**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI/KEVÄT 2014**

Heippa

Olisiko mahdollista päästä joukkoon mukaan. Mulla juuri eilen tuli keskenmeno, viikkoja oli varmaan 6+. Juuri kerkesin neuvola-ajan varaamaan niin siitä muutaman tunnin päästä alkoi kauheat vatsakivut ja verinen runsas vuoto. Kivut onneksi hellittivät tavallisiksi kuukautiskivuiksi parin tunnin jälkeen, mutta vuoto on jatkunut siitä asti runsaana, joten tuli spontaani keskenmeno. Epäilykset mulla oli raskauden etenemisestä jo aikaisemmin, koska raskaustestien viivat ei tummunut yhtä hyvin kuin esikoisesta. Miehen kanssa epäillään, että munasolun pääsi hedelmöittämään viallinen siittiö, koska siittiöiden DNA voi vahingoittua kovassa kuumeessa ja mies oli ovulaation aikoihin 39 asteen kuumeessa.

Huomenna soittelen neuvolaan ja perun ajan, samalla kysyn tarviiko käydä missään verikokeissa tai ultrassa tarkistamassa, että kaikki raskausmateriaali on poistunut. Uutta yritystä päätettiin aloitella aika nopeasti, odotellaan varmaan yhdet menkat väliin. Keskenmeno nyt kasvatti vauvakuumeen ihan kattoon, joten olisi mukava päästä ryhmään mukaan kuumeilemaan vaikka yritys ei nyt ihan heti vielä alakaan.

Eli tietoja
toista kuumeilen, km 3/14, ikää 23v.
 
Plussajuna on kyllä nyt kuulkaa vahvana!

Täysin käsittämätöntä, mutta niinpä minäkin liityn tuohon junaan. Puolitoista vuotta yrittämistä, vuosi keskenmenosta ja ensimmäinen hormonihoitokierto. Ja siinä se on. Kaksi viivaa. Olo on kuin suuren urheilusuorituksen jäljiltä! Pelko keskenmenosta on tietenkin suurensuuri, mutta ilo siitä, että on yleensä tullut raskaaksi ajaa tällä hetkellä vielä pelon ohi. Olo on hyvä, palelua on, mutta ei mitään muuta oiretta. Pieni toivo elää, että tästä voitaisiin saada meille uusi ihminen.. Huh.

En uskalla vielä mennä mihinkään odottajien palstalle, hetken hengähdän ja katson miten tästä lähtee etenemään. Huomenna soittaa lääkäri, jatkan ilmeisesti keltarauhashormonin käyttöä ekat viikot, että kohdun limakalvo pysyisi kunnossa.

Mä niiiin toivon, että te kaikki pääsisitte tähän samaan kyytiin!
 
Kathii: :hug: ja tervetuloa joukkoon!

Apatus: Aivan mahtavaa! Onnea ja tarrasukkia!!! :heart:

Nyt kyllä jännittää jo hieman koska vanhan kierron mukaan perjantaina pitäisi olla KP1. Nyt kuitenkin paleltaa ja mahassa ollut erilaisia vihlomisia, joten voisikohan olla, että eka yrityskuu olisi jo tuloksellinen vai kuvittelenkohan kaiken... Eiköhän se jo viikonloppuna selviä :popcorn:
 
mymosa
Melkoinen paniikki taas meinaa iskeä.. Ensimmäisenä tietenkin olen jo kuolemassa, syöpä jne..

Maanantaina kävelin piiitkän tauon jälkeen usean kilometrin ja osan matkaa työnsin huonoja rattaita sohjossa. Eilen olis siis jalat ja kädet kipeenä, varsinkin tuo kainalon seutu ja aattelin vaan johtuvan liikunnasta.

Tänään sitten huomasin, että nännin vieressä laattamaisen kipeen kohdan, aristaa kosketuksesta. Ja nyt samalaisen havainnon tein tuosta kainalon alka, tavallaan mistä rinta alkaa. Itku ja paniikkin iski heti, perhepiirissä on rintasyöpää joten olen vähän kuin tulilinjalla asian suhteen.

Koetan rauhotella itteeni, josko vain liikunnasta jotain tai sitten joku tulehtunut maitorauhanen tms.. Pitää seurata ja varailla sitten lääkäriaikaa taas.

:'(
 
Tervetuloa Kathii! JA olen pahoillani. Kyllä minäkin olin niin onnellinen vuoden vaihteessa, kun sain olla raskaana, vaikka nyt sai olla vain muutaman viikon. Eikä se toive ole muuta kuin vahvistunut.

Ja onnea Apatus!! Ihanaa!! Nyt pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin.

Samoin Zemar!! Pidetään peukkuja, josko nyt olis...

Voi Mymosa, kyllä se maitorauhasen tulehdus kuulostaisi oikealta diagnoosilta. Kaikkia murheita sitä pitää ihmisellä ollakin.
 
Hirmusesti onnea taas plussanneille!! :heart: Toivottavasti muidenkin epäilyt vahvistuu plussiin! Nyt pitäisi malttaa olla itse harmittelematta kun kaikki ympärillä tulee raskaaksi ja tulla vaan itsekin :saint:

Enpä ole ikinä tullut ajatelleeksi että syntymäajalla on oikeasti merkitystä! :D Eikä ole ajateltu jättää yrittämistä alku vuoden synttäreitä tavotellen, kun ei lokakuun lapsena ole itseäkään harmittanut elellä. Tuo pesiminen talvella kuulostaa kyllä muutenkin just mun jutulle!

Sitte taas vuodatusta! Nyt ollu taas pari päivää alavatsa kipeä ja tänään alko taas oikean munasarjan paine/jomotus, joka ilmeisesti nyt toistuu sitten oviksen aikoihin kun viime kuussa oli just samaan aikaan tuo tunne pari päivää! Hassua että nyt vasta tullut kaavinnan jälkeen nämä kivut, vaikka ei ikinä aikasemmin ole menkoissakaan ollut mitään tuntemuksia! Mies on tietty ollut nyt sunnuntaista asti töissä iltavuorossa ja kun tänään on ollut kipeä koko illan, niin irtoaminen on tapahtunu ja sunnuntain touhut ei elä enää ja huomenna on jo myöhästä! Olis niin kiva tietää että meinaako tuo kipu sitä irtoamista vai kehittelyä vai mitä ihmettä?! Kyllä tähän aikataulutukseen hurahtaa väkisellä vaikka kuinka niin ajattelin että tulee jos on tullakseen enkä ala mitään aikoja laskemaan :p Eli yhdet menkat nyt takana keskeytyksen jälkeen ja toisia odotellen..
 
Ma&Mi: Mulla oli tässä kierrossa niin selkeästi bongattu ovis. Päivällä tukala ja turvonnut olo, illemmalla jomotusta ja kipuja. Hymynaama tuli iltapäivällä/illalla. Eli l-hormooni huippu, niin kyllä meillä peittojen heiluttelu oli juuri samana iltana ja seuraavana. Varsinainen ovulaatiohan tapahtuu lh-huipun jälkeen 12-24h. Korjatkaa joku jos olen väärässä.
Ts. Ma&Mi, Hommiin vaan! :D

Voi harmi, Tuuuli+, josko ensi kerralla sitten.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Kiva löytää kerrankin ajankohtainen keskustelupalsta eikä mitään vuosien takaisia keskusteluja itseään koskevasta aiheesta. Itselläni (22v) viimekuussa todettiin rv 10 tuulimuna josta laitettiin kaavintaan vaikka tosin km oli jo luonnollisesti alkanut muutamaa päivää aijemmin. Nyt sit kuumeisesti odotetaan menkkoja jotka toivonmukaan alkaisivat jo ensiviikolla.
 
Tuuli+ harmi :/ Nyt pää pystyssä kohti uutta yritystä!

Mun tuntemukset on alkanut tasaantumaan tiistaisesta :) Lähinnä suru on muuttunut peloksi seuraavia raskauksia ajatellen. Jos tämä toistuukin..

Eilen löytiin miehen kanssa lukkoon, että nyt odotetaan yhdet menkat ja sitten jätetään taas ehkäisy pois ja tjottaillaan :) Jos kesäkuun alkuun mennessä ei sillä tavalla ole tärpännyt niin sitten alkaa kunnon yritys eli ovisten tikuttelut yms. :) Kyllä tämä tästä vielä iloksi taitaa jossain vaiheessa muuttua. Pelottaa vain ajatella mitä kaikkea joutuukaan vielä kokemaan ennen sitä onnistunutta raskautta ja elävän lapsen syntymää.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Kathii mulla samanlaisia tuntemuksia tosin surua ja pelkoa vuorotellen, juurin kun surun murtamana alat luomaan positiivisia ajatuksia tulevaisuudesta tulee pelko että mitä jos taas tulee jotain ikävää vastaan niin kuinka tästä noustaan taas ylös ja jatketaan.
 
Tuo mielialojen vaihtelu pelkojen ja innostuksen kans on niin tuttua mullakin ja varmasti suurella osalla km kokeneilla. Ihan tosi hankala koittaa olla neutraali ja odotella rauhassa!

Tyydeli, onpa kiva kuulla kokemuksesta kun ei itse ole tuohon tikuttamiseen perehtyny! :) Pikkuhiljaa oppii sen oikean "lastenteko taktiikanki" muiden opeista ja pitiki heti aamulla toimia ettei ehi 12h ylittyy ;D
 
Tervetuloa vauvatoiveilija! Olen pahoillani keskenmenostasi!

Henkilökohtaisesti tämä yksi keskenmeno oli helppo hyväksyä ja enkä kokenut sitä henkisesti raskaana. Alkuvaiheessahan se meni kesken, toki pettymys silti. Mutta olenhan jo sen ikäinen ja miksi se ei kertaalleen osuisi myös minun kohdalleni. Mutta taatusti useampi km peräkkäin olis jo raastava kokemus, ja meidän kohdalla lopun alkua, kun aika loppuu kesken...
 
Tervetuloa vauvatoiveinen! Mukava, että tulet juttelemaan tänne, vaikka syy miksi ei nyt olla odottajissa vaan kuumeilijoissa ei tietenkään ole mukava!

Mä soitin eilen neuvolaan ja peruin ajan. Neuvolan th käski soittamaan terveyskeskukseen, että saan lääkäri ajan niin varmistetaan ensi viikolla, että kohtu on varmasti tyhjentynyt kunnolla. Tämä siitä syystä, kun mun raskausviikoista ei ollut tarkkaa tietoa imetyksen jäljiltä olleen tosi epäsäännöllisen kierron johdosta. Sainkin ajan ensi maanantaiksi, en tiedä ultraako lääkäri vai ottaako verikokeen? Mutta meinaan kysyä lekurilta, jos kaikki näyttää olevan kunnossa, että voitaisiinko aloittaa yrittäminen heti nyt vuodon loputtua vai pitääkö odottaa ne yhdet kuukautiset.

Munkin on ollut helppo hyväksyä tämä keskenmeno, mulla on jo yksi vasta 14kk ikäinen terve tytär, joten varmasti tulevaisuudessa onnistun saamaan vielä lisää terveitä lapsia/lapsen. Kyllä tämä vain on niin huonoa sattumaa.. Toki mua ihan hirveästi pelottaa, jos tämä toistuu, koska sitten en enää pysty omassa päässäni luokittelemaan sattumaksi. Ja se on ihan väistämätön tosiasia, että keskenmeno satuttaa aina! Kyllä tämä arvet jättää, mutta joko ne painaa mieltä tai vahvistaa mua ihmisenä, siihen mä vaikutan itse!
 
Viimeksi muokattu:
Pelosta
toinen raskauteni meni pelossa koko sen muutaman viikon, mitä raskaana tietäen ehdin olla. Olen yrittänyt nyt miettiä, miten seuraavalla kerralla pelko ei olisi niin kaiken nielevä. Olisi todella vaikeaa olla sellaisessa pelossa 40 viikkoa. Olen yrittänyt miettiä, mitkä asiat rentouttaisi mahdollisimman paljon ja ajatukseni on seuraavalla kerralla tehdä sellaisia mahdollisimman paljon. Pelkoa tuskin kokonaan saa ollenkaan pois, mutta toivoisin voivani sitä jotenkin hallita.

Tervetuloa vauvatoiveilija ja kathii. Osanottoni ryhmään joutumisesta :hug:

Apatus Onnea plussasta. Tarrasukkia nyt paljon matkaan.

Mymosa Minulla ainakin on tullut epäusko kroppani toimimista kohtaa keskenmenojen myötä ja olen saanut luotua paljon kauhukuvia siitä miten minulla on jotain epäkunnossa. Lääkäristä on hyvä käydä hakemassa mielenrauha. :hug:

Tuuuli+ Voimia uuteen kiertoon! :hug:

Zemar toivottavasti sieltä tulee plussa! :)

).( Sain hyvin uutisia, kohtu tyhjentynyt itsekseen hyvin ja kaikki on siellä kunnossa :). Sanoi, että uusi kiertokin näyttää lähtevän hyvin käyntiin. Luvan saimme yrittää heti uudelleen ja lääkäri tsemppasi ja totesi, että erittäin hyvät mahdollisuudet onnistuneeseen raskauteen on kyllä edelleen. Melkein itkin kun lähdin lääkäriltä, kun olin niin helpottunut. Käski syödä enemmän foolihappoa kroonisen sairauteni takia, joten nyt menee tupla-annos ja laittoi lähetteet kilpirauhaskokeisiin. Taidan tulla takaisin listalle:
Toothie km 12/13, km 2/14, ikä 29 kp 13/27-28
 
KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT



Perjantai 7.3.2014



Mariah33____34v____KM 5/13________________________KP 15/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13______________________KP 11/30
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP 7/29
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Kataja82____KM 9/12,KM 4/13,KKM 7/13,KKM 11/13________KP ?/?
Sunflower86____27v____KM 5/13, KKM 12/13_____________KP ?/?
Nissukka______25v________KKM 1/14__________________KP ?/33
Ma&Mi________28v______KM 6/13___RK 1/14____________KP 24/30



bilingualmama____24v____KM 7/13_____________________KP 26/26-27
Silvia Logo____________KKM 8/13______________________KP ?/28-30
Äitii88_______25v______KM 1/14_______________________KP 23/28
Hipsunhöpsy____35v___Varh.KM 7/12, 4/13, KKM 9/13_____KP 27/28-38
Tyydeli______40v______KM 1/14_______________________KP 23/28-30
Zemar________________KKM 1/14_____________________KP 28/?
Kathii_________23v______KM 3/14_____________________KP ?/?



Alinna____35v____KM 7/01,TM 6/03,KKM 12/03,KM 9/07,KM 3/12,KM 4/13,KKM 9/13_______________________________________KP ?/?
väpä___35v______KKM 11/13__________________________KP ?/?
Nipsu74_________________TM 10/13___________________KP 34/28-30
kaneli-80_____33v________KKM 01/14__________________KP 31/28
Elohiiri82______32v_______KKM 01/14__________________KP 9/26-28



mymosa_____________31v________KM 2/14___________KP ?/?



Emotar____KM 7/13, KKM 11/13___________________KP 22/28-32



Tyydeli dpo 6




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
Esteri1
Markke
NtiKesäheinä
Minus
carolina30+
sapu
illushia
Tähtisilmä*
Miminda
VanillaLady
must.ikka89
Kalpeakuu
neitiina19
Pauliinali
Mimmimiina
vauvatoiveilija




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami, Ambrosia85, Riiviöiden äippä, sonts4
Maaliskuu: Maarii, Apatus



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2293420-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksy-talvi-2013-2014-a/


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

 
Toothie tarkistan nyt vielä että olikos sulla siis esikoinen haaveissa? Lisäilen vaan listaan oikeaan osoitteeseen.. :ashamed:

Apatus Onnea plussasta ja kaikkea hyvää! :heart:

Uusille tervetuloa mutta pahoittelut tietenkin tänne joutumisesta! Kathii sut lisäsin listalle mutta vauvatoiveilija olet taustajoukoissa, toki pääset listalle kun ilmoittelet hieman noita tietoja eli ikäsi, millon km tapahtui, mitkä kiertopäivät on menossa ja monettako lasta kuumeilet =)

Meikäläinen lähtee nyt kohti naistentautien polia saamaan oman tuomionsa. Toivottavasti ottaisivat tällä kertaa vakavasti ja oikeesti pohdittaisiin miksi edellisestä plussasta alkaa olla se vuosi aikaa mutta raskautta ei vaan kuulu.. : /
 
Niinpä sitten poistuin keskussairaalan ovista kourassani lähete lapsettomuuspolille. Niinhän siinä kävi miten pelkäsin, että lapsettomuushoidot ovat luultavasti edessä. Lääkäri toki sanoi "lohduttavasti" juurikin näillä sanoilla "mutta ihmeitäkin tapahtuu". Joten se taitaa totisesti olla ihme jos tässä aikaa lapsettomuuspolille odotellessani pamahdan paksuksi. Verikokeisiin jossa kaikennäköisiä hormoni yms arvoja katsotaan menen jo seuraavan kierron alussa. Oli tää aika pommi, mutta kyllähän sitä plussaa on odotettu, joten näin kai sen on sitten mentävä.
 
Eikös tuo kuitenkin ole aika hyvä uutinen, evaparadise? Nyt kuitenkin otettiin vakavasti. Tutkitaan ja tarvittaessa hoidetaan. Ja mikäs sen parempi, kun jos siitä on ihana tuhiseva palkinto tiedossa... Ja sehän se parasta olisi, jos se pikku ihme tulisi kuin tulisikin ihan sittenkin itsestään! Eikös niillä ole tapana tulla silloin kun vähiten odottaa (yrittää)... Tseppiä ja voimia tulevaan toivotan sinulle!
 
mymosa
Pakko kertoa.. eilen ukkelin kanssa pupuiltiin ja heti yöllä sitten tein positiivisen r-testin ;)

Pakko olla enneuni :D


Evaparadise, kertoko ne missä mättää? eivät antaneet esim clomeja kokeiluun tms.. Toki hyvä, että suoraan pääsee parempiin tutkimuksiin..
 
mymosa itsekkin ihmettelin etten saanut mitään lääkkeitä jo nyt kokeiluun.. Lääkäri sanoi vain että hänen ammattitaitonsa ei riitä tilanteeni hoitamiseen, koska mitään rakenteellista syytä ultraäänessä ei näy. Kaikki siis näyttää normaalilta mutta jokin mättää. Suurin syy varmasti on se, että kierrot ovat pitkiä, ovulaatio tapahtui viime kierrossa vasta kp 35. Mietin kyllä pitäisikö tässä julkisen aikaa odotellessa (menee varmaankin n. 3kuukautta) käydä yksityisellä lapsettomuuslääkärillä ja kysäistä olisiko noista clomeista ja teroista yhdistelmänä apua..

Unelmatilanne olisi tietysti raskautua esim tästä kierrosta.. Mutta jotenkin luovuttamisen makua tässä nyt on. Katsotaan mitä vyöhyketerapeutilla on sanottavaa tänään. Löytääkö hän jotain poikkeavaa. Tunnen jotenkin että en ole valmis mihinkään lapsettomuushoitoihin.. :|
 
Täti kurvasi täällä kylään ihan ajallaan kaikista tuntemuksista huolimatta :( Noh, ainakin kierto oli palautunut entiselleen :)

Ensi kuu menee aikataulujen vuoksi ohi yrittämisestä, joten voisin siirtyä taustailemaan, jos sopii. Koitan pitää hieman "lomaa" yrittämisestä ajatustasollakin tällä välillä mutta tulen kyllä myöhemmin kertomaan taas kuulumisia :)

Evaparadise: ihana kuulla, että asiasi otettiin vakavasti ja edistymistä tapahtuu sen suhteen! :)

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!
 
Itsellekkään ensimmäinen keskenmeno ei jäänyt kummittelemaan mieleen kun siinä yhteydessä ultrassa näkyi jo että munasarjat ja kohtu kuitenkin näytti normaalille, mutta kun toinen tuli, jouduimme itse päättämään keskeytyksestä ja raskaus oli jo niin pitkällä, ettei voi olla ajattelematta että on jotenkin epäonnistunut ja lisäksi olaan tietty nyt harmissaan menetyksestäkin. Tuntuu että seuraavassa raskaudessa odottaa vaan että pääsisi läpi ensimmäisitä tutkimuksista rv12 jälkeen ennen kun uskaltaa edes ajatella oikeasti odottavansa vauvaa.

Laskin nyt että viime kierrossa tuo ovulaatuo kipu oli noin 13pv ennen seuraavien kuukautisten alkua, voiko ovulaatiosta myös päätellä että seuraavat kuukautiset tulisi samallalailla kun edelliset eli 13pv ovulaation jälkeen? vai voiko ovulaatio aika vaihdella nii paljon että eri kuukausina se voisi tapahtua vaikka juuri ennen kuukautisiakin? melko paljon pitenee kierto jos aina oviksesta 13pv niin kierto venyy jo 35päivään.

evaparadise, tilannehan ei onneksi ole kuitenkaan yhtään toivoton! :) Toivottavasti hoidot auttaa ja sehän voi tapahtua hyvinkin nopeasti.

Toothie, olipa hyviä uutisia :) se on niin turhauttavaa jos joutuu vielä kaiken jälkeen odotteleen uutta kiertoa ennen kun voi alottaa "puhtaalta pöydältä", nyt se ressi ainaki jää väliin ja voi halutessaan alkaa yrittään vaikka heti uudelleen!
 

Yhteistyössä