kolmatta kaipaavien joulukuu

Joo no nyt pidän mielen rauhallisena. Sen tiesin, että häränpyllyä tuo kierto on heittäny kun kumpikin tytöistä on saanut alkunsa. Sofia sai alkunsa kun ovis tuli viikkoa myöhemmin ja Vici-neiti sai alkunsa kun ovis tuli viikkoa aikasemmin ja nyt minun mukaani ovis tuli viikkoa myöhemmin, että jos it tää ois taas tärppikierto :D Toivoa saa aina elätellä. Mieheni kyl snaoo koko ajan ettei hänen räkäpäillään mitään tule.
 
Mä luulin bonganneeni ovulaation perjantaina limoista päätellen, mutta toissapäivänä ja eilen on nippaillut vasemmalta puolelta munasarjoja... Lauantai ja sunnuntai on koitettu käyttää hyödyksi, nyt vain toivotaan.
Mua kyllä hiukan masentaa tää kun ei tärppää. Edelliset raskaudet alkoivat 4. ja 3. yrityksestä ja kuopuksesta ovulaatio olikin vasta kp 20. Toki kesä meillä mentiin ilman ajatusta vauvasta, näin tauon jälkeen voisi laskea että nyt on yk 3. Ei masenna niin valtavasti :) Olishan se maailman paras joululahja kun sais kaksi viivaa testiin! Justin joulun alle kun sijoittuisi tuo testailuaika.

Smurffiinalle toivon sitä plussaa seuraavaan testiin! +++
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on tässä kierrossa mahdollisimman vähän yritystä. Kaikin puolin. Ovista tikutan ihan pitkän kierron takiakin, että lyheneekö vai pysyykö siinä 40 hujakoilla. Mutta peittojen heiluttelu on ihan täysin fiiliksen mukaan. Ei siis mitään joka päivä tai joka toinen edes. Jospa se siitä sitten.

Kuitenkin mietin, että miksi ei tärppää, jos onkin joku pieni juttu minkä korjaamalla asia helpottaisi? Olen miettinyt erinäisiä syitä itsestäni (lähinnä) mikä voisi olla vikana...
- pitkä kierto->kohdun limakalvo vanhenee liikaa
- Joku tulehdus->hiiva tms. paikat kuivuu ja kutiaa välillä, varsinkin jos on seksiä harrastettu enemmälti. Kannattaisikohan varmuuden vuoksi laittaa hiivalääkettä, vaikkei varmuutta olekkaan??
- verikokeissa oli verenhyytymistekijöissä jotain arvoja alle ja yli viitearvojen. Menin sitten lukemaan lapsettomien palstalta, että siellä oli joillain ollut samat arvot pielessä. Joku oli kokeillut mini-disperiiniä vai-mikä-se-nyt-oli. Onko kellään tietoa, että jos on esim. trombosyytit koholla, niin voiko silloin veri olla ns. juoksevampaa vai paksumpaa? Mahtaako tuo disperiini (joka siis ohentaa) tehdä vaan lisää haittaa??
-mulle tehtiin sektio edellisestä lapsesta ja joskus sektio-arpi saattaa estää kiinnittymisen
-menkat ovat venyneet tooosi pitkiksi kahdesta viime kierrosta, 14 vrk ja koostumus on mielestäni omituista.

Huoh.... :ashamed:
 
Jeps! Ne ois parraat päivät käsillä.. Eilen paranneltiin laatua. Tuo isäntä ottaa niin aivoon, ku sanoo että saa tulla, mut ei ois vielä kiire ja sit se kuitenki kattelee netistä isompaa autoa jos meille kolmas nyt tulee.. Naapurissa ollaan samoilla linjoilla ku me, että kolmas vois tulla. Ois niin mauahtavaa, ku ois ihana ihminen naapurista samaan aikaan... No pitää olla "himokkaana" nyt ni eihän sitä koskaan tiedä kuin käy.. Kutsu kävi, muihin hommiin..Jatketaan myöh!:headwall:
 
Mä sain tuossa kuulla mikä kanssa estää tärppäämistä on RH negatiivinen veriryhmä tai jos tärppää aiheuttaa aikasessa vaiheessa jo keskenmenon. Mä olen A- ja olen kokenut jo elämäni aikana 12km ensimmäisen kerran olin 16-vuotiaana raskaana. Keskenmenot ovat tulleet yleensä siinä viikoilla 4-6, mutta pari mennyt kesken myöhemmillä viikoilla. Keväällä en edes tiennyt oelvani raskaana vasta kuin menin kipujen ja verenvuodon takia lääkäriin. Viikkoja oli jo silloin 7 Lääkärit

Mulla kummatkin lapset A+, mutta onneksi ei ole mennyt kesken. Esikoisen aikanaa odotin kaksosia, mutta toinen ei ollut edes kehittynyt. viikoilla 18+2 tuli verenvuoto ja jouduin sairaalaan. Siellä melkein koko päivän olin ja sain Anti-D pistoksen. Niitä saanu kummankin tytön raskauden aikana 2 kertaa.
 
Mä en tiedä mikä meillä on esteenä tärpille. No joo, mä olen ylipainoinen, mutta niin olin jo edellisilläkin kerroilla. Nyt oon saanut pudotettua painoa useamman kilon. Kierto on normaalirajoissa, yleensä noin 30 päivää. Ikä tosin saattaa olla painavin syy. Kuitenkin jo reippaasti päälle 30 mittarissa. Varsinaista stressiä ei pitäisi olla, masennustakaan ei. Hoitoihin me tuskin lähdetään, vaikka ei alkaisikaan vauvaa kuulumaan. Miehellä helpompaa, ei kuumeile vaan on "tulee jos on tullakseen"-mielellä. Siinä yksi syy mun palstapaluulle :D Saa kuumeilla!
 
Niin ja hyvä kun muistutit :D Mä täytän ens syksynä jo 34v. että sekin vielä tuohon tärppiasiaan :D :D

muoks. Siis muutama kuukausi sitten vasta täytin 33v. mutta nyt jo ajattelen että olen 34v. :D Hullu akka. Numeroitahan se ikä on, PAITSI lapsenteossa kyllä nuoret on helpommin sikiäviä. Ei se auta kun tunnustaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Mädchen MOI! :wave: Muistan mäkin sut, olen ollut kans täällä ja poissa ja taas täällä joskin taas meinasin siirtyä toisaalle, mutta en sitten voinutkaan.... Liian hyvä porukka kasassa ;)

Huldis mä kyllä lasken sut mun kanssa samaan joukkoon vaikka ovis olis sulla missä ja kierto kuinka pitkä tahansa. Sun kanssa kun olen tainnut prosentuaalisesti vaihtaa eniten kuulumisia ja kommenteja :) Mä jännään täällä joka kerta, että missä kohden sä meet!

kamiraro mä en edes enää yritä kuvitella tuntevani itseäni. Mullahan tilanne on se, että pco:n takia en tiedä mistä on kyse LH-huipun mahd. iskiessä, kun voi olla ihan nesterakkulan puhkeaminen tms ja silti antaa huipun. Ajattelin kokeilla tikuttamista ens vuoden puolella ehkä uudelleen ja antaa nyt vaan mennä. Olen ottanut tehokuuria itselleni vitskuilla ja välttänyt tulehduskipulääkkeitä ihan urakalla nyt joita olen selän takia joutunut syömään. Yritän pärjätä piikkimatolla ja paramaxilla.... ja mieluiten ilman paramaxiakin....

Jeps ja tosiaan ei ole sen ihmeempää yritystä nyt tässä kuussa ollunna. On peitto heilunut mutta ihan vaan se hauskuuden vuoksi ;)
 
Kieltämättä joskus tulee sellainen hämmentynyt olo, kun on ensin kirjoitellut jonkun mukavan kanssa ja sitten hän yht'äkkiä katoaakin odotuspuolelle. Esim. Mimse:n jälkeen tuli sellainen olo, että ihanaa kun hän plussasi, mutta nyt lähti juttukaveri. Kai se kertoo vaan siitä, että tuntuu jo uskomattomalta, että täältä itse pääsisi koskaan pois. Muuten kun lopettamalla palstailun. Hulluja ajatuksia, tiedän :D
 
Mulle iskee aina palstailun lopettaminen jos tuntuu liian "rankalta" en osaa paremmin selittää ja odotuspuolella loppuu siinä vaiheessa kun lapsi syntyy (yllättävää :D )

Mä joudun nyt syömään ab-kuuria tuon tulehduksen takia ja olen lääkevastainen ihminen. Kaapissa on kipulääkkeitä lihaksenrentouttajiin saakka, mutta taitaa jäädä ottamatta. Lasten isä tuhosi minun oikean olkapään kesällä ja silloni sinnittelin ilman mitään lääkkeitä. Nyt on tullut pari kertaa semmoinen tunne yöllä, että pitäis lähteä lääkaapille nappaamaan nappi suuhun että sais nukuttua.

Ikinä en uskalla heti alkaa missään ketjussa keskustelemaan kun pelkään aina jääväni ulkopuoliseksi... Kuulostaa tyhmältä etenkin kun irl olen erittäin sosiaalinen ihminen.
 
Mä kans kamiraro katselen ja tunnustelen yleensä hieman ensin ennen kuin uskallan mukaan, koska tuntuu ihmeellisesti jopa tyrmäävältä jos huomaakin ettei ikään kuin mahdu porukkaan mukaan. Mä lopetin yhdellä foorumilla totaalisesti tämän vuoksi. En edes vieraile siellä enää vaikka varmasti sielläkin on tullut uutta porukkaa mukaan. Tässä meitin pinossa ei pitäisi kenenkään tuntea oloaan ulkopuoliseksi vaan tänne saa purnata, itkeä, iloita ja antaa kaikkien elämän tunneskaalojen tulla vaan :)

Oi Huldis! Kisulin pentulaiset on niiiiiin suloisia...... :heart: Mä kans allekirjoitan tunteen tuosta, kun joku "vakkarikamu" ottaa ja siirtyy toisaalle, oli se sitten odottajiin, taustalle tai muuten vaan pois. Sikspä mä käyn säännöllisesti odottajissa "rääkkäämässä" itseäni ja lueskelen entisten palstakamujen kuulumisia ;)
 
Mädchen: Minäkin muistan sinut =) Ehdin jutella täällä keväällä vain muutaman viikon ennen kuin plussasin kesäkuun alkupuolella. Täällä sitä ollaan taas kuumeilemassa...

Huldasharks: Tuo ikäkysymys tuntuu tutulta. Itse mietin vähän väliä minkä ikäinen olen sitten, kun vauva syntyy, jos nyt tärppää tai jos tärppääkin vasta puolen vuoden päästä jne. Nyt olen 35 eli se biologinen kello tikittää jo tosi kovaa korvan juuressa. :stick:

(.) Ovulaatiota en ole vielä bongannut. Liekö kierto palautumassa pidempään suuntaan? Mieluummin niin kuin että jäisi kokonaan väliin. Toivottavasti ne testit saapuvat jo vihdoin...
 
Miuskin ja Barbamaman muistan myös =) Kiva kun täällä on tuttuja, tai kiva ja kiva, olisihan se kiva jos olisitte edenneet jo odottajiin. ;)
Barbamaman kanssa ollaankin saman ikäisiä. Ja muistan kyllä kun plussasit siloin kesällä ja luin myös kuinka ikävällä tavalla teille kävi :hug:

Kaikille nyt kovasti plussaonnea ja sitä parasta joululahjaa toivoen! :xmas:
 
Nää menkat on ollu kettumaisen runsaat... Yölläkin saanut herätä märkään siteeseen :S On aika shokki noiden niukkojen kierukkamenkkojen jälkeen... Näihinkin menkkoihin tepsi onneksi vanha kikka; kävin kaupasta hakemassa kunnon arsenaalin siteitä ja tamponeja, niin eiköhän alkanut vuoto vähentyä :D

Mä oon tässä pohtinut, että kuinkahan mahtaa käydä kotitöiden, jos tähän kolmas lapsi saadaan..? :whistle:
Kun mä en nytkään varsinainen kodinhengetär ole ja tuo eka vuosi, kun oli 2-vuotias ja vauva, niin luistin kyllä sujuvasti kotitöistä ja tein vain pakollisimmat :ashamed: :D
Nyt on taas alkanut lisääntyä aika ja kiinnostus, mut ei täällä vieläkään tiptop ole.. Onneksi mies auttaa parhaansa mukaan.

kamiraro muuten, piti sulle jo aiemmin sanoa, että meillähän on tosi samanikäiset lapset, kun mun esikoinen on syntynyt 12/07 ja kuopus 08/09 :)

Ja, joo tosiaan, arka mäkin olen uuteen palstaporukkaan hyppäämään, mutta täällä ei tosiaan ole tarvinnut tuntea oloaan ulkopuoliseksi, kiitos siitä :flower:
Vaikka mä itse olen aika huono muiden juttuja kommentoimaan...

Ja smurffiinalle toivon minäkin jo sen haamun vahvistumista!
 
Moikkelis :wave: Ootta kerenny paljon kirjottelemaan täs parin päivän aikana. Täällä EDELLEEN täti kyläs, eikä tajua millään pakata kamojaan :headwall: Mitähän pahaa sitä keksis,että sais sen häipymään meitä häiriköimästä...??....
Tuosta "tärpittömyydestä" : Meillä eka ja toka sai molemmat 4kk:des alkusa, siks on niin toivoton olo kun ei tämän tärpitys onnistu nyt millään : / Menkat tuloo suht. säännöllisesti aina, en oo ylipainonen vaan 164/55, ikää 26v, tupakkia poltan noin 5 -7 päiväs, alkoholia käytän alle 5 kertaa vuodes, syön paljon ja terveellisesti, en sairasta mitään..ikään ja toisen munasarjan lievää endoa lukuunottamatta,kaikki pitäis olla kunnos. Tuo kasvainkaan ei kuulemma vaikuta mitenkään raskautumiseen..lääkärin mielestä. MUTTA vauvaa ei kuulu ,ei näy!!
 
KHJ
hello kaikille piiitkästä aikaa! Pahoittelut heti ens alkuun tädin yllättäneille.

Täällä mennään keskenmenon jälkeistä aikaa,kierrosta ei mitään hajua että missä mennään. Vuoto on jo loppunut periaatteessa jo kokonaan,mutta sellasta rusehtavaa limaa aina välillä nakkaa vielä. Tiedä sitten millon tässä seuraavat kk tulee!

Vauvakuume nostaa aina välillä päätään,mutta välillä olen niiiiin kypsä tähän lapsiperhe arkeen,että päätän että ei yhtään enää....mut sit... taas se ihana vauvan tuoksu houkuttelee...ähh en minä tiedä kertokaa te???!!!??!!

Lykkyä tykö kaikille missä kiertovaiheessa sitten olettekin!!! ja oikein ihanaa joulun alusaikaa:xmas:
 
Nii ja etkös sinäkin asunut Espoossa? :) Mistä sitä tietää tunnenko toisemme, mutta ei vaan nimimerkkien takaa tunnista :cool:
Juu, Espoossahan minäkin, mutta en mä ainakaan sun lasten nimien perusteella tunnista :)
Me asutaan täällä Espoonlahden suunnalla...


Mädchen Meillähän on sit juhlien kuukausi menossa :)
Meillä tulee kunnon juhlaputki, kun poika on syntynyt tapaninpäivänä.
 

Yhteistyössä