***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Sukkapari: mäkään en ole vielä anomuksia saanut lähetettyä, vaikka sain ne jo pari viikkoa sitten :ashamed:

Selällään makaamisesta: Sikiö voi painaa jotain laskimoa tai valtimoa, mutta sillon äipälle tulee kyllä sen verta huono olo, että kääntyy kyllä pois selältään. Itsellä ei tätä vaivaa ole ollut, mutta jotkut sanovat että esim. hammaslääkärikäynnit on vaikeita kun ei voi selällään olla, mutta ei siis huolta.
 
Joo, loppuraskaudessa voi olla tosi tuskaista olla selällään kun lapsi jo painaa ihan kunnolla. Tulee sellainen olo että on pyörtymässä siihen paikkaan, vaikka on siis pitkällään ;) Kävin esikoiselta hierojalla vielä muutama viikko ennen synnytystä, ja siellä iski tuo pyörrytys ja kylmä hiki. Sitä ei siis tosiaan voi olla huomaamatta.
 
Selällään nukkumiseen tulin minäkin vastaamaan, mutta Enni ja Jenis olivatkin jo ehtineet illalla ;)

Eipä tässä muuta ehdikkää kirjottamaan kun tuo 1-v tuli viereen hakemaan huomiota ;) Tänään iltapäivällä neuvolaan! :heart:

Upp3 ja masukki tasan 23!
 
mäkin vastaan tohon selälleen oloon... mä olin rv 30+ esikoisesta sydänfilmissä ja se labratäti jaaritteli ja jaaritteli... sain sitten sanottuu että mul on kyl nyt huono olo, etten voi olla kauaa selälläni... heti ku oli filmin ottanu, niin nousin istumaan. pyörryin saman tien/kaatusin selälleni. heräsin ja pyysin kääntämää mut kyljelleni... sitten siitä pari viikkoo eteenpäin menin hammaslääkäriin, joka kyl sit siirrettiin, koska en pystyny selällää olemaan muutamaa minuuttia enempää kerrallaa. menin paikkauttamaan pari pientä reikää synnytyksen jälkeen vast... mul on täs raskaudes alkanu se heikotus jo varmaan 22+ viikoilta lähtien, eli en voi olla selälläni. kohtu on varmaan jotenki sellases asennos ettei pysty olemaan...

tervetuloa uusille! =)
 
Huomenta! :wave:

Selällään makoilusta, olen kanssa sitä välttänyt, en tiedä tulisiko siitä minulle vielä huono olo, mutta joskus sikiön syke voi hidastua tuosta äidin selällään makoilusta. Meillä on noin muutamaan otteeseen käynyt ja tietysti siitä pelästyneenä en enää selälläni makoile sen takia. Kyllä välillä herään selältäni, mutta käännyn sitten heti taas kyljelleni.

Oletteko käyneet hierojalla/mammahieronnassa? On taas paikat niin jumissa että kiinnostaisi mennä, mietin vaan mitenköhän se mahtaa onnistua nyt masun kanssa?
Joku päänhieronta olis kans ihana, tai jalkahieronta, tai tai...vaikka mikä hemmottelu! :D

Tänään mennään miehen kanssa piknikille kunhan vaan tulee töistä. Pääsen vähän täältä neljän seinän sisältä pois. Täytyy toivoa että ei ala just sillon supisteleen, eilen taas ei meinannut loppua ollenkaan, lähes koko illan suppaili ihan jatkuvasti. Neuvolalääkäriä sain aikaistettua, eli viikon päästä tarkistetaan käsikopelolla tilanne, 14.9 sitten kontrolliultra.

Nyt sämpylöitä leipomaan, nam! :p

Pööpötti ja Masukki 25+2 :heart:
 
pööpötti, minäkin oon haaveillut hierojalle pääsystä ja miettiny mitenhän se onnistuis.. istualteenhan sitä luonnollisestikin pitäis olla, nii jaksaakohan siinä könöttää sit tuntia... alaselkää ei saa "normaaliin tapaan" käsittääkseni hieroa.. intialaisessa päänhieronnassa taisin käydä viime raskauden jälkeen, oli ihanaa :) se korvien painelu vaan kutitti ihan sikana nii en meinannu pystyä olemaan siinä penkissä kun meinasin revetä nauramaan.. :D

Pitäs täytellä nuo sairaalan taustatietolomakkeetkin valmiiksi, ei niillä kyllä kiirettä taida olla mutta oishan ne hyvä olla valmiina kun ei koskaan tiiä millon sairaalaan lähtö yllättää...
 
juu..selällään nukkumisessa on justiin noi hermojen painamiset ja sekin että happi kulkee paremmin kyljellään kun ei molemmat keuhkot painu..ja miulla vielä kummittelee n. 15 takainen cellanTT..aivojen tietokone topografia..jolloin odotin esikoita ja kaks lyijyliiviä mahan päällä ja muutenkin se asento on hirmuinen.. selällään ja vielä pää vännettynä niin että päälaiki on alustassa.. eli sillai niskaväärällään..

siinä tuli niin pahaolo kuin vain voi kuvitella.. ja siihenkin kunpiti mennä syömättä niin voitte kuvitella miltä oksu näytti kun se oli suurin piirtein pelkkää sappinestettä..
sori jos jollein tuli huono olo..


kelan paperit odottelee täyttämistä vielä..tänään piti viedä aamusta mutta sitten tulikin sellainen aamu että oksat pois.. :headwall: ..kolme koululaista kasiks kouluun ja kukaan ei halunnut syödä tms. olisivat kuulema halunneet saikkua... ;)

ja nyt ettimään muovailuvahoja näille kahdelle sankarille...

Dare ja maradona 24+1

 
Huhhuh, eilen selvittelin palkanlaskijalta, että mites ensi vuoden lomarahat menee. Tiesin kyllä, että normaalisti mulle lomat kertyy ja normaalisti lomarahatkin, mutta lähinnä, että maksetaanko ne normaalisti kesäkuussa, vaikka olen silloin vanhempainvapaalla. Ja kuulema maksetaan! Tulee kyllä kiva lisä sinne vanhempainrahan päälle, voi vaikka sitten kesälomareissuakin tehdä tai hankintoja ja vaikka vähän loppuvuodeksi säästöönkin. Rupesin sitten murehtimaan, että jos ne vaikuttaa sitten vanhempainpäivärahan määrään, kun ne silloin maksetaan ja kysyin asiaa kelasta, niin ei vaikuta mitenkään rahan määrään. Ja nyt olen vain tyytyväinen. Lomanhan pidän vanhempainvapaan jatkoksi eli 4.9-30.9 ja sitten jään hoitovapaalle vuoden loppuun. Näin ainakin aluperäisten suunnitelmien mukaan. Tietty jos näyttää, että saadaan rahaa säästöön niin, että voi olla pidempääkin, niin aina vaan parempi.

Näin viime yönä unta, että synnytin kotona 6 kiloisen pojan. Kotona, koska ei ehditty sairaalaan! Ja kukaan ei sitten auttanut vauvan kanssa ja ensikertalaisena olin ihan onneton :D. Tai muilla oli huomauttamista koko ajan ja kestovaippojen kanssa olin ihan hukassa, kun kaikki mun vaipat oli ihan sekaisin ja mistään ei mitään meinannut löytyä :D. Toivottavasti tämä ei ole nyt enneuni :LOL:
 
Kivaa kun kirjoittelette niin usein! Käyn lukemassa joka päivä vaikka itse pysynkin hiljaa taustalla. :)

Olen tuosta selällään nukkumisesta ymmärtänyt ettei tarvitse säikähtää vaikka olisikin yöllä kääntynyt selälleen. Kyllä äidille sitten tulee huono olo jos asentoa täytyy vaihtaa. Varma en kylläkään ole mutta itse ehkä luottaisin siihen miltä itsestä tuntuu.

Mullakaan ei ole viimeaikoina ollut erityisen notkea olo! :) Mietin just yks päivä että jos nyt jo alkaa olla hankalaa laittaa kenkiä niin entäs sitten parin kuukauden päästä?

emmi 22+6
 
Heippa täältäkin.. Asioita hoidellu tänään, jahka heräsin :) Ja oli jotenkin mukava päivä kaikenkaikkiaan.. Hassuja ylionnellisuuden tunteita tulee välillä :) Edellisessä raskaudessa tuli niin raivokohtauksia, niin ehkä nuo onnellisuudentunteet ei olekaan niin kauheita :D

Tänään tuli postissa t-paita pojalle ja body vauvalle. Ekat tavarat isyyspakkaukseen siis hankittu :) Tulis vaan nyt ne sairaslomarahat (toukokuulta asti tulematta) niin pääsisi enemmänkin ostamaan..

Poika tylsistyy, pitää mennä leikkiin..

Myräkkä ja keiju 24+5
 
En ole päässyt taas kirjautumaan vähään aikaan...

Siitä tissin näpräyksestä:en ole ajatellut asiaa niin että se minua häiritsisi, välillä vaan rasittaa se. Poika oli sellainen jo silloin kun imetin että näpräsi toista nänniä aina samalla. Itse olen niin tottunut siihen mutta nyt alkoi kyllä vieroitus siitäkin hommasta, ei ole kiva jos poika on vauvalle sen takia mustasukkainen.

Vaikka imetin poikaa pitkään niin en silti ole mikään imetysintoilija, se vain luonnistui pojan kanssa paremmin kuin tytön kanssa, ehkä vähän liiankin hyvin kun se kesti sen 1,5v. Tunteet on nyt aika ristiriitaiset imetyksen suhteen, ehkä imetän vain pari kk, jos onnistuu sekään. Yhtä pitkään en kuitenkaan imetä kuin poikaa.

Hermot on kireällä, tuntuu että kaipaisi koko ajan vaan omaa aikaa ja kaikki muu ärsyttää!!!

Närästys vaivaa, rennie helpottaa välillä.

10.9. on lääkärinla, ja syyskuun lopulla ultra.

Supistuksia en tiedä onko ollut, olen tuntenut muissakin vain synnytyssupistukset.

Liitoskipuja ja emätin on aivan järettömän kipeä!!! :/

nedee ja vauveli 25+5
 
Mä oon ymmärtänyt että selällään makaamista ei tarvitse välttää ellei siitä tule pahaa oloa. Luonto kyllä ilmoittaa onko se kannattavaa vai ei. Itsellä alkoi esikoisen aikaan aika aikasin se että en pystynyt olemaan selälläni. Neuvolassa sydänäänten kuuntelut ja sf-mitan ottamiset piti tehdä tosi nopeaan koska huono-olo alkoi tulla heti kun selälleni menin. Samoiten kaks viimestä ultraa rv 30 ja 36 olivat aika pikaisia, koska meinas taju lähteä. Piti aina niitten jälkeen kääntyä kyljelleen ja sit vasta ylös että en ois pyörtynyt. Mut tosiaan tuo johtuu vaan siitä että kohdun takana kulkee iso pääverisuoni ja kohtu sisältöineen painaa sitä ja estää verenkiertoa, mutta äiti kyllä luonnostaan tajuaa vaihtaa asentoa jos näin käy.

Mun serkulle ja sen vaimolle syntyi eilen sektiolla tyttö rv 33+5. Äidillä oli taas paineet lähteneet nousuun ja olivat viikkoultrassa huomanneet ettei lapsi ollut kasvanut viime viikosta joten päättivät ottaa ulkomaailmaan kasvamaan. Tytöllä painoa 1800g ja ihan hyvin voi. Hengittää itse, mutta lisähappea vielä keskoskaapissa saa ja maitoa syö 2ml kerrallaan. Antoivat jo pari viikkoa sitten noita kortisonipistoksia että keuhkot kypyisivät. Monta viikkoa menee vielä sairaalassa mutta onneks kaikki on kuitenkin hyvin.

Miehen siskokin sai viime viikolla tytön ja pyysivät meitä kummeiksi. :heart: Nyt riittää taas vauvantuoksua läähipiirissä. Ja meijän kaverit sai kans eilen poikavauvan, tuli sama syntymäpäivä kun tuolle mun serkun tytölle.

Käytiin tuossa pikakesälomareissulla pohjosemmassa. Ranualla ja Rovaniemellä heitettiin yhden yön reissu. Ostoksia tuli tehtyä ihan kivasti, vauvallekin ostin ekan bodyn Po.p:lta.


Sanle ja tonttu 22+6
 
Pikainen kysymys teille, jotka olette kelan päätöksen päivärahoista ja mahdollisesta pakkauksesta saaneet, eli kuinka kauan meni, ennenkuin päätös tuli?? Ite vein eilen paperit ja mietityttää, kuinkahan kauan niitä saa odotella...Tietty paikkakunnittain voi heitellä nuo käsittelyajat miten vaan, mutta että jotain suuntaa...

Jessie + nappula 22+1
 
Jessie: Minä sain päätöksen saman viikon aikana, tosin en mitään papereita kotiin asti mutta ne näkyy Kelan sähköisessä palvelussa jo. Eli laput sain viime maanantaina neuvolasta ja vein ne tiistaina kelaan. Perjantaina aamulla vein loput paperit (palkkatodistuksen yms.) Kelaan ja iltapäivällä näkyi jo päätös. Pakkauksen kohtalosta en tiedä.
 
Huomenet!
Eilisiä neuvolakuulumisia:
pissa puhdas
verenpaine 110/63
hb 113
paino 57,1kg (kk sitten 53,7kg :D )
sf 19cm
vauvan syke +145
liikkeet ++
:heart:

Pieni on masu, himpun keskikäyrän alapuolella mennään... Hb oli viime neuvolassa 114, eli suht koht samoissa ollaan. Painoa tullu ihan hyvästi lisää.. Meinasi, ettei mulla painonnousua tarvi miettiä kun alkupaino oli niin alhainen.huh. :whistle: Verenpaineet on tuolla melko alhaalla, mut ei siitä mitään sanonu.. Suonikohjuihin neuvoi käyttämään myös mobilatia jos särkee.. mulla siis polvitaipeissa pieniä kohjuja. Häpyhuulten kohjuille ei oo mitä tehä, ei voi mitään voidettakaan laittaa. Jos särkee, niin ottaa parasetamolia.

Esikko oli miehen kans mukana, hyvin viihtyi kun otettiin huoneeseen traktori ja kuorma-auto odotushuoneesta :D ihmeissään hiljeni kuuntelemaan vauvan sydänääniä.. :heart:

Ens kerraksi kuukauden päähän täti antoi lääkärineuvola ajan jotta katsotaan tilanne ja otetaan uusi streptokokkinäyte.

Nyt on sit vauvavakuutuksen varausmaksukin maksettu, joten ei tarvii enää siitä huolehtia. :) Esikolle tuli kyllä heti tarpeeseen vakuutus, kun vko oltiin sairaalassa, nii saatiin 100e vakuutuksen ansiosta takaisin sairaalamaksusta!

Kelalaput pitäis täyttää ja viedä kelaan. :) aloitan varmaan varhennettuna taas mammaloman. Neuvolatäti neuvoi laskettamaan viimeisen puolenvuoden tulojen mukaan ton mammarahan, nii voipi olla hieman enempi kuin se esikon aikana saatu minimi... toivotaan parasta!

Upp3 ja masukki 23+1
 
Sokerirasituksessa käyty... ei ollenkaan pahaa litkua, mutta kauhee jano siitä tuli ( ei oo vielä ees nälkä ) ja aika tuli pitkäksi TK:n aulassa luuhatessa. ja kun suonet on piilossa, niin 3 verinäytteen ottamiseen tarvittiin 6-7 pistokertaa! :eek: . kaikki näytteet saatiin lopulta vasemmasta kädestä joka nyt onkin ihan kipee niin ettei kunnolla taivu... Tää on lapsesta asti olllut yhtä vaikeeta :( . Joku papparainen yski keuhkojaan pihalle labraan jonottaessa, rupes oikeesti ärsyttää ihan älyttömästi... olisko voinut yskiä kertakäyttöliinaan tai jotain?! :/ Ei kun siihen käteensä ryki varmaan 5 minsaa putkeen... Ei oo menny yhtään oppi perille vaikka joka puolella TK:n seinää on lappuja että miten yskit ja niistät oikein - ajattelemattomat idiootit!

Pakko muuten kysyä että missä teillä tuntuu vaavien potkut?? Meinaan vaan että maanantaisen neuvolakäynnin jälkeen jäi huolettamaan se mun alhainen sf-mitta :'( . Vaikka neuvolatäti sanoi että ihmiset on yksilöitä ja itekin tiiän että sf-mitta ei tosiaan kerro mitään koko totuutta, niin tässä tilassa sitä on niiiiiin herkkä kaikelle. :( . Meinaan kun mitaksi tuli 18 cm ja ite kun mittasin niin mulla on napakin 18 sentissä...! voi olla että en löydä oikeaa paikkaa joten ehkä se mun 18 cm on väärin mutta potkuja tuntuu jo ihan reippaasti navan yläpuolella!! Ei mun kohdun pohja voi millään olla navan tasolla!? :eek: Enää näillä viikoilla...

Hitto, seuraavaan neuvolaan ( tai neuvolalääkäriin ) on vielä 5 viikkoa!! Huoli kummiskin alkaa painaa että kasvaako mun sf-mittani tarpeeksi :( :'( . Huomenna kun soitan rasituskokeen tulokset niin kysyn jos pääsen uusintamittaukseen ( otetaanhan niitä sydänääniäkin ylimääräisellä ajalla ) kun huolettaa. Ehkä huolehdin turhasta ja toivottavasti niin teenkin mutta 5 viikkoa odottamista on pitkä pitkä aika...

Killi12 ja Topi 24+2
 
Mulla sama juttu, suonet on todella syvällä piilossa ja aina on ollu hoitsuilla vaikeaa saada verinäytteitä multa otettua, mutta sokrurasituksen ottaja oli niin tajuttoman taitava, että sai otettua kaikki 3 näytettä tasan kolmella pistolla.
Ja mullakin otettiin kaikki näytteet vasemmasta kädestä, oikee käsi on vielä surkeempi ku vasen.

Tosta yskimisestä, voi että mullakin ärsyttää kun ihmiset yskii (ja aivastelee) ihan ilman et he yrittää sitä mitenkään peittää, hyvä ettei päin naamaa jotkut kröhi. Ja just niinkun Killi12 sanoit; joka puolella näkyy ja kuuluu hyvin ohjeet kuinka kannattaa yskä/aivastus peittää, niin ei silti mene vaan kaikkien kalloihin! Aargh.

Vaavin liikkeistä, mulla tuntuu yleensä alavatsalla tai keskellä vatsaa, joskus vatsan sivuilla ja muutaman kerran navan yläpuolellekin. Sitä miekin vähän jäin miettimään et kuin voi tuntua navan yläpuolella, kun neukkutäti sanoi kohdun pohjan olevan navan kohdilla?

Tetasha :heart: Milli 25+1
 
Tuli muuten mieleen että onko täällä ketään kuka ei aio käyttää sitä Polarn o pyretin tarjousta joka on siinä neuvolasta saadusta odotuskirjassa?! Mä voisin postikuluja vastaan lunastaa jos jollekin on tarpeeton. Käytin oman tarjouslappuni eilen, mutta tuolla liikkeessä missä kävin ei ollut kovin iso valikoima joten monta ihanuutta jäi ostamatta. Eli jos joku ei halua sitä hyödyntää niin laita yv:tä tulemaan :wave: Täällä yksi Po.P fani odottelee! :D
 
Sain täksi päiväksi ton femedan ajan 16.40, katsellaan minkälainen pikkanen siellä on, se onkin sit ainoo valopilkku tähän mustaan päivään.

Pojalla 7v. otettiin elokuun alussa magneettikuvaus aivoista, kun kohta vuoden verran on kasvohalvaus ollut oikealla puolella (epäilty punkin puremasta tullutta borrelioosia), ja sieltä löytyi pullistuma, ei ole valtimopullistuma vaan jonkunlainen muu, kaikki selkäydinnäytteet ja muut testit oli sit turhaa kiduttamista, kun sitä kuvaustakin vaadittiin sitä ei saatu kuin vasta nyt. Ja kun punkkejakaan ei ollut kiinnittynyt iholle ja olis sen huomannut kun suurentuu.
Mä en enää jaksais näitä takapakkeja kun aina hetkenkin näyttää hyvältä asiat ja sujuu parempaan suuntaan, tuleekin joku uusi vastoinkäyminen ja vielä lapselle..

Nyt neurologille lähete lähtenyt ja odotellaan milloin päästään lisätutkimuksiin, ei sais kuulemma huolehtia ja yrittää olla stressaamatta supistustenkin takia mut miten voisi olla kun omasta rakkaasta lapsesta kyse..

Piti vaan tulla tääkin purkamaan kun sitä itketty ja mietitty täällä. Lääkitystä mietin että pitäiskö aloittaa kun mieli senkun mustenee lisää..

Eilen poistettiin syntymästä tullut hyvälaatuinen rasvapatti samaiselta pikkumieheltä otsasta ja hyvin reipas kulta oli, isin kanssa lähti kun minusta ei olis ollut siihenkään kun nykyään itken joka asiasta ja siellä olisin taas käynyt ylikierroksilla yms. Mitenköhän sit tää asia taas, en oikein osaa vielä käsitellä..

meemee ja stella di natale 23+3
 
meemeelle tsemppiä ja jaksamista :hug: . Onneksi näet tänään pikkuisen ultrassa...

Tetasha: vai sillai kävi sokrujen kanssa :( . Huomenna saan ite kuulla tulokset, vähän jänskättää. Mikäs muuten sulla oli sf mitta viimeeksi ja millä viikolla se oli? Tänäänkin olen meinaan tuntenut topin potkuja ( tai nyrkkeilyä ) kylkiluiden ja navan puolivälissä (tai ainakin reilusti yli navan) yläviistoon...!!! En voi keksiä vaan moista, vai voinko :eek: - joten en kyllä ihan purematta niele sitä että mitta olis vaan 18 cm...
 
Killi12 juu niin kävi. Mut suht pientähän tämä on, on sitä maailmassa pahempiakin asioita, pitää yrittää ajatella positiivisesti.

Mulla on sf-mitta menny just keskikäyrää kokoajan, elikkäs viimeksi rv 24+0 oli sf-mitta 21.
 
Moikka moi kaikille!

Milläs mallilla muilla alkaa olemaan hankinnat?... mulla on itseasiassa jo nyt oikeestaa kaikki suurempi ja pienempikin ostettuna valmiiksi. :whistle: Taidan olla aika ajoissa liikkeellä, mutta jotenkin oon niin vainoharhanen että haluun et kaikki on valiina JOS jotaa sattuiskin, ettei miehen tartte sit yksin kaupoissa juosta jos mie oon vaikka vuodelevossa. Ja lisäksi on ollut aika hyviä tarjouksia, ja huutonetissä on tärpännyt. Käytiin myös ikeassa jo kuukausi sitten shoppailemassa, ku ei sinnekää välttämättä myöhemmin viitti mennä jos toi sikainfluenssa nyt lähtee lisääntymää. Ja oli ihan kiva kyl käydä ajoissa ni jakso ees jotenkuten kävellä siellä tungoksessa.
Eilen kävin itelle shoppailemassa talveksi vaateltta. Läytyi HM:ltä kahdet housut, toiset oli viel alennuksessakii =) semmoset siistit toimistohousut ja toiset oli semmoset ihanat mustat "reisitaskuhousut". Nää on niin ihanat et mietin pitäskö ostaa viel toiset eriväriset.

Talvitakejakii yritin ettii, mut kait mie sit ooon jo kokoa sotanorsu, kun nytkään ei mahdu mihinkää takkiin maha sisää. Tai jos mahtuu ni se on muuten kamala teltta. Laskettuaika on kuitenkii vasta joulukuun lopussa ni tarttis kunnon takki jostaa löytää.

Kelan lappuja en oo vielä laitellut, kun saan neuvolasta lap vasta ensi viikolla.

Täälläkin on alkanut vihdoinkin kunnolla tuntumaan potkiskelut, tuntuu miehenkin käteen, ja kissanpentukin tunsi eilen ku makasi masun päällä ni ihan säpsähti ku vesseli päätti potkasta kunnolla.

Aina välillä makoilen sohvalla ja sängyssä selällään, mutta ei ees kauaa voi maata ku rupee tuntumaan pahalta.

Notkeudesta: oon miettinyt itekkin että miten sitä loppuajan pärjää ku ei nytkään saa kenkiä jalkaa ilman miehen apua, muutenkin on jotenkii tosi köpelö olo esim kävellessä, ja koko ajan saa olla vessassa ku painaa rakkoa.

Sukkapari Tais meillä joskus olla puhetta maatiloista. Me muutettiin viime kesänä maalle, meillä on omakoti talo, iso navetta ja kolmehehtaaria maata josta 1,5 on mettää ja loput peltoa. Ei kylläkään itse viljellä mitään eikä oo lehmiä tai muuta. Paljon vaan kissoja :)
Oon aina halunnut muuttaa maalle ja meidän uusi koti on ihan unelmien täyttymys vaikka paljon työtä vaatiikiin ja matkat on pitkät. Haaveissa olisi jos ensi kesänä olisi vaikka kanoja ja pässejä.

Tulipahan kunnon romaani.. :whistle: Jos mie jätän tilaa muillekkin.

Ainii paha olo päivitys: taas on saanut oksentaa kotona työmatkalla ja töissä parikertaa.. kyllä elämä on ihanaa! :ashamed:

jenninho+masukas poikanen 22+3
 
helou :wave:

sokerilääkärillä käyty..ja ultrassa...

lekuri ei ollut uskoa tulosten mataluutta..mutta kun paino ei ole noussut ja paineet alhaalla ja pissa puhas niin nyt vaan kahtena päivänä viikossa mittailut ja 30.9 uus kontrolli.. ihanaa taas nähdä salaperäinen ihastuskin :heart: eli tämä poikanen ...taas oli napanuora koipien välissä..

potkut tuntuu lämahassa.. tämä kun tällä hetkellä on raivotarjonnassa.. mutta kaikkea voi vielä sattua .. sokerit nousta sittenkin, kaiffari mennä jalat alas.. ja painokin voi nousta liikaa...

mutta nyt menen pötkölleen

Dare 24+2
 
Jenninho: Meillä on sänky osina odottamassa ja turvakaukalo. Ja vaunut ostettiin jo...millos se nyt olikaan? Onhan siitä jo aikaa. Eli alkaa olla kasassa hankinnat, mitä nyt sit jos jotain pyllypyyhkeitä ostais ja riisipaperia ainakin pitänee ostaa. Sitä pesurumbaa alan käydä läpi sit kun mies joskus saa tuon kolossaalisen rakennusurakan valmiiksi. Pitäis nääs tehdä tonne makkariin semmonen korkea vetolaatikollinen lipasto vauvan vaatteille ja varmaan sinne sit vaipatkin pitäis survoa. Ainakin osittain aion kestoilla sillä vaippa-arsenaalilla mitä kaapin kätköistä löytyy eli pul-kuoria ja viliksiä, harsoja ja unimixeja ja Imse Vimseä siellä ainakin on. Katotaan miten sitä jaksaa, en ota ressiä. Mutta siitä alkaa kohta olla ressi kun tuota vaatetta ja vaippaa sun muuta pitäis pestäkin ja saada ne kuivaksikin. Helpompi olis näissä syyssäissä kuivata ulkona mutta ehtiikö ne jo pölyyntyä ennen joulua jos nyt jo pesee...

Muutenpa tässä ei mitään erikoista kuulu, sokrurasitus on viikon päästä ke aamuna. Ihan ok tässä muuten jaksellaan mutta liitoskivut alkaa iltaisin olla ihan omaa luokkaansa jo. Taivun ihan hyvin vielä solmimaan kengännauhat ja marjoja keräsin innolla toissapäivänä ilman huolen häivää :D Mutta iltaisin kyllä huomaa että mitä sitä on tullu tehtyä kun jalkoväli on niiiiiin kipeä ettei tosikaan.

Raparperi ja Mötkö-Taimikki rv 24 tasan
 

Yhteistyössä