Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Moi,

yks uusi ilmoittautuu mukaan. Esikoisesta haaveillaan, keskenmeno tuli nyt 2/17. Ikää mulla on 36 ja miehellä 38.

Vaikuttaa symppisryhmältä tämä :love: En tiedä vielä turvaudunko asiantuntija-apuun. Ja isosiskolla on ollut keskenmenoja, niin hänen kanssaan voin puhua ja eilen jo juteltiinkin.

Omasta tilanteesta: Tosi tuore "tapaus" tämä, maanantaina alkoi tulla verta ja samana päivänä todettiin. Itkeä vollotin suurinpiirtein koko päivän. Cytotecit otin eilisaamuna. Vähän hitaanlaista on verenvuoto, mutta ei sinne paljon jäänyt istukkaa (hankala arvioida, kun uä:n kuva oli suurennettu). Soittelen varmaan myöhemmin tänään tai viimeistään huomenna sinne päivystykseen. Mulla oli/on suunnitelmana mennä töihin perjantaina, tosin siitä on tulossa todella pitkä päivä. Pitänee huomenna soitella yhdestä menosta (tai oikeastaan kahdestakin) ja yrittää siirtää eteenpäin, ellei nyt olo taas parane.

@Leikkuri Olet vielä syyskuun ryhmässä, ilmoittelenko sun puolesta, että voi poistaa pinosta vai haluatko tehdä sen itse? Mietin vaan tuossa sinusta ja joistakin muistakin, miten teille kävi ja sinun osalta selvisi sitten täältä. Pahoittelut sinulle (ja toki muillekin) :cry: :(

Pitänee tehdä vähän työjuttuja. Toivottavasti saan skannerin toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei viimeksi antanut kirjoittaa puhelimella tänne jostain syystä. Jälkitarkastuksessa siis kävin heti pari pvää km ton taustani takia (ihme ja kumma ottivat jorvissa kerranki tosissaan) ja kohtu oli tyhjentynyt nyt hyvin cytoteceilla, negan sain testiin viimeviikon lopulla kun vuotokin loppui. Nyt taas tikuttelen ovista että vähän näen tapahtuuko sitä edes, viimeksi ei ekassa kierrossa musta tullut edes ovista..

Oon jo valmiiks aika skeptinen kun ja jos tässä pian taas raskautuu, ajatuksella että no sittenkun se menee kesken nii pääseepähän tutkimuksiin kun sit jo kolmas perättäi. Eli stressaan tässä jo valmiiksi raskautumista koska sit siinä herää aina kumminkin se toivo..

Meiltä kans on kyselty kun poika 12/13 että mites se pikkusisarus kun alkaa tuota ikäeroa jo olemaan, ihmisestä riippuen olen saattanut joko töksäyttää näistä km:sta tai sitten vastata että on siitä seuraa vielä myöhemminkin, erilaista toki.

Tuntuu ihan hirveältä kun ystävä on raskaana niin että meillä olisi lasketuissa ollut eroa 2vkoa.. Me jo mietittiin kuin ihanaa olla yhdessä sit äippälomalla.

Huh tulipa sepustus, aika maassa siis oltu ja nyt vielä kipeänä, taitaa kroppa ja mieli vaatia lepoa..

Hurjasti voimia uusille, ei nää oo helppoja, eikä sitä ymmärrä ennenkuin itse tän joutuu tarpomaan läpi <3
 
@Kapsukka I feel you, mulla oli myös ystävän kanssa pari viikkoa eroa lasketussa ajassa, kunnes sitten km.

Tänään tympii kaikki, kp 5 menossa. Toivon, ettei vauvanteko merkittävästi pitkittyisi - en todella voi tarpeeksi sympata esim. yli vuoden yrittäneitä. Mikä stressi ja henkinen piina.
 
Mulla alkoi maanantaina menkat! Aina kärsinyt pitkäänkin pidemmistä kierrosta, mm. ennen keskenmennyttä raskautta pari edellistä kiertoa 43vrk.
Km 13.1. ja menkat alkoi 13.2. eli vaan 32! Toivon että tää ois hyvä merkki ja että kroppa toimis nyt paremmin.

Ja kuten @Norway tuossa sanoikin, toivottavasti homma ei pitkittyisi paljoa! Mies oli ehkä vähän pettynyt kun en raskautunut suoraan km jälkeen, mutta eikö se kerro myös siitä että kroppa ei ollut vielä valmis vastaanottamaan uutta raskautta? Jospa nyt tästä kierrosta jo nappais, en voi tosiaan käsittää kuinka pysyy pää kasassa pitkään yrittäneillä!
 
@Maaria1980 pahoittelut sinulle myös tänne joutumisesta vaikka täällä saakin hyvää tukea :) Pitää laittaa sinne syyskuisiin viestiä, että poistavat mut sieltä.

Harmillinen tilanne Bealla, toivottavasti tilanne menisi nopeasti ohi :)

Mulla on kans kaveri raskaana, se oli mua kolme viikkoa edellä. Toisaalta olen iloinen ja onnellinen hänen puolestaan, mutta kyllähän se tuntuu pahalta.
 
Mulla myös paras ystävä on raskaana, hän raskautui vähän mun keskenmenon jälkeen, puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Tavallaan olen todella onnellinen hänen puolestaan, mutta kyllä myös pieni kateus nousee pintaan aika ajoin.

Täällä elellään kp 30/30, mutta epäilen oviksen olleen vajaan viikon verran myöhässä, joten vielä yritän olla testaamatta.. Sunnuntaille olen antanut itselleni luvan testata, mikäli menkat eivät tule ennen sitä. Tottakai kun oikein miettii, niin oireitahan sitä löytää vaikka millä mitalla, mutta koitan olla miettimättä näitä liikaa..:whistle:
 
Kertokaapa fiksummat mielipiteenne..Eli ovis oli tod.näk. lauantaina (ovistesti siis + perjantaina) nyt siis dpo5.
Koska minulla noita ovistestejä on kaapit täynnä niin tein tuossa äsken huvikseni yhden..siihen tuli SELVÄ viiva...(n)WAT?
Tein maanantaina kanssa testin ja siihen ei tullu kerrassaan mitään muuta kun viiva että testi toimii.
 
@heikura79 , jostain vähän aikaa sitten luin, että ovistesti voi muuttua plussaksi loppukierrosta ihan "muuten vaan" tai sitten toki merkitä raskautta. Mutta eikös dpo5 ole vielä niin pieni, että oletettu alkio ei ole vielä edes kiinnittynyt kohtuun?
Oliko nää viivat yhtävahvat kun oletetun oviksen aikaan (oliko sillon 0dpo ihan super selkeä plussa?)
Mä oletin, että mulla olis ollut ovisplussa 4.-.5.2 (lähes yhtä vahvat viivat ja kalenterikin näytti ovispäivää), mutta sitten yht.äkkiä 7.-8.2. tulikin super vahvat viivat, jopa niin vahvat, että r-testi reagoi :/
 
@heikura79 , jostain vähän aikaa sitten luin, että ovistesti voi muuttua plussaksi loppukierrosta ihan "muuten vaan" tai sitten toki merkitä raskautta. Mutta eikös dpo5 ole vielä niin pieni, että oletettu alkio ei ole vielä edes kiinnittynyt kohtuun?
Oliko nää viivat yhtävahvat kun oletetun oviksen aikaan (oliko sillon 0dpo ihan super selkeä plussa?)
Mä oletin, että mulla olis ollut ovisplussa 4.-.5.2 (lähes yhtä vahvat viivat ja kalenterikin näytti ovispäivää), mutta sitten yht.äkkiä 7.-8.2. tulikin super vahvat viivat, jopa niin vahvat, että r-testi reagoi :/
Sullahan on sama ihmetyksenaihe kun mullao_O
Sillon perjantaina kp13 viiva oli vahva mutta la vielä vahvempi ja sillon oli myös kipuja joten oletan ovulaation olleen silloin.
Onhan se tyhmää testailla noilla ovistesteillä loppukierrosta,mutta kun niitä tosiaan on tullu hommattua niin paljon..aion kyllä jatkaa testailua edelleen ja jos jostain kumman syystä tuo viiva tuostaan vahvistuu niin siirryn raskaustestien pariin:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis
Mä piinailen täällä, nyt on kp 21 ja dpo jotain about 7. Eilen tuntui alavatsalla pari pientä vihlaisua. Tokkopa olivat mitään. Viikon päästä varmaan tiedän miten kävi, mitenkään kauhean optimistinen mä en ole. :rolleyes:
 
Mä tein malttamattomana testin tänään kp28/28-30 ja nega tuli. No ei voi kun odottaa alkaako menkat vai ei.Ens viikolla uus testi jos ei ala. Tarttis keksiä paljon jotain tekemistä ettei nämä asiat pyörisi kokoaikaa mielessä mut se tuntuu aika hankalaa olevan.
 
Mä piinailen täällä, nyt on kp 21 ja dpo jotain about 7. Eilen tuntui alavatsalla pari pientä vihlaisua. Tokkopa olivat mitään. Viikon päästä varmaan tiedän miten kävi, mitenkään kauhean optimistinen mä en ole. :rolleyes:
:)Meillähän on TÄSMÄLLEEN sama tilanne.Mullaki kp21 ja dpo7:)
Hirmusesti tekisi mieli testata,mutta turhan aikastahan se ois..
Mies sano illalla että hän on varma että olen raskaana..ite en usko mitään ennenku testi on tehty ensviikolla.
Pidän peukut ja varpaat pystyssä sulle Hill4 ja tarrasukkia ja plussatuulia(y)
 
  • Tykkää
Reactions: hill4
Täältäkin on tullut pidettyä hiljaiseloa. Jotenkin koko homma on alkanut tympimään. Ei kuulu kolmatta meille. Alkaa taas keskenmeno suoraan sanottuna vituttamaan. Kohta on siitäkin vuosi. Kp 10/18-37, yk jotain tuhatyks.. alkaa tuntumaan ettei tätä enää kauaa jaksa. Mutta kun ei osaa vielä päästää irti haaveesta..
 
Hei taas

Toivotaan plussia niitä toivoville. Mulla on vielä opettelemista nimimerkeissä, mutta taisi olla useammallakin tällainen tilanne.

Täällä puhuttiin juuri siitä, kun kysellään vauvojen perään. Minulta tai meiltä ei ole niin kyselty. Viime kesänä kysyi mun kummitäti, ja sanoi tietysti, että ei kannata niin kauaa enää lykkäillä (ikää 36). En muista enää sanatarkkaan. Kesän lopussa aloitettiin tavallaan yritykset, mutta vasta lokakuussa onnistuin saamaan ovulaatiosta jotain tolkkua, ja joulukuussa tärppäsi. Toukokuussa sain otettua ekan vesirokkorokotuksen, ja toista ei sitten ole ainakaan vielä tullut otettua. Sisko on tainnut joskus kysyä että milloinkas hänestä tulee täti, mutta sitä en ottanut pahalla.

Oma napa: Olen se tuore tapaus, keskenmeno todettiin vasta viime maanantaina. Olo on ihan jopa yllättävänkin hyvä, tosin mua vaivaa kamala nuha (taisin saada tämän itkemisestä).
Olin 2-3 viikkoa ihmetellyt raskausoireiden katoamista, ja lääkärin diagnoosi varmisti mun epäilyksen oikeaksi. Ehkä olin sitten tehnyt surutyötä jo aiemmin (vaikka itku tässä tuli nytkin).

Verta mulla tuli silloin maanantaina niin paljon, että lääkkeiden jälkeen tullut niukempi vuoto oli riittävää. Kävin eilen ultrassa, eikä siellä näkynyt kuin ihan vähän, ja jonkun verran mulla tuli eilen tuon tutkimuksen jälkeen. Jotain ehkä kertoo verenvuodosta, että mulla tippui 133->120 hemoglobiini tuon maanantain aikana. Mulla sattui olemaan aamulla ne sikiöseulonnan verikokeet, ja illalla tutkittiin veriryhmä ja pyysin tuon hemoglobiinin myös.

Eli seuraavaksi sitten raskaustestin tekeminen. Ja miehen kanssa pitää jutella, että millä mielellä se on. En millään malttaisi odottaa edes yksiä menkkoja, vaikka kai se olisi ihan hyvä. Tosin mun kierto on melko lyhyt (25pv), niin ei kai se km voi sitä minnekään 7 viikkoon venyttää? Mulla muuten oli siinä verikokeessa raskaushormoni ja se s-pappa-arvo melko alhaalla. hcg vain 5,4. Tekis mieli tehdä raskaustesti jo aiemmin, mutta onko niin, että ovulaatio voi näkyä raskaustestissä plussana?
 
Minäpä isken itseni mukaan tänne, moi kaikki!
muttakun / 26v / kkm 12/16 rv20+ / toista yritetään

Meillä 5v esikoinen jolle oli pikkusisko tuloillaan (la 5/17), mutta jo nt-ultrassa todettiin massiivinen turvotus jonka aiheuttajaksi selvisi Turnerin syndrooma. Päivä rakenneultran jälkeen rv20+2 vauvan sydän ei enää lyönyt, syntyi 30.12. :(
Päätimme jo raskausaikana, että aloitamme uuden yrityksen heti kun mahdollista jos huonosti käy. Nyt siis yk1 kp15, ovista tikuttelen ja peittoja heilutellaan sen verran kun jaksetaan. :D Flunssankin iski sitten vielä päälle, joka hieman nyt vaikeuttaa tätä hommaa. Vauvakuume on valtava. Haluaisin niiiin kovasti elävän vauvan syliin mahdollimman pian. Tämän kaiken jälkeen vaan kyllä tiedostaa entistä enemmän kaiken, mikä voi mennä pieleen.. Parasta toivotaan!

Maaria1980, mä olen käsittänyt että raskaus voi näkyä plussana ovistestissä, mutta ovulaatio ei kai plussaa raskaustestiin tee. o_O
 
@muttakun voimia sinne!

Ei se mahdotonta ole etteikö r-testi vois reagoida ovikseen..mulla kerran näin oli..siinä kierrossa nimittäin missä plussasin.. mutta kyseessä olikin todella herkkä r-testi.. ja siis r-testi ei vielä tossa vaiheessa reagoinut raskauteen vaan vasta 2vkon kuluttua sain plussan epäherkkään testiin eli minulla reagoi ovikseen.. toiste en sit olekkaan oviksen aikaan testannut r-testillä. Minusta @Maaria1980 voit huoletta tehdä r-testin jollain ei niin herkällä testillä..minä tein r-testin 3vko-4vkoa sen jälkeen kun km todettiin ja negaa näytti..mulla oli siis spontaani km..
 
Mä en ole ollut täällä pitkään aikaan, kun on niin paljon turhauttanut koko vauva-asia. Odottelen keskenmenon jälkeen ekoja menkkoja alkaviksi mutta niitä ei näy eikä kuulu. Oon yrittänyt tarkastella kroppaa, mutta tuntuu ettei mun kehossa tapahdu mitään vaan se tuntuu jumittavan ihan paikallaan! Harmittaa jo se niin paljon ettei keskenmeno hoitunut itsestään vaan pitkittyi, ja nyt täytyy odotella menkkojenkin alkamista ikuisuus - ainakin se tuntuu siltä. Tiedän että pitäisi olla omalle keholle armollinen ja ymmärtää, että se tarvitsee aikaa palautua, mutta oon vaan niin kyllästynyt odottamaan. Vaikkei vauvaa heti kuuluisikaan niin olisi helpottavaa tietää, että kroppa toimii taas niin kuin pitää.

Kuinka kauan teillä muilla siis on kestänyt kohdun tyhjenemisen jälkeen että menkat on tulleet? Ja pahoittelut näin negatiivisesta viestistä, harmittaa vaan kun oon koko viikonlopun vaan miettinyt vauvajuttuja, kun taas yksi tuttava ilmoitti raskaudestaan. Ehkä pitäisi mennä vähän ulkoilemaan, jos mieli siitä paranisi. Yleensä sunnuntaisin ärsyttää kun täytyy maanantaina taas palata töihin, mutta nyt on jotenkin kiva kun saa ajatukset muualle...
 

Yhteistyössä