Kolmannen kuumeilua <3

Hei, ängen itseni tähän väliin :). Noista ovistesteistä tuli mieleen... Meillä oli kolmannen yritystä noin vuosi sitten ja tuolloin testailin joskus "tuloksia" ovistestillä. Se näytti ennen menkkojen alkua selvää plussaa ja olin ihan varma että olisin raskaana. Vaan enpä ollut.
Kolmannen yritys jätettiin tuolloin ja ajatus kuopattiin. Nyt ajatus taas kaivaa mieltä: vieläkö yksi... Suurin huolenaihe on sama kuin vuosi sitten: ikä. Täytän 35 ens vuonna ja mies lähempänä 40. En ois koskaan uskonut että näin myöhään miettisin lasta. Tai no 35 on ollu mulla henkisenä takarajana mutta se että mies on jo noin paljon vanhempi pistää miettimään että onko juna mennyt jo (n)
Vähän mietittiin että kosko tjottailtais pari kk... Blaah, en tiedä.
 
En malttanut kiduttaa itseäni ja tein pc.n testin ja haamu tuli. Eli nyt ois dpo10 jos ovis oli sillon kp25. Sillon oli kyllä oireetkin ovikseen. En vaan odottanut sen tulevan niin myöhään. Tais olla kierto sekasin kun otin siihen kiertoon clomit käyttöön. Nyt odotan perjantaita ja teen uuden testin. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Pympy: Ihanaa! Onnea! Toivottavasti viiva vahvistuu.

Oon nyt vähän pihalla keskustelusta, mutta olitte noista ovistesteistä jutelleet. Mulla on molemmilla kerroilla näyttäneet raskauden.

Täällä kp19 ja uskoo tai älkää niin ovis tuli ja meni jo! Ihme juttu! Kävin tosin akupunktiossa tossa viime viikolla, jospa se jotenkin aikaisti toimintaa. Edelliset kun olleet siellä jo kp 20+. Nyt oli kp 16. En edelleenkään kauhean optimistisesti suhtaudu tähän kiertoon. Mulla on järjetön työstressi ollut nyt ja unettomia öitä. Käyn niin kierroksilla, että ajoittain on ihan tosi vaikeaa rentoutua. Odotan joulua ja lomaa!
 
Moikka.

Mun ei edes pitäisi olla täällä, mutta tässä sitä ollaan. Seurailen mielenkiinnolla teidän muiden kirjoittelua.

Olen 27v kahden lapsen äiti, meillä on 4v poika ja 2v tyttö ja mun tekis kauheasti mieli vielä kerran kokea se kaikki, raskaus, synnytys ja imetys.
En tiedä tuleeko meille koskaan sitä mun kaipaamaa kolmatta, mies ei halua ja koska sillä on niin hyvät perustelut, en voi väkisinkään painostaa.
Toivon vain että muut asiat alkaisivat sujua ja sitä myötä vauvakin olisi tervetullut.
Mun mies on vähän masentunut ja kokee huonoa omaatuntoa kun on paljon töissä ja masentuneina päivinä ei kotona ollessaankaan jaksa touhuta lasten kanssa. Lisäksi myös meidän parisuhde kinnaa välillä, meillä ei ole kauheasti kummallakaan omaa aikaa eikä myöskään saada lapsia hoitoon kun muutaman kerran vuodessa, joten ei päästä kaksin mihinkään. Miehen järkeily siis sanoo että ensin hoidetaan nykyiset lapset (tai siis hän saa osallistuttua tarpeeksi) ja koitetaan saada lastenhoitaja ja päästä viettämään yhteistä aikaa. Kaikki tämä kun hankaloituisi taas reiluksi vuodeksi vauvan synnyttyä. Mies on muutenkin ollut se nihkeämpi näissä lisääntymisasioissa. On loistava isä ja pääpiirteittäin kaikki tärkeä on meillä kunnossa.

Koitan pitää vauvakuumettani (huonolla menestyksellä) pienenä ja etenkin olla mainostamatta sitä miehelle, joka potee harmitusta kun tietää että asia on mulle tärkeä ja kokee olevansa syyllinen mun mielipahaan.
Toivon hartaasti että ihme tapahtuu ja joskus vielä saisin yhden vauvan lisää.. Sitä ennen fiilistelen täällä vaan muiden juttuja.

T. Susimieli ja suuri salainen haave
 
Täällä olisi yksi kuumeilija lisää. Perheeseen kuuluu mies ja kaksi lasta (2v ja 4v) ja nyt siis toiveissa kolmas. Itse olen aina ajatellut, että haluaisin kolme lasta, mutta kuopuksen synnyttyä olinkin yllätyksekseni aivan varma, että tämä perhe on nyt koossa. Edelleenkään en tunne, että kukaan varsinaisesti puuttuisi, mutta silti keväästä lähtien kolmas lapsi on alkanut kummitella mielessä. Sovimme nyt miehen kanssa, että jos ei vuodenvaihteeseen mennessä tärppää, niin annetaan olla. Tietysti toivon, että kolmas lapsi tulisi! Mies on ihan hyvällä fiiliksellä mukana, ei toki yhtä innoissaan kuin minä ja häntä sainkin keväästä asti lämmitellä ajatukselle. Onneksi kallistui kuitenkin samaan suuntaan kanssani!

Nyt alkaa siis yk2. Viime kierto loppui eilen, Dpo12. Juuri, kun olin tehnyt selvän positiivisen testin, alkoi vuoto, jota tulikin ihan holahtamalla. Se nyt tosin ei ollut mikään yllätys, mutta harmitti tietysti eilen kovasti. Olen molempien lasten kohdalla tarvinnut raskauden tueksi ketarauhashormonia, joten näemmä sama homma on edessä tässäkin. Olen kuitenkin ihan toiveikkaana liikkeellä, oli kiva saada ne kaksi viivaa testiin, vaikka se ei kestänytkään.

Kiva päästä juttelemaan näistä jutuista. Suurin osa ystävistäni on pienten lasten vanhempia myös, mutta kukaan ei tällä hetkellä ainakaan tietääkseni suunnittele perheenlisäystä. Yhdelle ystävälleni sanoin eilen, että yritämme lasta, ja vastaukseksi sain pitkän monologin siitä, miksi kaksi lasta on heille juuri se oikea määrä ja miten kolmas lapsi pilaisi kaiken. Kuuntelin vähän hämilläni sitä purkausta. Toisella ystävälläni on kolme lasta samoilla ikäeroilla, jotka meidänkin lapsille tulisivat, ja hänen kanssaan olen pohtinut muutamaan otteeseen tätä lapsilukuasiaa. Jostain syystä viime aikoina hänkin on alkanut lähinnä selittää, miten hän ei halua enää yhtään lasta lisää ja miten heidän lapsilukunsa on täynnä. Ovatko ystäväni vain kummallisia, vai oletteko muut kuulleet tällaisia kommentteja?

Tulipas purkaus heti näin alkuun! Odotan jännityksellä pääseväni vielä kerran kokemaan kaiken, enkä halua edes ajatella, etteikö raskaus onnistuisi ennen ensi vuotta. Positiivisuutta kehiin siis!

Onnea yritykseen ja raskauteen jokaiselle!

Uuve
 
  • Tykkää
Reactions: vauva2016
Tervetuloa uuve (ja muut jos niitä oli tässä välissä tullut lisää)!

Mä lähinnä tulin päivättämään tilanteeni masentavaan kp 2 yk6 lukemaan. Lv-vaihe oli taas huimat 9 päivää, että eipä näillä raskauduta.

Vuoden loppuun ajattelin, että mennään omilla "paukuilla" ja sitten haen apua tohon kierron loppupäähän. Esikoisen yrityksessä mulla oli käytössä Lugesteron. Jäi arvoitukseksi tosin, että oliko siitä apua vai olinsinko tullut ilmankin raskaaksi, kun kakkonen onnistui ihan ilmankin apuja. Toki kovasti toivoisin, että ei tarvitsisi niitä ällöjä palloja tunkea, koska viimeksi ne sai aikaan mulla ihan kaamean aknen. Semmosen serious pizza facen!

Tällä välillä ajattelin nyt boostata omaa kiertoa B6- vitamiinilla. Söin sitä nyt viime kierron alkupäässä ja tosiaan ovis tuli odotettua aiemmin. Sit multa loppui napit ja en syönyt niitä enää loppukierrosta. En tiedä, vesitinkö koko idean siinä, mutta uusiksi ajattelin nyt yrittää.

Yritän olla armollinen itseäni ja kroppaani kohtaan, koska oon tän vuoden aikana mennyt useampana hetkenä jaksamiseni äärirajoilla. Pari kertaa oon jopa nyt käynyt akupunktiossa rauhottumassa :) Eli en siis oikeasti jaksa yhtään ihmetellä sitä, etten vieläkään tullut raskaaksi.

Toki toive siitä kolmannesta kasvaa koko ajan mitä enemmän joutuu odottamaan. Toivottavasti ei menis enää pitkään!

Mitä teille muille kuuluu?
 
Hei!
Onko tilaa vielä yhdelle? Perheeseen kuuluu mies, 5- ja 1.5-vuotiaan lapsen lisäksi vielä kaksi kissaakin. Ja kaipaamme joukkoon mukaan vielä kolmannen lapsen. Sitten olisi (uskoisin) lapsiluku täynnä. Olosuhteiden pakosta tämän kierron ovulaatio jäi hyödyntämättä mutta ei sitten loppukierrosta lähtien olla enää ehkäisty, kun tarkoitus olisi laittaa pulla uuniin vielä tämän vuoden puolella. Nyt menossa jotain 24/27.
 
Hei! Olen myös uusi täällä. Tässä kuussa aloitettu kolmannen lapsen yritys. Ollaan miehen kanssa molemmat 24 vuotiaita ja ennestään on 5,5v tyttö ja pian 3v poika joille haluttaisiin pikkusisko tai pikkuveli nyt olisi ovis juurikin menossa,saa nähdä tärppääkö
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä on 35-vuotias kolmannen kuumeilija. Ennestään perheeseen kuuluu 7-ja 5-vuotiaat lapset ja mies 44v. Meidän ei pitänyt tehdä kuin kaksi lasta, se oli itsestään selvää. Viime kesänä mies alkoi puhumaan kolmannesta ja asiaa on nyt tähän saakka kypsytelty.. Ja nyt sitten aletaan yrittämään. Ovulaatio tulossa kai viikon päästä suurinpiirtein. Kaksi ekaa tärppäsi kai ihan kertalaakista kummatkin. Nyt meillä on kummallakin vähän jo ikää. Täytyy miettiä, että tällä kertaa heti tärppääminen ei ole itsestäänselvyys. Tsemppiä kaikille! Hui, miten on jänää!
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä on 35-vuotias kolmannen kuumeilija. Ennestään perheeseen kuuluu 7-ja 5-vuotiaat lapset ja mies 44v. Meidän ei pitänyt tehdä kuin kaksi lasta, se oli itsestään selvää. Viime kesänä mies alkoi puhumaan kolmannesta ja asiaa on nyt tähän saakka kypsytelty.. Ja nyt sitten aletaan yrittämään. Ovulaatio tulossa kai viikon päästä suurinpiirtein. Kaksi ekaa tärppäsi kai ihan kertalaakista kummatkin. Nyt meillä on kummallakin vähän jo ikää. Täytyy miettiä, että tällä kertaa heti tärppääminen ei ole itsestäänselvyys. Tsemppiä kaikille! Hui, miten on jänää!
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä on 35-vuotias kolmannen kuumeilija. Ennestään perheeseen kuuluu 7-ja 5-vuotiaat lapset ja mies 44v. Meidän ei pitänyt tehdä kuin kaksi lasta, se oli itsestään selvää. Viime kesänä mies alkoi puhumaan kolmannesta ja asiaa on nyt tähän saakka kypsytelty.. Ja nyt sitten aletaan yrittämään. Ovulaatio tulossa kai viikon päästä suurinpiirtein. Kaksi ekaa tärppäsi kai ihan kertalaakista kummatkin. Nyt meillä on kummallakin vähän jo ikää. Täytyy miettiä, että tällä kertaa heti tärppääminen ei ole itsestäänselvyys. Tsemppiä kaikille! Hui, miten on jänää!
 
Hei kaikki!
Kiva,että uusia kirjoituksia on tullut noin paljon. Menkat tuli ja meni ja nyt alkaa yrittäminen. Vähän ihmetyttää miksi itseä jännittää kolmannen yritys. Kai se on se kolme alle kouluikäistä-teema,jonka koen haastavaksi kuvioksi. Mutta on se vauva aika ihanaa aikaa, jota toisaalta kovasti odotan!
 
Meillä siis edelleen menossa tää yk 1 ja tänään tein ekan testin.. (joo tiedän,liian aikaisin ) kp 25. Pieni toivonkipinä on vielä jos se siitä vielä plussaks muuttuis lauantaina pitäis alkaa menkat mutta toivottavasti ei
 
Ja taas oli tullut lisää väkeä tähän ketjuun; tervetuloa! :)

Mä oon nyt vähän harvakseltaan tässä välin käynyt lukemassa, mutta edelleen olen täällä ollaan ja yritetään. Nyt on taas ovisajankohdat käsillä ja HUH, onneksi ei karannut kauhean kauaksi toi ovis. Suurin stressikin on onneksi jo vähän hellittänyt, mutta odotan joulua ja lomaa jo tosi kovasti!

Jotenkin taas toi pimeyskin väsyttää kovasti....tulis lunta.

Tännekin tulisi kolme alle kouluikäistä lasta, jos nyt tämä kolmonen tästä saataisiin aikaiseksi. Mua ei sinänsä hirvitä se. Enemmänkin ehkä se, että jos kauheasti vielä odotellaan(/tai lapsi antaa odotuttaa itseään), niin totun jo helpottuneeseen elämään ja sitten taas pikkulapsen ja vauvan kanssa oleminen on taas verrattaen tosi raskasta.
Toisaalta, mä en kyllä ole koskaan vielä ollut vaan ja ainoastaan lasten kanssa kotona/äitiyslomalla, kun olen kahden vanhemman lapsen aikana ollut vielä opiskelija ja olen joutunut keskittymään kahteen asiaan yhtä aikaa. Mikä oli kyllä näin jälkikäteen tosi rankkaa.
Eli jos ja kun nyt saataisiin tämä kolmonen alulle, niin kaiken muun ohella odotan myös sitä, että saisin olla kotona lasten kanssa ilman mitää ylimääräisiä hommia.

Täällä on siis yk 6 menossa. Nyt ollaan jo sellaisissa lukemissa, että se oma toive saada se raskaus alulle on suuri. Vaikka toisaalta äkkiä tää aika on kyllä mennyt. Samainen puoli vuotta yritettiin esikkoa ja olin ihan hermoromahduksen partaalla ja aika tosiaan mateli.. Jännä. Nyt tässä yrittämisessä selkeesti tuntuu se, että se paine lapsettomaksi jäämisestä on poissa.

Kirjotelkaahan muutkin kuulumisia! Plussia odottelen ketjuun :)
Lavelyn
 
Hei, täältä voitais kolmannen kuumeiluun liittyä. Meillä puoliso on jo "pitempään" kuumeillut ja ite vähän arponut tullako enää vauvoja. Mulle kun raskaudet on aina riskiraskauksia, esikko syntynyt keskosena.

Esikoidta yritettiin melkein vuosi joka sisälsi yhden tuulimuna raskauden. Seuraavaa noin puolivuotta. Pojat ovat 5 ja 2 vuotta. Mullakin todennäköisesti vaivana pco, joskus gyne todennut että pcomaiset munasarjat. Kierrot lyhentyneet huimasti raskauksien myötä. Ennen oli menkat joskus ja jouluna mutta viime vuodet kuitenkin melkein kerran kuussa.
Tällä hetkellä menossa yk2 kp17/?. Viime kierrossa olin melkein varma raskaudesta kun oli selvää painetta kohdussa ja pissaamisen aloitus "sattui" sekä alamaha vihloi välillä mutta kierto olikin lyhyt ja tosiniukat menkat alkoi. Olisiko ollut kemiallinen?

Tänään testasin apteekin omalla rtestillä negan joka oli muuttunut roskishaamuksi! Onko kellään kokemusta kyseisestä testistä? Näyttääkö pelkkiä viivan paikkoja? Kannattaako toiveessa elää? lisäksi nyt muutaman päivän ajan todella vähäistä vuotoa, ei juurikaan tule pikkuhousunsuojaan asti kuin vähän väriä mutta pyyhittäessä huomaa. Hui kun on jännää. Jännästi se vauvakuume vaan iskee vaikka edellisen jälkeen olin varma ettei enempää lapsia meille.
 
Tervetuloa uusille!

Täällä oli ovis reilu vuorokausi sitten, ja näin piinapäivien alkaessa huomaan selvästi, miten vauva-asia alkaa pyöriä taas useammin mielessä. Etukäteen jännitin, sotkeeko viime kierron varhainen keskenmeno tätä kiertoa miten pahasti, mutta ovis tulikin ihan ajallaan kp12 ja ehdittiin hyödyntää se ennen kuin mies lähtee työmatkalle. Tähän kiertoon sain avuksi Lugesteronia, mikä on tuttua jo kahdesta aiemmasta raskaudesta. Kahta onnistunutta raskautta minulla on edeltänyt molemmilla kerroilla kemiallinen raskaus, jonka jälkeisestä Lugesteronin avittamasta kierrosta onkin heti tärpännyt. Jostain syystä nyt on kuitenkin olo, että tästä ei tärppiä tule. Viime kierrossa, joka siis meni kesken, tiesin ilman mitään oireita, että nyt tärppäsi, joten siksi en ole kovinkaan toiveikas tämän kierron suhteen. Mieli voi toki muuttua vielä.

Mikähän siinä on, että hyppy kahdesta lapsesta kolmeen tuntuu niin suurelta. Meillä ensimmäiset kaksi "tehtiin" ilman sen kummempia pohdintoja, mutta yllättäen tämä kolmas tuntuukin hankalammalta. Meillä lapset ovat olleet vauvasta asti huonoja nukkumaan, ja edelleen nyt nuoremman ollessa 2v joudun heräämään 2-6 kertaa yössä lasten takia. Tuntuu hullulta edes ajatella tähän saumaan kolmatta valvottajaa, mutta eihän näitä asioita pelkästään järjellä ajatellakaan. Lisäksi huomaan huijaavani itseäni ajattelemalla, että ehkäpä se kolmas onkin tosi hyvä nukkuja... 

Tärppionnea jokaiselle! Hyvällä tuurilla vietetään joulu vessanpönttöä halaillen!
 
TalvenTaika Kerran olen saanut apteekin testillä roskishaamun, vieläpä tosi selkeän sellaisen, mutta en osaa sanoa kuinka monta tuntia testin tekemisestä se oli ilmestynyt. Se oli kuitenkin väärä hälytys, ja menkat alkoivat ihan ajallaan. Toivottavasti sinulla käy toisin!
 
Huomenta!
Päivittelen tilannetta kp 1/25-30?? yk 7 Luteaalivaihe 10 päivää. Yhden päivän pidempi kuin viime kierrossa, mutta eipä tuollakaan raskauduta. Vuodenvaihteessa haen apua ja toivon mukaan Luget.

Jostain syystä olen ihan hyvillä mielin ja jaksan uskoa, että kyllä tää tästä vielä jossain vaiheessa iloksi muuttuu. Ihmettelen itsekin tätä fiilistä. Mistä lie tulee....

Tervetuloa uusille! Plussia odottelen teille muille!
 
Harmi Lavelyn, että luteaalivaihe jäi lyhyeksi. Minulla tuli tässä kierrossa ovulaatio kummallisen aikaisin. Kp11 ja mies nukkui ns. Onnensa ohitse. Puuhailtiin vasta 40 tuntia myöhemmin. Maha itsellä ollut nyt niin turvoksissa että eilen illasta tein laimeasta testin. Positiivinen se on. Täytyy kontrolloida ylihuomenna. Pikkuisen on pelko kuitenkin taustalla kun vuosi sitten Vahinko raskaus päättyi keskenmenoon ekoilla vkoilla. Mutta jos vauva ensi vuodeksi suodaan olen onnellinen.enää ei jännitä perheen suureneminen.
 
Ihanaa Liiqqis! Onnea, onnea! :)

Toivon mukaan me muut seurataan pian perässä!

Mä kokeilen nyt tähän kiertoon poppaskonsteja. Mulla on purkki b-vitamiinia ja vehnänalkioöljyä. Chances are slim to none, että noista on mitään apua, mutta tuleepahan itselle ainakin sellainen olo, että tekee jotain itse asian hyväksi. Hah.
 
efi
Moikka kaikille!

Mä kirjottelin aikoinaan ihan tonne ekalle sivulle. Sen jälkeen oon käyny lukemassa kuulumisia.

Ei keritty edes alottaa kuumeilua, kun tänään tein positiivisen raskaustestin. Suunnitelmissahan oli alottaa yritys jossain ens keväänä. Nyt kuitenkin ihmettelin omituisia vatsavaivoja jo neljättä päivää ja miehen kehotuksesta tein testin. Kakkonen on 8 kk vanha eli aika tiukka ikäero tulossa, jos vaan kaikki menee hyvin... Yksi keskenmeno oli ykkösen ja kakkosen välissä. Onneks esikoinen on kiltti 4 vuotias, niin siitä on jo paljon apua. Ihan sattumalta on aika gynekolokille ens viikon lopulpuolella ja sitten selviää, että millä viikoilla ollaan. Pahoinvointi on muistaakseni yleensä alkanu joskus rv7-8. Nythän digitesti näytti 3+, vaikka en tehny heti aamusta.

Pikkasen jännittää, mutta oon innoissani. Onnea vaan kaikille kuumeiluun!
 
Onnea efi!
Ja kiitos kaikille onnitteluista. Viiva vahveni vkonloppuun ja vessassa ravaaminen on alkanut. Mutta viime yönä tuli yllättäen erittäin kova vatsakramppi johon heräsin. Toivottavasti on vain kohdunkannattimen venymistä.

Tsemppiä yritykseen kaikille.
 
Noniin, täälläkin päätettiin aloittaa kolmannen (ja viimeisen) lapsen yritys ja siitä innostuneena päätin ekaa kertaa tulla nettiin kuumeilemaan :D

Meillä on molemmat lapset saaneet alkunsa heti ekasta kierrosta eikä olla koskaan oikein ehdtty edes kunnolla kuumeilemaan. Lapset ovat syntyneet vuosina -12 ja -14 ja nyt vähän jännittää, että noinkohan enää yhtä helposti saa kolmas alkua jos edes ylipäätänsä saa alkuaan.

Aiemmissa raskauksissa en ole tikutellut ovulaatiota, mutta nyt ostin kasan testejä kun en ole enää yhtään niin varma, että ovulaatiota ylipäätänsä tapahtuu. Ja voi sitä riemua, kun menkat tänään alkoi ja kohta pääsee aloittamaan tikuttelun! :D Jouluaattona pitäisi olla laskureiden mukaan H-hetki :)

Onko teillä muilla käytössä jotain "kikkakolmosia" joilla yritätte parantaa mahdollisuuksia raskautua? :D Mä olen ennen molempia raskauksia syönyt pari viikkoa raskausvitamiineja ja juonut pari lasillista greippimehua. Nyt aion taikauskoisena jatkaa tätä hyväksi havaittua keinoa, saapi nähdä :D
 

Yhteistyössä