gaviscon-litku. Ja se oikeasti auttoi mulla, renniee sai vetää kaksin käsin eikä mitään vaikutusta :) Ootko löytänyt jonkun tietyn ruoka-aineen mikä aiheuttaa närästystä? Tai ootko kokeillut piimää ja mitäs muita niitä "kotikonsteja" onkaan... Niin ja Samarin on kans sallittua jos ei ole ongelmia verenpaineen kanssa, eli saa käyttää suolaa.

Meillä on trikoinen kantoliina, mut se joustaa ikävästi käytössä. Täytyy hankkia kudottu tai joku muu, ja opetella niitä sidontoja paremmin.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja persikka 23+5
 
Moikka, pitkästä aikaa, viikko oltiin ulkomailla ja eilen oli ultra, jossa kaikki oli hyvin, pikkuinen vastasi viikkojaan.
Kantorepuista BB-reppu ei ole kantoreppu vaan rintareppu, pitää tää asia heti ekana korjata, kun satuin huomaa, että joku puhui bb-repusta kantoreppuna ja mikä ero on kantorepussa ja rintarepussa, niin kantoreppu on ergonomien kantovälinen ja suurimmalla osalla mallilla pystyy kantaa 3-20kg asti, sillä voi myös kantaa selässä. Meiltä löytyy Tulan-kantoreppu, jonka ostin esikoisen ollessa 4kk vanha, enkä vaihtasi mihinkää, se on ollut meillä ahkerassa käytössä, viimeksi ulkomaanreissulla ja mies on tykänny myös kantaa sillä. Mutta koska me kaikki ollaa ruuminrakenteelta niin erilaisi, niin reppu joka sopii toiselle ei välttämättä sovi toisella ollenkaa, minulle esim. ei manduca sovi, testasin sitä ja en saanu sitä viriteltyä yhtä hyvin kuin Tulaa. Jos lähteltä löytyy kantoliinalainaamo, siellä varmasti pääsee testaamaan erimerkkisiä ja mallisia reppua, josta sitten on helpompi päättää mikä reppu on itselle se paras.
Meiltä löytyy myös tulan neliöliina, minkä ostin neidi ollessa 8kk vanha, saan siihe laitetteu neidin helpommin ilman apua selkään ja se toimii minulla esim.junareissulla liinana koska saan neidi laitettua selkää vaikka juna liikkuisi. Vauvaa varten ostin Ellevil Zaran kudotun liinan ja koska olen vai 153cm pitkä, niin otin koossa5, joka on minulle juuri hyvän kokoinen ja ollaa jo miehen kanssa harjoiteltu kietaisuristi

Chariot ja vilperi 20+6
 
Aina_ aijaa, voi olla et oon kattonu väärin, ku mä laskin sen ite kalenterista :LOL: No mutta, jään kuitenkin koulusta pois 11.10 kun syysloma alkaa ja sitten äippälomalle sillon 15.10 :D Mutta kuitenkin jään tuolloin aikasemmin :)

En tiedä miten vauva on välillä tuola masussa, kun kylkiluiden alle sattuu kun menee vähän kyyryyn :D mutta tänään oli ultra ja kaikki oli hyvin! Blogista voi kattoo kuvia jos kiinnostaa. Hienoja kasvokuvia ;)

Koulun alotin siis tänään, eikä pikkunen kyllä yhtään tykkää että istun. kokoajan saa juosta vessassa kesken tunnin, ja kokoajan potkii :D voivoi..

Täällä kaikki muutenkin mennyt hyvin kaikinpuolin tilanteeseen nähden! :)

Neyski +poitsu 22+3 :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Aina_
Rakenneultrassa näkyi tänään tyttö! Olin ihan ihmeissäni, oli niiiiin poikaolo :D Eipä se mitään. Kaikki oli hyvin ja paino sekä pituus vastasi ihan viikkoja.

Nyt taas tuskaillaan rattaiden kanssa, meille kun ei ne hempeänväriset käytetyt kiesit kelpaa, mutta kyllä tuolla vaunukaupassa saa vain päänsä niin sekaisin. : /melkein varmin tapa saada päänsärky on mennä vauvatarvikeliikkeeseen katselemaan vaunuja ja muita :D:D
 
Rakenneultrassa käyty. Siellä oli kätilön lisäksi harjoittelija joka ultrasi ensin. Sitten ultrasi kätilö ja selitti tosi tarkasti opiskelijalle kaikki mahdolliset. En ole noin perusteellisessa ultrassa vielä ollutkaan. Pikkuinen piilotteli kasvojansa ja kun kätilö laittoi 4d ultralle pieni sattui kääntämään päätänsä niin, että saatiin puolet kasvoista kuvaan :) Kaikki oli erittäin hyvin ja pieni vastasi viikkoja :heart:

Judie + pikkuinen 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Raisa. ja helena85
Rakenneultrassa käyty tänään aamulla, se oli erittäin perusteellinen ja miellyttävä ultra missä sain paljon tärkeää tietoa. Kaikki hyvin, se on pääasia. Ja uskomatonta kyllä, siellä ollaan jo 20cm ja painoa 330g, vastaa viikkoja 19+6 vaikka ollaan tänään 20+2.

Mutta sitten se suuri uutinen.... se on tyttö!

Aivan kuten luulinkin, odotin ja toivoin.

Semmosta. Aamulla oltiin ultran yhteydessä 6 tuntia liikenteessä, viime yönä en saanut nukuttua ton ultran takia. Ja tänään oon kohta ollut 6 tuntia töissä. Kotiin ja nukkumaan kiitos<3
 
Jeippa!

Ja anteeksi etten ole.koko elokuussa kirjottanut! on vaan ollu niin paljon kaikkea muuta ja ko selaan pelkästään puhelimella ni tää on niin hankalaa ja hidasta! Facen puolella tulee sentään rupateltua. Mut meitä on täöllä jo kauhian paljon! Nyt oon taas ajan tasalla ko lukasin parin viikon tekstit läpi :D

täällä voidaan hyvin, mulle saa päivittää poikalupauksen! :)

Lupaan yrittää aktivoitua tälläkin puolella! Vointeja kanssamammoille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Lisää kivoja ultrauutisia :) Helena2013, kivaa, että tyttötoive täyttyy :heart: Eikös sulla ollut nimikin jo valmiina?

Chariot, juu, mä olen varmaan puhunut kantorepusta, en siis todellakaan tiedä näiden vehkeitten eroa :) On ihan totta (niin kuin DiipaDaapa sanoi) että näiden vauvatarvikkeiden kanssa saa varmasti päänsäryn. Ja mulle voi hyvä myyjä myydä mitä vaan, kun en ymmärrä mistään mitään ;)

Neyski, mulla oli juuri pari päivää sitten tuo kylkiluukipu, ja sitten muistinkin, että ai niin, esikoisen kanssa oli noin 10 vikaa viikkoa kylkiluut järkyttävän kipeänä! Ilmeisesti mahan reuna rupeaa painamaan niitä, kun se on tarpeeksi iso. Nyt varmaan vasta silloin, jos vauva on itse kovin ylhäällä.

Aina_, onko sulla mennyt kuitenkin kaikki hyvin tähän saakka? Mulla oli viime raskaudessa sama juttu eli kohdunsuu rupesi avautumaan jo 22+ viikolla, olin vuodelevossa pitkään ja lapsi onneksi syntyi vasta 37+. Nyt jännittää, käykö taas huonosti ja tällä kertaa pakkaa vielä sekoittaa etinen istukka. Mutta tähän mennessä siis vain joitakin supistuksia, jotka lähtee levolla.

Kaveri pitää järkyttävää menoa mahassa jo kuudetta päivää. Juuri kun ajattelin, että olisi rauhallisempi kuin esikoinen... :)

Ja tänään poksuu 22+0! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Kylläpä aika juoksee nopeasti. :) Olen lueskellut täällä ja yleensäkkin netistä vaunujuttuja. Olen jotenkin mieltynyt Oran vaunuihin, mutta onko kenelläkään oikeasti kokemusta näistä? Jossain olin lukevani, että niitä on verrattu Emmaljungiin...? Miten lie sitten oikeasti.

Minä en ole tehnyt hankintoja vielä juuri ollenkaan, koska tämä raskaus tuntuu vieläkin ja yhä edelleen niin uskomattomalta 1,5v yrittämisen jälkeen. Kiire tässä siis vielä luultavimmin tulee. :D
Liikkeitä kyllä päivittäin tuntuu hyvin rutkasti.

Paivih ja palleroinen 21+0 POKS!!
 
paivih meillä on nyt ostettuna Oran taigat ja edellisillä olleet oran jovit. Olen tykännyt kovasti. Renkaat ovat isot, pääsee sohjossakin hyvin. Ja tilavat vaunut. Ja hinta varsinkin käytettynä on edullinen.

Tänne ei mitään erikoista, neuvola oli maanantaina. Hb oli noussut obsidanilla 117. Vauvan sykkeet 145 ja painoa tullut 300g viikossa. Huomenna sitten taas lääkäri sairasloman jatkosta. Jos hautajaisten yli saisi ainakin olla kotona.

syyselo ja kirppu 22+4
 
Raisa. Kaikki on kyllä hyvin, mutta en uskalla luottaa siihen. Viimeksikään ei ollut merkkiäkään siitä, että jokin olisi huonosti. Tuurilla menin oikeana päivänä valittamaan raskauspahoinvointia ja jo muutaman tunnin päästä olin sairaalassa täydellisessä vuodelevossa. Edelleen karmii pelkkä ajatus! Mulla lepoa kertyi "vain" kahdeksan viikkoa ja risat, mutta sulla onkin ollut todella pitkä rupeama :( Kauheaa kun ei noihin osaa varautua, vaikka siihen muka yrittää valmistautua. Ja se etinen istukka ei varmasti auta asiaa... Mutta toivotaan tietty parasta ja unohdetaan todennäköisyydet! :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Meilläkin taitaa olla tytölle nimi valmiina. Samasta nimestä olen haaveillut jo vuosia, mutta nyt se on jo aika varma, kun mieskin nimestä tykkää. Tällä hetkellä puhutellaan tyttöä vielä työnimellä, joka on varsin leikkisä ja ei siis Mini.

Aina_ & Mini 22+4

Odottelen muuten kovasti, että saan poksua sitä 24 viikkoa! Miksi aika taas matelee, vielä äsken se juoksi!
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Ainiin, unohdin sanoa, että ultrassa tuli huomioon, että toiseen (kuolleeseen) sikiöön ei virtaa veri tällähetkellä :hug: :) :) :) :heart: Tämä on kyllä kasvanu isommaksi ja on kirinyt toisen kokoa, mutta jos nyt helpottaisi kun ei veri mene enää siihen, ainakaan tällähetkellä. ennen oli noin puolet koosta ja nyt on vähän yli 2/3.

Parempaan päin menossa :heart:

Neyski +poitsu 22+4 :kiss:
 
Heissan!
Täällä alkaa olemaan nyt tyyntä, pelotti ku muutaman päivän olin aivan kauhea, räjähtelin ihan turhanpäiväsistäkin asioista.
Pikkuinen alkanut potkimaanki ihan urakalla, varsinkin iltaisin ja yölläkin herää välillä kun tömpsähtää ihan kunnolla :)
Me käytiin shoppailemassa käytetyt yhdistelmä vaunut,turvakaukalo ja sitteri todella edullisesti saa netistä ku jaksaa vain katsella, nyt oon sitte kokoajan kattelemassa käytettyjä/ uusia tavaroita pikkuiselle :) Niin ja tosiaan senku tietäisi miksi tämä neuvola täti tämmösiä joka kerta kyselee, varmaankin siksi koska en ole heti merkinnyt neuvolaan isää koska halusin asiasta keskustella aluksi miehelleni jonka kanssa päätimme pitää tämän lapsen.

Nyt jännittämään huomista rakenne ultraa!

Princesssa & Papu 21+0 POxxxx
 
Heippa! Ihan ensiksi paljon tsemppiä syyselo ja SaaraW! :hug:

Paljon on sinulla syyselo kestämistä nyt. Kirjoitit vielä siitä, että sulla aiemmat lapset on tulleet ennenaikaisina, joten toivotaan pitkää mahassa oloa nyt siellä olevalle vauvalle. Paljon voimia! Mun piti sulta kysellä siitä noista aiemmista ennenaikaisista syntymistä, kun itselläkin sellainen esikoisen kohdalla, mutta kysyn myöhemmin, ettei sun nyt tarvitse sellaisia pohtia.

Chariot kiitos kantoliinavinkeistä! Meillä on esikoisella ollut Manduca ja nyt olen harkinnut lisäksi kantoliinaa, kun vaikuttaa niin kätevältä. Manducasta olen kyllä tykännyt, en käyttänyt sitä niinkään silloin kun esikoinen oli ihan vauva, vaan vasta kun päälle yksivuotias. Kätevä kun sen saa selkäpuolelle ja voi käydä yhdessä lenkkeilemässä. Ja käyttöikä on pitkä kun voi vaivatta käyttää vielä isommallakin lapsella. Mulla ei ole tullut paikat yhtään kipeäksi sillä.

Meilläkin oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin, onneksi! Meillähän siis suuren niskaturvotuksen vuoksi oli ensin riskinä että olisi kromosomipoikkeavuus (käytiin lapsivesitutkimuksessa ja kromosomit normaalit) ja sitten oli vielä se pelko, että niskaturvotus olisi viitannut johonkin rakennepoikkeavuuteen. Mitään tällaisia ei kuitenkaan ultrassa näkynyt, vaan kaikki näytti oikein hyvältä! Todella huojentavaa. Nyt on sitten vihdoin saanut nauttia raskaudesta, ihanaa :)

Vivie 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Vivie ~ Teillä onkin ollut odotusajassa jännittämistä, ihana kuulla että kaikki on hyvin :heart:
princesssa ~ Onnea hyvistä uutisista ja pojasta!

Täällä voidaan hyvin, mitä nyt rintojen alle masu painaa jos istuu paljon. Pituutta minulla 154, joten vatsa on jo melko iso. Rintojen alta (tai tarkemmin rintojen ja masun välistä) tuntuu kuin se olisi ihan mustelmilla.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Judie + pikkuinen 21+5
 
princessa onnea ultrakuulumisista. Meillekkin sen poika on lupaltu, että ollaankos sitä samalle päivää kaksissa puskemassa poikia maailmaan? ;)

Hurjaa miten aika vaan juoksee tässä. Eilen melko pahasti säikähin, kun pääsin töistä ja tuli aivan uskomaton alamaha/kylki kipu. Luojan kiitos olin autolla töissä. Vaikka autolla ajo teki kamalaa tuskaa, kun kipu oli oikealla puolella. Äkkiä itkusena piti heittää housut hiiteen ku kotia pääsin ja sängylle makaamaan. Ukko oli aivan ihmeissään ja peloissaan kans mitä tapahtuu... odottelin ja hieroin vatsaa kun se tuntui aivan samalta kuin suonen veto pohkeessa tai kamala lihaskramppi. Soitin päivystykseen josta ohjasivat puhelun synnärille ja sanoivat sen luultavimmin olevan vain lihaksen venymisestä johtuva kipu. Jos kipu ei olisi ohi mennyt, niin päivystykseen ohjasivat. Onneksi kipu meni ohi sitten ja sain rauhoiteltua itseni. Oli muuten aivan jätkyttävä kokemus! Onneksi illalla sitten pikkumies monotti oikein kunnolla. Ja tänään myllerrystä tuntunut. :)


Paivih ja palleroinen 21+1
 
Neuvolassa käyty tänään, vauvan syke oli siinä 140-150, se oli kiva tietää kun ei toi oma doppleri näytä kunnolla sykelukemia. Nyt on muutenkin vähentynyt toi dopplerin käyttö kun liikkeet ovat alkaneet kunnolla tuntua. Ja oli ne myllerrykset sitten kuitenkin vauvan liikkeitä, kun marisin joskus viikoilla 17 että en tiedä onko ne liikkeitä vai ei. No, olihan ne, sillain tämä pikkukakkonen siellä masussa myöryää. Esikoinen oli niin kova potkuttaja että odotin samanlaisia liikkeitä myös tältä toiselta. Mutta tää toinen onkin möyrijä. =) Toki hänkin potkia osaa, olen saanut todisteita myös siitä. Ens viikolla rakenneuä, jännittää jo. Kiva päästä näkemään mitä pienelle kuuluu ja ehkä myös sitä sukupuolta kurkkimaan. Itsehän haluaisin tietää sukupuolen mut mies taas hannaa vastaan siinä(kin) aiheessa. No saa nähdä kuinka käy. =)
Joku tääl aiemmin mietiskeli että tehtäiskö facebook-ryhmää meidän sellaisten kesken ketkä jäi siitä ekasta ryhmästä ulos. Voisin kyl hyvinkin harkita sitä. Esikoisen aikana liityin fb-ryhmään vasta kun neiti oli syntynyt, muuten kirjoitin paljon tääl kaksplussalla. Sillain voisin ihan hyvin tehdä nytkin, jos joku sitä ryhmää mietti perustavansa. =)

Tiikeli ja tulokas 20+2
 
Tiikeli: joo minä ainakin sitä pohdin ja yhä oon miettinyt, että sitten syksymmällä :) Pidetään mielessä ja tutustutaan siihen asti täällä :) Niin ja muutkin halukkaat vois hihkasta että tietää sitten että meitä on useampiakin ehkä?

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 24+1
 

Yhteistyössä