***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Kävin tsekkaamassa tota toukokuisten ketjua, ja totesin, että aika suurella osalla siellä on vauvat syntyneet rv 40 jälkeen... huoh. Niinköhän tässä sit käy, että yliajalle mennään täälläkin..? Mulla kun oli niit ennenaikaisia supistuksia jo joskus huhtikuun alusta lähtien, ni olin ihan varma, että vauva syntyis etuajassa... vaan ei siltä kyllä nyt näytä. Mistähän sais ostettua roppakaupalla kärsivällisyyttä??

Kärsimätön Mouse 38+5
 
Päivää vaan, uusi viikko taas alkaa :) Kyllille onnittelut pojasta :flower:

Mulla oli ihan järkky yö. Menin nukkumaan 22 ja heräsin vessaan 00.45 sen jälkeen en saanut unta ja sitten 01.06 tuli ensimmäinen supistus ja niitä jatkui aamu kuuten asti mutta kun ei ne olleet niin kipeitä, säännöllisiä kylläkin. Tasan tarkkaan kuuden minuutin välein tuli, osa tuntui nivusissa ja jossain vaiheessa alaselkää poltti mutta sekin meni ohi. Kuuden jälkeen nukahdin ja nukuin pari tuntia sitten heräsin kun mies tuli töistä. Nyt taidan mennä päikkäreille.

Eilen luulin, että tuli lapsivettä mutta ei se sitä ollut kun tuli niin vähän. Ei se ollut valkovuotoakaan jotain lapsiveden ja valkovuodon sekoistusta, tai en minä tiiä :LOL:
 
ONNEA vauvan saaneille! :flower:

Tiivarilta utelen, että miksi ajattelisit, että lapsi jää teidän ainoaksi? Onko teillä periaatepäätös vain yhdestä lapsesta? Vai siksikö, kun ensimmäisen saaminen kesti pitkään? Ajattelin vaan kertoa (kokemuksesta, kuinkas muuten), että joskus seuraavat raskaudet käynnistyy ilman mitään ongelmia. Eli älä vielä luovu haaveista, jos sellasia on... Pakko ei oo vastata, jos koet kyselyni liian henkilökohtaseksi...

Kauheasti tsemppiä tän päivän toimintasankarittarille! Kannattaa muistaa, että aina kyllä onnistaa, kun vaan jaksaa ponnistaa!

Ja vuoro se tulee teille mahakkaillekin, jokaiselle ajallaan!

Pitkää pinnaa lähettää

Ammu ja Tyttö (yli 2 viikkoa jo! :eek: )
 
Ei malttanut vauva odottaa tämän aamun käynnistystä, vaan tulikin maailmaan jo eilen! :whistle:

Vieressä tuhisee pieni prinssi, jonka mittoina 4010 g ja 52 cm, pipa 35 cm.
Synnytys meni hyvin ja kotiuduimme tänään jo 12 aikaan.

Kaikki lähti käyntiin edellisyönä klo 4.00.
Alkoi supistelemaan yhtäkkiä. Puoli tuntia siinä mietin, jotta mitäs nyt...
Mieehn herätin 04.30 ja painelin suihkuun. Mies soitti sit äiteensä tänne ja mie soitin synnärille, jotta täältä tullaan. 05.00 oltiin synnärillä. Supistukset teki jo tosi kipeetä ja tuntu siltä, että sairaalas oli kaikki ihan sekasin... luulivat kai taas, että tulen taas vain pyörähtämään. :D Paikat oli 8 cm auki, kun pääsin siihen tuolille lopulta vängettyä. 06.00 aloin ponnistaan ja poika oli maailmassa 06.07. =) Elikkäs aika ripeää toimintaa oli täällä... olikin pojalla sit kova hoppu maailmaan kuiteskin. Syntyi siis viikoilla 39+2.

Kirjoittelen ja lueskelen teitin juttuja paremmin sit, kun tästä elämä vähän tasaantuu! :D Onnea kaikille tällä välin vauvautuneille ja lämpimiä ajatuksia käynnistyksessä tällä hetkellä oleville!!!

Rakkis ja (Saara-)Erik 1pv :D
 
Hirmusesti ONNEA vuavansa saaneille :flower:
Voima :hug: käynnistyksessä oleville.

kissantassu ;Eipä ässät vaikuttaneet.Mieki sitä teetä oon suunnitellu lähteväni etsimään.Eipä siis tarvi sitä varten keskustaa raahautua.Hyvä ku laitoit viestiä.

Alotinpa taas aamun yrjöllä.Outoo en oo sitä tavannu kuukausiin ja nyt kahesti n.viikon välein.Sen lisäks meillä lapset näyttää tulevan räkätautiin ja miu kurkku on kipee.Anopin synttäritkin on kohta ja sillo en taho tätä synnyttää ja ja ja.
Kiitos palstasta!
kasassa kiukutteleva kukikas ja masukki 39+1

Voimia kaikille tarvitseville.
 
RAKKAPANUULLE rutkasti vaaleansinisia ONNITTELUITA :flower: :flower: :flower:
Teilla tosiaan tuli poika maailmaan sittenkin luomuna ja vielapa noin arhakkaan. Ihmeen nopeasti ne teidat kuitenkin sairaalsta kotiutti. Taitaa olla ruuhkaa sairaaloissa? Anyway, nauti pikku nyytista ja tule kertomaan lisaa reisustasi ja kuinka kaikki on lahtenyt vauvan kanssa kayntiin, kunhan pikkuiselta kerkiat :)

Taalla ollaan vedetty jo kahdet paikkarit tanaan :LOL: Kostatuu huonosti nukuttu viime yo. Toivottavasti saan ensi yona sitten unta ettei jaa tallanen kierre paalle.

Taalla alkoi aurinko pasitamaan ja pitas vissiin lahtee vahan nuuhkiin ulkoilmaa ja, jos vaikka jaden kavin ostamassa. Ja niinku meikalaisen piti taas jattaa ne herkut valiin, kun viimeksi neuvola punnituksessa oli tullut viikossa kilo lisaa ja tallakin viikolla olen jo herkutellut, etta katotaan nyt sit sitten mita se neuvola tati sanoo, kun paino taas nousee :LOL:
 
Maanantaina 9.pvä menin synnytyspolille suunnitellulle ylilääkäri käynnille
noh hän päätti että otetaan mut osastolle ja aletaan antamaan cytotecia (meniköhän nimi oikein..?) kohdunsuulle ja katotaan mitä tapahtuu :whistle:

lähdin siittä kotiin ja hoitamaan hommat alta pois ym ja palasin osastolle 14.30 ja ensimmäisenä käyrille ja siittä sitten lääkettä naamariin..jouduin siellä käytävillä pälyileen kun huoneissa ei ollut tilaa :eek:

noh ensimmäisiä supisteluita alkoi piirtymään oikein urakalla ja kätilöt päättivät etteivät anna enempää lääkettä,noh pääsin sellaiseen erilliseen odotustilaan yöksi nukkumaan ja kolmelta jo heräsin pyytämään kipulääkettä..yö meni miten meni siinä kipujen kanssa ja eikä mitään tapahtunu,noh

seuraavana aamuna antoivat lisää lääkettä ja sanoivat että siirrytään synnytyssaliin kalvojen puhkasuun :whistle: no minä siitä ootin innolla ja mein äiti oli edellisenä yönä saapunut kolmen pintaan Tampereelta hoitamaan lapsia tiistai päiväksi.

ei mitään taas piirtyi spupisteluita ja paikat tutkittiin joo kolmelle sormelle auki siirrytään synnytyssaliin..pyh
alakerrassa kätilöt ilmoitti että paikat on täynnä en pääsekään..
siinä vaiheessa tuli itku ja vaadin ylilääkärin puheille..olin niin väsynyt ja kipee niistä supisteluista että itkin vaan ja pelkäsin ettei mies pääse mukaan kerta äitin tarvi lähteä takaisin tiistai-iltana kohti tamperetta :'( :'(

no ylilääkäri päätti ettei anneta enään lääkettä kerta oon 3-4 cm auki ja yö tulossa ja taas sain nukkua käytävällä.. :(
noh hän kuitenkin päätti että aamulla kalvot puhkastaan oli mikä oli..

sen tiistai-keskiviikko välisen yön nukuinkin hiukka paremmin mutta taas heräsin klo 4 ja valvoin siihen 7 asti ja 7.30 kätilö tuli kysymään syötkö aamupalan vai lähetkö saliin??

ei ku soitto miehelle että käviskö kysyyn naapuria meille että pääsee mukaan,
noh onnesta se kävi ja mies pääsi aamupalan jälkeen tulemaan saliin

klo 8.00 kalvot puhkaistiin ja alettiin oottamaan supisteluita..niitä ei kuulunut ja
klo 9.00 alettiin tipalla antamaan lääkettä supisteluita voimistavaa ja sitä lisäiltiin sitten tunnin välein maksimi annokseen asti.

klo 10.30 alkoi säännölliset supistelut ja klo 11.00 pyysin jo ilokaasua.
klo 12.00 halusin lääkettä ja klo 12.30 spinaali saapui ja aloin valittamaan mahaani että sattui aivan älyttömästi (siis ei sitten ollu supistelu vaan pahempi kipu.. :'( )
noh kätilö päätti tutkia paikat ja olinkin jo 10cm auki ja sanoi että sitten kun työnnätyttää ponnista no sitä ei tullut ja supistelulla ponnistin neidin maailmaan. :heart:

napanuora oli kerran kaulan ympärillä ja alettiin imemään keuhkoja puhtaiksi mutta neidin väri ei muuttunut ja kutsuttiin lastenlääkäri saliin..
noh hän päätti ottaa neidin keskolan teholla tehotarkkailuun muutamaksi tunniksi ottamaan lisähappea ja imemään niitä keuhkoja puhtaiksi..

me jäätiin saliin ja sain tytärtäni piitää sylissä kokonaiset 2min :'( :'(
syötiin ja kävin suihkussa ja pääsin sitten teholle lähtemään katsomaan neitiä.

noh lääkäri oli sillä välin tutkinut neidin ja sieltä oli sivuääni kuulunut sydämestä.
ja eikun neiti jää sinne yöksi että häneltä otetaan röntgen ja sydänfilmi ja labroja..
kaikki oli onnesta hyvin ja neiti jäi silti sinne jos tilanne muuttuukin ja yöllä kävin häntä syöttämässä ja hoitamassa kerta en saanut nukuttua kun toinen oli siellä ja minä eri paikassa :/

seuraavana päivänä lastenosaston ylilääkäri tutki neidin ja päästi osastolle klo 10.40 ja voi sitä riemun määrää kun neiti tuotiin mulle alas :heart: :heart:

siittä alkoi meidän arki pienen ihmeen kanssa ja perjantaina klo 11 saatiin kotiutumislupa ja nyt ollaan niin onnellisia pienestä ihmeestä joka on niin kiltti

3h välein syödään ja tänään ekaa kertaa 1½h valvottiin.
yöllä vaipan vaihdon yhteydessä napatynkäkin irtosi =)

neiti on siis lumonnut meidät kaikki ja torstaina mennään sitten äippäneuvolan tarkastukselle :)

onnea kaikille vauvaantuneille!! :heart: :heart:
stempitykset kärvestelijöille!! :hug: :hug:

tuire ja mini tyttönen 5pv :heart: :heart:
 
Onnea kylli-täti ja raakkapanuu vauveleista :flower:

ON: Itse kävin aamulla synnärillä kun oli sovittu kontrolli. Kokoarvioksi lääkäri heitti 3.5 kg ja napasuoni virtaukset hyvät samoin istukan toiminta. To uusi kontrolli jollei siihen mennessä mitään tapahdu ja mikäli kaikki edelleen ok, vietämme juhannuksen kotona jonka jälleen osastolle ma aamuna jolloin käynnistetään synnytys. Itse olin sitä mieltä että ei käynnistystä jotta odotellaan...Mutta lääkäri taas sitä mieltä että tän rd takia ei anneta mennä sen enempää yli. No jospa vauveli päättäis syntyä jo tälle viikkoa...Huoh...Tuskin.

Ansku71 rv 40+0
 
Olen tässä yrittänyt lukea teidän kirjoituksia.. Luettavaa todella oli..

Ensinnäkin, Nalletar minullakin uusi raskaus myrkytys esikoisen jälkeen. Olin osastolla syntymän jälkeen 11 päivää.. yhteensä melkein 3 viikkoa. Itse en silloin tajunnut kuinka vakava tilanne oli. Olin vain vihainen hoitajille, kun en saanut mennä katsomaan vanhenpianikaan, eikä he saaneet tulla huoneeseeni. Piti vain maata suljettujen verhojen takana. No, mieheni kyllä sai olla vauvan kans vanhemmilleni seuraksi, jotka oli ajaneet 200 km päästä meitä katsomaan.. Myöhemmin lukemat kertoi, että hoitajat oli toimineet oikein. Toisia äitejä on kuulema tuollaisten lukemin ollessa päällä viety helikopterilla toiseen sairaalaan operaatioo.. Minulla ei onneksi ollut mitään oireita, sain vain levätä..

Maitohappobakteeresta minä en ole aikasemmin niitä syönyt, nyt raskauden viimeisen kuukauden söin. Tää vauva on meidän tyytyväisin. Ei ole ollut kuin yhtenä iltana (häiden jälkeen, nyt lauantaina) mahavaivoja. Tavallisesti ole joutunut jättämään rukiin, omenan ja maitotuotteet pois vauvan ilmavaivojen takia. (maitotuotteet on muutenkin välillä pois oman allergian takia) Jotan jatkakaa ihmeessä maitobakteerejä, jos meidän lapset mitenkään todistaa asiaa, niin nyt oon ainakin sitä mieltä, että on voinut hyvin auttaa..

Olikoha jotain muuta... No tärkein .. VOIMIA teille vielä odottaville!!! :hug:

Ja onnea vauvansa saaneille! :flower: :flower:
 
Heips!

Tänne ei mitään uutta kuulu. Yhdessä kasassa ollaan. Oon yrittäny tässä miettii kaikkia hyviä puolia noin niin kuin hoidollisesti siitä, että vauva omassa yksiössään vielä asuu. Aamulla itku meinas tosin päästä, kun heräsin. Oli lonkat niin jumissa ettei kävelystä meinannu tulla mitään. Soitin just fyssari kaverilleni ja se lupas tulla vähän hoitamaan noita lonkkia.

Ajattelin kokeilla sitä suklaan syöntiä, josko sillä päästäis laitokselle. Kävin juuri Brunbergin tehtaanmyymälässä ja nyt on suklaata vaikka ruokkis koko tän kylän.

Eipä tässä muuta sitten. Onnea uusille vauvautuneille!

Maamuska 40+2
 
Täällä tosiaan tultiin kotiinkin aika nopiaan... En oikein viihdy sairaalas ja sanoin, että lähden mahdollisimman pian, jos vaavilla kaikki on hyvin. Huomen aamulla poiketaan vielä lastenlääkärin pakeilla.

Pojalla vaan taitaa olla tuo rytmi vähän hakusessa... nukkui eilisen päivän ja roikkui yön tissillä. Aamulla oli vähän hereillä ja nyt on melkein koko päivän taas nukkunut. Koitin herätellä syömäänkin, mutta tuloksetta... Tuollainenhan meidän ekakin oli... toka sit huusikin tosiaan sen ekat 2 vuotta... :| Kaippa tuo sit herää, kun on nälkä?!?!?! :/
 
Mymmy myy: Kiitos kun kavit kertomassa tarinasi :flower: Hurjalta kuulosti ja kivuliaalta, mutta paa asia on, etta pikkuinen on kunnossa ja olette saanut hanet kotiin :flower: Onnittelut viella kerran sinulle ja perheellesi vauvan johdosta! :heart:
 
Minulla tuli sellainen olo, että on se hyvä, kun ne tutkivat noita meidän vauvoja. Kuten mymmy myyn vauvaa. Meilläkinhän on tällä edellisellä pojallamme se sivuääni sydämmessä. Ja hänelle tehtiin samat tutkimukset ja niissä näkyi poikkeavaa.. Ja sitten jouduimme lähtemään Ouluun ultraan. Minä olin silloin saanut 3 tervettä tyttöä, niin en kerta kaikkiaan tajunnut, että meille voidaan antaa sairaslapsi. Joten Ouluunkin lähdin, että käydään nyt sulkemassa pois mahdolliset sairaudet. Ei kerta kaikkiaan käynyt mielessä, että siellä saattaa jotain löytyä. Miestäkään en ottanut mukaan, kun mehän vain käväsemme siellä Oulussa. Ja sitten yllättäen siellä tutkimushuoneessa minulle tipautettiin pommi niskaan. Lapsellanne on sitä ja tätä.. Hän joutuu jäämään tänne teholle seurantaan. Ihan karsee aika alkoi siitä, tulla takaisin kotisairaalaan ilman vauvaa, olla siellä vielä yötä jne. kaikkea sitä on joutunutkin kokeen. Aina kun luen teidän kertomuksia, joilla on tullut mutkia matkaan, muistan omaani ja tiedän miltä teistä nyt tuntuu.. Todella raskaita hetkiä elätte, sen takia annan teille suuret halit!! :hug: :hug:
 
Mä ilmottaudun kans kasassa oleviin :headwall:

Meillä on jo tiedossa, että vauva joutuu heti lastenlääkärin syyniin kun syntyy :| mutta sitä ei vielä tiedetä joutuuko se lastenosastolle vai käykö ne tutkimassa sitä siinä mun vieressä.
Pikkusen pistää jännittään, että saadaanko terveen paperit vai ei :/
(Vauvalla siis todettu munuaisaltaiden laajentuma)

Koitin äsken lähtee tuulettuun ulos, että oisin käyny lenkillä, niin p*rkele vettä heitti niskaan heti, niin oli palattava sisälle :kieh:

Ja sitten koitin vihdoin kasata meijän pinnasängyn, niin ei sitten mistään löytyny oikeen kokosia ruuveja, kun ei siinä osto vaiheessa huomattu, että ne ruuvit puuttu :headwall:

mä en ala enää mitään |O

MP 38+2
 
Ja yhdessä kasassa oon edelleen :headwall:

Viime yönä alkoi vähän supistelemaan kolmen jälkeen mutta ne laantui sitten tunnin päästä. Toiveikkaana jo laskeskelin väliä että josko ne tihenisi ja voimistuisi. Ja p****n marjat!
Ukostakaan ei ollu seksin harrastajaksi kun sen selkään koski ettei touhusta mitään tullu |O

Pitänee taas käydä pienellä kävelylenkillä kuhan tästä kotihommilta joutaa...
Pyykkiä olisi laitettava kuivumaan...

:wave:

amati ja tahvo rv 40+1 :eek:
 
Onnittelut Rakkikselle ja perheelle nyytistä! :flower: :heart: Kylläpä synnytys meni nopeasti ja kotiutuminen myös. Taisi se kuitenkin sitten sitä lapsivettä olla, jota lauantaina sulla tihkuili.

Mymmymyy: onneksi kaikki on nyt kunnossa, vaikka aika hurjalta kuulosti tuo sinun synnytys

Mä kävin varmuudeksi kuuntelemassa tänään neuvolassa vauvan sydänäänet, ja hyvinhän siellä sykki. Oli vaan hauska tapaus, kun terkka kuunteli doblerilla, niin se alkoi antaa sellaista kännykän häiriöääntä. Naurettiin siinä sitten, että taitaa olla Tyypillä puhelu kesken :LOL:

Kyllä alkaa suku olemaan malttamatonta ja hermoilevaa. Olin koko päivän kaupungilla, ja en heti kuullut puhelimen soineen. Äiti oli yrittänyt tavoitella klo 15.01, isä klo 15.02 ja kun soitin äidille takaisin klo 15.05, oli jo isä lähdössä katsomaan meidän asuntoon olenko mä kunnossa. Voi veljet!! :headwall: Ja mä vaan olin rauhassa shoppailemassa :whistle:

Tiivari ja Tyyppi 41 + 0
 
Miss Piggy: Sinulla on varmasti tuo tulevan vauvan terveys mielessa joka paiva. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja vauva saa terveen paperit synnyttyaan :heart: Saanko udella, etta mita munuaisaltaiden laajentuma voi sitten merkita, jos sellainen todetaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Tiivarilta utelen, että miksi ajattelisit, että lapsi jää teidän ainoaksi? Onko teillä periaatepäätös vain yhdestä lapsesta? Vai siksikö, kun ensimmäisen saaminen kesti pitkään?
No oikeastaan vähän molempia. Tätä maha-asukkiahan odoteltiin 10 vuotta, ja lapsettomuushoidoistakin luovuttiin jo 5v sitten. Kun oltiin jo tehty surutyö ja sopeuduttu olemaan kaksin, vauva ilmoittikin yllättäen tulostaan. Nyt ollaan ajateltu, että ei jakseta lähteä enää toistamiseen siihen samaan tunteiden vuoristorataan. Eli ei haluta antaa itsellemme toivoa toisesta lapsesta. On siis helpompaa tehdä järkipäätös vain yhdestä lapsesta. Olemme kiitollisia siitäkin. Mutta koskaanhan ei voi sanoa ei koskaan...sen jos minkä olemme oppineet :)
 
Heippa!! :)

Terveisiä yliaikaiskontrollista. Vauvalta hirmu hyvää käyrää, istukka bueno, virtaukset toimi hyvin, lapsivettä viikkoihin nähden hyvin, kersan painoarvio 3,8-4kg. Sukupuolikin olisi saatu tietää, mutta ei haluttu.

Sitten näihin mielenkiintoisiin uutisiin.. mulla noita "supistuksia" on omasta mielestäni ollut vain harjoitusmuodossa ja vain jonkun verran, selkäsärkyä silloin tällöin ja menkkajomotusta, mutta ei kivuiksi asti missään vaiheessa. Olinpas sitten 3CM AUKI ja kaula hävinnyt :eek: Joten keskiviikkoaamuna mennään suoraan saliin jossa puhkaistaan kalvot :heart: Vähänkö jänskää :)

Onnea Kyllille ja muille vauvautuneille!! :flower:

Nyt päikkäreille, leffa+kaupunkikierros pisti väsyttämään.

Elppa & Antsa 41+6
 
No kylläpä mulla nyt on asiaa, kun oon koko päivän ollut erossa täältä B)

Niin, mä olen täällä monet kerrat ilmoittanut, että ei ole supparin supparia täällä bongattu. Tänään sitten näin työkavereita, jotka heti olivat vatsan kimpussa. Totesivat ykskantaan, että kylläpä sulla supistelee. Häh! Siis MITÄ! :eek: Eli onhan mulla supistuksia ollut, mutta en vaan oo taas tyhmänä ensiodottajana niitä osannut supistuksiksi tunnistaa :whistle: :headwall:
 

Yhteistyössä