(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL7

mahakeskusteluun kommentti: sen mun ystävän, jonka LA oli 15.5. pienokainen olikin syntynyt jo viime yönä. :heart:

Vähän sekavat fiilikset. Onneksi saatiin eilen puhuttua kaikki asiat halki ja puhelusta jäi niin hyvä mieli, nyt tuo syntymäuutinenkin oli helpompi kestää. Viikko sitten ei olisi onnistunut.
 
Eräs tuttavani kertoi, että hänen masussaan kasvava vauva (n. 4 kk) on suuressa vaarassa tällä hetkellä - todennäköisesti kuolee ja joudutaan ottamaan pois. Kyllä tuntui tosi pahalta kuulla tuollaista. Vaikka kuinka kateellinen niille mammamasuille onkin, niin tuollaista kohtaloa ei ikinä kenellekään toivoisi.

Sattui muuten outo juttu kun kuulin tuosta asiasta. Nimittäin tunsin kohdussani kovan vihlaisun. Ei siis mahassa, missä yleensä tuntuu muljahdus, kun jotakin kamalaa kuuluu. Vaan nimenomaan kohdussa. Mitähän tuostakin pitäisi nyt sitten päätellä. Ei varmaan mitään.
 
Huh, Hlemmur voi kamala miten surullista, tuollaisesta toipuminen vois kestää jonkun aikaa :'(

ON: Soitin aamulla sinne IVF klinikalle ja oli kyllä yksi tylyimmistä kokemuksista ikinä. Se nainen oli ensin vihainen, kun olin unohtanut ottaa potilasnumeron mukaan töihin, ja sitten se kilahti miksi en soittanut heti lauantaina, ja kun yritin selittää, että se toinen klinikka on ohjeistanut, että täytyy soittaa maanantaina jos menkat alkaa vloppuna, kun normaalisti ovat kiinni silloin, eikä kukaan mulle sanonut, että tuo onkin auki viikonloputkin, eipä auttanut. Kiva soittaa, sanoin vielä ekaksi että ensimmäistä hoitokertaa aloitellaan... :/
Ihan kun tää olis helppoa muutenkaan!

Sitten se sanoi, että ei luultavasti voida aloittaa mitään hoitoja tässä kuussa kun en kerran soittanu lauantaina. :eek: |O

Onneksi sitten muutamaa tuntia myöhemmin se lääkäri soitti ja kutsui huomen aamuksi sinne ultraan, mutta ei sanaakaan clomeista, eli en nyt tiedä käyttääkö ne niitä ollenkaan, vai joutuuko pistelemään piikkejä itseensä sittenkin.

Mutta miksi ihmeessä ne tekee alkukierron ultran......?
 
Hlemmur kauhea juttu :eek: Joo, se on just niin, että vaikka toisten raskaudet tuntuis kuinka pahalta, niin ei niille silti ikimaailmassa haluaisi, että OIKEASTI tapahtuisi jotain pahaa... Julmaa.

Ja Sharona voi tsiisus mitä urpoja teidän klinikalla... :hug: onneksi kuitenkin pääset huomenna lääkäriin. Mitä ne muuten ultrailee tossa vaiheessa kiertoa?? Etkö sä vuodakin vielä?? Tosi omituista meininkiä... Toivotaan kuitenkin että kaikki natsaa ja pääsette eteenpäin.

Puhuin äsken tuoreen äidin kanssa ja musta tulee (syli)kummi :heart: :heart: :'( :) Ristiriitaiset, mutta loppupeleissä positiiviset fiilikset. Kyllä mä pystyn siihen.
 
Vahvistan ja päivitän: kp1 ja yk5.

Hlemmur, kyllä mullakin vaihtelee aika paljon se, miten paljon kussakin kierrossa piinailen. Tässä kierrossa ei ehtinyt paljon piinailla ja aika selvät pms-oireet vielä vaimensi intoa entisestään. Tosiaan myös tuo oviksen (melko tarkka) bongaus auttoi vähän asiaa.
Pari kiertoa sitten testailin noin viikon verran joka päivä, koska luulin oviskipuja kiinnittymiskivuiksi.. Se kokemus tuntui niin pahalta, etten usko kovin herkästi testaavani ainakaan muutamaan kiertoon. Lisäksi oon nyt paremmin oppinut tunnistamaan sen o:n. Saa nähdä, nyt kun sanon näin, niin varmaan heti seuraavassa kierrossa jo testailemassa hyvissä ajoin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Ja hei Murmelin!!! Kiva nähdä sua täällä! Mitä teille kuuluu??? :flower: B)
:wave: Ihanaa, joku muistaa mua vielä :heart: Mä oikeesti käyn täällä tosi usein lukemassa tän teidän=meidän pinon kuulumiset. Paljon onkin tullu uusia nimiä tänne, sen jälkee kun mä siirryin takaalalle..

Meillä "yritys" jatkuu tulee jos..meiningillä. Clomit polttelee kaapissa..ehkä mä ne tänvuoden puolella vielä nappaan sieltä. Nyt viimekierrossa oli ihan varmasti kyllä luomu-ovis, ja yritystäkään ei oikeena aikana puuttunu, mutta niin vaan menkat taas tuli viimeviikolla.. pitkästä aikaa oli oikeen taas jo jännittävä olo, että jospa sitä nyt.. mutta ei. Sai siis viettää taas kerran railakkaan vapun. Harmi kyllä. Miehen kans siin juteltiin vappusimoissa ja se kyllä oikeesti haluaa taas tosissaan alkaa yrittään, kunhan sen työtilanne hiukan ees selkiytys.. vaikka mä alan kyllä mielestäni oleen jo liian vanha elään mitään sitku-elämää..kyllä tässä olis jo laitettava tuulemaan..

Tässä keväällä oli ikävä tapaus, kun mun isä yllättäen kuoli :'( Laitto kyllä asiat taas hieman mietintään.. Kirjotin isälle kirjeen, jossa kerroin sen yhdestä lapsenlapsesta,joka siellä odottaa pappaa pilven reunalla.. olishan se ollu ihanaa,kun olis ehtiny oikeesti näkeen munkin lapseni.. mutta elämä on tällästä. Ei mee aina nallekarkit tasan jaossa :(

Mutta kaikesta sitä tuntuu selviävän ja ylitse pääsevän. Nyt vielä pieni toivo siitä, että kun joutuu antamaan taas jälleen jotain niin rakasta pois, niin olisko kohta munkin vuoro jo saada jotain tilalle?

Mä varmaan tässä hiukan useimmin koitan kirjotella, kun kuitenkin tässä samassa veneessä ollaan teistä niin monen kans tässä kuumeilussa. JA tää on aina ollu niin se paras pino tässä bittiavaruudessa! =)

Tsemppiä ja :hug: :hug: kaikille meille ja nyt niitä plussatuulia todella kiitos!!!!
 
Ihanaa Murmelin kuulla kuulumisia! :flower: On kyllä sanoinkuvaamattoman kauheaa menettää läheinen. Olen pahoillani. Mikään ei tietysti tuo isääsi takaisin, mutta uskon, että hän on saanut viestisi ja odottaa jo yhdessä teidän kanssa oman pienokaisensa pienokaista. Olisi kyllä todella kaunista, jos kirjoittamasi toteutuisi, että jos joutuu antamaan jotain rakasta pois, niin saisi tilalle jotain pitkään odottamaansa.... :heart: Voimia ja tervetuloa takaisin!

Nosen pahoittelut tädistä... :( :hug:
 
:heart: :heart: :heart: Kuumeilijat ja odotuksen odottajat :heart: :heart: :heart:

Naspa................27........kp 1/27-36......................yk 8
Kaapo80............29........kp 4/25-37......................yk 13
Sharona.............29........kp 4/28-33......................yk lk
Katinka-82.........27........kp 7/35-42......................yk 10
Lioness..............27........kp 9/27-28......................yk 5
Manuliina...........28........kp 12/25-29....................yk 9
Cladoceran........30........kp 22/30-38......dpo 7.......yk 14
Hlemmur...........27.........kp 25/28.........dpo 10......yk 9
Agaetis..............29........kp 29/27-31.....dpo 12......yk 6
Nosen................30........kp 33/28-35....................yk 4
Iitukka80...........30........kp 39/28..........................yk 4





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30
Opal.................. 29



:flower: :flower: :flower: Plussanneet :flower: :flower: :flower:

haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk11) 2/2010
Joyan (yk7) 3/2010
Ritu82 (yk2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010
amelie29 (yk5) 4/2010

 
Murmelin :hug: Voi, olen pahoillani. Tervetuloa kuitenkin takaisin! :flower:

Olipa yo, kauheita piinaunia ja nyt on sellainen olo, kuin ei olisi levannyt ollenkaan. Kohta ultraan, jee. En vielakaan tajua miksi nyt, kp4!
 
Sharona mäkin nukuin ihan sairaan huonosti ja näin piinaavia unia pitkäksi venyvästä lapsettomuudesta ja siitä, että mun pikkuveljestä oli tulossa isä. Siinä kohtaa heräsin omaan itkuuni, spookya! :eek:

Tsemppiä tutkimuksiin! Tuu sit kertoo miten meni.

Mietin myös sellaista, että olisko joku muukin halukas siirtämään tätä keskustelua osittain sähköpostiin? Mä eilen illalla ajattelin, että se vois olla tavallaan vapauttavaa, kun ollaan täällä niin pitkään ja tiiviisti juteltu, että vois kirjoittaa asioista niiden oikeilla nimillä, eikä tarvis miettiä, että tunnistaako joku mut nyt tästä...

Kertokaahan mietteitänne tällaisesta roughista ideasta. :saint:
 
Clado tai sitten perustetaan nettiin oma, suljettu keskustelupalstamme. Itse en sähköpostitteluun lähtisi.

Raskaustestistä tuli tänä aamuna miinus. Jostain syystä en tuntenut edes pettymystä. Jotenkin kyllästyneesti vaan katselin sitä tikkua ja rupesin sitten kaivamaan kattilaa esille kuukupin desinfiointia varten. Täti varmaankin ilmaantuu paikalle torstai-perjantai -akselilla.
 
Clado Hyvä idea...siis tommonen suljettukeskustelu alue. En ajatellut itsekkään tammikuussa, että täällä näinkin pitkään teidän kanssa jatkaisin kuumeilua ja keskustelua. Mutta kun mikään ei ole kiveen kirjoitettu...Kaikki tapahtuu silloin kun se on tarkoitettu.

Meillä olis 10.5 eka lääkärillä käynti, onko vinkkejä miten valmistautua ja näinollen siitä kaikki irti...On yksityisesti aika kallista.=/

Jännään ystäväni puolesta seuraavat 3 viikkoa, tehdän luovuttajan munasolulla siirto...Hänelle toivoisin raskauden kyllä onnistuvan. :'(

Murmelin :hug:

Voi ei Sharona on kurjaa, kun jotkut hoitohenkilökunnasta on tommosia...Eihän se sun syysi ole jos menkat alkaa ja informaatiossa katkos. Laitas ultrakuulumiset tänne kun tulet.

Täällä normaalia vitutusta ja ikävän rauhallista töissä, niin ehtii tehdä matkasuunnitelmiakin... :D
 
Lioness asioita joista SAATTAA olle hyötyä lääkärillä on tiedot mielellään kaikista kierroistasi mitä sinulla on yrittämisen aikana ollut, siis kiertojen pituudet, ovulaatioiden ajankohdat jne. jos vaan on ne ylhäällä jossain. Tietysti tällä hetkellä meneillään olevan kierron alkamispäivä. Eipä mulla muuta mieleen tule nyt.
 
Huhuuuuu, täältä tulloo päivitys!

Nyt on käyty siellä klinikalla, ja viihdyinkin sitten 2,5h!!

Lääkäri selitti, että tekevät aina ultran alkukierrossa, tsekkaavat siis kohdun limakalvon paksuuden ettei vain ole raskaus alkanut. Jos limakalvo on liian paksu, ottavat verikokeella raskaustestin. Lisäksi tarkistavat, ettei ole kystia kasvanut, jotka haittaisivat.

Mulle ei aloitettu clomeja, vaan menopur pistokset tästä päivästä, ja yhteensä 7pvää.
kp11 on kontrolliultra ja sain jo pregnyl pistokset mukaani, jotka sitten laitetaan kunhan follit on 18mm. vähintään. Tavoitteena saada 2 follia kasvamaan...

Lisäksi kävin hoitsulla joka antoi pikakurssin miten itseään piikitetään ja miten ne pistokset valmistetaan, ym. Sitten jouduin vielä nukutuslääkärin (?) puheille. Selittivät siitä laparoskopiasta kaikenlaista, ja se anestesialääkäri selitti mitä tapahtuu ennen ja jälkeen leikkauksen joka on mahdollisesti siis edessä vasta 3 yrityskierron jälkeen, mutta näköjään haluavat aloittaa ajoissa mun preppaamisen
Jänniä juttuja! :LOL:


naspa :hug: Voi kikkare.
 
Sharona katso onko missään asetuksissa sellaista kohtaa tyyliin "oikeudet" tms. jossa voi määritellä, ketkä foorumia voivat lukea ja ketkä eivät. Jos siellä ei ole mitään sellaista, niin tuo on ihan turha. Sekin pitäisi rajoittaa, että ketkä voivat rekisteröityä foorumille. Ettei sinne tule ketä sattuu. Saattaa ruveta pukkaamaan roskapostibotteja ja vaikka mitä paskaa.
 
Nonnnnnniiii! Nyt osasin, kun valitsin sen hiukan edistyneemman version ja taalta loytyy:
http://vauvakuume.foorumi.org

Rekisteroitykaa, niin sitten voin estaa paasyn kaikilta muilta! :)

Tuo onkin tosi paljon parempi, voi lukita aiheet vaikka salasanalla!

Pinklady Taallahan myo viela mollotellaan ja odotellaan. Mitas sinulle?? :heart:
 
:heart: :heart: :heart: Kuumeilijat ja odotuksen odottajat :heart: :heart: :heart:

Naspa................27........kp 2/27-36......................yk 8
Kaapo80............29........kp 5/25-37......................yk 13
Sharona.............29........kp 5/28-33......................yk lk
Katinka-82.........27........kp 8/35-42......................yk 10
Lioness..............27........kp 10/27-28.....................yk 5
Manuliina...........28........kp 13/25-29.....................yk 9
Cladoceran........30.........kp 23/30-38......dpo 8.......yk 14
Hlemmur...........27........kp 26/28...........dpo 11......yk 9
Agaetis..............29........kp 30/27-31......dpo 13......yk 6
Nosen................30........kp 34/28-35.....................yk 4
Iitukka80...........30........kp 40/28..........................yk 4





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30
Opal.................. 29



:flower: :flower: :flower: Plussanneet :flower: :flower: :flower:

haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk11) 2/2010
Joyan (yk7) 3/2010
Ritu82 (yk2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010
amelie29 (yk5) 4/2010

 
Tuo oma foorumi on nyt siis lukittu niin, etta ainoastaan rekisteroitymalla nakee ne viestiketjut ja kunhan ollaan rekisteroidytty, voidaan asentaa salasana, jottei kuka vaan rekisteroitynyt tyyppi paase sisaan :D

Taalla on tanaan pyhapaiva, mutta mina tietysti menossa toihin. Ugh.
Odottelen, etta mies heraa, ja tulee henkiseksi tueksi kun piikitan menopurit. :eek:

Ihanaa paivaa!
 

Yhteistyössä