**JOULUVAUVAT** helmikuussa

Riikkuli: Täytyy tosiaan kokeilla tota levolacia. :) Eikä mekään mitään hommailtu miehen kans mutta tosiaan leffat katottiin ja käytiin syömässä. Mulla alko ekat menkat just!! je :) Alkaa elimistö oleen taas entisensä.

Mä oon päättäny että nyt alan käymään taas salilla 2krt/vk ja jumpat ja lenkit viä päälle. Sitten alotin netissä kalorilaskurin,sen avulla saa syötyä oikeen määrän kaikkee jotta saa vähän lihasta. Kesällä oon siis timmimpi kun koskaan. :D

Kyllä oon onnellinen että päätin sairaalassa jo lopettaa imetyksen,niin kovin hankalalta se kuulostaa kun teidän juttuja lukee... Koittakaa jaksaa... :hug:

Nyt annan tolle ipanalle ruokaa ja sit me lähetään ulos koko porukka. :)
 
Riikkuli: Tiedän sen mainoksen, ja pystyn kuvittelemaan sut kiinni itkarissa. :D Oisin kyllä varmaan ite samanlainen... :whistle: Kiitos, mä tykkään nimestä, ite etunimen sain päättää. :D Pakko siit sitten on tykätäkin. :whistle: :LOL: Ja mä luulen ettei olla mahataudissa, kun hoitopaikassa tytöllä on kaveri ollut kuumetaudissa, ja mahatautiäidin lapset on säästyneet mahataudilta. :D Nyt tuo neiti nukkuu taas, joten väsy on mut jaksoi jo sentään leikkiä. :heart:

Kiiuska: Kiitos myös sulle. :) Meillä on pakkasessa reilun desin maitopusseja (n. 125ml) ja se riittää kerraksi, jos on syömisen väli 3-4h. Ja ihana nimi teidän pojalla. :heart: Mun yks parhaista kavereista on samanniminen... :D Ja lisään teidät tonne etusivulle... :)

Täällä kans maksetaan äidinmaidosta 17e/kg, ja ajattelin ruveta bisneksiin... :whistle: Jos sillointällöin olusen joisi, niin saisi enemmän tienestiä... :ashamed:

Kiitos rillukka ja myrskynmerkki. =)

Mä kävin tuossa kaupassa, eikä mua sinne ois yksin kannattanut päästää... :ashamed: Itelleni tuhlasin kaks narutoppia (niitä on kiva pitää vaikka t-paidan alla, niin imettäessä ei vilku inhan valkoinen maha. :D) ja sit piti tytölle tuoda tuliaisia kun on kerran kipee ja kaikkee (tarjouksessa oli Tiri-vauva... :whistle: )... No sitten piti jotain isännällekin tuoda joka tunnustelee tullako kipeäksi vai ei... :/ (Kyllä Isä Osaa -DVD :D) eikä sit vauvaa voinu jättää ilman niin mukaan tarttui söpö tutti... :ashamed: Onneks en kovin usein käy yksin kaupassa. :LOL:

Jospa sitä nyt kävis yhden ykkösoluen jääkaapista hakemassa, kun isäntä niitä mulle toi... (Tämä lehmä ei tuota maitoa rehulla, vaan bissellä... :LOL: :saint: )
 
ONNEA TUITSU!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mulla tippunut 10 kiloo ja 8 kiloo on vielä jäljellä :(

Ootteko uskaltaneet aloittaa vatsalihasten tekemisen kun sitä kovin varoitettiin ettei sais ennen jälkitarkastus. Ja jälkitarkastus vasta 19 pvä. Pitäis ottaa itsee niskasta kiinni et sais kesäksi vielä ton 8 kiloo pois ni mahtuisi vanhoihin farkkuihin ettei tarttis aina kulkee vain verskoissa... Ja jättää herkut pois. Mutta suoranaista laihdutustahan ei sais aloittaa imetyksen aikana vai???
 
Mä lueskelen teidän viestit jälkikäteen, eka laitan omia kuulumisia..ku jos alan lukee eka, ni sit ehtiiki tulla näitä pakollisia koneelta poistumisia ni sit jää kirjoitus=)

POika nukkuu päikkäeitä tossa sohvalla.......heräilee varmaan tunnin päästä ja sitte ollaa hetki hereillä, leikitään ja lähdetään vaunuilla kauppaan ja poika sitte nukkuuki taas..ja jatkaa tosiaan nykyää ihan moitteetta unia tossa pihalla vielä..vetelee sellasia 3 tunnin unia hyvin=)
Ja yötkin on nykyään niin ihania ettei mitään määrää...nukutaan kymmenen tunnin unia kahdella syötöllä.....ja tänäkin aamuna ku heräsin, poika oli jo heriellä kun katsoin häntä vieressäni...sitten kun huomasi äitin simmut aukinaisena ni väläytti sellaisen hymyn mikä ulottui koko naamaan :heart:
Eli odotti kunnes saadaan herätä.....fiksu poju!
Hän on niin kova hymyilemään ja nauramaan jopa ääneen etten voi edes uskoa.......
Joka päivä mä rakastun tuohon pieneen ihmeeseen enempi ja enempi.....saoinki miehelle jo että tää on niin ihana että mä halua näitä koko pesäpallojoukkueellisen :LOL:

Päivät sujuu hyvin, on rutiineja jo ja saa siis aikaiseksikin jotain ja urheiltua ja sitten käyädään kylassä välillä.....täytettiin noita neuvolan masennuskyselyjä ja siinä kysyttiin että "odottaa tulevia tapahtumia" ja vaihtoehtoina jotai että kuten ennen, ei lainkaan tmv mutta ei ollut vaihtoehtoa että enemmän kuin ennen!!!
Siis vaikkei meillä ole ollut juurikaan vaikeuksia alussakaan, niin nyt on viikon jo tuntunut että tää menee pelottavan hyvin.............että mitä eessä sitte onkaan.......
Vauva itkee kun on väsynyt, siis yliväsynyt, muuten ei juurikaan turhaan...yksi päivä illalla mietittiin miehen kaa et onko vauva terve ku ei o itkeny kertaakaan koko päivänä :D

Meillä oli neuvola keskiviikkona ja poika oli silloin 4 viikkoa ja 2 päivää ja mitat oli 58,5 cm ja 5215g(synt 53cm, 3845g) eli hyivn on kasvanut pelkällä rintamaidolla=)
Paljon on jo äippäpakkauksnekin vaatteista jäänyt pieneksi, puhumattakan lahjaksi saaduista alle 60 cm vaatteista=)
Hormoninäppyjä oli aikalailla arin päivän aikaa, mutta on menossa jo pois...niskassa ja korva takana vielä on mutta häipymään päin....sibicort-voidetta saatiin jotta jos ristiäisiä enne alkaa ilmestyyn ni voi sitä sitte laittaa jotta ei aivan kukkisi sitten kasvot silloin...ristiäiset on 17.2.

Meillä menee pikkupyyhkeitä aivan sairaasti..poika kun pissaa tosi helposti vaipan vaihdon yhteydessä....annan hänen potkia ilman vaippaa jonkin aikaa ja silloin tuo tulee...mutta sitte pestään,poitsu niin nautii ilman vaippaa potkuttelusta=)

Mies hoitaa meillä aikalailla ruokapuolta...näin iltavuoroilla on aina puuroaamiainen ja leivät valmiina ja päiväruokaki tehdään aikalailla vuorotellen....

Oltiin vauvauinti-infossakin jo edellispäivänä..ei toki saada aloittaa kun vasta huhtikuun alussa alkavassa ryhmässä mutta käytiin jo kuuntelemassa..ihanaa päästä tuollaiseenkin sitten=)

Mä jo katselin tänään kuvastoja, meinaan nyt tilata vähän vaatteita...odotusaikana kun ei sitte tullu juuri vaatteita "vaihdettua" eli siis uusia ei tosiaan tullu ku pakolliset ison mahan yli menevät ja niitäkin vaan vähän...nyt on ihana tilata normaalivaatteita, jee!!!

Ristiäisiin pitäisi löytää jotain päällepantavaa...se on vähän ongelmana mutta eiköhän jotain löydy.
Mennään lauantaina siskon synttäreille turkuun ja ekaa kertaa poiketaan sitten myllyssäkin ostoksilla....ei kyl viivytä kauan vaan käydään kattoo jos mulle joku piata löytyisi eli ehkä tunti korkeintaan menee mutta silti, taas yksi "eka kerta" =)

Joku laitto että vauva rauhottui jonku biisin kanssa....meillä myös vauva tykkää lauri tähkästä!!!!kuten äitikin!!!
Mä laulan tuolle pojalle jonkun verran ja kuinka ollakaan, jos ei tule lastenlaulua päähän ni vedän jotain tähkää=)

Mein vauvan lempileikki on kyllä uskomaton ja lelukin aina mukana....
mä selitän miten huomasin tämän...

Luin hänelle kirjaa_(joo, oon ajoissa tiiän...) ja eläydyin oikein kunnolla tyylilleni uskollisena...ihmettelin että hetkonen lapsi nauraa välillä ihan ääneen makeasti mutta eihän se nyt voi tajuta tätä kirjan vitsiä vielä.....?? :eek:
Jatkoin lukemista ja huomasin että hän tarkkailee mun kasvoja mutta ei katso kyllä silmiini...hän tutkiskeli mun kulmakarvoja kun ne liikkuivat tietysti kivasti ja siitä lähtien ollaan leikitty nii että nostan kulmakarvoja ja hän katsoo ja nauraa.....mun kulmakarvalihakset väsyy yleensä ennen ku vauva tähän leikkiin
:LOL:

Ja nyt pari päivää kun on isin kanssa juteltu ja nauretuu,hän alkaa nauraa myös....ja kun hän on sylissä ja tekee jonkun ilmeen, mä alan nauraa ni hänkin väläyttää kasot nin messingille että :heart:

Onneksi on siis lelu aina mukana!!!!

Nyt mä luen teidänkin kuulumisianne!

yltiöpositiivinen vesseli ja poika tasan 5 viikkoa!
 
Nyt on kaksi viimeistä sivua luettu..

Tuitsu: mä annan cuplatonit maidon kanssa..siis lusikkaan lypsän hieman maitoa rinnasta ja tipat siihen..tottumisen jälkeen menee alas todella sutjakkaasti ja kun tuntee lusikan poskella, hiljenee jo kun tietää mitä eessä, koitapas sitä jos et ole koittanut...ite huomasin ku laitoin suoraa suuhun että saatto kielellä työntää ulos osan.

Joulumami ja (en muista nimimerkkiä) Noora Amandan äiti: kaunit nimet teilä,onnea=)
Just tollase todella perinteiset ja "tavalliset" mutta tätä nykyä noita ei kuitenkaan ole juurikaan lapsissa, eli saattaa olla että ovat aika yksilöllisiä jahka kouluun menevät...siis nimein perusteella, muutenhan kaikki ovat=)

Kyllä sieltä rinnasta saattaa ihan herua maitoa vaikka se tuntuukin ihan tyhjältä pussilta......ainaki ite oon huomannu että vaikka illalla jossain vaiheessa on tyhjän oloinen, suihkussa tai saunassa käydessä ihan tiputtelee valtoimenaan.

Täällä välillä tissit nin pinkeet että pitää usuttaa vauva rinnalle auttamaan äitiä ;)
Oon myös pumapnnu jonkin verran pakkaseen...poika menee ekaa kertaa hoitoon reilu tunniksi torstaina ku meen rullaluistelemaan..syötän pojan juuri joten vien mummille sellaisen pinehkön pussin maitoa....ei nälkä voi kuitenkaa iskeä tunnissa....
mutta jos pidempää on hoidossa ni sitte tietty voisi olla jo miettimistä että miten paljon sitä tarttis...

Onko tein vauvat ottaneet pakastetun maidon yhtälailla vastaan kuin tuoireenkin?
oon kuullu et jotkut saattaa olla valikoivia eikä oikin ota pakastettua.....

Nyt mö teen noi vaatetilaukset..

Kovin voimia teille jotka pinnistelette vähin unin ja itkevän lapsen kanssa.....ei voi muuta sanoa... :hug:
 
Vesseli: Ihana leikki teillä. :LOL: :) Mä kanssa huomasin et meidän neidin saa nauramaan pelleilemällä: laittaa tutin suuhun, päristää ja kutittaa ikeniä, niin neiti nauraa, välillä äänikin pääsee. :) Toinen kiva leikki on kutittaa kasvoja rätin kulmalla, se on kivaa. :D Vauva nauraa, sit nauraa vanhemmat ja sit vauva nauraa sitä... Loputon kierre. :D :LOL: :LOL:
 
Vesselille vielä: Kiitos, siksi päädyttiin tuohon Nooraan kun ei ole kasvusuunnassa enää sen nimen yleisyys. :) Ihan tutkittiin eri vaihtoehtojen historioita väestörekisterin sivuilta. :LOL: Ja meillä on pakastettu maito kelvannut ihan samalla tavalla kuin tuorekin, ja ehkä vielä paremmin pakastettu koska silloin on iskä ruokkimassa ja tuo(kin) on ihan iskän tyttö :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirsu:
hei muuten. on tässä ollut jo muutamana päivänä mielessä, että oisko mitään järkee jossain vaiheessa järjestää tampereella tapaamista? on meitä ainakin muutama tältä suunnalta. ois kiva vaihtaa ajatuksia ihan livenä :)
Ei huono idea ollenkaan. Noraa ei ole tällä puolella näkynytkään ollenkaan, mutta keitäs meitä sitten oikein olisikaan tällä suunnalla?

Meilläkin ristiäiset lauantaina vietetty. Pappi puhui ihanasti ja minä itkin koko ajan. Tyttö nukkui autuaan onnellisena kummitädin sylissä :heart: .
Ihana tilaisuus kokonaisuudessaan!

Disflatylin ja relan pois jättäminen auttoi selvästi masuun. Itseasiassa Relan mukaanottaminen olikin oikea katastrofi. Itkin itsekin pää punaisena perjantaina kun tyttö itki mahakipuaan :snotty: . Kamalaa katsoa, kun omaan rakkaaseen lapseen sattuu :'( .
Eilen ja lauantaina vaan hymyili ja jokelteli :saint: :heart: .

Muita juttuja kommentoin tuonnempana... Nyt on pakko syödä jotain!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Ainakin Shaman tytön nimeä, tosi kaunis! :heart:
Kiitos. Kuten jo aikaisemminkin kirjoitin, tykkään itekin. :D :heart:

Olen miettinyt kun toiset teistä on saaneet cuplatonista (ja mikä se toinen olikaan...?) avun, niin eikö se ole se lääke joka rikkoo ilmaa suolistossa? Kun meillä ei tyttö itke vatsaansa, mutta tänäänkin on tosiaan vääntänyt ja ähissyt ja sitten piereskelee. Vatsa toimii hyvin, että kakka ei piukassa ole. Onneksi. Mutta pieruja vääntää naama punaisena ja öisinkin ährää pieruja. :/ Ja mun unta se häiritsee... :whistle: :ashamed: Mietin, että kannattaiskohan jotain valmisteita koittaa et sais pierut tuleen helpommin... Vaikka ei se kovasti tunnu vaivaavan muuta kuin mua. :D

Ihanaa, esikoinen alkaa jo muistuttaa itseään vaikka nuutuneelta näyttääkin: kiukuttelee vastaan ja touhuaa välillä niin et pitää komentaa rauhoittumaan. :D Paranemaan päin siis, ja tänään ei ole kuumelääkettäkään laitettu. Jes. :)

Meillä on kohta ruoka, isäntä teki meille ruoan. :p Broiskukiusausta, nami. :D
 


hyvää huometa!!

olintiin tiputtu jo toiselle sivulle... |O |O

onko kukaa antanu rota rokotetta? vaikuttaako se rokote jotenki kakkaan vai msitähä johtuu ku mirolla ihan vihreetä vetistä kakkaa... :whistle:

täällä taas lapset vielä nukkuu... :) vois tietty itekki nukkua näin aamul pitkää ku molemmat nukkuu, mut ihana ku saa käydä suihkus ihan rauhas ja juoda aamukahvit :)

tänää ois sitte laskiaistiistai.. =) mistää en oo kuullu tai lukenu et oulus ois jotai tapahtumaa.. taytyy vain käydä laskee mäkee tos lähipuistossa:)

pakkausurakkakin tänää, huomenna suunnistetaan etelään, lahtea kohti... :) näkee miron isomummit ja vaari ja toinen mummi pojan ensimmäistä kertaa.. ja siellä isoveikatkin odottaa et pääsee näkemään pikkuveljeä.. :heart: :heart:

pitäisköhän mennä kattoo tunteita ja tuoksuja ja juomaan kahvii.. :p

hauskaa laskiaistiistaita kaikille!! :flower:
 
Huomenta...

Me ollaan jo aamulla käyty tyksissä ottamassa se ph-laite pois... Aika tuskainen päivä oli tytöllä, kun ei meinannut millään tottua siihen nenäletkuun... :( Onneksi yö meni hyvin 3:lla syötöllä... :D Oltiin jo miehen kanssa varauduttu kantamaan neitiä yä puoliksi, mutta eipä sitten tarvinnukkaan...

Laitteen poisottaminen oli helppoa, ainoastaan teippien irrotus naamasta häiritsi tyttöä... Nyt hän vetelee terassilla sikeitä, mutta saa nähdä kuinka kauan, kun nuo rakentajat melskaa taas tossa viereisellä tontilla... :kieh:

Päivän ensimmäinen laskiaispullakin syöty jo aamulla kahvilassa ja taas on kuppi kuumaa kahvia edessä... Pitää mielen virkeänä... =)

Tuitsu: Kateellinen olen sun painonpudotukselle ihan avoimesti... Mullakin tuli se +22kg ja vielä +8kg olis jäljellä. Sitten alkaa olemaan paino sama.

Mahalle pitäis vielä alkaa tehdä jotain... Ja kokemuksella voin sanoa, ettei kannata vatsaa alkaa liian aikaisin treenaamaan... jaahas neiti heräs... :kieh: Kiitti rakentajat... :kieh:
 
Kunnon mahakipu päivä oli eilinen.
Tavallisesti toi huutelee jos huutelee illalla yhdeksän jälkeen sen tunnin tai reilun. Mutta ensimmäinen huuto oli jo kolmelta, seuraavaksi kuudelta ja sitten se perinteinen kymmenen huuto. Kaksi huutoa ajoittui heti syönnin jälkeen. Maha on ilmeiseti niin kipeä että syöminen sattui.
Cuplatonit lensi sitten seinään, mä en jaksa enään mitään tippaa, niistä mitään apua ole.
Pitää yrittää vaan röyhyttää, jumpata ja vettä kovaan mahaan. kakkakin onn muutunut paljon tummemmaksi ja ei oo tullut kuin aamulla viimiset kaksi päivää.
Ja tuntuu että pissaakin tulee paljon vähemmän. Tyttö kyllä syö hyvin ja pitkään.
Pitäiskö mun huolestua?

Rupesin miettimään että voiko mun mielialalääkkeet vaikuttaa tohon lapseen noin, niiden aloitus kun täsmää mahakipuilun alkuun. Asrai?
 
liinuli: me ei olla annettu rotarokotetta, taitaa olla jo myöhäistä vai koskas se pitäs antaa? Joten en osaa kysymykseesi vastata... :whistle:


Riikkuli: Hyvä että sentään laitteen poisottaminen oli iisimpää, ettei ihan kaikki ollut kamalaa kiusaamista pienelle... :(

Tuitsu: En oo Asrai, mut kommentoin kuitenkin. :D Kai ne sun lääkkeet voi pieneen vaikuttaa, kun imetät. Osaisko ne neuvolassa sanoa? Kun voihan vauvalle aiheuttaa allergiaa ne mitä äiti on imettäessään syönyt, niin kai lääkkeetkin voi vaikuttaa? Ja ei kai muuten olisi lääkkeitä, joita ei imetyksen aika sais ottaa? Tää nyt on tällästä pähkäilyä eikä mitään faktaa, mut pakko joka paikkaan ittensä lykätä... :ashamed:

Meillä viime yö vauvalla mennyt taas ähistessä ja puhistessa. Vauva nukkuu, minä en. :kieh: Ähisee aikansa ja pieree, sitten on hetken hiljaista. Sama uudestaan. Yöllä ei kakkaa, mutta päivällä senkin edestä. Kakkaaminen ei aiheuta suurempia toimenpiteitä, mut ne pierut... :headwall: Mutta kuitenkaan ei itke, mutta työtä saa tehdä joka asennossa et ilmat tulee ulos... :| Jospa tänään soittais neuvolaan ja kysyis vinkkiä mitä kannattais kokeilla... :/

Vauva on nyt parvekkeella nukkumassa (ja eipä häntä onneks äänet haittaa, päinvastoin nukkuu melussa paremmin :LOL: ) ja esikko isänsä kanssa syömässä ennen päiväunia... Jos itekin menis vähän syömään ja sit nukkumaan, vähän jäi vähälle viimeyön unet... ( :ashamed: teillä jollain on monet viimeyöt menneet valvotessa ja mä kitisen täällä yhdestä yöstä, hävettää ihan... :ashamed: :headwall: :ashamed: )
 
riikkuli koska vatsaa saa alkaa treenaamaan? ollaan näköjään samoissa mitoissa, mulla myös 8 kiloa vielä ylimääräistä enkä mahdu vanhoihin farkkuihin. vitsit kun oon kateellinen tuitsulle tuosta painonpudotuksesta mutta ihmekö tuo kun suoltaa kalorinsa ulos puolen kilon erissä suoraan tissistä :kieh:

shama meillä oli kanssa viime yö oikein pierujen juhlaa, kerro sit mitä ne neuvolassa sulle sanoo. ilmeisesti Kalle ei tykännyt kun söin eilen suklaakonvehteja/ mandariineja.jos sä kerran luovutat maitoa, sul on varmaan hyvä rintapumppukin? mulla on medelan käsikäyttöinen ja saan siitä krampin käteeni, ihan pska rukki koko laite ja nisään sattuu kun sillä pumppaa ja maitoa ei tule nimeksikään vaikka koko tissi olisi täynnä.

Mitkä ruoat eniten aiheuttaa kaasuja vauvalle, onko sellaista kukaan tutkinut?

olen raivona appiukolleni joka on täällä käymässä. kävin suihkussa ja sillä välin antoi lutkuttaa tyhjää tuttipulloa ties miten kauan, vauvahan siitä vetää varmasti melkoiset ilmat vatsaansa. meidän vauvamme kuulemma syö hänen mielestään liian usein ja siitä johtuvat vatsavaivat ja koska on huono asia ettei K huoli tuttia päätti antaa tyhjän tuttipullon nuoltavaksi vaikka toisella oli selvästi nälkä, imi tissiä sen jälkeen 30min kun kiskoin pullon pois.

Onko oikeasti huono juttu ettei tutti kelpaa? Kun poju nukkuu yönsä hyvin ja kitisee ainoastaan nälkäänsä silloin kun kaasuvaivoja ei ole.
 
http://www.uta.fi/rokotetutkimuskeskus/rotavirusrokote.html

Tuolla tietoa rotarokotteesta...

Liinuli Muistihan terkka sanoa teille että n. viikon kuluttua siitä rokotteesta pitää olla tarkkana käsihygienian ja niiden likavaippojen kanssa kun silloin siinä kakassa alkaa olla sitä rotavirusta niin että se voi tartuttaa muita.. esim. ettei sun esikko saa sitä tautia...

Shama Kyllä tekin vielä vissiin kerkeette jos hopulla otatte... Kolmen kuukauden ikäisenä viimeistään se eka annos...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiiuska:
shama meillä oli kanssa viime yö oikein pierujen juhlaa, kerro sit mitä ne neuvolassa sulle sanoo. ilmeisesti Kalle ei tykännyt kun söin eilen suklaakonvehteja/ mandariineja.jos sä kerran luovutat maitoa, sul on varmaan hyvä rintapumppukin? mulla on medelan käsikäyttöinen ja saan siitä krampin käteeni, ihan pska rukki koko laite ja nisään sattuu kun sillä pumppaa ja maitoa ei tule nimeksikään vaikka koko tissi olisi täynnä.

olen raivona appiukolleni joka on täällä käymässä. kävin suihkussa ja sillä välin antoi lutkuttaa tyhjää tuttipulloa ties miten kauan, vauvahan siitä vetää varmasti melkoiset ilmat vatsaansa. meidän vauvamme kuulemma syö hänen mielestään liian usein ja siitä johtuvat vatsavaivat ja koska on huono asia ettei K huoli tuttia päätti antaa tyhjän tuttipullon nuoltavaksi vaikka toisella oli selvästi nälkä, imi tissiä sen jälkeen 30min kun kiskoin pullon pois.

Onko oikeasti huono juttu ettei tutti kelpaa? Kun poju nukkuu yönsä hyvin ja kitisee ainoastaan nälkäänsä silloin kun kaasuvaivoja ei ole.

Soitin just, ja sanoi että cuplatoneja tai sitä dis.... jotain kannattaa koittaa. Selitin sit pariin otteeseen ( :whistle: :ashamed: ) että vauva EI ITKE mahaansa ja nukkuu, mut muut valvoo (tai siis minä :headwall: ) niin silti niitä kannattaa koittaa. :D Eli apteekkiin tänään samalla kun käy hakemassa sohvan pesuainetta (se siis sittenkin haisee yrjölle :x ).

Ja mun mielestä ei oo huono jos vauva ei tuttia syö, joskaan ei sekään jos syö... :whistle: Mut se on mun mielestä huono idea et antaa lussuttaa tyhjää tuttipulloa. :headwall: :kieh: Eihän siit tuu ku kiukkunen vauva (ja äiti :kieh: :D )...

Mutta nyt esikko nukkuu, joten painumpa minäkin ainakin huilaamaan...

:wave:
 
Niin joo, ja sairaalasta saatu pumppu ei oo hyvä. :headwall: Soitin siitä tänään, kun sähköpumpulla saan pulloon max. 40 ml, ja sen jälkeen käsinkin saa vielä pumpattua, ja omalla käsipumpulla tulee vielä sitten lisäksi ainkain toiset 40 ml ja välillä on viisikin maitoruiskua käsipumpulla. :kieh: No, huomenna kun hakee maidot, tuo uuden sähköisen. Kun tuo mikä mulla nyt on lainassa, se imee mutta silti tulee vaan pieniä maitotippoja. Jos seuraava tekee samaa ni en sit vaa osaa käyttää... :ashamed: Isäntäki sitä katteli, et oikeen on kuitenki koottu... No, jospa seuraava toimis, et toi ois vaan rikki, ei tarttis jännetupintulehdusta hankkia. :D Mut nyt huilaamaan... (Taas :D)
 
Kiiuska: ei musta oo huono juttu jos ei huoli tuttia...ei meilläkään poika ole huolinut vaikka olen aktiivisesti yrittänyt tuputtaa...siksi yritin jotta itse en joudu tutiksi pojalle, mutta eipä tuo mitään välitä kun syötän hänet päikkäreille tai illalla ja kun menee pelkäksi lutkuttamiseksi, otan rinnan pois suusta, nuolaisee huulia, katsoo että äiti on vieressä ja alkaa nukkua..
Ei itkeskele kaupoissa tmv joten olenpa jättänyt tuon tutin trkyttämisen pois...
Joskus tarjoan sitä mutta toisaalta, itten ää se tutin pois jättäminen pois meiltä=)

Mein vaavi on alkanut keksustelemaan kovin.....kun juttelen hänelle,ja olen hiljaa,hän alkaa jutella takaisin...se on ihanaa=)

Eilen lauloin hänelle taas ja kaksi laulua sai hänet nauramaan kovin..toinen oli "oli hepoatti maantiellä poikittain, jalajallajalajalavei.." ja toinen oli että"missä on etusormi, missäon etusormi, täällhään minä, täällähän minä..." :LOL:

Tänään käytiin avaamassa pojalle kasvutilikin....virallisen nimen hän saa 17.2 mutta nyt jo tuonne ilmoitimme nimen joten enää ei voida vaihtaa, ei kyllä haluttaisikaan mutta se on nyt tullut jäädäkseen=)

Meillä myös tuota yöllistä äherrystä silloin tälöin..oon huomannu että hänellä on pierut "hukassa" jos on selalleen, mutta kyljellään nukkuessa pierut tulevat kyllä=)
Tuonkin huomasin kun ihmettelin ettämiksi hän ei äherrä juurikaan kun nukkuu meidän vieressämme..silloin nukkuu aina kyljellään..omassa sängyssään aina silloin tällöin selalleen kierähtää joten..
 
Minä jo päätin, että en joka päivä saastuta tätä ketjua mutta pakkohan tuo on.

Kiiuska, voi hyvänen aika. Suututtaa täälläkin appiukkosi käytös! Oikea "asiantuntija".

Meilläkin juttelut lisääntyy päivittäin samoin naureskelu. Ääneen ei hekottele muuten kuin unissaan. Juttua riittää yllättävän paljon. :heart:

Nykyään vauva reagoi aina ulkovaatteiden pukemiseen itkulla. Sisävaatetta saa vaihtaa ja laittaa, mutta viimeistään kun alkaa laittaa tumppuja käteen, niin johan alkaa itku ja ikenien kiristys. Aluksi inhosi vain kypärämyssyä, mutta nyt jo ulkopuvun päälle laskeminen aiheuttaa naaman vääntelyä. Onneksi rinta lohduttaa.

http://www.laakelaitos.fi/uploads/julkaisut/raskausu.pdf Tuolla hyvää tietoa lähinnä raskauden aikaisesta lääkityksestä, mutta jotain löytyy imetyksestäkin.
 
Jos ameriikka sujuu, niin täältä löytyy lopusta SSRI lääkkeiden vaikutuksista imetyksen aikana.
http://www.drgreene.com/21_560.html
Tuolla suositeltiin imettäville äideille sertraliinia, mitä lääkettä käytät Tuitsu.
*ammatillista mielenkiintoa*
 
Soitin neuvolaan: Ei pitäisi vaikuttaa vauvaan mitenkään, varmistaa vielä uudestaan lääkäriltä ja soittaa huomenna.
Käski kokeilla reloja uudestaan ja jättää keinotekoiset pierutipat kokonaan pois ja pierujumpattaa vauvaa päivän mittaan...
Sanoi että tulee ajoittain tommoisia taantumisia ton mahan kanssa kun suolista kokoajan kehittyy, tyttö on nyt näköjään siirtynyt 1 kakka päivässä kerhoon ja se saattaa aiheuttaa kiukkua...
 
MM- Meillä sama peli. Kun vedän haalaria kiinni niin poika alkaa kiljumaan todenteolla.. Tissi lohduttaa, mutta kun laskee vaunuihin niin yleensä huuto jatkuu.. Aikansa kun tissin ja vaunun väliä vääntää niin jo uni voittaa..
Todella rankkaa pikkumiehellä väliin :whistle: ..

Kiiuska Ei tainnut appes tietää, että ilmavaivat johtuu ilmasta.. Täälläkin niskakarvat nousi pystyyn kun luin tuon sinun tekstin..

Tuitsu: Minäkin aikani pelasin Cuplatonin ja Disflatylin kanssa ja nyt käytössä Relat.. Isompi kakka tulee kerran päivässä ja joskus pienempiä tuhnuja päivän mittaan..

Huah* Jos en valita siitä et poika huutaa, niin sitten siitä et se kukkuu kahteen-kolmeen.. Valvoskelee 5h!!! JA sitten taistelee unta vastaan.. Taitaa rytmit olla meillä nyt päin pyllyä.. No en tiedä vaikuttaako maidoton, mutta meillä ei ole huudettu neljään yöhön, eikä pahemmin päivälläkään itketty.. Täytyy ottaa puheeksi neuvolassa, et jatkanko maidotonta vai pääsiskö sinne testeihin, jos huudot todella loppuu..

Ihanaa mun äiti täällä luutua lattioita ja siivoaa.. En kyllä ole pyytänyt, mutta kaitpa joillakin on tekemisen puutetta ;) Minä tässä vain netissä rallattelen :LOL:

Jospa menisi ja harjaisi hampaat.. Pojan kanssa kun tuli taas nukuttua kahteentoista..

Rillukka ja pikkumies 7 viikkoa ja yksi päivä
 

Yhteistyössä