❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@kiuski olipa kurjia uutisia. o_O Mutta mahtavaa jos inssejä ei tehdä vaan tekemisen ilosta vaan pääsette ivf:ään. Mahtavaa ettei siellä ole jonoja! On kyllä erilaiset tilanteet eri kaupungeissa.

@Yuna iso halaus. <3 Mun tulee niin ikävä teitä. Mutta mä kyllä myös nostaisin metelin tosta teidän kohtelusta.

Mä jään tänne pyörii vielä pitkäksi aikaa. En uskalla pois.
 
@Lumi87 siellä vaan viivat vahvistuu :love:

Mä vedin eilen kunnon itkupotkuraivarit. Miks kaikki narkit ja alkoholistit saa lapsia, mutta me ei. Miks pitää olla niin hemmetin vaikeeta tollanen yksinkertainen juttu mihin ihminen on luotu? Jos mä en osaa edes lisääntyä niin mitä muutakaan mä osaisin? :poop:

Onko muuten preglynin sivuoireissa pahoinvointia? Mua on nyt 3päivää oksettanut ihan huolella sen jälkeen kun pistin.
 
@kiuski olipa kurjia uutisia. o_O Mutta mahtavaa jos inssejä ei tehdä vaan tekemisen ilosta vaan pääsette ivf:ään. Mahtavaa ettei siellä ole jonoja! On kyllä erilaiset tilanteet eri kaupungeissa.

@Yuna iso halaus. <3 Mun tulee niin ikävä teitä. Mutta mä kyllä myös nostaisin metelin tosta teidän kohtelusta.

Mä jään tänne pyörii vielä pitkäksi aikaa. En uskalla pois.
Mun puolesta saat olla täällä vaikka synnytykseen asti <3 Sano vaan kun sut saa lisätä plussanneisiin! Ajattelitteko mennä varhaisultraan?
 
@kiuski mua ekan pregnyl kerran jälkeen oksetti pari päivää, tokalla kerralla ei. On mun mielestä pregnylin oireita. Ja noita samoja mietteitä olen pohtinut... Että miten sellaiset ihmiset saa lapsia jotka ei lapsista pysty edes huolehtia. Mutta mä uskon vahvasti, että teidän plussa on tulossa. <3

@Yuna ei vielä uskalla olla plussannut. :) soitan alkuviikosta gynelle ja kysyn lugeista ja varaan samalla ultra-ajan. Pakko tietää aikaisessa vaiheessa onko edes normaali raskaus. Ja ihanaa että täällä saa olla. <3 esikoisen aikaan sitä hyppäs suoraan odottajiin eikä osannut pelätä mitään - ihanaa että senkin sai kokea mutta kahdeksassa vuodessa on tapahtunut niin paljon että asenne on paljon varovaisempi.

Noi luget mietityttää. Muistelen gynen sanoneen että niitä voi hyvin jatka plussan jälkeen vielä sen mitä riittää. Mua mietityttää mitä tapahtuu niiden jälkeen? Mutta kai istukka ois siinä vaiheessa jo siinä mallissa ettei keltarauhanen auta enää? Kun ei oo ihan luomuhommat menossa niin tässä on kyllä kaikenlaisia kysymyksiä..
 
Viimeksi muokattu:
@Lumi87 ONNEA!! Ihana kuulla plussauutisia, toivo herää itselläkin. Mä jatkaisin noita lugeja ite kyllä niin kauan kunnes on varmaa että istukka hoitaa asiansa. Oon lukenut että jopa viikoille 11 astikin.. Siis toki gynen kanssa keskustellen ensin.
@kiuski Hyvä että pääsette heti asiassa eteenpäin!! Ei mahd. turhia kokeiluja inssin kanssa.
@Edvina Tervetuloa!

Mulla alkaa jo juilia vauvankämpässä menkkamaisesti tuttuun tapaan. Liekö mulla sitten tuo luge annos liian pieni (1 tabu alakautta/ pv) ja menkat puskee taas liian aikaisin läpi. Ärsyttävää. Menkkoja siis ootellessa. o_O
 
Soitin aamulla Naistenklinikalle. Puhelimessa ollut henkilö ei osannut vastata mun kysymyksiin mutta äsken sieltä soitti ihana hoitaja. Huominen aika on peruttu ja jos huonosti käy, täytyy gynen tehdä uusi lähete ja 3kk kuluessa täytyy päästä käynnille. Kun raskaus on hoidoilla alkanut niin ei saada mitään vuoden karenssia (joista olen lukenut), vaan päästään heti hoidon piiriin.

Soitin myös sinne yksityiselle gynelle ja varasin kolmen viikon päähän ultran. Lugeja voi jatkaa kuulemma vielä vaikka viikon, todennäköisesti voisi nytkin kuulemma lopettaa muttei aiheuta haittaa jos käyttää.

Tiiättekö mä oon tehnyt niin monta testiä etten uskalla edes miehelle kertoa, nimittäin 17kpl. Pitäisi lopettaa, kun huomaan stressaavani kun viivat ei ole ihan tasavahvat ym., mutta ei mulla ole mitään mihin verrata niin kannattaisi varmaan lopettaa. Ihan hullun hommaa kun ei voi uskoa edes vaikka viidennestä tai kymmenennestä testistä. Yhden digin aion vielä viikon kuluttua tehdä.

Jään tänne taustalle lueskelemaan. Huomaan olevani tosi herkillä. Sairaalan kätilö kun onnitteli purskahdin itkuun, pelkään kamalasti että jotain pahaa tapahtuu ja samalla yritän ajatella, että suurinosa raskauksista menee kuitenkin hyvin. Katselin aamulla esikoista eskariin viedessä kaksilapsista perhettä ja mietin, mikä ihme, että niin monella ihmisellä on useampi lapsi. Maailman luonnollisimmasta asiasta on vuoden kuluessa tullut mieletön ihme.

Kiitos teille kaikille vertaistuesta. <3 Se on ollut suunnattoman arvokasta. Toivon teille jokaiselle kevään tuovan ihmeitä eteen. Ja @aavalvar tsemppiä huomiselle ensikäynnille!

@MMiHa mulla luget oli 2x200 iltaisin eli tuplat sun annokseen verrattuna. Tosi erilaisia annoksia tuntuu olevan eri ihmisillä?

@Yuna siirrä vaan mut plussanneisiin. Pääseehän sieltä pois jos jotain käy.

(Kuvassa tämän aamun apteekkari)
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet86
Hei ihanat naiset! luen teidän kuulumisia paremmalla ajalla :) mutta tässä mun kuulumiset täällä alkoi lauantaina menkat :D on kyl niin niukat.. ja nyt siis kp3.. mut ei kyl haittaa yhtään et niukkaa vuotoa.. oikeestaan lauantain jälkeen ei oo pahemmin vuotanut.. tänään kävin ultrassa ja kysta litistynyt.. ja nyt on gonal f 300iu kynä kaapissa ja pistän sitä sitten 50iu kp 5 alkaen ja kp 11 on ultra sitten :) ihme kyllä ei tuntunut missään kun menkat alkoi.. kai tähän rupee
jo turtumaan..

@Lumi87 oikein super paljon onnea!! :love: ja hyvin viivat vahvistuneet (y) tuuhan kertoilemaan kuulumisia ja mun puolesta saat kirjotella tänne aina kun siltä tuntuu :)
 
Viimeksi muokattu:
Wau onnea @Lumi87 :love: ja tosiaankin tarrasukkia!!

Mulla alkoin menkat kuitenkin, jopa päivän ajoissa eli nyt Kp4/28

Ne mun oireet mitkä oli, oli todella omituisia, ruokahaluttomuus jatkuu, eikä edes finnejä ole ilmestynyt. Mulla on yleensä naama n. viikon verran kierrosta ok (ovulaation aikaan), muulloin täynnä finnejä:unsure:. Oonkin kironnut, että en kestä finnejä enää, sillon kun oli ehkäisy niin oli naama kunnossa ja nyt kärsin ihan turhaan finneistä, kun ei lastakaan suoda:(.
Oon varma että jotain yritystä siellä tapahtui, ehkä se ei vaan jostain syystä kiinnity/pysy siellä..täytyy mainita polille epäilyksestä :D
 


12/2016
diadora (28) | 2. lapsi | yk 14
haaveilija-31 | ya 12/-12

01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16
 
Voi @Lumi87 miten ihanaa, onnea :love::love::love:

@MMiHa toivotaan että kämpässä juilis ihan muut ku menkat!

@Karkki95, teitkö testejä viime kierrossa? Mietin että jos oli pysymisessä ongelmia niin olis näkynyt varmaankin testeissä? Kannattaa otaa varmaan joo polilla puheeksi jos niillä olisi sieltä jotain kerrottavaa!

Mun hyvä olo jatkuu osittain, ainoa että nyt tämän tiedostamatomuuden putken lopetti tiputtelu ja "menkat". Olin ajatellu että niiden pitäis alkaa täs nyt parin päivän päästä joten tiputtelu tos 5pv sit ei ollu mitenkään outoa. Päätin sit kattoa että millonkas mun edelliset menkat oli ja siitäkös sit taas riemu ratkesi :ROFLMAO: olin laskenut melkeen parilla viikolla väärin. Nyt tiputtelu alkoi 2-4dpo. Ensin aika runsaana (mielestäni) ja nyt sit on hilliintyny sellaseks tavalliseks mitä aina on. En usko että olen ovuloinut tässä kierrossa ollenkaan kun toi tiputtelu alko noin nopeesti ja ei oo mitään muuta ku elämäketutus päällä :LOL: mut ens kierrosta otan terolutit ja sit sen jälkeen kun vuoto tulee kunnolla niin pääsen alottamaan letrot. Ainakin on suunnitelma ja se helpottaa.

Välillä sitä mietin, kun kaikki sanoo, että hoitoja on ja harva kuitenkin loppupeleissä jää ilman lasta. Mutta jo se, että ollaan sen ~20 % joukossa jotka ei raskautunut ekana vuonna se, että miten me nyt sit kuuluttais siihen loppuun 19% jotka saa vauvan? Tai, suurella todennäkösyydellä meillä olis se jo mut shit happens ja ei ole (eikä näy). Mistä sitä tietää tuleeko sitä edes?
 
@Lumi87 ei mikään ihme että haluat varmistella testeillä että kaikki on ok, mutta ihan totta mitä itsekkin sanoit että on varmaan aika stressaavaa. Et pysty kuiteskaan tekemään mitään enempää, niin ehkä parempi vain yrittää nauttia kaikesta :)

@Kinder_Kitty ja @Karkki95 pahoittelut menkoista!

@rosmarin no sepä se! Välillä sitä kyllä miettii että mitä jos ei saadakkaan ikinä lasta? Tänään just tajusin että alotin täälläkin ensin ketjussa "lievää vauvakuumeilua", siitä "esikoisesta haaveilijat" josta lähdin kun tajusin että kaikki muut saa tosta noin vain lapsia, nyt täällä ja kävin jo kurkkimassa ivf-ketjussa. Mitäs sit? Ikuisesti lapsettomat?

Mut tähänkin käy sanonta: kaikki muu on paskaa paitsi kusi :poop:
 
@Lumi87 ei mikään ihme että haluat varmistella testeillä että kaikki on ok, mutta ihan totta mitä itsekkin sanoit että on varmaan aika stressaavaa. Et pysty kuiteskaan tekemään mitään enempää, niin ehkä parempi vain yrittää nauttia kaikesta :)

@Kinder_Kitty ja @Karkki95 pahoittelut menkoista!

@rosmarin no sepä se! Välillä sitä kyllä miettii että mitä jos ei saadakkaan ikinä lasta? Tänään just tajusin että alotin täälläkin ensin ketjussa "lievää vauvakuumeilua", siitä "esikoisesta haaveilijat" josta lähdin kun tajusin että kaikki muut saa tosta noin vain lapsia, nyt täällä ja kävin jo kurkkimassa ivf-ketjussa. Mitäs sit? Ikuisesti lapsettomat?

Mut tähänkin käy sanonta: kaikki muu on paskaa paitsi kusi :poop:
Oisko joku "Ikuisesti lapsettomat ja kaikkia helposti raskautuvia vihaavat katkeroituneet ämmät" -ketju? Mä oisin mukana!
 
@kiuski niinpä! Itse en alottanut noista mut tunnistan kyllä samat vaiheet ja suunnilleen samoja ketjuja on tullut luettua. Nyt oon lähes kokonaan lopettanut noiden lukemisen kun välistä tulee niin paha mieli kun ihmiset ei vaikuta ymmärtävän kuinka vaikeeta tää toisille voi olla. Tarkoitan nyt että osa on täällä kuukauden/kaksi ja onnistuu, sit niitä plussatestikuvia jaetaan joka keskustelussa kymmenen kertaa. Ja ihan varmasti ovatkin ikionnellisia, mutta itsellä tulee aina katkera ja surullinen olo. Toisten ei tarvitse yrittää edes. Tässä prosessin aikana oppinut kyllä ottamaan muut huomioon - koskaan ei tiedä mitä muut käy läpi ja parempi puhua varovasti ku huudella kovaan ääneen. Täällä sitten mun mielestä ihan velvollisuuksiin kuuluu jakaa niitä kuvia kun niitä vihdon ja viimein saa :LOL: mutta, tämä on nyt osa mun katkeruuta ja keino suojautua kaikkee tätä paskaa vastaan.

Vähän hörähtelin täällä kyl tolle sun viimeiselle, niin kurjaa ku se onkin niin täysin totta! :poop:

@Yuna Joo, mä oon mukana myös! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Edvina
Oon ite kans käyny lukemassa tuolla tuota ivf ketjua sitä oon lukenut jo jonkin aikaa... sielläkin monella pitkä taival takana ja epäonnistumisia enemmän kuin kelleen toivois.. se mua pelottaa kaikista eniten et mitäs jos on jo pian ivf hoidot eessä ja kun se tosiaan on se ainoa vaitoehto enää mitä jää jäljelle ja se pelottaa.. mitä jos ivf:kään ei auta.. ohan tää ihan turha miettiä tämmösiä.. oon aatellut et jos 3ivf hoidolla ei tuu tulosta niin sit varmaan säästetään rahaa ja mennään jossain vaiheessa yksityiselle... ja ehkäsyä ei kyllä oteta käyttöön..

luin omaa kantaa niin suunnitelma on siis ovulaation induktio pistoksilla ja siis ihan kotona hoidetaan hommat perinteiseen tyyliin.. eli sitä samaa :D mut uusilla lääkkeillä :) jännä nähdä millasia sivuvaikutuksia tulee..toivottavasti ei mitenkään pahoja..
 
En muista olenko tätä ikinä sanonut, mutta mulla on yksi tuttu pariskunta jotka olivat seurustelleet 3kuukautta siinä vaiheessa kun me alettii yrittämään lasta. Samaan aikaan heille sattui pieni lipsahdus kun tämä tyttö unohti ottaa e-pillerin, noh siitä ei kuitenkaan tullut mitään ja voi vttu sitä itkun määrää kun ei oltukkaan raskaana! No eikö sitten heti ensi kierrosta pitänyt ihan yrittämällä yrittää ja kappas johan sitä oltiin paksuna! :mad: Nyt se niiden muksu on joku 6kk vanha. Miten epäreilua tää voi olla? Toivottavasti sillä naisella on ikuinen hiiva ja miehellä pieni muna tai jotain muuta vastaavaa :whistle:
 
@kiuski no huhhuh... täällä yritystä takana sen 2v3kk-4kk et ei auta juu vaikka oon itkenyt silmät päästäni monet kerrat... kyllä kaikki muut raskautuu pilsujen käytöstä huolimatta... ja keskenmenosta laskettuna yk9.. et pikkasen alkaa tuntumaan vaan siltä et katotaan nyt miten käy tuleeko sitä lasta vai ei.. mut kaikkeni aion yrittää... miksei vaan ittekki vois kuulua siihen helposti raskautuvien ryhmään.. se oiskin niin ihanaa kun vaan joku päivä tajuis et oonkin raskaana :D tai no kylhän se eka plussaus menikin niin koska en yhtään aatellut ja odottanut et nyt on tärpänny vaikka yritystä olikin sen 1v4kk tai jotain semmosta en mää voinu aatella et minäkö raskaana joskus....
 
@kiuski hahaha niin tuttua toi manaaminen :whistle: saattanut joskus ehkä itsekin harrastaa sitä. Ja välillä oon jopa miettinyt nopeesti-onnistujista, että ei niillä voi olla yhtä hyvä ja vakaa parisuhde, hyvä elämä ja salee ei ees selviäis mistään vastoinkäymisistä - toisinkuin me. On sitä ihminen kummallinen välillä....

Ja toinen, mä oon ihan pehmopää tän asian kanssa. Yleensä kyl etin oikeeta ja luotettavaa tietoa mut heti ku koskee vauva-asioita niin mulle statistiikkaa on eri foorumien osallistujalistat joissa kaikki onnistuu ekalla ja ihan muutamalla menny vaan se vuosi. Ja uskon jopa ovulaatiotestimainoksia, jossa parhaimmillaan on luvattu että 80% onnistuu ekalla yrittämällä kunhan vaan varmistaa ovulaation :D
 
mää en mitään muuta toivois kun sitä et mun keho rupeis ovuloimaan joka kierrossa... mut saas nähdä.. mut ainaki kierrot lyhentyny ihan kauheesti :) joka on jo loistava juttu :).. no eiköhän se jossain vaiheessa natsaa ehkä kuhan vaan pupuilee säännöllisesti.. ärsyttävää vaan kun periaatteessa pitäs koko kierto hommailla joka toinen päivä tai ei nyt ihan koko kiertoa :D kun ei oo varmaa irtooko se munasolu.. tai jos se viivästyy se ovis sit sekin kun monet aattelee itsestäänselvyytenä et jos o-plussa tulee et se tarkottaa ovista no ei se niin mee ovis voi jäädä tulematta..
 
@Kinder_Kitty, mä en enää ees oikeen uskalla kuvitella näkeväni niitä kahta viivaa siinä samperin kusitikussa. Alussa sitä oli niin toivoa täynnä ja jakso olla jopa ilonen niiden puolesta jotka pösähti paksuks ekalla "yrittämällä" (en tiedä voiko kuukauden yritystä oikeesti sanoo yrittämiseksn) :LOL:
 
@rosmarin no eihän sitä voi ees verrata siihen mitä se on se yrittäminen kun yrittää vuosia.. eihän siinä kuukaudessa ees pääse yrittämisen makuun :D ja nyt sitä yritystä on välillä kyllästymiseen asti :D tai no ei kyllästymiseen.. mut välillä iskee se et jaa ovis tikku näin tumma niin pitäskös sitä taas mennä tonne vällyjen väliin :D vähän tiekkö tulee sellanen et kuitenkaan ei nappaa niin eiks vois olla vaan yrittämättä... mut sit taas kun on hoidoissa niin pakko sitä on sata lasissa vaan yrittää.. koska sitä piikittelee ja syö kaikenmaailman hormoneja .. niin täytyyhän sitä nyt yrittää.. mää kyl niin ootan kesätaukoa sillon en varmasti tikuta ovista :Dtulee jo ovistikut korvista pihalle :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä