~Kesäkuun kullannuput 2010~

Heipä hei,

Kummallista kun nykyään ei tule roikuttua koneella niinkuin raskausaikana :eek: Täällä on mennyt suhteellisen hyvin pojan kanssa, ainut että oon huomannut että vatsaa on alkanut vääntämään. Mitenkäs te joilla on käytössä joitain "lääkitystä" tuohon asiaan, onko ne oikeasti auttanut? Vai mikä olisi paras keino helpottaa toisen mahan väänteitä?

Tänään on ollut ihmeellinen päivä, tuo ei ole suostunut nukkumaan päivällä kuin pari kertaa puolentunnin unet. Josko tarkottaisi kunnon yöunia :)
 
Hei ihanat!

Ihan ensiksi ONNEA kaikille vauvoista vielä kerran ja erikoisonnittelut LA-kaimoille shawne78:lle ja Pikkuvarpuselle! :heart: :heart:

Olenkin sitten synnytyksen jälkeen ainoastaan taustaillut, ei vaan ole mistään irronnut energiaa tai aikaa kirjoittamiseen. Nyt ajattelin nopeasti tulla kuulumisia kertomaan. Synnytys meni hyvin, tosin lopussa oli niin heikot supistukset että epparilla piti avittaa vauva ulos. Onneksi haava on jo aika hyvin parantunut, tosin yhdessä vaiheessa oli jokin tikki auennut joka pitkittää paranemista. Itkin kyllä aluksi pariin otteeseen kun jalkoväliin peilin avulla katsoin, oli aika karmeen näköistä. Mutta onneksi on jo erinäköistä :LOL:

Pikkuinen prinsessa onkin sitten päiviemme ilo ja aivan ihana :heart: Nukkumisrytmi tosin on vieläkin ihan hakusessa joten siihen toivotaan parannusta. Ovatko muuten noi D-vitamiinitipat aiheuttaneet vatsavaivoja teillä? Eilen aloitettiin ja vatsa ääntelehti aika mukavasti loppuillan ja tyttö oli onneton.

Tämmöiset pikakuulumiset, nyt cokiksen voimalla siivoomaan kämppää kun mies on neidin kanssa vaunuilemassa! :)

tinysteps ja prinsessa 3vko +3
 
Johan on ollut kirjoitustaukoa... Ei meinaa jaksaa oikein muuta kun hoitaa tuota poikaa ja mahdollisimman paljon yrittänyt keksiä aktiviteetteja - kuten Maira sanoi, täällä myös raskausaikana ihan tarpeeksi tuli jäkitettyä kotosalla.

Itkua. Täällä siis kaikki mennyt hyvin, mitä nyt poika alkanut kitistä tuota mahaansa. Pierujumppa yleensä auttaa, eli masua hierotaan ja painellaan polvia mahaa vasten, jolloin tulee ylimääräiset ilmat (ja yleensä kakat) ulos. Puolesta tunnista tuntiin yleensä kestää masuvaivojen hoito.
Oliver pitää nykyään myös vaunuilemisesta, mutta VAIN jos ollaan liikkeessä. Kaupoilla ollessa usein siis herää huutaen, kun mami on jäänyt jumiin johonkin ale-rekkiin... :whistle: Kantoliinassa viihtyy huomattavasti paremmin, mutta vaatteiden shoppailu on aikas hankalaa kun ei voi kokeilla. Palautus- ja vaihto-oikeus lienee äideille laadittu :D

Kakkaa. Noiden masuvaivojen myötä kun kakkaa on meilläkin Miumiun vaavin tapaan melki joka vaipassa meillä on tullut vaippaihottumaa :( Tuulettelen päivittäin muutaman tunnin ajan, kuivaan aina pesun jälkeen hyvin ja laitan sinkkivoidetta ja välillä näyttääkin paremmalta, mutta sitten taas... Olisko teillä jotain vinkkejä? Mitens Bepanthen? Aluksi laitoin talkkia, muttei tuntunut paranevan sillä. Tujua kakkaa, ressulla :( Itse olen nyt vähentänyt kahvin juonnin puoleen kuppiin päivässä, ottanut ruokavaliosta pois sipulin, kaikki kaalit ja voimakkaammat mausteet. Toivottavasti auttais, kun toisella varmaan tekee kipiää.

Hymyä. Kyllä vain, olin jo varma, että oon tullut hulluksi, mutta meidän poika se jo hymyilee! Ja Katseen on kohdistanut ihan ensipäivistä asti, eli nyt on hyvin tarkka tuijotus hänellä. Neuvolassa sanoi, että on kyllä hirmusti aikaansa edellä, mutta niin on tuo painokin :D Viime maanantaina oli taas tullut 400g lisää, eli 5 490g on pojan paino nyt. Pituutta ei mitattu vieläkään, ensi kerralla sitten, kun on kuukausi mittarissa, mutta hirmu pitkältä tuo poika vaikuttaa. Kun ei ole mitenkään mielestäni paksu. Ja vaatteista käytetään jo kokoa 62, pienemmät ovat liian lyhkäsiä vartalon kohilta... useimmiten nuista 62-koon vaatteista ovat kyllä liian leveitä ja hartioihin vois lisätä olkatoppaukset :D

Unta. Kylläpä tuo poika nyt nukkuu taas. Nukahti kuuden maissa miun kainaloon ja sain itsekin nukuttua tunnin päikkärit ja nyt vielä kymmenen aikaan vetelee unta palloon... olisi ihan mukava, että heräisi, että saisi yöunilleen kehtoon laitettua. Nukkuukohan vaan toista yhtä pitkää jaksoa putkeen.. epäilen :D

Jonna H ja Niiskuneiti, teillä on molemmilla lapset saaneet ihanat nimet! :heart: Ja Niiskun Veetistä on ihana kuvanen, mielettömän suloinen minikönsikäs! :heart:

Alkoholia. Join eilen ensimmäisen siiderin sitten melki vuoteen ja hyvää oli! En tosin uskaltanut yhtä enempää ottaa, kun tisseissä alkoi tuntua sellainen paine, että oksat pois... Muutenkin tätä maitoa on ihan tarpeeksi, ihan kipiää teki. Hieman erilainen 3-kymppissynttäripäivä, kun olin vuosi takaperin suunnitellut :kieh: No, juhlitaan sitten ensi vuonna! Kävin mie varaamassa vihdoin ajan sinne kampaajalle, ensi viikolla ehkä jos varais hierojalle.

Liivinsuojia. Mitä liivinsuojia te käytätte? Itsella on yhdet pestävät, muttei ole kovin hyvät kun tuntuu, että hikoilee. Pitäisi olla useampi pari noita pestäviä, jos joku osaisi suositella hyviä. Sitten käytin Lansinohin kertakäyttöisiä, muuten hyviä, mutta kauhean rapisevat ja luonnottoman näköiset liivien alla :D Nyt ostin testiksi Natusanin kertakäyttöiset; muuten hyvät, mutta hitto näistä jää jotain nukkaa/karvoja nänneihin, yhhhhhh!

Täysimettäjät. Minkä ikäisenä olette pumpanneet ja antaneet pullosta? Tai siis minkä ikäiselle tietenkin, teidän ikänne tuskin oleellista tässä :D Tekis mieli juuri jotain kauppareissuja varten pumpata mukaan. Mie oon jopa kuumimpana hetkenä imettänyt keskellä kävelytietä seisaaltaan, kun muuta varjoisaa paikkaa ei ole löytynyt... ei siis mitään estoja julki-imettämiseen täällä :whistle: Siinä vaiheessa jotenkin muiden mielipiteet jäänyt toisarvoiseksi, kun on huoli lapsen nestetasapainosta/nälästä :) Mutta tosiaan, mie varmaan murehdin liikaa sitä, ettei poika huoli enää tissiä jos tottuu liiaksi pulloon. :/

Nyt jos jotain iltapalaa, on jäänyt omat syömiset päiväsaikaan vähän niin ja näin, kaikkea epäterveellistä nopeaa, mitä jääkaapissa on valmiina tullut syötyä vaan. Lähinnä siis jäätelöä :ashamed:

Hyvää yötä, piltit ja mamit!

milkei & Oliver 3vk 2pv
 
milkei: meilläkin on Oliver poika =)
itse käytin vaippa ihottumaan bebanthenia niin kauan ku hävis punoitus eli n.3 pv ja ei ole takasin tullut. Meillä tosin vaippa ihottuman aiheutti selkeesti itse vaippa.Pampperssilla ollaan säästytty vaippiksesta ;)
Pulloa olen antanut aina silloin tällöin ja imetys sujuu silti hyvin.Epäilisin että kun imetys on lähtenyt hyvin käyntiin niin ei se muutamaan pullottelu kertaan kaadu :p

joku kysy d-vitamiinista ja vatsavaivoista....naapurin lapselle ei sopinut jekovetti olleskaan, teki just vatsan väänteitä. Itsekkin tätä epäilin, mutta se johtuskin miun antibiotista.

Meillä on nyt ollut ihan vetistä kakkaa...täytyy siis seurata ripulin mahdollisuutta. Tosin muistin just että maitohapot loppu tuossa pari päivää sitten :/ oliskohan siitä...hakemaan siis lisää. Herralla ikää nyt 1,5kk ja hymyjä on tullut niin että saadaan äippäkin ihan kyyneliin ku pakahtuu onnesta.ja päätä kannatellaan ja yritetään möngertää vauhdilla etiäpäin :)
sen oon huomannut että ku on kiukkunen niin "seisoo" ja möngertää ihan kunnolla :LOL:
tänään mennää vyöhyketerapiassa käymään kattomassa vähän vatsan pisteitä, toivottavassti saadaan edes hiukan apuja noihin ilmavaivoihin :|
 
Kyllä mä istun melkein yhtä paljon koneella kun ennenkin.. :D Ei tuu vaan tänne paljoa kirjoteltua kun ei oo mitään kerrottavaa, meidän arki on tylsää.. :p

Kakkaa
täällä tulee n. jokatoinen päivä näemmä, mut ei tuo kipeä ole tms. joten antaa herran sontia ihan omaa tahtiaan.. :D

Unet on hyvät, viimeinen iltatankkaus on 22.30-00.00 ja sitten nukkuukin 04.00-06.00 asti, syö ja jatkaa unia 8.00-10.00, joten ei mulla pahaa sanottavaa tuosta ole.. :) Tuo rytmi on meillä pysyny nyt jo muutaman viikon, ainoa ongelma on se et mä idiootti en tajua mennä nukkumaan kun tuo alkaa nukkuu vaan tuijotan telkkaria aina 1 tai puol 2 asti ja sit ollaan 4 aikaan silmät ristissä... :whistle:

Turhia itkuja tai käninöitä tuolta ei suuremmin tule, kyllä sillä yleensä ihan syy on siihe miks parkuu, mut esim. öisin ei itke kun herää vaan önisee, mikä on musta ihan hyvä vaihtoehto.. :p

Meillä lähtee isäntä tänää takas töihin, onneks kerkesin eilen käymää äitin kanssa kaupoilla niin että poika oli kotona isänsä kanssa..Oli isukki kuulemma henkisesti ihan rikki kun tulin kotiin..Noinkohan tuo tajus ettei se elo mullakaa aina ruusuilla tanssimista ole jos tuo sille päälle sattuu.. :attn:
Kamalasti poika tosiaan hymyilee ja kannattelee päätään, saa nähdä kauan se pysyy paikoillaan, nyt jo yrittää lähtee liikkeelle kun on mahallaan.. :)
Ristiäiset on reilun viikon päästä ja sain eilen tilattua kastemekonkin pojalle, josko tuosta tehtäis nyt se kiertävä mekko kun edellinen oli kadonnut, josta isännän isoäiti oli todella pahoillaan koska siinä oli kastettu kaikki suvun lapset.. :/

Mutta eipä meille sen kummempaa, mä jatkan kahvittelua. Voikaahan oikein hyvin ja tsemppiä niille joilla on mahavaivoja tai muuten vaan hankalaa! :hug: :)

Maira ja emppu 1kk1vko6pvä
 
Milkei Täälläkin on tuo Bebanthen käytössä, auttaa selkeesti paremmin kuin sinkkivoide..mutta on kyllä sitkeä ihottuma, johtuu varmasti juuri tuosta tiheästä kakkailusta.

Kakkailusta johtuen epäilinkin vähän että olis jotain masuvaivaa, vaikka ei muuten kauheasti valita. Marjukka kun kyseli vatsalääkkeistä, niin meillä on säännöllinen Cuplatonin antaminen selkeesti auttanut. Ei tule enää vatsankipristyksiä ja poika vaikuttaakin iloisemmalta :)
Taitaa kuitenkin aika moni täällä vannoa Cuplastopin nimeen. Näin sitä muuten Helsingin Kluuvin apteekissa, mutta en ostanut.

Eilen kävi vieraita ja poika sen kun hymyili vieraillekin, myös oma peilikuva sai kunnon hymyn :D

Ei muuten vieläkään kelpaa tutti, ehdin jo kirjoitella että nyt se sen otti. Poika nukkui yhdet päikkärit tutti suussa, sen jälkeen ei ole huolinut. Meillä on nyt kolmea eri tuttilaatua, eikä mikään käy..no jos ei niin ei

Miumiu&poika 7vkoa 1pvä
 
Moikka. En oo aikoihin kirjoitellut.Poika kävi neuvolassa,painoa 5700g ja pituutta 60.5cm( syntymämitat: 4180g ja 54cm).Hienosti poikaa kasvaa pelkällä rintamaidolla =)
Nyt on mennyt kaksi yötä niin,että poika nukkunut 5-6h putkeen :eek: Aiemmin söi 2-4 tunnin välein =)

Rapu ja poika sunnuntaina 2kk :heart:
 
No voi sentään - kerrankin tulin kirjoitteleen ja onnistuin kadottaan... Lukemassa oon käyny päivittäin, mutta 95% poju sylissä, niin kirjoittelu on ollut laiskaa...

Tänään tuli 1kk täyteen ja käytiin neuvolassa - mitat kuin Rapu82 eli taitaa poju vetää kasvupohjat - 5750g ja 60.5cm siis 1kk mitat (synt 4480g ja 56cm). Ei ihme et nuo 62cm vaatteet alkaa olla lyhyitä... Hyvin on rintamaidolla täälläkin kasvettu, mutta kyllä sitä sitten syödäänkin ja syödään... Toivotaan että pidentää väliä vähitellen, ei tässä kohta muuten jaksa - päivällä 1-1.5h ja illalla puolen tunnin välein, yössä sentään yksi pitempi pätkä ainaki.

Ja Milkei - et oo sekaisin, kyllä meilläkin hymyjä tulee niin että ulkopuolisetki on kommentoinu, esim lapseton naapuri joka ei osannut edes ihmetellä, et tän ikäinen hymyilis, kommentoi kuinka siskolle väläytettiin ihana hymy :heart: .

Olin kirjoittanut vähä enemmänkin, mutta kun katosi ei enää jaksa - ja ehdi. Nyt poju isän kans levolla, pitää hyödyntää tauko - tytön huoneen järjestelyä ja mansikkalaatikkoki odottamasssa.

Pulinapata ja poju 1kk tasan
 
Ihania kuvia ootte taas laittaneet! Ja todella kauniita nimiä antaneet! Onnea kastetuille!

Meille ei mitään erityistä kuulu. Piha senkun edistyy ja Pyry kasvaa. Esikoinen on oma hurmaava itsensä. Mua vaivaa taas se ihottuma, jonka sain raskausaikana pidettyä kurissa kortisonilla. :( Varasin ajan lääkärille. Oon ihan varma, että määrää antibiootit, jotka voin aloittaa vasta imetyksen loputtua. Blaah.

Lapset nukkuu. Täytyy mennä tonne pihalle miestä auttamaan, eli yötyöt kutsuu!
 
heippa

Taallahan on nimi kaimoja! Meilla on Oliver Edward!
Hyvin kasvaa poika tays imetyksella, huommenna 1kk neuvola.
ehkaisy galluppiin: ei ole mietitty. Kait tehdaan niin kuin esikoisen jalkeen, eli ei mitaan. Meni kuitenkin paalle vuosi ennen kuin tulin uudestaan raskaaksi. Jospa nytkin sama. Haaveissa kun on viela kolmas lapsi. Mut nyt imettamaan!
 
Täällä vähän hankalampi päivä tänään.. huh..
Poika itkeny aika paljon ja tuntunu tosi riittämättömälle olo, ku 2v esikoinen joutuu niin paljon itekseenki hengailee ku en aina ehi hänen tuohuihin osallistumaan...
Meijän on varmaan pikkuhiljaa pakko siirtyy kokonaan pulloruualle.. poika saa ihan järkkyjä raivareita tissillä eikä vaan ala imeä, vaikka kuinka pitkään yrittäis :( on vissiin tottunu pulloon liiaksi, ku sairaalassaki ekat 4 päivää sai pelkkää pulloa teholla.. tosi harmi, ku maitoo kyllä riittäis, mut mielenterveys varmaan menee kaikilta, jos huudatan toista vaan..

Mut juu.. huomen kai helpompaa toivottavasti :)

- Anzzu ja poitsu 1kk
 
Heipsis!

Vauvat ne kasvaa! Ihania kuvia olette laittaneet!

Mä tulin vaan pikaisesti kommentoimaan MILKEIlle; eli pumppaamisesta ja pullottelusta. Me annettiin ekan kerran pumpattua maitoa reilun viikon ikäisenä. Ja sen jäljeen ollaan varmaan neljästi annettu. Ja ihan tarkoituksella annettiin, kun meistä on kiva "totuttaa" pulloon, niin pääsee itse liikkumaan tarvittaessa ilman vauvaa ja hoitaja saa vauvan syötettyä. Ja ihan hyvin vauva on pullostakin ottanut. Vähän ihmetellyt, mutta tyytyväisenä kuitenkin aterioinut.

Mä täällä mietin sitä, että mitäs jos tulee joku yllättävä meno itselle ja pumpattua maitoa ei ole, niin antaisiko sitten korviketta sen kerran... vai yrittääkö itse sitten päästä paikalle keinolla millä hyvänsä. No täytyypi miettiä. Mulle ei oo sen suurempaa merkitystä sillä, onko vauva täysimetetty vai "korvike"vauva, kunhan lapsi saa ruokaa ja kasvaa ja kaikki on tyytyväisiä. Silti se mietityttää, se ensimmäinen kerta.

Ihania nimiä on vauvat saaneet ja meilläkin on ristiäiset näköpiirissä, nimestä kun päästäis vielä yhteisymmärrykseen!

 
Jaha, nyt taitaa Rota-rokote vaikuttaa..poika on uninen ja vähän kitisee. Vatsa kuplii välillä kunnolla, niin että sen ihan kuulee. Voi raukkaa :/

Ostettiin rokotuksien varalle suppoja, kun ohjeissa oli että saa tarvittaessa antaa.
Tietääkö joku miten annostukset menee, kun apteekin miedoimmat supot on 3kk alkaen (60mg) saakohan antaa jo n. 2kk, vai onko olemassa vielä miedompia?
Jos siltä näyttää, niin pitää tietysti soitella vielä terveysneuvontaan..jos suvaitsevat vastata tällä kertaa..

Jaanpa viikonlopun kunniaksi erityisen hyvän kuuloisen mustikkapiiraan ohjeen:) Kohta kauppaan niin pääsee myöhemmin maistelemaan :p

Mustikkamurupiiras

Pohja:
3munaa
2,5dl sokeria
150g sulatettua margariinia
2dl maustamatonta jogurttia
6dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
2tl vaniljasokeria

Päälle.
5dl mustikoita
2tl perunajauhoja

Muruseos:
50g margariinia
1dl sokeria
1dl vehnäjauhoja

Sekoita munat ja sokeri. Lisää sulatettu jäähdytetty margariini+jogurtti ja keskenään sekoitetut kuivat aineet.
Kaada taikina 25x35 (korkereunaiseen)vuokaan ja levitä tasaiseksi.
Sekoita mustikat&perunajauhot ja levitä pohjan päälle.
Nypi muruseos tasiseksi ja ripottele mustikoiden päälle.
Paista 175 asteessa 40-45min.
 
Ekaa kertaa kirjottelen tänne sitten vauvan syntymän :) Meijän pieni prinsessa on noin6vk ja nimi on jo annettu. Nimeksi tuli Linda Juulia Tuulikki.

Vauva oli meijän perheen ensimmäinen ja hyvin on lähteny sujumaan. Pieniä kiukunpuuskia vauvalla on mahakipujen takia, mutta ei oikeastaan muuta. Todella seurallinen pienokainen. Kasvaa ihan silmissä, neuvola oli ja painoa oli tullut lähes 1,5kg lisää syntymästä.

Myö ollaan annettu pullosta maitoa ja korvikettakin. Koska itselläni ei riitä millään maito ja hyvin on sujunut. Ei ole mitään ongelmaa ollut tissi ja tuttipullo kelpaavat hyvin.

mutta nyt vauvan kanssa kävelylle, yritän totuttaa vauvaa rutiineihin. Muutamalla matkallakin ollaan jo käyty ja yökyläilemässä ensimmäisen kerran ku vauva oli 2vk:n ikäinen.
Kannatan, että rohkeasti matkaa vauvan kanssa :)

-Anna ja Linda n.6vk
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Ei ole tosiaan paljoa ehtinyt tänne kirjoittamaan, kun on melkein aina joku vauva tissillä. Ja jos ei ole, niin sitten on yritettävä antaa esikoiselle omaa aikaa. MElkoisen täystyöllistettyjä siis ollaan.

Pojat ovat nyt siis 8 viikkoisia ja hyvin ovat kasvaneet. Edellisessä neuvolassa 2 vko sitten toisen mitat oli 56 cm ja 4,4kg ja toisen 51 cm ja 3,3kg. Mielelläni olisin mennyt täysimetyksellä, mutta oma tuotanto ei tosiaan pysy perässä näiden kahden vaatimuksissa. Kai tarjonnallakin on rajansa, vaikka kysyntä olisi ties mitä... Muutama 2 dl korviketetra siis menee päivittäin. Molemmat juovat hyvin pullosta ja viihtyvät yhtälailla tissillä, eli
rohkeasti vaan kokeilemaan pulloruokailua, jos yhtään tuntuu siltä, että sille on tarvetta! =) :flower:

Helteet ovat olleet meille melkoinen koettelemus, varsinkin pienempi vauva on tuntunut aika tuskaiselta kuumuuden takia. Onneksi isoveljensä sentään on hieman helpompi tapaus, muuten oltaisiin kyllä ihan helisemässä!

Nyt täytyy lopetella, kun toinen tissitakiainen halusi mestoille ja meni yksikätiseksi tämä kirjoittaminen. Voikaa hyvin!

Myntti ja pojat 8 vko
 
heip.

rapu82 tein pojalla on täysin samat 2kk mitat kun mun ekalla pojalla 2kk neuvolassa hänkin oli 5,7kg ja 60,5cm
lennukun on syntymästään asti ollut tasapaksu kaveri oli siis 2kk neuvolassa 6,210g/ 57,3cm

bannah : kivan nimen tyttö sai =) meiltä löytyy linda julia <3

kohta tosiaan alkaa koulut ja eskarit,päiväkodit ja mä luulen että se lennukan rytmiin vaikuttaa meillä tosiaan päivrytmi n että päivästä riippuen lennu nukkuu tooosi vähän niinkuin tänäänkin ehkä n. 2½h kaikenkaikkiaan muuten sitten hereillä kattelee,hymyilee paljon ja juttelee menee nukkuun n. 21-22.00 herää ekan kerran syömään 04.00 ja toisen kerran n. 7.00 sitten nukkuu 9-10.00 asti eli aivan ihanasti mutta kun nuo päiväkodit ym alkaa niin sit meidän pitääkin olla jo 7.00 lähdössä no saahan se vaunuissa nukkua mutta kattoo nyt.

mä kävin jälkitarkastuksessa ja sain sen kierukkareseptin niin enkös mä onneton oo sen jo hävittänyt ja nyt tarvii sit käydä hakemassa uusi..ärgh..

imettäminen julkisilla paikoilla ekan kohdalla hävetti niin että menin aina johonkin vessaan tai johonkin syöttään mutta nyt oltiin yhdessä kesätapahtumassa katsomassa lauri tähkää mulla oli Lenni mukana ja kun nälkä yllätti niin eipä sieltä kauheen rauhallista kolkkaa löytynyt missä imettää ja ne vessat ei ikinä eli siellä sit nurmikolla syötin kun vieressä kuhisi ihmisiä kamalasti =)

Anzzu1984
mulla ekan pojan kanssa oli teholla5pv ja sai pullosta ruuan kotiinkun pääsin imetys oli tuskaa alusta asti poika huusi kun vieteri mä koitan saada rintaa suuhun ja toinen huutaa pääpunasena lopulta kun kauheen taiston kans toinen rauhottunut niin se imettäminen sattu ihan kamalasti 6vk kituuttelin ja päätin että nyt loppuu ja annoin pullosta ruokaa jo loppu kiukuttelut ja tappelut rintojen kans ja hyvinhän tuo on kasvanut.
Lennin kanssa oon toistaseks imettänyt mutta mulla on tuolla ja paljon korviketta varastossa kun oli niin iso syntyessään ja mun rinnat tuntuu pieniltä niin ompa sit ruokaa jos maito loppuu.

hymystä meilläkin lennu päivittäin hymyilee ja on se vaan ihanaa katseltavaa samoin kun toinen jutustelee kamalasti tarkkailee kaikkea..huoh niin iso poika jo =)

tänttärä ja lennu 2kk
 
Syyshortensia: Kiva kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa! Osanottotsempit sulle Nöpöstiinan allergiaepäilyjen johdosta, paranemisia rintatulehduksesta ja jaksuja ruokavalioon/imetykseen! Pitikin sattua monta mutkaa auvoisan vauva-arkesi alkutaipaleelle :hug:

Miumiu: Paranemisia rokotuksesta pikkuisellesi! Meillä edessä ensi viikolla.

Tänttärä: Aikasten hyvän nimen olette antaneet B) Ja onnittelut kaikille nimen saaneille :flower:

Tillintallin: Onnittelut parantuneen lonkan johdosta ja toivottavasti kontrollissa kaikki hyvin!

Niiskuneidin Veetistä niin kovin tarkkaavainen kuva =)

Milkeille myöhästyneet synttärionnittelut!

Zinazkii: Tules kertomaan, oliko vyöhyketerapiasta apua - toivottavasti!

Myntti ja Bannah: Kiva kuulla teistä pitkästä aikaa!

Täällä myös käyty jälkitarkastuksessa, jossa kaikki ok. Kuparikierukka laitetaan kuulemma ehkäisyneuvolassa, joka aukeaa vasta 16.8. Sain myös nuo minipillerit, joita muutkin täällä saaneet, en ole vielä aloittanut, kattoo nyt odotammeko kierukkaan asti. Todistuksen Kelalle sain ja eilen vein, eli yksi murhe vähemmän.

Mulla on edelleen toinen korva lukossa ja tinnittää, kestänyt nyt jo puoli vuotta. Keskiraskauden lääkäri arveli sen olevan raskaudesta ja limakalvojen turvotuksesta johtuvaa. Nyt jälkitarkastuslääkäri ei osannut sanoa mitään asiaan, neuvoi kääntymään arvauskeskuksen puoleen :headwall:

Vielä pitäisi toimittaa Hamuliinin tiedot vakuutusyhtiöön lapsivakuutuksen aktivoimiseksi...

Kiitos sille, joka täällä palstalla puhui kapalosta! Muistin, että esikolle aikanaan sellaisen käytetyn sain, mutta hää ei sitä tarvinnut. Nyt kaivoin sen naftaliinista ja en ollut edes saanut kunnolla sitä vielä puettua, kun Hamuliini alkoi hymyillä! Ja mm. toissayön nukkui kapaloituna koko yön omassa sängyssä, heräämättä kertaakaan :eek: Myös päivällä toimii, rauhoitta itkuja ja auttaa nukkumaan - uskomaton, ihana juttu! Alla linkki tuotteesta, helppo pukea ja menee pitkään 0-14 vkoa.

http://www.babyidea.fi/nukkumisesta/miracleblanket.html

Lenniina ja Hamuliini 7,5 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Kappas, kauan kadoksissa ollut ystäväni, kuukautiset tuli kylään... :D
Täällä myös. :kieh: Mitä h*vettiä! Mulle on melkein luvattu, että täysimettäjillä pysyvät pitkään poissa... No ainakin tässä se hyvä puoli, että en, luojan kiitos, ole raskaana. Puran tän ärrimurrikiukun siivoamiseen tänään, kun esikoinen ja mies ovat poissa vkl:n! Kamalasti olis taas Huuto.nettiin valokuvattavaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Kappas, kauan kadoksissa ollut ystäväni, kuukautiset tuli kylään... :D
Täällä myös. :kieh: Mitä h*vettiä! Mulle on melkein luvattu, että täysimettäjillä pysyvät pitkään poissa... No ainakin tässä se hyvä puoli, että en, luojan kiitos, ole raskaana. Puran tän ärrimurrikiukun siivoamiseen tänään, kun esikoinen ja mies ovat poissa vkl:n! Kamalasti olis taas Huuto.nettiin valokuvattavaa...
Joo eipä munkaan tarttenu käydä antaa pissanäytettä raskauden mahdollisuuden pois sulkemiseks vaan pääs alottaa pillerit ihan näin vaan..Mut jumankauta että ottaa aivoon, nää menkat on ihan karmeet!Mä vuodan kun pistetty sika ja oon todella kipee..Tällästä ei oo ollu sitten teinivuosien jälkeen (juurikin tällästen menkkojen takia mä alotin aikanaa pillerit... )..Ei paljoa jaksanu taas naurattaa, kävin ekan kerran vessassa 7 aikaa, puol 10 nousin ylös nii en poikaa kerenny sängystä nappaa kun oli joka paikka jo sotkussa..Eli vuodon määrä todellakin on kamala.. :attn: :snotty:

Mä näin viime yönä painajaista ristiäisistä ja siitä kuinka kaikki meni päin hanuria, veikee juttu et mulla on olevinaan jonkunlainen ressi niistä, vaikken niitä edes itse tee.. :p Noo, eiköhän kaikki ihan hyvin ens viikonloppuna mene. :)
Kastemekkokin tuli eilen, voin lämpimästi suositella tätä kauppaa http://www.lastenshopare.com/tuotteet.html?id=2/ jos joku mekkoo etsii! Mekko tuli päivässä heti kun maksu niillä näky ja on todella hyvälaatuisen oloinen! :)

Mutta joo, toisesta makkarista kuuluu ähinää ja ei, se ei ole isäntä, joten täytyy mennä.. :D

Maira ja emppu 1kk2vko1pvä
 
vyöhyketerapiassa käyty ja herran naatiskeli kokonaisen tunnin hieronnasta B)
hyvin tuli ainakin ilmat poijes ku kotio päästiin, ja ripulikin on helpottanut.osa syy toki varmaan maitohappojen, mutta tyytyväinen että poika voi paremmin.
odottelen nyt että pojan ruoka ajat vähän pitenisi niin pääsisin itsekkin 2 tunniksi nautiskelemaan :p
 
Olin eilen ihan fiiliksissä kun pääsi vähän puuhailemaan omiakin, poika oli rokotuksesta niiin uninen..no sehän kostautui sitten yöllä, hänellä ei unta meinannu riittää. Nyt on äiti taas vähän väsynyt :/

Lenniina Kiitos ja kiva kuulla susta! Just mietinkin että miten teillä menee? Kun minusta meillä oli vähän samantyylisiä huolia syömisten kanssa. Täällä alkaa selvästi tulla päiviin jo rytmiä:)

Keksin hyvän reseptin vaippaihottumaan, Bebanthen+reilusti sinkkivoidetta päälle. Toimii ainakin meillä, ei kestovaippa heti imaise Bebanthenia pois.
 
Hei kaikille! Ihanaa, kun viileni. Meidän poika nukkuu jo toisia unia ulkona. Mukavasti on teidän vauvat kasvaneet. Meidän pojun paino ei tahdo millään nousta. Pituutta kyllä venyy ja pipokin kasvaa. Painokontrollissa käydään viikottain, pissanäytekin oli puhdas. Neuvolan ohjeiden mukaan imetän tiheästi ja annan tarvittaessa lypsettyä maitoa pullosta. Mahavaivojakin on ja pulauttelee. Lastenlääkärin mukaan poika on terve eikä lisätutkimuksia vielä tarvita. Kakkaa tulee kiitettävästi.

Ristiäiset on 8.8 ja nimikin on jo päätetty.
Kävimme Turussa ja matka meni hyvin. Poika nukkui menne tullen, jouduin herättelemään syömään. Tosin valveilla ollessaan itkeskelikin ja sain kanniskella sylissä. Tarkoitus oli viedä isot siskot Juku parkiin, mutta päivä olikin tuulinen ja pilvinen joten pääsivät hyväksi koettuun kylpylä Caribiaan. Yö meni nukkuessa keskustan hotellissa ja poikkesimme myös Kupittaan seikkailupuistossa. Ihana paikka!.

Rintatulehduskin meinasi kiusata 3 viikkoa sitten. Puuttui vain kuume, joten th ei antanut antibioottireseptiä (lääkärin kautta). Tiehyttukokset menivätkin ohi lämpökääreillä ja tulehduskipulääkityksellä. Rinnat olivat kipeitä ja olo flunssainen.

Meilläkin poju väläyttelee valloittavia hymyjä, niitä tosin seuraa vielä usein pulautus.
Mistä niitä jalanpohja pipareita saa? Ensi viikolla jälkitarkastus. Ehkäisystä ei ole ollut vielä puhetta. Lapsiluku on nyt täysi, joten sterilisaatio olisi yksi vaihtoehto.

Nyt nautin tästä viimeistä vauva-ajasta. Seuraavan kerran sitten iso-äitinä.
Ihania hetkiä pienokaistenne parissa!

Mami7 ja poika 6vk 4pvä
 
Kummiasiaa vielä. Oliko teillä muilla helppo/vaikea löytää kummit? Meillä oli vaikeuksia. Sillä 2 ensimmäistä kummitätiehdokasta kieltäytyi kunniasta. Saimme onneksi 2 ihanaa kummitätiä ja yhden epävirallisen kummisedän. Unohdin mainita, että matkaa kotoa Turkuun on 250km. Valloittavia kuvia olette laittaneet vauvoistanne.

Mami7 ja poika 6vk ja siis 3pvä
 

Yhteistyössä