~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Juu rokotus saadaan tänään iltapäivällä minä ja äitini, ens viikolla tyttö ja sitä seuraavalla poika, poika on nyt ainakin sen 2 viikkoo kerhosta pois, että kerkee tulla mulle se vastustuskyky, onneksi poikakin ymmärsi asian ja ei kiukuttele asiasta.

Tervetuloa uusille ja :hug: huonoja uutisia kohdanneille :(

Mutzilla ja kullanmurut 9+6
 
Voi Heilo, ei oikein nyt sanat riitä...Olen niin pahoillani puolestasi...Voimia voimia voimia sinne! :hug:

Sane: Seuraavalle ultrakäynnillesi toivon jo parempaa näkymää! :hug:

Kaikille uusille lämpimästi tervetuloa!

Neljäshaaveissa: Onnea hyvistä ultrakuulumisista, toivotaan että molemmat pienet pysyisi kyydissä! :heart:

Minealle voimia pahaan pahoinvointiin!

Marjukka-82: Itse oon menossa ensiviikolla varhaisultraan Helsingin keskustaan Femeda- naistenlääkäriasemalle. Netistä katsoin, että varhaisultran hinnat liikkuu siinä 70-150 euron välillä.

Omaa napaa: Maanantaina alkaa kahdeksas viikko! Aika nopsaan nämä ihan ekat viikot ovat toistaiseksi menneet. Raskausoireet ovat vahvistuneet päivä päivältä, mutta olen iloinen, että pahoinvointi on vielä siedettävissä rajoissa. Rinnat ovat kipeytyneet nyt niin, että enää ei ole vain nännit kipeät, vaan molemmat rinnat kauttaaltaan. Jopa juokseminen sattuu. Olen kiitollinen näistä raskausoireistani, sillä ne antavat uskoa siihen, että masussa olisi kuin olisikin elämää. Ensiviikon perjantaina menen katsomaan ultraan Pikkiriikkiä. Ja kyllä jännittää!
Helsinkiin tuli sitten lunta, ja mielialani piristyi jotenkin kummasti. Ihanaa kun tulee joulu! Ja tänäjouluna se on ihan erityinen joulu, kun masussa polskii uusi perheenjäsen.
Vähän jo mietityttää että mitä töissä sanotaan raskaudesta, ja koska kertoisimme 4 v.esikoiselle...Ei ainakaan ihan vielä! Reilu kuukausi ja keskenmenoriski on jo pienempi. Ajattelin ostaa meidän neidille pukin konttiin sen lasten kirjan "Vallaton vauva valtaa vatsan", ja käsitellä sitten asiaa tytön kanssa myös sen avulla.
Odotan jo masun kasvua, ja ihanaa keskiraskautta!!
Mutta koitan nauttia näistä rankoista ekoistakin kuukausista...

Voimia tytöt! :hug:

Johanna & Pikkiriikki 6+3
 
Millenia: En oo koskaan kuullut keltään tupakoivalta, että "perimältään pieni". En oo kyllä tuntenutkaan yhtään tupakoivaa äitiä. Kun jouduin tutkimuksiin sikiön pienen painon takia, jouduin toistuvasti vastailemaan näihin tupakointikysymyksiin. On se kumma juttu kun mun vanhemmat (mun synt. paino 2,6kg täysiaikaisena), eikä miehen vanhemmat (miehen synt. paino 2,7kg täysiaikaisena) oo koskaan polttanu ja mäkin ennen raskautta pitkän aikaa sen 1 päivässä, niin "ketjupolttajan" lapsiahan tässä ollaan ja "perimältään pieni" on vaan tekaistu selitys. Astmaakaan meillä ei kellään ole, mutta pakkohan sekin on puhjeta jossain vaiheessa kun kerran ketjupolttajia ollaan. Mä en jaksa enää puolustella meitä. Sitä olen joutunut tekemään 1,5 vuotta ja jatkunee tän uuden vauvan kanssa. Että kiitos vaan, kun kaikki muut tietävät meidän asiat meitä paremmin.

Joo, poltin tosi paljon villeinä sinkkuvuosinani! 10 raipaniskua. Julkinen kivitys. Kiitos!
 
Kenelle pitikään tiedot laittaa jotta pääsee listalle?
Eli ivf alkuinen raskaus, toinen lapsi olisi tulossa, la 25.6.2010 ( jospa nyt päästään vähän pidemmälle kuin viimeksi, esikoinen syntyi rv33) ja synnytyspaikkana satks ja mun ikä 28v. Tänään oli varhaisultra, pienellä pituutta 9.7mm ja syke vahva 130-140. Itselläni pahoinvointi aika pahaa, töissä olen sinnitellyt mutta jos tämä tällaisena jatkuu niin sairaslomalle on pakko jäädä. eikä 3vuorotyö auta asiaan yhtään, varsinkin yövuorot on yhtä helvettiä ja päivät sen jälkeen. Eka neuvola olisi 17.11 ja eka neuvolan ultra joulukuun toisella viikolla. Jotenkin ultra antoi onnellisuuden tunteen vaikka taustalla onkin 2 keskenmenoa mutta niistä ei koskaan sykettä nähty. Toisaalta pelko hiipii kuvioihin ja tiedän ettei tämä onnen tunne ja luottamus siihen että kaikki on hyvin jatku kovin pitkään. Mutta näillä mennään nyt eikä voi olla kuin onnellinen :heart:
Alanpas nyt lueskelemaan teidän muiden kirjoituksia jotta pääsen jotenkin mukaan...
tvvo ja suffeli 6+6 :heart:
 
Heissan pitkästä aikaa!

Heilo: :hug: sanat ei riitä tässä tilanteessa :'(
Sanelle toivon sykettä näkyväksi seuraavassa ultrassa!
Onnea kaikille joita en ole vielä onnitellut! Täällä on niin paljon väkeä jo, ettei millään pysy perässä!
Ja erityisesti onnea kaikille tuplien odottajille!! :heart:
Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja tuo kirjoitti saikkua sunnuntaihin asti. Olis kirjottanu pitempäänkin, mut mulla on ens viikolla vaan ke ja to töitä niin kai niistä selviää. Sairaslomatodistuksessa lukee pahoinvointi ja oksentelu, joten ei liene pomon vaikea arvata mistä on kyse :whistle: Muuten tuo käynti olikin mielestäni melko turha, meidän neuvolassa vuorottelevat tk:n yleislääkärit ja jotenkin kauheesti luottoa ei heihin ole, kun on jo monta vuotta juossut erikoislääkäreillä lapsettomuushoidoissa.. Sydänääniä ei saatu kuulumaan vanhalla doplerilla (ja mulla tota vararavintoo ihan hyvin mahassa..), lääkäri kyllä sanoi jo ennenkuin kuunteli ettei pidä huolestua jos ei kuulu, mutta kyllähän sitä väkisinkin miettii että onko kaikki kunnossa :( Onneksi ens keskiviikkona on ultra niin saa selvyyden.. Esikoisesta sydänäänet kuului rv12+1 neuvolan doplerilla ja eilen mulla oli 10+1.
Nyt on kyllä pakko painua pitkäkseen, tässä tää huono olo vaan pahenee...

-minttu ja pumpelo :heart: rv10+2

 
Kirjoitin äsken johonkin edelliseen keskusteluun, rekisteröidyn äsken ja olen ihan pihalla tästä paikasta! :D Kirjoitan nyt tänne vielä saman, elikkä meillä tällähetkellä laskettu aika 17.6 (tulee muuttumaan johonkin suuntaan) Alkuvuodesta täytän 19, sairaalaksi Helsingin kätilöopisto. Ja ensimmäistä odotellaan =) :heart:

Tosi jännä lukea täältä miten paljon pahoinvointia ihmisillä, itsellä ollut vain ihan vähän aamuisin, ei ole haitannut koulu/työtä yms. Voimia teille!!!

Kommentoida saa myös blogiin ;
www.blogspot.com/OdottamatonOdotus
 
Mussupussu: Voisitko nyt rauhoittua vähän? Ihan oikeasti en ole todellakaan vihjaillut, että sinun vauvasi pienuus johtuisi sinun tekemisistäsi. Olen varma, että ketuttaa kun toiset kyselee ja syyttelee, mutta niin se menee, kun niitä on oikeastikin niitä, jotka ovat tupakoineet ja laihduttaneet raskauden aikana. Minä en kuitenkaan ole sinua syytellyt. Olisit mieluummin vihainen niille huonoille äideille, joiden takia sinäkin olet joutunut suurennuslasin alle.

Se, että tupakoivat/laihduttajat saavat useammin pieniä ja/tai sairaita vauvoja, ei tarkoita, että kaikki pienet vauvat olisivat tupakoijan/laihduttajan vauvoja. Se, että tupakoi tai laihduttaa ei tarkoita, että vauvasi tulisi syntymään pienenä ja/tai sairaana. Vaikka yhteys löytyy, niin se ei ole 100% Ei tarvitse ylitulkita jonkun ohimenevää heittoa noin kovasti. Mutta edelleen, anteeksi jos pahoitin mielesi ja jätän tämän aiheen nyt tähän.

Lisäys vielä kaikille, ettei synny enempää pahaa mieltä: Mielestäni kukin saa toki seurata painoaan ja syömisiään raskaudenkin aikana, kunhan syö terveellisesti ja tarpeeksi. Jotkut tuntuvat jopa nauttivat niistä kalorien ja hiilihydraattien laskemisista, mikäs minä olen heitä estämään ;) . En myöskään halveksu tupakoitsijoita automaattisesti. Jos edes yrität lopettaa tai vähentää, on se mielestäni heti askel oikeaan suuntaan, ja mielelläni haluaisinkin olla täällä tukena ja apuna lopettajille. Itse tupakoin ennen ja lopetin esikoista odottaessani ja minulle se oli melko helppoa, mutta tiedän, ettei se kaikille ole.

Vitamiineista: Lueskelin tuossa eilen Muropakettia ja löysin sieltä tuon D-vitamiiniketjun. Nythän on tosiaan paljastunut että tuo suositeltu 10µg suositus olisi aivan liian pieni. Niin siellä pojat olivat tilanneet vitamiineja tuolta jenkkilän puolelta http://www.iherb.com/

Laitoin itse sieltä tulemaan tuota D-vitamiinia, Omega-3 ja raskausmonivitamiinia, kaikkea 100-200kpl ja hintaa tuli yhteensä 25$, eli alle 20?. En saisi yhtä noista purkeista tuohon hintaan suomesta. Jos joku haluaa tilata tuolta niin tässä koodi, jolla saa 5$ pois: POH800

Niin, ja se on poks 7+0 nyt (pysyyköhän tuo ticker nyt perässä )



 
Heilo :hug:

Tervetuloa uusille :wave: Kiva kun meitä on jo näin paljon :)

Sydänääniä ei meidän neuvolassa edes yritetä kuunnella kovin aikaisessa vaiheessa. Käsittääkseni vasta joskus viikon 12 jälkeen. Ei tosiaan kannata huolestua, jos niitä ei aikaisilla viikoilla saada kuulumaan.
Viime raskaudessa ostin e-baysta angel sounds doplerin, mutta ei sitä oikeastaan tullut käytettyä enää sen jälkeen kun vauvan liikkeet alkoi tuntumaan. Sitäkään ei enää kovin montaa viikkoa tarvitse odotella :) Tuntuu, että aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti.

Meillekin nyt ilmeisesti tulee muutto ensi vuoden alusta, jos vaan tuo rahapuoli hoituu nyt ilman mitään ongelmia. Eiköhän.
Meillä on nyt neliö ja niin pieni makuuhuone, että vauvalle ei tänne mahtuisi omaa sänkyä, joten innolla odotan muuttoa. Uusi isompi asunto olisi ihan tässä nykyisen lähellä ja asumiskustannuksetkin olisi yli 100?/kk halvemmat. :)

Hirveä lumipyry ulkona, mutta pakko lähteä kohta kaivamaan talvikenkiä varastosta ja lähteä vaunulenkin lomassa hoitelemaan asioita.

zizilisko+nuppu 10+0 :heart:
 
Heilo: paljon jaksuja ja haleja sinulle ja perheellesi :hug:

Millenia: Kiitos tsempityksestä :) Mun mielestä on ainakin lohduttavaa tietää, että painoasioitakin pohditaan eri kanteilta. Ja tokihan mahan sisältö on tärkein, mutta kyllä mua silti jänskättää sekin, että ryöstäytyyköhän se syöminen taas käsistä loppuraskaudessa :eek: Olen monissa kommenteissasi samaa mieltä kanssasi :)

Onko muita, joille tulee pieni ikäero sisarusten välille paitsi funkyMama (jos ja toivottavasti KUN ultrassa näkyypi elämää)? Mites Cristiina? Muistaakseni sinäkin olit tuolla toukokuisten pinossa ja odottelit toista, muuta en muista kuinka vanha esikoisesi olikaan?
 
:wave:

Vähän laiskanpuoleinen oon ollu kirjottamaan, vaikka luen kyllä juttunne päivittäin. Jotenki oon vaan ollu niin huonovointinen, ettei oo jaksanu keskittyä. Mut nyt tulee sitte vähän enempi kerralla =)

Kaikille uusille vain tervetuloa joukkoon!!

Sikainfluenssarokote: Pitkään pähkäilin asian kanssa, ja oon nyt päättäny sen ottaa. Yritän kyllä venyttää sitä parilla viikolla, jos mahdollista. Sitte olis se 12 viikkoa täynnä, ja voitais sitte käydä tytön kanssa yhdessä se ottamassa. Molemmat meiän tytöt saa sen siis 23.11. alkavalla viikolla. Mies käy tiistaina hakemassa itelleen. Täytyy nyt vaan kattoa..jos näyttää, että rupee tauti leviämään, ni voi olla että meen jo aikasemmin hakemaan itelleni. Seki vaikutti ratkasuun, että oon hoitoalalla töissä.

Raskaudesta kertominen: Meillä lapset jo tietää. En sitte malttanu olla kertomatta, vaan 7. viikolla ja möläytin =) Toisaalta hyvä, nyt ne ymmärtää, että äitillä on huono olo ja väsyttää. Ja ihan hyvin ottivat uutisen vastaan, odottavat innolla vauvaa. Ja kuten arvasin, ni pari päivää sen jälkeen sai sitte myös mun vanhemmat ja sisarukset tietää, ku tytöt kerto uutisen eteenpäin. Miehen vanhemmat ei vielä tiedä. Mutta tällä viikolla kerroin myös pomolle ja parille työkaverille, ku tuli puhetta työsopimuksen jatkamisesta ja sikainfluenssarokotteesta.

Neuvola: Eka neuvola oli eilen. Ihan oli mukavan tuntunen nuori terveydenhoitaja. Yleisiä juttuja käytiin läpi, ja lupasi että pääsin sitte jossain vaiheessa juttelemaan synnytystavasta (edellisessä siis repesin tosi pahasti, niin siksi voi olla edessä sektio). Hb oli 140 ja verenpaineki melko hyvä, kun on ollut vähän koholla viime aikoina. Painoa oli tullu vähän turhanki paljon, mutta mukavasti terkka siihenki suhtautui. Sydänääniä koitettiin kuunnella, mutta ei saatu kuulumaan. TH sanokin kyllä, että voi olla ettei kuulu, ja ettei hän oo saanu ennen 10 viikkoa kuulumaan keltään. Oli siis samaa mieltä siitä mun kanssa noista viikoista, että on vähemmän. Mutta virallisesti on nyt laitettu niitten menkkojen mukaan toistaiseksi, ultrassa sitte varmistetaan.

Äitiyspakkauksesta: En vielä tiiä mitä teen, mutta voi olla ettei oteta sitä. En ottanu viimeksikään. Esikoiselle otin ja siitä on kaikki vielä tallessa. Vaatteille vois olla meillä käyttöä, mutta ne kaikki muut...

Omaa vointia: Jatkuvaa pahaa oloa on edelleen, ja iltaa kohti yleensä pahenee. Oksentamaan en oo joutunu vieläkään, vaikka lähellä on ollu. Toivottavasti ei joutuskaan. Suurin pahoinvointi on pysyny pois sillä, että on syönyt useasti. Eli koko ajan oon melkein jotain suuhuni työntämässä. Ja se tuntuu näkyvän painossa - monta kiloa jo tullu lisää! (Ei kyllä tarttis, ku on jo ennestäänki). Väsymys on ehkä alusta hiukka vähentyny, mutta melkein se on silti otettava päiväunet tai muuten on koko illan ihan tööt. Rinnat on tosi kipeet koko ajan, ja kiukuteltua tulee helpommin ku ennen.


Tillintallin 9+5 (tai virallisesti 10+5)
 
Hei kaikille piitkästä aikaa!
Minäkin kuulun niihin, jotka käyvät lukemassa täällä joka päivä mutta ei ole jaksanut/ehtinyt kirjoittelemaan vähään aikaan.

Täälläpä on paljon huonoja uutisia :'( Voimia ja halauksia kaikille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia, olen todella pahoillani puolestanne. :hug:

Tervetuloa kaikille uusille ja mukavaa että tänne on tullut lisää oululaisiakin!

Sikarokotteesta: Meillä rokotetaan tällä viikolla kaikki halukkaat raskaana olevat, mutta minä en kuulu niihin. Odottelen sinne viikolle 12 ja mietin sitten uudestaan. Neuvolatäti sanoi että rokotteen voi saada myöhemminkin, jos sitä vaan riittää, ja on vähintään kymmenen halukasta ottajaa.

Neuvolasta: Eka neuvola oli viime viikolla. Neuvolantäti tai oikeammin tyttö oli tosi mukava vaikkakin nuori. Sain vähän noottia siitä, etten juo maitoa, ja nyt otankin sitten kaksi kalkki/d-vitamiinitablettia päivässä. Lappusia sain mukaani ison pinon ja varsinkin tuleva isä onkin selaillut niitä ahkerasti. Hemoglobiini ja verenpaine oli OK. Pissa oli muten OK, mutta siinä oli ketoneita, jotka johtuvat ilmeisesti pahoinvoinnista. Verikokeeseen menen ensi viikolla ja seuraava neuvola/lääkäri on 26.11. ja siitä seuraavana päivänä on kauan odotettu np-ultra, IIIK!

Kertomisesta: Tänään lähti isänpäivälahjan mukana kotiin kortti tulevalle isoisälle. Sunnuntaina puhelua odotellessa... Miehen puolen tuleville isovanhemmille kerrotaan myös sunnuntaina, mutta kasvotusten. Minun vanhemmat siis asuvat kaukana ja miehen taas samassa kaupungissa. Kavereille en ole vielä kertonut ja kun mitään sydänystäviä mulla ei olekaan, niin voi olla että kertominen jää ultran jäkeiseen aikaan. Ehkä isken tökerösti facebookiin ultrakuvan, niin ei tarvii nähdä kavereiden ilmeitä ihan samantien...

ON: Etova olo ja älytön väsymys jatkuu. Pari päivää sitten jouduin yöllä nousemaan oksentamaan ja sitten vielä aamulla uudestaan. Syöminen auttaa joskus mutta ei aina. Jos syö liian vähän tai liian paljon niin tulee huono olo. Veden juomisesta tulee huono olo, mutta olen yrittänyt pakolla juoda vettä, koska se on ilmeisen tärkeää. Yöllä heräilen pari kertaa vessaan ja se on kyllä rasittavaa.

Kaksosten odottajille: Oon niiiiin kade! ;)

toffo 10+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Juu täällä on sitten meillä esikoisella possulunssaepäily, että näillä mennään, paljonpa oli apua siitä rokotteesta :/
Niinhän se on, että ei ne rokotteet ehdi kaikille ajoissa :( . Me ollaan ihan tarkoituksellisesti "eristetty" itsemme kotia nyt, kun on siihen mahdollisuus. Odotellaan, että ainakin minä saan sen rokotteen. Luultavasti laitetaan tytöllekin, mutta perusterve lapsi ei ole ihan heti sitä saamassa.

Iituska: Juu, se ylenmääräisen herkuttelun rajoittaminen on minullakin se realistinen tavoite. Sekä järkevät ruokailutavat imettäessä, sillä silloin on helpompi ne raskauskilot karistaa. Laihduttaahan ei toki saa varsinaisesti imettäessäkään. Koitetaan pysyä herkuista erossa ja voivotellaan sitten yhdessä kun ratketaan :D

Ja ikäeroa meidän lapsukaisille tulee melko tasan 2,5v. Se ei taida olla kovin pieni, varmaan aika "normaali" väli. On tosiaan jouluvauva meillä ja nyt tulee juhannusvaavi :) .

Äitiyspakkaus otetaan varmaan jos tulee poika, ja luultavasti ei jos tulee tyttö. On noita tyttöjen kamppeita niin paljon, että tulisi rahalle muutakin käyttöä. Tuo pakkaus on kuitenkin aika näppärä ja siinä on yllättävän vähän turhaa (naisen kondomit esim :p) niin sille löytyy käyttöä. Kaikkien ensisynnyttäjien kannattaa ehdottomasti ottaa se (tai muidenkin, joilla se entinen paketti on jo hävitetty). Tässä vielä linkki äitiyspakkauksen kuviin. Ihan kivan näköinen paketti. Luultavasti ei ehdi vaihtua vielä 2010 paketti, yleensä vaihtuvat vasta kesän jälkeen.

 
Heilo ja Griffski73 :hug: Olen niin pahoillani! :hug: Jaksamista ja tsemppiä tulevaan!

Mutzilla: Voi ei, toivotaan että olis väärä hälytys! :/

OdottamatonOdotus: Tervetuloa mukaan ja ihanaa odotusaikaa! :heart: Käynkin katsomassa blogiasi kunhan aikaa on ;) Myös tvvo kovasti tervetuloa mukaan!

Täällä saatu tänään sikapiikki, ja kovasti toivon että pari viikkoa menis NIIIIIN nopeasti että olis jokin suoja sitten tuota tautia vastaan. Uskaltauduin sen nyt kuitenkin ottamaan vaikka viikkoja ei vielä sitä kahtatoista täynnä olekaan. Ajattelen kuitenkin ensisijaisesti jo olemassaolevia lapsia, ja näin on mielestäni paras :) Käsi on aikas kipee, varsinkin pistoskohdan ympäriltä mutta muuten ei ainakaan vielä ole ihan mitään oireita. Toivottavasti pääsen pelkällä käsikivulla! Kovasti oli tänään tunkua raskaanaolevien keskuudessa piikkiä ottamaan..

Pahoinvointi täällä on edelleen aika karsea, varsinkin iltaa kohden pahenee. Tänään olen tehnyt ennätyksen, en ole oksentanut KUIN kolmesti!!! Siis vain ja ainoastaan kolmesti.. se on miulle vähän se. Koko päivän onkin ollut menoa ja puuhaa, joten johtunee siitäkin. Sillon kun kotona vaan olla möllöttää, ajatukset on koko ajan siinä pahassa olossa joka sit johtaa siihen oksenteluun. Että huomenna siis varmaan taas parempi päivä kun ohjelmaa tiedossa :LOL: Mut olipa taas sepustukset, kelläpä oikeesti kiinnostaa.. :whistle:

Jeps, vaan nyt kämpän siivousta ja sit nukkumaan. Hyviä unia kaikille!

Hakaneula & :heart: 10+1
 
Joulukuisista täällä visiteeraan :wave: Ihan vaan muistuttelen, että siinähän menee rokotuksen jälkeen n. 2-3 viikkoa ennenkuin se suoja virusta vastaan muodostuu...eli heti samalla sekunnilla ei ole "turvassa" kun on rokotteen saanut :snotty:
 
Griffski :hug:

Täällä koko ajan vaihtuu nuo rokotusaikataulut ja että ketä nyt sitten rokotetaan ja milloin. Melkein päivittäin olen Vantaan kaupungin sivuja käynyt seuraamassa ja nyt tänään selvisi, että tuolla meidän 1v:lläkin olisi mahdollisuus saada rokote jo ensi viikolla. Mikäli nyt oikein tulkitsin. Itsekin käyn ensi viikolla piikillä.
Harmittaa vaan, kun nuo koululaiset saa piikin vasta joskus joulukuussa ja jos me tauti jostain saadaan, niin mitä todennäköisimmin juuri noiden koululaisten mukana :/ Käsiä tietty pestään oikein erityisen ahkerasti, mutta muuten ei oikein pysty suojautumaan.
 
Griffskille osanottohalit. Ei oo varmaan helppoa, mutta koita jaksaa.

Millenia: Huomasit varmaan, että aika arka aihe mulle. En kyllä yleensä suutu niin mistään. Toi purkaus nyt oli lähinnä KOKO MAAILMALLE, ei niinkään sulle. Jotenki taas osui arkaan paikkaan (tästä on jauhettu ja jauhettu kyllästymiseen asti). Tietää taas, että joutuu syyniin tän uuden vauvan kanssa, vaikka mitään syytä ei ole. Mutta hei, jokainen vastaa omista tunteistaan. Mun henkinen prosessi tästä asiasta on nyt tässä vaiheessa.

Tänään "talvi yllätti joukkoliikenteen" ja juna oli reilun 20min. myöhässä. Mihinkäs tässä kotiäidillä kiire olisi? :whistle: Myöhästyin jumpasta ni menin salille...

Vois mennä tänään "aikasin" nukkumaan...
 
Siis voi luoja mikä olo ollut taas pari päivää. :x Onneksi ei ole tarvinnut pönttöä halailla vaikka aamulla olikin lähellä. Eli se verenvuoto on ilmeisesti ollut ihan normaalia, jos olisi jotain käynyt niin tuskin olo tällainen olisi... Kyllä silti hieman pelottaa vielä ennen kun jostain varmuuden saan, kun en oikein usko vieläkään. :eek: Järjetön päänsärky iski taas tänään ja muutenkin aivan veto poissa. Viikonloppuna olisi vielä avokin 30-vuotissynttärit, onneksi mennään ravintolaan syömään ettei kaikki sen kaverit tunge tänne meidän pieneen kämppään. Ja säästyy siivoamiselta sunnuntaina. :)

Lääkäriin tiistaina, kai ne siellä vähän yrittää kurkata onko siellä ketään. Ja keskiviikkona possupiikille.

Suuret onnittelut kaikille uusille, varsinkin tuplaodottajille! :flower:

Griffski73: Olen pahoillani. Muuta en osaa sanoa. Iso :hug:

mipsu ja otus 9+6 (?)

muoks: taitaakin poksua tänään, eli 10+0 :D
 

Yhteistyössä