***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Kurreliinille :hug: Pahoittelut menetyksen puolesta.

Tämä päivä menikin rattosasti terveyskeskuksessa ja sitten keskussairaalassa.Pikku neitillä on kolmatta päivää hirveä ripuli ja aamulla oli aivan voimaton.Onneksi vaan tällä hetkellä,ainakin, lievää kuivumista ja kotikonstein yritetään saada nesteytys kuntoon =)
Rupesi kyllä tosissaan pelottamaan tuo hoitajien lakko että miten jos nämä pikkuiset sairastuu ja hoitoa ei saakkaan :/

Tietääkö kukaan mikä tilanne PKKS:ssa jos lakko tulee?? Pääseekö np-ultraan??
Jos ei pääse niin sitten pitää yrittää yksityiselle puolen päästä,toivottavasti saisi sinne edes sitten ajan :/

Ja se tärkein eli ).( olotila erittäin sama :D
 
Venla: mä kanssa luulen ettei tota la:a aleta siirteleen ku toi heitto on tosiaan noin pieni. Meiltä toi ultraaja kysy oikeen että tahotaaks kuvaa :) ja tottakai haluttiin ku tää oli ainoo ultra mikä täällä tarjotaan ilmatteeks...
 
Heippa kaikille!
Kai minäkin uskallan ilmoittautua Kesäkuun vauvoihin...
Laskettu aika on 22.6.2008, nyt menossa rv 8+3. Kolmannen lapsen odotus menossa ja synnytyssairaala on TYKS.
Väsymys on minuakin vaivannut ja ällöttävä olo, rinnat ei ole kipeytyneet vaikka se on ollut ensimmäisin oire aikaisemmista raskauksista. Pojan odotusaikana ei ollut huonoa oloa eikä oikeastaan mitään oireita, tyttöä odotellessa oli hieman huono olo iltaisin, nyt puolestaan on ihan KAUHEA OLO joka ilta ja varsinkin nukkumaan mennessä.
Kärsin ihan alussa verisestä vuodosta joten hieman varuillani olen koko ajan mutta nyt jo hieman osaa nauttia ajatuksesta että olen raskaana.Rv 6+3 ultrassa näkyi jo selvästi vauvan syke:) Vatsaa on koskenut aika usein, toivottavasti ei ole merkki mistään ikävästä...
Hyvää odotista kaikille kanssakumppaneille :heart:
 
Kävin tänään alkuraskauden ultrassa, ja siellä oli kaikki hyvin :). Pikkuinen vastas viikkoja 8+1 (syke näkyi myös), ja la:ksi tuli 25.6, eli Juhannusvauva tulossa :). Pikkuinen oli 15mm pitkä ja näyttikin jo ihmiseltä... Oli kyllä helpottavaa nähdä alkio, kun on ollut vähän huolestunut olo kesän tuulimunan jälkeen.
Onnekasta odotusta kaikille!
 
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

ON....ei pahoinvoinnit alkanukkaan ku näköjään vaan joskus illalla oksettaa, niinku nytki...mutta en kyllä mene halaan pönttöö... :/
Ostin tänään ekat mama vaatteet töihin työvaatteeks...kun mun alavatsa on niin pullea :D vaiks vasta rv9 mennään...
Pelkään että mulla tulee yhtä iso vatsa kun mun äidillä ku se odotti meitä, se oli siis valtava, ja sen takia mun alavatsa jo pullee, jos iso maha tulossa..hmm
 
Ajattelin vaivata teitä edelläolevalla kysymyksellä. Eilen petipuuhien jälkeen menin vessaan ja pyttyyn lorahti hennon punaista. Pyyhkien tuli vähän kirkasta verta. Tämän jälkeen verta ei enää tullut. Tuli kuitenkin tosi paha mieli tämän jälkeen ja alkoi pelottaa, että jos teimme pienelle jotain pahaa.

Voisiko siis johtua limakalvoista, vai tulikohan veri syvemmältä? Osaakohan joku auttaa? Onko kokemuksia? Ja olen siis rv 8 ja risat.
 
Juuliai:Mulla ei ole tosta henk.koht kokemusta,mut neuvolasta saadussa vihkosessa lukee,et se on normaalia,koska kohdussa on niin paljon pintaverisuonia...Asiasta pitää mainita seuraavalla neuvolakäynnillä.
Ainahan tollanen säikäyttää,mut jos se vuoto jo loppu,niin kaikki on varmasti ok :)
 
joo niin sielä lukee, ettei kannata huolestua, mutta kannattaa mainita...
Ja sielä myös lukee että ei seksi voi aiheuttaa harmia pikkuiselle masussa...eli huoletta voi rakastella :heart: , itsellä sitä halua ei vielä tosin ole olenkaan...toivon että se halu tulee pian takas... :D
 
:wave: mukaan hyppäisi 27v kolmattaan odottava äiti.

Olen ollut tuolla heinäkuun odottajissa mutta tänään neuvolassa omasta vaatimuksestani katsottiin ultralla massuun kun olen kasvanut kokoa melkoisesti ja kuitenkin viikkoja olisi nyt ollut 5-6.
Terkka sanoi ettei heidän vanhalla vatsanpeitteiden päältä tehty ultralla näytä alle 9 viikkoisia mutta niin vaan kävi että ultralla näkyi selvästi kohtu ja sen sisällä "pallura", vauva :heart: Mitata ei sen enempää sillä laitteella voinut mutta terkan oma arvio oli että nyt olisi rv 9-10.

Tausta tarina menee niin että syyskussa hakeuduin lääkäriin pahoinvoinnin, väsymyksen ja alavatsatuntemusten takia. Kesän jälkeen en ole pilleri ehkäisystä huolimatta vuotanut ollenkaan. Tulloin tehtiin perus verikokeet ja pissasta raskaustesti mikä oli kuitenkin nega.
Tuolloin oltiin jo puhuttu perheen lisäyksestä mutta pillerit jätin pois vasta 30.9. Tuon jälkeen meni pari viikkoa kun plussasin jo ja jotenkin jäi hieman mietityttämään itseäni se nopea plussa pillereiden lopetuksen jälkeen.

Nyt odotellaan keskusairaalaan tutkimuksiin pääsyä. Aika sinne on vasta tosin 14.12 joten tulee pitkä odotus ennenkuin saa selville yhtään mitään lisää...
 
Tervetuloa Smilex :heart:

juuliai: luulisi verenvuodon olleen harmitonta, jos se kerran jo loppuikin. Kannattaa siitä kuitenkin mainita neuvolassa.

On: Itsellä alaselkä särky pahenee vaan koko ajan. Tänään olen sen verran ollu jaloilla, että kaupassa kävelin, imuroin ja tiskasin, ja nyt pakottaa alaselkä, pakarat ja lonkat. En tiiä onko issiaskipuu? Mulla kyllä esikoisestakin alko selkäkivut jo tosi aikaseen, silloin lääkäri kyllä väitti, ettei voinu johtuu raskaudesta. Muutenkin selkärangassa on kaksoisskoljoosia ja kulumia nikamissa, niin ei kai se paljon muuta tarvi, kun pienet muuokset kehossa.
 
Tämä väsymyksen kuolettavuus on jotain ihan uskomatonta! Nostan hettua niille joilla on vielä lapsi hoidettavana... hyvä että jaksan itseäni hoitaa! :eek:

Jouduin ostamaan uudet rintsikat kun ei vanhat mahdu enää päälle! On tullut uusi kuppikoko! :D

Sitten kysymys: miten saatte tuon raskauslaskurin näkymään täällä sivulla? Haluaisin omani laittaa mutta en tiedä mitan... ja saako sen sähköpostiinkin? Jos joku tietää niin kiittoliisena otan neuvot vastaan!

elinamaria ja itu 9+0
 
heissan pitkästä aikaa! hirveenä tänne aina päivän aikaan tulee tekstiä, eikä sitten ite jaksa enää kirjottaa. väsymys painaa edelleen, mutta pahoinvointi on vähän helpottanu viime päivinä. viikko sitten kyllä oksensin ekan kerran, mutta sen jälkeen ei oo tarvinnu. enää ei oo niin kuvottava olo pitkin päivää, niinkuin aikaisemmin oli. ruuista ei kaikki maistu, parhaiten hedelmät ja vihannekset ja mehujäät ja sitten joskus tekee hirveenä mieli suolaista. sunnuntaina kerrottiin isovanhemmille raskaudesta ja hyvillä mielin ottivat. omat vanhemmat vain miettivät pientä ikäeroa, kun sitä tulee olemaan 1v10kk.
mutta nyt syömään vähän jätskiä :p

hansu ja masukki 9+2
 
Miä oon huomannu, et mulle on alkanu maistuu ruoka ihan älyttömästi. koko ajan vois olla vaan syömässä jotain. Täytyy alkaa hillitsemään, ettei paino nouse turhaan. ei onneks ollu sitä pahoinvointia kun muutaman viikon. On vieläkin iltasin, jos on hirveen väsy, mut menee aika äkkiä ohi. Jouluruokii kun sais niin oisin tyytyväinen. ei jaksais oottaa enää....
 
Meillä tulee ikäeroa 1v9kk, kaikki ovat kommentoineet että sopiva ikäero niin on seuraa toisilleen. Näin mekin ajateltiin. Tyttö on ollut niin helppohoitoinen että ikäero olisi voinut olla pienempikin. =)
Täällä on aika oireetonta viime raskauteen verrattuna, kahvi maistuu kun taas viime raskaudessa jo pelkkä haju sai yökkimään. Pari poikaunta on tullut nähtyä että voisi olla pikkuveli tulossa. :)
Vaikka on välillä aika oireeton olo, silti nyt on viime päivinä tullut alun epävarmuuden tilalle varmempi olo että raskaana ollaan. Jostain syystä noita tuntemuksia alkaa jo olla, samoin kuin esikoisesta tuli jo viikolla 12.
Täällä on alusta asti ollut hillitön nälkä ja kaloreita menee varmaan 500 enemmän kuin normaalisti mutta paino ei ole onneksi noussut.. ainakaan vielä. ;)

 
Voi vitsit, että mua väsyttää. Olenkin monena päivänä nukkunut päiväunet, kun kuopus on nukahtanut. Esikoinenkin kyllä (kai...) on torkahtanut, kun n päässyt mun viereen päikkäreille.

Joinain aamuina olen nukahtanut ihan väkisin sohvalle, ja herännyt, kun muksut on ruokkinen kissoja tai hakeneet jääkaapista herkkuja, tässä tapauksess jugurttia tai nakkeja.

Muuten olo on ihan jees, ja odotan vauvaa jo kovasti. Oireet on oikeastaan hävinneet (paitsi väsymys) ja eilen kävi jo mielessä, että onkohan kaikki ok. Olen kuitenkin luonteeltani semoinen, etten turhia osaa murehtia, joten huoli häipyi mielestä nopsaan. Mullahan on tiistaina eka ultra, joten sittenhän nähdään,mitä pikkuiselle kuuluu.

Munkin pitäisi ostella rintsikoita, paha vaan, etten enää meinaa kaupista löytää sopivia. Mun on normaalistikin hyvin vaikea löytää rintsikoita, jotka tuntuvat mukavilta päällä. Yleensä kaari tuet on jotenkin hankalasti, painaa kainaloon tms.

Ainiin, selkä on ihan järkyttävän kipeä, jotenkin jumissa koko ajan. Lisäksi mulla puhkeaa alas viisaudenhammas, joten koko alaleuko on ollut koko viikon tosi kipeä. Olen kuitenkin koittanut sitkutella, ettei tarttis hammaslääkäriin lähteä, kun pelottaa koko ajatuskin...

Onko ElinaMarian nimi oikeasti ElinaMaria? Jos on, niin ollaan ihan kaimoja. Tosin mulla nuo nimet on toisin päin, Maria Elina, mutta jälkimmäistä siis käytän.
 
Heippa taas kaikille!

Meikäläinen kirjoittelee pahoinvoinnin kourista. Olen ollu jo 3 pv saikulla ja vielä ensiviikon kokonaan. Tuntuu vaan et mikään ei oikein pysy sisällä, parin tunnin välein saa oksentaa. Rupee jo kyllästyttään. En tajunnu et tää on näin kauheeta... Mulla eka ultra 18.12, vähän jänskättää!

Miumukka + Masu 9+2
 
Tervetuoloa vaan uudet odottajata!!

Pitkästä aikaa taas kirjoitan kun ei ole kummoisenpia muutoksia olossa ollut.
Keskiviikkona kävin antamassa verinäytteet labraan niitä tautia ja tri....kromosonien(jotain ) riskilukuja varten...Jouduin heräänään normaalia aikaisemmin sen takia niin johan illalla nukkumaan käydessä iski migreeni. Yö meni joten kuten pyöriessä ja aamuyöstä alkoi päähän koskea. Seuraava päivä menikin sitten maatessa ja kärvistellessa. Illalla oli sitten pakko ottaa 21. aikaan lääke kun tuntui vaan kovenevan kipu päässä, siitä sitten selvisinkin elävien kirjoihin sen lääkkeen ansiosta
:whistle:

Nyt vain jnnäilen seuraavaa nla käyntia 29.11 ja np-ultra olisi sitten 7.12...pääsee samalla jouluostoksille isoon kaupunkiin..




:wave: DR!!
 
Rupesin ilmoittamaan että minut saa poistaa listalta :'(
Eilen alkoi vuoto ja tänään kävin sairaalassa tarkistuttamassa tilanteen ja keskenmenohan se :'(
Tällä hetkellä olo on jo ihan hyvä,nuo lapsukaiset pitävät kiinni arjessa ja ystävien kanssa juttelu on auttanut todella paljon.Itselläni asian jakaminen on auttanut paljon.
Tästä mennään eteenpäin ja uusi yritys aloitetaan kuhan jälkitarkastuksesta saadaan lupa.Lääkäri sanoi että vauvalle ei luultavasti ollut kaikki hyvin ja samanlainen olo on itselllänikin ollut koko ajan.Luonto korjaa joskus ne "huonot" pois,näin lääkäri sanoi.

Lykkyä tykö Teille kaikille muille ja toivottavasti kukaan muu ei joudu tätä kokemaan.


 

Yhteistyössä