karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Ooo
Aila tädin oliiviöljy-omenakakku uunissa. Ihanat tuoksut tulvivat jo nenään. Resepti oli karppisivuilla ja tarkoitus on viedä se huomenna mummolaan matkassa. Siihen tulee vielä tuorejuustokuorrutus, siis vähän niinkuin perinteisen porkkanakakun tyylinen. Palailen maanantaina kertomaan miltä maistui ;)

Joo ja eihän noissa omasta kaapista löytyvistä suklaistakaan ihan sellaisia hiilarimääriä löytynyt, mitä muistelin, taisi olla 34g.
 
Viimeksi muokattu:
Vitalis, että ärsyttää. Söin eilen kolme palaa ruisleipää ja tänään on sitten taas hirveät hiilariniksat. :( No, itseään siitä saa vaan syyttää. Aamiaismunakas tökki niin pahasti, etten saanut syötyä sitä kokonaan, kun olisi tehnyt vaan mieli leipää kahvin kanssa. Nyt on koko aamupäivä himottanut kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä, jopa suklaa nousi takaisin ohjelmistoon vaikka olen ollut kuivilla jo viisi kuukautta. Pakko se on uskoa, ettei mulle sovi mikään välitila, täytyy olla ihan ehdoton kiusauksien suhteen.

No, tänään sitten kiirastuleen rangaistukseksi, kun muu perhe haluaa lauantaireissulle pitsalle ja leikkipaikkaan.
 
karpiikatti
Tänään tulee sitten suunniteltu repsahdus ketoosista :D Viihtelle aion ja jatkan ketoilua sitten maanantaina (vähän epäilen että pysyn karppiruuassa krapulassa sunnuntaina ). Mutta mikäs kiire tässä on kun laihdutuksen tarvetta ei edes ole. Ja nyt jo aika huima tulos kuudessa päivässä, vatsa on jo aika litteä :)
 
kaalimaan vartija ejk
:D Joo, sokerihumala on ollut tuttu tunne.

Itse täytyisi lähteä rintsikkaostoksille, nimittän painonpudotus valitettavasti tuntuu myös rintavarustuksessa. Kuppikoko ja ympärysmittakin saisi olla yhden vanhaa pienempi :O Häviikö ne kohta kokonaan? Tuoltako ne kilot onkin karisseet ja mä kun luulin, että reisistä?
Ihan samojen asioiden kanssa painin täällä. Ihan surettaa kun katselee tuota rintavarustusta ! :( Mutta se on kivaa että myös rinnanympärys on pienentynyt. :) Ja reidet !!!!!!! Ja vatsa ei pömpötä yhtään kuten aikaisemmin. Plussaa siis sekin. ;)

Mulla ketoosi kivasti käynnissä, ainakin tuttu päänsärky kertoi, että ketoosi saavutettu tällä viikolla. Nälän tunnetta ei lainkaan. Makeanhimo kokonaan poissa. Leipää haistoin viikolla (ihanaa tuoretta ja pehmeää ruisleipää... :p ) mutta ei tehnyt ppahaa vaikka en saanut maistaa. Vanhempainillan buffettiin leivoin marjapiirakkaa ihan urakalla, eikä sekään ollut paha rasti.
Tänään sitten on tullut nautittua sen verta monta _desiä_ valkoviiniä, että hiilarit ylittää kyllä sen 20... Yritän pitää hiilarit alle 20g/vrk pari viikkoa ja sitten sallin hiilarit välillä jopa 30g/vrk. Eli tiukkaa linjaa nyt ja toivottavasti pian taas tuloksia ja sitten olisikin tavoite paino saavutettu... -Sitä odotellessa......

Molli Melooni, mulle kanssa sopii parhaiten se tiukka linja. Jos syön pari karkkia ja vähän ruisleipää niin alkaa ensin älytön makean himo ja sitten turvotus. Parempi vaan pysyä "dietiissä". ;)
 
kaalimaan vartija ejk
Tänään tulee sitten suunniteltu repsahdus ketoosista :D Viihtelle aion ja jatkan ketoilua sitten maanantaina (vähän epäilen että pysyn karppiruuassa krapulassa sunnuntaina ). Mutta mikäs kiire tässä on kun laihdutuksen tarvetta ei edes ole. Ja nyt jo aika huima tulos kuudessa päivässä, vatsa on jo aika litteä :)
Te herkullista karppi-pitsaa huomenna. Ja herkuttele suolatuilla pähkinöillä. Ne auttaa krapulassa ihan yhtä paljon kuin tavis ruokakin.... ;) Ja jos tykkäät niin light / zero limuja lisäksi. Ja tietenkin energia juomaa!!! Parantaa oloa ihan huikeasti :D
 
Heippa! Saakos tänne liittyä? Alotin karppaamisen muutama päivä sitten, en halua laihtua koska olen normaalipainoinen/vähän alipainoinen vaan haluan saada vatsan turvotuksen ja mahakivut ja huonon olon pois, väsymyskin vaivaa kokoajan. Muuten sujuu ihan hyvin mutta makenhimo yllättää heti kun tulee nälkä. Olen ihan riippuvainen suklaasta, lähes joka päivä sitä ennen söin.
 
karpiikatti
Ei tullut niin pahaa repsupäivää kun luulin. Makeanhimo on tosiaan kadonnut eikä tullut muutenkaan hiilarihimoa. Söin sitten kebabin salaatilla ja yhden levyn maitosuklaata, eli hiilarit jäi johonkin sadan pintaan. Ei olisi edes tarttenu syödä koko levyä mutta söin sen pois ettei jää mitään herkkuja kun aion ketoilla.

Huomenna takasin ketoosiin ennen tenttiä, tarvitsen ketoosiin virkeyttä pienentynyttä unimäärää!
 
Mulla viikon karppailun jälkeen saldo noin -2,5kg. Pitäisi ostaa sellainen perusanaloginen vaaka, kun tuo digitaalinen arpoo kilon heittoja eri punnituksilla, vaikka nousen kyytiin samalla jalalla samalla tavalla monta kertaa peräkkäin... Tuo nyt sellainen keskiarvotulos. =)
 
karppikatti
Nyt olen sitten taas siinä painossa missä ennen kesälomaa eli enää ei ois tarvetta laihtua. Ketoosia ajattelin silti jatkaa tämän viikon kun yritän saada viimeiset mahalöllöt pois. Viime viikolla en flunssan takia treenannut yhtään, mutta tällä viikolla ois tarkotus treenata 6 kertaa.

Ensi viikolla voisin sitten alkaa vähän lisäilee hiilareita.
 
Herramunjee kun ottaa imelästi leukaperiin. En ole viikkoon koskenutkaan mihinkään makeaan ja nyt laitoin ruokalusikallisen funlightia iltapalapartikseen. Yauza. Pakko kokoajan muikistaa suuta ja töröttää leukaa, kun sylkirauhasia kihelmöi. :LOL:
 
Herramunjee kun ottaa imelästi leukaperiin. En ole viikkoon koskenutkaan mihinkään makeaan ja nyt laitoin ruokalusikallisen funlightia iltapalapartikseen. Yauza. Pakko kokoajan muikistaa suuta ja töröttää leukaa, kun sylkirauhasia kihelmöi. :LOL:
Hyi suatana, pakko se on uskoa. Muovi ei sovi mulle. :x Kurkkua kirveltää, mahaa ähkyttää ja oksu olo. Saakelin makeutusaineet. Yrg.
 
karppikatti
MolliMelooni: Makeutusaineista mun mielestä stevia on ainut joka ei ole ällöttävän keinotekoisen makuinen. Toki siinäkin on sivumaku, mutta sitä ei huomaa kun tottuu...
 
Viikonloppu meni miten meni. Alkuun ruokien suhteen ok, mutta sunnuntaina siirreltiin huonekaluja sinne tänne, ylhäältä alas ja toisteperin. ei oikein ehtinyt miettii mitä suuhunsa laittaa ja tulihan sitä sitten syötyä hesburgerin maittava kana-ateria. En ollut pitkään aikaan syönyt sitä höttöä ja oikeasti, vaikka mä vedin majoneesia lisää ja lisää niin tuntui että tunnin päästä oli taas nälkä. Hiilarit varmaankin paukkui yli, mutta illalla sitten otin takaisin - kananmunaa ja pekonia, nam!
Ja kauheat ilmavaivat ilmaantui heti. Vasta tänään on parempi päivä, ei paukuta. On se kumma että vaalea leipä sen tekee. Mä voin salmiakkia ja muita karkkeja syödä niin ei tule ilmavaivoja, mutta jauhot on pahat.
Vaa'alle en ole uskaltanut pitkään aikaan, tuntuu ettei toi paino nyt tipu. En ole ehtinyt miettii sitä laskemista vaikka tiedän että täytyisi jotta näkis miksi jumittaa. Mutta poitsun synttäribileitä olen suunnittelemassa, viikonloppuna juhlitaan joten aika menee kyllä koristeiden väsäämiseen ja leipomiseen.
Niin karppauksessa en ole vielä kiinni että vieraille tarjoaisin karppiruokaa, ei ei, vielä mennään enemmistön määräämällä ruoalla :)
 
Pieniä iloja: huomasin tänään, että mulle mahtuu pitkästä aikaa avainrenksu nilkkaan ilman, että tuntuu jalka menevän kuolioon. :LOL: Ja toinen: meidän tilaamat superd-vitskut saapuivat uk:sta. Jee!! Pääsen koekaniiniksi pco:n hoitoon d-vitamiinilla (henkilökohtainen eksperimentti, ei lääkärin valvonnassa).

Sari1968// Ei mun mielestä kuulosta tutulta, mulla ainakin energisyys ja virkeys lisääntyy karpatessa. Vaan en tiedä, voiko toiset reagoida eri tavoin.
 
Pieniä iloja: huomasin tänään, että mulle mahtuu pitkästä aikaa avainrenksu nilkkaan ilman, että tuntuu jalka menevän kuolioon. :LOL: Ja toinen: meidän tilaamat superd-vitskut saapuivat uk:sta. Jee!! Pääsen koekaniiniksi pco:n hoitoon d-vitamiinilla (henkilökohtainen eksperimentti, ei lääkärin valvonnassa).

Sari1968// Ei mun mielestä kuulosta tutulta, mulla ainakin energisyys ja virkeys lisääntyy karpatessa. Vaan en tiedä, voiko toiset reagoida eri tavoin.
Saattaa olla väsymystä vkonlopun töistä tai sitten flunssa iskemässä. Nyt nukkumaan niin ehkä se siitä.Öitä kaikille !
 
Ooo
Mulla ollut aika kaamea ja väsynyt olo jo jonkin aikaa, melkein tiedän, että tää on stressiä ja ahdistusta vanhempien hoidon järjestelyistä. Mutta olen niiiiin väsynyt, että mietin pitäisikö mennä ihan kilpirauhashormonitutkimuksiin... Eilen olin mukana hoitosuunnitelman teossa ja söin sämpylää ja vielä risottoakin. Ei jaksanut viedä enää mukanani omia eväitä kun mieli oli muutenkin ihan täynnä kaikkea muuta. Mutta olisi ehkä pitänyt, sillä syömisistä tuli vielä lisää pahaa mieltä :| Illalla mies haki lohduksi kebabsalaatin sentään.

Tilasin hiilaritonta leipää ja lisää atkins-patukoita. Molemmat kelvollisia, nuo patukat on ihan todella hyviä. Paahtispaloissa 2,7g hiilareita ja patukassa 3g. Leipää nyt voisi tehdä itsekin, mutta tämä oli tosiaan helppoa ja hyvin pienillä hiilareilla selviää, saa aamuisin ihan normaalisti paahtoleipää!!
 
Ooo
Taas niiiiin kiitollisena "työmaakeittiön" henkilökunnalle :flower: Ihanaa pestokanaa ja kesäkurpitsasalaattia, niin hyvää. Olen onnellisessa asemassa, ei tarvitse miettiä eväitä. Pitää ihan hehkuttaa.
 
"Minttu-79"
Tuli tänään kokeiltua karppilasangea,oli hyvää.
Paistoin ensin sipulia ja jauhelihaa pannulla,lisäsin puoli putkiloa tomaatti pyreetä.
Juustokastikkeen sovelsin niin että kattilassa keitin kermaa,täysmaitoa,tuorejuustoa ja juustoraastetta.
Levyinä mulla oli kesäkurpitsa suikaleita.
Kesäkurpitsat jäi ehkä aavistuksen liian koviksi ja lasagnen rakenne ei tietenkään ollut täysin sama kuin alkuperäisen version mutta makueroa ei juurikaan originelliin ollut=)
 

Yhteistyössä