Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi 05/14 -> km. PAS 08/14 nega. Loppuvuosi tauolla.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. 1.ivf:stä syntynyt tyttö. 2.ivf joulukuussa 2014.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. PCO ja miehellä alentunut siittiöiden määrä. Lääkkeinä clomifen, pregnyl, puregon. Takan kaksi inseminaatiota, ei yhtään alkanutta raskautta.

Miukula ya 3/14. Toinen lapsi toiveissa. Esikko 7/10, PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot (ovulaatioinduktio) aloitettu elokuussa 2014. Lääkkeinä: metforem, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaneet ICSI-hoidot. 1. ICSI, 1. PAS 12/14.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, 1. ivf elokuulla nega. 1.IVF 2. PAS tulossa 12/14.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

flowergirl ya 10/2013. Esikoinen toiveissa.PCO-tyyppiset munasarjat. Hoidot aloitettu 05/2014. Lääkkeet Terolut,Clomifen, Diformin. Ensi kiertoon letrozole.

Vilijonkka_ 31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina. Edessä inssit 9/2014.

Peppermint Esikoinen toiveissa. ya 9/2013, pcos (lääkityksenä Metforem), miehellä alentunut testosteronitaso ja vähäinen sperman määrä (lääkityksenä Letrozole)

Yztlas esikoinen toiveissa, ikä 21.

Intopiukka, ya 09/13. Mfo todettu.

Yrittäjä J Esimmäinen yhteinen, ya 01/13. Yritystä haittaa juuri todettu endo.

Lilja87, aktiivinen ya 12/13.

Jomppe75. Neljäs toiveissa ja hoitona clomifen, terolut ja metforem. PCO.

Pisamapeikko haave neljännestä, tukena terolut/clomit. Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

EveliinaQ Ya 12/13. Takana heikko ovulointi ja kystat munajohtimissa. Hormonihoito ja joulukuussa suunnitteilla IVF.

Mukana myös:
- mymosa
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo
- Rouva Hattara




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

~SeaWind~ ya 4/14. Plussa 1.clomi+metformin+terolut yhdistelmästä ---> KU, keskeytetty heinäkuussa.

Lokakuu

Ricardina ya 11/2013. Plussa 1.ivf 2.PAS

Marraskuu

StellaI ya6/12. Plussa 1.ivf
bumpy ya 1/13. Plussa OI-kierrrosta.
Katjusca ya1/13. Luomuplussa.


Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Tänään dpo 8 oletan.. oireena.. etovaa oloa, pääkipu, aristavat rinnat, palelu ja poskien hehkuminen, nipistelee muniksia, repäsykipuja sekä pakottaa ajottain nivusia..

Joo lupaavia oireita mutta negaan uskon enemmän kuin plussaan. Valeraskaana enintään :D
 
Flowergirl, sama täällä. Toiveikkuus, jonka takia tein testit dpo 10 ja 12, kaikonnut. Tuntuu tosi kaukaiselta ja epätodennäköiseltä, että meille koskaan tulisi lasta. Nyt vain toivon, että vuoto alkaisi kunnolla, että saan soittaa ja kysyä, miten joulukuun hoito onnistuu. Jos jotain positiivista niin se, että pahimmillaan 7-8 päivää jatkunut tuhruvuoto nyt vain muutaman päivän.

Paljon tsemppiä kaikille, joilla jännät hetket käsillä!
 
Jes ovistetit positiivisia. Ehdin jo hätäillä et mitä jos ei näytäkkään plussaa. Ens pe pitäis proge kokeessa ehtiä käymään ennen pikkujouluja :) pitäis vaan löytää miehellekkin aikaa käydä siellä simppatestissä (esikoisen kanssa hoitovapaalla)..
 
oho! Ekaa kertaa ikinä digiin hymynaama eilen illalla (torstai)! En ollut uskoa sitä todeksi kun aina vaan tullut pelkkä tyhjä ympyrä. Noh, nyt on ainakin touhuiltu sen mukaan, ti,ke(x2)ja to illalla, tänäänkin varmaan vielä varmuuden vuoksi. Ja laskeskelin, että jos tämä kierto päättyy taas menkkoihin, niin kp1 osuu juuri gynepäivälle :kieh:
Toivottavasti tärppää ja ne ei ala!!

pisamapeikko dpo9 on aika aikasin, koitahan malttaa vielä äläkä heitä pyyhettä kehään! Tiedän tuon tunteen, mut ei sitä aina tarvi muiden puolesta iloitakkaan ja se on ihan ok! tsemppiä <3
 
pidetään peukkuja ! mulla digi hymyili tänäänkin! Tiedän kyllä, että testaaminen pitäis lopettaa ekaan hymyyn, mutta... :D ehkä tää mun kroppa sittenkin toimii, siihen meni vaan se 1.5 vuotta ekoista menkoista ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja vuoteen on mahtunut niin paljon surua ja stressiä muista asioista.. toiveet taas niin korkealla vaikka kuinka yritän jarrutella..
 
Joo en eilen jaksanut kännystä näpytellä ja illalla oli niin tajuton väsy, että kaatui vain sänkyyn...

Eilen siirretty yksi top-luokkainen alkio, 4muuta jatkoviljellään ja mahdollisesti pääsevät pakkaseen..

Sofi pp1
 
noniin, täällä näyttäis siltä että huomenna pyörähtää kp1, yk 26... eipä mulla kyllä tähän kiertoon mitään odotuksia ollut, oviksen bongasin ja sain jopa kahtena päivänä ihan tasaviivat tikkuun, mutta tallettelut meni päin helvettiä eikä muutenkaan huvittanut, kun mies kävi jättämässä just tuohon samaan syssyyn simppanäytteen ja mullakaan ei limakalvo ollut taaskaan kun vähän päälle 6mm :< Miten helvetin kauan tuossa näytteen tutkimisessa muka voi mennä, oikeasti vähän yli kaks viikkoa sitten jo jätetty eikä tuloksia vieläkään! Meillä on nyt suunnitelmat vähän auki.. mies sanoi että lähtee kyllä "pipettihommiin" ellei muuten mitään tapahdu, mutta mä ilmotin kyllä samantien, etten halua yhtään tämän rankempiin hoitoihin. Huoh.. ehkä mä vielä pyydän sen aukiolotutkimuksen seuraavaks, ja jos miehen näyte on ok niin saa jäädä kyllä vähäks aikaa lääkärissä käynnit, mä en vaan tahtois enää jaksaa. Raskainta tässä on varmaan kuitenkin se, kun asutaan eri paikkakunnilla, niin ei toisesta oo silleen tukea arjessa.. tiiättekö.. :S tuntuu että on niin täysin yksin koko asian kans.
Paljonko muuten nuo alkionsiirrot yms edes maksaa?
 
Lilja87 julkisella kaikki taitaa maksaa poliklinikka maksun verran (käyntejä taitaa tulla useita) + lääkkeet. Yksityisellä esim. Väestöliitolla n. 2000€ ainakin mulle annetun hinnaston mukaan.
Meille sanottiin että simppanäytettä vasta joskus viikon päästä oviksesta kun ei sitä siihen kannata tuhlaa :D

Muok. Niin ja ne tulokset saadaan tietää sitten vasta seuraavalla käynnillä (varaan ajan sit kun menkat alkaa)

Pisamapeikko kyllä se vielä joskus tulee! Mä pistin eilen kaikki esikoisen tavarat kiertoon. Saan kyllä takasin sit jos joskus vielä tarviin. Tuli kyllä tosi haikea olo kun kaikki äitiysvaatteet + mini kokoset vauvanvaatteet tuli käytyä läpi..
 
Viimeksi muokattu:
Nojoo mut kun on sellanen tilanne, että mies ei ihan noin vaan keskellä viikkoa pääse 200km päähän jättämään näytettä, niin se piti nyt jättää kun siihen tilaisuus tuli. Gyne käski harrastaa seksiä sillon kp12 kun ovis oli kuulemma ihan lähellä, ja käski viedä spermanäytteen siitäkin huolimatta seuraavana päivänä. Todettiin sit miehen kans, että nyt jätetään vaan se näyte 3pv pidätyksellä niin ainakin tulee varma tulos, ja ovis ei koskaan oo ollut mulla ennen kp15 niin ei haittaa.. no, mähän riemuissani sitte kp15 miehelle että hei nyt on tuplaviivat testissä, äkkiä peiton alle niin tämä sitten sanoo, että oli vetäny hanskaan edellisiltana. Vittu että mulla palo hermot aivan totaalisesti, ja ovis tuli "hyödynnettyä" kp16 illalla vasta. huoh... oikeasti, miten ajattelematon tuo oikeen voi olla:< toisaalta sille ei sais kertoa mitään ettei sitä ala ahistaa, ja kuitenkin pitäs kertoa ihan kaikki että se osaa valmistautua.

No, tähän kiertoon kävin hakemassa gelee royalet tupla-annoksella, katotaan miten käy.

Ootteko muuten koskaan kuulleet Mulimen-tipoista?! Yks kansanparantaja oli suositellut niitä lapsettomuuden hoitoon muutama vuosi sitten (ja kyllä niistä jotain keskusteluakin löytyi), mutta itse tippoja/tabletteja ei ole missään:S
 
Mulla toinen kierros gelee royalea menossa myös tuplasatsilla :)

Tässä kierrossa tallettelut ei oikein meinannu onnistua kun miestä ei yksinkertasesti huvittanu. Treffit oli sovittu esikoisen päikkäreille kun miehellä oli illalla menoa niin eipä tuo oikein innostunu: Housut pois ja hommiin, 30 min. aikaa komennuksesta. Totes et ei oo enää yhtään kivaa kun on pakko ja homma lopahti muutamaan otteeseen. Ens kierrossa en kyllä kerro oviksesta ellei muuten suostu makkariin..
 
Minä taas tänne ängen... eli kp5 meneillään ja tähän kiertoon uutena hankin glee royalet. Lisäksi menossa mukana jatkaa terot ja greippimehu.

Mennään perjantaina viemään simpat tutkimuksiin. Jännittää tosi paljon ja tiedän että miestä jännittää paljon enemmän. Saas nähdä mitä siitä tulee.

Kuulostaapas kalliilta tuo yksityisellä alkion siirto..
 
Lilja87 pahoittelut, mä olisin heittänyt miehen pellolle! Törppö.

On, Lääkäri soitti MRI:n tulokset, endoa siellä täällä, pesäkkeitä, kuroumia, verta, paksuuntumista, myoomia jne. Endo ei ollut levinnyt suolistoon, mistä olen iloinen.
 
luulis ettei miehen tarvii turvautua omaan käteen sillon kuin yritetään lasta! ja vielä narista sitten kun tuntuu pakolta.. hoh, mä olisin kyllä antanut miehen kuulla kunniansa ja pistänyt jalat kii :D vedelkööt sitten urakalla kerta niin maistuu..

päivät matelee.. tänään pitäis alottaa clomit.. tai no voisinhan alottaa ne huomennakin, kun oikeesti määrätty 5-9, mutta toinen gyne joka gynenpolilta määräs niin 3-7.. mutta en eiliseen clomeja kerinnyt samaan joten tänään sitten..

ja otan puheeksi irrotuspiikin.. alkaa käydä rahapussille tää clomien syönti kun yksi purkki riitä kuin just 1-2 kiertoon..

kp4/33
 
Ompas täällä hiljaista! Tuohon omaan käteen turvautumiseen kommentoiden; minusta sen rajoittaminen on aika ikävää, on kuitenkin niin henkilökohtainen juttu eikä sitä minusta voi vaimo kieltää saati loukkaantua :saint:

Täällä on inssistä (nro 2) 9 päivää. Ei mitään oloja, 3 yötä sitten heräsin vatsakipuun mutta se nyt voi olla mitä vain. Tuskin olen raskaana. Ensi kierrosta tulee hoitotauko kun on pyhäajat käsillä. Gyne tuumi että periaatteessa useamman kuin 3 inssiä voidaan tehdä meidän halutessamme. Luultavasti 3-4 inssiä kokeillaan ja pidetään ensi vuosi muuten taukoa hoidoista. Vuoden 2016 alusta yksityiselle, jonne saadaan lähete kun polillamme ei isompia hedelmöityshoitoja tehdä.

Miten muilla menee?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä dpo 6. En usko että nytkään olis tärpänny, mutta testin teen kuitenkin dpo 10 :) tänään pitäis ehtiä ennen pikkujouluja käymään proge kokeessa. Miehelle pitäis varata aika simppatestiin, mut tuntuu olevan niin hankala löytää aikaa, kun on esikoisen kanssa hoitovapaalla ja mä palasin pari päivää sitten vasta töihin niin en heti kehtaa pyytää vapaata :( seuraava käynti menee kuitenkin ens vuoden puolelle niin sitä ennen pitäis kyllä käydä..
 
Mä en onneks ole vaimo niin voin herneitä vedellä ;) mä kyllä loukkaannun jos mies ennemmin omaa käteään ku mua.. ymmärtäsin jos tahallaan vaa pihtailisin. En vois elää sellasen addiktin kans jolle ei riittäs vaan ois pakko vielä omaa onnea..

Mutta mä olenkin outo.

Vituttaa muutenkin kaikki.
 

Yhteistyössä