JOULUTÄHDET 2005 LOKAKUUSSA

tintan selälle parantumista!Tiedän tasan tuon tunteen kun vois önnii kokopäivän yökkärissä.. just ite pääsin takas kotiin eikä tarvii enää evääsä väräyttää ni nakkasin jo "huonot vaatteet" pois, eli farkut :LOL:

Täällä kans ootellaan että kaveri tulee käymään, saunotaan sitten jahka kakarat nukkuu ja saadaan juoruta iiihan rauhassa, meillä ukko läks taas kokeilee yöelämää, saas nähä kui äijän käy ku heräs tänä aamuna 6 aikaan, mitäs sammu illalla vähä jälkee 9 :kieh: eikä meinannu etes havahtuu sitä vertaa että ois menny omalle paikalleen, sain tökittyy kuitenki sen sinne ja sit viel sen verran herätettyy et sai verkkarit pois iteltään :whistle: mitennii sikee uninen otus..
 
Heippa kaikki!

Täällä vietetty kiva lauantaipäivä Oton ja kummitytön (2pvää Ottoa nuorempi, mun veljentyttö) kanssa. Tuli aamulla hoitoon, kun äiti ja isä molemmat töissä tänään ja meille sopikin hyvin, kun Lotta taasen on kummitätinsä (mun sisko) ja hänen miehen kanssa laivalla =) Kivat touhut ollut lapsilla, leikkineet koko päivän, iltapäivällä sain molemmat tainnutettua viekkuun nukkumaan ja nukuin itsekin :D Sit käytiin katsomassa pappaa ja mun toista veljeä yhden liikkeen pihassa, kun olivat siellä makkaroita grillaamassa, siellä oli sellainen tapahtuma, missä oli traktoreita piha täynnä, pappa joutui "kaksosia" niihin sitten nostelemaan, mä sain rauhassa syödä makkaraa :)

Mulla on ollu tää vko lomaa ja onkin ollut tosi kivat syksysäät täälläpäin. Likimain koko piha on haravoitu nyt, enää vähän on lehtiä puissa, ne saa vaikka jäädäkin maahan mun puolesta.

Käpy IHANA mekko sulla!! Kivan värinen! Hienoa, kun on tullut niin paljon eri värejä hääpukuihin. Me oltiin häissä silloin elokuussa, niin oli morsiamella musta puku, se oli kans tosi hieno ja morsiamen tyyliin sopiva. Hauskaa iltaa teille kaverin kanssa! Toivottavasti se miehes nyt pysyis sitten edes jonkin aikaa poissa :D

Tintan selälle paranemista! Mäkin tykkään välillä vaan rötväillä yöpukuvaatteissa pitkään, mutta sama homma kuin Pepillä, että lapset ne sitten aina tahtoo liikekannalle. Huomenna voisin kyllä viettää sellaisen päivän, kun Lotta tulee vasta iltapäivällä ja pappa lupas hakea Oton heille, kun tää tänpäiväinen leikkikamukin on menossa sinne päiväksi ja mies on töissä... Tuntuu vaan, että sitten olis kaikkea muutakin tekemistä, kun kerrankin saa yksin touhuta :D

Ihana nimi tullut Hannelen pikkumiehelle :heart:

Peppi Kiva, että pojilla menee hyvin tarhassa!

Nyt tv:n ääreen, moikka ja hyvää lauantai-iltaa kaikille :)
 
Heippa!

Enpä ole viimeaikoina ehtinyt käydä ees taustailemassa.

Ihana puku Kävyllä.

Kateellisena lueskelin Smirgen vapaaviikonlopusta.

Onnea Hannelen pikkuiselle nimestä.

Tytøillä on iltaitkut melkein loppuneet. Puuron maistelukin on aloitettu ja sen ansiosta Ilona nukkuu øisin pidempiä kuin 2 h jaksoja. Vaunuihinkin ovat nukahtaneet jo monta kertaa.

Otto on ollut keskiviikosta lähtien kuumessa. On kuitenkin ollut suht virkeä, mutta hieman räkäinen. Iltaisin kuume on ollut lähellä 40:ntä, mutta aamupäivisin on ollut ajoittain kuumeeton. Tänä¨n luulin jo, että olis ihan terve ja lähdettiin Suomikahveille kun ei en䨨a sisällä jaksettu istua. Illalla tyhmä kun oli päästin pojan vielä saunaankin ja nukkumaanmennessä oli lämpøä taas 38,4.

Nyt lähen kyllä nukkumaan. pari viimestä yøtä on Otto herännyt ja ollu hereillä useita tunteja ihan pirteenä ja pitänyt hereillä muakin. Alkaa olla hieman univelkaa. Tänä yønä mies käski tuoda Oton luokseen (nukkuu vieläkin vierashuoneessa), että saan syøttøjen välillä nukkua.

Hyvää yøtä ja palaillaan.

 
Öitä!

yllättäen töissä. mutta ah tiiättekö et ensi viikonloppuna olenkin pitkästä pitkästä aikaa vapaalla. ja ootan sitä ihan hirveesti. perjantaina on vaan ärsyttävästi viel iltavuoro. :headwall: mut muuten ihanaa. pojatkin lähtee viikonlopuksi mummolaan, koska meillä on se teatteri reissu miehen kanssa hämeenlinnaan. sori hyppäsin ajassa taas eteenpäin kaameasti, mutta odotan tota niin kovin. viimeksi ollu kunnon viikonloppu vapaalla kesälomallani 2kk sitten. :whistle:

kiitokset kysyjille, Mikkis on jo ihan hyvissä voimissa. tänään kävi eka kerran ulkoilmaa haistelemassa. aamupäivällä oltiin kauppareissulla ja iltapäivällä 1,5h pihalla vesileikkejä leikkimässä. pikkasenko tykkäsi pitkästä aikaa. johan se melkein 3vrk sisällä olikin. yöt menneet hyvin ja päivällä ei tullut kuin kaksi kertaa kiinteää kakkaa. kaikkia kiinnostaa. :whistle: :D hyvin sen osalta siis kaikki on.

yhteisöön yritän kirjoittaa muita juttuja vielä tän yön aikana jos vaan jaksan ja saan jotain järkevää sinne aikaiseksi....

kattinkalle, kovasti :hug: . kiva kun kirjoittelit. Otolle kovasti paranemisia. mukava kun saat yöllä hiukan pidempiä uni pätkiä. :)

sirustakin mukava kuulla pitkästä aikaa. mukavan kuuloinen päivä teillä ollut. :)

tintta, ja minä voisin TODELLAKIN viettää tuollaisen löhöily päivän ihan milloin vain mutta lapset eivät todella anna armoa meillä. tai siis ei ne ulos välttämättä haluais mutta ne hyppisi silmille päivän mittaan useaan otteeseen jos ei pihalle niitä patista. ehkä muutaman vuoden päästä toi mahdollista. :whistle: :xmas:

käpyselle, mukavaa saunailu/juoruilu iltaa kaverin kanssa. toivotaan että mies viihtyisi viihteellä edes jonkin aikaa.

meidän mies kävi perjantaina pitkästä aikaa viihteellä oikein kunnolla. tänään nukkui aamupäivällä pidempään. kävivät sitten Aksun kanssa luistelu harkoissa tai pikkupojilla oli peli, jossa mies toimi valmentajana. onneksi miehellä ei kovin pahoja krapuloita tule noista viihde reissuista. sain eilen mun ihanan senkkinikin meidän keittiöön. ihanaa kun mies jaksoi sen kasata.

metkun talonrakennusrojektiin kovasti jaksuja. :hug: mukava kun kaikki teillä hyvin muutoin. ja tosi kiva kun kävit kirjoittelemassa.

tigrulle täytynee laittaa viestiä. jos keittäis kahvit ensi lauantaina meille. :)

nyt meen juomaan teet ja palajan toivottavasti viel tänä yönä. kauniita unia kaikille. :hug:
 
Yölliset terkut :)

Oltiin sittenkin päivä äidin tykönä,aamulla sain nukkua pitkään,Anni oli Oskarin kanssa noussut jo kahdeksan jälkeen,syöneet koko aamun omppuja ja katselleet lastenohjelmia ;)
Herättivät mut hieman jälkeen kymmenen =)
Olipas kivaa :D
Emmi tosin nousi vasta mun jälkeeni,se on oikein unikeko :whistle:
Mulla oli yöllä kova päänsärky ja ihanaa et sain sen nukkua pois ;)

Äsken luin noita teidän kirjoituksia ja ihmettelin Sirun juttuja kun luin että kirjoitteli Pepille että kiva kun lapset viihtyy eläintarhassa :LOL: :LOL:
Ihmettelin ja mietin että mitähän sekin meinaa :LOL: :LOL:

Siru:Mitenkäs Lotan koulu sujuu? Mihin olet hävinnyt facebookista? :whistle:

Peppi:Miten siellä ilta sujui poikien kanssa?
Olet välillä mielessä kun noita nukkumisasioita kuulee ja lukee...Oletko sä saanut jo nukuttua paremmin? Kirjoitit tosin että yhä on aika melskettä öisinkin...nukkuuko poitsut teidän kanssa samassa huoneessa? ja joudutko yhä usein öisin heräilemään? :)

Kattinkalle jaksuja arkeen pienten tyttöjen kanssa :hug: Kiva että menee mukavasti...

Käyttekö usein viihteellä?Tai mies?
Mietin tuossa et me ei juuri käydä,mua harmittaa sit aina niin pirusti kun menee rahaa,täältä korvesta kun johonkin lähtee vaikka baariin niin taksikyydit tekee jo pelkästään ison loven lompakkoon |O
Sit toiseks olen laiska lähtemäänkin :ashamed:
Tykkäisin kyllä käydä miehen kanssa vaikka kerran kuussa tai edes joka toinen kuukausi leffassa ja syömässä kahdestaan mut tuntuu ettei sitäkään aikaa saa mistään revittyä,aina on olevinaan jotain ja sit välillä tökkää tuohon lastenhoito pulmaan kun niitä saa sit rehata pitkän matkan päähän hoitoon :/
no hyvin on kuitenkin pärjätty vaikkei joka kuukausi baareissa hypätäkään ;)

Onko teillä viikottain jotakin omia menoja?töitä ei lasketa:)
Mulla ei juuri ole muutakun lenkkeily,siitä olen yrittänyt pitää kiinni,se on sitä mun rentoutumisaikaa :D
Ja kaikki kauppareissut teen viikolla iltaisin yksin ;)

Mies jäi sit kuitenkin mökille kun höntti lupautui ajomieheksi hirvimetsään huomis aamuksi :/
No ihan sama,meille on tulossa kiva löhöilypäivä,sopii mulle :D
Siellä meitin mökillä oli ollut miestä vastassa muutama mökkihiiri :x
meidän nukkumiskäytössä on yksi kamari jossa lapsilla kaksi jatkettavaa sänkyä ja mulla ja miehellä kerrossänky(kauheeta oli totutella nukkuun "päällekkäin" )jossa mies nukkuu siellä yläpetillä.
No siellä yläsängyssä oli lakanan alla ollut kaksi hiirtä keikkumassa :eek:
Mies oli sit nuijinut ne hengiltä ja otti kaikista sängyistä lakanat vaihtoon :x
Nyt sit mietittiin että hommataan sinne sellainen elektroninen karkoitin jos pysyisivät pois |O |O
Ottaa päähän kun mies ottais niin mielellään sinne tyttöjäkin mukaan mua ei huvita antaa jos hiiret hyppii sängyissä :'( :eek: |O
No aina niitä varmaan mökeillä on...

Käpy:Eiks telläkin hiiret rapise nurkissa?Onko jo rapsinut tänä syksynä?
Meillä on jo rapissut tuolla välikatossa,ja yks ilta kuulu ihmeellistä putoamisääntä olkkarin ja keittiön välistä katolta,mietittiin et mikähän mahtoi olla :eek:
kaippa se sit joku mun ruokkima hiiri oli,vaikka aika kovan jytinän kyllä hiirejksi piti,luulin meinaan että kaapista kaatui muovikipot :whistle:
No tuskin ainakaan mikään rotta oli kun mitään muita kovenpia ääniä ei ole kuulunut,muistaakseni rotta pitää kovaa narskutusta jos välikatossa hiipparoi :whistle:

Nyt tarttee varmaan hiipiä pikkuhiljaa nukkumaan tästä jotenka hyvät yöt ja palaillaan :wave:
 
tinttahan se vielä näköjään valvoi. voih, koita nyt saada jo unen päästä kiinni.:hug: nuku vaikka mun unet. minun tekisi mieli nukkumaan tai vaan makaamaan silmät kiinni ja olla ajattelematta mitään. minäkin muuten huomasin edellisyönä sen etten osaa nukkuu yhtäjaksoisesti jos mies on viihteellä. kai mun jotenkin alitajuisesti täytyy olla selvillä että on turvallisesti kotona. mukavaa löhöily päivää teille tänään. =)
iik, niitä hiiriä..mie ínhoon yli kaiken sellasia otuksia. :snotty:
niin ja myö käydään harvoin viihteellä. minä olen käynyt viimeeksi heinäkuussa. syömässä miehen kanssa käydään ehkä kerran/kk. mun työvuorot ei paljon anna periksi noita yöelämä reissuja. välillä olisi ihanaa kun pääsisi joraa koko illaksi, muuta minä en tartte. viinakset on aika toisarvoinen asia. ja sylminen on huippua.
mulla on tällä hetkellä tän syksyn ajan se suunnittelukurssi mun ainoa oma meno kerran vkossa. työvuorojen takia en juuri muuta pysty tekee säännöllisesti ja sit on pojat.

yhteisössä on tekstiä...

täytyis mennä hommien pariin. palailen taas viimostaan ensi yönä. mukavaa sunnuntaita kaikille. :D
 
Huomenta.

Kiva, kun on tullut vähän tekstiä :)

Meillä meni yö huonosti |O Rasmus heräili vähän väliä, kun Sami tuli 2 jälkeen niin olin nukkunut ehkä tunnin, niihin aikoihin Rasmuskin sit heräs ja valvoi 2h!! |O Katoin kellosta. Huomasin, että sillä oli silmät muurautunu ihan kiinni, olivat ihan rähmässä :/ Nyt sillä sit taitaa olla silmätulehdus :( Sillä on nyt ollu 3 viikkoa, siis siitä kurkunpääntulehduksesta asti, kestävä yskä. On tosi inhottavan kuuloinen. Mut ainakaan sillon 1,5v neuvolassa ei vielä ollut esim. korvatulehdusta, mut on voinut kyllä sen jälkeen tulehtua... Pitää huomenna käyttää lääkärissä, viimeistään. Ei huvittais tonne Jorviin lähteä :x

siru, kiva, kun kävit kirjoittamassa :hug: Mukavalta kuulosti teidän päivä lasten kanssa, siis veljentytön ja Oton :)

Kattinkasta oli tosi mukava kuulla :hug: Otolle pikaista paranemista! Kiva, kun tyttöjen iltaitkut on vähentyneet! Myöhästyneet nimpparionnittelut Ilonalle :flower:

Jellona, mä kävin kans kirjoittamassa yhteisöön :) Oi, on aina ihana, jos on tommosia odotettavia, niinku teillä ens viikonloppu :heart:

Tintta, ihana, kun sait myöhään nukkua eilen. Meillä meni muuten poikien kanssa oikein hyvin (tietty) paitsi toi yö :kieh: Mä ite nukkuisin nyt kyllä hyvin, ei oo enää semmosta unettomuutta, mitä silloin vähän aikaa sit oli, onneks! Rasmus nukkuu kyllä tosi huonosti ja kun molemmat pojat tulee viereen yöllä niin vuorotellen potikivat toisiaan jne. :ashamed: Ja Rasmus etenkin on tosi herkkäuninen, havahtuu, jos rupean kääntyilemään yms. Aika monet heräilyt yön aikana tulee :| Ainakin, vähintäänkin, 3-4 kertaa, usein enemmänkin. Me ei käydä usein viihteellä, kumpikaan meistä. Mä sit usein meen käymään, jos kavereilla jotain juhlia, mut lähen hyvissä ajoin kotiin nukkumaan :LOL: Ja oon autolla liikenteessä ;) Ehkä 3-5 kertaa vuodessa... Mulla on tällä hetkellä 2 kertaa viikossa säännöllistä menoa, meen äitille kattomaan Idoslia, Sami laittaa sillä aikaa pojat nukkumaan :D Samilla on pari kertaa viikossa sählyharkat ja nyt on taas niitä turnauksiakin. Sit sillä on aina silloin tällöin noita dj-keikkoja, tai nyt ollut vähemmän, mut kai se haluais ruveta enemmän niitä tekemään, viimeistään ton valmistumisen jälkeen. Nyt on tiedossa 2 keikkaa, marras- ja joulukuulle.

Mut jospa nyt lopettaisin, kun tuntuu et oon ikuisuuden taas tätä viestiä kirjoittanut :ashamed:
 
heippa

kivasti tekstiä tullut =)

Mites Käpysen sauna/jutustelu ilta meni??

Kattinkalle jaksuja öihin. Kuulostaa rankalta kun pitää monta tutnia yöllä jaksaa valveilla olla. :hug: Otolle pikaista paranemista!

Tintta
: Me ei käydä kovinkaan usein baarissa.. pari viikkoa sitten tosin oltiin pitkästä aikaa kun Tatu oli hoidossa mutta harvemmin kun kerran kuussa. Ja eipä tule iteltä enää lähdettyäkään ;)
Välillä kaipaa ihmisiä ja vilinää ympärilleen mutta pääasiassa vietetään viikonloput ulkoillen ja kotona puuhastellen ellei olla mummoloissa reissussa.

Peppi: Kävittekö lääkärissä Rasmuksen kanssa??

Jellona:
Onpa ikävää kun perjantaille iltavuoro sulle.. ois varmasti ollut kivempi päästä hieman aikaisemmin viikonlopun viettoon mutta troivotaan että viikko hurahtaa nopsaan ja koittaisi pian viikonloppu =)
Minäkin kävin yhteisössä.

Täällä kunnon yöunet takana :D Illalla nukahdin sohvalle kun telkkua katottiin.. aamulla herättiin kasilta.. poika huilas 11tuntia yhtä soittoa :whistle: =)

Aamupäviä ulkoiltu ja puuhasteltu.
Niin ja tunsinpa illalla vauvan ensimmäiset kunnon pienen pienet potkutkin =) :heart:

Huomenna tulee vramaan siko kyläilemään.. jos kierrettäs kirpparit ja käytäs joku pv uimassa.
Yläkerran ajattelin siivota huomenna ja lakanat vaihtaa.. tänänn otetaan vaan rennosti :D
 
Yöterkkuja täältä!

ihanaa kohta yö jo puolessa välissä. nopeesti nää onneksi menee. tänään kävi niin että olin aamulla pidempään töissä mitä olisi kuulunut. joten meni noi päivän nukkumisetkin hiukan etri tavalla. olin vanhemmillani nukkumassa ja söin äidin hyviä ruokia. =) nukuin sit pidemmän kunnon pätkän 1- puol 7. eipä jääny paljon omassa kotona olo aikaa, mut tulipahan nukuttua univelkoja pois. nyt on edelleen tosi virkeä olo. keksis vaan jotain mukavaa tekemistä tähän yön ratoksi.

pojilla oli kotona päivä mennyt ihan hyvin. puistoissa olivat käyneet ja sen sellaista. tänään onkin hoitopäivä ja sitten tiistaina vapaata. paitsi aksulla on uintia päikkärin kanssa aamusta. sinne siis täytynee ehtiä. ihanaa kun seuraavassa listassa on sentään kaikki vapaat kahden pvän vapaina, nyt on ollut yhden päivän vapaita koko ajan. niin ei oikein pääse irtaantuu tästä hommasta ollenkaan.

illalla mennään varmaankin Mikkiksen kanssa ulkoilee kaverin ja hänen lapsien kanssa. aksulla ja miehellä on luisteluharkat tai siis aksulla, mutmies on siel mukana sit.

minä taidan päivällä hiukan siivoilla, kun varmaan ihan hyvin jaksan. saa sitten taas olla hetken aikaa rauhassa. :)

danjuskalle, siivoiluintoa kovasti. ihanaa kun tunsit vauvan potkut. mulla ne on enää hämärästi mielessä. :heart:

peppi, harmi noita teidän öitä. jaksuja. :hug: mukava kuitenkin että sinä itse saat paremmin unen päästä kiinni. :)

mitähän hannamarille kuuluu? kohta teilläkin vietetään 3 vee synttäreitä.

kuinkas kaizalla sujuu poikien kanssa? :wave:

miten tintan päivä sujui?

jaa jospa menis jotain tikusta asiaa keksimään...kaikille kauniita unia. :hug:
 
moi tännekki pitkästä aikaa!!meillä on ollut nyt 9 viikon sairastelu putki ensin mulla alkoi flunssalla ja kovalla yskällä ja sit se tuli esikolle ja sen jälkee tolle toiselle ja vauvalle ja viimitteex meijän kolmannelle tytölle ja nyt o sit sairastettu korvatulehdus,oksutauti,flunssa yms esikollakin oli 40 asteen kuume viikon verran ja nyt se on sit tuolla Jasminilla toivottavasti nuo Janette ja Juho ees välttys tolta kuumeelta.

Janettella on nyt uhmaa kokoajan tykkää olla härnäämässä sisaruksiaan yms
Piirtämisestä ja laulamisesta sekä piirrettyjen kattelusta hän tykkää paljon sekä kova on kiipeilemään joka paikkaan ja sit hyppii ihan mistä vaan alas jos vaa tilaisuus on.Tässä vielä kuva meijän joulutähtösestä 05 :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2900571

mä en ymmärrä miksi se ei näy vaikka linkki on oikeen :(

 
maanantaita!

Kiitos Jellona! =)

Täällä ollut ihan toiminta aamu.. kun pojan kans heräiltiin niin suoraan vaihdettiin lakanat sänkyihin.
Aamupalan ja traktori leikkien jälkeen siivottiin yläkerta ja vaihdettiin verhotkin :D
Tatu oli oikein reipas ja halusi auttaa imuroinnissa ja pölyjen pyyhkimisessä. Aamullakin omatoimisesti alkoi pukea :attn: joka minusta suuri ihme.. poika kun yleensä vois vaikka koko päviän kulkea vaikka yökkärissä.. ja joku kausi on jollon vaatteet lähtee päivälläkin pois päältä ja juoksee sitten nakuna pitkin kämppää :whistle:

Kaupasta käytiin vaihteeks pari säkkiä ruokaa hakemassa ja siihen se autuus sitten loppuikin. mattoja rupesin kopsaamaan niin poika oli kun herhiläinen koirien kimpussa kiusaamassa.. 2 kertaa varotin ja kolmannella vein sisälle.. voi elämä sitä huutoa :eek:
mutta kun rauhottu niin halus pyytää koirilta anteeksi ja kyseli vielä multa että eihän niillä ole enää pahamieli. Yleensä poika kyllä uskoo suht helpolla mutta viime päivinä on ollut ihan selvää uhalla tekoa ja kokeilun halua että kuinka pitkälle isä ja äiti antaa mennä...

Taaperotx4: teilläpäs on sairasteltu! Paranemista sinne suunnalle.

Täällä niin ihana aurinkoinen ilma. Ois tehnyt mieli olla pidempään ulkona äsken mutta ulkoilut jäi vähiin kun poika alko mellastaa... vainteli itsekkin vielä ulos mutta sanoin että eikun nyt päikyille. No, iltapäivällä sitten ulkoillaan ihan urakalla. Jos lähdettäis metsässä käymään.
 
Maanantaita

Syysloman eka päivä melkein pulkassa :D Ja mä olen ihan nakki :/
Olin kaverilla kylässä koko päivän kun Anni oli ponipäivillä ratsastustallilla ;)
Ihanaa kun tykkää hepoista,olen tosi mielissäni siitä :heart:

Jellona:kiitos kysymästä,päivä sujui hyvin.
Kahvittelin yökkärissä vaikka mihin saakka:)
Mies tuli kotiin ehtoopäivällä ja illalla oltiin kylässä:)

Taaperotx4Paranemisia sinne ja kiva kuulla teiltäkin kuulumisia :hug: =)

Mies on myöhään tänään töissä,tylsää.
Olin niin ajatellut et mentäis kaksin lenkille...
Josta sit pääsenkin kysymykseeni eli voiko teidän mielestä Oskarin jättää hetkeksi Annin ja Emmin kanssa kotiin jos käy esim.lenkillä?
Minä nimittäin olen jättänyt välillä...tosin lenkkeillään tuossa melkeinpäs pihalla,tuossa meidän taloa vastapäätä on metsäpolkuja jossa käydään lenkillä,jos mennään kauemmas Oskari tuleepi mukaan mutta tytöt jäävät kotiin:)

Missäs Käpy on?

Nyt pitää taas jatkaa kotihommia :wave: Hauskaa viikonalkua kaikille;)
 
Toivottavasti tää jo pian helpottas ei vaa jaksas enään tämmöstä mä oon käyny lähes päivittäin jonkun kanssa joko päivystykses tai lääkärissä tossa terveysasemalla.

Nyt sitte tolle Jasminille tuli kans korvatulehdus ja vauvakin tuntuu olevan tulos kipeeksi.
Janette on tosi omatoiminen pukee itse joka kerta pesee kädet ym ihan ite nykyään ja enään ei tykkää syödä lasten ruolailuvälineillä vaan täytyy saada syödä aikuisten ruokailuvälineillä niinkun tuo hänen isosiskonsakkin jo syö mut ei se mitään kun kerran onnistuu niilläkin ihan hyvin niin kyllähän se passaa.

Oltiin tässä syyskuussa tampereella tartu mikkiin ohjelman nauhotuksissa ja se jakso tuli perjantaina töllöstä.Ihan mukava kokemus oli.

Voisko joku lisätä Janetten tonne listaan ja ne tiedot on taaperotx4 28.12.05 Janette Sofia tampereella synty mut nykyää asutaa turussa
 
Taaperoitten äiteelle jaksamista, tuo on kamalaa kun sairastetaan ikuisuus putkeen..

Täällä oon, on vaan semmosta lentoa tasa ollu muutama päivä ettei mitään järkee, hyuvä ku nukkua ehtii :LOL: tai nukkusin jos tuo pienempi antas nukkua, nyt on monena yönä heränny kahen maita ja pahimmillaan kukkunu kolme tuntia |O viimeyönä selvittiin pissilläkäynnillä ja kuivanvaipan metsästyksellä, ei ees heränny ku isäntä nous johki aikaan ku sillä oli het aamusta hammaslääkäri, ihan positiivista.
 
Huomenta.

Käytiin eilen Rasmuksen kanssa lääkärissä, pojalla on silmä- ja korvatulehdukset, sai silmätippoja ja antibioottikuurin ja 2 päivä sairaslomaa ;) Ollaan poikien kanssa siis kotona. Ei Rasmuksella kuitenkaan kuumetta ole, välillä, tai eilen, vaikutti vähän kipeeltä, oli jotenkin väsynyt jne. Mut tänään on kyllä kummallakin pojalla vauhtia riittänyt! Melkein liiaksikin :whistle:

Mä koitan tässä taas vähän siivoilla, jos ei joka päivä siivoa niin tää kämppä räjähtää käsiin :kieh: Eikä viikonloppuna tullu kauheesti siivottua..

Joonatania harmittaa, kun Rasmus ei leiki sen kanssa.. Tulee mulle sanomaan: "äiti, ei Rasmus leiki mun kanssa", "äiti tule kysymään, jos Rasmus leikkii". Ovat kyllä tosi kivasti leikkineet tänään keskenään :heart:

Danjuska, oi, ihanaa, kun tunsit ekat liikkeet :heart: :heart: Nyt oon suunnilleen kärryillä sun viikoista, mut millonkas se laskettu aika sit on? :ashamed: En jaksa, enkä varmaan osaakaan laskea :D

Jellona, kiitos jaksuista :hug:

Kyllä sitä riitaakin näköjään kivasti poikien välille syntyy :kieh: Joonatanilla on ihan älyttömän kimeä ääni ja se kiljuu, kun sitä suututtaa |O Rasmus sit karjuu... :eek:

taaperotx4: kovasti jaksamisia teille, toivottavasti nyt pian tervehtyisitte!

Tintta, minkäs ikäisiä ne Emmi ja Anni nyt olikaan taas? :ashamed:

Koivunkäpyä mä ikävöinkin kans tänne kirjoittelemaan, vaikka mesessä vaihdetaankin kuulumisia :)

Joonatania eilen kehuttiin päiväkodissa, hoitaja sanoi, että on niin kiltti ja reipas poika :) Missään ei pistä vastaan, leikkii kivasti, syö hyvin, nukkuu jne. :heart:

Käytiin sunnuntaina äitin kanssa kirpparilla, ostin farkut, makso vaan 3e! Muuten tosi hyvät, mut lantion kohdalta vähän isot.. Ne oli just semmoset farkut, mitä käytän :)

Joonatan on kauheen kiinnostunut piirtämisestä, ollut jo pitkään. Nyt on ruvennut matkimaan kirjoittamistakin ;) Tekee paperille semmosta pientä siksakkia :D Ja nykyään vatsaa kun kysyn joistain asioista, että miksi niin vastaa: kiskis (siksi) :LOL:

Rasmus on ruvennut sanomaan pieniä kaksi sanaisia lauseita :D Esim. isi tuu, Kaapo ei, ei saa jne. :D

Joonatan on ollu jo pitkään päivä- ja yökuiva. Yöllä usein, melkein aina, käy omatoimisesti potalla, jos pyytää mukaan niin mennään pöntölle, mut sen jälkeen aina tuleekin meidän viereen nukkumaan. Viime yönä ei kyllä käynyt kertaakaan, eikä alkuun käynytkään koskaan, mut sit rupes jossain vaiheessa jostain syystä käymään. Saattaa nukkua levottomasti, siitä tietää et on pissahätä..

Mut nyt pojat alkaa kunnolla hermostumaan ja tylsistymään :wave:

Miten muuten Smirgen viikonloppu meni? :attn:

Meillä pojat menee viikonloppuna mun äitille yökylään, meillä on Samin kaverin tuparit, mihin mennään ainakin käymään =)
 
Heips!

Ja kiitos huhuiluista. Täällä on ollut arki aikamoista hulinaa ja kaikenmoista säätöä on ollut ympärillä, joten en oikein oo koneella ehtinyt olemaan.
Meillä oli taas vesivahinko. Tällä kertaa ei tullut vettä sisälle seinästä vaan nyt valui meidän viemäristä alakertaan. Viikon verran oli keittiön kaapit irti seinästä ja kamala huriseva kone tuossa vieressä, mut nyt onneks ollaan jo voiton puolella. Tänään pitäisi putkimiehen tulla käymään (tulee ihan varmaan päikkäriaikaan :headwall: ) ja sit pitäis keittiö olla käyttökunnossa. Siivoomista tosin vielä toki on.
Meidän pikkuinen mukelo on jo 4vkoa vanha!! Kauhean nopeasti aika menee. Ja kilot tulee, siis vauvalle! Reippaasti yli 5kiloa painaa jo ja makkaroita on alkanut kertymään ympäri luiden. Aika söpöä. Ristiäiset on 25.10 ja näillä näkymin nimeksi tulee Miika (terkkuja Jellonalle!), mut toisesta nimestä ei ole vielä mitään hajua ja kait se etunimikin voi vielä vaihtua jos niikseen tulee. Aika rauhallinen tapaus on muuten, mutta syö todella usein ja paljon. Öisin tulee herätyksiä 5-10, riippuen vähän yöstä. Onneksi oon ite saanut melkein joka päivä nukutuksi päikkärit samaan aikaan kun Matiaskin. Ekat hymytkin tuli jo viikonloppuna, aika haparointia oli, mut ihan selkeä kontaktihymy. Se oli ihanaa! :heart:
Matias on ollut aika kiltisti nyt, kun vietetään arkea kotona kolmistaan. Ei uhmaa ihan yhtä paljoa enää. No syöminen ja päikkäreille menenminen on edelleen aika vaikeaa ja sit puistoon jääminen on melkein poikkeuksetta yhtä tuskaa, mutta kaipa se siitä. Tänään onneksi jäi ihan tyytyväisenä sinne, yritin matkalla bongata oravia, lintuja, traktoreita jne. ja sit puhuttiin, että annetaan lentosuukot ja kutitellaan, niin sit jäi hyvällä mielin. Toivottavasti näitä päiviä tulee lisää. Se puistoilu on kyllä mulle aika henkireikä, saa edes hetken olla ihan rauhassa omien ajatusten kanssa, varsinkin sitten, kun meillä ei enää ravaa remppamiehiä. Matiaskin selkeästi nauttii kavereiden seurasta ja nukkuu sitten paremmin päikkärit.
Torstaina meille tulee mun pikkusisko yökyläilemään, kun sillä on syysloma ja lauantaina mies pitää ilmeisesti varpajaiset (vähän myöhässä) ja tytöt tulee sitten meille ehkä istumaan iltaa...
Parin viikon päästä olis yhdet naamiaiset ja siitä siiten parin viikon päästä yhdet isot 30set. Kyllä kumpaankiin varmaan mennään, minä tosin vain alkuillaksi vauvan kanssa. Mut kuten Tintta tuossa kyseli, niin me ei kauhean usein ulkona baarissa asti käydä, mut silloin kun mennään johonkin, niin se on yleensä jonkun luona olemista. Tanssimaan olis kyllä kiva päästä, mutta ehkä mä maltan odottaa vielä hekten. :)
Varpajaisista piti muuten vielä kysyä, että mikä siinä on tapana, kutsuuko mies vaan kaverinsa, vai vaan perheen miespuoliset (veljet ja mun veljen) vai både och? Mies höpöttää nyt jotain ihan omiaan, enkä enää tiedä, keitä se on oikein kutsumassa ja vähän nolottaa sen puolesta jos jättää esim. veljensä kutsumatta...
No juu, nyt meen katsomaan yhteisöön ja kirjoitan ehkä itsekin pari riviä yhdestä asiasta.
Ja anteeksi taas omanapaisuus, luen kyllä teidän jutut, mutta kommentointi jää taas.
Haleja kaikille!

ps. ei kellään olis imse vimsen tai fuzzieita M-kokoa myytävänä?
 
Tiistaita :)

Anni lähti miehen kanssa töihin,kävi sen hakemassa ja samalla syömässä,Anni otti rahapussinkin mukaansa jos sattuvat menemään baariin kahveelle ja pullalle =)
Heh,mitähän hauskaa/hienoa tuossa rekassa istumisessakin on kun into piukassa sinne lähtevät ja jokaisen pitäis aina päästä :whistle:

Peppi:Rasmukselle paranemisia tautien kanssa :hug:
Anni on 8 ja Emmi on 6 :)
Anni on tosi järkevä tyttö,Emmi taas aika hulivili :heart:

Kiva kuulla Kaizan kuulumisia ;)

Nyt pitää jatkaa hommia :wave:
 
hiisi, tiedättekö tytöt, tähän aikaa nvuodesta on järkyttävän kylmää vettä, poika juoks jokeen ennen ku kerettiin siskon kans kissaa sanoa ni oli vyötäröösä myöten jortsussa, ei muuta ku kengät pois ja perään.. mukava lontustella liki kilsa poika repparissa, ilman sukkia märissä vettä valuvissa housuissa.. :ashamed:

pitäs alkaa ruokota paikkoja perjantaina tulee ilmalämpöpumpun laittaja.

tintta, tulit mieleen yks ilta, nyt on meillähi hiiriä tuolla jossai katon sisässä rapistelee..

rasmukselle pikaista paranemista!

jaa jos lähtis tuon pyykkitelineen tyhjäämään minkä ukko uhkas kantaa pihalle jos se ei oo tänään muuten tyhjentyny :whistle:

Eikä sitten irronnu sitä sterilisaatiota vaikka piti olla läpihuuto juttu |O
 
no nyt se sit tuli tolle Janettellekkin tuo sama tauti mikä muillakin on ollut.
hän on vaan nukkunut koko päivän eikä jaksa oikeen syödäkkään mitään eikä juoda mut on se hyvä et ees jonkin verran menee ettei ihan kuivumaan pääse.

Meillä Janette oppi kokonaan kuivaksi tossa 2v4kk iässä suurinpiirtein.


ajatella kohta meijän mussukat täyttää joi 3v meillä on tuo joulukuu kyllä niin täynnä juhlaa että ihan hirvittää tyttöjen lahja määrät taas.Meijän esikko on syntyny 4.12.04 ja toinen o 28.12.05 ja kolmas 10.01.07 niin heille ajattelimme pitää yhteiset synttärit tossa joulukuun puolessa välissä ja pojalle kait pidetää sit erikseen kun hän on syntyny 25.03.08.

Nyt on taas mentävä pitää mennä peittelemään tytöt sänkyihin ja toivottamaan hyvää yötä
 
moikat täältäkin suunnalta :wave:

Tatun toin just nukkumaan eikä pitäny houkutella.. meni eilen jostain syystä toosi myöhään ennen kun osas asettua kunnolla ja aamusta heräs aika aikaste..
käytiin perhekerhossakin mut halus kotiin sitten kesken kun niin uupunut. nukkui kahden tunnin päikyt ( ! ) ja loppu pvn olikin tosi virkeä. pikkusiskon kans keitettiin marmeladia pojan päikkäreitten aikana. Tatu on aivan hupsuna siihen mustaviinimarja hyytelöön :D

Illasta käytiin sitten uimassa ja piti ihan ihmetellä miten poika kehittynyt sen kylpylä reissun aikana. Otti uimahallista lainalasit, laitto silmilleen ja kyykistyi aina veden alle.. sitten riemuissaan julisti että "KATTOKAA, MINÄ SUKELSIN!" kellukkeitten kanssa poskii yksin menemään mutta mieluummin riekkuu ilman kellukkeita ja onkin aika vahdittava. Mutta ällistyin miten osaa hengitystä pidättää..

Loppu ilta mennytkin leikkiessä ja tätin kanssa viihtyivät pitkään yläkerrassa leikkimässä.

Tintalle unohtui sanoa että minä vahdin pikkusiskoa aina sillä välin kun äiti ja isä olivat iltakäynnillä navetalla.. ei ollut pitkä aika... joku 15min. olin muistaakseni 8v koska pienempi sisko tosiaan silloin vasta ihan pieni joka ei edes kävellyt.

Peppi:
Rasmukselle paranemista!
La olis 28.3. hurjalta tuntuu että puoiväli alkaa jo pikku hiljaa häämöttää..

Minä alitin neulomis projektin.. tosin en vauvalle niin kuin varmaan monet tekee mutta koiralle :ashamed: :LOL:
Vili pientä palelee kovasti aina kolealla säällä kun sisäkoira sohvan nurkassa vaikka rakastaakin ulkona telmimistä.. joten neulon pojalle sitten jonkinmoisen rääsyn päälle..

huoh.. vielä poika havahtui.. apinavauva hukassa.. pitänee kipaista alakerrassa välillä..

no niin =) joo pojalla siis apina pehmolelu joka kuulemma apina vauva.. sitä syötetään ja nukutetaan.. sen lisäksi on kuuntelevinaan vauvan ääniä minun masusta. varmaan kiinnostusta herättää minun vilkkaat suolistoäänet niin kuin aikoinaan joku lääkäri totesi kun niitä kuunteli :LOL:

jep mut pako kutsuu..
 
Huomenta.

Nyt se on sit Joonatanilla, silmätulehdus :/ Ihan aamusta tuntui lämpimältäkin, nyt ei enää. Yön nukkui tosi huonosit, 1,5h pyöri, itki, valitti, oli kuuma, halus pehmokoiran yms. yms. Rasmuskin sit välillä sen takia havahtuili. Nyt väsyttää ja päätäkin särkee :ashamed:

Eipä tullu sit kauheen montaa päiväkotipäivää tällä viikolla, tuskin huomennakaan voivat mennä. Joonatan oli maanantaina, kun mä käytin Rasmusta lääkärissä ja mulla oli omakin lääkäri...

Kaiza, kiva, kun kävit kirjoittamassa :hug: Oi, ensihymyt on niiiiin ihania :heart: Kävin pari riviä kirjoittamassa yhteisöön. Sami on ainakin kutsunut miespuolisia kavereita, sekä mun veljen, varpajaisiinsa. Ei pelkkiä sukulaisia, niitä ei oliskaan sit muita, ku mun veli :LOL: Eli både och ;)

Tintta, kiitos :hug: Eiköhän sitä voi Oskaria jättää hetkeksi tyttöjen kanssa, jos kerta Anni on järkevä jne. :) Ottaa vaikka ite puhelimen mukaan, johon voi sit soittaa, jos jotain tulee, eikä mee kauas... Tai ihan miltä itsestä tuntuu tietenkin :D

koivunkäpy, kiitos :hug: Mites se Ville voi? Eihän vilustunut? Harmi tota sterilisaatio-asiaa :/ :hug:

taaperotx4; onpa teillä juhlaa tosiaan loppu- ja alkuvuodesta :) Meillä on kans Joonatanin synttärit, Sami (poikien isä) on syntyny joulukuun viimeinen, mun pikkuveli loppiaisena.. Niin ja mun mummu joulukuun ensimmäinen :D

Danjuska, kiitos :hug: Voi, niin lähellä Rasmuksen synttäreitä sulla la. Herranjestas, siitä on jo 2 vuotta kun elin samoja aikoja raskauden kanssa, kuin mitä sinä nyt! Huhhuh. Aika menee niin nopeesti :eek: Vitsit, meijän pitäis kans mennä pitkästä aikaa uimahalliin! Jospa sit, kun pojat on parantuneet..

Nyt menee leikit taas hurjiksi :wave:
 
Keskiviikkoa

Oltiin MLL:n perhekahvilassa ja kivaa oli taas ;) Siellä oli leluesittelykin,en kyl tilannut mitään :whistle:
On nurkat vääränääs kaikkenlaisia leluja |O

Anni lähti aamulla isänsä mukana töihin ja vaihto tehtiin sit Emmiin kahvilan pihalla,saavat sit kumpainenkin olla mukana :)
Olivat äsken sit käyneet jossain syömässä Emmin kanssa ;)

Kävin hakemassa hiirille lisää syötävääkin,tarttis vaan raahata ittensä tuonne vintille viemään niitä :x

Nyt jatkan kotihommia :wave:
 
iltoja

täällä rätti poikki väsy äiti |O
viime yönä alkuun valvoin ite kun en osannu jostain syystä nukkua... sitten heräs poika neljän maita eikä asettunut ennen kuin lähempänä kuutta.. mieskin siinä välissä lähti töihin. oltiin sitten kuuden maita nukahdettu kaiketi onneks vielä ja puoli ysiltä heräiltiin.. eipä nukkunu jässikkä päikkyjä ujotan toivoa sopii että ensi yönä saatas molemmat nukuttua |O

Hurautin pikaisesti siivota tänään.. huomenna kun lähdetään Tatun kans viemään pikkusisko kotia. siis mummolaan mennään viikonlopuksi kun miehellä la-su joku työpaikan virkistäytymis reissu. Eipähän tartte yksin pojan kans olla ja sunnuntaina varmaan käydään kummityttöä onnittelemassa tulomatkalla kun hänellä synttärit oli.

Nyt ei oikein raksuta.. olo ihan väsy ja kai sen takia (+muutenkin kaiken maailman tunne kuohujen keskellä) tuli hieman vedettyä hernettä nessuun päivällä :whistle: :ashamed: onneks mitätön asia nyt ok ja oli kiva päästä käymään miehen kanssa kaksistaan lenkillä kun sisko vahti Tatua.

pää lyö tosiaan tyhjää.. menen tekemään loput iltahommat ja sitten petiin..
 
Heips kukkuu.

Olin tänään töissäkin, Sami oli poikien kanssa kotona. Ihan virkistävää oli päästä täältä neljänseinän sisältä vähän muuallekin :)

Joonatanilla silmät vielä rähmii ja sille onkin kauheen tappelun kanssa noita tippoja laitettava :/ Huutaa, kiljuu ja kirkuu. Eilen halusi, että soitan lääkärille ja kysyn, että onko niitä pakko laittaa ja sitten "soitinkin", ei silti uskonut poika, vaikka lääkäri sanoikin, että se on ihan välttämätöntä :LOL: Eilen oli päiväunien jälkeen kertyny silmään niin iso rähmäkasa, että Joonatan huusi, kun kuulemma sattui, oli aika työntakana saada se sit sieltä pois, kun oli yläluomen alle mennyt...

Rasmus on jo parempana ja on tosi kiltisti ottanut antibiootin, on niin ylpeä, kun kaikki kehuu ja tapuuttaa pojalle, kun on lääkkeen ottanut :whistle: Kulkee rinta rottingilla ja säteilee :D

Nyt oon ruvennut miettimään Rasmuksen hiusasiaa... Tähän asti siltä on leikattu, tai siis tasoitettu, otsatukkaa, ekalla kerralla tein sen ite :whistle: Ja tokalla kerralla kampaaja-tuttava, joka myös otti vähän kerroksittain takaa pituutta pois... Nyt tuntuu, että alkaa taas olemaan ehkä liian pitkä ja eilen mun mummu sanoi, että näyttää vähän tytöltä... Tässä olis 1 kuva, kertokaa vinkkejä tai mielipiteitä, mitä noille hiuksille vois tehdä:



Millaisia hiuksia teidän pojilla on?

Danjuskalle jaksamisia, onko olo jo pirteempi ja parempi? :hug:

Missä kaikki oote?? Huhuuuu. Tulkaahan kirjoittelemaan :attn:

Tässä vielä toinen kuva, joskin aika samanlainen kai..(kuvia klikkaamalla saa suuremman):



Tässä vielä pojista yhteiskuva, kun nyt kerta innostuin ja sain aijaan toimimaan :D



Laitoin just taas Joonatanille silmätipat, saatiin Samin kanssa kaksikäsin kumpikin väkisin pitää sitä paikoillaan ja sittenkin oli hankalaa :ashamed:
 

Yhteistyössä