~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Hienoa Evaparadise että kaikki oli kuitenkin lopulta noinkin hienosti!
Nyt vaan lakanoita pöllyttämään ;)
Rosuliinalle myös tsempitykset, ja jaksuja menkkojen odotteluun.kyllä ne sieltä tulee ja uutta yritystä sitten vaan! Toivotaan että kroppa toimii kaiken kokemasi jälkeen hyvin, ja lisää ei vastoinkäymisiä tulisi.. :hug:
 
Posti toi km:n jälkitarkastuksen ja sen jälkeisen verikokeen tulokset. Kaikki hyvin!! :) Oon niin helpottunut siitä että mus ei oo mitään vikaa! :) Tekis mieli itkeä onnesta!! :D

Tuossa lukee: "Nähdään pieni kaunis kohtu, paksu endometrium (Kaunis! Hehee! :D). Oikea munasarja normaali. Vasen kuvautuu mielestäni kohdun taakse, täällä pieni keltarauhascysta. FD:ssä ei nestettä." :) ...Tottakai googletin heti tuon keltarauhascystan että apua, mikä se on! Mutta ymmärsin että on ihan harmiton ja poistuu yleensä itsestään muutamassa kuukaudessa.. Voi tietysti käydä niin kuin sulle evaparadise.. Hui!! :( Mutta yleisempää ilmeisesti kuitenkin on että se poistuu ihan huomaamatta.

Sitten noista kokeiden tuloksista... Papa puhdas, ei mitään poikkeavaa. SPR:n tukostaipumustutkimuksessa normaali löydös. Ei geenivirheitä, ei proteiinivajauksia. Ei fosfolipidivasta-aineita. Tulos siis normaali. :)

JEEEEE!!!!!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joosukka ja eltsu81
Evaparadise : Kaikkea hurjaa sitä voikin tapahtua :(

Hurjia kertomuksia täällä saa lukea :-(

Mulla on varmaan kierto sekaisin. Luulin että on ovis, mutta nännit ovat kipeät kun menen uimaan ja 30min voin olla ja illalla tuli vielä vähän verta.
Alkaispa menkat ja voisi ensi kuussa taas yrittää. Pitää varmaan ostaa oikeasti se ovistesti.
 
Täytyy tulla tänne vielä purkamaan tuntoja,vaikka päivä on ollu piiiiitkä. Kävin päivistyksessä taas, vaikka KU seuranta lopetettiin viikkositten. Vuodan ja kipuilen edelleen. Noh, löytyihän sieltä lisää verta sisältäkin. Munanjohtimesta nimittäin. Lääkäri epäili, että on aika mennyttä kalua, vaikka ei lähtisi leikkaamaan. Just, eli se ois niinku 50% taas vähemmän mahdollista saada onnistunut raskaus aikaiseksi. Huoh ja voih!

evaparadise: hurja reissu sullakin! Hyvä että sait hyviäkin uutisia!
 
Rosuliina: joo, alkoi löytyi munatorvesta. Tosin viikolla 5 diagnoosi oli keskenmeno, kun vuosin eikä mitään näkynyt. Mulla lähti kuitenkin hcg nousuun (toisin kuin sulla) ja viikolla 7 näkyi alkio röörissä, mikä nyt on ihan suttua. Silloin sain piikin.

Joosukka: Sehän se on, kun sais sellaisen kristallipallon, et näkisi kummasta ois kypsymässä. Ei tarttis ottaa riskiä,et tämä prosessi uusiutuisi. Varmaan menen vielä jossainvaiheessa yksityiselle kyselemään kaikesta. Rahalla saa vastauksia. Yhden sortin hulluhan tässä kuitenkin on, kun näillä värkeillä lasta yrittää tehdä.
 
koikoi onko sinulla ensimmäinen lapsi kiikarissa? En löytänyt listasta sinua, enkä muista kuinka se nyt oli.

Mulla myös on luonnollisesti pelko siitä, että KU uusiutuu, varsinkin kun munanjohdinta ei poistettu eikä tiedetä millainen vahinko siellä mahdollisesti on tapahtunut. Onneksi seuraavan mahdollisen raskauden alussa on oikeutettu pääsemään julkiselle puolelle ultraan. Tosin eihän se ultra estä niitä kipuja kun KU alkaa oireilemaan. Ja ymmärtääkseni se ultra siellä tehdään viikolla seitsemän. Mulla oireet alkoi viikon kuusi alussa. Mutta hyvä, että sellasen saa sitä kautta. Muuten menisin joka tapauksessa yksityiselle, aivan kuten suunnittelin tämän edellisenkin kohdalla.

nihwai mitäs sinne kuuluu? Mielenkiinnolla kuulen miten pitkällä raskautesi on ja onko siellä mahdollisesti useampi kyydissä? Ymmärrän myös ahdistuksesi.

joosukka ootko tehnyt jo testin? :)
 
Rosuliina Kiitos kysymästä, kaunokainen. :heart: Tää on ollut tällaista ylees alees menemistä koko viikon. Mitään tuhrua ei ole esiintynyt sitten maanantain ja jos vaan mahdollista, sain vieläkin tummemman viivan tänään (ei aamupisu eikä pidätelty) testiin (tuolla "odotuspuolella" siitä kerroinkin, että kontrolliviiva jäi hailakaksi eli taisin rikkoa hormoneillani sen testin).
Tänään varataan lekuriaika kun en kerran ole vielä levähtänyt käsiin. Mutta tälleen hetki hetkeltä edetään. Jos täällä ootellaan musta malttamattomana uutisia niin aattelepa miten paljon täällä täristään buutseissa? Mä en tykkää tietämättömyydestä pätkääkään. Pthyi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Rosuliina en oo tehnyt testiä, en kertakaikkiaan uskalla. Mä koetan kertätä rohkeutta, jos tänään uskaltaisin...kunnon pelkuri minä :D

Niwhai mä taidan piinailla sun puolesta enemmän kuin omastani. Jotenkin tää "autuaton" tietämättömyys on tavallaan siunaus :D
 
Joosukka ahhahahaa, toi mistä me miehen kanssa ollaan aina kinasteltu on se, että onko se Knowledge is power (mies) vai Ignorance is bliss (minä). Tosin, raskaudessa se menee ihan toisin päin, mä haluan tietää heti kaiken ja mies toppuuttelee, että nou nou, ootellaan ootellaan, aika näyttää. Helppohan sen on...

Jos mä olisin eka plussannu ja sitten saanu tuhrua, olisin ehkä kuollut sydäriin. Kun kuvittelin sen olevan menkkoihin liittyvää, olin ihan rauhallinen. Eli ymmärrän kyllä lähestymistapasi. Ja mä hyperventiloin myös kun sunnuntaina tein testin. Ihan kamalaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Jos ei ennen huolettanut niin nyt huolestuttaa niin, että revin tukkaani. Lääkäri vaatii tapaamista jo maanantaina (alkuillasta teikäläisten aikaa). Mitä se muka näkisi viidennellä viikolla, saanen kysyä?

Respan täti iloisesti ilmoitti huonolla englannillaan, että heti sairaalaan jos vuoto ja/tai kivut yltyy. Tänks. Enpäs oliskaan itse tajunnut.

Rento meininki. Just kun ehdin vähän rauhoittua kun tuhruttelua ei ole ollut ja ne kovimmat kivut on lieventyny. Nyt on vatsahaavan paikka.
 
heippa

evaparadise ja mariah33 onneksi saitte hyviä uutisia :hug: ja koikoi toivottavasti sullakin kohta helpottaa =)

Niwhai minä uskon että sulla on kaikki vallan hyvin, ja pikku kaverilla myös :heart: tsemppiä siis maanantaille!!

Oma paska napa: kp 12. Seurantaultrassa käyty: ei vastinetta. V*ttu. Meinasin hajota siihen hoitopöydälle, varmasti ois ollu mahtava näky lääkärille: sakset levällään vollottava epätoivoinen akka. Onneksi sain pidätettyä kotiin asti. Ja onneksi menin sinne ultraan ku muutenhan olisin turhaan sitä ovista odotellut!!! Eli siis kp15 terot naamaan, tästä päivästä lähtien napsin metforemia ja sitte clomit kp 3-7 2tabl. Päivä. Miten mulla voi olla jo kaks luomulasta??? Täh??? Eipä muuta tällä kertaa :stick: :'(
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Niwhai: Toivottavasti saat sen lekurin piakkoin, niin pääset pahimmasta jännityksestä, ehkä.

Rosuliina: Kolmannesta haaveilen jo, sillähän tää onkin hieman hullun hommaa. Eikö voi tyytyä jo olemassa oleviin? Mutta ei näillä asioilla taida olla järjen kanssa mitään tekemistä. Ja kaiken kokemani jälkeen mulla on hyvin voimakkaasti sellainen tunne, että mun kuuluu olla kolmen lapsen äiti. Jääkö se yksi puuttumaan, aika näyttää?
Mulle muuten eilen lääkäri sanoi jotenkin oudosti tuosta seuraavien raskauksien varhaisultrasta, että se olisi sairaalakohtaista, tehdäänkö se automaattisesti. Mun mielestä todella kummallista, jos näin on! Aijon ainakin itse vaatimalla vaatia sen.

Noh, nähtäväksi jää, tuleeko koskaan seuraavaa raskautta. Sain tänään soiton sairaalalta. Joutun leikkausjonoon, operaatio muutamaan viikon päästä, jos veri ei ole poistunut munatorvesta. Great! Ajattelin jo viime yönä, että nyt vaan odotellaan kuukautisia ja sit yritykseen, vaikka mahdollisuudet puolittuivat. Nyt ne TODELLA puolittuvat, kun nykäsevät torven pois. Syynä siis jonkun verisuonen kenkkuilu ja torven arpeutuminen ja kohdunulkoisen uusimisen riski. Leikkaus ei siis ole vieläkään varma, mutta kyllä täytyy myöntää, et nyt lahkeet tutisee.
 
Joosukka "hyvä" että on kohtalotovereita. Itse eilen oksensin ja koko päivän oli hirveä olo tuon haamun jälkeen. En uskalla enää testata uusiks.. Eilen aamulla oli vielä kohtalainen fiilis, että eipä siinä mitään, jos haamu häviää, niin uutta putkeen, mut nyt on kyllä niin perse fiilikset. Kai se on varattava aikaa jos tästäkään ei tule mitään, että missä mättää.. Oon taas niin hukassa kun olla ja voi, kun tuntuu ettei mikään kohta pelaa oikein. Ihan kun noissa keskenmenoissa ei olis tarpeeks, niin sitten pitää vielä kropan alkaa oikkuilemaan.. :/

Pippuri on kyllä outoa miten sitä kroppa voikin muuttua. Sinulla kuitenkin kaksi lasta ennestään, ja nyt sitten lääkkeet pelissä. Vaikka synnytyksen jälkeen hedelmällisyyden pitäis lisääntyä, niin taitaa kuitenkin aika yleistä olla myös että puhkeaa endo yms ihanuudet sen jälkeen. Yhdellä tutulla kolmannen lapsen jälkeen selittämätön "lapsettomuus" kun nelosta ovat nyt yrittäneet 2 vuotta.. On se tämä ihminen kumma laitos. Toivotaan kuitenkin, että lääkitys auttais teillekkin pikkuisen alkuun mahdollisimman pian :hug:

Ja KoiKoille suuret tsempit. Itse säästyin torven poistolta, kun piikki tehosi hyvin, ja torvi ei ehtinyt repeytyä. Silti pelottaa KU:n uusiutumisen riski, ja se, että todella vaikutti hedelmällisyyteen, ja tämä raskaaksi tulo on entistä hankalampaa. Pelkään välillä, että joskus jopa mahdotonta! Munasarjoja tai torvia ei ole ultrattu sen jälkeen, ja pelottaa hirmuisesti, että siellä on iso kasa arpikudosta, mikä lisää uusiutumisen riskiä valtavasti. En kestäis enää toista kertaa samaa hommaa, ja pääsin vielä onneksi melko vähällä, mitä noita kauhutarinoita lukee.. :/
 
Viimeksi muokattu:
Ja saanko nyt hengailla täällä vai pitääkö mun mennä tuonne lapsettomuus puolelle? :ashamed:

Nuo metut kuulemma laittaa aika hyvin pakin sekasin, great. Eiköhän ne seksihalutki mee sitte siinä samalla ku toinen istuu illat tyhjentämässä peräsuolta pihalle tai "odota kulta, mun täytyy käydä paskalla". Jippii :snotty: onneksi mies tulee kotiin, saa vaihtaa paidan mikä joutaa roskiin kun itken ripsarit olkapäähän.

Onko täällä kukaan syöny nuita metuja? Mietin vaan ku on diabeteslääke että mitenkä ne vaikuttaa näin ei diabeetikkoon.
 
"Kiva" että on muitakin joilla kroppa reistailee...Mulla kans :(

Menkat alko tavallaan päivää liian aikaisin ja vuoto ei ehkä ollut yhtä runsasta kun normaalisti, toisena vuotopäivänä oli jommosia repäsy kipuja ja sellasia että tuntui sektiohaavaa jonkun repivän...
Nyt täti on pakannut eilisien roippeittensa jälkeen tavarat jotka siis pari päivää sitten unehti..raivostuttavaa ... puoleentoista vuorokauteen ei tullut tippaakaan vuotoa ja eilen oikein holahti...!
Olen ollut viikon tosi huono nousemaan sängystä kun väsyttää ja päivisin viluttaa, välillä etoo, vasemmalle puolelle lantioon sattuu alvariinsa ja nyt jo huimaakin.. Tänään työterveydessä on tutkittu kaikki mitä hoitaja voi tutkia ni kaikki muu on ok..hempparit, crp:t yms...MUTTA verenpaineet... jotain 130/ ekalla 100 ja sit 93... voi härregyyd, miks verenpaineet on noin korkeet, minulla kenellä ei oo missään raskaudessa ne edes noussut.. :( Mikähän ja missähän mättää :(

ei ole ihan ressitön kesäloma vissiin ollut vaikka minusta kaikki on ihan hyvin !

Hyvää viikonloppua kaikille , koitetaan pärjätä eteenpäin !!!

Muok. Tein viellä varmuudeksi testin jottei vaan jossain vikopaikassa sikiä mitään jonka vuoksi menkat tulisi ja lantioon koskisi ja huimauskin selittyisi...Ei kasva !!!
 
Viimeksi muokattu:
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Perjantai 20.9.2013



Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 46/28-37
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 16/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP 14/43
Emeli-____22v_____KM 6/13________________________KP 32/29
Sunflower86_____KM 5/13__________________________KP ?/?
VanillaLady___27v____KM 8/13______________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13__________________________KP 10/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13____________________KP 36/28



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 9/30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 9/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 9/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13___________________KP 25/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13________________KP 18/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13___________________________KP ?/?
Tyntti___22v____KKM 9/13_________________________KP ?/?
bumbis___25v____KKM 7/13________________________KP 6/28-29



Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 9/28
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 9/28-29
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 12/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 16/30
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 24/26-28



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 22/27
Joosukka_____KKM 5/13_____________________________KP 39/28-35



Mariah33 dpo 2




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
Piki80
suurperheen mamma
Khisu
saraah
Villemo
_Kenguru_
Ambrosia85
verppu
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Jetta
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina
Kirppu.81




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
Silvia Logo Tuossa listan alareunassa on tuo lyhenteitä-lista niin siinäkin näkyy.mutta siis kp = kiertopäivä..eli menkkojen alkamispäivä on kp 1 ja niin edelleen. Kauttaviivan jälkeen on keskimääräinen kuukautiskierto, joka siis saadaan laskemalla montako päivää on välissä menkkojen alkamisesta seuraavien kuukautisten alkuun. :)
 
Rosuliina Koikoi pippuri85 extratsempit teille näitten juttujen läpikäymiseen. Ja plussanneille rohkeutta ja kärsivällisyyttä, koittakaa olla myös tyytyväisiä, pelkästään se plussaus on hyvä uutinen siinä mielessä että kroppa toimii raskautuen, ei ainakaan mitään häikkää joka lapsettomuuteen viittaa ole, ja se on omastamielestäni jo positiivista!

Täällä olo on nöyryytetty ja aika pohjalla ollaan. itsekunnioitus, naisellisuus ja ennen kaikkea seksikkyys on valutettu verenvuodon mukana viemäristä alas. Eilen taas mahaa kramppasi niin että olin valmis lähteä päivystykseen, no vahvoilla kipulääkkeillä se onneksi lähti, illalla yritettiin pitkästä aikaa puuhastella makuuhuoneessa, no kuinkas kävikään, parin tuikkasun jälkeen meikäläinen alkoi vuotaa kun puukotuksen uhri. Mieskin siinä säikähti. Kyllä mä kirosin itteeni ja itkeää vollotin sen kainalossa puoli yötä. Tätäkö tää nuoren naisen elämä pitäis olla? EI HELVETISSÄ! tässä nyt ollaan jo monta kuukautta oltu enemmän ja vähemmän ronkittavana alapäästään ja vuotoo tulee ja menee ja petipuuhiin ei joko uskalla tai sitten homma näyttää siltä että joku olis murhattu sinne sänkyyn vevervuodosta päätellen. Että yritä tässä ny jotai vauvaa vielä alulle. Kyl mä nyt meinaan yrittää pikkuhiljaa saada ensin itseni kuntoon, pääni jälleen kasaan ja sit voi taas miettii että josko sitä joskus äidiksikin tulisi. Nyt oon niin loppu, liian loppu tähän kaikkeen.
:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
evaparadise: Voih! :hug: jaksamista sinne.

Täytyy sanoa, että tää palsta on kyllä nyt ollut ihan henkireikä, vaikka ei ole kiva lukea toisten hurjista kohtaloista. Jotenkin on kuitenkin päästävä purkaa näitä tuntoja ettei pää räjähdä. Vertaiset vain tietävät, mitä joutuu läpikäymään. Pettymyksiä pettymysten perään ja riskejä riskien perään.

Olen taas kipuillut oikein kunnolla. Onneksi voin nyt hetken vain olla ja maata. Ikävä kyllä omia ajatuksia ei pääse pakoon.
 
evaparadise Täältä kans iiiiiiiiso halirutistus sinne! :hug: Sympatiat on ihan täysin sun puolella kyllä..Mä niin tiiän, miltä tuntuu kun elämä heittää koko ajan eteen lisää esteitä ja sitä vaan miettii et milloin vaihteeksi vois tapahtuu hyviä asioita!!? Voimia tosi tosi paljon! :heart:
 

Yhteistyössä