*Kolmatta kaipaavien MARRASKUU*

Itsellä eilen kp 35, tänään

Whisky Peat kp 1/30-35........yk4 (tm 7/11)..........3.

Pari päivää tuli vain liman seassa muutamia veriviiruja, mutta hyvä näin. Parempi menkat kuin monta kiertoa hukkaan taas tm:n tai jonkin muun takia... Tsemppiä meille ja etenkin Liljan Kukalle :hug:
 
Liljan kukka oon niin pahoillani, voin sanoa että tiedän täysin miltä susta nyt tuntuu :'( mä oon hirveesti yrittäny tsempittää itseäni tähän uuteen kiertoon mutta rankkaa on. Mikä epäonni tätä ketjua nyt oikein riivaa :(

Wp sinulle myös :hug:
 
Moi taas ja ANTEEKSI kun niin häippäsin silloin jotain vuosi sitten.. Hylkäsin koko vauva-ajatuksen vielä taka-alalle joten en sitten käynyt tällä palstallakaan. Koiravauvakin on jo pian vuoden ikäinen ja ihmislapset 2,5v ja 4v. Vissiin syön enää nuo yksi ja puoli viimeistä pilleriliuskaa ja sitten ne saa jäädä.
 
Toista viikkoa nettipimennossa ja nyt sain lueskeltua läpi mitä on ehtinyt tapahtua. Kylläpä on ollut melkoista vuoristorataa! :hug: pettymyksiä kokeneille!!! :hug: ja isot onnittelut odottajiin päässeille

ON: nega tehty alkukuusta, eli imetyksen ehkäisyteho on edelleen hyvä... Saas nähdä kauanko jatkuu!:whistle:

Päivähoitokeskustelu on käynyt kuumana ja laitampa oman lusikkani siihen myös. Meillä molemmat lapset ovat kotona ja käytännön pakosta tilanne tulee olemaan tämä ainakin kevääseen asti. Esikoiselle (4v) saattaisi tehdä ihan hyvää puoli-ph, mutta koska olemme menossa tutkimuksiin hänen kanssa, en laittaisi hoitoon vaikka perhetilanne olisi sellainen, että voisi. Ja kuopuksen (1,5v) sairauden takia esikoista ei voi laittaa ph:sta kuskaamaan kaikkia kulkutauteja kotiin. Itse tässä juuri painin sen tosiasian kanssa, että omat voimavarat alkavat olla vähissä, apua ei kuitenkaan ole tarjolla tai ainakaan sellaista, jota voisi ottaa vastaan. Työn puolesta kokemukset ph:sta eivät ole kovin rohkaisevia; kuten esiin on tullut, se lasten arki ph:ssa ei läheskään aina ole sellaista kun toivoisi. Sitten kun puhutaan erityislapsesta, tilanne tuntuu entistä hankalammalta. Mistä sitä voimaa ja jaksamista saisi ostettua lisää?
 
Voi ei ei ei Liljan kukka :( :'( Jaksuja ja haleja ihan hirveästi, ei nyt keksi mitään positiivista sanottavaa....

Mulla oviksen bongailu meneillään, tänäaamuna oli jo vahvaa viivaa, tosin tein aamupissasta sen - eilen pelkkä viivan haamu. Illalla siis tietää mitä puuhastellaan..

Ainiin, selviskö Pikkuinen sulle jo tilanteesta mitään, vai oletko vasta menossa käymään lääkri/nla suunnalla?

Hirveet oviskivut täällä meneillään, nää on melkein pahempia kuin kurapäivät... grrrrrr
 
mymosa
Äidin onni, ottaisin yhteyttä perheneuvolaan tai lastensuojeluun, niiltä tahoilta mä oon saanut apua mm. perhetyöntekijän/tekijät. Alkuun taisi käydä pari kertaa viikossa ja apu oli mitä suurin.
 
Liljan kukka: :hug: voi mikä pettymys!

Moonchacer: tänään taas käyty hcg-mittauksessa eikä ole 0 vieläkään, mutta lähellä=3.0. 9 vkoa keskenmenosta, mutta silti vielä koholla.

).( Huomenna menen käymään siellä yksityisellä klinikalla, niin tehdään jokin toimintasuunnitelma. Sopivasti kp 13 silloin, joten näkee samalla limakalvon paksuuden ja olisiko munarakkulaa kasvamassa. Jos siellä on munarakkula, aion kerjätä pregnylin varmistamaan, että kanssa irtoaa tällä kertaa. Pari päivää vihlonut tosi lupaavasti munasarjoja, mutta kp 10 tuli vähän vuotoa, joten mua pelottaa, että jos siellä on kysta tai jotain. Ovistestit näyttää koko ajan pientä viivaa, mikä on omituista.
 
Runttipulla keskenmenosta on selvyys ollu alusta asti, eli kesken meni mutta oireilu jostain syystä jatkui viikon. Eilen kp8 vasta loppui lämpöily, tuhruilu tosin jatkui ainakin illalla (tänään en oo eilisiltaisten talletusten vuoksi pystyny sitä seuraamaan ;) ). Siltä osin kaikki siis "kunnossa" mutta lääkärille menen sen alkuperäisen syyn vuoksi eli epäsäännölliset kierrot ja nyt päälle vielä nämä kaksi alun keskenmenoa.

Nyt ollu niin paljon kurjia juttuja täällä niin käviskö pieni gallup, tätä on tosin varmasti jo aiemminkin kyselty mutta mitä konsteja teillä on avittamaan raskautumista?

Mä syön raskausmonivitamiinia, yritän muutoinkin syödä terveellisesti (tosin ruokahalu on heikko ja paino alkaa lähentelemään alipainoa kohta kun tippuu vaan). Lisäksi söin femi-flor maitohappokuurin viime kierron lopulla (aloitin kun olin tehnyt plussatestin). Hiivailen helposti, josko se vähän estäisi sitä vaivaa.
En polta, juon tosi harvoin ja silloinkin vaan puoli lasia punkkua tai lasillisen siideriä (tulee tosi huono olo alkoholista). Lenkkeilen ja jumppaan viikottain. Kilpirauhasen vajaatoimintaan syön tyroksiinia. Karpalo- ja monivitamiinimehua juon päivittäin, greippimehua koitin syyskuun kierrossa ja oli pahaa joten annoin olla. Ja talletuspuolella on vähintään jokatoinenpäivä-meininki, oviksen paikkeilla jokapäivä. Tikutan oviksen vaikkei siihen meidän talletustahdilla tarvetta olekaan mutta tuo se mielenrauhaa kun ei tarvitse arpoa oliko jo vai tuleeko vasta.
 
Kiitokset tsempeistä! :heart:

Juurikin olen ajatellut samaa mitä WP totesi. Helpompi kuitenkin nyt, kuin kuukauden, kahden päästä. Vaikka kyllähän sitä ajatukset ehtivät helposti jo parissa päivässä lentelemään ties minne asti. Mies totesi lohdullisesti että ainakin on nähty että pystyn tulemaan luomusti raskaaksi. Kuten jo tuolla odottajienkin puolella kirjoitin, täytyy seuraavaksi toivoa että kävisi kuten Barbamamalle ja pysyvämpi plussa tulisi heti seuraavasta kierrosta...
 
Liljan kukka olen kauhean pahoillani. :'( Toivottavasti tosiaan pysyvämpi plussa tulisi nyt heti perään. Miten tähän pinoon nyt tuntuu kertyvän paljon tällaisia ikäviä uutisia? :(

Whisky Peat pahoittelut tädistä. :(

Äidin onni kuullostaa kovin raskaalta teillä elämä juuri nyt. Toivon kovasti sitä lisäenergiaa. :hug:

runttipulla bongailuniloa! :)

Itsellä tänään varmaankin 1 dpo . Lämmöt lähti aamulla lupaavaan nousuun, eli ajattelisin progesteronituotannon käynnistyneen. Nyt sitten odottelemaan ja höperehtimään "oireiden" kanssa. :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Liljan Kukka ja Whisky Peat :hug: Toivottavasti seuraava/alkanut kierto toisi teille plussat

Omaa napaa: Eilen mahassa kiersi, aloin pelkäämään että mitenköhän tässä käy (eli palaanko pian tänne kuumeilemaan). Maha ollut tänään ok, pahoinvointi jatkunut ja vuotokaan ei alkanut, eli taisin päästä (tällä kertaa) säikähdyksellä. Alussahan tämä raskaus on, eli mitä vaan voi tapahtua. Mietin että tekisin huomenna viimein sen digin, ihan vaan oman mielenterveyden takia..
 
Voi Liljan Kukka, kurjaa. Kyllä tosiaan kahdessa päivässä ehtii ajatuksissa vaikka minne.

Tervetuloa takaisin Usvametsänneito.

Äidin onni, olisiko Mymosan vinkistä apua. Rohkeasti vain soittelemaan.

Filuuri, kiitos tsemppauksesta. Toivottavasti jaksan aamulla/aamuyöstä testailuhommiin. Jos jotain toivottua jo näkyisi. Vuoto on ollut vähenemään päin tänään. Ei muita oireita.
 
Tänään ovistesti näytti tummahkoa viivaa, joten olettaisin että jos kaikki menee normaalisti niin huomenna tulisi o-plussa. On vaan taas niin olemattomat limat että ei taida olla toivoa raskautumisen suhteen.. : /

Liljan kukka: Voi ei!! :'( Suuret pahoittelut ja voima :hug: Tosiaan parissa päivässä kerkeää kyllä miettimään jo kaikenlaista. Nyt toivotaan kovasti että tämä "kymppikierto" toisi kummallekin sen pysyvän plussan!

sunflower: Hoitovapaalaisena en raaski rahoja laittaa yksityiseen : / Jos rahaa olisi enemmän, niin en kyllä epäröisi sen suhteen. Tehän voisitte päästä jo ihan kunnalliselleki jonoihin, kun teillä on vuosi jo kuitenkin yritystä. Jos tulokset ovat ok, niin yritättekö päästä tutkimus jonoihin?

Whiskey peat: Voimia sinnekin :hug: Toivottavasti tämä kierto toisi plussan!

Pikkuinen: Minä olen kokeillut greippimehut, raskausvitamiinit, pepun nostot seksin jälkeen yms kaikki kikka kolmoset todetakseni ettei ollut hyötyä : / Viime kierrossa jossa raskauduin, en tehnytkään mitään noita, ainoastaan oviksen bongasin tikuilla. Seksiäkin harrastettiin vähemmän kuin normaalisti. Yritän mennä sen mukaan etten itse stressaisi siitä, vaan odotan että mieheni tekee aloitteen, jos tekee. Muuten menee liian stressaavaksi pakkopullaksi. Femiflor kuurin söin raskautumista edeltävässä kierrossa. Tiedä sitten oliko siitä apua, mutta ajattelin ehkä taas ens kierrossa syödä sen jos tärppiä ei tule.

Äidin onni: Paljon voimia tilanteeseesi :hug:
 
Sunflower11
Moonchaser: Tiedän tunteen, itekki hoitovapaalla ettei paljoa kyllä rahoja yksityiselle ole :(
Me ollaan miehen kans juteltu ja vuoden vaihteen yli ollaan nyt ja sit mä soittelen gynelle ja katotaan sitä jatkoa. Haluttiin ny joulu ottaa viel ihan "rennosti" eikä tikutella ovistakaan. et vaan se yrittämisen fyysinen (ja kivoin :D) puoli hoidetaan ja yritän ainakin olla sen enempiä ajattelematta!.

Plussatuulia sinulle!!
 
Moonchaser ei mullakaan ollu tossa viimeisimmässä tärppikierrossa mitään kikkakolmosia käytössä, elokuun tärpissä ei ollu edes ovistikkuja enkä ollu kovin tietonen kiertopäivistäkään silloin saati ovulaation ajankohdasta. Nyt en kyllä enää jaksais yritystä ilman ovistikkuja, välillä kuitenkin millon mistäkin syystä sattuu tulemaan se kolmen päivän paussi petipuuhiin enkä halua että se sattuu tärppipäiville. Sitten ottais pannuun ja kovaa jos olis heitetty kierto harakoille.

Sen verran on alakuloa ilmassa täällä suunnalla ton keskenmenon kanssa että pitäis varmaan ottaa muutaman päivän palstatauko.. ei jaksa toisten plussat ilahduttaa ja huonot uutiset tuntuu erityisen huonoilta, tippa silmässä lukee toisten keskenmenoista.. Kovasti sitä hokee tsemppejä muille mutta oman itsensä tsemppaaminen on menny aika lailla puihin. Vuoto tosin loppui vasta eilen joten ehkä sitä yrittää liian nopeaan hoputtaa itseään parempiin fiiliksiin. Jospa jäis tähän päivään tää pohjamudissa rypeminen ja huomenna kierron kymppipäivän kunniaksi vähän kehtais jo piristyä...?

Ei pahemmin ole hyviä uutisia tälläkään sivulla tänään ollut joten toivottelen kaikille hyvät yöt ja parempaa mieltä huomiselle :kiss:
 
Mullaki ihan sontaviikko takana, kaikki menny päin pepaa ja lapsetkin nukkunu tosi huonosti kun on flunssassa... mut tän illan loppukevennyksenä, talletus tähän bankkiin on nyt tehty. :) Huomenna jatkuu...
ja hyvää yötä kaikille!
 
Kiitos tsemppaamisesta!
Neuvolalääkärin kanssa asiasta on ollut vasta puhetta, mutta tämä kuopuksen hankala tilanne (ei saisi tulla pöpöjä kotiin maailmalta) rajoittaa meidän paikkakunnalla olevaa tuki/aputarjontaa. Esim. kodinhoitaja olisi ollut mahdollista saada joskus käymään, mutta lääkäri totesi siinä olevan selkeä tautiriski. Jostain ne voimavarat vaan on revittävä, ei tässä muu auta. Onneksi esikoisen tutkimusprosessi saadaan käyntiin (vihdoin) tämän kuun puolella ja ehkä sitä kautta saadaan kirjainyhdistelmän lisäksi jotain oikeita konsteja arkeen ja vuoden odotus toimintaterapiaankin palkittaisiin. Kuopuksen seuraavaan kontrolliin yliopistollisessa on alle kuukausi ja sieltä tietysti toivoo positiivisia uutisia. Olisi upeaa päästä hänenkin kanssaan tavalliseen arkielämään kiinni kaupassakäynteineen yms ennen kesää!
Kaiken tämän keskellä ei voi kun kiittää Luojaansa tästä "imetyksen taiasta"; on ollut kuopuksen toipumisen kannalta tosi tärkeä juttu ja toisaalta minun kohdalla pitänyt huolen, ettei toivottu kolmas lapsi ole saanut alkuaan liian aikaisin. Tämänhetkisestä tilanteesta olisi kyllä ollut vaikea selvitä, jos vauvahaaveet olisi palkittu plussauutisilla jo reilu vuosi takaperin.
 
Huonot uutiset senkun jatkuu, ei se mennytkään niinkun aikaisemmin, eli ei tainut ovulaatio suvaita tulla tällä kertaa. Eilen oli jo suht tumma, mutta tänään hailakka viiva. Näillä aiemmin testanneena tiedän mikä on plussa ja mikä ei, ja eilinen ei sitä ollut, joten ehkä jotain yritystä oli, mutta mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Ja olen niin kuiva kuin saharan autiomaa, ettei senkään ansiosta mitään pääse tapahtumaan.. No eipä siinä, katse kohti seuraavaa kiertoa. Se onkin sitten vika kierto enää että olisi mahdollisuus saada lapset alle 2v ikäerolla, mitä olisin niin toivonut. Ei yhtään harmita ei.. Anteeksi negatiivisuus, nyt ei vaan jostain kumman syystä jaksa repiä positiivisuutta mistään.

Pikkuinen: :hug:

Äidin onni: On kyllä varmasti voimia vievää, kun joutuu viettämään niin rajoitettua elämää! Toivottavasti kuopuksesi tilanne paranisi pian, ja pääsisitte kiinni normaaliin elämään.
 

Yhteistyössä