**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Maanantai 11.3.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12__________________________KP 31/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13_________________KP 21/30-36
Pölö-______KM 1/13________________________________KP 17/?
Equus___27v____KKM 1/13__________________________KP 5/24-31
Taru81_________TM12/12___________________________KP 43/?
miss_piggy__31v___KKM 02/12_________________________KP 16/?
verppu__23v____KM 12/12, 3/13______________________KP 4/28

HAAVEISSA TOINEN

Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?/?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 24/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12_________________KP 16
MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12___________KP 20/30-32
Taike80_________KKM 1/11___________________________KP 19-20/26-29

HAAVEISSA KOLMAS

Stellini___31v____KKM 12/12__________________________KP 27/28-29
p.ö.m.p.p.i.s___26v___KM 1/13_________________________KP 36/28-30
Pikkusukka___35v____KKM 1/13________________________KP 27/?
sydänx3___25v____KKM 1/13__________________________KP ?/?
Miirabell_________KKM 1/13 (rv 17+)____________________KP 10/28

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__40v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 24
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 13/28-35

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 49/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 5/25-26

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12______________________KP 15/28

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_________________KP 4/30

***PIINAILIJAT***:popcorn:

p.ö.m.p.p.i.s DPO 18
MiNalo DPO 9
carolina30+ DPO 5


:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart: :heart: PLUSSANNEET 2013 :heart: :heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei, Verppu

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/


TAUSTALLA/KATEISSA:

kokkeli
puskajussi
Mirrimami
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82
Pippari
*tinakenkätyttö*
Hemu2
Bambini
Maame
Alien_1
Miss_Piggy
Eleonoora86


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kuumeilu vaan jatkuu ja nyt huomasin että minulla on kokoajan pahaolo ja se pahenee heti kun syön :$ Tuossa aloitinkin uuden keskustelun tästä uudesta huomiostani, että muutamassa päivässä painoni on vain noussut vaikka en syö yhtään sen enempää,enkä "epäterveellisemmin"kuin aiemminkaan.
 
miss_piggy
Täällä eilen pupuiltiin ekaa kertaa km:n jälkeen, edellinen kerta oli silloin ennen ku tiesin keskenmenosta, ja eilen puhuttiinki miehen kanssa, että vaistoskohan sekin silloin jotenki alitajuisesti että kaikki ei ollu kunnossa...se oli se edellinen kerta nimittäin yhtä säheltämistä, ja loppujen lopuks "lippu ei pysyny salossa", ja valitteli pahaa hajuakin...Itestäki kyllä tuntui sillon että kaikki ei oo ok ku ei meillä oo koskaan ollu tollasia ongelmia :( Että jos meistä kumpiki jotenki vaistos, jotta ei oo asiat niinku pitäis.
Mutta tuo eilinen pupuilu ei ainakaan laukaissu enää mitään vuotoa, joten enköhän oo nyt vuodoton :) Oviksesta ei tietoa, nyt ois tyhjennyksen jälkeen kp 16 jotta täytyy vaan tikutella.
 
Equus :hug: Täällä kans samat fiilikset. Mulla on pikkusisko kans raskaana ja LA syyskuussa. Kyllähän otti koville ja itku tuli ku kuulin asiasta. Mutta kyllä me täältä noustaan ja saahaan omat nyytit kainaloon :heart:

ON Voi kun itelläki ois jo vuoto ohi ja pääsis uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen. Mulla oli eilen ihan pirun kökkö fiilis ja koko päivä oli yhtä itkua. Hormoonit vissiin "vähän" heittelee. Mies sai kyllä sitten puhelimessa osansa ku sille purin pahan oloni.

Mulla on ollu nyt lauantaista asti selekä ja alamaha kipiä ja vuotokin oli eilen ihmeen rauhallista mutta tuoksahti kummalle. Ei niinkään sille kalalle mistä ne varotteli vaan enemmän jollekkin imelälle :x Tänään aamulla ku menin vessaan niin tuntu että oikea munasarja tulee ulos tuolta sisuksista. Soittelin sitten naisten polille ja sanoivat että mennä käymään. No empäs tähän hätään saanu sitten lapsille hoitajaa niin sovittiin, että huomenna aamulla hilipasen sinne niin tarkistetaan tilanne ja mahdollisesti antibiootit sitten jos on tulehusta tulolla.

Oiskinhan se ollu liian hyvää ollakseen totta, että tämä ois sujunu "oppikirjojen" mukaan tämä homma.

Aurinkoista alkavaa viikkoa :)

zannukka
 
Tänne on tullut uusia ja jo aiemmin täällä käyneitä, pahoittelut teille. Varsinkin Verpulle, sydäntä raastoi kun viestisi luin. Nyt ei oo tainnu kovin monella hyviä uutisia hetkeen ollakaan.

Mieli on ollut täällä tosi matalalla toisen km:n jälkeen. Olen jatkanut joogaharrastusta ja siellä ohjaaja/kouluttaja on juuri jäämässä mammalomalle mikä aina muistuttaa et itsekin ois voinu olla tuossa tilanteessa. Muuten kyl jooga on tehny hyvää. Tosi rankkaa on ollut viikko tolkulla yrittää pidätellä itkua. Eilen eräs sukulaisnainen kyseli että olemmeko ajatelleet tehdä lisää lapsia. Sieltähän se parku sitten tuli. Hän oli kyllä perillä ekasta km:stä (tästä toisesta en olekaan kertonut kun kahdelle) ja tajusi itsekin mitä tuli sanottua ja pahoitteli kovasti jälkeenpäin. Taisi tulla ihan ajatuskatkos hänelle, ei ole hänkään nukkunut kovin hyvin viime aikoina. Yritin siinä sitten koota itseäni et ei kaikki sukulaiset huomais, jotenkin miellän itkemisen tosi nolona ja se vaan saa itkemään lisää. Itselläkin esikoinen oli kuumeessa tässä pari päivää ja väsymystä pukkaa. Olen koteloinu itseni liiankin kanssa, en edes miestä ole lähelle päästäny mikä ei ole ollenkaan fiksua. Torstaina on ajanvaraus psykiatrian sairaanhoitajalle, saapahan vesihanat sitten kunnolla siellä auki...

Tänä aamuna kävin verikokeessa, siellä katsotaan ainakin kilpirauhasstatus sekä keltarauhashormoni. Ensi viikolla sitten soitto yksityiselle kunhan vuoto alkaa ja jos tilanne sitä vaatii niin sitten pistoshoito-opastus olisi tiedossa sekä ultra. Pari viikkoa meni välitilassa kun yritystä ei kannattanut aloittaa ja odottelin vaan tätä verikoetta... Rupee eurot kyllä kulumaan näissä, ~150e on gyne ja verikokeisiin meni 85e. Eiköhän sitä pari kertaa ainakin vielä tule gynekäyntejä ja mahdolliset lääkkeet päälle. Auts. En vaan halua enää sitä yhtä km:a et julkiselle puolelle pääsis, liian rankkaa olis.

Toisaalta sitten kevät etenee ja aurinko paistaa, aina välillä kyl hymyilyttääkin ja ollaan pojan kanssa makoiltu ja halittu sairastelun lomassa. Harmittaa et täytyy sitten masistella tää talvi ja kevät kun voisi nauttia yhdessäolosta nyt kun se on vielä mahdollista ennen loppuvuoden töihinlähtöä. Plaah. No ensi viikolla homma toivottavasti etenee et tuntuu et voi jotenkin tilanteeseen vaikuttaa, katsotaan mitä verikokeista sanotaan.

Taas tätä samaa saarnaa, yrittäkää kestää... ;)
 
miss_piggy
Onko teillä muilla tullut km:n jälkeen jonkunlaista tulehdusta? Kun muakin nyt mietityttää tuo valkkarin erikoinen haju...Hain apteekista tollasia femiflor-tabletteja mitä nyt koitan ottaa jos auttaa..Soitin äitiyspolille, niin eivät kommentoineet tuota hajua juuri mitenkään ku ei oo kipuja tms, eli pitäs vaan ootella sinne verikokeisiin kuun lopulle. Muuta kontrollia mulla ei oo tulossa. Äitiysneuvolaan soitin niin ne käski sieltä soittaa mun asuinalueen päivystykseen ja varata aikaa. No soitin päivystykseen, niin ne sano sieltä, että on niin pitkät jonot että ei nyt oikein tiedä mitä pitäis tehdä ja käskivät ottaa yhteyttä polille. Sanoin että soitin sinne jo mutta eivät kommentoineet mitenkään mun vaivoja! Sitten kerroin että mulla on ens maanantaina aika yksityiselle, niin päivystyksen hoitaja sanoi että jos pystyy sinne asti odottamaan niin jos kerron sitte yksityiselle tästäKIN vaivasta.

Voi jeesus mitä pallottelua paikasta toiseen! Tosiaan mitään kipuja ei oo, mutta siis haju on jotenki "pistävä" ja normaalista poikkeava. Vai onko tommoset hajut normaaleja km:n jälkeen? Ku vuotoa ei enää tuu...toivottavasti ei oo kohtuun jääny mitään tavaraa.
 
miss_piggy jos siulla km on avusteinen - eli lääkkeillä, voi tuo haju johtua kudosnesteestä.
..itse tämän takia olin 2010 keskeytyneen keskenmenon takia siraalaan yhteydessä kun vuoto haiskahti niin pahalle, kumman makealle:x..vaikea kuvailla..
Kätilö sanoi, että se kudosneste haiskahtaa tuollaiselle..jos ei tule mahalle kipuja tai nouse lämpöä, ei hätää.


((muoks))olitkin jo ollut yhteyksissä Ä-polille..kummasti reagoineet..eivätkä tuosta kudosnesteestä mitään maininneet?
: /
 
Viimeksi muokattu:
Onnea, stellini! Toivottavasti pieni pysyy matkassa.

Mua ahdistaa. Perjantaista asti (eli dpo 7 tai 8) tullut vahvistuvia viivoja testeihin, nyt dpo 10 tai 11. Tänään alkoi kuitenkin pieni tuhruvuoto, vaikka viivat toistaiseksi vahvistuukin. Aiemmin tuhruvuodot on merkinneet sitä, että alkion kehitys pysähtyy jossain vaiheessa. Toisaalta mietin kaksosraskauttakin, koska plussa tuli niin aikaisin. Kuitenkin, jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin kaavinta odottaa taas joskus pääsiäisen jälkeen. Vuotaisi edes itsekseen ulos tässä alussa, jos ei kerran ole onnistuakseen. Ääh :'(!
 
miss_piggy
miss_piggy jos siulla km on avusteinen - eli lääkkeillä, voi tuo haju johtua kudosnesteestä.
..itse tämän takia olin 2010 keskeytyneen keskenmenon takia siraalaan yhteydessä kun vuoto haiskahti niin pahalle, kumman makealle:x..vaikea kuvailla..
Kätilö sanoi, että se kudosneste haiskahtaa tuollaiselle..jos ei tule mahalle kipuja tai nouse lämpöä, ei hätää.


((muoks))olitkin jo ollut yhteyksissä Ä-polille..kummasti reagoineet..eivätkä tuosta kudosnesteestä mitään maininneet?
: /
Kiitos kommentistasi :) Joo eivät tosiaan maininneet mitään tuosta kudosnesteestä, mutta taisi kyllä sanoa, että joillakin se haju tulee km:n jälkeen. Lääkkeellinen onnistui kuitenki ihan hyvin, ja lämpöä/kipuja ei ole. Oikeestaan valkkariakaan ei tuu, eli tuo haju tulee emättimestä sillon ku käy vessassa ja pyyhkii alapään. No toivotaan että menee ohi, eihän tosta tyhjennyksestä oo vasta ku 16 pvää aikaa.

Onnea stellinille plussasta! :)
 
Kiitos onnitteluista! Toivotaan tosiaan että kaikki menis tällä kertaa hyvin :) Kovin aikaistahan tämä vielä on iloita yhtään mitään... Katsoin että huhtikuun alkupuolelle, ennen puoltaväliä, voisi varata varhaisultraa jos nyt sinne asti edes päästään...

MiNalo kävin tuolla toisessa ketjussa katsomassa sen kuvan ja kyllä mä siinä jotain näin!
 
stellini hyyyyyvin aikasin oon testailujeni kanssa liikkeelle..mut niin mä olen ollu aina! :D Katsellaan kuinka käy, vahvistuuko se olleskaan..Koitahan sinä olla rennoin ja avoimin mielin! Toivon todella että onni tällä kertaa kestäisi loppuun asti. <3
 
On: ultra oli siis 1.3. sen pitkittyneen vuodon takia. Kaikki on, epäilivät jotain hormonaalista häiriötä. Ei olla juuri peittoja heiluteltu, mutta nyt vaivaa täydellinen uupumus! Menen nukkumaan klo 18-20 (herään 5.45), mikään määrä unta ei tunnu riittävän! Itkettää, paleltaa, lämmöt koholla 36.9 ja repäisykivut sai mut polvilleen tänään! Jännä miten toivo heräsi taas, vaikka melkein pyhästä hengestä olis tärpännyt! Voihan tämä olla kyllä alkavaa flunssaakin... Pitäkää peukkuja! Tänään kp24, koska uskaltais testata?
 
Kanella, olen pahoillani, en huomannut plussahuuruissani viestiäsi :( Toivottavasti tuhruilu loppuisi! Olen jostain lukenut, että km:n kokeneilla on helpommin alkuraskaudesta vuotoja.. Mutta eipä tuo tieto pelkoja yhtään vähennä : / Itse vähän mietin näitä menkkamaisia kipuja, näitä oli aiemmissa onnustuneissakin raskauksissa, mutten muista oliko ne näin voimakkaita...

Alexa, itsehän olen testaillut jo ties kuinka aikaisin kun en sittenkään tiedä milloin ovis oli :D ja kelkkojen mukaan tänään kp26 vihdoin tuli plussa,haalea mutta kuitenkin :)
 
kanella Samaa piti sanomani kuin stellinikin..en huomannut viestiäsi aiemmin. :( Ethän poistu ketjusta kummiskaan..Oon tosi pahoillani jos pikkuinen ei pysy mukana. Mulla on ollu noita kemiallisia useita ja ne on kyllä inhottavia kun kerkee toiveet nousta vahvistuvien viivojen myötä ja sitten vedetään matto alta heti alkumetreillä. Elä kuitenkaan vielä luovu toivosta kokonaan! Jospa kyseessä on ihan harmiton alkuraskauden vuoto. Kun ei kerran kipujakaan ole? Halauksia sinulle! <3 (täällä oikeesti jää viestit helposti välillä huomaamatta kun keskustelu on tiivistä)
 
Alexa minkä pituinen sun kierto yleensä on? Mä tietysti sanon et testiä kehiin vaikka heti! :D Hätähousu kun itsekin olen testailujen suhteen. Mutta tosiaan, oireet sulla ainaskin kuulostaa lupaavalta! :)

alien Tsemppiä ja haleja sulle sinne alakuloisuuteen! <3 Niin tuttua täälläkin tuommoiset fiilikset aina vähän väliä. Mukava kuulla että pääset sairaanhoitajan kanssa keskustelemaan ja purkamaan tunteitasi. Ja muutenkin kun tutkitaan veriarvoja ja muuta. Positiivista mieltä puhaltelen sinne päin! :)
 
miss_piggy
Toivottavasti mun kierrot ei nyt veny taas ihan maksimaalisen mittaisiksi, tosin ei muutenkaan oo tietoa, että minkä mittainen mun luomukierto nyt olis, kun oli eka kierto terojen jälkeen kun se plussa tuli ja nyt kun meni kesken niin tässäpä sitä ollaan.. Välillä vähän sellasta "ovisoloa", mutta testi kuitenki näytti negaa... Jatkan tikuttelua ku viimeks kuitenki ovisplussa tuli kp 26.
 
Carolina30+ Toivottavasti nyt olis se teidän kierto!! :flower: Ja nopeita paranimisia sinne!

zannukka Hienoa että on hyvä fiilis, puhuminen kummasti auttaa. :) Missäspäin sun miehes oikein majailee, tai onko siis paljon välimatkaa? Ja toivotaan että jos tulehdusta kohdussa on, niin se saatais antibiooteilla taltutettua!

miss_piggy Nopeasti km jälkeen tärppi kävi. Mä en vaan ovista/ovis tuntemuksia oo tutkaillu missää kierrossa vielä, mutta pakkohan sen on ollut tapahtuu että raskaaksi oon tullut. :D

Eleonoora86 Hyvä että on kivut ja vuodot loppuneet. Uutta kiertoa odotellessa! Tuntuu vaan että juuri ku vuodosta pääsee eroon niin täti kurvaa paikalle ja taas vuodetaan. Ei oo tää meidän naisten elämä helppoo.. ;)

Equus Bongailun iloo! :) Ja tiedän tasan miltä tuntuu, mullaki rupee heti keulii ku ees kp 1 alkaa. :D "Jos tästä kierrosta tärppää, niin..." sit lasketaan LA ja fiilistellään sitä ja surffataan netistä äitiys vaatteita. Mullaki tuntuu tuttavat sikiävän koko ajan, yksi kaveri fb:ssä on samoilla viikoilla mitä itse olisin jos ei ekaa km olisi tullut. Hän laittaa uä kuvia sinne ja hehkuttaa ku liikkeet rupesi tuntumaan ym. Olen toki todella onnellinen heidän puolestaan mutta nämä vaan muistuttaa siitä omasta menetyksestä ja missä itse menisi sillä hetkellä. Mut me saadaan vielä ne omat rakkauspakkaukset! :heart:

alien_1 Kerrohan sitten mitä verikokeissa selvisi! Ja kallista tuo touhu.. mutta sen arvosta, jos siellä jotai häikkää jossain on, niin sais estettyä seuraavan keskenmenon jos sellanen olis tulossa.

stellini Onnea plussasta! :heart: Liima sukkia matkaan!

kanella Toivotaan että olisi vaan vaaratonta vuotoa! Älä heitä kirvestä vielä kaivoon. Monella on alkuraskaudessa vuotoja, jotka voivat olla myös vaarattomia. Jaksamisia! :heart: Pidä meidät ajantasalla!

Alexa Voihan ne siittiöt 5 päivää elää, että mistä sitä tietää. Ja jos et oo varma koska ovis on ollut, niin eihän se raskaus mahdottomuus ole! Testaa kun itsestäsi siltä tuntuu. Jännäillään! :popcorn:

).( Täällä vuotoo rupee jo hellittämään, tänään ollut vaan ihan jäätäviä kipuja, särkylääkettä mennyt yksi jos toinenkin ja "kuumavesipulloa" joutunut pitää vatsan päällä koko päivän. Kudoskappaleita tullut pihalle vieläkin. Odotan jo vaan että vuoto loppuis ja tulis ne muutama kierto tähä välii ja sit pääsis yrittämään uudestaan. En kyl seuraavasta raskaudesta kerro edes läheisille ystävilleni, tuntuu niin kauheelta ku hekin itkevät takiamme ja en halua heitä satuttaa. Kerron sitten kun ollaan "varmoilla päivillä". Jostain luin että monta km saavat naiset ovat superhedelmällisiä, eli raskaus alkaa vaikkei sille olekaan oikeita edellytyksia ja menee kesken. Kroppa yrittää siis liikaa.

Jotenkin huolestuttaa ku eksän kanssa 4 vuotta ilman ehkäsyä ja en tullut kertaakaan raskaaksi. Nyt uuden kumppanin kanssa raskaudun helposti mutta ne päättyvät keskenmenoon, tutkimuksissa en ole käynyt joista selviäisi mistä ne ovat johtuneet. Ja eihän niille usein syytä edes löydy. Olen vaan sitä mieltä että huonoa tuuria ja vikaa tullut kehityksessä. Mies sanoi että jos sen siittiöt saavat aikaan 3 päisen ja 6 jalkasen vaavin alun ja siksi ne menevät kesken. Hienoa että löytyy huumoria vaikka itku tulikin ja sanoin että ottaisin vaikka senki kuha jotain tulis. :ashamed:

2km takana Mut Eiks se tytöt niin oo. että kolmas kerta toden sanoo? ;) Toivosta ei luovuta! :)
 
verppu Mies lähti viikko sitten töihin Ruotsiin. Tällä hetkellä tuolla Tukholman kupeessa vielä ainakin reilun viikon, jatkosta ei vielä tietoa. Voi olla, että sitten tulee kotiin tai sitten pittää jäähä vielä Sundsvalliin töihin. Toki mää toivon niin kovasti, että tulis jo tuolta Tukholman kupeesta kotia eikä joutuis enään jäämään hommiin ku sitten kotiin tulo viivästyy vielä 2 viikkoa lisää. Aika pyllystä tämä reissulesken elämä mutta toistaiseksi pakko vielä jaksaa tätä, ennenku saa hommia lähempää. Toiveissa on tosiaan ollu että pääsis vähän lähemmäs töihin ja ois sitten vaan aina ma-to töissä ja pe-su kotona. Tuosta mää niin kovasti tykkäisin :heart: Parhauttahan se ois tietty jos ois tässä jossain ihan liki ja 8-16 töissä :LOL:
Täällä kans takana uuen miehen kans se 2 KKM. Edellisen miehen kans 4 lasta. Meille sano lääkärikin ultrassa että kolmas kerta toden sanoo ja sillä nyt mennään sitten kunhan päästään normaaliin kiertoon ja saan sen reissulaisen kotia :)

Stellini Onnittelut plussasta ja tarrasukkia korillinen mukaan :heart:
Muille piinailijoille tsemppiä kovasti :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä