Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet

  • Viestiketjun aloittaja Laretzki
  • Ensimmäinen viesti
Li:lle voimia ja toivottavasti saat asiat setvittyä parhain päin.
Mä opin eksän kohalla etten vahingossakaan ota missään tilanteessa enää häneen yhteyttä on niin kateellinen ja paskamainen tyyppi, yrittäis varmasti jotenkin sotkee vaa mun elämää.. Vieläkin jaksaa monen vuoden jälkeen laittaa jotain viestiä, mut poistan kainen heti enkä oo antanu itestäni mitään elonmerkkejä hänelle.. Toivon mukaan joskus unohtaa minut kokonaan... Oon tällä hetkellä niin onnellinen tässä suhteessa, et aijon tehdä kaikkeni tän onneni eteen jatkossakin.. Anteeks tuo pieni tilitys. :/

Täällä on nyt ruvennu muutaman päivän aikana tuntumaan potkut hyvin jo päälle päinkin. :) Torstaina olis se kauan odotettu rakenne ultrakin ja aijotaan sukupuolta kysästä toivottavasti masuasukki haluaa sen meille näyttää.. Mulla on aijempi poikaolo vaihtunu nyt aika varmaan tyttöoloon. Saa nähä pitääkö mun olot paikkansa. Viime viikolla mitattiin ensimmäisen kerran kohdunpohjan korkeuskin ja huiteli siellä yläkäyrillä, mutta sanoi että yleensä uudelleen synnyttäjillä se kohtu tässä vaiheessa kasvaa nopeemmin ja tasottuu normi käyrille sit vähä myöhemmin yleensä.. ihan mukavahan se on et alkaa mahakin jo näkyä ja muistuttaa raskaudesta kun tämä raskaus on menny aika "oireettomasti" tähän asti (koputtaa puuta) alun pienten pahoin vointien jälkeen.
milla3 ja masuasukki 19+6
 
Li
Noniin! taidan kopsata tän saman tonne toiseenkin foorumiin kun en jaksa erikseen kirjottaa.

mutta tosiaan tänään se oli se päivä kun oli eka ultra.
jännitti kauheesti mut eihän se sitten ollutkaan kummoinen juttu
tyyppi siellä huitoi menemään kovasti ja vilkutteli. kaikki hyvin. nt 1,3mm ja makarooni on nyt sit pääperä-mitaltaan semmonen viis senttinen
ei tykännyt olla kuvassa eikä halunnut kääntyillä kunnolla vaan sai tökkiä sitä jonkun verran.

vatsan päältä tosiaan ultras nätisti.

kaikki hyvin ja nyt alan olla jo iloinenkin tästä

ainiin ja soitin myös pomolle ja kerroin, kaikki hyvin siinäkin suhteessa ja saatan saada jopa pikkuisen lisää työsopimusta jatkaa

T: Li ja makarooni 12+1
 
Heippa!
Kiva että täällä muutamat päässy ekoihin ultriin ja siellä kaikki hyvin :heart:
Epa-88 Onnea puolivälin poksahtamisesta :) :heart: perästä tullaan parin päivän päästä :)
Kiva kuulla et Li:n tilanne jo parempi!

Voi että en malta oottaa että mieskin vois jo tuntee liikkeet masu päältä.. tää on nyt yhtä oottelua tuon ja rakenneultran suhteen, mulle heti nyt kaikki!! :D

Hömelö rv 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mims
Täälläpä taidetaan pian siirtyä tonne vauva.infon puolelle kun täällä tuntuu olevan niin lapsellista porukkaa monelta eri taholta : / Vielä hetken täällä pyörin, mutta hurjasti jaksuja kaikille <3
 
täällä ilmoittautuu yks mami! Plussattu jo heinäkuussa ja laskettu aika 18.3.12 ja ensimmäistä odotellaan :heart: synnärinä OYS.. Ens viikon tiistaina ois rakenneultra, tuskin maltan odottaa että näkee taas pikkusta :heart:

-Mims rv 20+4 =)
 
icy
Nomppeli Sulla on kyllä kaunis vauvamasu! =) Mulla on vielä sen näköinen, että ei ihan osaa tututkaan sanoa, oonko vaan ollu ruoka-aikaan kotona vai olisko mahdollisesti raskaana :D

Emby Tsemppiä ultraan! Täällä ollaan peukut pystyssä, että kaikki on ok! =)

Epa Onnea puolivälistä, mitenkä rakenneultrassa meni? =)

Sanyo Kurjaa, jos et aio täällä enää käydä, olisi kiva tietää sinunkin kuulumisiasi! Paljon kuitenkin onnea odotukseen :hug:

Mims Tervetuloa joukkoon! Tää pino on kuitenkin melko hiljainen joten on mukava saada uusia =)

ON: Täällä on kotiuduttu eilen laivareissulta, oltiin miehen kanssa kahdestaan vähän nauttimassa hyvästä ruuasta ja kylpemisestä ja toisistamme... ;) Piristi kummasti mieltä, kun ei olla pitkään aikaan käyty missään kahdestaan.

Neuvolassa kävin myös tiistaina, hemoglobiini oli noussut hyväksi ja sokrukoekin oli tosi hyvä! Huhhei, eli rauhallisin mielin jatketaan kohti rakenneultraa, joka on joulukuussa 5. pvä. Sydänäänetkin löytyi jostain tuolta vasemmalta (kuulin muuten vasta ensimmäistä kertaa!) ja nekin kuulosti neuovolatädin mukaan normaaleilta. Semmosta laukkaahan se oli :)

Mä olen paljon katsellut jo rattaita ja kaikkia hoitopöytiä yms tavaroita, mutta mies ei ole antanut vielä ostaa :D On sen verran taikauskoinen (ja silti itse osti jo varpajaisviskit laivalta! :D).

Multa on pari kysellyt jo, että onko poika- vai tyttöolo, mutta ei ole kyllä minkäännäköistä aavistusta. Mites teillä muilla? Mistä semmonen "olon" voi tulla? :D

icy rv 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Joo mulla ei kans oo mitään aavistusta kumpi on tulossa.. Pari kertaa olen unta nähnyt että tyttö tuli ja toisessa unessa luvattiin tyttö mutta tulikin poika niin ota noista nyt sit selvää :p Mutta onneksi siitä jännityksestä päästään tiistaina :heart:
Meillä on jo yhdistelmärattaat varastossa odottamassa, en malttanut olla ostamatta.. Myös turvaistuin on kun saatiin kaupanpäälle =) Pinnis löyty mökiltä mut menee varmaan pappalaan se sänky kun sukulaisilta saadaan kuulemma joululahjaksi uudempi pinnis =) Joitain vaatteitakin olen jo etukäteen ostellut, mutta sitä olen koittanut hillitä kun tiedän että vaatteita saa kaikilta lahjaksi sitten kun pikkunen syntyy =)

Sydänäänet on aina yhtä ihanaa kuulla :heart: tosin viime neuvola käynnillä ei meinannu meillä ensin löytyä ääniä ja sitten kun ne löytyi niin pikku vekkuli "luisti" laitteen alta karkuun koko ajan ja kovasti potki laitetta kohti :LOL: neuvola tätiäkin nauratti että tämähän on tempperamenttinen tapaus ku monottaa noin kovasti :LOL: äitiinsä tullut ihan selvästi :heart:
 
Heippa kaikille!

Nyt tulee pelkkää ) . ( Ja kopsaan kaikkiin seuraamiini keskusteluihin saman.

Tää mamma tuntee itsensä tosi onnelliseksi, hymyilyttää koko ajan. Tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan meijän töpsykällä hyvin, hän oli syönyt hyvin ja kasvanut hyvin kun vastasi viikkoja 20+5, vaikka mulla viikkoja nyt 20+3. Ja saatiin varma poikalupaus. Oon salaa toivonu koko ajan poikaa ja ultraajan mukaan ihmeitä pitäs tapahtua jotta se ei poika olisi. Ruudulta näytti kuvaa pienen alakerrasta ja ei siitäkään paljoa epäselvyyksiä jääny, itsekin osasin katso.

Työnimi muuttui siis kertaheitolla.

Epa ja Jokke 20+3 :heart: (20+5)
 
  • Tykkää
Reactions: Mims
Moikka taas kaikille!! :)

Ei ole tullut täällä melkein pariin viikkoon käytyä ja onneks on vähän hiljaisempi pino niin jaksoin hyvin lukea kuulumiset.. :D

Alkuun pahoittelut KyyneltenHymylle.. aina kurjia uutisia. :( Kovasti voimia ja tsemiä uuteen yritykseen kun aika koittaa! <3

Parilla oli kivoja nt-ultra ja rakenneultra kuulumisia, onnea niistä! Sanyo paljon onnea odotukseen, jos et täällä meinaa käydä ja toivottavasti asiat selkenee. :)

Mims tervetuloa joukkoon!! :)

Täällä ei nyt ihmeitä, loma vietetty ja paluu arkeen koittanut. Jei. Liikkeitä tuntuu jo ihan kivasti ja rakenneultra on 16.11 ja sitä nyt kovasti odotellaan.. näkeepä onko kaikki niin kuin pitääkin vai jotain ihan muuta. Jänskättää!! Mulla on ihan poikaolo, enkä yhtää tiiä mistä olo on tullut. Se vaan on. :) Töissä oon muutamaan otteeseen verisuonidopplerilla kuunnellu Hipun sydänääniä ja hyvin kuuluu.. <3 Onko muuten muilla häpyluukipuja ollu? Mä oon käyny tähän asti 7-8km kävelylenkeillä nyt tällä viikolla kun kävin, niin en meinannu selviytyä kotiin asti, sattui niin paljon vas. lonkkaan, alaselkään ja häpyluu oli tulessa, vielä seuraavanakin päivänä. :/ Kai se pitää pikkuhiljaa alkaa keventää.. tosi ilkeä kipu nimittäin!

Arvatkaa.. Mun yhelle kaverille tuli tosi paha raskausmyrkytys, joutui teholle ja oli ihan hengenvaarassa ja viikolla 30+ pikkuinen syntyi hätäsectiolla muutama viikko sitten.. <3 Tuli taas vaan niin muistutus, että täytyy mennä päivä kerrallaan, koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu ja ehkä parempi ettei tiedäkään..

Pidetään masuasukeista huolta ja hyviä vointeja itse kullekin!

Ai niin ja Nomppelilla ihana vauvamasu! :)

Melissa ja Hippu 18+4
 
Moikkis!

Emby ja Mims sekä Melissa onnea ultriin ja mims:ille samalla tervetuloa tänne! :)

Epa onnea hyvistä ultrakuulumisista sekä poikalupauksesta.
.
Poikaolo tuli itelle vaan jostain, en oikein tie että mistä :D Tällä viikolla sain turvakaukalon ostettua ja kaksi vaatetta, muuten en ole ostanut vielä mitään!

Ja sitten eilisiä neuvolakuulumisia: Sf- mitta on jo 24cm(!), eli yli yläkäyränkin mennään, painoa on tullut tähän mennessä 6 kg, mikä on kuulemma ihan normaali määrä, pissa on puhdas ja hemppa ja verenpaine on hyviä. Sokerirasitus ois muutaman viikon päästä ja siitä viikko niin ois eka lääkärineuvola.

Nomppeli ja vilkas pikkuHerra 23 + 5
 
  • Tykkää
Reactions: Mims
Enpä mä mihinkään oo täältä vieläkään päässyt. Tuunpas taas kirjottelee vaan ).( kun oon kerran kuulemma niin itsekäs ihminen :)
Ja nyt avaudun(ei ole pakko lukea :D)
Masentaa niin paljon, ettei mitään tajua. Tapellaan miehen kanssa koko ajan ja ihan oikeasti se alottaa ne riidat aina (joo tiedän riitaan tarvitaan kaksi). Se keksii päästänsä kaikenmaailman salarakkaita jnejne typeriä juttuja vaikka ei ole MITÄÄN aihetta. Mä istun himassa päivästä toiseen ja odotan et se tulee töistä. Se oli kaivanut mu äidin numeron mun puhelimesta kun luuli sitä jonkun äijän numeroksi, ajeli mun parvekkeen alla autonsa kanssa ja huudatti musiikkia, soitti mulle ja kerto millanen ämmä mä olen ja käski olla enään ikinä pitämättä mitään yhteyttä ja lopulta jätti mun mutsin numeron paperilapulla mun oven taakse. Sain sen jotenkin sit järkiinsä ja sovittiin koko juttu, mut suunnilleen joka kolmas päivä se keksii jotain mistä riidellä ja jälkeenpäin sanoo ettei oo kunnossa. Joo huomaan sen, mut entäs minä? (joo varmaan tosi itserakasta ajatella JOSKUS myös itseään(ja entäs vauva)) . Aina se on riidan päätteeksi lähtemässä. Seuraavaks en jaksa enään oikeesti kitistä perään.

Vaikka saadaan asiat melkein aina jotenkin lutvittua niin on koko ajan sellanen "millon ja mistä seuraavaks"- olo... Sori tää avautuminen, oon vaan niiiiiiiiin loppu.

Sanyo&Katkarapu 12+3
 
icy
Sanyo Voi kurja tota sun tilannettas... pitäiskö teidän harkita miehen kanssa jotain pariterapiaa, jos ette enää keskenänne saa asioita kuntoon? Ja haluatte kuitenkin molemmat yrittää vielä? :hug:

Mims mun on pakko udella, minkä merkkiset vaunut ostitte? Oon yrittänyt netistä lukea eri merkeistä mutta näköjään mielipiteitä löytyy yhtä paljon kuin käyttäjiäkin :D Meijän tarttis hankkia ainakin sellaiset, millä pääsee kurassa ja loskassa kun täällä tuo teiden hoito on vähän sellaista epämääräistä.

Epa onnittelut hyvin menneestä ultrasta ja poikalupauksesta!

Täällä ei mitään uutta, lomaviikko töistä. Sain kämppääkin siivottua pari tuntia, hyi olkoon mikä määrä likaa oli ovissa ja sohvan alla jne :D Kiireessä näköjään kun elää niin ei tuollaisia huomaakaan.

icy 18+2
 
heippa!

Täällä käyty tänään neuvolalääkärillä ja huonoja uutisia sen suhteen että töissä olisin loppuun asti. Kohdun kaula lyhentynyt, seuranta ultraan torstaina sen vuoksi ja sairaslomaa 18.12.11 asti.

Pissa ja verenpaineet ok, minulla 137/88, Sf mitta 24cm, ja vauvan liikkeet ++ ja syde 140. Painoa oli tullut 2,5kg :D hui! Eli muuten kaikki hyvin. :) Onneksi.

Täällä nimi päätetty. Kolme nimeä tulee ja se paljastetaan myös ristiäisissä. Paitsi siskoni joka on myös tuleva sylikummi tietää ja vanhemmat.

Epa ja Jokke 21+1
 
Icy Ostettiin Bora merkkiset vaunut. En oo noihin niin hirveesti perehtyny noihin vaunuihin mutta vaikuttivat hyviltä, isot renkaat ja erittäin siistissä kunnossa olivat.. vaikutti keveiltä työntää ja muuutenki hyviltä mutta sittenhän se vasta käytännössä selviää että onko ne hyvät vai ei mutta uskon kuitenkin että on :)

Rakenneultrassa käytiin tänään ja kaikki oli niinkuin pitikin ja vauva kasvaa keskiverto vauhtia kuulemma :) Kasvoja ei näkynyt kun pikkunen oli selkä ultralaitteeseen päin eikä suostunut kääntymään siinä ultrailun aikana :) Sukupuolesta oli ilmeisesti sen vuoksi vähän epävarmaa sanoa mutta lääkäri sanoi että "tyttö tämä näyttäis olevan" mutta kun kysyin että no kuinkas varmaa se on niin totesi että "no eihän se varmaa ole" :D eli ei sitte vieläkään ihan varmuutta saatu muttta tyttöä mä tässä nyt aion oottaa kuitenki :D

Mims + typy rv21+2
 
Huuuuh :) :heart:

Ultrassa käyty. Siellä se kaveri köllis. Ruskuasipussi näkys ja kaik. Hää oli 1cm pitunen :heart: ..alakautta ultrattiin..
Voiku kaikki menis nyt hyvin.. Siellä selvis sitte, että mulla on endometrioosia jaja että sillon viimekerralla mulla oli siis kaksiosainen kohtu, ja siinä leikkauksessa se sitte otettiin niinko pois.. Hmm.. :)

Nniiiii ja viikoissa mentiin yks viikko taaksepäin.. Hmph..

Eli Emby^ ja rakas Jormaliini 7+?
 
Epa kurja juttu, että oli kohdunkaula lyhentynyt ja sut passitettiin saikulle.. hyvä kuitenkin, että saat nyt lepäillä rauhassa! :) Oliko sulla jonkinlaisia oireita vai miten huomattiin? Eihän noilla viikoilla lääkärineuvolaakaan ole.. ainakaan täällä suunnalla. Saatko nyt miten rasittaa itteäs? Kiva, että vauvalla kaikki hyvin! :)

Mims onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Vai ei teijän pikkuinen suostunut näyttämään, kumpaa sukupuolta edustaa.. :D Ylläri loppuun asti!! Vai meinaatteko käydä 4d ultrassa esim.?

Emby onnittelut myös sinne suunnalla hyvistä ultrakuulumisista ja hyvä, että kaveri on nyt oikeassa paikassa! :)

Täällä ei ihmeitä, kovasti rakenneultraa odotellaan, mikä on siis tasan viikon päästä.. :)

Melissa ja Hippu 19+4, kohta poksuu puoliväli :heart:
 
Melissa84 : en ole vielä päättänyt käynkö vielä jossain ultraamassa, tekis kyllä mieli käydä vielä varmistelemassa ja muutenkin ultrailla niin että näkyisi muutakin kun vaaan niitä rakenteita.. tosiaan meillä oli semmonen lääkäri joka kävi vaan rakenteet läpi eikä näyttänyt ollenkaan sellasta kuvaa missä vauva näkyy kokonaan.. :( täytyy pohtia jos rahaa niin vois kyllä käydä vielä kattelemassa :p
 
icy
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Emby ja Mims! Ja puolenvälin saavuttamisesta Melissalle. =)

Täällä ollaan mökkiä laittamassa talvikuntoon, jos se talvi sieltä nyt ylipäätään tulee ollenkaan. Vaavi on tosi liikkuvainen tapaus, yllättävän selkeästi noi liikkeet nyt tuntuukin jo. <3 pari viikkoa vielä rakenneultraan, ei malttaisi millään. Aijuu, nyt on vaavilla työnimikin, mun isä puhuu aina "Fransista" ja nyt se on sitte tarttunu miehellekin. Ei siitä kyllä varsinaista nimeä tule vakkka poika olisikin, mutta noh :D

icy+ Frans 19
 
Viimeksi muokattu:
Melissa84: Mulla oli neuvolalääkäri kovien supisteluiden vuoksi ja tulehdukset tms. tutkittiin labroilla eikä mitään löytynyt.Kävin torstaina tarkistusultrassa ja ainakaan tilanne ei ollut pahentunut. Silti kovat rasitukset kuten imurointi tai lenkit koirien kanssa kielletty, myös autolla ajo ja kyydissä olo koska "tärisyttää" kohtua. Mutta siis muuten ihan oman voinnin mukaan mennään. :)

Nyt on päässyt jo vähän rauhoittumaan kun "stressikin" ohitse. Täällä Rouviinnuttiin pe 11.11.11 n. klo 16.45. :heart:

Epa ja Jokke 21+6
 
Epa_88 Ai sulla oli ihan kovia supisteluja.. kurjaa. :( Hyvä ettei mitään selittävää löytynyt.. toisaalta jos olis löytynyt niin olis saanu esim. lääkekuurilla hoidettua pois supistelut. Sulla onkin lepoa sitten tiedossa oikein urakalla, jos ei oikein mitään saa tehdä. Saatko päivät ihan hyvin kulumaan? Kiva et tarkistusultrassa kaikki oli hyvin! :)

Niin ja isot onnittelut rouviintumisesta!! :) Menikö hyvin hääjuhlat?

Icy sulla kans ihan just puoliväli, ihanaa! :) Koska teillä on tarkalleen se rakenneultra?

Mulla on nyt viikon sisään tässä rakenneultra, neuvola ja hammaslääkäri.. ehtiiköhän sitä töissä olla ollenkaan.. :D
 
Melissa: Onhan se kurjaa mutta oli helpottavaa kuulla että vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin. :) Kyllä mä luulen että päivä kuluu hyvin kun on tietokone, telkkari ja ajattelin koota miehelle "isyyspakkauksen" ja suunnitella joululahjoja. :) Sen kun tekee tietokoneen ääressä niin ei tarvitse "rasittaa" itseään. Nyt voin myös keskittyä vauvanhuoneen sisustukseen, mies hakee tänään tapetit jotka tulivat vihdoin ja viimein Ruotsista ja viimeistään viikonloppuna pääsemme tapetoimaan! Tai minä tietysti vain työnjohdollisissa tehtävissä.

Häät menivät todella hyvin. Vieraat olivat tyytyväisiä ruokaan, juomaan ja ohjelmaan ! Päivästä saatiin tehtyä meille ja monelle muulle ikimuistoinen :)

Epa ja Jokke 22+0 :heart: (POKS)
 

Yhteistyössä