JOULUTÄHDET 2005 LOKAKUUSSA

Käpy vastattu!

Viikonloppu meni mukavasti. Käytiin perjantaina kiinalaisessa syömässä :p ja sitten parin mutkan jälkeen päädyttiin Zetoriin (ravintolabaari ) tanssimaan. Kahdentoista jälkeen tultiin kotia.
Lauantaina käytiin vielä keilaamssa ja sitten vaan töllöttiin telkkua (mulla nykyään harvinaista herkkua ). :whistle: Ja tehtiin tulista kanapataa.

Nyt sitten sitä vientiä taas riittää. Huomenna on töissä saunailta, mutta aattelin hipsiä jo 8 aikaan kotiin sieltä.

Meillä tyttö on kuumetaudissa. Siinä samassa joka oli pojulla pariviikkoa sitten. Huom peppi :attn: Sitä on liikkeellä.

Kaikille kipeille pikaista paranemista! :flower:

Toivottelee matalaliitoa pitävä Smirge.
 
No onpa täällä hiljaista :/

Sami lähti just turnaukseen, tulee kyllä puolenpäivän aikaan jo takas. Mun kaverin ja sen pojan pitäis tulla käymään...

Joonatanilla rähmii edelleen noi silmät :| Ja parina päivänä on tuntunut lämpimältäkin ja ollut lämpöä, kun on mitattu. Yskäkin jatkuu, ei tosin hirveen pahana. Rasmuksen yskä ehti jo välissä kadota, mut nyt yskii taas |O Hyvin jaksaa kumpikin touhuta ja leikkiä, syövätkin kivasti, et ei tää silleen paha tauti oo, mut vois kyllä jo loppua, kun on jo viikon kestänyt :kieh: Ja Rasmuksen yskä 4 viikkoa :eek: (Vaikka menikin välissä jo pois hetkeksi...).

Mä oon ollut vähän väsynyt ja päätäkin on särkenyt joka päivä, nyt tuntuis taas alkavan :(

Nyt ei Jonttu onneksi tunnu enää lämpimältä ja aika meno onkin sillä tossa käynnissä, ajaa mopollansa tuhatta ja sataa :D Rasmuksella loppui eilen antibioottikuuri, se onkin ollut muuten hyvänä jo monta päivää, lukuunottamatta nyt tota yskää.

Smigen viikonloppu (viime) kuulosti ihanalle :heart: Itseasiassa meilläkin olis pojat voineet olla nyt koko viikonlopun yökylässä, mut ei viittitty eilen jättää poikia yöksi hoitoon, vaikka mummo oli niin pyytänyt. Tänään menevät sit mun äitille yöksi. Käytiin me kuitenkin eilen leffassa ja syömässä! Et silleen kivasti vapaata tänä viikonloppuna =) Paranemisia teille!

Mä oon ihan hurahtanu tähän mun Nomination-käsikoruun :D Tekis mieli koko ajan ostaa tähän uusia paloja! Toissapäivänä ostinkin itse uuden, missä on 2 vaaleansiniasuista lasta :heart:

Tulkaa nyt muutkin kirjoittelemaan! Lillukka :attn: Siru :wave: Tigru, Uneton, Niiskuneiti, Hannele, Hannamari, Koivunkäpy, Metku, Tanskuliini!!! :attn: Hopihopi kirjoittelemaan!!!
 
Lauantaita :)

Täällä ihana aamupäivä taas...kauhee huuto ja riitaa tytöillä |O
Yhtään ei noi barbileikit suju |O |O
Kohta viskaan ne pihalle jäähylle |O

Eilen oli jännä päivä, mun ystävä on kaksi viikkoa ollut vuodehoidossa tyksissä kun odottaa vauvaa(on muuten hänelle jo 8. ) ja viikkoja vasta 28 :/
Eilen sitten illalla syntyi pikkuinen poika jolla oli painoa 1.1kiloa :)
Onneksi vauva oli hyvin reipas ja voi hyvin :)
Kauhee huoli oli koko eilisen päivän ja sitä miettiessäni sain sit tietty migreeninkin :x

Smirgen: viikonloppu kuulosti kivalle :)
Jotenkin hauska yhteensattuma kun mun kaverikin oli lauantaina keilaamassa :whistle:

Peppi:Mitä herkkuja leivoit? harmi tuota sunkin päänsärkyä :hug:

Tänään tarttis munkin leipoa vaikka mitä,ainakin omppupiirakka,mokkapalat ja kakunpohjia(teen siis kolme kääretorttupohjaa) ;)
Huomenna kun on ne tyttöjen yhteiset synttärit :)

Nyt pakko lähteä kauppaan joten hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Peppi:Anteeksi :ashamed:
Mä kävin pikaseen aamupäivällä tässä tuolla facebookissa ja luin et olit leiponut jotain makeeta :ashamed:
Mut siinä taisikin lukee et sun teki mieli makeeta :ashamed:
Taisin sinnekin jotain hölmöä kommentoida :headwall:
 
täällä sairastellaan edelleen.Meijän esikkokin ehti olee 2 päivää terveenä ja tuli kipeeksi uudestaan.Nyt myös mä oon 40 asteen kuumeessa ni ei o jaksanu muuta ku nukkua ja taidan mennä nytkin kun lapsetkin jo nukkuu.
 
Keskipäivää ;)

Pojat oli mummulla yökylässä, haettiin ne vähän aikaa sit kotiin, nyt Rasmus nukkuu ja Joonatankin kohta. Pojilla oli mennyt hyvin, ainoa vaan, että mummulle iski eilen angiina :| Onneksi siskollaan (mummun siskolla siis) oli ollut käyttämätön penisiliinikuuri, jonka mun äiti sit haki ja se helpotti, kun sitä sai. Pojat oli heränny aamulla jo klo 6, Rasmus nukahtikin autoon, mistä onneks sain sen nukkuvana kannettua, niin ja riisuttua vaatteet, sänkyynsä.

Meillä oli ihan kivaa siellä tupareissa, tultiin jo 1 aikaan kotiin, vaikka kaverit kovasti yrittivätkin houkutella baariin -onneksi ei menty, ei ollut kyllä tarkoituskaan =)

Tintta; no eipä tuo mitään :D Ihania herkkuja oot leiponu, nam :p Tuu sit kertomaan et miten tyttöjen synttärit meni!

taaperotx4, edelleen toivottelen paranemisia!

Joonatanilla edelleen rähmii silmät, sillä on nyt iltaisin ollut lämpöäkin, harmittaa ihan hirveesti, ettei käytetty sitä silloin perjantaina lääkärissä, niinku olin suunnitellut, mut kai se taas sinä aamuna vaikutti ihan ok:lta. Tuntuis, että on silläkin joku korvatulehdus tms., kun toi yskäkin on ja lämpöä aina välillä nostaa :/

Mut nyt nukahti Jonttu, taidan itekin mennä vielä pötköttelemään :wave:
 
päivää.
täällä ei kummempia, autoon ukko vaihto talvitassut ja ny se riehuu raivurin kans tuolla pellolla, mä käytin toki tilanteen hyödyksi ja kävin hakee sieltä kuusen ja sylyksen risuja, jos vaikka sais tehtyy kranssin :LOL: juu joskus kokeilin tehä moisen ja siitä tuli öö.. tuota... kaikkea muuta mutta ei semmosta nättiä mitä ihmiset osaa tehdä..

tänää mänen kattoo systeriä ihan yksin, jee, ommaa aikaa! tai no, onha mulla 5päivänä viikossa omaa aikaa ku käyn töissä..

eilen aamulla joutu venaamaan liki puoltuntii että pääs keittää aamukahvia, kissa tappo hiirtä keittiössä, tuo ku viskoo niitä oikeesti kovaa ni siihe passaa mennä eteen.. sitten ku se oli sitä syömässä ni äris viljamille ku se meni viereen tuijottamaan :whistle:

Tintan tytöille hauskaa synttäriä!

Ja taaperoille pikaista paranemista!
 
heippa

täälläpäs suht hiljaista ollut...

eilen tultiin mummola reissulta ja kiva olla kotona. Tatun kans molemmat ollaan räkäisiä ja toissa iltana käytti pojalla lämpöäkin.. mutta nyt ei onneksi ole ollut ja nukkui viime yönkin hyvin. tuli seiskalta viereen ja siihen vielä uinahti. lähempänä puolta ysiä herättiin :whistle: mikä sopi mulle kyllä oikein hyvin kun väsy painaa ja yöt menee itsellä vähän niin ja näin.

Mummolassa Tatu pääsi ukin kyytiin kun rankoja ajoi metsästä. kysy sitten eilen mieheltä että saithan sen kuvan mikä lähetettiin kännykällä :D
ja ponit on alkanut kans enemmän kiinostamaan. toiselle laitoin satulan niin käytiin pitkä lenkki kävelemässä. yllätyin kuinka hyvä tasapaino pojalla.

Tinttamooseksen tytöille
mukavaa synttäri päivää! :flower:

Peppi: Joonatanille paranemista! minkälainen vointi on nyt?

Käpy: oliko rentouttava -omaa-aikaa-hetki :D

Kattinkalle
terkkuja lähettelen :wave: Tatu alkoi taas Otosta kysellä tänä aamuna =)

josko tekis pienen netti kierroksen.. pitäis alkaa pikku hiljaa jostain housuja löytämään että ois jotain mitä päälle panna :whistle: täällä kävin paikallisesta liikkeestä farkkuja kahtoo niin 64e oli :eek: jösses, mulla oo vara.. tai sitten annan äitille hommaks että tekis vanhoista farkuista laajennetut mallit ;)
 
maanantaita!

täällä aika menee hurahtamalla ohi...viime viikko nyt oli mitä oli. nyt on jo paremmin asiat. =)
pojat olivat viikonlopun mummolassa. me miehen kanssa käytiin la-su siellä h-linnassa. Teatteri esitys oli loistava. muuten reissu menikin sit puihin mun sairastelun takia. la iltapäivästä alkaen sain kait jonkinlaisen pienen migreeni kohtauksen, koski päähän ja joka päästä tuli jotakin. tosi kiva olo. onneksi löytyi särkylääkettä ja pelastui minun lähtöni teatteriin siis olo parani nopeaan. teatterin jälkeen käytiin syömässä kevyesti antipasto lautanen puokkiin ja salaatti annokset sekä lasi valkkaria. ei olis ehkä kannattanut...kaikki nekin alkoi tulla alakautta pihalle yön aikana. ja tähän aamuun asti ei ole oikein mikään pysynyt sisällä. :snotty: eilen oli Aksu alkanut mummolassa ripuloimaan päivällä vähän aiemmin kun mentiin poikia hakee. Hällä on onneksi rauhoittunut jo nopeammin tuo tauti. ollaan nyt molemmat oltu kotona tää päivä. huomenna sit yritän mennä iltavuoroon töihin. äitini tuleekin poikia hoitamaan iltapäiväksi. Mikkis tänään vietiin aamulla kyllä hoitoon, kun hänellä tämä tauti jo oli vaikkakin siitä on jo yli viikko. ei olis jaksanut yhtään touhuta sen kanssa täällä sisällä koko päivää. parempi mielestäni hänelle olla kuitenkin hoidossa.

ärsyttää suunnattomasti kun kaikki suunnitelmat meni mönkään tän päivän osalta, mut uskalla tuota mihkään lähteä, kun ei tieäd milloin perästä törähtää. =) :whistle:

mitäs bb:n katselijat tykkäsi uusista juonenkäänteistä? minustakin ainakin ihan kivaa piristystä. ja hyvä että se marianne lähti.

pepille piristystä arkeen. :hug: ja pojille parempia oloja.

mitähän gerberalle kuuluu?

tintan tytöille, mukavia synttärijuhlia, vai joko ne olivat eilen? =)

danjuska, paranemisia teille kovasti. :hug:

nyt taidan mennä hetkeksi lepäilee...jos tää olo tästä varmasti parantuisi lopullisesti. mukavaa viikkoa kaikille. :hug:
 
Heippa taas!

Taaperotx4 poppooolle paranemista *häätää pöpöt pois*

Arvaatkaas kuka tuli kotiin jo puoli 8 aikaan illallla viime perjantaina ja meni nukkumaan jo puol ysi? :whistle:

Meillä kävi kamala onnettomuus lauantaina. Poju oli laskeutumassa nojatuolista, kun jotenkin kumpsahti alas ja kaksi ylähammasta teki komeat kolot alahuuleen. Läpi ei sentään ei mennyt. Huuto oli kamala ja nyt pojulla on tosi "herkullisen" näköinen huuli :x

Onnea Kävyn kranssin tekoon. Ensi viikon perjantaina (jos mitään esteitä ei tule ) tämä tyttö pääsee mussuttaa jouluruokia. :p

Danjuska millaisia housuja oikein etsit? Tai siis minkä mallisia/kokoisia. Meillä nääs sattuis olemaan kierrätyskeskus tossa naapurissa ja siellä myydään myös aikas usein käytettyjä ä-vaatteita halvalla. ;) Voisin kyädä kattoo jos haluat sun puolesta niitä housuja.
 
iltoja

vielä tulin pikaiseen käymään..

Jellona: teille lähettelen paranemista!
Tatulla ollut tänään vatsa tosi löysä ja monta kertaa käynyt kakalla joten saa nähdä onko tämä taudin alkua vai sitten vaan jotain muuta (*toivoo jälkimmäistä* )

Smirgelaine:
No siis lähinnä farkkuja.. ja jotain semmosia "mukavia" hosuja mitkä päällä ilkee olla ihmisten ilmoillakin.
Koko tosin tuottaa onglemia... about se 38... kirppiksellä mitä oon koittanu niin jotkut housut menee koossa 36 vyötäröltä mut niissä tahtoo olla sitten liian lyhyet lahkeet. kuitenkin pituutta minulla se 171cm suunnilleen niin saa lahkeen pituutta olla ihan reilusti.
Mut jos sulla on siellä käyntiä niin vilkuile sillä silmällä =)

Illasta oltiin pitkään ulkona ja piha hommia saatiin kivasti tehtyä =)

Tatu yllätti äitin illalla ja halus laulaa vauvalle :heart: liikutuin niin kovasti kun pötkötti pää minun massulla, että mulla tuli ihan liikutuksen kyyneleet :'( :heart:
lauloi posti patea ja pienen pientä veturia eri versioina.. oli suuren suuri mondeo ja suurtakin suurempi puimuri jne :LOL:

nyt nukkumaan josko sais yöllä itsekkin nukuttua.
 
Moi.

Voi että mua harmittaa ihan hirveesti, Rasmuksen ryhmässä on nyt ollut 3 viikkoa sellainen aivan iki-ihana sijainen, josta Rasmus tykkää ihan hirveesti :heart: Sen syliin, jos aamulla pääsee niin ei välttämättä ala edes itkemään, ei melkein ikinä. Se jotenkin osaa tosi hyvin olla... En oikein osaa selittää. Se aina jää juttelemaan ja viime viikollakin aina lähetteli Rasmukselle kovasti paranemisterveisiä, kun soitin, ettei pojat mee hoitoon. Niin nyt se sitten 7. päivä jää sieltä pois :'( On saanut vakituisen työn lähempää kotoaan :( Tänäänkin, kun tää kyseinen hoitaja ei ollut tullut vielä töihin, kun pojat jätin hoitoon niin Rasmus tarrautu muhun ja rupes ihan kauheesti itkemään :ashamed: Toivottavasti löytyisi joku ihana ja pysyvä sijainen tohon ryhmään nyt sitten... :|

Joonatankin alkoi tänään itkeä, se huomas heti, että ryhmässä oli 2!! vierasta hoitajaa, kysyi ensin, että äiti ketä noi tädit on, johon vastasin, etten tiedä ja sen jälkeen sanoi: "en tykkää olla täällä" :'( Jäi sitten huudon kanssa aamupiiriin ja kuulemma päiväunilla oli meinannut tulla itku ja vähän oli pahalla mielellä, mut oli sit kuitenkin nukahtanut. Iltapäivän nää vieraat oli sit ryhmässä ihan kahdestaan, kun viimeinenkin vakituinen hoitaja lähti kesken päivän sairaslomalle :/ Eihän sille mitään voi, mut tossakaan ryhmässä ei koko tänä aikana ole ollut samat henkilöt kokonaista viikkoa vaan aina joku on saikulla :ashamed:

Mä oon ollu reipas tänään, poljin puolituntia aika reipasta vauhtia kuntopyörällä :D Paloi 265 kaloria :) Oon ihan innostuntu tosta kiloklubista!! www.kiloklubi.fi, siellä pystyy laskea kaikki kalorit, mitä on päivän aikana syönyt yms. =) Yllättävän vähän tulee kaloreita, vaikka tasan tarkkaan kirjaan sinne kaiken, minkä oon syönyt :eek: :D

Danjuska, mikäs teillä vointi nyt? Meillä on nyt onneks kummatkin pojat parantuneet :) Mulla särkee edelleen joka päivä päätä, vaikka oon ollut ulkona, syönyt ja juonut kahvia normaalisti ja jopa liikkunut! Höh. Ihana toi Tatun lauluhetki masuvauvalle :heart:

jellonan porukalle myös parantumisia!! :hug:

Smirge, huh, tommoset tapaturmat on kauheita :/ Joonatan lensi eilen puistossa pää edellä isosta likumäestä, sain sit jotenkin siitä kiinni, ettei lentänyt laidan yli ja pipokin tais vaimentaa iskua, kun enemmän siitä vaan säikähdettiin. Kyllä sydän jyskytti ja kädet tärisi pitkään tapahtuman jälkeen :whistle:

Tulkaahan muutkin taas kirjoittamaan!
 
täällä olo on edelleen ihan voimaton,mut onnex nuo muksut on jo sentään parantuneet.Eilen mun piti valvoa aamu 6.30 asti vauvan kanssa kun itketti niin kovasti ja mikään ei tuntunu auttavan mut onnex sain lopulta hänet nukkumaan..ja meen kyllä itekkin nyt kun oon niin väsy.
 
Olipa kiva huomata, että Jellona oli kaipaillut. :hug:

Meillä tää elämä on tällä hetkellä hieman hektistä. Rakennushommat on siinä vaiheessa,että nyt kirvesmies tekee lähinnä pintoja. Tänään olivat paneloineet keittiön kattoa. Ja huomena jatkuu, maanantaina saadaan sit keittiökalusteet. :|
On ollut kyllä rankka syksy, minä lasten kanssa kotona ja mies töissä ja sit tontilla käy jotain tekemässä. Onneksi tää alkaa jo olemaan voiton puolella, vielä tapetit ja keittiöön välitilan laatat pitäis käydä ostamassa. Sit olis nuo suurimmat hankinnat tehty.
Täytyy kyllä sanoa, että ilman tuota kirvesmiestä, ei meidän talo olis koskaan valmis. Ei voi isää vaatia olemaan aina rakentamassa ja unohtaa lapset. Mulla rakentaminen on jääny tosi vähälle. Lapsenvahteja ei oo liiaksi asti. Aina en mun vanhemmille viitsi viedä, anoppila on vähä kauempana eikä sieltä oo tullu anoppi apen kyydissä koskaan. Empä oo kysellytkään jos ei kiinnosta tulla, vaikka kyyti olis niin ei väkisten. Harmittaa vaan kun vanhempi lapsista kyselee papalta aina etteikö mummo ja täti tulleet mukana...
Mll:n lastenhoitajia mietin välillä, mut ei oo kamalan kannattavaa maksaa hoidosta jos mua ei välttämättä tarvita raksalla....

Meille kuuluu muuten hyvää. Eetu kasvaa ja kehittyy. Ihana oli huomata kuinka kesän ja alkusyksyn satunnainen pyörällä ajo treenaus on nyt tuottanu tulosta. Pari kertaa ollaan jo käyty kylällä, Eetu polkenu ja mä vaunujen kanssa. Naru on pyörän keulassa, mutta harvoin herraa saa auttaa. Sinnillä menee. :heart:
Aino-neiti on nyt sit 8,5kk, konttaa ja nousee polvilleen, hirveä hinku olis jaloilleen päästä, mut ei vielä ihan onnistu. Neuvolassa viime viikolla käski lääkäri tulla kahden kk päästä kasvun tarkistusmittaukseen. Ei ollut muori kasvanut kuin 3cm ja 300g /2kk. Toisaalta hyvä, mut toisaalta hieman ylitarkkaa. Enhän minäkää mikään iso oo. :)

Me ollaan oltu terveitä koko syksy. *koputtaa puuta*. Lapsilla yöt menee hyvin, eetu on siirretty nukkumaan omaan huoneeseen ja aino nyt tietysti vielä nukkuu meidän huoneessa. Yösyönnitkin on onneksi jo jääneet menneisyyteen. Ja vaippaa ei oo enää pojalla ollut aikoihin, loppukesästä jätettiin se varmuusvaippakin pois. Kaikki pitkät kauppareissut ja muut sellaset ollaan käyty ilman vaippaa ja hyvin on menny.

Asiasta viidenteen. mulla ei oo hajuakaan tämän palstan kirjoitteluaiheista. Salasana ja käytt-tunnuskin oli unohtuneet. Joten anteeksi jos oon hypännyt jotain tärkeää kommentoitavaa yli. En oo edes ehtiny lukemassa käydä viime aikoina. :ashamed:

Mutta nyt mä taidan lähteä sänkyä kohti. Meillä lapsoset herää joka aamu ennen seittemää. Joskus toivon,että sais nukkua. mut ei se näytä onnistuvan.

Ai niin nuo eetun mitat voisi vaihtaa 2vuotiaan mittoihin. Ne olivat silloin 14,1kg ja 91cm.

Nyt meen. Mukavia öitä jos täällä joku vielä illalla liikkuu!

Tiukuliini
 
Öitä!

mukavaa tiukuliini kun kävit kirjoittelee..täällä minä kukun koko yön. ja aamulla kallistan ihteni sit nukkuu. kaksi yötä olisi taas tällä kertaa sit viikonloppu vapaa. ihanaa. niin ja minun mielestä tärkeintä ja mukavinta että jokainen joka vaan ehtii niin kirjoittelee ihan vaikka vaan omaa (.) ollaan saatu pidettyä tää ketju jo niin pitkään kasassa, että olisi mukavaa mitä pidempään vaan pysyy. =) kovasti jaksuja teille raksa hommiin. :hug: ja toivottavasti kaikki pysyy edelleen teillä terveinä sekä sujuis noi raksa hommat hyvin.

meidän tauti on helpottamaan päin. itselläni auttoi sit lopulta lääkkeet. Aksulla tuli vielä eilenkin aamusta kakkaa, mut oli jo kiinteempää. muuten hyvin jaksellaan. :)
Käytiin aamusta Aksun kanssa asioilla. Äitini otti Mikkiksen heidän pihalleen leikkii siksi aikaa. Käytiin hakee k-raudasta kaikkia väri juttuja (hulluna sisustukseen :whistle: ). meidän makkari on nyt kovan suunnittelun alla ja Aksu innoissaan olisi maalaamassa omaa huonettaan. ja tarkat on väri vaihtoehdotkin pojalla. =) käytiin sit viel Miehelle ostamassa synttärilahjakin.
Aksulla oli hammastarkastuskin päivällä, hyvät oli hampaat pojalla. Mikkiksen päikkäriajan nukuin sit itekin, että jaksan tän yön. illalla olikin minun sisustuskurssi.

Mikkikselle on kyllä ihan sama onko sillä märät housut vai vaippa tai ihan mitä vaan siltä väliltä. sen pph oli maanantaina ehdottanut että laitettais mukaan hoitoon alkkareita, että pääsisi harjoittelee tuota vaipattomuutta. kokeilin nyt nää muutamat kotipäivät ollan ilman vaippaa, niin aamupäivät meni ihan hyvin, kun n.2h välein käytti pissillä, mut itsellä ei ollut mitään kiinnostusta mennä pöntölle/potalle. ulkonakin oltiin ti aamuna ilman vaippaa ja hyvin onnistu. illalla oli sit ollut isänsä kanssa, eikä ole ihan tarkkaa tietoa kuinka meni. eilen sit aamulla ja iltapäivällä kerkesi kastelee jo hyvin monet housut ym paikat. no katotaan kuinka se hoidossa sujuu. tää vaatii ainakin tosi paljon paneutumista vanhemmilta ja tarkkaa kelloon katsomista ainakin aluksi. :|

minun täytyy nyt käydä hiukan töiden parissa, mutta yritän vielä ehtiä piipahtamaan tai sit ensi yönä. kauniita unia kaikille! :hug:
 
heips

täällä aikas hiljasta...

Jellonalle jaksuja ens yöhön! :D
Jospa se Mikkikstäkin alkaisi pikku hiljaa potta touhut kiinostamaan. aikanaan ainakin ;)

Peppi: Kiitos kysymästä täällä voidaan ihan ok:sti.. Tatu edelleen hieman köhäinen ja yöt on meistä jokaisella katkonaisia ja risaisia.. mut jospa vaan johtus tuosta köhästä.. ja varmaan osittain siitäkin että rytmi hieman hakusessa kun poika kaiketi päikkyjä jättämässä pois..
Hienoa että teillä ollaan parannuttu! Vieläkö pää kipeä?? Inhottavaa jos joka pv särkee.. itsellä oli kans tässä semmoinen kausi. vähän helppas kun kävin hierottajalla.

*houkaisee*.. tänään säikytti ihan toden teolla..
koko eilisen päivän masu oli jotenkin oudon kireen ja pinkeen oloinen.. koko päivänä en tuntenut liikkeitä ja tänään kun olin viimestä peltiä pullia voitelemassa ja laittamassa uuniin niin iski kauhea polttava kipu mahaan ja alaselkään ja vei jalat alta. onneks Tatu päätti kuitenkin tänään nukkua päikkärit ja mies oli jo tulossa kotia. soitin ihan paniikissa päivystykseen ja käskivät heti tulla.
paikat onneksi edelleen kiinni mutta äippäpolin lääkäri sanoi että lepoa jos lisää moisia supistus/kipu tuntemuksia ja sitten neuvolassa tutkia vielä jos eivät lopu.
vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja liikkeet kaiketi eivät ole nyt tuntuneet siksi kun on vaihtanut asentoa siten että potkii istukkaa. painon mukaan vastasi suunnilleen viikkoa isompaa mitä nyt olisi viikkoja.
onneksi kaikki kuitenkin hyvin. uimaan en tohtinut lähteä kun mies lähti Tatun kanssa.. koko ajan hieman vihloo alamasua.

Juu Tatu tosiaan jättämässä kai päikkäreitä pois.. oli eka päivää moneen päivään kun nukkui. yöt on täällä risaisia ja aamut tahtoo sitten venyä.. säälittää mies kun joutuu viideltä heräämään ja me nukutaan puoli ysiin jos huono yö ollut :whistle: :ashamed: Tosin tänäänkin Tatu oli hereillä kun mies lähti töihin. otin sitten kainaloon ja oltiin jollain aikaa nukahdettu.

jos lisäis puita uuniin niin taretaan. aamulla kun lähdettiin pojan kans ulkoilemaan niin oli mustaajäätä joka paikassa. ja kai ensi viikolle luntakin lupalitu..
 
Ihan pikaiseen ja vaan Jellonan takia :)

Tänne ei kummempia. On taas päiväkotiviikko ohi ja pitkä viikonloppu, tai pidempi edessä =) Pojat on nyt vähän jääneet itkien hoitoon, kun Jontunkin ryhmässä ollu niitä vieraita sijaisia :/ Mut päivät sit kuitenkin menny ihan kivasti kummallakin.

Yöt on vähän risaisia ja muutamana aamuna ollaan taas herätty ennen kuutta tai kuduen aikoihin, tai ainakin Rasmus.

Nyt alkaakin poliisitv, tuun joku päivä kirjoittamaan enemmän ja kommentoimaankin, nyt kutsuu sohva :whistle: Öitä!
 
Kiitos Peppi ja danjuska, kun kävitte kirjoittelemassa mulle lukemista. :hug: suloisia olette. :heart:

täällä yö jo melko pitkällä.ihanaa. =) kuumeisesti mietin että mitäköhän jaksaisin tehdä huomenna. Pojat menevät aamupäivällä miehen kanssa käymään minun vanhempien luona. vois siis nukkua ihan rauhassa tai sit imuroida. siivota pitäis ja lakanat vaihtaa. vois tietty jättää ensi viikon vapaapäivillekin, no katellaan aamusta miltä tuntuu. kaupassa käydään varmaan iltapäivällä yhdessä koko perhe. ja ulkoillakin olisi kiva. :) illalla mies lähtee järkkäriksi taas pitkästä aikaa.
tänään olin tosi väsynyt koko päivän. onneksi sain loikoilla lastenohjelmienkin ajan illalla. piristyin sen verran että jaksoin käydä saunassa poikien kanssa ihan kunnolla.

Mikkiksellä menee koko ajan huonosti hoidossa. siis oiskohan kerran menny päivä niin ettei ollu hoitajalla mitään huonoa sanomista. siis vaikee minun on tietää miten ne asiat siellä tapahtuu muuta kuin sen mitä hoitaja kertoo. tuntuu välillä vaan niin oudolle että Mikkis saa joka päivä jotain raivareita ja johonkin tiettyyn juttuun asti (esim. päikkäreille menoon) kaikki sujuu tosi hyvin sit Mikkis alkaa huutaa ja raivoamaan.eilen oli juuri toi homma ollu että päikkäreille meno oli vaikeeta sit hoitaja oli ottanu mikkiksen pois siitä huoneesta, mikkis oli kuitenkin jatkanut huutamista niin että toiset lapset olivat heränneet. siis outoa oli että miksi ei ollut ottanut Miikkaa heti pois huoneesta, kun alko kränää, että toiset saa rauhottua ja sit yrittää mikkiksen kanssa nukkumaan käymistä ihan rauhassa. aluksi hoitaja epäili noiden raivareiden syyksi mustasukkaisuutta pienempää poikaa kohtaan, mut eilen ei hänkään ollut hoidossa, joten sekään ei varmaan ole syy loppujen lopuksi. :ashamed: hoitaja on yli 30v ollut pph. jokin tässä minun mielestä mättää. voihan olla ikä siis Mikkiksen. edellisessä hoitopaikassa siellä ryhmiksessä ei kyllä ilmennyt mitään tällaista.
sanoinkin eilen miehelle, että hän saa tästä lähin aina kun mahdollista niin hakea Miikan hoidosta ainakin vähän aikaa. minä en jaksa nyt enää kuunnella miten huonosti päivä on mennyt. Minun puolesta kun mikkis voi vaikka olla ilman päikkäreitä jos niistä tuollaisia raivareita saa. Eilinen meni illan osalta loistavasti, vaikka päikkärit oli jääny välistä. toivon että aamulla uni maistuis lähemmäs 8.
kertokaa te hyvät ystävät mitä te tekisitte??

viime viikolla oli saanu yksi aamu raivarin aamulla, kun olis ulos pitänyt lähteä. oli kuulemma heitelly saappaita ja muita vaatteita pitkin poikin. silloin hakiessani Miikkaa, hän pyysi minulta ohjeita miten toimia. yrtitin jotain vinkkiä antaa, mut vaikeehan se on, kun ei Miikkaa tuollainen kotioloissa ole tai jos on niin pystyn tekee monta asiaa toisin, kun ei ole kuin aksu toisena, joka pysyy pihassa sekä pukee itse. :attn: oli myös syöttänytkin Mikkiksen yhtenä päivänä, muuten ei olisi kuulemma syönyt mitään. sanoin siihen että ei tarvitse alkaa syöttelee. poika syö juuri sen mitä haluaa ja osaa kyllä kietoa omilla vahvoilla luonteenpiirteillä varmasti hoitajan juuri niin kuin itse haluaa. siis että kohta hoitajaa pyöritetään 6-0. hänestä kuulosti niin pahalle ettei söisi mitään. minä vain siihen että vararavintoa kyllä sen verran löytyy että pärjää hyvin jos ei joku kerta söisikään. |O onneksi on nyt pitkä viikonloppu vapaata.

gerbera, mitä sinulle kuuluu??? :wave:

meni hiukan omaksi (.) tää, mut jospa tänä iltana jaksaisin kirjoitella lisää ihan kotoa käsin. :D kaikille mukavia viikonlopun alkuja. :hug: nyt työt kutsuu viel muutaman tunnin...
 

Nimipäivä onnittelut Ramukselle! :flower:

sataa vaan |O aamulla oltiin tovi vesisateessa ulkona ja poika ei ois suostunut sisälle lähtemään.. :whistle:

Mitään ohjelmaa ei oikein ole.. kylällä ois makkaran paistoa illasta.. jos sinne lähdettäis jos ei vettä tule solkenaan.

Jellona: Tosi ikävä tilanne tuo Mikkiksen hoitohomma :/ Ei varmasti sullekkaan helppoa miettiä että mistä kaikki nyt oikein johtuu.
Voiko olla vaan mahdollista että Mikkis ei tule yksinkertaisesti toimeen tämän tädin kanssa? Tatu ainakin viihtyi selvästi paremmin sijaishoitopaikassaan kuin pph:lla missä yleensä oli.
En nyt jaksa uskoa että "vika" olisi kokonaan lapsessa. En oikein mitään neuvoa osaa antaa kun ei omakohtaista kokemusta.
Mut ei varmaan ois haittaa jos tilanteesta keskustelisi pph: kanssa. Vai onko siis päiväkodissa? sori en muista :ashamed:
Tuohon päiväuniasiaan sanon omanmielipiteeni että ei meilläkään Tatu nuku jos ei nukuta. Käy puolisen tuntia sängyssä huilaamassa ja jos ei uni tule niin ei tule. pärjää iltaan hyvin ilman uniakin. Toki mielelläni annan nukkua jos nukkuu ;)

Illemmalla aateltiin tehdä sämpylöitä :p jos nyt ei mikään totaalinen laiskuus iske. Saa Tatukin valvia vähän myöhempään kun hyvät unet päivällä nukkui.. ja jopa viime yönä :attn: jee meillä nukuttiin :D Paitsi mies joka nakkeli tavaroita :LOL: mulla tapana nukkua sen kainalossa käsi pään alla.. sillä oli kait käsi puutunut ja yritti puhelimesta kelloa kahtoo niin ei käsi toiminutkaan.. pyyhkäs yöpöydältä kaiken alas :whistle: minä ihmettelemään että mitä hittoja keskellä yötä rymisee..

nyt jos lähtis jotain touhuilemaan ennen kun sinne makkara tarjoiluun lähdetään..
 
Heippa!

ihana sää ulkona ainakin täällä päin suomea. B)
Aamulla ollaan jo keretty laulaa luikauttaa miehelle onnittelu laulu ja mies testannut lahjaksi saamansa quitar hero jutun. kävivät sitten Aksun luistelu harkoissa ja minä mikkiksen kanssa ulkoilin sekä siivoilin sisällä. petivaatteet vaihdettu sekä imuroitu.
nyt hetki päikkäri aikaa. illaksi meille kait tuleekin miehen kummityttö ja hänen äitinsä. =)

danjuska, täytyy juu yritää jotenkin jutella pph.n kanssa.Mikkis on siis perhepäivähoitajalla. aloitti elokuun lopussa ja on 10 päiväisenä. jotkut on sanonut että toi hoitopäivien vähäisyys voisi olla syynä että saa raivareita tai siis ei sopeudu niin nopeasti hoitoon. voi tietenkin olla, mutta taas edellisessä paikassa tätä ongelmaa ei ollut. tiedä tuota sitten.

niin ja meidän kuivaksi opettelu onnistuisi varmaan muuten ihan hyvin, mutta Mikkis ei tee kakkaa mihinkää muualle kuin vaippaan. onkohan kerran joskus ennen kesää tehnyt pottaan ja siihen se jäikin. aamupäivä onnistuttiin nytkin pysymään kuivana, mut se vaatii meiltä sitä että about 2h välein viedään pöntölle. Mikkis ei ite sinne juurikaan mene itsenäisesti. ainoastaan jos sillä ei ole yhtään housun retaletta jalassa, niin sanoo että pissittää. :whistle: juu kaikkia kiinnostaa Mikkiksen ainainen kuivaksi opettelu.

mitäs muiden viikonloppuun kuuluu?? :wave:

jospa menis hetkeksi lepäilee...
 
Heippa hei!

Jellona mä en tiedä mitä sanoa, koska Sami on kotiutunut aikas hyvin tonne pk:tiin. Ja aikas vähän siellä on esiintynyt kränää. Mutta Sami käykin siellä joka päivä viikolla. Aikas varmasti voimia teiltä kaikilta kysytään ja tädillä kannattaa olla selkeät säännöt Mikkiksen kanssa toimiessa. :hug:

Meidän surkeitten sattumusten sarja jatkui keskiviikkona. Mä onnistuin telomaan auton oikean puoleisen alahelman ja pelkääjän oven. :( Onneksi vakuutuskorvaa, mutta silti... :/

Mun kurkkuni tekee kuolemaa ja Sami yskii ihan kiitettävästi. Kaikille kipeille pikaista paranemista ja muutenkin pöpövapaata loppusyksyä :flower:
 
lauantaita.

Täällä tuulinen pv ja tais alkaa vettäkin ripottelemaan.

Päivällä käytiin ennen päikkäreitä torilla. Siellä oli lasten traktorien pulling (vai miten kirjotetaan ;) ) kilpailut... siis polkutraktoreilla.
Tatukin halusi päästä osallistumaan. Ei tosin jaksanut isolla trakrorilla polkea kuin about 10cm ja kun vielä se paino perässä.. mut pojan ilme oli näkemisen arvoinen kun sai palkinnoskis suklaapatukan.. naama loisti ja hymy oli korvasta korvaan :D :heart:

Viime yö meni onneksi taas hyvin ja otinpa minäkin pienet tirsat päikkäreitten aikaan.

Nyt tuli äsken miehen kaveri poikansa kanssa kylään että saavat pojat leikkiä. Kyllä tuntuu ääntä lähtevän. =)

Smirgelainelle ja Samille paranemisia! :flower:

Jellona: Niin piti Tatuakin viedä parin tunnin välein alkuun potalle että hoksas. Mistäköhän johtuu että jos ei housuja ole niin ilmoittaa kun hätä? Tatulla taas ei se vaikuttanu.. ja sitten kun alkoi pikku hiljaa hoksata hädän itse niin monesti kerkes lirahtaa vähän housuun ennen kuin potalle kerkes ja tavallaan sitä kautta havahtui että nyt äkkiä potalle. Kun oon kuullut että aika moni lapsi juoksee potalle pissalle jos ei vaippaa. ihmetyttää että mikä siinä sen tekee.. menipäs pähkäilyksi ;)

Tulkaahan muutkin kuulumisia kirjottelee.. Käpy, Tigru, Niiskuneitil, Tanskusta olisi kiva kuulla jne..

Mites Käpy muuten kun oli niistä juhlahousuista ja liivistä sillon puhetta?? Ootko löytäny vai laitanko sitten tulemaan sovitukseen? Se on sinun vastuulla iakanaan muistaa.. meikäläisellä kun on alkanut pää lahota ja pehmetä ihan perusteellisesti ;) :whistle:

 
Moi.

Rasmus on sitten taas kipeenä :( :( Lähdettiin junalla Helsinkiin, huomasin vähän ennen kun oltiin perillä, että oli kädet ihme näppylöillä, paluumatkalla oli sitten ihan tulikuuma ja nuokkui sylissä, lopulta nukahtikin. Kotona katoin niin on jaloissa, eniten jalkapöydällä, mut myös säärissä ja reisissä :/ Maha oli niitä ihan täynnä! Enterorokkoa on päiväkodissa ollut, mut ainakaan sairaslapsi.com sivujen kuvauksella noi näpyt ei ihan samanlaisilta vaikuta... Johan tässä tää viikko oltiin suht terveinä.

Eilen oltiin uimahallissa koko porukka, vähän niinku Rasmuksen nimppareiden kunniaksi, syötiin kahvilassa jätskit jne. Kiitos vaan onnitteluista Jellona ja Danjuska :hug: :hug: Pojilla oli oikein mukavaa ja Joonatan varsinkin ihan selvästi nautti, kun polskutteli, ei olla viimeks käyty ku viime keväänä, mut nyt tuntui, että oli enemmän kiinnostunut ja jotenkin... En tiiä. Osas hienosti jaloilla potkia ja selälleenkin välillä meni matalassa altaassa. Täytyy useemmin käydä! Rasmuksellakin oli hauskaa loiskia ja polskia :)

Tiukuliinista oli mukava kuulla!

taaperotx4, miten teillä voidaan?

Danjuska, eilen ja tänään ei oo ollu pää kipee!! Hyvä :D Ihana Tatu, kun oli niin ylpeenä palkinnosta :heart:

jellona, tosi ikävä toi hoitojuttu :/ En oikein mitään neuvoja osaa antaa, toivottavasti menis ohi tuo ja jos ei ja muutenkin vois hoitajan kanssa asiasta puhua ja sanoa, ettei edellisessä paikassa ollu tommosta. Tsemppiä kuivaksiopetteluun! Miehellesi suurensuuret onnittelut :flower: :)

Paranemisia Smirgen porukalle! Ihanaa aikaa tää syksy, kun kaikki on koko ajan kipeinä :kieh:

Tanskulle laitoin tossa joku aika sit tekstiviestiä, johon vastasikin, ihan hyvää heille kuuluu, mä en sit ehtinytkään vielä siihen viestiin mitään vastata :ashamed:

Mitenhän Kattinkan arki menee? Entäs Kaizan, Hannelen??

Harmittaa kyllä ihan hirveesti, kun nää sairastelut taas on alkanu :ashamed: Rasmus-reppana :/

Eipä tänne oikein muuta. Tulkaa muutkin kirjoittamaan! Tintta, käpynen yms.! :wave:
 

Yhteistyössä