JOULUTÄHDET 2005 tammikuussa

Huomenta päivää!

Tänään taas oli pojun puistotäti päivä. Nyt sitten ens viikolla kokeillaan jatkaa tota ulkoiluaikaa varttitunnilla lisää, toki säästä riippuen. Mut kuiteskin, niin että poju päsee mehukeksi-hetkeen mukaan :D

Tintta joo toi hoitoraha kysymys on just se miksi mä oon vielä kotona.
Nytkin tossa oottaa VAAN satasen eestä laskuja, mutta ärssyttää kuiteskin. :kieh: Kotiäidit ei saa kuluttaa laisinkaan rahaa tai käyttää palveluja, näin kärjistetysti sanoen... :/

Peppi mitäs jos laitatte sitä ihan pikkutipoissa kuten D-vitamiinia ja sen sinne ruoan sekaan? Tai annat sen esim. suklaavanukkaan kanssa?
 
Noniin, jos nyt ehtis vähän jatkaa..

Sitä piti teillekin vielä kertoa, kun tänään kuulin, että pääsen mun avustettavan synnytykseen mukaan!!! Tai ihan varma en ole, että pääsenkö ihan sinne saliin (sektio, joka tehdään nukutuksessa), mutta minä ja vauvan isä mennään kylvettämään ja punnitukseen mukaan ja MINÄ saan viedä vauvan äidille heräämöön nähtäväksi :'( :heart: :heart: :D :) Oon ihan onneissani!! Aivan mahtava juttu, eipä tällästä varmaan kovin usein pääse kokemaan =) En vaan jaksais enää odottaa sitä päivää ;) :whistle:

Ihmettelin minäkin eilen, että missä kaikki oli?? :eek:

KK: Voi sua :( :hug:

Tintta: Jaksamisia ihan hirveesti sulle ja teille, toivottavasti alkais pian helpottamaan :hug: :hug: Rahatilanne on meilläkin aina vaan huono, jospa vähän helpottaisi, kun rupeen palkkaa saamaan, ekan taidan saada vasta kk päästä :eek: :kieh: Oon tykänny olla töissä, tosi kivaa hommaa! Ja kun tullaan niin hyvin juttuun avustettavan kanssa, et siinä mielessäkin tosi mukavaa :) Oon henkilökohtaisena avustajana, nyt alkuun on semmosta kodinhoitoa, ostoksilla käyntiä, ruoan laittamista jne. Heille syntyy tosiaan vauva huhtikuussa, tarvitsevat sitten apua vauvankin hoidossa :heart:

Tansku: Voi sitä teidän sairastupaa :eek: Jaksamisia ihan hirveesti!! Ja paranemisia kaikille, oikein pikaista sellaista! Toivottavasti Saaraan ei tarttuiskaan...Mahdoton toive, kenties. Pojat on aika kiukkuisia ja väsyneitä :/ Kuumetta en ole voinut mitata, kun vaihteeksi on mittari kateissa |O Pitäis ihan ostaa varamittari, mut en muistanut, kun apteekissa käytiin.

siru: Torstai on päivistä parhain, jolloin pystyn treffaamaan, nimittäin pääsisin liikenteeseen ilman lapsia :LOL: Kun Sami ei ole silloin töissä ;) Jos te Tanskun kanssa tuutte kans ilman lapsia, niin mäkin haluun :D Toivottavasti Tanskullekin sopis toi ajankohta, mites on?? Vai "joudutko" ottaa lapsia mukaan? Ja pääsetkö ylipäätään... Missäs se Sriun koulutuspaikka nyt onkaan?

Kiitos kaikille paranemistoivotuksista!! :flower:

Smirge: Kauan Sami on nyt ollu kerrallaan puistotädin luona, onko mennyt hyvin vai onko kaipaillut äitiä? Kiitos lääkkeenantovinkeistä! Täytyy kokeilla kaiken herkun seassa... Toi ruokahalu ei kuitenkaan oo nyt parhaimmasta päästä :/ Harmi vaan, kun lääkettä on vaan 6ml ylimääräistä ja 3ml meni jo hukkaan :headwall:

Molemmat pojat nukkuu, jee :whistle: :D
 
iltapäivää!
tännekin saatiin lunta ja kunnolla!!! 15cm!!!!
ihana ilma ulkona!

Veetin vaiva selvisi, korvatulehdus :( Atte taas valittelee omaa korvaansa ja taputtelee sitä eli vaivaa vaikka väittää että ei ole kipee. ja mullakin viikon ollu tipat käytössä mut ei meinaa rauhoittuu :/

koitin laittaa kuvaa mut on ossoo :ashamed:
aamulla oli hyvän näköistä kun Atte koitti kävellä hangessa joka ylti polveen asti :LOL:

mut nyt hakee matot sisälle ja välipalan tekoon
moikkis :wave:
 
Sami on ollut yleensä n. puoli toista tuntia, eikä ole hakiessa kauheasti ollut loukkaantunut. Alkuun Sami huusi jätettäessä sinne, mutta puitotädin mukaan oli sitten rauhoittunut tosi nopeasti. Ja nyt ei enää siis huuda ollenkaan perään.

Mutta meilläpä viihdytäänkin sitten sisällä jonkun aikaa. Pojulle nous tänään tossa kuume. Mitähän se vois olla. Sami yskii jonkin verran :/
 
No, Lillukka, kerro nyt! Jäi vaivaamaan!! Mikä ikinä hätä onkaan niin: :hug:

Tigru: Lähettelen tätäkin kautta paranemisia ja jaksamisia :hug:

Siru: Mitä sille teidän porukoiden koiralle tapahtu? :/

Smirge: Paranemisia Samille!!

Kaverin kanssa tässä koitetaan pohtia, et mitä voitais tehdä, mut ei keksitä :( Sillä menee hermot, kun mä "datailen", joten lopetan tähän :wave:
 
iltoja!

Tintta: iiiik, miten söpöjä pentuja! :heart:
Tahtoo myös :D

Tanskun sairastupaan lähettelen paranemista!

Kuten myös Kattinkan Otolle! kuinka voi??

Itellä alkaa olo olla parampaan päin jo.. mut sitten tuli heti toinen "vaiva".. "ihanaa" olla nainen...

Peppi: Toivottavasti saisitte Jontulle lääkkeen menemään että alkaa helpottaa.

Itellä ois huomenna vapaa pv.. ajattelin siivota :LOL: no juu, pikana aamulla alta pois ja sitten ajattelin että touhutaan porukalla jotain kivaa loppu pv.. on taas meinannu pinna olla meikäläisellä turhan kireellä.

Tänään kun tulin töistä niin oli mies ja Tatu pizzaa tehneet :heart: Loppu ilta menikin pojan kans riekkuessa.
mut nyt telkun ääreen!
 
Noih, jokohan etis jotai rustata..
Kaupassa käyty, tääl oli muute aamulla/päivällä aivan ihana keli, just semmonen et ollappa hevonen (tai moottorikelkka) alla ni ois ihana painattaa maastossa auringon paisteessa..
Meillä oli taas kaveri mukana kaupassa, se vissiin tykkää kiduttaa itteesä, poikamies lähtee vapaaehtosesti mun ja lasten kans kauppaan :eek: ja kahdesti saman viikon aikana.. onkohan sillä tylsä elo..

Lillukka, vastasin!

Danjuska, koithan jaksaa, niitä odotellessa viel pari viikkoa.

Must tuntuu et mun muisti on pätkitty lopullisesti, unohtelen sanoja ja asioita, ja must on tulllu äärettömän hidas reagoimaan, esim. V piirti tänään johonkin mihin ei ois saanu piirtää, näin senä kyllä, kävelin ohi keittiöön ja keittiössä vast sisäistin mitä se tekee :eek: no ens viikolla on se tohtori..
 
Huomenta.

Joonatan ei meinannut illalla alkaa nukkumaan, itki isiä ja mitä milloinkin, mut kyllä se joskus 23 aikaan tai vähän jopa jälkeen sitten nukahti.

KK: Mikä päivä sulla nyt se lääkäri sit on? :hug:

Ihanaa, kun telkkarista tulee Muumit parhaillaan, sitä Joonatan tossa kattelee :) Mä voisin salille lähteä, jos vaan Samille sopii... Huomenna on kaverin tytön 2v. synttärit, tänään on oikeasti syntynyt =)

Mitäs suunnitelmia muilla viikonlopuksi?
 
Huomenta

Olipas kiva kun lunta edelleen pihalla :D
Eillen tuli mun veli ja hänen tyttöystävä kylään,oli mukavaa.
Lapset niin tykkäävät heistä :)
Illalla sahattiin puita ja lapset pääsivät hiihtämään,Oskarikin hiihti hetken aikaa ;)

Tänään tulee taas mainokset,menee ilta siinä ja huomenna lähdetään tyttöjen kanssa Helsinkiin Disneyn Jääshow:un,tytöt ovat ihan innoissaan :)
Sunnuntaina sit tarttis jakaa noi mainokset,elikkä koko viikonloppu jo valmiiks suunniteltu ja ohjelmoitu :/
Joskus olis kiva vaan köllötellä :ashamed:

Peppi:Aika hankalaa tuo lääkehomma,meillä kun ottavat mielellään sen.
Oskarille annoin aluksi lusikasta kunnei tykännyt ruiskusta,mutta hyvin onnistuu nykyään ruiskustakin.
Miten olet sen nyt saanut sitten menemään alas?
Käpy:Mites siellä jaksellaan?
Mikä lääkäri sulla on ens viikolla? :ashamed:
Smirge:Juu,olen huomannut samaasian,kotiäidit tosiaan ei tartte mitään palveluja eikä varsinkaan rahaa :kieh:
Tää lastenhoitokin muuttuu työksi vasta sitten kun vie lapset jollekin muulle hoitoon |O
Siru:Mäkin tykkään isoista koirista,sellainen valkoinen iso paimenkoira on mun suosikki,mutta mies on sitä mieltä,että metsästyskoirat ovat parhaita,koska niille on myös käyttöä:)
Toki tykkään niistä myös itsekin:)

Kiva kun tulee aamuisin noita muumeja,Oskari rakastaa muumeja

:heart:
Se on nyt joka aamu katsonut jakson,vois katsoa vaikka miten monta putkeen.

Nyt pitää hakea kahvetta,palaillaan ja hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Käpy menee torstaina valittamaan tohtorille kun tulee -pelkään etten kuolekkaan-päänsärkyjä.. Yleensä kun koskee päähän ni ihmiset pelkää että se on kuolemaksi, edellisen kunnon jysärin aikaan mä pelkäsin etten kuolekkaan, oli oikeesti tuskaa, ei ees sillon synnytyksessä ku läks perä repeemään koskenu yhtä kovaa.. :ashamed: Siis toki en haluu kuolla, mut ehkä joku tajus pointin..

Taas kylmää ja kooskee jokapaikkaan, ihan tyhmää.

Ja mun uudessa harrastuksessa typerä naapuri oli käyny kylässä yöllä ja listiny mun ukot |O
 
Salilta palanneena :whistle: :D Kävin pikaisesti saunassakin :)

Eilen ei onnistunut lääkkeenotto, mutta just äsken laitoin väkisin sen pojan suuhun, olin ihan varma, että oksentaa sen pois, muttei oksentanutkaan!!! :eek: Kannatti siis yrittää :) Tuli kyllä kerran sellainen ääni, että olis oksennus tullut, muttei se sitten onneksi kuitenkaan tullu.

Tinttamooses: Mä taas tykkään, kun on suunnitelmia ja tekemistä :D En viihdy pitkiä aikoja kotona :/

KK: Hurjia noi sun päänsärkykohtaukset :hug:

Mitenhän Tansku koipineen ja sairatupalaisineen jakselee?

Unettomasta olis kiva kuulla, menikö keikalle ja millasta oli? Mites on nyt koulussa mennyt, kun harjoittelu loppu?

Hannamari on sitten kokonaan meidän nyt unohtanut :(

Metkusta ja pojista olis kans kiva kuulla!!

Kattinka: Miten Otto voi? Hyvää kotimatkaa huomiseksi!

Niiskuneiti: Tuuhan sinäkin kirjoittelemaan!

Ametisti on aina mielessä! Kuten myös Jemma! Ja Kristiina kans.

Neve ja Nasuliino, teidän kuulumisia olis kiva myös kuulla!

Ja kaikki muutkin, jotka ette oo vähään aikaan kirjoittaneet, tulkaa se tekemään :D Epeli myös!

Rasmus osaa nyt sitten kävellä kunnolla, päivä päivältä enemmän. Nousee ite pystyyn ja lähtee kävelemään, tosi pitkiä matkoja on kävellyt :heart: On niiiiiiin suloisen näköinen :heart: :heart:
 
No jos nyt yrittäisi uudestaan, kun sain sentään jo tiskikoneen täytettyä ja vähän pyykkejä laskostettua, molemmat pojat nukkuu edelleen, ihanaa :D

Peppi: Kiitoksia kaipailusta! :hug: Hyvä, että lääkkeenanto onnistui ja voin kyllä kuvitella, kuinka suloinen Rasmus on, kun kävelee :heart:

Koivunkäpy: Voi noita sinun päänsärkyjäsi :( :hug:

Tinttamooses: Kiitoksia neuvosta petonetin suhteen! :) Ihan meidän nurkilla ei sentään ainakaan havaintoja ole tehty, vaikka meidän kunnassa kyllä useita :whistle:

Kattinka: Mukavaa ja turvallista kotimatkaa teille! =) Toivottavasti Otto voi jo paremmin! :hug:

Smirgelaine: Samille pikaista paranemista! :hug:

Danjuska: :hug:

Jesse oppi tänään kääntymään selältä mahalleen! :D Oikeastaan vasta eilen alkoi sitä kunnolla yrittämään ja tänään se jo sujuu kuin vanhalta tekijältä :heart: Jessellä oli tiistaina 4kk-neuvolalääkäri, kaikki oli ok, edelleen kasvaa oikein hyvin pelkällä rintamaidolla. Mitat 8260g ja 64,3cm :) Nyt on painokäyrä kyllä mennyt parina kuukautena alaspäin, kun alussa se pompsahti ihan pystysuoraan ylöspäin ;) Täysimetyksellä siis edelleen jatketaan, mitä nyt vähän makuelämyksiä voidaan välillä antaa :p Olenkin nyt parina päivänä antanut porkkanasosetta (mikä ei kyllä kovin hyvin uppoa), että mies voi vaikka sitäkin sitten antaa, jos mulla on menoa jonnekin.

Huomenna oliskin sitten heti mun kaverin häät, joihin menen yksin, mies jää poikien kanssa kotiin. Menen kyllä vasta juhlapaikalle, että ei tarvitse niin montaa tuntia olla poissa kotoa. Sunnuntaina pitää varmaankin mennä mun äitiä onnittelemaan, kun täyttää huomenna vuosia.

Tänään pitäis mennä vähän shoppailemaan, kun pitäis huomiseksi löytää joku vähän parempi takki... :whistle: Kaikkea muutakin tekis mieli ostaa, kun mulle on iskenyt ihan kauhea sisustuskuume :D Esim. uusia valaisimia olen suunnitellut ainakin keittiöön ja poikien huoneisiin (tai siis tuleviin). Meillä on nimittäin suunnitelmissa tässä kevään aikana tehdä yksi makuuhuone lisää, olohuoneesta lohkaistaan ;) Tai mun tädin mies sen kyllä pääasiassa tekee. Me muutetaan sitten miehen kanssa siihen uuteen huoneeseen, sekin on jo päässä valmiiksi sisustettu :D Uusia mattoja, verhoja, sisustustarvikkeita jne. haluaisin myös vähän joka huoneeseen :whistle: Saapa vaan nähdä, että mitä kaikkea mies ja kukkaronnyörit antaa periksi ;)

Eipä nyt varmaankaan muuta, kuin hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

-Niiskuneiti ja pojat-
 
moikka

ihanaa kun tulee lisää lunta =) vaikkakin hirveen tuulen ja tuiskun kanssa.

Talo on puhdas kummastakin kerroksesta ja kaupassa käyty ruoka ostokset hoitaa.. uunilohta ajattelin (yrittää :LOL: ) tehdä.

Tatu meni vasta nyt päikyille kun nukkuin 12 tuntia :attn: :eek: :D

Autto äitiä siivoamaan.. otti mopin, uitti sankossa ja laitto latian lainehtimaan :whistle: ja tuumas sitten että autotie kun lattiaan mukava vana jäi :LOL: ok.. olihan siinä työnsä sitten siivota herran leikit..

Kävylle jaksuja! :hug:

Peppi: hyvä että sait lääkkeen annettua ja pysyi sisällä. meillä taas Tatu oikein vinkuu että pitäs saada lääkettä :whistle:
kyselit että jos irc iin kuvia laittasin päästä.. heti kun vaan saan tuon ohjelman pelaamaan kun kone jumittaa ihan totaalisesti :headwall:

Itelläkin nyt hirvee koirakuume (varsinkin kun näin noi Tintan pennut :D ).. ja mies jo sano että jos sopiva osuu kohdalle niin ei kai siinä.. että jos osuttas sen tulon miehen talviloma viikolle jonka pitää kesäkuussa :LOL:
mut täytyy nyt vielä tuumia.. ja en rupee mitenkään kovin ehtimään ainakaan vielä.. kahtoo miten ite jaksaa..
täällä nyt sen verran uutta että soitin neuvolaan ja sain ajan viikolle7 että pääsen juttelemaan. ois ollu jo ens viikollekkin mutta en kehtaa työaikoja rueta sumplimaan.
eilen illalla taas tuntu että elämästä tule mitään ja kaikki ahdistaa. Mutta nyt taas olo paljon helpompi kun tietää että pääsee puhumaan. miehen kans kyllä puhuttu mut tuntuu että ei oo ihan sama.. jos nyt kukaan ymmärti :ashamed: neuvolan täti oli oikein ihana ja ymmärtäväinen (muutenkin mukava ihminen) ja oikeestaan odotankin että jos tämä "aaltoilevasti" tuleva pahaolo loppuis kun pääsis purkamaan mieltään.. mutta kun en oikein itekkään välillä ihteeni ymmärrä.

mut nyt meen vielä kopsaa matot ja jos kipasis Roopen kans pienen lenkin. Kerrankin jäi onnessaan ulos kun ostin sille vaaaltavan lihaisan luun. Yleensä haluaa olla siellä missä mekin ollaan, eikä viihdy yksin ulkosalla.
 
Moikkelis taas

Tytöt hiihtää ja Oskari nukkuu sisällä.
Piti ensin pukea se ulos vaunuihin,mutta iski laiskuus joten nukkuu sisällä :whistle:
Kiva kun saa lapset nyt innoissaan touhuta tuolla lumessa.

Sain tänään siivottuakin,vaihdoin lakanat sänkyihin ja imuroin ja pesin lattiatkin,jee :D :D
Kiva sit illalla käydä saunassa ja mennä puhtaisiin petivaatteisiin ;)
Pyykkejä olis vielä pestävänä yllinkyllin,mutten jaksais enää millään :/

Jaahans jos jatkais hommia,palaillaan taas :wave:

Ps. Danjuska:Millaista koiraa meinaisit? :D
 
Tintalle unohtunu sanoo et ihania pentuja! Tosin kaikki koiranpennut on ihania.. ja kissan pennut ja varsat ja vasikat ja tiput jajajajaja.... :LOL:

En muistanukkaan mainita, ostettiin Viljamille semmonen pöntön kutistaja vessaan ja että se on nyt ylpee! se kun ei oikein malttanut istua kunnolla isolla pöntöllä, meinas monesti molskahtaa pönttöön pylly edellä, nyt ei oo sitäkään vaaraa enää. Iso poika jo :'( mihin se vauva on kadonnut???

Otettiin neitin kans torkut, nukuttiin tunnin verran, jäpä nukkuu vielki ku heräs aamulla ennen puolta 7 |O ja että ukko oli tyytyväinen ku se heräs kersojen kans :kieh: onneks meni töihin kiukuttelemaan, se on kumma et ku muut sairastaa ni saavat rauhassa sairastaa, mut ihan sama vaikka mä sairastasin ni ei mitää jakoja lepäillä |O :kieh:

Samille paranemista! Mites poika nyt voi?

Danjuska, hyvä että oot saanu soitettuu ajan!
 
Heips.

Käytiin Samin ja poikien kanssa Helsingissä, Stockalla mm., mut tällä kertaa ei ollut yhtä rasittava käynti :LOL: Nähtiin muuten siellä lastenhoitohuoneessa Risto Autio kaksospoikien, vaimonsa, sekä kahden vanhemman lapsensa kanssa ;) :whistle: Riston vaimo meille kovasti jutteli, ekaa kertaa joku luuli poikia kaksosiksi :D Kyllä se Ristokin jotain sanoi, ainakin vilkutti pojille heipat :D Riston vaimo ihastui Rasmukseen, kehui suloiseksi hurmuriksi ;) Pitäiskö soittaa Seiskaan :LOL: Eikai sentään.

Ostettiin sieltä jätskipallot, enkä ikinä ole niin hyvää jäätelöä syönyt :p Oli kyllä sen hintaistakin :eek: Minttusuklaa pallo, naaaaam :p :p Muuten oon nyt aika hyvin pystynyt olee herkuttelematta :)

Me odotetaan täällä vaatteet päällä mun äitin soittoa, käydään sen kanssa vielä Tapiolan Sokoksella, minä ja Jonttu siis.

Niiskuneiti: Onnea Jesselle uudesta taidosta!! :flower: Hyvänkokoinen on poika, aikalailla Rasmuksen kokoinen painon puolesta :D No ei, kai se Rasmus nyt parisataa grammaa painavampi on ja varmaan monta senttiäkin pidempi.. Löysitkös takkia?

Danjuska: Tosi hyvä juttu, kun varasit neuvolantädiltä jutteluaikaa!! Toivottavasti alkaa helpottamaan :hug:

Täälläkin on lunta, tullu aika paljon tän päivän aikana..

No nyt se äiti pommitti! Ihania lapsia oli teidän profiileissa Smirge ja Niisku!

Nyt :wave:
 

Yhteistyössä