***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

ONNEA Ammulle suloisesta pikkuisesta :flower: Kiitos myos, kun jaksoit jakaa meidan kanssa rohkaisevan synnytys tarinasi. Antoi ainakin minulle uskoa, etta ei se synnytys ehka sittenkaan ihan niin kamalaa ole :D Itse odotan esikoistani ja kovasti mielessa pyorii tuo synnytys.

Betoni mamma: Meilla on sitten sama laskettu aika ja painoarvioksikin on mun vauvalle annettu ihan sama, jos tulee ajallaan =) Saanko udella, etta minne olet menossa synnyttamaan?

[/b]Rypale: Meilla muuten myos sama LA =) Saako tuota "ihme teeta" apteekista vai mista sita ostit? Makin haluasin kokeilla vaikka en enaa jaksa poppas konsteihin juuri uskoakkaan. Mutta, jos se tosiaan auttaisi sitten synnytysta ja siita palautumisessa, niin olisihan sekin jo jotain.

Taalla puhuttiin siita, etta lepo ja stressittomyys nopeuttaisi synnytyksen alkamista. Musta tuo kuulostas kylla ihan loogiselta. Ja sitten rupesin viella miettimaan etta, kun itseani on vasyttanyt ja laiskottanut niin kauheesti viime aikoina, etta olisikohan se enne sitten jostakin? ] Taitaa olla vaan toive ajattelua.

Ilta on mennyt sangyssa loikoillessa ja mahalle parempaa asentoa etsiessa...LOL. Ei supistuksia eika jomotuksia. Vauva senkun vaan hikottelee mahassa tyytyvaisena, etta eipa taida olla lahto edessa tanakaan yona. Taalla taidetaan kanssa menna tuon vauvan haku reisuun kanssa yli juhannuksen niin, etta humpsahtaa.

Tuosta hikasta piti viella kysya, etta onko teidan vauvoilla paljonkin esiintynyt hikkaa? Mun vintiolla tuntuu olevan hikka vahan valia ja ma olen jo ruvennut ihan huolestumaan asiasta, kun holmo paastin taas mielikuvitksen valloilleen ja rupesin sitten jo miettimaan, etta mitas, jos sille reppanalle on tullut joku pakkoliike juttu. Mutta kuulostaako normaalita, etta vauva hikottelee monta kertaa paivassa?

Ok, ma rupean nyt tylsistyttamaan itseani lisaa ja katsomaan tolloa :LOL: Hyvia oita kaikille!
 
"Ihmeteetä" ;) ostin luontaistuotekaupasta. Se on sis sellasta hadutettavaa. Ihan on hyvän makusta, kuhan ei laita liikaa hunajaa ( :headwall: )...

Hikka on meijänki kaverilla vähän väliä. Se hikkahan liittyy hengitysharjotuksiin, jotka valmistelee keuhkoja. Eli se on ilmeisesti vaan hyvä. :)

Että on taas levottomat jalat! Varmaan kuukauden, ellei kaks, on ollu jo ok, mut nyt sit taas... :kieh: :kieh: :kieh: Voi tätä raskauden ihanuutta!

Kylkiksellä on muuten kyllä varsin komee pötsi! ;)

rypäle 38 (+1, näin yötä ku mennään)
 
Huomenta!

Aamuvirkkuna täällä ensimmäisenä tänäkin aamuna....tosin en tiiä ehdinkö edes nukkua. Yö meni neidin oksennuksia siivotessa ja pesukone laulaa. Meillekin taisi tuo mahapöpö löytää tiensä.....YÖK!
Neuvolassa kävin eilen, kovasti täti oli ihmeissään kun sinne vielä lyllersin. Mutta eipä synnytyksestä tänäkään aamuna merkin merkkiä. Tuleva kummi-täti lentää Suomeen viikonlopuksi, joten jollakin keinoon tämä pirpana pitäisi saada syntymään siiheksi.
Jospa noudattaisi veljen ja siskon kaavaa....eka 4 pvää yli ja toka 5pvää yli ja syntyisi viikonloppuja.
Täällä kuulema odotetaan 41+3 ja sit ruvetaan käynnistelemään.

AMMU :hug: ONNEA aivan ihastuttava pikku-prinsessa. Synnytystarinasi oli mukavaa positiivistä luettavaa. ONNEA KOKO perheelle!

VELV...taitaapi olla sitten seuraava vai liekö jo mennyt nyytin hakureissulle levollisin mielin nyt kun poikakin voi jo hyvin.

Tänään ajattelin siivota kämpän putipuhtaaksi....jospa tämä pirpana ei vaikka halua tänne sotkun sekaan :LOL: kaikkea kun on pakko kokeilla :kieh:

Toivon ja odotan niin kovasti suppareita,suppareita.....meille kaikille!

Tintti ja Molla 40+1
 
Huomenta :flower:

Tänään olisi sitten "eräpäivä" eli vauva voisi luopua jo yksiöstään =)

Mun sisko yllätti illalla ja soitti ja pyysi tuon meidän kuopuksen sinne tänään ja palauttaa hänet vasta huomenna.. tunnin päästä pitäs lähtee viemää. Mitenhän sitä osaa olla kun tuo tyttö on ollut yhden kerran yökylässä viime vuonna ja ikää on 5v. Saanpahan levätä oikein kunnolla!!

Viimeyön sain nukuttua ihan kohtalaisen hyvin 2 vessareissulla selvisin. Tänään voisin yrittää touhuta oikein kunnolla nyt päivästä että sais joitakin suppareita aikaseksi (tää mamma on jo lopeen kyllästynyt tähän olotilaan )

Nyt pakkaamaan likan tavarat ja menoksi :wave:

Kaalimaankakara rv 40+0 :D
 
Huomenta!

Yhdessä kasassa ilmoittadutaan täälläkin. Yö meni taas päin...Hirvee närästys vaivas melkein kaks tuntii eikä meinannu renniet siihen auttaa. Mä oon ollu ihan veto veks viime päivät. Löhönny vaan ja tuijottanut töllöö sekä vetänyt parin kolmen tunnin päikkäreitä aivan räkä poskella. Tietysti onhan tässä ollu noita sadepäiviä - ja "maallahan" sadepäivinä nukutaan. Olo alkaa muutenkin olla aika tukala, selkää jomottaa välillä niin, että tekis mieli soittaa synnärille ja valittaa sen verran lahjakkaasti että pääsis käynnistykseen.

No, onneks tää olotila ei ole pysyvä. Alkaa vaan risoo taas noi utelut ja kyselyt, että milloin meinasit synnyttää tai kommentit ai, sä olet kasassa vielä. No, miltähän näyttää vai pitäiskö pokkana vastata ei synnytin jo, vajaa 3,5-v sitten - on jääny vaan vähän turvotusta ja eikös se grillauskausikin oo alkanu. Miehenihän tilas täks päiväks lähdön, mutta luulenpa että tää rouva joutuu pettymyksen tuottamaan. Ei tässä mihinkään lähdetä, korkeintaan ruokakauppaan.

Ja ei kun aamupalalle, jos jotain sais kurkusta alas - tuntuu että alkaa taas närästämään. :(

Maamuska 39+4
 
Onnea Ammu ja tervetuloa sorbetti :D

Tänään olis mulla tiedos koiran trimmausta ja kaverin kanssa leffaan, eli kiwa vähä niinku muuta tekemistä päivä :D

iiiih ylihuomenna äippäpolille..iiih ja silloin rv39 tasan

Taavi-Lotta rv38+5 :heart:
 
Ensinnäkin hurjan paljon onnea kaikille vauvautuneille! :heart: :flower:

Onnellisena ilmoitan minäkin, että meille syntyi viikko sitten 4.6. aamuyöstä (rv 38+5) pieni prinsessa, mitat 49 cm ja 3032 g! Kaikki meni hurjan hienosti siihen saakka, kun hän oli parin tunnin ikäinen. Sitten hänen vointinsa huononi äkillisesti (tällä hetkellä arvellaan, että kyse oli synnytyksen aikana saadusta infektiosta) ja hänet vietiin tehohoitoon. Siellä hän vietti 5 päivää, ja nyt hän on Jorvin sairaalan lastenosastolla (koska sekä Kättäri että Nkl ovat täynnä), josta toivottavasti pääsee kotiin ihan lähipäivinä. Äidin ja isän huoli on ollut ihan valtava, mutta onneksi nyt kaikki näyttää jo oikein hyvältä. Kotiinpääsyn ehtona on, että hän oppii syömään itse - neiti kun on nyt tottunut siihen, että masu täyttyy nenä-mahaletkun kautta ilman sen suurempia ponnisteluja :D Imetysharjoitukset jatkuvat tänään, toivotaan parasta... Onneksi maitoa tulee kuin paremmankin sortin lypsylehmästä :)

Joka tapauksessa tyttö on aivan ihana pieni söpöliini, joka jaksaa jo virkeästi tarkkailla ympäristöään. Miehen kanssa pohdimme, että tämän koettelemuksen jälkeen ei varmaan koliikki tms. enää kyllä tunnu missään... Uskoo ken tahtoo, muistuttakaa sitten tästä kun marisen asiasta parin viikon päästä :)

Pitkää pinnaa ja voimia jakautumista vielä odottaville, ja kaikille ihanaa kesäpäivää!!
Tintti :heart:
 
Tintti74 Onnea roppa kaupalla pikkuisen johdosta :flower: Oli varmasti pelottavaa, kun pienokainen joutuikin sitten tehohoitoon :'( Onneksi kaikki kaantyi kuitenkin parhain pain ja neitokainen voi hyvin! Toivotaan etta han oppii tuon syomis puolen nyt sitten nopeasti ja paasette vauvan kanssa pian kotiin =)

Ihanaa saada naita vauva uutisia tanne. Millonkohan sita paasee itse tosi toimiin? Malttamaton olen :ashamed:
 
Onnea minunkin puolestani vauvan johdosta :flower: Kyllä varmasti arvot elämässä menee hetkeksi eri järjestykseen, kun joutuu moisen ruljanssin käymään heti alussa läpi! Mutta nyt ilmeisesti olette jo voiton puolella, hienoa =)

Jaahas ja täällä ois sitte se LA ja tuntuuko missään..nouuuppp!! Kohtalontoverille eli Kaalimaankakaralle nostan maljan tästä hyvästä (ja oliko muitakin??)..jospas alettaiisiin nyt vihdoin ja viimein tosi toimiin, mitäs tässä suotta enää vitkutellaan
:LOL: . En olisi uskonut olevani vielä yhdessä koossa..olin aivan varma, että synnyttäisin pari viikkoa enne LA..toiveajattelua ja aikaslailla kuluttavaa sellaista!!! Kunto on edelleen mitä mainioin tilaani nähden, mutta yläpäässää alkaa jo naksua aika tavalla...hyvä, etten kahvikupilla tempaissut ukkoa eilen otsalohkoon, kun tuli kujertamaan, että "onko meillä huomenna synnytys edessä"..olin viitta vaille sanomassa, että "mitä v***a, onko äijälle kasvannut kohtu yhdessä yössä, kun puhut tollasta paskaa...MEILLÄ ei ole synnytystä edessä, vaan ja ainoastaan MINULLA!! Onneksi sain pidettyä turpani kiinni ;)

Nyt sitten vaan odotellaan ja odotellaan. Jos lähtis vaikka kirppikselle serranojen jälkeen =) ...hei muuten, onko kukaan lmuu ähestulkoon koukussa tohon sarjaan =)??

Ja tohon hikkakyselyyn...tällä vauvelilla sitä tuntu olevan aikasemmin ihan kamalan paljon, 3-4 kertaa päivässä. Nyt tahti on huomattavasti hiljentynyt, olisikohan syynä se, että lapsivesi on kuulemma vähenynyt aika tavalla..mene ja tiedä sitten.

Mukavaa päivää kaikille! Täällä Oulussa paistaa aurinkokin pitkästä aikaa, vaiks kylmähkö keli onkin, kiva kiva!!

-Suuren päivän saavuttanut Melodi 40+0
 
Onnea kaikille tässä välillä vauvautuneille! :flower:

Vauvauutisia täältäkin.. :heart:
Perjantaina 6.6. syntyi suloinen, tummatukkainen poikamme 52 cm pitkänä ja 3400 g painoisena. Pipo 36,5 cm.. =)
(ei ollutkaan siis kovin suuri vaikka sf -mitta huiteli omissa lukemissaan)

Kotiuduimme eilen.. taas iski pieni tulehdus haavaan sektion jälkeen joten antibioottitipassa meni pari päivää sairaalassa.
Vauva on pieni unelmapakkaus, nukkuu reippaasti ja syö hyvin. Tällä kertaa lähti imetyskin käyntiin hyvin.. eli omilla eväillä mennään.. täällä siis kaikki hyvin!

Tsemppiä tuskaisille viime metreille mahojensa kanssa vaikeroiville. :hug:
(tosin ei se vielä itselläkään ole palautunut eli kokoa on ja tunne että siellä vieläkin joku asustelee.. ;) )
 
Tintti74 paljon onnea tytöstä! :flower: Sitten kun tän oman ulos saan ja ulos päästään, tulen ahdistelemaan sua nurkille, naapuri ;) Toivotaan että tytön vointi kohenee kun tissi alkaa maistumaan!

Täällä ei saatu yön aikana synttärilahjaa, ei edes supistuksen muodossa :whistle: Onkohan mussa jotain vikaa? Pitänee vissiin ruveta käyttämään extremekeinoja, tai sitten ajattelin vääntää tänään niin monta piirakkaa ja pullaa aamupäivällä, että iltapäivällä olen synnyttämässä kun syöjät tulis :p

Kyl tää tästä :headwall:

Elppa & Antsa 41+1
 
Ammulle, Tintti74lle ja äitiäitiäitille PALJON ONNEA VAUVAUTUMISESTA :flower: :heart:

Tintti74 Tiedän, että on rankkaa pelätä pienokaisen vuoksi. Onneksi teillä näyttää jo kaikki hyvältä. Toivottavasti imetys lähtisi onnellisesti käyntiin. Mutta älä stressaa, jos se tuntuu hankalalta. Hyvin tuo meidänkin esikko on pullolapseksi kasvanu :D

Mahakkaille paljon tsemppiä tuleviin päiviin. Toivottavasti moni pääsis jo synnyttämään :heart:

No niin. Neitokaista nyt sitten syöttämään :wave: Ekat yöt meni tosi hyvin 4h syöttövälillä. Nyt on sitten aamuviidestä tankannu tunnin välein. No kasvaa vaan kun tankkaa :heart:
 
Onnea hurjasti vauvautuneille!! :flower:

Itellä oli tosiaan eilen la. Mulla on hiukan kutissut käsiä ja jalkoja. Eilen kävin sitten verikokeessa, maksa ja sappihappo-arvoja mitattiin. Soitin äsken neuvolaan ja maksa-arvot oli kohollaan. Sappihappoarvot ei ollut vielä tullut. Neuvolan terkkari sanoi, että tällä viikolla pitäs päästä äitipolille ja voi olla, että synnytys käynnistetään, koska vauva on jo yliajalla ja koko arvio huitelee neljän kilon tietämissä. Vielä pitää oottaa sappihappoarvot ja sen jälkeen päätetään, mitä tehdään. Hiukan rupee jänskättää, jos synnytys käynnistetään. :eek: Toisaalta olis kyllä mukava saada nyytti jo syliin. :D

Mandariini 40+1
 
Hurjasti onnea vauvan saaneille -ihanaa!!

Tänne omaan napaan ei kuulu mitään uutta... Masuasukki on edelleen vilkas liikkumaan, eli taitaa viihtyä yksiössään hyvin toistaiseksi. Eilen nlalääkäri tsekkasi alakerran tilanteen, joka oli hänen mielestään ennallaan. Ei siis mitään uutta auringon alla. Ja odotus jatkuu...argh

Mouse, tasan 38 :)
 
Onnea kovasti Tintti ja äitiäitiäiti!!! :flower: :flower: Toivottavasti Tinttikin saa pienokaisensa pian kotiin. :heart:

Tänne ei mitään erikoista, menkkakipuilu jätti mut illalla ja yö meni sikeän unen merkeissä. Noh, jussina sit synnyttään |O

Cara ja Myy 39+6
 
Stressitön löhöily kuulostaa kyllä hyvältä :D Toisaalta oon kyllä huomannu että sopivassa määrin kun kävelyllä käy niin tuntuu supistelevan sen jälkeen, että puolensa sekä oleskelussa että liikkumisessa :)

Kävin neuvolassa taas äsken, ja paino oli laskenut vähän, toisinsanoen turvotus vähentynyt. Se kyllä näyttää heittelevän puolelta toiselle, välillä on tullu viikossa melkeen kaks kiloo, sit taas häviää saman verran. Viikon päästä on kontrolli äippäpolille, jossa mietitään käynnistystä! Toivoisin kyllä saavani juhannukseksi käärön kotiin :heart: Juhannuksena kun eivät kuulemma ainakaan Oysissä käynnistele.

Onnea Tintti ja äitiäitiäiti :):):):flower: :flower:

Di 39+1
 
Heips,

Onnea myos aitiaitiaille pikku nyytista :flower: Hinoa, etta kaikki meni hyvin ja olette paassyt jo kotiin! Toivottavasti saat viella sen infektion kuriin =)

Taalla on taas melkosen hyvin nukuttu yo ja aamu takana=) Aamusella herasin sen verran, etta kavin lukemassa teidan jutut ja sitten painelin takasin sankyyn ja unille. Tanne ei mitaan muuta paitsi alkaa jo iskemaan vauva kateus, kun muut saa vauvan ja mina en saa edes niita suppareita :ashamed: Mun on pakko kayda ostamassa tanaan sita vadelmanlehti teeta ja kokeilla, jos silla saisi edes yhden supistuksen aikaiseksi.

Tanaan on sitten taas neuvalassa kaynti. Mulla otettiin kanssa viime kerralla sappi-ja maksa arvot, kun mielestani etenkin noi jalkapohjat ovat kutisseet, niin saan nyt sitten kuulla ne tulokset. Sitten ajattelin pyytaa, etta katsoisivat mun hempan kanssa, jos taa vasymys johtuis vaikka hempan laskusta.

Ok. tassa taas kaikki talla kertaa. Oikein hyvaa paivan jatkoa kaikille. Pidan taalla peukkuja, etta saataisiin lisaa nyytinhaku reissuun lahtijoita teista tanaan =)

rv 38+1
 

Yhteistyössä