Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Matisse, olen pahoillani menetyksestänne. Vain toinen joka on kokenut sanan voi ymmärtää, kuinka sydäntä särkeää on nähdä pieni käärö. Synnytin oman pienen enkelipoikani rv 16 viime keväänä. Hänet tuhkattiin itsetekemässäni puulaatikossa, virkkaanani taikaviitta ja hattu päässä. Nyt hänen tuhkansa on ison pihakiveni alla puutarhassa. Itkin kolme viikkoa käytännössä tauotta. Purskahtelin senkin jälkeen itkuun keskellä työpäivää. Suru oli vain surtava ulos..

Synnytys ja hormonitoiminnan äkillinen heittely sekoitti kiertoni todella pahasti. Ensimmäinen normaali kierto tapahtui vasta 3 kuukauden kuluttua syntymästä. Keskiraskauden keskenmeno onkin sen verran raskas keholle, että vaikka odottaminen oli hirveää ja epätoivoista, se oli välttämätöntä uuden raskauden kannalta. Elokuun ultrassa munasarjat olivatkin yllättäen aktivoituneet aikaisempaan verrattuna. Munarakkuloita oli enemmän kuin aiemmin, vaikka iän puolesta toiminnan pitäisi hiipua.. Toisia normaaleja kuukautisia ei sitten enää tullutkaan. Sain isoksi yllätyksekseni huomata olevani raskaana muutamaa viikkoa ennen aiemman raskauden laskettua aikaa. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin (8+0), mutta toki jännittää. Ultrassa on jo käyty ja seuraava ultra on viikon päästä :p.

Voimia toipumiseen ja onnea raskautumiseen (y)!
 
Voi @Matisse tosi ikävä kuulla! :( On varmasti todella raskas kokemus. Voimia ja toivotaan uutta raskautumista pian! ❤

Pahoittelut nyös @Cantaloupe ! Toivottavasti pääsette pian tallettelemaan :love:

@hanba huh että sulla on kyllä ollut (ja on varmaan edelleen) stressaavan jännittäviä aikoja! Se epävarmuus/epäuskoisuus on kyllä sitkeä "kaveri", etenkin ku on kokenut menetyksen niin vähän aikaa sitten. Ultrattiinko sinua muuten tällä viikolla?

@em85 minulle voisi päivittää yk5 kun seur kerran teet päivityksen :)

Minulla edelleen mieli maassa tämän yrittämisen ja joka kuukautisen pettymyksen kanssa. Pitäisi pystyä katsomaan asiaa "laatikon ulkopuolelta" ja välillä kyllä pystynkin. Vaan ei näille tunteilleen mitään voi. Kun elämässä/perheessä on aina ollut niin paljon huolta ja sairautta, niin tuntuu kurjalta käydä tätäkin läpi näin vaikean kautta. Mutta tiedän, että eihän tälle mitään voi, eikä asia ole minun käsissä...
Joo en tiedä kyllä että milloin tämä epävarmuus helpottaa. Kokonaan tuskin hetkeäkään ennenku on lapsi sylissä, mutta toivon että jos/kun näkee sit nt-ultrassa kaiken olevan hyvin nii vois vähä hengähtää.

Me ultrattiin to työkavereiden kanssa, ja oltiin kyllä näkevinämme jotain, mutta ajateltiin kurkata uudelleen ens viikon to (pitäs olla 6+4) nii sitte kyllä pitäs näkyä syke jo. Pelottaa kyllä ihan hulluna.

Tosiaan, ei noille tunteille voi mitään. Parasta onkin kun ei soimaa itteään niistä. Kaikki tunteet on sallittuja ja erittäin ymmärrettäviä. Se on raskainta kun asiat ei ole omissa käsissä eikä ihan kamalasti voi asian eteen tehdä. Toivon niin että saisitte pian kyytiläisen mukaan.:love:
 
@Hedvig ja @hanba päivitin teidän tiedot tuohon yllä olevaan listaan (y)

@Eloveera-79 ja @Matisse meillä vuosi sitten kesällä kkm todettiin viikoilla 19+6. Se kaikki kävi niin äkkiä, etten edes heti tajunnut kaikkea sitä.
Meillä kans sairaalan toimesta tyttö on ripoteltu muistolehtoon, tää oli yksi monista asioista mitä en siinä tilanteessa osannut kyseenalaistaa.
En siis vain ymmärtänyt, että mulla olis ollut muitakin vaihtoehtoja.
Voi olla, että tähän olisi päädytty joka tapauksessa, näin ainakin haluan ajatella.
Mutta silti on monia asioita mitä jälkeenpäin olen vasta ymmärtänyt, että olisi pitänyt selvittää.
Mutta jollain kummalla elämä kantaa ja näistäkin vain selvitään ja eteenpäin on puskettava.
Toivottavasti sinulla @Matisse pian tärppää uudestaan ja @Eloveera-79 lle mukavaa odotus aikaa, varnasti vielä tulee sekin aika, kun huomaat ettei enää koko aikaa pelota ja stressaa tuleva :love:
 
Ai niin ja itselläni nyt kp 3 eli kk alkoivat tällä viikolla ja kierto oli 32 pv eli ihan hyvän mittainen.
Vuoto on ollut nyt tosi runsasta, ärsyttävää..
Ehkä tänään hiukan helpottanut, mutta yleensä mulla kk kestää 4pv että kyllä nyt kestää kauemmin.
Olisin luullut jo että ne edelliset olisi olleet tosi reilut kun taukoa oli niin monta kk.
Mutta näköjään nyt vasta..
Sopivasti nyt osuu ovis miehen lomalle (y)
Vaikka en kyllä jaksa uskoa, että meillä niin nopeesti tärppää uudestaan, mutta silti pitää yrittää olla positiivinen :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig ja hanba
Niin se vaan pyörähti yk7 käyntiin. Kierto oli lyhyehkö 26pvää. Luteliaali taas sen 12 päivää, joten lyhyttä kiertoa osasin kyllä odottaa kun oviskivut oli selvät. Niin selkeät oireet oli raskauden puolesta, joten täti oli kyllä taas pirullinen. Rinnat kihelmöi ja oli kipeät, ja valkkaria tuli kun vesiputouksesta, mutta niin vaan uusi kierto starttasi... Kummasti kyllä alkoi menkat ilman kipuja, turvotuksia, ja runsasta vuotoa ilman mitään hyytymiä... Meinasin josko kävisi ottamassa kilpirauhasarvot, minulla kun oli vajaatoimintaa, josko taas arvot pielessä, ja se nyt on syynä ettei uutta tärppiä kuulu. Alkaa vaan LA lähestyä, ja niin toivoin uutta plussaa ennen sitä, ettei olisi niin suuri suru sen päivän kohdatessa, mutta ei taida tulla :/.

Onnea kaikki plussanneet, ihanaa kun näyttäisi taas olevan plussa-aaltoa. Ja voimia kaikille jotka tähän ryhmään on joutuneet <3
 
Niin se vaan pyörähti yk7 käyntiin. Kierto oli lyhyehkö 26pvää. Luteliaali taas sen 12 päivää, joten lyhyttä kiertoa osasin kyllä odottaa kun oviskivut oli selvät. Niin selkeät oireet oli raskauden puolesta, joten täti oli kyllä taas pirullinen. Rinnat kihelmöi ja oli kipeät, ja valkkaria tuli kun vesiputouksesta, mutta niin vaan uusi kierto starttasi... Kummasti kyllä alkoi menkat ilman kipuja, turvotuksia, ja runsasta vuotoa ilman mitään hyytymiä... Meinasin josko kävisi ottamassa kilpirauhasarvot, minulla kun oli vajaatoimintaa, josko taas arvot pielessä, ja se nyt on syynä ettei uutta tärppiä kuulu. Alkaa vaan LA lähestyä, ja niin toivoin uutta plussaa ennen sitä, ettei olisi niin suuri suru sen päivän kohdatessa, mutta ei taida tulla :/.

Onnea kaikki plussanneet, ihanaa kun näyttäisi taas olevan plussa-aaltoa. Ja voimia kaikille jotka tähän ryhmään on joutuneet <3
Voi kurja. :unsure: Julminta ikinä tuommoiset valeoireet.

Vähän samaa pelkään omalla kohdallani. Viikko sitten maanantaina oli minusta aika selkeä ovulaatio ja nyt eilen ja tänään on ollut melko mojovat kivut. Haluaako tätä raskautta niin paljon, että kuvittelee kaikki oireet sopiviksi? Jotenkin on hankala uskoa, että ekasta kierrosta keskenmenon jälkeen tärppäisi. (n)
 
Voisitteko auttaa - raskaushormonitasojani on kontrolloitu nyt kaksi viikkoa (raskaus päättyi kolme viikkoa sitten heti alkumetreillä), ja nyt hormonitaso on viikossa noussut n. 40-->50. Todella matala taso siihen nähden, että raskauden edetessä alin viitearvo olisi jo yli 7000 ml/u, eli raskaana en missään nimessä ole. Lääkäri määräsi kontrollin 2 viikon päähän, ja kommentoi vain, että hormonitason laskussa voi kestää. Mutta epäselväksi jäi, onko hormonin sahaaminen normaalia vai onko nyt riski, että jotain raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun? Olisiko kanssasisarilla kokemusta tai tietämystä tästä?
 
Voisitteko auttaa - raskaushormonitasojani on kontrolloitu nyt kaksi viikkoa (raskaus päättyi kolme viikkoa sitten heti alkumetreillä), ja nyt hormonitaso on viikossa noussut n. 40-->50. Todella matala taso siihen nähden, että raskauden edetessä alin viitearvo olisi jo yli 7000 ml/u, eli raskaana en missään nimessä ole. Lääkäri määräsi kontrollin 2 viikon päähän, ja kommentoi vain, että hormonitason laskussa voi kestää. Mutta epäselväksi jäi, onko hormonin sahaaminen normaalia vai onko nyt riski, että jotain raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun? Olisiko kanssasisarilla kokemusta tai tietämystä tästä?
En valitettavasti osaa vastata kysymykseesi. Mutta oli pakko tulla kysymään, missä hormonin laskua km jälkeen seurataan noin? Oletko käynyt yksityisellä mittaamassa tai saanut sitä kautta lähetteen? Itse en ainakaan päässyt labroihin ja ohjeena oli vaan tehdä testi kotona neljä viikkoa km jälkeen. Vasta sen jälkeen olisi selvitetty asiaa (n)
 
Olen lapsettomuushoidoissa julkisella, kontrolli järjestyi sitä kautta. Varmaankin koska emme voi jatkaa hoitoja ennen kuin hormonitaso laskee ennalleen.

Muoks. Niin ja todennäköisempi syy kontrolliin voisi olla se, kun kiertoni on viime aikoina ollut 60-120 päivää. Vaikka raskaus olikin nyt spontaani ja alkoi hoitotauolla, sovimme että aloitan vuodot lääkkeillä loppukuusta, jos raskaushormonitaso on silloin alle 10 ml/u.
 
Viimeksi muokattu:
@em85 Olen yrittänyt nauttia raskaudesta :p, mutta tästä uudesta raskaudesta tulikin yllättäen monisydäminen riskiraskaus. Se hcg-arvo ei ihan turhaan ollut ylärajalla. Oireetkin on rankemmat kuin viimeksi. Olen niin väsynyt, että olen aamulla parin tunnin valveilla olon jälkeen lähes yhtä väsynyt kuin illalla. Parin viikon päästä pitäisi helpottaa, mutta saa nähdä (y). Jännittää myös ruo uusi lakimuutos äitiyspäivärahoihin. Jos joutuu 2020 lähtien pidemmälle saikulle raskauden takia kuin 2 kuukautta, äitiyspäiväraha pienenee, koska raha lasketaan 12 viimeisen kuukauden mukaan ellei ole alle 3 vuotiasta tai tulot nousseet yli 20% viimeisen 3 kk aikana. Kenelläpä ne tulot nousisi, jos lääkärit laittaa saikulle jo rv 20-26. Todellinen kannustin synnytystalkoisiin.. :mad:

Kyllä teillä voi hyvinkin tärpätä nopeasti uudelleen(y)! En se minäkään ajatellut, että tulisin enää raskaaksi ja nyt ollaan yhtäkkiä taas matkalla äidiksi.

Ei niitä vanhoja asioita kannata enää miettiä. Päätökset tehtiin silloin sen tiedon valossa ja nyt pitää suunnata katse eteenpäin! (y)
 
@taatelinen miten sinä voit ja mikä tilanne nyt? Luin kesäkuisista kirjoituksesi vuodosta ja kivuista :(
Kiva kun kysyit :) Juuri olen tulossa päivystyksestä, jossa pieni sydän hakkasi ja raskaus näkyi oikeassa paikassa :love: En osannut yhtään odottaa tätä vaan henkisesti olin jo alkanut työstää menetystä. Aikamoista tunteiden vuoristorataa on ollut viimeiset pari päivää.
 
@Disco Volante miekään en valitettavasti osaa kysymykseesi vastata. Mutta olen ymmärtänyt, että kohdun ulkopuolisiin raskauksiin voi liittyä tuota arvojen sahaamista. Mutta oliko niin, että sinulla raskaus oli ihan oikeassa paikassa?
En osaa sanoa, kun minua ei ole missään vaiheessa ultrattu. Raskaus keskeytyi 3 päivää kestäneellä vuodolla viitisen päivää sen jälkeen kun olin tehnyt positiivisen raskaustestin. Minulla on niin epäsäännöllinen kierto, että ilman digitestiä en olisi tiennyt että raskaus oli viikolla 1-2 (ovulaatiosta, eli 4-5 raskausviikko). En siis tiedä voiko edes kunnolla puhua keskenmenosta. Noh ikävä monttu tästä nyt on ainakin tullut lapsihaaveille.
 
Hei pitkästä aikaa!
Täältä kun on löytynyt vertaistukea muutenkin, niin lähdin kyselemään oisko kohtalontovereita tällekin saralle.. Osaiskohan joku arvella mistä johtuu kummallinen kipuilu jossain alapäässä, kun esim nousee makoilemasta sohvalta tai aamuisin sängystä? Välillä kävelykin tuntuu kipeältä. Eilen illalla vähän painelin paikkoja iholta niin ei tuntunut kipuja. Kaikki tuntuu lisäksi vähän niinkun turvonneelta kolmatta päivää(?). Alavatsakin tuntuu vähän kummalliselle.. Tuleekohan tästä seurauksena hirmukipumenkat? Vai oiskohan tässä syytä varailla gyneaikaa? Lauantaina taisi olla dpo14 eli menkkojen alku.
 
@Nonsk Tuollaisista kivuista ei ole kokemusta, mutta kun olin raskaana, tuo alapään turpoaminen oli ainoa menkoista poikkeava "oire". Osasin sen vasta jälkeenpäin yhdistää raskauteen, koska en ole aiemmin kuullutkaan että tuollaistakin voi olla, ilmeisesti limakalvot turpoavat kohdun lisäksi myös muualta.

Omalla kohdalla eilen sain valtavan huojennuksen, kun menkat alkoivat. Tänään olikin sitten raskaushormonin kontrolli (tulokset huomenna), joten veikkaan että arvot ovat nyt nollassa ja lapsettomuushoidot voivat jatkua.
 
Meillä täällä menossa YK 3 keskenmenon jälkeen välillä tuntuu että on muka oireita mutta ei kannata kyllä elätellä liikoja toiveita koska niin monta kertaa vuosien mittaan on petytty eikä vielä ole edes myöhässä menkatkaan

YK4 alkoi juuri :cry:
 
Viimeksi muokattu:
@Disco Volante yksi kaveri kertoi että todennäköisesti jotain lihasjumia, kuulemma hänelläkin ollut sellaista ja oli saanut venyttelyohjeita. Luultavasti mullakin, kun se on kadonnut.

Menkat alkoi tänään ajallaan, joten edellisen listan etsittyäni totean yk13 alkaneeksi. Tässä kyllä mietin, että onko ok jos poistun listalta mutta satunnaisesti käyn täällä kirjoittelemassa? Lueskelen mutta ei paljoa tule kirjoiteltua, niin ehkä listalla näin ollen pysyisi ne ketkä ovat aktiivisempia?
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

*em85..............34v......ya8/17......kkm06/18 rv19+6... +04/19....yk7....kkm 06/19 rv 8+2 .... yk 2 kkm jälkeen

*Kikkakolmas......30v....km 5/19 rv11....yk7 km jälkeen

*titi-love.... 30v.... ya 1/19.... km 2/19 rv6... yk5 km jälkeen

*nessu87..... 32v.... ya 9/19.... km 9/19 rv4+6..... yk1 km jälkeen

*Hedvig.... 35v.... ya1/19.... kkm 5/19.....
yk 5 kkm jälkeen

*Jonsku88.... 31v.... ya6/15.... kkm 7/19.... yk 4 kkm jälkeen

*Aurorials.... 30v... ya 7/19... km 9/19.... yk 1 km jälkeen

*Haavejuttu... 21v... ya 8/18... km 9/19... yk 2 km jälkeen

*123_kirppu... 32v.... ya 7/19... km 9/19.... yk1 km jälkeen

*Matisse.... 29v..... Ya 4/19..... keskeytys 8/19 rv15+4...... yk2 keskeytyksen jälkeen


Plussanneet ::love::love::love::love::love:

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6......... + yk 1 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....+ yk 4 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................+2/19 yk 5 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........+ 3/19 yk 11 km jälkeen

* Marjusk.............28 v.......ya 7/18........km 11/18 rv 9.......... + 3/19 yk 4 km jälkeen

*Em85.... 34v.....ya 8/17.....kkm 6/18 rv19+6..... +4/19..... yk7 kkm jälkeen (kkm06/19 rv8)

*topis…...26v…....ya 12/18…...kkm 2/19 rv 10+3….+4/19 yk 1 kkm jälkeen

*EG*..............30 v............ km 4/19........... +5/19 yk1 km jälkeen

*forester..........41v........... km 02/19........ +6/19 yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v.......ya 1/18........KU 4/18..........+6/19 yk 10 KU jälkeen

*rainbowdream....23v... ya 3/19...km 4/19... +7/19 yk 3km jälkeen

*Apustaja......28v......ya 6/18....kkm 2/19 rv 12+4....+ 9/19 yk 7 kkm jälkeen

*Eloveera-79..... 40v....ya 10/18....... km4/19 rv 16+0......+9/19 yk 2 km jälkeen

*Taatelinen.....33v......ya4/19.....km6/19 rv6+....... + 9/19 Yk4 km jälkeen

*hanba.... 27v....ya 3/19....kkm 7/19 7+3... +9/19 yk1 kkm jälkeen

Halutettasi mukaan listalle laita punaisella seuraavat tiedot : ikä, yrityksen aloitus, koska km/kkm/tm/ku/ tapahtunut ja monesko yk sen jälkeen. Punaisella myös korjaukset.
 
Viimeksi muokattu:
@Nonsk, otin sut pois listalta, eihän siellä muutenkaan kaikki aina ole.
ja lisään takasin, jos haluat joskus.
Ja toki haluamme silti kuulla miten siellä asiat edistyy,siihen tahtiin mitä itse jaksaa.
Ei sitä itsekään turhan usein tule käytyä :LOL:
Välillä itekin miettinyt, että tarvitaanko sitä ees.
Mutta onhan se toisaalta sieltä kiva tarkistaa jotain asiaa, jos haluaa..


Itellä nyt kp 15-17 en tiedä tarkkaan, en oo jaksanu tikuttaa ovista, enkä laskea päiviä.
Mies on ollut lomalla tän viikon, joten on vain nautittu toisistamme.
Ja itse jouduin taas viime viikonloppuna sairaalaan tiputukseen yöksi, nesteitä ja lääkettä.
Mulla on sellanen perus vika, mikä aiheuttaa välillä aina tarpeen tämmöselle yön yli osastolla oloon.
Ja kotona alku viikko buranaa syöden, joten en oikein jaksanut edes uskoa ovista tälle viikolle näistä johtuen.
Joten aika rennolla mielin menty tää viikko :love:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä