Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Sieltä ne menkat sitten alkoivat eilen.. eli onks tänään kp1 eiku kp2? Huoh :( keskenmenon jälkeen kolmanteen kiertoon siis vai tässä jo mennään, eli ei ainakaan mulla pitänyt paikkaansa ollenkaan se, et km/synnytyksen jälkeen erityisen hedelmällinen.. Muuten elämässä oon ollut tosi helposti raskautuvaa tyyppiä niin nyt huolettas tietysti missä mättää. Mulla tuntuu olevam kauheen suuri tunnemyllerrys tässä joulukuusta saakka ja tuntuu et ainoo asia mikä tähän suruun ja kaaokseen helpottais vauva ja uuden elämän alun onni. Mutta ei sitä nyt haluta suoda mulle näemmä...
 
Tsemppiä @Wimpsula! Täällä kans alkoi pe uusi kierto, toinen km:n jälkeen. Eka kierto olikin vain päivän-pari normia pidempi eli se meidän tallettelu oli ilmeisesti auttamatta myöhässä. Nyt kp4.

Mä en selvästikään ole helposti raskautuvaa tyyppiä, kun ekaa plussaa saatiin odotella reilu vuosi ja sen jälkeen toista 10 kk... Käytiin pe antamassa verinäytteet kromosomitutkimusta varten.
 
Tuskastuttaa, nyt menossa kp 40 ja ei tietoakaan raskausoireista saati kuukautisoireista :confused: Ovulaatiosta en ole koskaan tiennyt, sen kaksi kertaa, kun kuukautiset on tullut pillereiden lopettamisen jälkeen ajallaan :cautious:

Nettiä olen taas lukenut äärettömiin, ja keskenmenon jälkeen usein on alkanut kuukautiset vasta näin myöhään. Kaiken keskellä se positiivinen näkökulma on, että raskaustesti näytti negatiivista pari viikkoa sitten kun tein. Eli raskausmateriaali on pitänyt tuleman kaikki pihalle.

Voisiko joku ennustaja kertoa, mitä tässä tapahtuu? :LOL: No, olen ajatellut, että odottelen vielä tämän ja ensi viikon. Sitten olisi kp 50 täynnä. Neuvolan/polin kautta jos pääsisin keskutelemaan johonkin tai sitten yksityiselle gynelle.
 
Onpas täällä ollut sekä ihania, että ei-niin-ihania uutisia. Onnea kaikille plussanneille ja voimia kaikille keskenmenon kokeneille.

Täällä kkm jälkeen ensimmäiset kuukautiset alkoivat aika tasan 5viikkoa tyhjennyksestä. Nyt sitten kp13 ja odottelen ovista, olen koittanut sitä jouduttaa helokkiöljykapseleilla ja greippimehulla. Yleensä siis ovulaatio kp 21-22 mutta jos nyt venyy sinne saakka, ei päästä ainakaan h-hetkellä tallettelemaan koska mies työreissulla. Vaimeita tuntemuksia jo tullut, joten olen toiveikas.

Tämä on nyt ensimmäinen yrityskierto kkm jälkeen. Aiemmin olen raskautunut melko helposti. Jännittää. Ahdistaa. Muutamia kilojakin pitäisi saada pois, mutta miksi se on niin vaikeaa?
 
Täälläkin alkoi uusi kierto. Keskenmenon jälkeinen kesti siis 36päivää. Tämä kierto ollaan miehen kanssa päätetty pyhittää vauvapuuhiin, eli kumpikaan ei valita väsymystä iltaisin ennen kun askareet on hoidettu :ROFLMAO::p:p;)

Voisiko joku kiltti lisätä mut listaan. Eli nyt kp3, yk2. Kierron pituutta en tiedä koska raskauduin kapselin poiston jälkeen yk2. Haaveena kolmas lapsi :love:
 
  • Tykkää
Reactions: miniminimini
Moikka, mäkin voisin liittyä tänne jo kun kaipaa vertaistukea. Taustaa sen verran, että plussatesti tehty 1/18, eilen käytiin varhaisultrassa ja viikkoja olisi pitänyt olla 7+6. Ultrassa todettiin, että kehitys pysähtynyt 5+3. :cry: Ainoat merkit tästä mitä tulee mieleen, on kovat vatsakivut suunnilleen nuilta päiviltä, kesti 5-10min. Mitään vuotoa ei ole vielä ollut, ja sitä nyt odotellaan alkavaksi. Jos ei huomisen aikana ala, niin pyydän lähetteen lääkkeelliseen tyhjennykseen. :( Mitä tässä on nettiä ehtinyt lukea, niin toivon, että vuoto alkaisi itsekseen (lukemani mukaan "helpompi" tapa kuin lääkkeet).

Tätä plussaa yritettiin 9 kuukautta ja usko ehti loppua ja toivo täysin menetetty kuin plussa sitten pärähti tikkuun. Mies oli jo ehtinyt varata ajan spermatesteihin ja sen jälkeen oli tarkoitus pyytää lähete hoitoihin. Tämähän ei taida olla enää mahdollista kun plussa tuli :confused:

Vielä en itse asiaa täysin 100% sisäistä, kun vuotoa ei ole tullut. Mies on asian ottanut tähän mennessä raskaammin :( Tarkoitus olisi kuitenkin jatkaa heti yrittämistä, kun se on mahdollista. Tuntuu kyllä äärettömän pahalta jo nyt, sain eilen tuntia ennen ultraa pienet villasukat valmiiksi (ja en siis ikinä tee käsitöitä, joten ihme sinänsä). :cry:
 
@Kumiankka1 pahoittelut :cry: Meilläkin tosiaan jo päälle vuosi yritystä ja plussa oli ensimmäinen. Kävin maanantaina lääkärillä ja sain luvan lapsettomuustutkimuksiin 6kk päästä jos ei uudestaan plussaa tule. Sitten läheneekin jo 2v yrityksen alusta.

Alkaa omalla kohdalla vuoto olla jo vähäistä. Viikko kulunut. Helpompi siirtyä miettimään ovulaatiota ja uutta mahdollisuutta kunhan loppuu kokonaan. Lääkäri ei ainakaan kieltänyt heti yrittämästä, mutta 3 viikon kuluttua olisi hcg verikoe vielä keskenmenosta johtuen. Pitää tsempata itteään positiivisuuteen että jaksaa tätä. Kierrot on muutenkin olleet välillä pitkiä niin katsotaan milloin siihen yritykseen nyt sitten pääsee.

@miniminimini Täälläkin on ylimääräisiä kiloja pudotettavana. Itseasiassa paljonkin. Toivon että pudotus auttaisi lapsensaantiin, niinpä olenkin nyt superdieetillä ja ihan onnistunut painoa pudottamaankin. Pitäisi auttaa ruokavalion myös epäilemääni estrogeenidominanssiin.

Kaikille tsemppiä yritykseen :)
 
Pahoittelut Kumiankka1 suruaikaan, tosiaan se ultrapäivä on pahin, ja lähipäivinä alkaa toipuminen jolloin katse alkaa suuntautua tulevaisuuteen. Muista surea ja antaa tunteiden tulla ulos, itselläni ainakin auttoi se koko illan hervoton itku, kun olin saikulla tyhjennyksessä :unsure:

Itsellä tänään melko selvästä oviksesta laskettuna dpo10. Nippailuja tuntunut aina välillä, muttei millään tietyllä puolella niinkuin ekassa ’raskaudessa’. Iltaisin on pientä ällöä oloa (tämäkin oli viimeksi), mutta muuta tuntemuksia ei ole ja aika epätodellinen olo sen suhteen, että olisin raskaana.
Ensi viikolla tuulimunan jälkeinen hcg-verikoe.
Nyt jännitellään, millon uskaltaisi testailla :love:
 
Moikka, mäkin voisin liittyä tänne jo kun kaipaa vertaistukea. Taustaa sen verran, että plussatesti tehty 1/18, eilen käytiin varhaisultrassa ja viikkoja olisi pitänyt olla 7+6. Ultrassa todettiin, että kehitys pysähtynyt 5+3. :cry: Ainoat merkit tästä mitä tulee mieleen, on kovat vatsakivut suunnilleen nuilta päiviltä, kesti 5-10min. Mitään vuotoa ei ole vielä ollut, ja sitä nyt odotellaan alkavaksi. Jos ei huomisen aikana ala, niin pyydän lähetteen lääkkeelliseen tyhjennykseen. :( Mitä tässä on nettiä ehtinyt lukea, niin toivon, että vuoto alkaisi itsekseen (lukemani mukaan "helpompi" tapa kuin lääkkeet).

Tätä plussaa yritettiin 9 kuukautta ja usko ehti loppua ja toivo täysin menetetty kuin plussa sitten pärähti tikkuun. Mies oli jo ehtinyt varata ajan spermatesteihin ja sen jälkeen oli tarkoitus pyytää lähete hoitoihin. Tämähän ei taida olla enää mahdollista kun plussa tuli :confused:

Vielä en itse asiaa täysin 100% sisäistä, kun vuotoa ei ole tullut. Mies on asian ottanut tähän mennessä raskaammin :( Tarkoitus olisi kuitenkin jatkaa heti yrittämistä, kun se on mahdollista. Tuntuu kyllä äärettömän pahalta jo nyt, sain eilen tuntia ennen ultraa pienet villasukat valmiiksi (ja en siis ikinä tee käsitöitä, joten ihme sinänsä). :cry:
Suuret pahoittelut! :cry::cry: Keskenmeno on kriisi, ja siihen liittyy paljon surua ja luopumista. Muista puhua ja keskustella kotona, ystäville, täällä tai missä tahansa, jotta saat surra rauhassa ja toipuminen lähtee siitä hiljalleen liikkeelle.

Itse olen ainakin tämän palstan seurailulla saanut mieleni rauhoittumaan. Samaan aikaan km kokeneita naisia täällä myös on, joten on jotenkin luontevaa seurata heidän ajatuksiaan ja odotusta tulevaan.
 
Kiitos kaikille :love::love: Yhtään vähättelemättä kavereiden/muiden ketjujen ja palstojen "olen pahoillani" viestejä, täältä saa kyllä parhaat tuet jo nyt (siis ihan sen takia, kun täällä on muita saman kokeneita ja osaavat samaistua paremmin).

Tänään on jo vähän parempi mieli kuin eilen. Tähän tulee varmaan sitten takapakkia kun ja jos vuoto alkaa. Oon tässä lukenut tätä internetin ihmeellistä maailmaa ja alan olla sillä kannalla, että ennemmin odotan useamman viikon vuodon spontaania alkamista kuin otan lääkkeellisen tyhjennyksen (n) Vähän pitää vielä miettiä tätä kyllä... Neuvolakin pitäisi perua, mutta en ole vielä pystynyt soittamaan :(

@Aileen Meinaatko alkaa tikuttamaan ovista?

@joulutoive sähän voisit melkein jo testata, jos tänään dpo10:geek:
 
@Kumiankka1 Enpä ole minäkään vielä kyennyt neuvolaan soittamaan, vaikkei se niin iso juttu ole. Ei huvita. Tällä viikolla varmaan pitäisi.

Tänään tuli postissa sekä raskaus- että ovistestejä. Ajattelin vuodon loputtua vähän itse testata hormoonin laskua ja ovistestit on lähinnä ajatuksella tarkistaa jos on epäilystä. Aika hyvin osaan arvioida milloin ovis on ja viimeistään sitten kun lämmöt nousee on varmaa. Yritän välttää liikaa stressiä ja ovulaation testaaminen itsellä tuntuu vain viivyttävän sitä (n) Aikaisintaan kp 17 ja yleensä kp 20 paikkeilla on ollut, jollei ole todella pitkä kierto. Oletan että nyt olisi tulossa ainakin viikon pidempi.

Hieman hommaan hurahtaneena tilasin myös pre-seed liukkaria ja ostin vadelmanlehtiteetä sekä vehnänalkioöljyä. Googlettelin että vadelmanlehtitee vahvistaisi kohtua ja vehnänalkioöljyä olisi suositeltu keskemenoja saaneille. Tiedä sitten onko asiassa perää, mutta pitää nyt nämä vielä kokeilla.
 
@Aileen -minä keskenmenon jälkeen aloin käyttää helokkiöljyä ja greippimehua reilusti! Pitänee seuraavaan kiertoon ottaa tuo tee ainakin messiin!

Oletteko huomanneet, että keskenmenon jälkeen tuntisitte ovulaation paremmin? Mulla ekassa km-kierrossa ja nyt tässä toisessa kivistää munasarjoja, pistää, liikkuminen sattuu - oikein tunnen kuinka munasolut kypsyy! nyt molemmissa kierroissa tämä kipuilu alkaa noin 4-5 päivää ennenn (oletettua) ovista.
 
Nyt mäki haluan ostaa vadelmanlehtiteetä ja vehnänalkioöljyä! Saako noita ihan isoista marketeista vai apteekista vai mistä? (n) Greippimehua join viime kesän, pitääkö sekin ottaa taas käyttöön :D Sen metsästys oli kyllä kamalaa, käytiin eka kerralla varmaan kuudessa kaupassa ennen kuin löytyi (joko hyllyt tyhjänä tai ei valikoimassa) :ROFLMAO:
 
Cittarista löysin Clipperin vadelmanlehtiteetä (50% vadelmanlehteä) ja Prismasta luontaistuotehyllystä vehnänalkioöljyä. Sekottelen sen aamulla puuroon kun ei oo erityisen herkullista. Teetä juon nyt vain kupin päivässä vaikka se olisi niinkin hyvää että enemmänkin voisi. Sitähän ei alkuraskaudesta suositella niin se pitää lopettaa kun plussaa.

Greippimehua olen myös kokeillut, mutta kun itsellä on estrogeenia ihan liikaa muutenkin niin en enää sitä juo. Greippihän vaikuttaa maksaan missä estrogeeni "pilkkoutuu".
 
@Kumiankka1 suuret pahoittelut. <3 Tosiaan ensimmäiset päivät on pahimpia, itke kun itkettää ja ota aikaa omille ajatuksille. <3

Meillä takana toisen lapsen yritystä suunnilleen samanverran, ja kysyin ultraavalta lääkäriltä alkaako nyt se vuosi alusta, että päästäisi tutkimuksiin, on kuulema vähän tapauskohtaista. Kesällä oli siis tarkoitus hakeutua tutkimuksiin.

Greippimehu on täälläkin ostoslistalla, tosin esikoisen yritysajan jälkeen se ei edelleenkään oikein maistu. :D

Kuinka kauan teillä on kestänyt vuoto keskenmenon jälkeen?
 
@henttis mulla vuoto oli loppunut kokonaan (ei siis enää tuhrua eikä tiputtelua) yhdeksän päivän jälkeen. Ovis tuli aivan samaan aikaan kuin siinä kierrossa, missä raskauduin. Mulla kkm todettii np-ultrassa 12+0 vkolla, alkuraskauden ultrassa 6+7 oli kaikki kunnossa.. Sikiö menehtynyt 9+4 arviolta.
 
Täälläpä on tullut paljon tekstiä. Pahoittelut keskenmenosta @Kumiankka1, @Aileen ja @henttis

itse oon pitänyt vähän taukoa täältä, tuntui välillä niin pahalta ettei mulle taida koskaan enää tulla uutta vauvaa kun rupeaa tuota ikääkin jo tulemaan ja aina vaan alkaa uusi kierto.. :cry: vuosi takana yritystä ja keskenmenon jälkeen nyt kahet menkat takana. Viime kiertokin vielä venyi 5 päivää pidemmäksi, tiiä sitten johtuuko tuosta km vai mistä.. Nyt kp8 ja mieli taas parempi et kohti uutta yritystä mennään:) mut kyllä tuo km saa varmasti vielä pitkäänkin mielialan ailahtelemaan, kun väkisinkin ajoittain tulee mieleen et mitä jos kaikki olis sittenkin toisin.. Mut ihanaa kun täällä tulee näitä plussauutisia niin se antaa niin toivoa että vielä se plussa tulee meillekin ja pieni pysyy kyydissä loppuun saakka:love:
 
Täällä vuoto kesti lääkkeellisessä tyhjennyksessä myös reilun viikon ja oli paikoittain _todella_ kivuliasta. Ovis tuli melkein heti vuodon loputtua ja tunsin sen tosiaan äärettömän hyvin! Piti särkylääkettä ottaa, kun niin nipisti oikealle.

Eilen oli dpo10 ja testailin, en kylläkään aamulla mutta oli puhdas nega. No, ei oo vielä heitetty kirvestä kaivoon, eikös se voi olla että näkyisi r-testissä vasta ensi viikolla jolloin odotellaan menkkoja :)
 
@Kumiankka1 ja @Aileen se piti vielä sanoa, että ymmärrän täysin tuon, että neuvolaan soittaminen viiltää syvältä. Eipä ole hetkeen mikään puhelu niin paljon sattunut. Varhaisultraa en edes pystynyt perumaan, vaan mies teki sen. :(

@Ensikatse toivotaan, että teillekkin vielä vauva suodaan. <3

Varmastihhan sitä ainakin siihen mahdolliseen uuteen (toivottavasti onnistuneeseen) raskauteen asti miettii, että mitä jos..
 

Yhteistyössä