***Kesävauvat 2008***

Päätin jättää itsestäni merkin, kun kävin lukemassa juttujanne. Olen 35-vuotias ja ensimmäinen ilmoitti olemassaolostaan pari viikkoa sitten. Menossa nyt siis rv 5+6 ja pikkuisen laskettu aika olisi 1.6. noiden laskureitten mukaan. Synnyttämään olen ajatellut mennä kättärille. Neuvolan olen varannut 1.11. ja varhaisultra on jo 15.10. Mullakin oli jo viikkoa ennen plussaamista alaselkäsärkyä, meni kyllä ohi sittemmin. Nyt tällä viikolla on ollut närästystä ja kuvotusta kiitokseksi siitä, että olen ruokkinut itseäni. On muuten ikävää, kun syödä pitäisi ja sitten kuitenkin heti ruokailun jälkeen kuvottaa. En ymmärrä mitä järkeä siinäkin on :LOL: :LOL:
 
Vitsi miten monella on ollut tota alaselkäsärkyä!Mä olin jo huolissani kun selkää on välillä särkenyt,mut niin onkin kaikilla muillakin.
Nyt alkaa vasta rinnat kipeytyä ja kuvotus iskee jos ei oo muistanut syödä.Tästä nää oireet alkaa :D
Mä meen yksityiselle ultraan parin viikon päästä,kun viikkoja on kasassa 6+jotain.Ei tuu mielenrauhaa ennen kun saa tarkistettua että vauva on oikeessa paikassa (takana yksi kohdunulkoinenraskaus)

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
Taidan uskaltautua jo joukkoonne haamu tuli testattua viime tiistaina ja loppuviikkoa kohden se on vahvistunut. Pientä kuvotusta ja kyökkäilyä on aamupäivisin ja alamahalla välillä nippailua ja painontunnetta. Ennestään meillä on kaksi poikaa -03 ja -05 syntyneet elikkä kolmatta tässä odotellaan mielestäni pitkän yrityksen jälkeen (8yk) tärppäs. la laskureitten mukaan olis 12.6. Itse olen vielä 27 täytän siis joulukuussa 28. ja synnäri olis satks.
 
heips kaikki..ja lauantaita :)

piti vapaapäivä tänää mut pomo tossa soitti ja pyysi töihin illaksi. huomenna sitten alkaa kesäloma ja ens perjantain espanjan aurinkoon :D

kovasti askarruttaa tämä raskaus, viimeksi kun ekassa ultrassa (vko11) todettiin sikiön kehityksen keskeytyneen vko9,muttei vaa ollut vuotanut :'(
suru ja pettymys oli niiin kova ettei vaan halua kokea uudestaa samaa.
maksakoot mitä vaan, varmasti on sen arvosta.

on muuten tullu huomattua tossa että alkaa oireet taas hiipii.. pissattaa ihan hirmusesti kokoajan ja uni vaivaa vaikka aamulla saa silmät auki ja hereillä ollu muutaman tunnin. koitan vitamiineja ja muuta syödä jotta pysyisin hereillä..edes töissä :) mutta on tämä niin hienoa siltikin!! :heart:

tervetuloa kaikki uudet plussanneet, hienoa että liitytte joukkoon!!
nautitaan yhdessä raskauden iloista ja itketään suruissa :)


 
täällä väsy vaivaa...lapset oli miehen kanssa raksalla ja mä kävin kauppoja kiertämässä..hyvä ku pari tuntia jaksoin kierrellä :D jännä muuten että tuolla kaupungilla näki vaan pieniä vauvoja ja raskaana olevia :D
 
Tulin juuri tutkimuksista kun vuoto alkoi eilen. Plussan tein siis vasta valemenkkojen jälkeen mutta nyt tuli keskenmeno. Ultrassa näkyi ilmeisesti kohdunulkoinen vatsaontelossa oleva, mutta myös kohdun sisäinen verihyytymä ja raskaushormoonit alhaalla. Kontrolliin viikon päästä.

Toivon että olin tämänkin ketjun tilastollisesti epäonnisin kun kerran 1-2 tuhannesta raskaudesta on kohdun ulkoisia. Mieli on maassa vaikka haluan todistaa muuta. Halusin niin uskoa että tää onnistu mutta perässä tullaan vaikkei tähän ketjuun enää ehditäkkään. Onnea ja iloa muille odotukseen!
 
Soitin neuvolaankin ja niitten laskurin mukaan la on 9.6.Ensimmäinen neuvola on 23.10 ja terkka laittoi jo perjantaina varhaisraskauden ultraan lähetteen meneen.
Tää väsymys on tosi kurjaa :( Mulla todettiin viikolla keuhkoputken- ja poskiontelon tulehdukset, et nekin kyl verottaa voimia.Sain 10vrk kuurin jota popsitaan 3 vrk:ssa ja masu gefiluksista huolimatta sekasin.
Raukausoireita mulla on vaihtelevasti: hajut tuntuu helpommin ja nuuhkinkin välillä kun joku koira =) rinnat on arat,masussa nipistelee ja vihmoo välillä ja paleltaa ja kuvottaa.Itkuherkkyyskin tullu jo koettua muutaman kerran.Esikosta oottaessa muistan et vollotin lasten piirretyillekkin ja tytöstä ei moista ollut olleskaan.
Tästä tuli oikee valitus texti :'( Sorry!!!
Mut iloinen ja onnellinen oon silti! Ei auttas valittaa....
 
Syksyinen haave; pahoittelut minultakin teille :(

Minullekin voi tehdä tuohon etusivun listaan lisäyksiä, eli olen ihan pian 26-vuotias. -ihan kiva synttärilahja tää pikkuinen :heart:

äitiäitiäiti: Minulla esikoinen (9/05) syntyi suunnitellulla sektiolla, ja toinen (11/06) ihan alakautta.
Mulla oli sektioarpi parantunut tosi hyvin -kävin tuossa joulukuussa 05 vatsakipujen takia ultrassa, ja sektioarpi oli miltei huomaamaton.

En nyt millään muista, vaivasiko tuo arpi toisessa raskaudessa. Mulla ei ainakaan normaalisti tuo arpi vaivaa, toisin kuin esim. äidilläni, jolla on takana 3 sektiota (raskausmyrkytyksistä johtuen). Äidilläni ilmeisesti on kiinnikkeitä tms. jotka "kiristävät" jos vaikkapa nousee äkisti seisomaan.

Mulla kyllä supisteli aika rankasti tuossa vkon: 30-33 paikeilla, tuota kakkosta odottaessani. Supistelut onneksi helpottivat ihan levolla, eivätkä kivuliaisuudestaan huolimatta aiheuttaneet "vahinkoa" sillä kakkosen synnytys jouduttiin lopulta käynnistämään oksitrosiinitipalla, kun neiti ei pitänyt kiirettä maailmaan.

-Tuo käynnistyskin oli vähän hassu juttu, sillä ihan saman sairaalan sisällä siitä on tosi ristiriitaisia mielipiteitä, kaverilleni sanottiin, että sektion jälkeen ei ikinä käynnistetä, kohdun repeämisen riskin takia. No, minulle kyllä käynnistettiin.

Minulla ei oireita suuremmin ole -tai sitten en niitä tässä hässäkässä ehdi huomioimaan. Lähinnä on aina nälkä ja koko ajan jano, sekä pistelee rintoja, ja ovathan nuo jo turvonneetkin.

Meillä hajosi tietokone, joten kovin tiuhaan en tänne nettiin valitettavasti pääse -nyt kirjoittelen miehen työkoneelta, mutta mies on taas reissussa ensi viikon.
Mies ei suuremmin ajatuksistaan puhele, tuommoinen jörrikkä kun on, mutta kai se on alkanut tottua ajatukseen, että meille tulee kolmas pikkuinen.

Itsellä tekisi mieli hihkua kaikille tutuille, että olen raskaana

:heart: no, täytyy purkaa suurinta innostusta ensiviikolla kaupoissa vauvanvaatteita hypistellen...
 
Juu sunniteltu sektio on ollut täälläkin.Tehty viikolla 38+0 09/05.
Nyt on viikot mulla 4+6 et ei ainaskaan vie voi sanoo et vaikuttaako mitenkään.Näkee sitten pitemmällä.Toivon ettei ois mitään vaikutusta.
 
malvu
Mun tietoihin vois lisätä et lapset on syntyny 04 ja 06 ja synnyttään pitäs mennä K-SKS

Kerrottiin muuten tänään anopille raskaudesta ja kovasti oli ilosella mielellä, mikä oli mukava juttu kun välillä tuntuu että ajatteleekohan hän jo nyt että liikaa vilskettä kun kämppä aina sekasin. Mut ei vissiin sitten ajattele. Eli meillä raskaudesta tietää nyt molempien äidit, mun sisko ja yks kaveri.
Mites ootteko te muut kertonu jo uutista? Ite oon nyt ollu kaikista maltillisin, aikasemmista kaikki tiesi jo tässä vaiheessa :D
 
malvu: meillä tietää mun äiti ja isä ja jokunen kaveri...anopille ei oo vielä kerrottu mutta eiköhän se oo eessä tässä jonku ajan sisällä :D sinne on vaan ensimmäinen lapsenlapsi ni saa nähä mikä hösötys alkaa :D
saatetaan sitte olla samaan aikaan synnärillä jos kummalakaan ei la:t kauheasti muutu :)
 
Esikoista odottava 30v., ja rv 6+0. La 31.5.-08. Nyt pari päivää vasta ollut kunnon väsymystä, rintojen aristusta ja lievää kuvotusta. Alavatsa nippailuja enemmän ja vähemmän plussauksesta asti kaksi viikkoa sitten. Viikko sitten alkoi pientä tuhrutteluvuotoa, siis tosi vähäistä, mutta se vähän huolestuttaa, joten varasinkin ajan varhais ultraan jo ensi viikolle, joten nähdään ainakin heti onko kaikki niinkun alussa pitääkin, oikealla paikallaan. Onko muilla ollut tällaista tuhruttelu-huolta?
 
syksyinen haave, voimahaleja mahdottoman paljon!! :hug:

malvu vanhemmille ollaan kerrottu jo (..ei pystynyt olemaan hiljaa kun olin niin onnessani kuultuani tuloksen.) vanhempani olivat viime raskaudessa tukemassa minua/meitä hirmusesti, myös keskenmenon jälkeen. parhaimmille ystävilleni olen kertonut ja töissä muutama tietää. aijotaan olla ihan verkan ainakin siihen asti että ekaan ultraan äippäneuvolaan pääsee. ykstyisellä aijon käydä tossa kuunlopussa ultrassa..eli n. vko. 8.

Merilin mulla viime raskauden alussa ehkä vko.6-8 oli sellasta pienen pientä rusehtavaa tuhruttelua. soitin neuvolaan josta passittivat minut lääkräille päivystykseen. hoitaja kokeili ja tarkasti..kaikki oli kohdallaan. sain itse mielenrauhan silloin. tiedän vaan ainakin itseni kun olen nyttenkin joka mahan nipistyksestä niin huolissani vaikkei syytä oliskaan. kummallinen tämä odottajan maailma..ensin pelkää kun jotain oireita ei tule ja kun ne tulee niin sitten se ei muka olekkaan tavallista :D koita tässä sitten olla ...
:LOL:

 
Mua vähän pelottaa, kun eilen illalla huomasin Wc:ssä että paperiin oli tullut vähän vaaleanpunaista vuotoa, eilen oli kyllä tosi rasittava päivä kun vein puita liiteriin ja nostelin meidän lämmityskattilan säiliötilaan turvetta sit olin viä kyläs illalla ja tuli paljon seisoskeltua. Onko muilla ollut tällästä? Milloin sinne varhaisultraan pääsee? Aattelin jos menis yksityiselle kun tää on ensin 10 viikon paikkeilla eka th käynti ja sit 14 viikon aikaan se eka ultra.

Merilin Mulla oli ekas raskaudes sellaista ruskeaa tuhruttelu vuotoa kolmepäivää on kai ihan normaalia parissa ekassa kuukaudessa.

Me ei oo kerrottu muille kun eilisessä kyläpaikassa kun ihmettelivät kun en ota mitään alkoholipitoista. Arvasivat sitten niin oli myönnettävä. Ajattelin kertoa vanhemmille lähempänä 10 viikkoa jos sinne asti päästään.

Syksyinen haave pahoittelut minultakin. :hug:
 
kotirokki
Osanottoni Syksyinen haave :'(

Me ollaan kerrottu raskaudesta jo melkein kaikille, taitaa innostus paistaa läpi =) Ensimmäisestä raskaudesta kerrottiin vasta "turvallisilla viikoilla".
Täytyy kyllä sanoa että minuakin vähän huolettaa, että onko pikkuisella kaikki kunnossa. Lähinnä sen vuoksi, että pahemmin oireita ei löydy... Viime raskaudessa oli jo tässä vaiheessa tissit kipeet ja pahoinvointia. Nyt ei mitään muuta kuin pientä väsymystä!!! Voisin todeta että sehän on onnekasta, jos vain tietäisin et kaikki on silti kunnossa :|

Nooh, ei tässä auta itseään piinata kauhukuvilla! Ultra on 2,5vk päästä ja sen jälkeen ollaan taasen viisaampia :heart: Kai tää alkupanikointi kuuluu asiaan.

 

Yhteistyössä