***Joulutähdet 2005 Toukokuussa***

Iltoja! Enpä oo koneella ehtinyt ennen tätä olemaan ;) Hyvä vaan :D

Aamulla oli taas aika "sinne", hyvin saatiin taas juteltua... Pääsinkin sit aikaisin menemää töihin, kun Sami ei mennyt enää takas töihin. Töiden jälkeen menin mummun ja papan luona käymään, oli taas ihana mummun vieressä sängyllä maata, jutella, muistella mun lapsuusaikoja (vietin paljon aikaa mummun ja papan luona, viikonloppuisin) ja ihana oli kuunnella mummun muisteluita, mä rakastan noita hetkiä :heart: Me ollaan aina mummun kanssa niitä harrastettu :) Nykyään vaan näitä keskusteluja varjostaa nää ikävämmät asiat... :( Mut aika vähän kuitenkin...

Mun isä ja hänen avovaimonsa sekä mun isoveli kävivät täällä sit illasta, juteltiin vähän tulevasta matkasta...

Kävin eilen illalla ja vasta tulin tänäänkin just rullaluistelemasta!! Ihanaa on ollu =) 4 vuoteen en oo sitä harrastanu :/

Kattinka, omaa tyhmyyttä tää on kyllä, et ollan pojat tällaisiin tapoihin opetettu, mut niinä hetkinä, kun unia vastaan on alettu tappelemaan/nukahtaminen on alkanut kestää niin on tuntunut, ettei oo ollu voimavaroja muuhun ku on aatellut, että lapsen on pakko nukahtaa nopeesti et sitä itekin saa levähtää tms. :ashamed: Nyt se sit kostautuu. Ja kun pojilla on niin ähän ikäeroa niin ei oo sit ehtiny/tajunnu virheitään toisen lapsen kohdalla korjata :LOL: Ei, kyllä se on tainnu vaan sitä olla, että se tilanne on silloin kotona ja henkilökohtaisestikin (kummallakin) ollut silloin huonompi, johtumatta siis lapsesta. Äh, en osaa selittää. Mut en toki tarkoita, etteikö kummastakin lapsesta oo oltu onnellisia jne. Noh, jopa meni selittelyksi ja ohi aiheen taas :ashamed: Ihania uutisia tytöistä :heart: :flower:

Kaiza, kiitos "tsempeistä" :) Siis liittyen tohon tilanteen muuttumiseen ja siihen, et tän ikäinen niihin tottuu =)

Jellona; kiitos :hug:

Danjuska, kiva, kun teillä on tauti jo voitettu :) Kiitos sullekin :hug:

Uneton, kiva kun kävit kirjoittelemassa! Olit mesessä huudellu, niinku alkuun totesin niin en oo tänään koneella ehtinyt olemaan, vaikka sen vanhasta tottumuksesta aamulla avasinkin :D Tsemppiä huomiseen työpäivään!! Tuuthan sit pian kertomaan, miten meni?? Mä kyllä oon kovinkin halukas näkemään, jutellaanko siitä lisää mesessä/sähköpostin välityksellä, jos ei meseen osuta vähään aikaan samaan aikaan? :) Mesessäkin olis kiva kyllä ehtiä joku kerta juttelemaan! Hienoa, miten Pepin viime yö meni :flower: Joonatankin on nää 2 yötä, kun on yksin huoneessaan nukkunut niin nukkunut ihan kokonaan putkeen, heräämättä kertaakaan :) Ei se patjan pois ottaminen ookaan ottanut niin koville, mitä kuvittelin eka =) Paitsi että hyvin meillä meni ekat yöt jatkettavassa sängyssäkin ennen kuin ongelmat alkoi :whistle: :LOL:

Koivunkäpy, mu yhellä kaverilla on poistettu kysta.. Toivottavasti sulla ei sitä olis, vaik toki vaaratonhan se on!

Gerberalle jaksamisia.

Epeliksen kylpyläreissu lasten ja heidän isovanhempien kanssa kuulosti ihanalle! Onpa Aleksi jo iso poika, kauheen äkkiä se aika vaan menee!!

Niiskuneiti: kiitos :hug: On kyllä tuoreessa muistissa noi viisureiden poistot :whistle: Vaikkei muiden ku vikan poistetun hampaan kohdalla tullutkaan ongelmia, eikä sen vikankaan kanssa niin kummempia...

Mä oon niiiin hidas kirjottaa tällä läppärillä!! Täytyy kuitenkin vielä kertoa et R nukahti eilen joskus 20.30 ja heräs silti aamulla vasta 7 aikaan!! J nukahti klo 9 aikoihin/vähän jälkeen ja heräs aamulla 8 aikoihin! Ei kyl nukkunut eilen päikkäreitä. Nyt on tainnu jo Samikin nukahtaa tonne nojatuoliin, täytyy just mennä kattomaan :whistle: :LOL: Öitä!
 
Harmi, kun Danjuskan teksti oli häviny, olis ollu edes jotain luettavaa ;)

Meillä pojat juo kiltisti pöydän ääressä kaakaoa... Rasmus ei sit nukahtanu enää n. 6.15 jälkeen :kieh: Joonatan heräs siihen, kun löi pääsä sänkynsä reunaan, eikä enää nukahtanu, kello oli 6.20. Isompi aloitti heti kauhean huutokonsertin, rauhottui, kun mentiin yhdessä tohon sohvalle makoilemaan, siihen se nukahti, mut en saanut nukkuneena siirrettyä sänkyyn ja R mölys vieressä, joten heräili siihenkin... Huoh. Ekan kerran J heräsi yön aikana, mut rauhottui heti, kun Sami meni sinne ja nukahti takaisin.

Meillä olis tänään puistotäti-päivä, Sami jätti auton kun pyysin, voidaan sit R:n kaa tehä sillä aikaa jotain...

Ainiin! Näin sellasta unta, että MINÄ synnytin Kattinkan kaksoset :eek: :LOL: :LOL: Jotenkin ne vaan siirty mun vatsaan ja mun piti alkaa niitä synnyttämään :whistle: No, pieni POIKA syntyi ensin ja heti hänen jälkeensä pikkuinen tyttö :) Vaikka tiedetäänhän me, että molemaat oikeesti tyttöjä ovat ;)
 
väsynyt käpy ilmottautuu. yöllä tuli nukuttua 6h 5 herätyksellä..

danjuska olikin illalla huudellu, en vaan sattunu olemaan koneella silloin..

Mun pää on taas meteliherkkä, tuntuu että korvat hajoo jos vähänkää kakarat mekkaloi, ja mitäpä muutakaan viljami ois aamulla tehny ku kiljunu tunnin verran |O
 
Huomenta täältäkin.

Olisin vielä voinu nukkua, mutta poika oli eri mieltä. Nyt on syøty ja tein leipätaikinan. Meille on tulossa Puolalaisia miehiä maalaamaan meijän talon. Aattelin laittaa nille jauhelihasoppaa lounaaksi, että jaksavat sitten tehdä tøitä. Tarkotus oli et maalataan vähitellen ite, mut aika ei yksinkertasesti riitä.

Peppi Kyllä lapset silti on erilaisia vaikka vanhemat toimis miten noissa nukutus asioissa. Samassa perheessä voi olla kaks ääripäätä vaikka ois kohdeltu samalla tavalla. Musta ois oikeesti kiva ottaa Otto viereen vaikka joskus päiväunille mut ei rauhotu kun alkaa esittämään ja riehumaan. Jo vauvana ku musta ois ollu kiva silitellä niin alko peuhaamaan. Antaa oneks sit muuten halia. Mielellään saat synnyttää mun puolesta. Mulle tuli itseasiassa eilen kans mieleen, et mitäs jos toinen ois sittenkin poika. menis mummon haalima vaatevarasto taas uusiks.

Danjuskan uusia juttuja ootellaan.

Aatella et Kaizallakin on jo niin valtavasti viikkoja. Kukas on seuraava, joka ilmoittaa raskausuutisista?

Taidan jatkaa hommia niin saa sit ehtii sit vielä myøhemmin levähtää.

T: Kattinka 36+1
 

Piti ihan tulla kertoilemaan tässä kiireen keskellä, että näin viime yönä unta, että seuraavat vauvauutisen kertojat olivat Tintta ja Danjuska! Ja Lillukka sai kunnian kertoa uutiset täällä :D

Meidän pittää hakea äiti linkkiasemalta klo 11.10 ja 12.45 on molemmilla pienillä poikasilla lääkäriaika... Jullella on 7 pvä kuumetta... Werneri on niiiin räkäinen ja yskäinen, että näytän sen kans varuilta samalla käynnillä.

Palajan taas!
 
Vatsatautilaiset ilmoittautuu :wave: :x |O

Juu, Joonatan on kerran oksentanut ja Rasmuksella tuli löysät lahkeista asti ulos :x R rupes ripuloimaan ku me tultiin sen kanssa kotiin ku oltiin viety J puistoon. Lähdin sit äkkiä hakemaan Jonttua puistosta, ettei siellä tartuttais kaikkia. Enpä olis aamulla arvannut :kieh: Käytiin sit sairaanhoitajan luona hakemassa mulle saikkua, vaikka Sami pärjäiskin mun työajat poikien kanssa niin en kyllä mene sinne vauvaa tartuttamaan! Tää on vissiin aika tarttuvaa.. Mä olin toissapäivänä sitä mun kummityttöä kattomassa, sen isosiskolla oli viime to-pe 3 kertaa yön aikana tullu oksennus, en uskonu et olis enää tarttunu! Sitä paitsi pojat ei ollu mukana ja mä pesin ku mä sieltä lähin niin kädet, pesin vielä kotona ja desinfioinki...

Kävin taas yhen kakkavaipan vaihtamassa tässä välillä :x

Käpyselle jaksamisia :hug:

Kattinka, mä siinä unessa kyl vähän ihmettelin et miten se olikin poika. Ensin luultiin kaikki et olikin molemmat poikia, mut toinen oli sit kuitenkin tyttö :D

Jullelle paranemisia ja Wernerille kans!

Mulla menee usko tän kaiken kanssa, en ymmärrä, miks koko ajan pitää olla kipeenä |O
 
Keskiviikkoa :)

Onpas mennyt aamupäivä nopsaan,heti aamusta tuli ystävä kylään ja syötiinkin jo lasten kanssa.
Kohta laitan Oskarin hetkeks nukkuun ja menen itsekin,väsyttää niin pirusti |O

Gerbera:Hui kauhia sun unias :LOL:

Peppi:Sulla ja sun mummulla on ihana suhde :hug:
Varmasti ihania nuo teidän keskusteluhetket...myös mulla läheinen suhde omaan mummiini :)

Koululainen lähti tänään luokkaretkelle,ja tulee vasta neljän maissa,saadaan ihan rauhassa ottaa pienet tirsat siis :D
Emmi ei varmaan suostu maate mutta touhuilee sit omiaan sen aikaa ;)

Viime yö oli niin persiistä |O
Oskari näki unta lumimiehestä(oli eilisessä muumijaksossa)ja mies nukkui keittiössä(Oskarin huoneen liki)puusohvalla,koska kuorsaa niin hitsisti enkä ole moneen yöhön saanut kunnolla nukuttua,No Oskari sit jotenkin yhdisti sen miehen kuorsauksen siihen hiton lumimieheen ja parkui vähän väliä.
Hain sen sit viimein viereeni :whistle:
Se siitä nukkumisesta sit :/
Kävylle myös jaksuja lähettelen
:hug:

Nyt lähden saalistaan pikkumiehen unille kanssani :wave:
 
Ylpeä äiti ilmottautuu jälleen! Anna oppi ajamaan ilman apupyöriä! :heart: ja ihan kerrasta, meillä käyneet voi kuvitella miten helppoa moisen opettelu on meidän pihassa, viettää kolmeen erisuuntaan, on epätasainen ja soraa/hiekkaa..
 
Hyvää päivää! Eilinen päivä oli niin kiireinen etten tänne kerennyt. Tytöllä oli myös eskakaverin synntärit uimahallissa-sellaiset uintisynttärit.

Vau Käpy! Meiilä vielä tyttö ei edes ole kauheasti kiinnostunut pyörällä ajosta. Vaikka siinä on apparit :| . mä muutin toetesin tossa että koirien lisäksi olen allerginen kissoille.

Kaikille kipeille pikaista paranemista!

Katinka kiva kuullä että tytöt ovat kasvaneet :heart:
 
Moiks taas!

Kävin aamupäivällä lastenpolilla aleksin allergioiden kanssa, eipä ne mitään uutta kertoneet. otettiin vielä uudestaan ne allergia verikokeet, kun silloin 2 kk:n ikäissenä ne oli negatiiviset. Jos nyt näkyisi jo allergia noissa kokeissakin, niin ei tarvitsisi mennä altistukseen!

Lauri oli pitänyt minun vanhemmat oikein virkeinä täällä kotona. :LOL: . Kovasti olivat leikkineet ja touhuilleet sen parin tunnin aikana. Kävin myös töissä tekemässä hoitovapaahakemuksen vuoden loppuun! Muutenhan mun äippäloma loppuisi jo elokuussa!

Tänään on jostain syystä ihan älyttömän hyvä mieli mulla, joten taidan purkaa tämän energian vaikkapa siivoukseen!

Kaunista kevätpäivää kaikille! T:epeli
 
Moikka!
Peppi mulla on kai ripuli :x Ihan löysällä vatsa nyt illalla pariin kertaan. Juuri olin korvatulehduksessa. Mun mielestä meillä jyllää melkein aina samat pöpöt kun teillä eli ollaan useasti samoissa taudeissa.

Käpy meillä kans keskimmäinen nyt 5v oppi tänä keväänä ajamaan ilman apupyöriä. Uskaltaa vaan 12 " mennä huristaa mutta ei 20 tuumassella. Siinä on vielä apparit.

Voi ei vatsaa vääntää taas joten pois ja äkkiä :x :wave:
 
neve, tuo taitaa olla tuo pyörä oisko 16"? viikonloppuna katotaan onko 20" miten iso.

hyi hiisi, mä olin ihan sata varma et tuli sairaala reissu, käytiin posti kattoo ja luonnollisesti neito halusi pyöräillä sinne, typerä pyörä vaan kippas sen takas tullessa sarvien yli kädet edellä kallioleikkaukseen ja jalka jäi renkaan ja rungon väliin :x ei ees itkeny, mut pahalta se näytti, onneks oli hiljanen vauhti, muuten ois voinu olla ettei ihan niin vähällä ois selvinny..

Mulla kiertää mahassa mut voi johtua siitä että heti syönnin päälle lähettiin ulos.. toivottavasti ainaki
 
iltoja

nälkä ja väsy :p ja valmiiks jo ikävä poikaa..
lähtee huomenna mummolaan ja sunnuntaina haetaan pois. ovat saaneet remontin valmiiksi niin pääsee poika mummoa ja ukkia viihdyttämään =) kovasti oottaa jo huomista.
itse aateltiin launtaina lähteä yöelämään jos vaan jaksetaan ja kavereitakin lähtee varmaan mukaan.. onkin pitkä aika kun viimeksi ollaan yhtä matkaa oltu. Muuten oonkin töissä.. joka päivä illassa. onneksi kerkeen vielä huomis aamun pojan kanssa touhuilla.

Aamusta käytettiin vili rokotuksessa, ulkoitiin ja käytiin pyöräilemässä joenrannassa ja kattomassa näkyiskö lintuja.. joku harakka siellä hyppi.. vesilinut taitaa olla muualla pesimässä nyt mutta tohkeissaan poika iskälle sitten selitti että yks lintu nähtiin :D

Pepin porukalle sekä Nevelle pikaista paranemista.
Kuin myös Gerberan pojille. Mitä lääkärissä sanoivat? Minusta olis ihanaa kun tuo sinun uni olis enne uni :ashamed:

Käpyselle jaksuja! Onneks ei annalle pahemmin käynyt!
Sen verran laitan lusikkaani tuohon soppaan että meille tehtiin tarjous, 25,5oe/nuppi, alle 4v ilmaseks ja oliko alle 12v puoleen hintaan..

enhän minä enää muista mitä eilen kommentoin :ashamed:

Tatu oli vielä hereillä kun tulin töistä joten toin sen nukkumaan melkein heti. ite pitäs nyt vaan jaksaa suihkuun kontia ja jotain sapuskaa ehtiä.. vai voiskohan jommankumman skipata aamuun :whistle: .. luultavasti ei.. olo on sen verta hikinen että mies kun aamulla tulee töistä niin ei varmaan tule viereen jos en suihkuun mene :LOL: ja nälkästähän ei tunnetusti nukuta ;)
no kai se on mentävä..
 
Huomenta. Tai johan tässä on tunti Rasmuksen kanssa oltu hereillä, Joonatan nukkuu vielä.

Rasmuksella tuli eilen vielä kerran, eli yhteensä vaan 2 kertaa löysät, molemmilla kerroilla lahkeista asti ulos ja sitä on kaikkialla! Yön aikana oli tullut kans, mä haistoin sen vasta nyt aamusta, mä olin nimittäin siirtynyt sohvalle taas nukkumaan, ku mua häiritsee ihan suunnattomasti, kun R nukkuu levottomasti :/ Sami kyl pystyy siinä pyörimisessä ja välillä vinkumisessa nukkua, sitä nyt ei häiritse mikään. Aika moneen otteeseen R ei sit itekseen nukahtanutkaan. J heräs kerran ja huusi isiä,

Pöh, onnistuin sit hävittämään kommentit :kieh:

Toivottavasti Oskarin viime yön uniin ei lumimies ole sekaantunut ;)

Annalle onnittelut tätäkin kautta, kun on oppinut ilman appareita ajamaan!! :flower: Muistan ku ite sitä harjoittelin meidän pihalla :whistle: Onneksi ei tytölle pahemmin käyny kaatuessa :hug:

Neve, joo, oon huomannut, että meillä ja teillä kiertää ihan samat taudit samaan aikaan! Paranemista sulle ja toivottavasti ei lapsiin tartu!

Danjuska kiitos!

Nyt heräs Joonatan, kiukkuisena tietenkin. Mentävä on siis :wave:
 
moro :wave:

missäs kaikki oikein on???

Tatu lähti mummolaan ja mulla tuli tippa linssiin jo kun mies lähti sitä viemään.

Poika tosin ootti koko aamupäivän millon saa käydä herättää iskän ja kun luvan annoin niin sai hirveen kohtauksen kun huomas että isi juokin kahvit ennen ku lähtee viemään :LOL:
aamulla jo pakkas omaan reppuun hivven ja nallen :D :heart:

joten mulla tiedossa ihan vaan vapaa aamu.. jos vähän siivoilis, jättäs sitten miehelle loput ja kävis hiukan vaatteita kattelemassa löytyskö mitään kivaa.

Käpy: ihan tarkkaa menua ei vielä ole mutta luultavasti ihan perinteisesti perunoiden kanssa jotakin lihaa, muutamia erilaisia salatteja ym .lisukkeet. sitten kakku kahvit. mutta ei sen monipuolisempi ole.
 
Moi pitkästä aikaa!

Sori Peppi kun en viikonloppuina ole kirjoitellut, kiirettä vaan on pitänyt. Koneellakaan en ehdi enää iltaisin istua, edes lukemassa. Menee päiviä, että edes konetta avaan.

Tigrulaan terkkuja ja tervetuloa vaan pyörähtämään meillä kun liikutte näillä suunnilla. Mulla on itellä heinäkuun toka viikko lomaa (tai ensimmäinen täysi viikko), rakennushommat pitäisi alulle saattaa heinäkuun alussa, joten en tiedä ehdimmekö tänä vuonna Tervakoskella aikaamme viettämään. Kyllä ainakin Puuhamaassa tullaan käymään, katotaan josko vaikka teilläkin pyörähdettäisiin, mikäli vaan aikataulut passaa. Todennäköisesti nämä reissut tapahtuu sitten elokuussa kun mulla on kolmen viikon loma.

Tänne ei mitään ihmeitä kuulu, minä ja Atte ollaan podettu tosi sitkeetä räkätautia, mullakin on nokka ollut ihan tukossa jo pitkästi toista viikkoa, eikä loppua näy. Nyt lisänä vielä karmee yskä, ihan hävettää töissä olla kun saan kamalia yskänpuuskia. Nostaisi edes kuumeen niin kuolis nämäkin pöpöt.

Käpysen Annalle onnittelut uudesta taidosta, meilläkin Eetu kovasti treenaa. Pikku matkat jo sujuukin hyvällä tuurilla kaatumatta, mutta ei vielä pidempään pysy pystyssä. Meillä ei voi pihassa harjoitella kun on mäkiä (jyrkkiä) joka suuntaan ja ei koskaan tiedä milloin autolla ajellaan tänne pihatielle, käydään sitten tuossa läheisellä hiekkakentällä harjoittelemassa aina kun aika antaa myöten. Eetu sai tänä keväänä uuden 16" pyörän ja siihen ei ostettu lainkaan apupyöriä kun itse ei niitä halunnut.

Kattinka
se vaan jaksaa yhtenä kappaleena olla, kovasti tsemppiä loppukoitokseen! Minä en ainakaan seuraavana ilmoita vauvauutisia, tällä hetkellä nautin tästä tilanteesta kun molemmat alkaa olla jo aika omatoimisia. Kyllä mä haaveilen siitä iltatähdestä, onhan meille yksi ylimääräinen makuuhuonekin tulossa sitä kolmosta ajatellen. Mutta tosiaan tällä hetkellä vaan pilkkeenä silmäkulmassa =)

Nyt mä taas joudun poistumaan seurastanne, palailen jälleen sopivassa rakosessa.

Voikaa kaikki hyvin!

Unettomalle onnea uuteen kotiin ja työpaikkaan :flower: Monelle muullekin olisi kommentoitavaa, Gerberalle ainakin kovasti jaksuja!

Käpyselle vielä kommentit tuohon tarjoiluun, meillä oli ihan perussetti eli lihaa, perunaa, pari erilaista salaattia yms lisukkeet ja kakkukahvit jälkkäriks. Tarjoilut tuli osittain omasta takaa (leivoin itse kakut), mutta pääruoka tuli kokonaisuudessaan Martoilta. Hyvää ja edullista perusruokaa, jos ei hienouksia kaipaa, meillä vieraita oli rapiat 70.

Danjuskalle :wave: täällä ollaan, Hyvää lapsivapaata viikonloppua =)
 
heips täältäkin pitkästä aikaa. Aika menee nykyään niin vauhdikkaasti, että mäkään en edes konetta monesti avaa, pikaiseen oon saattanut teidän kuulumisia joku päivä käydä lukemassa. Telkkuakaan en muista milloin oisin kattonut, mitä nyt pätkiä jostain lastenohjelmasta. Jostapa tulikin mieleen, mitä ohjelmia teidän lapset kattoo tv:stä ja kuinka paljon annatte kattoo telkkua esim. päivässä? tästä taisi olla puhetta aiemminkin, mut kysyn nyt tän hetken tilannetta taas. meillä Onni saa kattoa Tomi Traktoria, Tuomas Veturia ja Pikkukakkosta. Toki muitakin hyviä lastenohjelmia on, mutta nuo ovat Onnin suosikkeja ja niitä sitten katotaan. Ja määristä, mitähän sanois, esim. eilen ei avattu telkkua ollenkaan, tänään on kattonut puoli tuntia Tomi Traktoria. Kattoisko vartin tai puolituntia silloin kun kattoo per päivä ja sitten on päiviä ettei lainkaan. Lauantaina koko perhe kattoo avaran luonnon. Jos ehtii, nyt tätä avaraa luontoa on ihan perhe-elämässäkin ;).

Elli on edelleen tyytyväinen tytteli ja meillä menee mukavasti. Nukkuu yleensä parit pitemmät päiväunet ja sitten torkkuja lisäksi, yöt menee kolmella syötöllä jos oikein muistan, horteessa menee kun perhepetissä nukutaan.

NUkkumisista on ollut puhetta
vastaan viiveellä, Onni nukkuu meillä noin 10h yöllä ja päivällä 2-2,5h päikkyjä. Heittoja toki on joka suuntaan. Onnikin tarvitsee nukuttajan, Peppi :attn: joko kaikkien muitten lapset muuten osaa mennä nukkumaan itse??? Tsemppiä teille Peppi nukuttamispuuhiin, been there ja tiedän mitä se voi olla.

Kattinka AIVAN IHANAA kun vauvelit ovat pysyneet massussa. On se alku helpompaa kun tyttöset ovat hyvänkokoisia, annahan kuulua itsestäsi, mitä tähän päivään, täällä on jännitys et jokojoko ja laita sit ihmeessä ainakin jollekin viestiä että ollaan heti tilanteen tasalla "sitten kun". Olet ajatuksissa!

Uneton, kiitos kun kaipasit! Onnea uuteen kotiin, toivottavasti arki selkiintyy kaikin tavoin.

Gerbera lukaisin yhteisön, haleja, voimia!

Käpy Onnea A:n uudesta taidosta! Onneksi ei tullut iso pipi pyöräonnettomuudessa.

Onnilla on nyt nuha. Pikkunuhaa ollut jo 1,5viikkoa ja nyt sitten tuli kunnon räkätauti, vähän mietin voisko olla allergista... Seurataan. Kaveri kävi nuhasta huolimatta, eivät sitä säikkyneet, tänään kylässä lapsensa kanssa ja kiva niin kun on sisäpäivä. Muuten ollaan kyllä asuttu tuolla ulkona, saatettu keposesti viisikin tuntia olla päivässä ulkona, Elli nukkuu aamupäivällä 3 tunnin unet hyvin ulkona niin yleensä ulkoilen sen ajan Onnin kaa, lounastettukin ollaan pari krt ulkona. Mut nyt Elli kutsuu, ihanaista viikonloppua!
 
Heippa täältäkin. Ultrassa kävin ja seuraavan ajan sain ens torstaille. Sisätutkimusta ei tehty, joten en tiidä onko lisää avautunut, mut ei oo ainakaan ollu mitään tuntemuksia. Lääkäri sano, et mitään tarvetta ei tyttøjen voinnin suhteen käynnistykseen oo (kasvavat sillä omalla varovaisella aalakäyrällään), mutta jos mulla on tukala olo niin laittaa kyllä sairaalaan. Ei tässä mulla nyt valittamista oo, joten katellaan vielä.

Danjuska nyt sitten ajattelee itseään eikä vaan siivoile. Oispas meilläkin paikka mihin vois Oton lähettää joskus ees vuorokaudeks.

Lillukka kyseli tosta telkkarin kattelusta. Mä oon aika tiukka (en kato itekkään juuri koskaan) kun taas mies on lepsumpi. Mun mielestä 30 min/ päivä on maksimi eikä joka päivä tarvi tuijottaa, jos vaan on parempaa aktiviteettia. Joskus katsoo aamuisin, joskus iltaisin lastenohjelmat tai sit päikkäreiden jälkeen filmiä. Koitan katsoa, että on jotakuinmin laadukas lastenohjelma, mutta suosikkeja ovat Postipate, pikkutraktori, Puuhapete, Elias ja Himpulat. Telkusta tulee joskus aamuisin joku juttu missä on tyttø, joka sanoo jotain "hopsidaisy" tai sinnesuuntaan ja siitä tykätään kans.

Mites Onni Ellin suhteen? Onko jotain muutoksia? Otto on yhtäkkiä kesinyt, ettei halua pikkusiskoja ollenkaan eikä edes kaivuria. Tilanne muuttui kun oli laittanut isin kanssa pinnasängyn kasaan.

Metkusta kiva kuulla. Teettekø muuten talon alusta asti ite, vai tuleeko talopaketti?

Minä paan hetkeksi silmät kiinni kun väsyttää. Otto ei nukahtanu tänään päikkäreille (eilenkin jäi väliin), mutta nukahti äsken autoon kun otin sen mukaan kauppaan. Pisti vaunuun jatkamaan uniaan. Menee varmaan illalla myøhään, ennekuin asettuu, mutta se on sen ajan murhe.

Mukavaa perjantai-iltaa.

T: Kattinka


 
Tervehdys kaikille :D

JES, autokoulun kirjalliset läpi B) Hahaa, kohta on taas yksi varottava lisää liikenteessä :kieh: :saint: Enää liukasrata ja pari ajotuntia ennen inssiä :D Hui kun ajaminen on jännää :D Pakko kertoa eilisestä ajotunnista... Poliisi oli puhalluttamassa sillä tiellä jota ajoin ja pysäytti tietenkin mutkin puhaltamaan. Mutta ei se niin yksinkertaista ollutkaan, en meinaa osannut AVATA IKKUNAA!!! :LOL: Vähänkös mua hävetti... :ashamed: :whistle: Ajo-ope sitten neuvoi mua ja saatuani ikkunan auki poliisi hymyili ja sanoi että "ja saatiinhan se ikkunakin auki". Varmaan ajatteli mun olevan vähintään viiden promillen kännissä kun en edes ikkunaa auki saanut... Noh, puhalsin ja poliisi sanoi että voin jatkaa matkaa. No enhän mä osannut SULKEA sitä ikkunaa, painoin jotain nappulaa ja kaikki neljä ikkunaa avautuivat... Siinä vaiheessa repesin nauramaan ihan täysillä, samoin poliisi ja ajo-ope. Sitten kun vihdoin sain ikkunat suljettua niin painoin kaasua hieman liikaa ja auto singahti ihan karseeta vauhtia eteenpäin... Joo, että sellainen autoilija musta on tulossa, varokaa vaan :saint: :D

Tyttöjen päiväkodissa oli eilen kevätjuhlat. Tytöt esittivät sammakkoesityksen ja jonkun eläinlaulun jossa Saara esitti pupua -Veera oli kuorossa :D Olivat suloisia kun olivat niin tosissaan :heart: Hyvin on päiväkodissa mennyt, edelleen :) Veera sai pari viikkoa sitten lääkettä kovaan vatsaan ja nyt tuntuu että se on vihdoin auttanut. Ihan uskomatonta että lekurit antoivat kakan vaivata VUODEN ennen kunnon lääkitystä.... No, parempi myöhään kuin milloinkaan :) Veera nukkuu edelleen hyvin yöt, jee jee jee :) Tuossa ennen vappua oli taas parin viikon levoton vaihe mutta nyt taas nukutaan.

Itselläni on hieman surullinen fiilis, joudun taas reumatutkimuksiin. Jos muistatte, kävin 1,5 vuotta sitten ekoissa tutkimuksissa ja silloin ei merkkiä reumasta ollut. Kävin muutama viikko sitten työterveyslääkärillä ja mainitsin aamuisesta varvas/päkiäkivusta -kivut on siis jatkuneet jo pari vuotta. Jalkateristä otettiin röntgenkuvat ja parissa nivelessä on tapahtunut muutoksia joten aika todennäköistä on että mulla on nivelreuma. Maanantaina menen reumapolille kuulemaan tuomion....

Huomenna lähdetään pitkästä aikaa mökille koko konkkaronkka, mun äiti tulee kanssa. Ihanaa päästä sinne luonnon ääreen :)

Luin kyllä kaikki viestit mutta en nyt taida ehtiä juurikaan kommentoimaan kun pitää mennä pakkaamaan tuhat ja sata kassia mökkireissuun...

Unettomalle on pakko sanoa että tottakai treffataan kun asutte täällä etelässä :D Kunhan mä saan sen punaisen pienen kirpun niin sitten suhautan sun luokse kahville :D Laittaisitko tekstarina teidän uuden osoitteen? Niin, ja ONNEA uuteen kotiin :hug: :flower:

Kattinka: ihan mahtavaa että olet jo noin isoilla viikoilla!!! Muistan kun Saara meinasi syntyä rv 34 ja olin silloin tosi huolissani että miten vauvan käy jos syntyy (tyttö syntyikin sitten vasta rv 42+1...). Sulla on sentään kaksi neitiä ja edelleen kasassa, hienoa :) Halaukset sinulle :hug:

Peppi: meidän tarttis kyllä treffata! Miten tää aika menee niin älytöntä vauhtia... Ollaan muuten mökillä 28.6 alkaen pari viikkoa -saa tulla käymään ;) :) Isot halaukset sinulle ja jaksuja :hug: :hug: :hug:

Nyt pakkaamaan, plääh... Ja siivotakin pitäisi, plääh uudelleen...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Tansku & poppoo
 
Perjantaita!

Ihan ekana Tanskulle onnea kirjallisten läpimenosta, ja :hug: sen reuma-asian kanssa. Jos se nyt sitä on, niin toivotaan että etenee hitaasti. :hug: ..kiitos samalla illan röhönauruista :ashamed: :D ajattelin lukiessani että onneks olen käynyt autokoulun teininä, olisin varmaan ihan samanlainen oppilas!

Olen kuullut yhden unikkokakkuohjeen, se oli joku suklaakakku missä oli unikonsiemeniä taikinassa, ja se oli ihanaa ratisevaa hampaissa, ja välissä joku taivaallinen täyte. Tosi tarkkaa, mutta noin kysyä äidiltäni jos jotain kiinnostaa tarkemmin, se oli jossain työkaverinsa läksiäisissä sellaista syönyt.

Katinka vaan pysyy kasassa, mahtavaa, luulisin. :whistle: Halit jos kädet vielä ylettyy ympäri! :D

Käpyselle onnea Annan pyörälläajosta. Me alettiin viime kesänä Artun kans vasta ajeleen "isolla" pyörällä, siis kaksipyöräisellä ja appareilla, mutta kaatui kerran (ei edes pahasti) eikä sen jälkeen uskaltanut pyörän päälle millään. Nyt ajelee aika hienosti, tosin apupyörät lähes maassa, mutta meiltäkin lähtee mäet molempiin suuntiin, enkä vielä ainakaan uskaltais niitä nostaa. Satulaa vois tosin hieman nostaa, raukka ajelee lähes polvet suussa..

Arttu jutteli eläinjuttuja aamupalapöydässä tänään. Haukkas leivästä välillä pikkiriikkisen hiirivauvan haukkauksia ja välillä valtavan leijonaisän puraisuja. Sit yhtäkkiä paukautti että mites ne purulinnut. Hä? No siellä kaupungissa on niitä purulintuja. Hetki piti miettiä, mutta kun ärrät ja ällät menee vieläkin vähän sekaisin, niin pulujahan tarkoitti.... :LOL: Samassa katottiin kun aurinko paisto eteisen kokovartalopeiliin ja se oli aivan tahmassa niin korkealle kun Vili ylettyy, niin Arttu sanoi ylpeänä olevansa likaa korkeampi. Sai nekin liat kyytiä heti aamusella...

Lillukka: Meillä "katsotaan" telkusta iltaisin pikkukino ja pikkukakkonen, yleensä etenkin Vilillä menee leikkimiseks, kattoo ne muutamat jutut mitkä kiinnostaa. Harri ja Dinot on ihan pop, ja Lauri kilpa-auto kans. Aamuisin annan katsoa yhden ohjelman, kunmuuten ei mun aamutoimista tule mitään. Me katotaan ite telsua vasta kun pienet nukkuu. Silloin kun A oli pieni, se katto maksimissaan pikkukakkosen, ja siitäkin yleensä vain tunnarin. Urheilut Vili ei kato yhtään, Arttu saattaa kattoa Formuloita vähän aikaa. Mutta eipä meillä juuti muuta urheilua katota, olympialaisetkin taitaa tulla sit aamuyöstä...

Onko kellään nokallista höyrypuhdistinta? Eikös Niiskiksellä ollut höyrymoppi? Onko ollut vielä hyvä? Musta tuntuu etten saa kaakeleita keittiöstä ja vessasta puhtaaksi enää kunnolla, ja se höyrysysteemi kiinnostais. Onkohan se hyvä?

HAH!!!! Yritin lähettää tässä vaiheessa että voisin sit muokata ja lukea samalla edellisiäkin sivuja.. kesti tosi kauan lähettäminen, ja mä tajusin kopioida tekstin. Onneks, olis hävinny hus h-vettiin! |O Kokeilen uudestaan, jos ei onnistu, niin soon morot tältä kerralta! :wave:
 
Myöhäisiltoja!

oon taas vaihteeksi yövuorossa ja viel ensi yönkin. onkin taas nää tavan työpäivät sit vauhdilla ja kotona pojat pitää arjessa kiinni. lukenut olen teidän kirjoituksia aina välillä, mutta päivävuorossa en kehtaa alkaa kirjoittaa. :whistle: :)

danjuska, kyseli jossain vaiheessa meidän pihahommista.. tänään saatiin laatoitus hommat alkuun ja takapiha näyttää jo tosi mukavalle, sen mullikolla vietetyn ajan jälkeen. isäni oli koko illan miehen kanssa hommaa tekemässä ja suurena apuna, kun ei me ite osattais sitä niin hyvin tehdä. tai ainakin aikaa menisi tuhat kertaa enemmän. siis 100 laattaa (30x30) saatiin takapihalle menee kun laatoitettiin kuistilta meidän varastolle n.4m ja n.5m mittainen matka yhdelle kulmalle mistä sit vedetään huomenna laattaa etupihan puolelle. siihen päätyyn meneekin sitten toiset sata laattaa, kun laitetaan kolmeen riviin. ensiksi ollaan kaivettu sellanen käytävä, meillä tulee melkein hiekka vastaan. oiskohan 15cm syvyys, sit päälle styroksia ja päälle hiekkaa ja sitä kangasta mistä ei rikkaruohojen pitäis kasvaa läpi. meillä noi miehet näytti laittavan tohon toiseen pätkään sit viel kivituhkaa ihan pohjalle, kun meillä sitä omasta takaa oli. mie oon aika huono näissä raksa hommissa, mut kait tätä pikkuhiljaa jyvälle pääsee, kun joutuu olee jonkun verran mukana. :)

kattinka, se vaan tosiaan jaksaa yhtenä kappaleena olla. aika mahtavaa. :hug: ja jaksuja.

television katselusta kyseli joku...meillä sit varmaan katotaan eniten telkkua. tai no toisina päivinä katotaan paljonkin ja toisina ei yhtään. riippuu ilmoista ja telkusta tulevista ohjelmista. Aleksi osaa seurata tarkemmin ja haluaakin tiettyjä juttuja kattoa (biisikärpänen, tanssii tähtien kanssa oli suosikki, rallit, formulat ja jääkiekko on ihan in) Tykkää tietty noita lastenohjelmiakin kattoa mutta vähemmän kuitenkin. Mikkis taas kattoo useasti vapaa-aamuina pikkukakkosen osittain ja muumit. seuraa sit samalla tavalla noita urheilu juttuja meidän muiden kanssa. meillä riippu niin päivästä tää homma. =)

Onnittelut Annalle ilman apupyöriä ajamaan oppimisesta. =) meillä Aleksilta lähtee tän viikonlopun aikana ne pois pyörästä, kuhan joku ehtii ne irrottaa ja lasketaan satulaa hiukan alemmas. Aleksilla apupyörät ovat lähinnä tiellä. yirttää joka kerta nytkin ajaa sillä tavalla ettei apparit kosketa ollenkaan asfalttiin.

Aleksi on muutenkin ihan hirmuisesti kehittynyt ihan pienessä ajassa. kaveri laskee yhteenlaskuja välillä jopa ilman sormia siis ei laske sormien avulla vaan jotenkin suoraan päässä. yksikin päivä kysy ite et paljonko on 6+9+7, minä yritin miettiä siinä että kuinka neuvon että laskis sen niin poika vähän aikaa pyöritteli sormiaan ja lauko 22 mie olin että häh. :eek: kenen matikkapään onkaan periny.. ei ainakaan kummankaan meidän. :whistle: =)

peppi, onneksi teidän vatsatauti menikin ohi melkein samantien kuin alkoikin. onko teidän yöt sun mielestäs nyt parantuneet sen jälkeen kun teitte noi uudet järjestelyt?hyviä yöunia toivottelen tälle yölle. :hug:

tansku, että mie repesin sun autokoululle. :LOL: ihanaa mökkeilyä teille. onneksi ilmat taitavat olla tänä viikonloppuna mukavat. B) harmi tuo reumaepäily. :hug: niin ja ihanaa kun veeran kakka ongelmat on saatu lääkkeillä paranneltua.

uneton, miten sun työpäivät on lähtenyt käyntiin?

heippa, pitää mennä..
 
Pikaisesti tulin kommentoimaan Hannamarille kommentoimaan! :wave: Meillä tosiaan on sellainen höyrymoppi ja olen käyttänyt sitä lähinnä mattojen puhdistukseen (esim. puklutahroihin) ja siinä hommassa on kyllä toiminut oikein hyvin :)
Meillä on sellainen höyrypingviinikin ja itseasiassa se voisi olla myytävänä, jos vaan olet kiinnostunut!? =) On jäänyt meillä ihan käyttämättömäksi, kerran vaan olen sitä kokeillut.

Nyt nukkumaan! Huomenna lähdetäänkin mökkeilemään ekaa kertaa tänä keväänä ja maanantaina palataan.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
mooroo

ette usko että oli kiva tulla kotiin töisyä.. ensinnäkin oli puhdasta ja toiseksi, minua odotti valmis iltapala :D lohisalaattia, lämmintä patonkia ja viiniä :heart: =) jälkkäriksi sain kääretorttua kera jäätelön, kermavaahdon ja nopparellien :D :p

Tanskun autokouluilu nauratti :D :LOL: Onnea kirjallisetn läpi menosta! :flower:
Ja tuon reuma asian tiimoilta :hug:

Lillukka kyseli telkkarin katselemisesta... Joku päivä meillä ei katota ollenkaan mut useimpina päivinä saa kattoa pari jaksoa muumia.. tai tuomasveturin jos satutaan olemaan siihen aikaan sisällä.. lisäksi mummu osti semmoisen merirosvo laulu dvd:n niin mielellään laulaa ja leikkii mukana kun katsoo.. mut tosi asia on että pitää jonkun verran yrittää rajoittaa telkun ääressä oloa :ashamed:

Ja tuohon nukkumaanmeno asiaan.. Tatu kyllä nukahtaa yksin mutta joka ilta meillä nykyään satu luetaan ennen kun rauhottuu.. ja minusta ihan kiva niin =) pieni rauhoittumis hetki ennen kun valot sammuu.

Hannamari:
Hauskoja juttuja Artulla ttas ollut :D :LOL:

Kattinka: Juu ajattelen myös itseäni :D ;) kävin miehen ajamassa ylös puolilta päivin että tule seuraks.. lähetään ostaa jäätelöt kun oon siivonnu :LOL:

Tatulla menee mummolassa hyvin.. päikkäreitä ei ollut joutanut nukkumaan mutta on illasta ruennut kun on siltä tuntunut.

Huomisen kun jaksais vielä iltaa tehdä niin sitten helpottas.. kyllä on tämä viikko vaatinut kyllä kovastikkin veronsa.. mitenkä ottanutkin niin voimille :$

mut huomenna sitten iltaa viettämään kavereitten kans =) ja ennenkaikkea päästän miehen kans yhtä mukaa lähtemään.. vaikkakin ootan jo kovasti sunnuntaita että saan natiaisen takas kotiin!

öitä
 

Yhteistyössä