***Kesävauvat 2008***

Mukavaa, kun lista vain pitenee! Itselläni ikää 32v ja siis toinen lapsi tulossa. Synnäri olisi EKKS. Lisäätkö Venla nuo tiedot etusivulle? Jotenkin on tästä raskaudesta kyllä epätodellinen ole, kun minkäänlaisia oireita ei ole vielä ilmaantunut. Parempi toisaalta niin, eiköhän niitä jossain matkan varrella vielä ehdi ilmaantua.
 
itelläkin tosi epätodellinen olo..että voiks tää totta ollakkaan.. :) aattelin ettei tärppää ku kiertokin mitä sattuu ni kui kävikään =) oloa ei oo pahemmin ollu, kaurapuuroo tehny mieli vaikken siitä muuten tykkää :LOL:
 
Mulla iltasin ihan tajutonta turvotusta. Ja ylävatsa reistailee. Täytyy vissiin jättää tumma leipä pois pariks viikkoo. Rinnat kipeytyy vaan entisestään. Kohta pääsee laittaan kuppikokoo isompaa. :heart:

Paha olo ei oo viel alkanu. Toisaalta toivois, et täs raskaudes olis, kun ed. ei ollu. Ja niinhän sitä on sanottu, että mitä huonommin voi, sitä paremmin raskaus menee. =)
 
Tervehdys kaikille!

Ajattelin nyt ilmoittaustua mukaan, koska olen seurannut keskustelujanne tiiviisti.
Olen 28 vuotia ja tämä on kolmas lapsemme. Meillä on ennestää 3-vuotia poika ja pieni enkeli tyttö, joka kuoli kohtuuni rv.24. Syynä oli paha raskausmyrkytys. Tämän takia minulla on kova pelko, että jotain tapahtuu myös tässä raskaudessa, mutta yritän ottaa rauhallisesti ja ajatella positiivisesti.

Laskettuaika olisi 1.6, jos sinne asti päästään (toivottavasti).

Oireita ei minulla oikein ole, joten kaikki tuntuu vielä aika epätodelliselta. Onko muilla ollut jo paljon oireita?
 
Raksu: Tervetuloa joukkoon. Suuri :hug: enkelitytöstä. Toivotaan, että kaikki menisi nyt hyvin :heart: Saako kysyä, että eikö raskausmyrkytystä huomattu? Uskon tietäväni, miltä tämänhetkinen pelkosi tuntuu. Itselläni oli paha raskausmyrkytys ed. raskaudessa, mutta onneksi se huomattiin ajoissa, ja tyttö selviytyi hyvin, vaikka sektio tehtiin rv26+5. Itselläni stressi ja pelko kalvaa koko ajan mieltä. Paineet on kohollaan vähän väliä, ehkäpä, koska stressaan niin kovasti tätä raskautta.

Oireita ei ole paljon. Iltaisin kova vatsan turvotus. Rinnat kipeät. Pientä juilimista alavatsassa silloin tällöin. Väsymys on kamala. Kävin jo yksityiselläkin noista paineista, ja samalla katsoi ultralla ja näki kohdussa jonkun pienen vaalean möntin. Sanoi sen viittaavan alkuraskauteen.

Kai ne ottaa sinut tarkkaan syyniin nyt heti ä-polille? Itselläni eka aika sinne on 23.10 ja viikkoja pitäisi olla silloin kasassa 8+2.
 
Ilmoittaudunpas minäkin mukaan kesäkuun odottajiin.. =)
LA on 12.6., synnäri Jorvi ja toinen tulollaan.
Esikoistytön 1 -vuotissynttäreitä vietettin pari viikkoa sitten eli taisi tuleva pikkusisko / -veli päättää tulla mukaan seuraaviin juhliin samoihin aikoihin.. :)
Tein nyt aamulla varmistustestin ja oireita on ollut reilun viikon ajan.. vihlasuja ja turvotusta alamahalla, voimakasta väsymystä, alaselkäsärkyä, nälkää, kuumotusta, hikoilua, palelua..
Kyllä nämä oireet saavat asian tuntumaan todelliselta mutta viimeksi kun oireet saattoi olla muutaman päivän pois, tuli kamala huoli onko kaikki ok.. :whistle:
Mutta sitä se varmaan tulee olemaan nytkin, tai toivottavasti. Toivotaan että kaikilla pysyy pikkuiset mukana kesäkuulle asti.
Ikää minulla on 36 vuotta.
 
Venla: Raskausmyrkytys huomattiin kyllä melko pian, mutta pieni ei vain sitten kestänyt sitä. Aluksi kovasti ihmettelivät, koska ensimmäisen kanssa meillä ei ollut mitään ongelmia. Toisaalta paineet oli koholla jo viikolla 14, joten jos silloin olisi jo toimittu niin olisi tietysti voinut käydä toisin...
Viikon ehdin olla sairaalassa ja sitten ei enää yhtenä aamuna sydänäänet kuuluneet. Istukka oli luultavasti mennyt aika huonoon kuntoon. Lapsivettä oli tosi vähän ja lisäksi vauva oli liian pieni viikkoihin nähden. Painoi vain 350g syntyessään.
Tämähän on tosi harvinaista, että vauva menehtyy raskausmyrkytyksen takia, joten toivotaan että meillä menee kaikki hyvin.
:heart: :heart: :heart:
 
laraB
Onnea kaikille odottajille minunkin puolestani! Täällä oletettu LA 7.6.08. Tulokas on meille toinen, esikoinen 02/06. Kätilöopistolle haluaisin synnyttämään, siellä Haikaranpesässä saimme esikoisenkin. Olen 27-vuotias.

Mulla tosi epätodellinen olo tästä odotuksen alusta. Raskausoireet on aika lieviä; rinnat on vähän kipeät, hajuasiti ehkä hieman herkistynyt ja välillä tuntemuksia alavatsalla. Pelottaa, onko raskaus todellakin alkanut ja jatkuuko se, kun edellisessä raskaudessa oli heti alusta asti kamala pahoinvointi. Nyt ei mitään sen tyyppistä. Toivon parasta ja muistuttelen itseäni, että kaikki raskaudet voivat olla erilaisia! Plussa pamahti kuitenkin vahvana heti testiin. Varasin jo ekan neuvolan. Hyvää oloa kaikille! =)
 
..vaikka en olis uskonutkaan enkä usko vieläkään. tuun varovasti mukaan kun yllättäen epätavallisten menkkojen jälkeen olo ei muuttunut ja plussaa taulussa. Eli mulla on nyt vähän sekaisin miten lasken missä mennään. Jos joku osaa heti avutonta ensikertalaista auttaa niin kiitos. Yrityskerta oli 1 ja viimeiset oikeat menkat alko 22.8 eli sen perusteella laskettu aika olis touko-kesäkuun vaihteessa.

Mukavaa viikonloppua kaikille, lähden pian kotiin sekoilemaan ja kertomaan miehellekin uutiset, se jännittää eniten vaikka toive on molemmilla ollut suuri.
 
laraB ja Syksyinenhaave: tervetuloa joukkoon :heart: mukaan mahtuu aina!

Itsellä eka neuvola takana. Paperit on täytetty, veret otettu ja la aikastu päivällä, elikkä ois 1.6 mut eiköhän tuo tule muuttumaan ultrassa. Alkuraskauden ultra-aikaa voi kuulemma odotella parin viikon sisään. Kyllä jännittää. Aina noita vaikeita kyssäreitä siellä neuvolassa on. En koskaan muista on vesirokko ollu ja muita vaikeita juttuja :ashamed:
No nyt on oma mieli jotenkin parempi. Terkkari suostu tekeen raskaustestinkin, ei oo ainakaan hormonit laskemaan päin, kun tuli niin vahva plussa.

Mulla ja toi alaselkäkipu vaivaa. Se kyllä vaivaa lähes aina, mut ed. raskaudessa jouduin sen takia jäämään jo tosi aikasessa vaiheessa saitsulle. Olinkin silloin vanhustyössä, ja oli fyysinen rasitus vähän toista kuin nyt.
 
hande: haet sitä sairaslomaa vaan, jos siltä tuntuu. Minäkin sanoin terkkarille, että jos jossain vähänkin pahalta tuntuu, niin saitsua haen. Mitään en suostu riskeeraamaan tässä raskaudessa. Jos vain jotenkin pystyn itse tähän vaikuttamaan, niin antakoot sitten vaikka töistä potkut. Vaikka eihän ne sitä kyllä pysty tekemään B)
 
Syksyinen haave: Tervetuloa joukkoon! (Muille uusille plussanneille kans! :)) Mun viimeiset kuukautiset oli 24.8. eli aika samoissa lukemissa ollaan :) Laskettu aika vaihtelee laskureissa vähän sen mukaan mikä keskimääräinen kuukautiskierto on. Sen mukaan mun la olis joskun 1.-3.6.2008.
 
venla: joo ni mä ajattelinki että en itteeni mee hajottaan..iha tarpeeks tässä ku viime helmikuussa mursin ranteeni ja viime kuussa korjattiin peukalon jänne joka oli katkennu tossa rytäkässä...nyt saikulla ainaki tän kuun loppuun ja luulen että kestää vielä niin pitkään että on saatu sormi kuntoutettua kuntoon...
 
heips kaikille! elikkä täällä olis 24.v, esikoistaan odottava äitiehdokas satakunnasta. plussatestin tein tossa keskiviikkona ja tänään vielä varmistui labratestillä..olo ihan mahtava! :D keskenmeno koettiin kihlatun kanssa tossa 3kk sitten ja ekasta yritetystä kuukaudesta tärppäsi :) laskettuaika olis tossa 7.6 mutta muutosta tosin vielä voi tulla ekassa ultrassa. synnäri olis siis SATKS (pori). olis hienoa tutustua teihin sielunsiskoihin ja saada neuvoja ja apua odotuksen ihanuuteen ja muuhunkin :) mahtaisko siis tilaa olla vielä ?!

-marleena83-
 
Ihan ensioire oli tuo alaselkäsärky. Ei ollut viime raskaudessa joten pelkäsin sen enteilevän jo jotain muuta. Ei ole onneksi särky ollut koko ajan läsnä ja nytkin on vain lievää jomotusta tuolla alaselällä.

hande, jos se alaselkäsärky on vain tämän alkuraskauden vaiva, voit varmaan saada kevyempää tekemistä sovittua esimiehesi kanssa kun ilmoitat raskaudestasi töissä..?

Heräsin yksi yö kun lonkkaa vihlasi niin pahasti, kuin olis luuta porattu, en saanut oikein henkeäkään, niin kova kipu oli.
Ja nyt kävelyllä olen huomannut että lonkkien seutu tuntuu jäykemmältä.. ei ollut tällaistakaan viime raskaudessa vaan tuli paljon myöhemmin. Vihlonta on kova alavatsalla ja välillä tuntuu kuin terävät ompeleet repisi tuolla, sektio siis takana.
Toivottavasti paikat pysyy kasassa.. :whistle:

Onko muita joilla sektio takana? Onko ollut erilaisia tuntemuksia nyt?

Olen hoitovapaalla ja yritän nukkua tytön kanssa aina päiväunet kun hänkin.. eli peti kutsuu.
Jos kaikki menee hyvin, pitäisi sen keskivaiheen energisen vaiheen alkaa kun menen neljäksi kuukaudeksi töihin. :)
 
malvu
Moikka kaikille!
ja tietysti onnittelut myös. Olisin halukas joukkoonne. Eilen kävin jo vähän lueskelemassa ja meinasin jo kirjottaa, mutta piti ensin tänään hakea ihan testikin, etten vaan kuvittele omiani :) Mutta tulos oli kuvittelemani ja fiilikset katossa.
Täytin just 26 ja kolmatta odotetaan. Aikasemmat ovat tyttöjä. la:ksi sain 6.6.08 mut sehän voi vielä pikkusen muuttua. Tosiaan sen verran on ollu tuttuja merkkejä ilmassa viikon, että osasin plussaa odottaa. Hampaiden pesu tekee pahaa ja massussa nippailee ja väsymys on tosi kova.
Mulla on takana kaks niin täysin erilaista raskautta pahan olon tiimoilta, että nyt vaan kovasti pidän peukkuja, että se ei ylly edellisen tasolle ja tietty et kaikki menis hyvin, mullakin kun muutama riskitekijä on vasta-aineiden tiimoilta.
Tälläinen kertomus näin aluksi, mukavaa iltaa kaikille!
 
äitiäitiäiti : mulla noi hommat sitte pätkähommia eli oman päätöksen mukaan voi töihin mennä jos työkykynen on....mutta hinku olis töihin kova kun paperit sain vasta kesäkuun eka kouraan enkä oo vielä päässy töitä tekeen oikeesti olleskaan :) jos menee samal tavalla ku noilla kolmella muulla ni tää loppuu onneks aika pian..ei montaa vkoa kestä.
sitte kyl alkaa se kuvotus ja närästys jossai kohassa, jos on yhtään samalainen ku muut on ollu...
 
Paljon uusia tullut... tervetulleksi!!! :hug:

Jaaha, pientä huonovointisuutta on ilmennyt, mutta lähinnä iltaisin jos valvon myöhään tai jos unohtuu syömättä muutamaan tuntiin edes jotain pientä. Vähän jännittää, että miten töissä jaksaa jos rupee voimaan kovin pahoin, kun aina ei ehdi syömään niin jatkuvasti :|

Iloisia odotuksia kaikille ja palaillaan taas! :heart:

 

Yhteistyössä