***Kesävauvat 2008***

:heart: Moikka kaikille!
Mulla olis laskettu aika tossa touko-kesäkuulla, nyt 5 vko menossa ja hyvältä tuntuu, joskus etovaa oloa ja rinnat on kipeet, alavatsalla tiivis tunne ja joskus kipua. Olen tosi onnellinen vaikka sektioo pelkäänkin, mutta ei muuta voi mun tilanteessa, teen just niin ku lääkäri sanoo.
Väsyttää välillä kovasti, urheilu on jääny vähemmälle.
kertokaa muut voinnista? mitenteillä on edenny raskaus?
t. sektio
 
:heart: Moikka kaikille!
Mulla olis laskettu aika tossa touko-kesäkuulla, nyt 5 vko menossa ja hyvältä tuntuu, joskus etovaa oloa ja rinnat on kipeet, alavatsalla tiivis tunne ja joskus kipua. Olen tosi onnellinen vaikka sektioo pelkäänkin, mutta ei muuta voi mun tilanteessa, teen just niin ku lääkäri sanoo.
Väsyttää välillä kovasti, urheilu on jääny vähemmälle.
kertokaa muut voinnista? mitenteillä on edenny raskaus?
t. sektio
 
Onnea uusille tuleville äideille! :flower:

Kamalasti te ootte tekstiä saanut aikaseksi! Melkeinhän tässä nukahtaa ku yrittää pysyä kärryillä ;)

Muakin viluttaa ihan kamalasti, hyr. Ja yleensä oon niin lämminverinen. Siitä on mieskin erityisesti huomannut mun olevan raskaana, että on kylmä useasti ja pukeudun ku anoppi konsanaan villapaitoihin (mieluusti useampiin) jne.

Anteeksi, että koko ajan kylvän tätä tietoa. Sanokaa jos alkaa ärsyttää.. :ashamed: Eli siis valtakunnalisen neuvoloille tarkoitetun ohjeen mukaan raskauden seurannan ensikäynti tulisi antaa vasta viikoille 8-12. Sitä en tiedä, miksi jotkut terkkarit on antanut jo aiemmin, mutta eivät ainakaan mene ihan ohjeiden mukaan.. Mulla eka käynti nlassa 1.11. ja tuolloin menossa 9+5 vissiin.

Asuntokysymykseen: Asumme reilun kokoisessa juuri remontoidussa kaksiossa keskustan tuntumassa.

Kysymys teille: Miten teidän miehet ovat, seksuaalisella puolella, suhtautuneet raskauteenne? Ku mun mies, siitä huolimatta että olen näyttänyt alan kirjallisuutta ja kaikkea muuta ni ei meinaa uskoa, että hän EI kykene vahongoittamaan vauvaa yhdynnässä. Ärsyttävää! Ehkäpä tuo tuosta... Kaipa se mieliala siitä hänelläkin tasaantuu. Esikoinen kun olisi tulossa ni kaikki tuntuu varmaan vaan niin oudolta.

Tällaista tällä kertaa.

 
Täällä tulee myös lapsien ikäeroksi 1v10kk!!! =)

Täällä ei ole huonoa vointia,välillä etoo,mutta ei muuta!!! Oikeastaan nälkä ei ole ja makeeta ei tee mieli!!! Kaikki hyvin ja unohtaakin ihan että masussa joku olisi. Ensiviikolla ajattelin soittaa neuvolaan ja sit varmaan katsotaan että pitääkö menkoista laskettu-aika paikkansa kun edellisessä raskaudessa menkat tuli silti!!

Miestä ei haittaa ja seksi luistaa!!! Niin oli myös ekassa raskaudessa.

Onko täällä muita äitejä jolla esikoinen leikattu????

Sektio:Onko sulla ennestään sektio ollut,vai jostai muusta syystä?? utelee hän =)
 
ja taas uusia kirjoittelijoita..... Oon pitkään lueskellut juttujanne ja vihdoin sain aikaiseksi kirjoittaa myös omia kokemuksia. Tein viime sunnuntaina plussan, neljän kk yrittämisen jälkeen. Tuntuu vielä jotenki epätodelliselta, vaikka oireita on kyl selvästi. Kauhee väsy, rinnat tosi arat ja revin pulttia pienistä asioista :kieh: Meillä ennestään on pojat 6/01 ja 6/03. Tulevan LA olis 6/08 eli synttärikemuja ajatellen, niin melko hyvä ajoitus.
 
vaimo85:Meillä neuvolatäti ainaskin anto ton ajan niin aikaseen, kun ä-polilta käskettiin heti ottaa yhteys sinne kun plussa tulee.

Tervetuloa uusille :heart: Meillä alkaakin olemaan aika joukko jo kasassa :heart:

Huomenna yritystä töihin. Kävin hakemassa Gavisconia närästykseen. Otin jo kerran, ja ihmeellisesti hävis ylävatsakipu :LOL: Ihana tunne :heart:
 
Moikka kaikille!

Ja tervetuloa oikeen paljon uusille!!!!!!!!!!!!

Jopas ootte jutustelua tosin saaneetkin aikaiseksi,meni tovi näitä lueskellessa.
Kiva ku ollaan kaikki samassa veneessä :)

Luulenpa että varailen neuvolaa sitten ensiviikolla minäkin :heart:

Tiedättekö että SAAKO syödä keiju margariinia jossa on tuo omega-3 lisä???Eikös sitä kuitenkin saa ihan lapsetkin syödä,mutta luin että siinä on a-vitamiinia...voikohan se olla haitallista sikiölle??

Pitää varmaan heti sittenkin huomenissa soitella neuvolaan ja kysellä tarvisko vaihtaa leivänpäällis rasvaa...hmm..

Mä oon syönyt kahta tablettia raskausajan multitabseja ihan yrittämis hetkeltä lähtien....sillä saan siitä kalkkia jota tarvitsen sekä tuon foolihapon kannalta aattelin ja ihan muutkin vitamiinit on tervetulleita.
Otatteko te yhtä vai kahta tablettia?Ja miksi ootte päätyneet kyseiseen määrään?

Itsekin yritän nyt enemmän lisätä salaattia ja hedelmiä ruokavaliooni,mitkä aina ennen jotenkin unohtuivat kun oli muita syötäviä..jotta pikkuinen nyt saisi kaikki tärkeät aineet ja vitamiini tabletit lisäksi :flower:
Kuten joku aiemmassa viestissä myös kertoili...

taidan tabletti asiaakin kysästä neuvolasta,mutta....no kaipa ne sit tietää...välillä tuntuu että ite pärjää maalaisjärjellä paremmin kuin neuvolan ohjeilla..

Mutta onneksi meitä on täällä ainakin viisas ja iso joukko ja voimme lyödä päämme yhteen ja neuvoa muita kanssasisariamme,heh... :LOL:

Onkos joku muu jo ottanut haltuunsa tuota listan tekoa?Se red dragon sais kyllä tänne tulla juu,ihanat on listaukset sillä!
Ja oireet ihan kuin raskaana...jokohan se on testannut,luulen että viimeks sillä oli valemenkat.mut ootellaan ja toivotaan parasta :)

Täällä jossain ketjussa oli kans jonkunmoinen lista niin siä oli aina lasketun päivämäärän alle pinottu odottajien nimet..silleen löytäs sit kamut jotka on samalla viivalla...

Öitä kaikille,huomiseen =)
 
Öitä täältä työn keskeltä! Tai eihän tässä nyt mitään töitä ole, mutta...

Tuosta Multi-Tabs-asiasta... Olen vähän vaihdellut 1 ja 2 tabl välillä. Riippuen siitä miten pitkä päivä tulee valvottua ja miten monipuolisesti syötyä, tämä vuorotyö kun rytmittää elämää kokoajan uudelleen. :|

Raskausoireista mua eniten raivostuttaa nämä mielialavaihtelut. Siis jokaisesta kärpäsestä tulee härkänen... tai kaksikin. Ja itku ei ole kaukana, vaikka olis kyse mistä. Huh huh :ashamed:
No ehkäpä tämäkin tästä helpottaa. Viimeksi vain oli synnytyksen jälkeen vielä pitkään samanlaista.

Jeps, mutta öitä. Ja huomenna täyttyy 6 viikkoa tätä autuutta :D
 
Huomenta! :wave:

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista :heart:

Mä oon lueskellut päivittäin juttujanne mutta en ole kirjoitellut mitään, kun tää nyt tuntuu olevam tätä oottelua...
neuvola vasta 8.11. :kieh:

Hui kauhistus, mä en oo tajunnu tuota margariinijuttua! Mintun lisäksi kyselen minäkin täältä että saako sitä syödä? Meilläkin sitä omega 3:sta sisältävää...

Väsymys on muuten täällä iltaisin aivan huimaa. Mä nukahdan joka ilta sohvalle kasin jälkeen. Ja eilen illalla eka pahoinvointi. Ällötys, ja krapulamainen olo ihan pääkivusta lähtien. On se kumma, kun elämäntavat kunnossa niin krpulaa pukkaa, ja keskellä viikkoa! :LOL:

Oikein hyvää perjantaita "mammat" ja voikaahan hyvin!
 
Tuntuu niin epätodelliselta tämä raskaus kun ei kummempia oireita tosiaankaan ole vain nyt tuo lievä krapula mitä muutkin näyttävät potevan :) Mulla on ongelma kun ystäväni on kovasti suostutellut viiniä maistelemaan,mutta mulla loppuu tekosyyt kesken miks en voisi lasillista ottaa seuraksi...Pakko kai hälle on kohta kertoa.
Mun poika 7kk taitaa aavistaa uuden tulokkaan kun ei tissi enää meinaa kelvata,puree vaan ja katsoo tuimasti.Minkähänlaista mustasukkasuutta sitten kesällä on tiedossa =)
Meillä ikäeroa taitaapi tulla semmoset 1v3kk.
En todellakaan oo ajatellut tota margariini asiaa vaan viime raskaudessa kaikki käskivät sitä syömään tuon omega-3 takia ja meillä käytetään sitä vieläki.No eipä ainakaan tolle meijän pojalle kolmea jalkaa kasvanu :LOL:
Mutta nyt pitää mennä puuron keittoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Lady Di: Miksköhän toi lilypie jana antaa meille eri päivät jäljellä, vaikka yhtä pitkällä ollaan?
Mä en tajua mikä siinä janassa on. Laskeeko se sitten jotenkin kierron perusteella, mulla ainakin oli pitkä kierto :/ Laskettu aika olisi noin 11.6. ainakin eri laskurien mukaan. Virallista en tiedä sitten.

Täytyypä tästä töihin lähteä pikkuhiljaa...siellä on jo pakkasta :xmas:
 
Mä testasin sitä janaa sillä lailla että jätin laittamatta lasketun ajan kokonaan, niin se antoi sitten näin

mutta jos lisään lasketun ajan, niin se lisää päiviin kymmenen lisää. En tiiä mikä idea siinä on.
 
Moikka pitkästä aikaa!!
Jos nyt löytyisi pieni hetki aikaa kirjoitella jotain. Täällä on paljon puhuttu vitamiini tablettien syömisestä. Minulle sanottiin viimeksi neuvolassa, että niitä ei kannata syödä jos ruokavalio on muuten monipuolinen, joten en ole niitä sitten syönyt. Foolihappolisää olen kuitenkin ottanut ja sitä neuvolassa suositeltiinkin.

Minulla oli viime viikonloppuna todella kuvottava olo. Meinasi oksu tulla monta kertaa, mutta en kyllä kuitenkaan joutunut oksentamaan. Nyt kaikki oireet on loppu. Lämpökin on ollut vaivaiset 36.9 mikä ei ole paljon normaalia korkeampi. Normaali lämpöni on 36.6. Nyt pelkäänkin, että onko kaikki kunnossa? Eilen yritin varata aikaa yksityiselle jos ne olisi voineet ultrata, että onko siellä vattassa kaikki kunnossa. Sain kuitenkin ajan vasta ensi tiistaille. Nyt saa sitten jännittää sinne asti.
 
Mä oon ottanut niitä vitamiinitabletteja vaan 1 per päivä,lähinnä sen foolihapon ja d-vitamiinin takia,muut mä saan ruoasta.Ja meilläkin syödään tota keijua,eikä ole tullut edes mieleen ettei sitä saisi syödä :/
Nykyäänhän saa syödä vähän maksamakkaraakin...
Väsymys on valtava,9h yössä ei riitä |O
Krapula olo on muuttumassa pahoinvoinniksi :x
Tällästä tähän aamuun...
 
Huomenta!

Täällä kans lievää krapulaa podetaan, palellaan ja kärsitään unettomuudesta... (sitä en taas tiedä onko sillä raskauden kans tekemistä..)

Vitamiineista, itse otan nyt 1 tabletin tuota raskausajan monivitamiinia, ruoastahan noita vitamiineja saa mutta varulta 1 jos ei saa tarpeeksi + foolihappohan on alkuraskaudessa tärkeä.
Omega-3:sta söin viime raskaudessa ja niin aoin nytkin.. pieni juttu aiheesta:

Raskaus- ja imeytysaika
Tutkimusten mukaan omega-3:n käyttö odotusaikana vähentää raskauskomplikaatioiden ja äidin masennuksen vaaraa sekä edistää lapsen aivojen ja silmien normaalia kehitystä. Erään norjalaisen tutkimuksen mukaan kalaöljyjä käyttäneet naiset synnyttävät muita älykkäämpiä lapsia. Syöpätutkijat arvelevat uuden hiiritutkimuksen perusteella, että äidin raskaus- ja imeytysaikana nauttimat omega-3-rasvahapot voivat ehkäistä tyttövauvan rintasyöpää vielä 50 vuoden kuluttua (lue raportti).

Aivokuvaukset ovat osoittaneet, että ellei äiti ota omega-3:a raskausaikana, hänen aivonsa kutistuvat tiläpäisesti, koska lapsen aivojen kehitys verottaa äidiltä näitä rasvahappoja. Niinpä esimekriksi amerikkalainen asiantuntijaryhmä, jota johti ravitsemustieteilijä Artemis Simopoulos, suosittaa odottaville ja imettäville äideille 300 mg/vrk omega-3:a.
 
http://groups.msn.com/kesanuput2008/

Heips! Tulin tänne "mainostamaan" yhteisöä, jonne on tervetulleita kaikki äidit, joilla on laskettua aika kesäkuussa tai siinä lähiaikoina. Ei muuta kuin hakemus sisään! =)
 
Tuli tosta äitiäitiäiti:n tekstistä mieleen,et olisko ollu uusimassa vauva lehdessä juttua Norjassa asuvasta Suomalaisesta äidistä,joka kerto että Norjassa käytetään kalaöljyä vaivaan kun vaivaan.Ja siellä just väitetään et syntyy fiksumpia lapsia rasvahappojen ansiosta...
 
kotirokki
Bamse: oli juu Vauva lehdessä toi juttu. Mutta noi tutkimustulokset ovat aina tulkinnanvaraisia. Esim. uusimman tutkimuksen mukaan myös imetetyistä lapsista "tulee" keskimääräistä älykkäämpiä. Vaikka todellisuus on se, että valistuneimmat äidit ottaa kalaöjyä ja imettää keskivertoa enemmän. Ja siis tästä voimme päätellä, että lapsi on geeniensä puolesta älykkäämpi eikä sen tissitaikamaidon tai muun vastaavan vuoksi :D
Noh, siis tämä nyt vain minun näkemykseni asiasta, että kaikki ei ole aina niin mustavalkoista!

Hyvää huomenta vaan kaikille, täällä on lumi maassa ja esikoinen antoi nukkua pitkään! Oikein hyvällä fiiliksellä siis lähden tähän päivään B) Niin ja vielä viikonloppu tulossa!!!


 
Mie en ainakaan pääse tonne "kesänuput" sivulle kun näkyy vaatii salasanaa....en muista omaa salasanaa msn.lle


Tyttö söi tässä vieressä hillomunkkia nii oli sanottava että mene muualle sitä syömän ku tuntu pahalta sen haju....edelleenkään ei sit tee mieli hirveästi syödä vaikka tossa ke ja eilen oli vähän jo nälkääki havaittavissa,käytin keskimmäistä poikaa hampparilla kun oltiin kaupungissa liikenteessä ja olihan se itellekkin tilattava..

Viikot on vielä vähissä,mutta toivottavasti ne sitä enenee


 
ai nii... ja miun ikä on hirmuiset 35v. Ja lapset on syntyny -90, -94, -97, -04(tyttö) ja -05,kaikki muut poikia. Noille viimeisille tuli ikäeroa 1v.7kk ja kovasti ovat toistensa kavereita...

Omakotitalossa asutaan maalla,onneksi ei ihan vieressä ole naapuria,on meinaan meteli aika kova välillä :LOL:
 
Heippa!

Varovasti tänne kurkistelen... Tänä aamuna plussasin :D kp 32 vaihtui rv 4+3:ksi... Ja jos kaikki nyt hyvin menee, la olis 16.6.08.
Oon tämmönen 25-vuotias rouva Uusimaalta, esikoistyttö on 1v8kk ja pikkusisarusta on yritetty 6 kiertoa, välissä yksi varhainen keskenmeno.
Siitä johtuen nyt vähän pelottaakin, että miten tämä odotus sujuu... Oireet on kyllä selkeät, rintoja kivistää ja viluttaa.
Meenkin tästä lukemaan aikaisempia tekstejänne ja vähän tutustumaan teittiin :)
 

Yhteistyössä