*Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2014*

Elokuussa ollaan kkm jälkeen ovis taisi olla hukassa pitkään ja vasta talvella ilmestyi vähän ovislimaa. Nyt huhtikuisen jälkeen ovis on ollut vahvana. Mutta tietenkin kun ovis oli, niin mä olin järkyttävässä kuumeessa. No jos ensi kuussa kävisi parempi tuuri.
 
Km on semmoinen asia, ettei sitä jotenkin uskonut omalle kohdalleen sattuvan. Ja sitten sen ainoan ja ensmäisen kerran kun plussaa tuli ja luuli jo olevansa vahvalla puolella, niin skädäm: km. En ymmärrä, miten te monet km:t kokeneet jaksatte, kun mulla meinas hajota pää jo tästä... Ja nyt miettii, kun se tosiaan ekalla ja ainualla raskauskerralla sattui, että jos joskus uudestaankiin raskaudun, niin onko tää aina vaan sama homma...

Tuntuuko teistä pahalta lukea/kuulla tms raskaana olevista naisista, jotka synnyttää silloin kuin teilläkin olisi pitänyt olla la? Musta se tuntuu jotenkin omituisen pahalle... Kai se sitten menee ohi, kun se ajankohtakin on mennyt ohi?

Anteeksi, tuli tämmöstä synkkää jupinaa!!!
 
Moi,

En palaile nyt listoille. Saatiin jo lähetteet tutkimuksiin ja kromosomit jo otettu. Hyytymistekijät tutkitaan sitten alkusyksystä. Emme yritä uudelleen ilman tuloksia ja mahdollista polin tukea.

Tämä keskenmeno ei ole taaskaan mennyt kuin Strömsössä. Keskiviikkona oli tyhjennys osastolla ja päästivät liian aikaisin kotiin. Eilen aloin kipeytyä todella kovasti ja aamulla en pystynyt enää itkemättä kävelemään. Kävin polilla ja kuulemma ihan normaalia. Käskivät syödä särkylääkkeitä ja odotella. Tyhjentyminen ei ole edennyt yhtään keskiviikosta. En vuoda kunnolla ja kaavintaa kovasti jo toivon. Sitä eivät tee vielä. Ei auta kuin odotella.

Tsemppiä jokaiselle ja onnea uusille plussanneille!
 
metsäläinen: juuri tuolta se tuntuu. Ja toinen kerta on vielä järkyttävämpi shokki kuin eka. Nyt tuntuu, että ei ole sattumaa. Kyllä tuntuu pahalta katsella raskaana olevia ja varsinkin käydä polilla, jossa melkein kaikki muut on maha pystyssä. Vaikea löytää luottoa tulevaan ja uskoa onnistumiseen. Pakko taistella kuitenkin.
 
Metsäläinen Ei tarvitse pyydellä anteeksi, ajatusten purkua vartenhan tämä ketju on :) Sun ajatukset on varmaan aika tuttuja monelle keskenmenon läpi käyneelle. Oma LA lähenee uhkaavasti, pahaltahan se tuntuu niin kauan kun ei ole sitä uutta raskautta alkanut. En tiedä helpottaako sitten kun LA lipuu ohi... Ja kun esim. ehti olla tuolla odottajien puolella jo höpisemässä, niin omien tunteiden suojelun vuoksi en ole kyseistä ketjua voinut käydä edes lukemassa keskenmenon jälkeen. Vaikka sinänsä olis ihan kiva kuulla miten muilla se raskaus jatkui jne. Mutta se muistuttaisi vaan liikaa siitä mitä itse menetti, ja missä vaiheessa itse nyt olisi jos raskaus olisi jatkunut.. : /

Vauvatoiveinen En osaa sanoa muuta kuin paljon jaksamista sinne <3 Toivottavasti saatte apua sekä keskenmenoon että jatkoon sen mitä tarvitsette, liian usein ihmiset jätetään asian kanssa yksin.
Ja tosi kurjaa että siellä raskaana olevat käy samalla polilla keskenmenoa läpikäyvien kanssa. Täällä sentään on äitiyspoli erikseen naistentautienpolista, johon keskenmenopotilaat lähetetään. Kun itse kävin km:n jälkeen ultrassa katselemassa oman kohdun sisällön rippeitä, ei sentään tarvinnut odotushuoneessa katsella muiden vauvaonnea.. voin vaan kuvitella miltä susta on tuntunut. :/
 
dpo13 ja kp27/28 ja äskettäen tehty plussatesti (haalea mutta näkyvä) vaan kauhulla ootan menkkoja alkavaksi :ashamed: eilen oli jumalattomat menkkajuilimiset tänään ei mitään paitsi vihloo/nipistelee mahaa :) :) Miehelleni en oo sanonu mitään vielä, enkä sano ennen kun katson alkaako menkat kumminkin tai onko se sitten taas km.. ja seuraan itse ensin viivan vahvistumista. Saatan olla törkee miestäni kohtaa, mutta en voi katsoa kun mies pettyy jokaisesta keskenmenosta :'(
 
Jaksamisia vauvatoiveinen. Ja äitii88 kiitokset kommentistasi. Juu, en minäkään avaa edes koko Odotus-ositota täällä, kun en varmaan kestäisi sitä kaikkea, vaikka tietysti toivonkin oman x-odotuspinon odottajille hyvää ja olisi mukava käydä katsomassa heidän kuulumisiaan.

HooKoo minusta on ihan sallittua odottaa tilanteessanne, ennen kuin kerrot miehellesi. Toivotaan kovasti, että tuo plussa vahvistuisi ja saisitkin kertoa iloisia uutisia!
 
KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT



Lauantai 28.6.2014



evaparadise___24v____KKM 6/13_____________________KP 50/35
Susiprinsessa____20v_____KM 11/13__________________KP ?/?
Jento________26v______KM 12/13, 3/14______________KP 24/28-30
SJ_________23v_________KKM 5/14__________________KP ?/?
Metsäläinen_____34v_____KM 5/14___________________KP 5/29



Zemar______28v________KKM 01/2014_________________KP 7/28
Tyydeli_____40v_____KM 1/14, KM 5/14________________KP 20/28
äitii88______25v_________KM 1/13___________________KP19/28-30



Elohiiri82_____32v_________KKM 1/14_________________KP 24/26-28
Pikkupeikko85_____29v_____RK 11/13_________________KP 29/?
pieni toive________24v_____KU 5/14__________________KP 44/37



mymosa_____________31v________KM 2/14___________KP 40/?



Myrtti85______29v___________KM 4/14________________KP 5/34



HooKoo-82_______31v________Kmx3 2014___________KP 27/28



HooKoo82 Dpo 14
Evaparadise Dpo 13
Tyydeli Dpo 7
äitii88 Dpo 5




TAUSTALLA/KATEISSA:

Minus
carolina30+
Tähtisilmä*
VanillaLady
must.ikka89
neitiina19
Mimmimiina
vauvatoiveilija
Oodikas
Tuuuli+
Hipsunpöpsy
Kaneli80
Silvia Logo
*patience*
Mariah33
Melody89
bilingualmama
StellaI
Tuzzi
raparperitaivas




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami, Ambrosia85, Riiviöiden äippä, sonts4
Maaliskuu: Maarii, Apatus, Emotar, Tyydeli, Toothie
Huhtikuu: Sarasofia, Ma&Mi, kathii, Hempsuli82
Toukokuu: Nissukka, kalpeakuu, vauvatoiveinen
Kesäkuu: Sunflower86


Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2293420-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksy-talvi-2013-2014-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2333001-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvi-kevat-2014-a/


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

 
Lisäilin nyt uudet listoille, toivottavasti että täällä kauaa viihdy vaan uusi plussa tulisi pian! =)

Metsäläinen nuo kaikenlaiset tunteet kuuluu asiaan, onhan se kova paikka luopua raskaudesta, tulevasta lapsesta ja kaikista niistä haaveista. Mulla on jo yli vuosi aikaa keskenmenosta eikä uutta raskautta ole kuulunut, tässä ajassa on ehtinyt käydä läpi monenmoisia tunteiden pyörremyrskyjä. Ajatuksia on joutunut selvittelemään perheen ja ystävien kanssa, monet itkut on miehen kanssa itketty ja olen kirjoittanut ajatuksiani ylös myös blogiin Kesken kaiken!
Aika usein korjaa haavat, mutta itsestä tuntuu, että se on vain hieman turruttanut kipua tässä asiassa. Toivottavasti tulet kuitenkin pian uudelleen raskaaksi etkä joudu märehtimään tätä keskemenoa kovin kauaa, vaikka tuskin sitä koskaan voi unohtaa. Eikä kenenkään ensimmäinen kokemus raskaudesta (jos ei tietenkään mones muukaan) tulisi olla niin hirveää kuin keskenmeno. Voimia ja tsemppiä sulle tän asian läpikäymiseen!

HooKoo Onnea! Kerro sitten kun haluat siirtyä plussanneisiin, ihanaa kun tuli plussa tänne ketjuun pitkästä aikaa!

Itsellä tänään dpo 13, en ole testaillut, testien tuhlaamista se olisi. Menkat alkaa pian, kaikki merkit viittaa siihen. Hyvä vain, tämä kierto on ollut luvattoman pitkä, nyt jo kp 50. Alkukiertoon varaan heti muutaman käynnin vyöhyketerapeutilla, se auttoi viimekiskin pitämään kierron siinä 35päivän mittaisena!

Hyvää viikonloppua kaikille! :heart:
 
Taustalta terve :wave: Jos keskustelu vilkastuu taas, niin voin palata listoille.

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille - erityisesti lapsettomuus(hoito)taustaisille ja heille, jotka ovat kokeneet menetyksen useampaan kertaan :hug:

Keskenmenon jälkeiset kierrot: Miulla ensimmäinen oli 39 päivää, mutta on tasoittunut sitten ihan normaaliksi about 28 päivän kierroksi. Ensimmäiset menkat km:n jälkeen olivat tavallista runsaammat ja kivuliaammat.

Anteeksi jo etukäteen tämä ahdistuksen vyöry ja kirosanat :ashamed: Ahdistus on aivan helvetillinen ja tuntuu, että tämä kaikki hallitsee aivan liikaa elämää. Uudelleen raskautuminen tuntuu pakkomielteeltä ja ainoalta keinolta päästä yli tästä tuskasta. Haluaisin järeämpiin hoitoihin NYT, mutta lääkäri ei suostu laittamaan vielä lähetettä kun inssillä on ollut vaste. En vaan millään usko, että sillä onnistuu toista kertaa.

Meilläkin on sama homma, että äitipoli ja naistentautien/lapsettomuuspoli on samassa. Viimeksi maanantaina kun odottelin folliultra-aikaa, niin joku pariskunta tuli rakenneultrasta ja nainen löyhyytteli ultrakuvaa ja kuuletti hehkuttavan oikeen isoon ääneen, että tyttö on tulossa. Minunhan sieltä rakenneultrasta piti olla tulossa eikä jonottaa johonkin s*tanan folliultraan! |O Eilen olisi pitänyt päästä poksauttamaan puolivälin kunniaksi :'( Kaiken huippu oli kun keskiviikkona tehtiin se toinen inssi, niin siinä mukana ollut hoitaja oli raskaana ja mahan koosta päätellen suunnilleen samoilla viikoilla millä minunkin pitäisi nyt olla :headwall: Miestä se hoitaja ahdisti vielä enemmän kuin minua, tuntui pahalta katsoa. Olihan se niin kuin veitsenisku suoraan sydämeen.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea HooKoo! Aivan oikea asenne: Täysillä vain ja nautit onnesta!

Evaparadise olenkin tuohon blogiisi törmännyt, kun olen nyt googletellut keskenmenoa -aihetta. Vuosi on pitkä aika elää tämän murheen kanssa ilman uusia tuulia. Toivotaan, että teilläkin onni kääntyisi parempaan. Ikäkliseet on tyhmiä, tiedän, mutta itse joudun "stressaamaan" vielä siitäkin, että mittarissa on jo 34. Jos tulen vielä raskaaksi, äiti minusta tulisi joka tapauksessa aikaisintaan 35 vuotiaana... Huoh.

Stellalle tsemppiä. Äitiyspoli on varmaan maailman kamalin paikka meille km:n kokeneille... Mulla ekat menkat km:n jälkeen yllätti. Olin varautunut, että ne ensinnäkin tulee vasta hamassa tulevaisuudessa. Mitään menkkoja edeltäviä juilintoja ei ollut. Yhtenä iltana - aivan normikierron mukaan - huomasin ruskeeta verta paperissa. Tätä tuhrua jatkui pari päivää, välillä ei tullut mitään. Eikä minkäänlaisia kipuja. Se tuntui kummalliselta. Nyt on välillä tullut punertavaakin verta, mutta enimmäkseen vanhaa verta. Normaalisti olisi menkat jo ohi (max 4-5 päivää), mutta tällä TÄYSIN kivuttomalla tuhrumeiningillä on nyt menty kuutisen päivää. Eniten olen ihmeissäni tästä, että ei mitään menkkatuntemuksia tai -kipuja. Ennen jouduin ottamaan särkylääkettä ainakin ekana vuotopäivänä ja tiesin reilun viikon etukäteen juilimisista, että menkat alkaa viikon päästä. Onko muille käynyt näin, että menkkakivut hävisivät?
 
metsäläinen: minä olen jo 37 ja täytän syyskuussa 38... Ollaan yritetty lasta pari vuotta, oltu yhdessä vasta kolme... Olen siis vähintään 38, kun saamme lapsen... Mulla ekat keskenmenon jälkeiset menkat oli täysin kivuttomat ja niukat. Myöskään ovista en tuntunut. Tuntui, että kaikki oli toisin. Nyt tämän keskenmenon aikaan taas on kivut löytyneet moninkertaisina...

Onnittelut HooKoo!
 
Onnea Hookoo!!

Ja voimia metsäläinen. Iästä sen verta, että itse olin 39 saadessani esikoiseni, ja kaikki meni loistavasti. Ja jos toinen on tullakseen, olen silloin vähintään 41v.

Km.jen jälkeen menkat vähän niukentuneet ja ei kipuja. Sen sijaan ensimmäisen km.n jälkeen oli elämäni ovisoireet kun taas tänä toisen km.n jälkeen ei tullut ovisoireita lähes ollenkaan. Oli ihme että sain sen edes tikutettua. Lisäksi kp päivät vaihteli, toisessa kp17 ha toisessa kp13. Niin ja siis ovis on löytynyt aina vasta menkkojen jälkeen.

ON: Vähän vetää apeaksi. Dpo8 tänään, ja kun plussakierron oireisiin vertaa, on minulla dpo7-8 ollut jo rinnat kipeät ja hajuherkkyyttä. Nyt ei ole. Ei ole mitään. :(
 
Jos laskupääni pitää kutinsa, niin täällä dpo 10. Alan pitää ihan hyvänä merkkinä sitä, etten enää (ilman kalenteria) muista tarkasti, missä vaiheessa kiertoa menen. Jossain vaiheessa tuntui, ettei sitä päähän muuta mahtunutkaan.

Metsäläinen, fiiliksesi kuulostavat todella tutuilta. Jaksamisia :hug:

Ja onnea plussasta HooKoo, sulla on ihana asenne ja toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin! :)

Joku kyseli, miltä keskenmenojen jälkeen on tuntunut nähdä raskaana olevia naisia. Itselleni se oli aivan hirveää, erityisesti ensimmäisen keskenmenon jälkeen. Jouduin kuitenkin kovettamaan itseni asialle melko tehokkaasti, koska työskentelen sairaalassa ja vastaaottotilani sijaitsee synnytyskäytävän varrella, aivan ennen synnytyspolia (!). Joten synnyttämään meneviä naisia sekä onnesta ymmyrkäisiä, uusia isiä tulee nähtyä aika monta päivän aikana. Nykyisin raskausvatsat ja vastasyntyneet herättävät vain pienen, toiveikkaan lämmön tunteen - huomattavasti vaikeampaa onkin sitten seurata työkaverin viimeisiä työpäiviä ennen äitiyslomalle jäämistä, sillä hänen LA:nsa on hyvin lähellä samaa, kuin meidän ensimmäisellä yrityksellämme olisi ollut.

Toinen itselleni kipeä tilanne oli kuunnella kahvipöytäkeskusteluja, joissa toiset juttelevat siitä, kuinka "Olisi kiva tehdä kolmas lapsi, jos saataisiin sitten se tyttö - mutta en tiedä haluaisinko kuitenkaan enää kolmatta poikaa". Kun itse miettii, että minulle se sukupuoli olisi ihan yhdentekevä seikka, kun se vauva vaan pysyisi kyydissä koko raskauden ajan.

Olen pystynyt tsemppaamaan itse pääosin optimistiseksi aina uutta yrityskiertoa kohtaan, mutta huomaan että nyt, 1. hääpäivän ja hieman myöhemmin ekan km:n LA:n lähestyessä alan kelaamaan näitä asioita uudelleen. En jaksaisi aina olla iloinen ja sellaisella kyllä-tää-tästä-asenteella, mutta jos en itse saisi potkittua itseeni uskoa, niin kuka sitten saisi? Mun onneni on edelleen ihana mies, jonka kanssa parisuhde on lähentynyt ihan uudelle ulottuvuudelle viimeisen puolen vuoden kokemusten jälkeen ja joka kyllä valaa jaksamista yrittämiseen. <3

Toinen mikä helpottaa, on se, että keksii itselleen tekemistä ja muuta ajateltavaa. Ette uskoisi, minkämoista remppa- ja sisustusprojektia olen ehtinyt suunnitella tälle kesälle. Kesämökki koki jo ensimmäiset muutokset, seuraavaksi olisi kodin vuoro. Miehelle on tulossa aikamoinen to-do-lista kaikenmoisista hommista aina tapetoinnista terassi- ja pihatöihin saakka ;)
 
  • Tykkää
Reactions: äitii88
Hookoo onnea! :flower: ihanaa, tietty nautit!

Täällä taas on keskenmenon jälkeen ollut aika runsaita kuukautisia, ja aina viime kiertoon saakka on alavatsa ollut enempi tai vähempi kipeä/kolottanut/nippailut.. mitä milloinkin. Kävin lääkärilläkin mutta kuulemma normaalia km:n jälkeen, hormooneita syyttivät.

Tänään dpo6, nivusiin nippaa kun yskäisee tai niistää. Liekö toiveajattelua :ashamed: Mitään muita oireita ei ole. Joka tapauksessa en luota oireisiin yhtään, koska km:n jälkeen olen ollut varsinainen oirepankki :LOL:
 
Mun menkat on kaksi päivää odotettua myöhässä, eikä tunnu yhtään siltä että ne alkaisi pian.. En haluaisi innostua, elätellä toivoa, mutta viimestään huomenna on varmaan pakko ostaa apteekista testi ja pettyä taas yhden kerran lisää.. :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Elohiiri82

Yhteistyössä