Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Hedvig, kiitos vastauksesta❤! Ajattelin nyt edetä niin että käyn kuitenkin antamassa hcg näytteen huomenna ja mikäli vuoto jatkuu niin soitan ensi viikon alussa naisten polille. Jotain epämääräistä pientä kipua oli eilen muttei enää.

Taatelinen, sympatiahalaus täältä ❤. Mulla kanssa välillä on keskenmeno enemmän mielessä. Lähes joka päivä jollakin tavalla käy joku keskenmenoon liittyvä ajatus mielessä. Haikeus iskee etenkin jos törmää johonkin ”helmikuinen 2020”-juttuun ja miettii että millä viikolla olisi nyt jos kaikki olisi mennyt hyvin. Toivottavasti Pystyisit miehesi kanssa pian puhumaan. Varmasti km aiheuttaa miehessäkin ristiriitaisia tunteita. Toivottavasti hänellä on ollut tarve vain koota ajatuksia ja pääsisitte pian yhteisymmärrykseen jatkosta❤
 
@mursutin hyvä että ei mitään suurempia kipuja. Ei se varmaan mitään vakavaa ole, uskoisin, mutta ikävää tietysti jos vaikka sotkee kiertoa. Se näytteen anto on varmasti hyvä ajatus. Kerrohan sitten miten menee asian suhteen ❤

Voi @taatelinen I feel you! Tosi ikävää, että joudut vielä kaiken keskellä pohtimaan tuota miehesi suhtautumista. Mikähän voisi rauhoittaa hänen mieltään asiassa..? Meillä minä olen aina ollut se epävarmempi osapuoli, ja mieheni on rohkaissut minua usein mm. muistuttamalla, että en suinkaan olisi yksin vastuussa lapsesta ja kodin pyörittämisestä. Lisäksi meitä on auttanut eteenpäin yhteinen, välillä ronskikin huumori :D

Mutta myönnettävä on, että masennusta pukkaa täälläkin. Kaiken lisäksi terapia, jossa olen saanut puhua myös näistä lapsiasioista, on peruuntunut useamman kerran peräkkäin :( Tänään ollut kyllä aika kehno päivä ajatusten ja tunteiden kanssa.
 
@hanba Joo, siis mies on sellaista muutosta pelkäävää tyyppiä. Silloin kun plussasin toukokuussa hän oli aluksi aika järkyttynyt, mutta pienen totuttelun jälkeen oli tosi iloinen. Km jälkeen hän oli meistä se, jolle uuden raskauden yrittäminen heti oli selvä vaihtoehto, itse en ollut heti ihan niin varma. Nyt kun aikaa on kulunut vähän enemmän siitä plussasta, hän on alkanut taas jännittää ajatusta ja sanonut, että ei ehkä lasta haluakaan. Nyt ei olla puhuttu aiheesta pariin viikkoon. Ovikseen on tässä vielä yli viikko aikaa ja en oikein tiedä, pitäisikö asiasta puhua vai ei. Pelkään, että puhuminen saa hänet vielä enemmän jarruttelemaan. Toisaalta itseltä menee yöunet, kun ei tiedä miten jatketaan. :poop:

Voihan se olla, että miehet käsittelee pelkoa siitä ettei tulisi lapsia siten, että selittelevät ettei halua lapsia, vaikka todellisuudessa haluavatkin? Yritä kaataa mies oikeina päivinä sanomatta, että on ovulaatio niin ei tule tressiä :alien:. Tsemppiä!

Mua on alkanut ahdistaa, että ensi kuussa olisi ollut laskettuaika :cry:. En tiedä, miten pääsen sen päivän yli. Aloitan pitkän kaavan hoidot julkisella syyskuussa, joten lokakuussa juuri laskettuna aikana, hormonitoimintani on myös laskettu alas :ninja:. Eli henkinen ja fyysinen vireyden taso tulee olemaan matala kunnes pistokset alkaa :confused:.
 
@mursutin kiitos. Odottelen nyt vielä vähän ja katsotaan, jos tulisi otollinen hetki keskustelulle :rolleyes: Toivottavasti sinulla selviää mistä vuoto johtuu ja ei ole mitään vakavaa. Lääkärissä kannattaa kyllä varmasti käydä jos kipuja tulee enemmän tai vuoto jatkuu kovin runsaana. Hyvä varmaan myös varmistaa ettei ole tulehdusta.

@Hedvig pitää koittaa miettiä, miten saisin rauhoitettua miehen huolta... Pitää vaan olla varovainen etten painosta liikaa. (n) Tosin olen kyllä ihan varma, että mies olisi onnellinen jos tulisin raskaaksi. Tosi kurjaa, että sinulla terapia on noin peruuntunut, toivottavasti tulevat käynnit toteutuvat ja pääset puhumaan tärkeistä ajatuksista.

Ei tuo mies ainakaan vielä ole ehkäisyyn palaamista onneksi ehdottanut, joten katsotaan nyt. Mies kyllä tietää, että en syö pillereitä, joten ehkä katson miten suhtautuu seksiin viikonloppuna ja menen sitten sen mukaan. Ovis on vasta reilun viikon päästä, joten vielä en voisi raskaaksi tulla, mutta ehkä sen keskustelun saisi silloin käynnistettyä ilman painostusta. Kuitenkin viime kierrossakin oli seksiä, vaikka tiesi, että ovis oli tulossa pian ja raskaus mahdollinen :)
 
@Eloveera-79 meillä oli näköjään aika samoja ajatuksia miehen "käsittelystä" :ROFLMAO: olen kyllä harkinnut sitäkin, että en vaan puhu aiheesta ja luotan siihen, että tunnen hänet ja tiedän, että uusi raskaus tekisi hänet onnelliseksi :whistle: Mies kuitenkin tietää oikein hyvin etten syö nyt pillereitä, eli raskaus olisi mahdollinen. Toivottavasti hoidot tuovat pian jo sinulle uuden plussan. Ja voimia! Minuakin pelottaa lähestyvä laskettuaika, vaikka siihen onkin minulla vielä monta kuukautta.
 
@hanba Joo, siis mies on sellaista muutosta pelkäävää tyyppiä. Silloin kun plussasin toukokuussa hän oli aluksi aika järkyttynyt, mutta pienen totuttelun jälkeen oli tosi iloinen. Km jälkeen hän oli meistä se, jolle uuden raskauden yrittäminen heti oli selvä vaihtoehto, itse en ollut heti ihan niin varma. Nyt kun aikaa on kulunut vähän enemmän siitä plussasta, hän on alkanut taas jännittää ajatusta ja sanonut, että ei ehkä lasta haluakaan. Nyt ei olla puhuttu aiheesta pariin viikkoon. Ovikseen on tässä vielä yli viikko aikaa ja en oikein tiedä, pitäisikö asiasta puhua vai ei. Pelkään, että puhuminen saa hänet vielä enemmän jarruttelemaan. Toisaalta itseltä menee yöunet, kun ei tiedä miten jatketaan. :poop:
Hankala tilanne kyllä. Veikkaan myös vähä sitä, että sun miehellä on nyt ehkä jotain käsittelemätöntä surua sen teidän km osalta. Ehkä hän pelkää että niin käy uudelleen. Miehet miettii näitä juttuja, vaikkei ne osaa tunteistaan ehkä ääneen puhuakaan. En usko että se ettet puhu aiheesta hänelle nyt mitään, on mikään ratkaisu. Rohkeasti ja avoimesti vaan puhumaan tilanteesta. Uskon että sisimmässään hän kyllä sen lapsen haluaa kun on siihen hommaan jo kerran ryhtyny. Tsemppiä tosi paljon!❤
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin
Mulle vois päivittää yk5. Kyllähän tämä käy pääkopan päälle. Onneksi töissä on julmettu kiire, että päivät menee nopsaan, ja kierrosta toiseen aika menee nopeasti. Ovulaatio olla taas vkloppuna. Onneks seksielämä kukoistaa joten yksi stressitekijä on poissa pelistä, eikä tarvii suorittamalla suorittaa "pakollista". Mies kyselee tasaisin väliajoin missä kierto menossa, ja pienimmätkin "oireet" saa hänet pohtimaan mahdollista raskautta. Viimeisimpänä kurkkukipu, joka oli paripäivää, se oli hänen mielestään heti raskausoire vaikka kierto on vasta puolessa välissä. Töissä on myös raskasta, mun kanssa yhtäaikaa raskaana olleella maha kasvaa ja la lähenee, ja minä olen se kateellinen sivusta seuraaja.
Anteeksi omanapailu, vaikeita hetkiä taas kun ovis lähenee, ja tietää että kohta petytään taas.
 
Kiitos onnitteluista ja hirveesti voimia teille kaikille vaikeisiin hetkiin ❤ Muistan nuo tunteet tosi hyvin.

Mulla on nyt kolmatta päivää tullut välillä niukkaa tuhrua (ekat kaks päivää rusehtavaa, tänään oranssimpaa eli tuoreempaa verta) paperiin, mutta testit kuitenkin vahvistuvat. Varovaisin mielin oon, varaudun pahimpaan mutta toivon parasta. Mulla ois normaalissa kierrossa nyt menkkojen kolmas päivä menossa, että tuo vuoto selittyisi varmaan myös sillä. Varhaisultra on kolmen viikon päästä.
 
@Apustaja toivottavasti kaikki menee hyvin ja vuoto on vaan alkuraskauteen kuuluvaa (y) onko sinulla LA toukokuussa? Itse olisin ihan hirveästi halunnut kevätvauvan, mutta ei kesäkään huono aika olisi :whistle:

On: Kysyin mieheltä varovasti lapsesta perjantaina ja totesi, että ei ole ehtinyt asiaa enempää miettiä. Tänään mies teki kuitenkin aloitteen seksiin kyselemättä mitään kierron vaiheesta tai että olisiko raskaus mahdollinen, eikä mitenkään asiaa varonut. Ehkä tässä on nyt enemmän kyse siitä, että mies ahdistui aktiivisesta yrittämisestä (n) Päätin jättää oviksen tikuttamisen pois ja mennä itsekin nyt ainakin muutaman kierron "tulee jos on tullakseen" asenteella. Foolihappo ja d pysyy käytössä, mutta muuten aion elää ihan normaalia elämää. Paljon parempi olo kyllä nyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Apustaja toivottavasti kaikki menee hyvin ja vuoto on vaan alkuraskauteen kuuluvaa (y) onko sinulla LA toukokuussa? Itse olisin ihan hirveästi halunnut kevätvauvan, mutta ei kesäkään huono aika olisi :whistle:

On: Kysyin mieheltä varovasti lapsesta perjantaina ja totesi, että ei ole ehtinyt asiaa enempää miettiä. Tänään mies teki kuitenkin aloitteen seksiin kyselemättä mitään kierron vaiheesta tai että olisiko raskaus mahdollinen, eikä mitenkään asiaa varonut. Ehkä tässä on nyt enemmän kyse siitä, että mies ahdistui aktiivisesta yrittämisestä (n) Päätin jättää oviksen tikuttamisen pois ja mennä itsekin nyt ainakin muutaman kierron "tulee jos on tullakseen" asenteella. Foolihappo ja d pysyy käytössä, mutta muuten aion elää ihan normaalia elämää. Paljon parempi olo kyllä nyt. :)
13.5. on laskettu aika :) Nyt ei oo enää kahteen päivään tuhruttanut. Toivottavasti teilläkin tärppäisi kun rennolla meiningillä ootte (y)
 
@Eloveera-79 oi jännittävää!! :love: Minullakin viimeisiä piinapäiviä tälle kierrolle viedään, Ti-to -akselilla pitäisi alkaa menkat. Jos ovat myöhässä, testaan.

En ole muuten @Eloveera-79 tainnut aiemmin sinulle kirjoittaa. Haluankin nyt sanoa, että olen syvästi pahoillani kun olet joutunut kokemaan niin myöhäisen keskenmenon! :cry: Voin vain kuvitella kuinka tuskallista koko prosessi on ollut :( Kenellekään ei toivoisi sellaista.

Kaikesta huolimatta elämä jatkuu, ja olen ylpeä että olet selvinnyt kokemuksestasi! Ihanaa kun olet täällä jakamassa meidän kanssa kokemuksia, tunteita ja ajatuksia! :love: Toivon, että saat pian hyviä uutisia ;)
 
Päivitän tiedot tän viikon aikana, nyt ei vaan ole saanut itsestään irti hetkeen mitään. Kun tää nyt on tätä odottelua.
Tällä viikolla lääkäri käynti, josko sitten saisi kierron käyntiin ja selkeyttä tilanteeseen, niin ehkä sitten vähän aktivoituisi taas enemmän (y)
Toivon todella että homma selkiytyisi ja kierto vihdoin alkaisi pyöriä! Oletkin joutunut odottamaan inhottavan pitkään. Kerro sitten kuulumisia :)
 
@Eloveera-79 oi jännittävää!! :love: Minullakin viimeisiä piinapäiviä tälle kierrolle viedään, Ti-to -akselilla pitäisi alkaa menkat. Jos ovat myöhässä, testaan.

En ole muuten @Eloveera-79 tainnut aiemmin sinulle kirjoittaa. Haluankin nyt sanoa, että olen syvästi pahoillani kun olet joutunut kokemaan niin myöhäisen keskenmenon! :cry: Voin vain kuvitella kuinka tuskallista koko prosessi on ollut :( Kenellekään ei toivoisi sellaista.

Kaikesta huolimatta elämä jatkuu, ja olen ylpeä että olet selvinnyt kokemuksestasi! Ihanaa kun olet täällä jakamassa meidän kanssa kokemuksia, tunteita ja ajatuksia! :love: Toivon, että saat pian hyviä uutisia ;)
Kiitos samoin! Tässä vaiheessa kiertoa toivo on yleensä korkeammalla, kun on vielä mahdollisuus plussaan :love:. Toivottavasti sinäkin plussaat pian (y). Uskalsin testata viimeksi yli viikon myöhässä. Noudattanen samaa metodia tälläkin kertaa :whistle:, jos on tarpeen, tikkuja ja pettymyksiä säästäen.

Lähestyvä laskettuaika jossain määrin pimentää päiviä, mutta toisaalta toive onnistumisesta luomuna tai ivf:n avulla valaisee mieltä. Julkinen sektori suostui onneksi hoitamaan meitä, koska on osoitetut mahdollisuudet raskauteen. Muuten olisimme yksityisellä tai omillamme luomuna. Helpompi ja halvempi näin. Mies tosin on taas varma, että on tärpännyt tässä kierrossa :LOL:. Joskus ne miehet on niin pönttöjä.. Olisihan se mahtavaa ja naisena säästyisin monelta piikiltä.

Toivotaan parasta (y), muttei lannistuta, yritetään uudelleen kunnes onnistuu!
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Nonsk..............28 v........ya 9/15.........km 9/18........ yk 11 km jälkeen

*em85..............34v......ya8/17......kkm06/18 rv19+6... +04/19....yk7....kkm 06/19 rv 8 .... yk 1 kkm jälkeen

*Kikkakolmas......30v....km 5/19 rv11....yk5 km jälkeen

*Taatelinen.....33v......ya4/19.....km6/19 rv6+....... Yk4 km jälkeen

*hanba.... 27v....ya 3/19....kkm 7/19 7+3... yk1 kkm jälkeen

*titi-love.... 30v.... ya 1/19.... km 2/19 rv6... yk5 km jälkeen

*nessu87..... 32v.... ya 9/19.... km 9/19 rv4+6..... yk1 km jälkeen

*Hedvig.... 35v.... ya1/19.... kkm 5/19.....
yk 3 kkm jälkeen

*Jonsku88.... 31v.... ya6/19.... kkm 7/19.... yk 1 kkm jälkeen


Plussanneet ::love::love::love::love::love:

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6......... + yk 1 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....+ yk 4 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................+2/19 yk 5 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........+ 3/19 yk 11 km jälkeen

* Marjusk.............28 v.......ya 7/18........km 11/18 rv 9.......... + 3/19 yk 4 km jälkeen

*Em85.... 34v.....ya 8/17.....kkm 6/18 rv19+6..... +4/19..... yk7 kkm jälkeen (kkm06/19 rv8)

*topis…...26v…....ya 12/18…...kkm 2/19 rv 10+3….+4/19 yk 1 kkm jälkeen

*EG*..............30 v............ km 4/19........... +5/19 yk1 km jälkeen

*forester..........41v........... km 02/19........ +6/19 yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v.......ya 1/18........KU 4/18..........+6/19 yk 10 KU jälkeen

*rainbowdream....23v... ya 3/19...km 4/19... +7/19 yk 3km jälkeen

*Apustaja......28v......ya 6/18....kkm 2/19 rv 12+4....+ 9/19 yk 7 kkm jälkeen

Halutettasi mukaan listalle laita punaisella seuraavat tiedot : ikä, yrityksen aloitus, koska km/kkm/tm/ku/ tapahtunut ja monesko yk sen jälkeen. Punaisella myös korjaukset.[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Olipas paljon päivitettävää :whistle: korjatkaa jos tuli virheitä.
Mutta huomaattekos, sain päivittää itsellenikin yk1 alkaneeksi kkm jälkeen :LOL:Mulla on tänään kp1 :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Yhtäkkiä aamulla 10 jälkeen alko vuotaan heti kunnolla, huomaa että on kolme kuukautta kulunut edellisistä.
Menen silti huomenna sinne lääkäriin käymään kuitenkin, lääkäri haluaa mut silti paikalle, vaikka ne nyt alkoikin (n)

Nyt siis ovulaatiotesti ostoksille :barefoot: Olisiko suosituksia merkeistä?
Oon kyllä lueskellu päivittäin viestejä ja päivitellyt ja jotain kommentoinutkin, mutta nyt voisin vielä oikein lukea pari sivua taaksepäin ajatuksella, että missä vaiheessa ja millä mielellä kukakin on :)
 
Alempi dpo 10 ja ylempi tänään dpo 14. Värillistä haamulaista tai viivanpaikkaa antaa apteekin ultra testi. Tää anto mulle yhden negankin dpo 10 kun illemmalla tein laimeaan virtsaan. Ei vaan oo viiva vahvistunut, ehkä jopa vähän vaaleampi, tosin alempi on kuivunut.
Oireita on kaikennäköisiä, menkat ei oo alkanut tänään, hentoa menkkamaista kipua välillä, välillä ei yhtään mitään. Kohdussa kylläkin nippailee ja sellasia jänniä kipuja välillä.
Oon kuumeessa 38 astetta, kurkku vähän arka, aivastuttaa, mutta ei varsinaista flunssaa oo. Välillä huimaa jos nousen nopeasti ylös. Pahoinvointia välillä, kylmä ja kuuma, hermostuttaa, itketyttää toisaalta aika rauhallinen olo. En oikein tiedä itsekään. Muuta ku, ettei täs nyt varmaan toiveita oo normaaliin raskauteen kun ei viivaan oo tullut vahvistusta :(
 

Attachments

Olipas paljon päivitettävää :whistle: korjatkaa jos tuli virheitä.
Mutta huomaattekos, sain päivittää itsellenikin yk1 alkaneeksi kkm jälkeen :LOL:Mulla on tänään kp1 :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Yhtäkkiä aamulla 10 jälkeen alko vuotaan heti kunnolla, huomaa että on kolme kuukautta kulunut edellisistä.
Menen silti huomenna sinne lääkäriin käymään kuitenkin, lääkäri haluaa mut silti paikalle, vaikka ne nyt alkoikin (n)

Nyt siis ovulaatiotesti ostoksille :barefoot: Olisiko suosituksia merkeistä?
Oon kyllä lueskellu päivittäin viestejä ja päivitellyt ja jotain kommentoinutkin, mutta nyt voisin vielä oikein lukea pari sivua taaksepäin ajatuksella, että missä vaiheessa ja millä mielellä kukakin on :)

Hienoa! (y) Tämä oli askel kohti uutta yritystä ja onnistunutta raskautta!

Olen käyttänyt apteekin tikkuja aiemmin. Clear Bluet olisi selvimpiä, mutta kalliita. Itse en ainakaan enää tilaa Raskauskeijun halpistestejä. Niihin menee hermot :alien:.
 
Olipas paljon päivitettävää :whistle: korjatkaa jos tuli virheitä.
Mutta huomaattekos, sain päivittää itsellenikin yk1 alkaneeksi kkm jälkeen :LOL:Mulla on tänään kp1 :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Yhtäkkiä aamulla 10 jälkeen alko vuotaan heti kunnolla, huomaa että on kolme kuukautta kulunut edellisistä.
Menen silti huomenna sinne lääkäriin käymään kuitenkin, lääkäri haluaa mut silti paikalle, vaikka ne nyt alkoikin (n)

Nyt siis ovulaatiotesti ostoksille :barefoot: Olisiko suosituksia merkeistä?
Oon kyllä lueskellu päivittäin viestejä ja päivitellyt ja jotain kommentoinutkin, mutta nyt voisin vielä oikein lukea pari sivua taaksepäin ajatuksella, että missä vaiheessa ja millä mielellä kukakin on :)
Kiva kun pääsit mukaan yrityiskiertoihin (y) Kolme kuukautta on kyllä pitkä aika odottaa, varsinkin kun ei tiedä milloin kierto palautuu ja pääsee jatkamaan yritystä.

Minä olin tainnut jäädä pois listalta. Eli taatelinen 33v, ya 4/19, km 6/19 rv 6+4, yk 4
 
@em85 Aivan mahtava juttu!! (y)

@Titi-Love kuulostaa kyllä vähän omituiselta o_O Vaikka jos jotain tässä tämän vuoden aikana olen oppinut, niin ihmisen kroppa ja mieli ovat kyllä maailman omituisimmin käyttäytyviä :ROFLMAO: Joka tapauksessa toivottavasti tilanteesi selkiytyisi pian.

Minun toiveeni tälle kierrolle murenivat aamuyön aikana kun menkat alkoivat :( No eihän tässä voi muuta kuin tsempata itsensä uuteen yritykseen..

Muoks: Jäin miettimään oliko "omituinen" mitenkään hyvä sana tuohon. Tälläinen overthinker kun olen :LOL: Joka tapauksessa mukavaa päivää kaikille ja toivotaan parasta @Titi-Love ! :love:
 
Viimeksi muokattu:
@em85 Aivan mahtava juttu!! (y)

@Titi-Love kuulostaa kyllä vähän omituiselta o_O Vaikka jos jotain tässä tämän vuoden aikana olen oppinut, niin ihmisen kroppa ja mieli ovat kyllä maailman omituisimmin käyttäytyviä :ROFLMAO: Joka tapauksessa toivottavasti tilanteesi selkiytyisi pian.

Minun toiveeni tälle kierrolle murenivat aamuyön aikana kun menkat alkoivat :( No eihän tässä voi muuta kuin tsempata itsensä uuteen yritykseen..

Muoks: Jäin miettimään oliko "omituinen" mitenkään hyvä sana tuohon. Tälläinen overthinker kun olen :LOL: Joka tapauksessa mukavaa päivää kaikille ja toivotaan parasta @Titi-Love ! :love:
Munkin mielestä omituista, kun yleensä ollut niin säännöllinen kierto, nyt on ainakin yks kemiallinen viime kuussa takana, ja se pidensi sitä kiertoa muutaman päivän.
Tosin nyt en testannut dpo 11-13, että en tiedä onko viiva ollut vahvempi jossain vaiheessa, ja näin ollen toinen kemiallinen tässä kierrossa. Vieläkään nyt dpo 15 ei oo menkat alkanut.
 

Yhteistyössä