'kuvitellut' raskausoireet, tuliko + ?

Toivottavasti ei ainakaan noin kauan. Voi olla tuo meidän pitkä aika johtui siitä kun mulla on vaan yks munanjohdin tallella. Ja vasta vuos sitten alkoi yrittämällä yrittäminen, siihen asti oli että saa tulla jos on tullakseen :)
 
Onnea Tatskattu!!! :flower: Ihania nää plussauutiset!

Lupaavia oireita teillä monilla... toivottavasti plussia pukkaa!

Itselläni tänään ei ole ollut mitään tuhruilua, mutta muuten tuntuu vatsa kovin siltä kuin olisi menkat tulossa. Tosin huono ja ähky olo vaivannut tänäänkin. Tänään kp 24/25-27. Ja kauhea väsymys, mutta siitähän moni muukin on puhunut, taitaa olla syysväsymystä liikkeellä.
 
Onnea paljon tatskattu :flower: hienoa kuulla iloisia onnistumisia!!

Täällä täysin vetämätön olo, pää kivistää ja maha nippailee... tilasin testejä, onko kenelläkään kokemusta Sofi erittäin herkistä raskaustesteistä?? meinaan maanantaina kokeilla testiä, vaikka tolkutan itselleni että älä sitten pety :D ihmeellinen on ihmismieli, kun haluaa kovin :)
 
hmm... voisko ihminen jäädä sänkyyn aamulla ja vaan nukkua... oireet pysyvät sitkeästi,+ hikoilen ku sika ja valkovuoto on tosi runsasta, jopa pikkuhuosuihin asti, juoksevaa vaaleaa limamaista... ????... kellään edelleenkään kokemusta Sofi raskaustesteistä????
 
Testasin... nega tuli mutta ei yllättänyt, ehkä liian aikaista ja hätäiltyä pari päivää ja uusi yritys, välillä ei mitään oireita kunnes taas alkavat kiusimaan :) voipi olla että ei tällä kertaa tärpänny mut katsotaan :) ja uusia yrityksiä tulee aina toisen perään :)

Kurkkunaamio: harmi ettei ollut sitä itseään ja onnea uudelle kierrolle!!!
 
hmph... lueskelin iltapuhteiksi oikein faktatietoa ovulaatiosta, kierrosta ja tapahtumista kierron aikana... onkin tyystin harhaluulo että lämmönnousu liittyisi alkaneeseen raskauteen vaan kuuluu normi kiertomuutoksiin :( sitaatti hyvinvointiklinikan sivulta---> "Normaalin kuukautiskierron aikana naisen ruumiinlämpö kohoaa puolisen astetta ennen ovulaatiota ja pysyy sillä tasolla kuukautisiin saakka. " Seuraavan kuulin Jan Appelbergin(naist.taut. erikoislääkäri, kotkan neuvoloiden lääkäri) suusta, että keltarauhanen todennäköisesti aiheuttaa vihlontaa ja repäisyjä (alavatsalla/sillä puolella mistä munasolu on irronnut) ovulaation ja kuukaustisten välillä ennenkuin surkastuu, jos munasolu ei ole hedelmöittynyt... masentavaa mutta ainakin tää rauhoitti omia intoja ihme nippailuista ja turvotuksesta ja etomisista :( no mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Kuitenkin positiivisin mielin teen torstaina testin ja jos nega niin odottamaan uutta nousua :)
 
Sannikki > Itse olen lukemani perusteella siinä käsityksessä, että oviksen tapahduttua lämpö nousee noin puoli astetta normaalin yläpuolelle. Jos munasolu hedelmöittyy ja kiinnittyy (tai yrittää kiinnittyä), niin lämpö nousee toisen puoli astetta lisää. Jos raskaus ei kuitenkaan ala tai jatku, niin lämpö tippuu normaaliin kuukautisten alettua tai viimeistään vuodon lopulla. Toki tässäkin asiassa on yksilöllisiä eroja.

Kipuja voi olla myös ovulaation jälkeen monestakin syystä. Samoin oviksen aikaan (myös vähän ennen ja jälkeen) voi olla raskausoireita muistuttavia tuntemuksia. Varsinaisia raskausoireita voi tulla vasta alkion kiinnittymisestä lähtien eli noin viikko ovulaatiosta, koska sitä ennen ei erity raskaushormonia. Saa korjata, jos jollakin on parempaa tietoa. :)
 
Tarkennan vielä tuota lämmön nousun ajankohtaa. Lämpö kohoaa vasta ovulaation jo tapauhduttua. Juuri ennen ovulaatiota lämpö voi dipata noin puoli astetta normaalin alapuolelle ja siitä sitten kohoaa asteen verran oviksen jälkeen. Itse ajattelisin näin, että lämmön noustessa muutaman kymmenyksen lisää noin viikko ovulaation jälkeen on aihetta epäillä raskautumista. :) Plussaonnea!
 
Eilen alkoi vihlova ja viiltävä kipu vasemmalla alavatsan reunassa, tuli vaan sit mieleen että mahtaako/voiko joku kysta yms aiheuttaa raskauden kaltaisia oireita, vai onko mulla vaan kroppa niin sekaisin... lämpö pommpas 38,2 eilen ja vatsakipu on sellainen että gynelle painelen parin tunnin päästä :(
 
Täällä ollaan kipeenä. Ja jotain outoa rähjyä tipahti pyyhkiessä. Alkais kuumottaa testin tekeminen tämän oksetuksen ja tissikivun kanssa mutta eihän tässä ole vielä ees ovuloitu joten turhia kai haaveilen :stick:
 
soleigh > :D Tuttua myös täällä. Onneksi lapsi herätti sen verran aikaisin, että en unenpöpperöltäni tajunnut pissata purkkiin. (Oletettavasti dpo3 tänään, mikäli olen edes ovuloinut) :LOL: Ihana tuo tikulla silmään -hymiö. :D
 
Huoooh.... Inhottaa ku tietää että ei ole tärpännyt ja silti kuvittelen oireita :headwall: Kävin Gynellä tiistaina, korvissa kaikuu vieläkin loppukiertoon sopiva keltarauhanen vasemmalla kolme cm.... hmph... no en oikeestaa muuta odottanut ekasta yrityksestä :) nyt tiedän että kaik osat on näennäisesti kunnossa, kohtu siisti munasarjat normaalit ym... alkais nyt sitten menkat että pääsee uuteen yritykseen :D Ainut mikä vielä pitää tutkia, niin suolistossa vasemmalla alavatsalla juuri sitä kipua aiheutti joku molluska minkä gyne huomasi mutta tilanne vaatii erialan lääkäriä tutkimaan :p Onnea kaikkien yrityksiin ja onnistumiseen :)

Macy gray: kiitos vastauksesta oli hyvin hyödyllistä ja ilmeisen pätevää tietoa kun gyne puheli samoja!!
 
Kirjotellaampa tänne mun kaikki oireet. Saa nähä alkuviikosta et miten tässä nyt käy...
Ovis tod. näk. 22.8
kp 14 Nännejä alkoi aristaa
kp 15 Nännikinut voimistuivat
kp 16 Nännit kipeät, rappusissa liikkuessa rinnat tuntuu painavilta. Palelu alkaa, illasta vatsan seudulla nippailua
kp 17 Vatsaa pingottaa, tissit aristaa osuessa johonkin, palelee, selkäsärkyä
kp 18 Tissit oikeasti kipeät, palelua pitkin päivää, flunssaisuutta & nenä vuotaa, kevyt vihlaisu illalla nukkumaan mennessä, yöllä rinnat kosketusarat
kp 19 Selän lihakset jumahtaneet ihan täysin, flunssaisuus & paleleminen jatkuu. Vatsan seutua alkaa aristaa, vähän valkovuotoa
kp 20 yöllä kova vihlaisu alavatsassa, jonka jälkeen pientä huonovointisuutta, tätä jatku hetkellisesti myös aamulla. Rinnat edelleen kipeät, rintojen rakenne "nystyräinen".
kp 21 Vatsan seutua kiristää, selkeää ummetusta. Pissillä tullu ravattua ehkä useammin kuin normaalista, vaikka en mielestäni enempää ole juonu. Kaupassa miesten hajusteosastolla yököttää, haju ihan kamala. Palelu & flunssaisuus jatkuu.
kp 22 Tissikivut helpottavat iltaa kohden. Vatsan alue ihan järkyttävän herkkä. Alavatsaa nippailee ihan jatkuvasti Itsellä epäily onko sittenkää ketään matkassa : / Palelu vähentyny
kp 23 Tissikivut taas vähentyneet, vain painaessa tuntuu aralta/kipeältä. Vessassa pitää ravata useammin, flunssaisuus helpottaa, rintojen rakenne "palautunut", vasen munasarja nippailee kevyesti. Illalla kaverin luon olo mitä mainioin nutta ku salaman iskusta iski kamalan päänsäryn + huonon olon ja oksettamisen. Kaveriki jo siinä kummissaan katto et mikä tuli. Kotiin sit suoraan nukkumaan ja huonoa oloa jatku läpi koko yön, päätäkin särki. Eka yöpissaus. Raskaustesti tehty näytti negaa :(
kp 24 Nännit arat & tissien sivuja hieman kutittaa (tätä ollu jossain vaiheessa aikasemminki). Aamulla suht ok olo. Vähän särkee päätä ja heikottaa mutta voi johtua myös siitä etten oo syöny aamupalaa.

Lämmöt ollu aika normaalit mulle 36.6-36.8. Tai siis on toi ehkä muutaman kymmenyksen korkeemmalla ku normaalisti. Mutta joo tällasia kuviteltuja oireita, päivittelen listaa ja kerron sit kuinka käy :D

Viisaammat ja kokeneemmat vois antaa vinkkejä et kuulostaako nää teille tutuilta raskausoireilta.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän yököttää! En sitten tiiä johtuuko tästä flunssasta mutta vähän väliä meinaa tulla yrjö kylään :x kahvi on ainut mikä ei ällötä. Kp 14 eli ovulaation pitäs olla näillä näppäimin. Tissit aristaa ja vessassa saa rampata ihan riittävästi.
 
Tyhmä kysyy ihan näin jatkoa ajatellen, että jos nega tulee ,niin koska tiedän milloin on seuraava ovulaatio,koska menkat ovat olleet "myöhässä" jo n.3kk. (pillereiden pois jätön jälkeen ei ole menkkoja näkynyt:confused:)

Aikaisemmin ei olla niin tuota ovulaatiota mietitty, mutta jos sitä seuraavaksi rupeaisi ihan ajatuksen kanssa tähän touhuun :D
 
Omista oireista voinen kertoa sen verran että päättyivät näillä näkymin kuukautisten alkamiseen tänä aamuna. Iltapäivällä vuoto on ollu jo vähäisempää, et katellaan jatkuuko vai miten tässä käy... Mutta uskon ettei kyytiläistä ole matkassa :headwall:
 
Heippa kaikille!

Liityn jännittäjien joukkoon :) Meillä esikoinen 1v8kk, pikkukakkosta alettu yrittämään tässä kierrossa. Ovis bongattu oireista kp 20, kierto mulla nykyään aika pitkä ilmeisesti imetyksen (jatkuu edelleen) takia, 31-35 pv. Nyt menossa dpo 7. Vielä kun malttaisi odottaa muutaman päivän ennen testiä..

Oireet:

- oudot tuntemukset alavatsassa; juilinta, nippailut
- 6 pv oviksesta kovia vihlaisuja alamahassa, oikealla puolella
- väsymys, voimattomuus
- kova hengästyminen jumpassa
- vatsan turvotus, pinkeys
- oma tunne siitä, että nyt saattoi tärpätä (usko intuitioon on koetuksella, jos tulee nega ;)

Pakkaa sekoittaa meidän perheessä pyörivä flunssa, mistä itekin oon saanut osani; osa voi siis olla vain flunssan oireita.

Viimeksi sain hailakan plussan pari pv ennen kuin kuukautisten olis pitänyt alkaa, uskaltaisikohan nyt testata herkällä testillä jo 10 pv oviksesta...?

Tsemppiä kaikille yritykseen! Huippua, että löytyi tällainen palsta, jottei tarvi läheisille vouhkata näistä :flower:
 
Nyt on jännät paikat. Kp31/19-47(32-34) ja luultavasti dpo16 meneillään ja eilinen laimeassa näytteessä dipattu liuska näyttää haaleaa viivaa. En tiedä onko viivanpaikka tai toiveajattelun tuotetta eli haamuksi en uskalla tulkita. Saatan testata huomenna uudestaan, mutta yritän pysyä maltillisena ainakin torstaihin asti. Kopion toisesta pinosta oireet.

- Rinnat ovat hassun tuntuiset. Eivät ole kipeät vaan hellät ja kipuilee sivuilta. Välillä niitä kihelmöi.
- Välillä tulee etova olo ja välillä närästää. Olen joutunut ottamaan Rennietä.
- Pissalla täytyy käydä tavallista useammin. Herään pissalle myös yöllä, joskus kaksikin kertaa.
- Menkkamaisia nippailuja on alavatsalla ja välillä tuikkailee kohdunsuulle ikävästi.
- Flunssasta huolimatta ruokahalu on enemmänkin kuin tallella. :D Joudun syömään kolme lämmintä ateriaa entisen yhden sijaan. :whistle:
- Ei haluta sitten yhtään. Läheisyyttä kaipaan kyllä kovasti ja tunteet on pinnassa.
- Tupakkaa ei tee yhtään mieli. Välillä pelkästä ajatuksesta tulee huono olo ja mies joutuu pysymän kaukana tupakoituaan. (Yritän nyt olla sitkeä ja käyttää tilaisuuden hyväkseni eli pysyä tupakoinnista erossa vaikka en plussaisikaan)
- Pesänrakennusvietti on voimakas. Turhauttaa olla kipeänä, kun ei jaksa puuhata. :LOL:

Onko tullut plussia? :attn:
 
hei liityin joukkoon mukaan jänskäämään...

mulla on kp 19/28-30 menos
alamaha juilii niin kuin olis menkat päällä,kylmä-kuuma-kylmä, hiki kaatu tänäänkin töis päälle kun paloin perunoita, töissä ei jaksais jalkaa liikuttaa vaikka mieli on hyvä. maha ollu monta päivää sekaisin harvinaista mulla, ala selkää kipee kans, tänään rinnat kipeyty ja sit viel on noi hormooni näpyt otsassa joita on sitte paljon ei ikinä oo tollasta näkyä ollut. muutenkaa mulla ei ikinä ole finnejä ollut menkkojen aikaa voi yksi tulla jos tulee.. niin ja sit yölliset vessa käynnit.

mulla on kyllä flunssakin päällä mutta ei kuumetta.

toivoisin niin että olis plussa haaveilen siitä ihan salaa VÄHÄN vaan :)
 
Mä oon mukana kanssa:)oireissa on aina löytynyt, plussissa harvemmin:). Nytkin on suunnilleen ovulaatiosta asti ollut ns menkkakipuja ja vatsassa jotenkin outo tunne, rinnat on nyt jo hiukan arat. Olettusti nyt ois ehkä dpo noin 4. Etovaa oloa ja voimattomuutta on esiintynyt, mutta se liittynee sairastettuun flunssaan. Kaikkea tätä on ollut kyllä aiemminkin sekä plussan kanssa, että ilman plussaa. Olen tässä miettinyt, että kuinka aikaisin nämä raskausoireet voi todella alkaa??Aikaisemmilla kerroilla ne on kuitenkin tulleet vasta samoihin aikoihin kun olen huomannut menkkojen olevan muutaman päivän myöhässä.
 

Yhteistyössä