Lääkkeellinen tyhjennys/kipu, PÄRJÄÄKÖ SEN KANSSA YKSIN? + elämä jatkuu tämänkin jälkeen

päivitystä.

tossa yhen maissa alko supistella ihan mahottomasti. tuntu että ne pari panacodia jotka otin 11 maissa ei juuri kipuun vaikuttanut.

tajuttomat kivut ja supistelut siis oli. täytin kuivausrumpua kun tuntu et nyt tulee jotain.
just ehti tulla sitten ulos siteeseen. oli vähän kurja sitä kipata pönttöön siitä :'(

isompi se oli mitä minä ajattelin olevan. ei siitä erottanut mitään, sellanen möykky.. mutta kurjaa kateltavaa :x

nyt ei ole kipuja, vuotaa jonkin verran. toivottavasti kaikki tuli nyt ulos ja elämä tästä jatkuisi.

champion voin kuvitella miltä tuntu toi lääkärin käsittely :x mulle muuten sanottiin silloin polilta, että voi olla välillä päiviä ettei vuotoa tuu ja sitten taas alkaa tulemaan. ettei kuulema kannata säikähtää. toipumista sinulle myös :hug:
 
Voimia ja toipumisia Champion ja Oltermanni! :hug:

Champion Mulla oli myös tosi niukkaa se vuoto sillon kaavinta päivän iltana ja vielä seuraavanakin päivänä, pyyhkiessä jäi eniten siteeseen vaan viiva. Sit lauantaina(torstaina kaavinta) vuoto alko niin ku hanasta ois kääntänyt, mut ihan menkka maista vuotoo ja normaali siteellä pärjäs.

Täällä tosiaan odotellaan niitä runsaita ekoja menkkoja...huh,huh...

 
Hui, kuullostipa hurjilta Oltermannin kivut! Toivottavasti nyt ovat kuitenkin loppumaan päin :)

Voimia sinulle ja Championille myös (kuullosti sun sairaalareissu paljon kivemmalta, kun tää yksin kotona tyhjentäminen versio, turvallisemmalta ainakin)! :hug:

 
Mikä vointi OLTERMANNI?

Itse kävin jo pienellä lenkillä tänään. Ihan hyvin meni mut hiukan vihloi alaselkää sen jälkeen. Vieläkään en ole juurikaan vuotanut joten pitänee nyt sit uskoa ettäm sitä tavaraa tuli sit ulos niin hyvin ettei enää vuodakkaan :)

Päänsärky vaivaa ja koko ajan sellainen ihme hiki-kylmä-hiki-kylmä olo :eek: Taitanee liittyä asiaan. Muuten on jo ollut sellainen elämä voittaa päivä, johtuen varmaan tosta nätistä ilmasta :)

Ja LILEIN mulla oli kyllä hyvä sairaalareissu ja turvallinen olo siellä. Toivon ettei tarvitse sitä enää kokea mutta jos tarvii niin ehdottomasti toivon jälleen sairaalaan pääsyä.
 
Champion mulla ei ole päänsärkyä ollut tai muita oireita mitä sulla. varmaan yksilöllistä. ihana, että sullakin alkaa jo mieli piristyä :)


mullahan alkoi aamusta supisteleen ja viiltämään vatsaa. otin panacodin ja varmaan tunti sen jälkeen tuli jotain pientä hyytymää vielä ulos :x
sen jälkeen on olo , fyysisesti, ollut aika hyvä. vuotoa ei tule kun ihan vähäsen.

soitinkin naistenpolille tästä. sanoivat, että "sieltä voi vielä jotain pientä hyytymää tulla" kuulema normaalia ja ei tarvitse huolestua. kysyin tuosta vuodostakin, että välillä ei tule mitään. että yhellä siteellä voisi pärjätä koko päivän ihan hyvin. sanoivat, että "sekin normaalia" tivasin vielä, että mistä minä nyt tiedän että kaikki on varmasti tullut pois. siihen sain vain vastauksen, että "kyllä se vuotaa kaikki ulos sieltä" sitä voi tulla kuulema monen viikon aikana. ja että verikokeessa viimeistään selviää. olin että :eek:

pitää siis vaan luottaa että kaikki tulee ennemmin tai myöhemmin pois..just!
luulen, että yksityinen lääkäri kutsuu mua jossain vaiheessa.

tänään kyllä iltapäivästä jo tuntui että alkaa ehkä elämä voittamaan. ihana aurinkoinen päivä ollut ulkona. lasten kanssa oli tosi rento ja hauska päivä tänään :)

huomenna pitäisi arkeen palata eli töitä hiukan tehdä. tiedän, että tuolla odottaa vauvan vaatteet hinnoittelua jne..jotenkin vähän se ahistaa.. mutta eiköhän se tästä..
 
Joo, se sitten tulikin vasta tänään ulos!! Tää on aika järkyttävä päivä ollut..

Minä luulin että se oli jo sunnnuntaina sikiö joka tuli mut ei. Tänään tuli vasta isompi, sellanen katkaravun näköinen pois. Olihan siinä selkeästi pieni sikiö havaittavissa..

Ei mikään kaunis näky :'(
 
Mulle toi sikiön näkeminen oli kanssa aika rankka paikka ja siinä sitten taas vollotettiin... Voimia Oltermannille! Hyvä kuitenkin, että tuli itsellään nyt ulos (jos se aiheutti niitä kovempia kipuja ) :hug:

Championin runo toisessa pinossa sai taas tänään kyyneleet valumaan... Kyllähän tästä selviäminen ottaa sen oman aikansa.
 
Voimia Shendalle! Ikävää tuollainen, joskus tää lääkkeellinen toimii joskus ei, aikamoista arpapeliä taitaa olla :| Toivottavasti kaavinta onnistuu hyvin!

Mä käväsin tänään labrassa ja sainkin jo raskaushormoni tuloksen tietää: oli jotain 39 pilkku jotain ja sanoi hoitsu, että on ihan ok. Jälkitarkastusta en ole nyt vielä tilannut yksityiseltä, kun nyt näiden "kuukautisten" jälkeen oon vieläkin vuotanut, ihan vähäsen mutta kuitenkin. Alkaa ärsyttään, mutta ei kai tässä muu auta kun odotella...
 
jenkkivaimo
Hei vaan kaikille. Piti omasta kokemuksesta tulla kans kertomaan. Eli mulla todettiin eilen keskeytynyt keskenmeno np-ultrassa. Piti olla rv 10-11, sikiö vastasi viikkoja 8+6. Ei sykettä. Sain 4 x Cytotec mukaan kotiin, jotka laitoin emättimeen tänä aamuna noin klo 6.30. Pienenpientä juilimista tuli siinä aamun mittaan, ei mitään ihmeempiä. Noin 13.30 alkoi vuoto, ja tossa noin tunti sitten sikö tuli kokonaisena (ainakin mun arvion mukaan) siteeseen. Heti sen jälkeen loppui kivut lähes kokonaan. Koko aikana ei oo ollut mitään ihmeempiä kipuja, yhtäkään särkylääkettä ei oo tarvinnu ottaa. Nyt vaan toivotaan, että kaikki tulee ulos helposti ja kivuttomasti - ja nopeasti.

Tähän mennessä siis melko positiivinen kokemus. Edes sikiön näkeminen ei tuntunut kovin pahalta, ehkä enemmänkin helpotti päästämään irti. Onneksi ei ollut yhtään isompi, jo toi parisenttinen näytti etäisesti ihmisvauvalta. Nyt ootellaan, että saadaan aloittaa uusi yritys. Lääkäri sanoi mulle, että mielellään ootellaan ekat menkat, mutta ei oo mitenkään pakollista. Se helpottaa lasketun ajan arvioimista, muuten ei oo merkitystä. Voi silti olla, että odotan ne ekat menkat.
 
Mulla keskenmenosta nyt 17 päivää ja olo on hyvä. Kevät on tehnyt osansa kun on valoista ja mukavaa joten ei ole jaksanut murehtia asioita moneen päivään. Toki olo on herkkä joillekkin asioille vielä mutta voin sanoa että selviän.

Jälkivuoto on sen verran niukkaa et pikkarinsuojalla pärjää hyvin ja öisin en käytä mitään. Ja nyt jälkeen päin koen että lääkkeellinen tyhjennys oli loistojuttu (jos noion nyt voi asian ilmaista ) mutta vaatikaa sairaalaan pääsyä joilla se on edessä!!
 
Ajattelin tulla vielä kertoilemaan kuulumisia.

Eli huomenna kaavinnasta kulunut 7 viikkoa, menkat alkoivat n. 5 viikkoa kaavinnan jälkeen ja alku tihruttelun jälkeen olivat aikas runsaat ja kestivätkin 9 päivää. Itkuhan se tuli kun menkat viimein alkoivat... :'( Välillä vieläkin herkistyttää kun aattelee ettei sitä nyyttiä meille tulekaan...Lapset auttavat pysymään arjessa kiinni.

Kevättä kohti kuitenkin mennään ja kaikille oikein hyvää kevättä ja jaksamisia! :hug:
 
Kiva Iisaon, kun kerroit kuulumisia!

Minulla sama, että joskus kun miettii mitä olisi lokakuussa ollut niin tuntuu pahalta, kun ei sitä nyyttiä sitten saanutkaan. Mulla on ollut todella pitkä tämä "vuotoaika" ja omituista, määrältään erittäin vaihtelevaa. Kaksi viikkoa sitten oli runsaanpaa ja nyt vielä "rusehtavaa valkovuotoa", tuntuu ihan pimeeltä että näin kauan voi kestää mutta kaipa tää on niin yksilöllistä. Siltin kyllä ärsyttää |O


Ihanaa kuitenkin, kun ilma lämpenee ja oonkin jo paljon saanut puutarhassa aikaiseksi :) Lapsetkin tykkää, kun äiti on melkein koko ajan leikeissä mukana. Minäkin toivon jokaiselle teille oikeen kivaa kevättä ja kesää! Ja kiitos, kun olitte jakamassa tunteitanne näistä asioista, niistä oli todella apua surkeeseen oloon! :hug:
 
Päivitystä täältäkin.

Mulla vuoto kesti kaksi viikkoa. Viisi viikkoa lääkkeiden otosta alkoi sitten ekat kuukautiset, jotka oli suht normaalit. Nyt olis ovulaatiohetket käsillä, mutta tiedä sitten. Takaraivossa takoo pelko kolmannesta peräkkäisestä keskenmenosta.

Vähän haikeana olen käynyt lukemassa lokakuisten pinoa, ja todennut, että nyt olis raskaus jo melkein puolivälissä. Uskaltaako sitä taas alkaa alusta...No, nähtäväksi jää.

Toivotaan oikein lämmintä kesää kaikille!
 
Pitääkin päivitellä hieman. Eli ylihuomenna kuusi viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja koko ajan siis oon vuotanut vähän. Äitien päivänä (eli11 päivää sitten) alkoi menkat luultavasti kun jo valmiiksi tihkutellut vuoto alkoi reilumpana. Haisi kauheelle ja mulla oli toss toukokuun alussa kurjia mahakipujakin mutta ei mitään ihmeellistä joten en ole noteerannut. Vuodan edelleen sitä "reilua" tihkuvuotoa niin et n. 3 pikkarin suojaa menee päivässä ja on aalotmaisia kipuja ihan kun cytoteccien jälkeen (eli ei samanlaista kun menkkojen aikaan). Noh huomnenna taysiin ultraan ja katotaan onko sinne kuiteskin jäänyt jotain. Viimeviikon tiistaina hcg oli 9 eli se oli kuiteskin laskenut. Alkaa jo kyllästyttämään tää jatkuva vuotaminen..
 
Eli tännekkin vielä vaikka kerroin tuolla keskenmneon jälkeen kuumeilevissakin jo..

Olin utrassa ja ikävien toimenpiteiden jälkeen (nestettä kohtuun et näkyy paremmin ) selvis et n. 3cm*1,5 cm pala jäänyt kohtuun ja alkava kohtutulehdus. Antibioottikuuri heti päälle ja ens viikolla kaavintaan. Että näin.
 
Voi ei Champion, kuullostaa kyllä ikävälle. :( Onneksi sait nyt lääkityksen, huh! Ja pääset kaavintaan, ikävää kuitenkin varmaan odottaa sinne ensi viikkoon, tsemppiä :hug:

Mullahan oli myös siis pitkä vuoto aika, mutta ei siis mitään tuollaisia kuvailemasi kaltaisia kipuja alun jälkeen. Aika jännä, että sun hcg arvo kuitenkin ollut noin alhainen, et ois voinut kuvitella kaiken olevan ok tai ainakin täällä päin olisi näin kuviteltu :kieh:

Omaa napaa sen verran, että vuoto on nyt ollut loppu jo jonkin aikaa ja on se ollut ihanaa, niin kauan sitä tuli :D Odotan nyt niitä "virallisia" varmoja kuukautisia, merkkinä että kehon toiminta alkaa normalisoitumaan, jeejee :)

Scalan tavoin, pelkään myös uutta keskenmenoa ja tunteet on ristiriitaiset, että aloitetaanko yrittämään vai ei. Ehkä ei nyt kuitenkaan ihan vielä...

Ihania vointeja kaikille! :wave:
 
viime ti 18+5 viikolla normineuvola käynnillä ei löytynyt vauvan sykettä. Siitä äitipolille ja lääkäri varmisti asian. Käskivät to osastolle. Osastolle menin to aamuna ja hoitaja tuli ´cytotecien kanssa ja sanoi että olethan ottanut sen mifegynen minkä sait ti? Meikkis hoo moilasena että minkä mifen??? Ainut mitä sain oli opamox rauhoittava enkä mitään muuta. No siitä alkoi puhelin rumba ja lääkärin tuomio ettei hommaa voida aloittaa ennen tuota mifgyneä. Ja samalla patologilta tuli tieto että tahtoo pienen tuoreeltaan ja hommaa ei voida tehdä viikonlopun aikana kun patologia on kiinni. No mifegyne mukaan ja kotiin ja se käskettiin ottamaan la.
Eilen siis sen nyt otin ja huomen aamulla osastolle cytoteceille. NYt on 6. päivä elää sen asian kanssa että sisällä on kuollut vauva.. On ollut jotain niin hirveää, meidän pieni on jo enkeli..
Kuolleen pienen synnyttäminen on siis huomenna edessä ja olo on hirveä
 
Voi Minttu-Maaria75, iso :hug:

Voin sydämestäni sanoa, että minulla on iso aavistus siitä, mitä käyt nyt läpi. Minä olen kokenut kahden keskenmenon lisäksi myös kohtukuoleman rv 40+1.

Voimia tuleviin päiviin. Jos ajattelen omaa kokemustani, niin voin sanoa, että pahin hetki minulle oli se, kun kerrottiin, että pienen sydän ei enää lyö. Itse synnytys sujui rauhallisesti, minun kohdalle sattui aivan ihanaa henkilökuntaa.

Minä sain pitää vauvaa sylissä niin kauan kuin halusin. Suosittelen sitä myös sinulle. Minua se helpotti, ja kuviakin otettiin. Vauvasta jäi konkreettinen muisto, sillä jossain vaiheessa iskee epäusko, että oliko koko raskaus vain unta.

Olet ajatuksissani,

Scala
 
minttu-maaria: :hug:
Olen niin pahoillani puolestasi. Tiedän tasan miltä sinust tuntuu.
Itselläni ihan vastavaasti km rv20+ ja ihan normisti rakenneultrassa tuli musertava yllätys reilu kuukausi sitten. Onneksi meidän sairaalassa on käytäntö että heti jäädään osastolle.
Ja sairaalan henkilökunta saa meiltä täyden kympin tuesta ja kaikesta mitä sairaalassa koimme.
Meidänkin pieni enkelimme meni patologille ja sain viime viikolla tiedon että selittämättömäksi jäi...

VOIMIA SINULLE IHAN HIRVEÄSTI.
Paraneminen alkaa sitten, vaikka suuri suru jää... :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Täällä myös yksi lokakuisten porukasta joka surusilmin joutuu liittymään teidän joukkoonne.. :'(
Pienen enkelipojan synnytin 26.5 19rv,joka oli ollut parin viikon ajan menehtyneenä kohdussa.
Tuskaisia päiviä on eletty sen keskiviikon jälkeen kun tieto oli täysi shokki,mitään vuotoja eikä kipuja ollut merkkinä keskenmenosta.
Onneksi on nämä rakkaat lapset ja mies jotka pitää elämässä kiinni..

mude79
 

Yhteistyössä