Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

HUono olo on nyt löytänyt mutkin kokonaan..ugh:x onneksi tää on vielä lievää eikä tarvii oksennella..mutta jos tää lisääntyy olen kusessa:D saa nähä miten opintojen ja työssäoppimisen kanssa käy..pakko syödä vähän välii ettei iske pahaa oloa..pääkipuakin on ollu.
Tilasin muuten skotidopletin kun edellinen oli menny rikki, ja siihen sai kaupanpäälle testin joka kertoo vauvan sukupuolen:p hassua..no en mä siihen testiin 100% luota, mutta hauskaa kokeille semmonenki ku kaupantekijöihi kerta sai. rv6 alkaen saa tehä sen testin.
MÄ niin tällä punnitsen, että käviskö ensviikolla ultrassa ja sitten omalla polilla rv8+2..ensviikolla ei vältsin näy vielä mitään..mutta..noh..

tyty86 rv6+0 poks
 
Huomenta pitkästä aikaa :)

Ajattelin, etten kirjoittele ennen ensimmäistä ultraa, mutta kirjoitanpa kuitenkin...

Hyvin samankaltaisia tuntemuksia tuntuu kaikilla olevan! Olemme täällä myös otettu sama asenne kuin Jadekivillä; raskaana ollaan ja mikään ei asiaa muuta!! Kannetaan suru sitten JOS sellainen kohdallemme tulee... Niin monta kertaa ennenkin joutunut pettymään, joten olkoot tämä nyt se meidän hetki ja mahdollisuus olla onnemme kukkulalla!!

Ihan kuin monella muullakin, oireita ei juuri ole. Rintojen arkuuskin on vähäisempää kuin viikko sitten. En silti stressaa. Menkat on pysynyt poissa ja uskon kovasti, että kaikki on hyvin! Naiiviksikin voisi kutsua ;)

Lugeista on näköjään paljon eri ohjeita annettu. Minulle määrättiin, että plussasta (tuoresiirrosta kaksi viikkoa) kaksi seuraavaa päivää 2/3 annoksesta ja siitä kaksi seuraavaa 1/3 annoksesta, jonka jälkeen sen sai lopettaa kokonaan.

Tsemppiä kaikille raskaana oleville :) Nautitaan nyt kaikki tästä ihanasta lahjasta, joka meille on suotu :heart:
 
Kuten Baby20xx mäkin ajattelin taustailla kunnes ollaan käyty ekassa ultrassa, mutta nyt rohkaistuin vähän kirjoittelemaan. Elämäni ensimmäinen plussa tuli tästä 4:stä IVF:stä, ja nyt ihmetellään, että ollaanko tässä ihan oikeasti raskaana??

Ihana asenne sulla Baby20xx! Mä yritän kanssa elää saman filosofian mukaan, päivä kerraallaan ja raskaana kunnes toisin todistetaan, mutta ei ole helppoa! Kuten Scarleth niin mullakaan ei oikein ole ollut pahemmin oireita: rinnat vähän arat ja turvonneet, öisin pitää ravata pari kertaa vessassa, ja joskus alavatsassa tuntuu pientä nippailua, muttei muuta, ei pahoinvointia. Lisäksi mulla on jo 3 päivää tullut pientä ruskeaa tuhruvuotoa. Vaikka tiedän, että tuhrutteli voi olla ihan normaalia, niin pelottaa että oliko tämä nyt sitten tässä? Huolestuttaa. Tiedän, ettei auta muu kuin odottaa ja toivoa parasta, ja yrittää nauttia tästä niin kauan kuin sitä riittää, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Eka ultra on varattu vasta viikon päähän (jolloin olisi rv8+3), mutta taidan huomenna soittaa klinikalle ja kertoa tuhruttelusta ja kysyä pääsisikö ultraan jo vähän aikaisemmin. Milloin te olette käyneet ekassa ultrassa?

Sebu ja muut joilla oli dexametason matkassa, miten olette pärjänneet? Mun oli pakko - lääkärin kanssa neuvoteltua - lopettaa kortisonin käyttö kun unettomuuden ohella kuvioihin ilmeistyi yöllisiä ahdistuskohtauksia, tuntui että pimeys kaatuu päälle ja lopulta jopa nukkumaanmeno rupesi pelottamaan. Mulla ei aiemmin ole ollut mitään vastaavaa, joten tää oli mulle ihan outoa ja dexat ilmeisesti aiheuttajana. Lopetettuani lääkkeet yöt ovat sujuneet jo vähän paremmin, uni ei ole ihan yhtä katkonaista ja ahdistuskin on kadonnut. Todella kumma juttu.

Willbe rv7+2
 
Huomenta kaikille :) Mukaan vielä varmaan mahtuu vielä yksi "plussalainen" :) Oon lueskellu tätä ketjua jo pidemmän aikaa, mutta nyt vasta uskaltaudun kirjoittamaan :D Täällä näyttääkin olevan muutama tutun kuuloinen nimimerkki :)

Omasta taustasta sen verran, että yritys aloitettu 01/07 ihanalla ajatukselle tulee jos on tullakseen...Noh eihän siitä mitään tullut. Eka lapsettomuuspolikäynti keväällä 2010. Sen jälkeen on kokeiltu clomit kahteen eri otteeseen tuloksetta sekä yksi tulokseton IVF-hoito (tuoresiirto, mitään ei saatu pakkaseen) viime talvena. "Vika" on minussa, mulla on pco, endometrioosi sekä liian paksu kohdunlimakalvo. Miehellä kaikki kunnossa.

Mutta tähän hetkeen :) Nyt siis menossa rv 5+4 :heart: Toisen IVF:n tuoresiirto toi kauan odotetun ekan plussan ikinä. Alussahan tässä vielä ollaan mut minäkin oon kovasti koittanut iloita näistä hetkistä... Tää voi kuitenkin olla erittäin ainutlaatuista aikaa elämässä! Mites muuten muut, montako alkiota teille siirrettiin? Mulle siirrettiin kaksi top-luokan alkiota, mut jotenkin mulla on sellanen tunne, että vain yksi on matkassa. Jännityksellä odotellaan ar-ultraa, onko siellä yksi vai kaksi sykettä. Pääasia, että syke/sykkeet löytyisi ja olisi oikeassa paikassa.

Oireet on nyt viimesen viikon aikana hiipuneet. Menkkajuilintaa tulee aina silloin tällöin, rinnat arat (mutta ei yhtä arat kuin aina ennen menkkoja), maha turvoksissa (niin kuin aina ennen menkkoja), suolaista tekee hurjana mieli! Nykyisin ehdoton lemppari on suolakurkkuvoileivät :D Lisäks ”vähän” väsyttää, oon tosin aina ollu iltauninen ja nyt oon antanu itelle luvan mennä nukkumaan jo klo20 aikoihin jos siltä tuntuu, jaksaapahan sitten paremmin töissä :)

Mulla on käytössä lutinukset. Hoitaja sanoi, että niitä jatketaan raskausviikolla 11, mutta lutinuspaketin ohjeen ja apteekin mukaan niitä tulisi jatkaa 30 päivää plussan jälkeen. Tais hoitaja sekoittaa lugesteroniin kun, meillä päin tuo lutinus on vähän harvinaisempi valinta. Itsekin oon vähän ajattelin lopettaa asteittain kun tuntuis jotenkin pahalta laittaa kerrasta poikki :) Mut eiköhän tuohonkin saa sitten hyvän vastauksen ultrassa.

Sebu08 voit lisätä mut tuonne listaan (itse en varmaan saa noita värejä kopsattuun :D)
4.6
Lila13 / 28 / 1.lapsi / KYS
ar-ultra 22.10
 
Huomasin äsken, että mä olenkin laskenut noi raskausviikot ihan päin mäntyä. Eri nettilaskimilla mä saan kaikkea rv 5+6, 6+3, 6+4 väliltä riippuen laskeeko kone ovulaatioajankohdan, alkionsiirron tai kuukautisten alkamispäivän mukaan. Eli olen ilmeisesti laskenut omalla kohdallani viikon väärin, olen siis vasta viikolla 6, ei viikolla 7. Miten te laskette omat raskausviikkonne, kun IVF:ssä tiedetään tarkalleen koska ovulaatio ja hedelmöittyminen on tapahtunut?
 
Willbe mulle IVF-hoitaja laski puhelimessa viimesistä kuukautisista noi viikot. Tosin jos lasken hedelmöitysajankohdan mukaan mun viikot on 5+5 eli yhden päivän heitto. Tuonkin aion varmistaa sitten ultrassa. Eikai sillä päivän heitolla käytännössä mitään suurta merkitystä olis, mut kerrankin jos on raskaana niin haluis tietää tarkalleen missä mennään :)
 
Moikka kaikille ja terveluloa uudet! :flower:

Baby20xx:llä on samanlainen rento, päivä kerrallaan-asenne mikä mullakin tässä tokassa raskaudessa. Ja jota suosittelen kans kaikille muillekin. Tosin helpommin sanottu kun tehty. Mä olen huomannut että mitä enemmän näillä palstoilla pyörii ja asioita googlettaa sitä enemmän sitä vaan murehtii ja stressaa. Yrittäkää keskittyä siihen muuhunkin elämään ja antaa raskauden kulua siinä sivussa. Sen kulkuun kun ei voi juuri vaikuttaa joten kannattaa nauttia jokaisesta päivästä ja iloita vaan. Suree sitten jos on surtavaa.

Willbe Tuhruttelu on normaalia, mulla on tullut sitä kans molemmissa raskauksissa. Ekassa just 7+0 yhtenä päivänä rusehtavaa, tässä 6+0 alkaen muutaman päivänä rusehtavaa. Tosin kävin ultrassa kuitenkin varmistamassa että kaikki ok. Mikäli vuoto kirkasta verta ja runsasta kipujen kera niin sitten on syytä huolestua. Mutta ehkä säkin voisit käydä näytillä jos susta siltä tuntuu? Sykekin saattaa jos siinä samalla näkyä.
Mulla näky syke ekassa 7+0, tässä 6+0 ja 7+1 sykkeeseen viittavaa ja varsinainen kunnon syke vasta 8+1. Mulla siis PAS ja ilmeisesti alkio kiinnittynyt myöhemmin.

Lila ja Willbe Hoidoissa kun tarkat päivämäärät on tiedossa niin lasketaan raskausviikot tuoresiirrossa hedelmöityspäivän mukaan ja pakastesiirrossa siirtopäivän+alkion iän mukaan. Mulla oli siis pakastesiirto joka oli 21.8 jolloin alkio oli 5vrk ikäinen, jolloin hedelömöityspäivä olisi laskennallisesti ollut 21-5 eli 16.8. Ja kaikilla laskureilla kun laskin ton hedelömityspäivän mukaan niin sain aina saman lasketunajan 9.5.

Oliko sulla Willbe tuore- vai pakastesiirto ja koska? Ja minkä ikäisellä alkiolla? Ja jos sulla on rv 6+3-4 niin silloin olet juuri menossa rv 7. Eli 6 viikkoa täynnä ja seitsemättä menossa. Jos olisit rv 6 niin silloin viikot olis 5+jotain.


Mukavaa viikonlopun jatkoa! Cisu 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Cisu kiitos lohdutuksesta ja tiedosta! Huojentavaa tietää, että muillakin on ollut tuhrua. Taidan kuitenkin heti huomenna soittaa klinikalle ja kysellä mitä mieltä he ovat.

Mulle tehtiin tuoresiirto 5-päiväisillä alkoilla 10.9., eli 10-5=5.9. (punktiopäivä) eli laskureiden mukaan nyt olisi 6+4.

Nyt kuuntelen teitä viisaampia ja loggaan ulos täältä netistä ja menen ulos nauttimaan syysilmasta netissä roikkumisen ja stressaamisen sijaan. Aurinkoisa sunnuntaita teille kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cisu
Turhaa marinaa sisältävä viesti, mutta on vain taas purettava.

Alkuraskauden ultra on tulossa siis ensi torstaina 11.10, mutta en kyllä suoraan sanottuna ole sinne riemuissani menossa. Todella olen nyt alkanut puntaroimaan sitä vaihtoehtoa, että jospa tämä ei olekaan oikea raskaus, vaan tuulimunaraskaus. Koska eikös kohdunulkopuolinen raskaus pitäisi heti melkein plussan jälkeen oirehtimaan kovilla kivuilla ja turhuvuotelulla? Ei tuollaista ole minulla ainakaan esiintynyt.

Oireettomuus eniten tässä huolettaa. Alussa oli kovaa viluisuutta, tuo on väistymässä. Lähinnä on nyt hikoilua enemminkin. Rintojen isompi aristelu loppui viime ma, eikä ole takaisin tullut. Vatsan turvotus on kanssa hieman laskenut, eikä turvotusta ole takaisin tullut. Väsymystä tosin on edelleen ja muutamina päivinä on ollut etovaa olotilaa heti syömisen jälkeen.

Lämpöjäkin olen - vieläkin - seuraillut ja noiden suhteen en ole enää yhtään hyvällä mielellä. Tässä viikonlopun aikana lämmöt ovat tipahtaneet taas alaspäin. Nyt aamusta mittari kohoaa normilukemaan eli noin 35,8 asteeseen eikä näin päivälläkään mittari kipua kuin lukemiin 36,1 - 36,2 astetta. Tulee tuostakin mieleen, että ei tämä sittenkään välttämättä edes ole oikea raskaus.

Koska ekaa kun odotin, niin iltaisin lämmöt olivat vielä tässä vaiheessa sellaiset 36,6 - 36,8 astetta. Silloin myös oli jo tässä vaiheessa säännöllisiä alavatsakipuja. Muutaman kerran on toki nyt tullut vähän kovempia kipuiluja, mutta eipä sentään tuolla tavoin, mitä oli kun ekaa odotin. Eikä ole tullut myöskään - ainakaan vielä - mitään tuhruvuotojakaan, mitä ekasta tuli alkumetreillä (rv.6-rv.10) melko säännöllisesti.

Mieskin on niin varmana asiasta, että kyllä siellä ultrassa jotain mukavaa näkyy. Sanoin, että älä ole noin varma. Hän ei van suostu muuttamaan kantaansa. Mahtaa taatusti hälle olla iso pettymys, jos tästä ei mitään tule. Itsekin tavallaan olen jo tottunut ajatukseen, että mahd. tässä on vauva tulossa, mutta en ole kuitenkaan uskaltanut liiaksi tähän ajatukseen kiintyä, ehkä sitten kestää pettymyksen paremmin tai sitten ei. Harmillista vain olisi jälleen aloittaa uusi hoitokierto ja kun kuitenkin "näinkin pitkälle" ollaan jo päästy.

Tsemppiä ja mukavia syyspäiviä palstamme odottajille!!

Rv 6+3 menossa
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2 / TYKS

9.5
Cisu / 34v / 2 lapsi / K-HKS
Pikkuperho / 30 / 2.lapsi


28.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka


29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86/ 26 / 2.lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

4.6
Lila13 / 28 / 1.lapsi / KYS



Neuvolat & ultrat

sebu08 ~ ar-ultra 8.10.
jadekivi ~ ar-ultra 9.10.
himmeli-80 ~ ar-ultra 9.10.
tupasvilla ~ ar-ultra 11.10.
sekundamamma ~ 16.10.2012.
Baby20xx ~ 18.10.2012
tyty86~ ar-ultra 22.10
Lila13 ~ ar-ultra 22.10
 
Viimeksi muokattu:
Ostin tänään noi pahoinvointi rannekkeet..ja ei mitään hyötyä:kieh: sinne meni parikymppiä kankkulan kaivoon. Ja mulla nää pitäs olla ihan oikeissa kohissa kun ukko noista pisteistä tietää aika paljon..joten mulla nää ei ilmeisesti ainakaan toimi:stick:
 
Tervetuloa uusille!! :wave:

Willbe
Sebu ja muut joilla oli dexametason matkassa, miten olette pärjänneet?
Ihan ok olen pärjännyt, yöunet on heikompia ja viime yönä valvoin taas kolme tuntia. :headwall: Nälkä on onneksi vähän helpottanut, mikä kyllä saattaa liittyä myös kamalaan vatsatautiin mikä mulla oli. Söitkö sitä puolikkaan tabletin päivässä? Hyvä että olet saanut luvan lopettaa sen, jos sulle kerran tuli siitä niin vahvat sivuoireet!

Lila13
Mites muuten muut, montako alkiota teille siirrettiin?
Mullekin siirrettiin kaksi Top-luokan alkiota, mutta en jaksa uskoa että molemmat olisivat kiinnittyneet. Meille on melkein aina siirrettty kaksi, välillä blastojakin, mutta koskaa ei ole kaksosia tullut. Pääasia että edes yksi syke näkyisi huomenna oikeassa paikassa.

Itsellä oireet tulee ja menee.. välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia. Eilen jouduin käydä kaupassa oksennuspussi mukana. Olo oli työpäivän jälkeen sellainen, että jauhelihan tai kanasuikaleiden näkeminen olisi ollut liikaa. Selvisin kuitenkin ostoksista kassalle asti hyvin, tosin etenin kaupassa määrätietoisesti enkä jäänyt ihmettelemään mitään, mikä ei ollut kauppalistassa. Tänään taas olo parempi ja välillä päivän ainoa paha olo tulee iltapalan jälkeen. Huomista ar-ultraa jännitän tosi paljon!! Pelkään niin, ettei kaikki ole kunnossa. Yritän elää niin, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan, muttei se aina ihan onnistu. Tällaista tämä on ollut ennenkin ja olen osannut hengähtää vasta ar-ultran jälkeen.

Sebu 6+6
 
Ohops. Olipas tänne tullut paljon tekstiä!
Kiva, että uusiakin nimiä on liittynyt porukkaan :)

--

Aika vähän tuli oltua koneella viikonloppuna, kun oli paljon muuta tekemistä (kuten leffojen katselu ja sipsien mässäily :whistle:).

Nyt ois ihan pakko lopettaa kaiken roskan syöminen, kun mun naama ei tykkää yhtään. Ihan järkyttäviä finnejä, leuassakin tällä hetkellä 3 isoa paisetta ja muutama pienempi. Yyh! Mulla on kyllä hormonaalinen akne, joka reagoi ovulaatioon ja menkkoihin, joten voihan tämä osaksi johtua raskaudestakin..

Pahoinvointia ei ole vieläkään, ja mä melkein jo uskallan huokaista helpotuksesta. Ehkä mä tulen tässä äitiini, eikä etomista ja oksentelua tule ollenkaan.

Mulle iski tänään ensimmäistä kertaa sellainen pieni paniikki ja pelko, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa. Kai se huominen ultra vaan jännittää niin kovasti. Saattaa olla, että huominen päivä töissä on aika turha, kun en luultavasti osaa keskittyä mihinkään :$


sebulle peukkuja ultraan!
 
Willbe (ja muutkin uudet :) ), tervetuloa!

Tuosta lasketun ajan määrityksestä; mun mielestä kaikista loogisinta on määrittää hoitokierrossa laskettu aika hedelmöittymispäivän mukaan. Näin tehtiin mulla. Se on sitten eri asia jos laskettu aika jostain syystä muuttuu myöhemmissä ultrissa, mutta siis laskennallinen määritys on mun mielestä fiksuinta tehdä näin, kun kerran ainakin esim. IVF:ssä hedelmöittymispäivä on aika tarkkaan tiedossa. Mulla ainakin käytettiin hedelmöittymispäivänä punktiosta seuraavaa päivää. Joissain netistä löytyvissä raskauslaskureissa on yhtenä vaihtoehtona käyttää hedelmöittymispäivää, esim. täällä:

Laskettu aika -raskauslaskuri

Tämän perusteella esim. mulla tulee lasketuksi ajaksi 18,5, menkoista laskien 16.5, mutta myös alkion koko puhui ekassa ultrassa ehdottomasti tuon hedelmöityspäivästä lasketun ajan puolesta.

jadekivi, mullakin on kasvoihin tullut vähän näppylöitä, onneksi ei mitään kunnon finnejä vaan sellaista pientä, "kuivaa" näppyä. Luulisin, että se on tosiaan jotain hormonaalista, kun en nyt sentäs ihan alituiseen mitään roskaruokaa syö :) Ajoittain suolaiset herkut ja erityisesti suolainen ruoka on kyllä maistunut, mutta sitten taas tämä ailahtelevainen pahoinvointi näyttää kokonaisuutena kompensoivan syömistä niin, että painoa ei ole vielä tullut :) Ja hyvä niin, en välittäisi ottaa yhtään ylimääräisiä kiloja, vaikka se nyt onkin pikkuseikka jos kaikki menee muuten hyvin.

En nyt muista, joko tähän ketjuun kerroin ekasta neuvolakäynnistäni, joka siis oli perjantaina. No lyhyesti; kivaa oli, aikaa meni 2 tuntia ja aika paljon siellä tuli kaikenlaista infoa. Olin ehkä kuvitellut että siellä olisi vähän keskustelevaijsempaa meininkiä, mutta aika tuntui menevän näihin kaikkiin alkuinfoihin, paperien täyttelemiseen ja kokeiden ottamiseen. Ehkä sitten tulevilla käynnillä on mahdollisuus keskustella vapaammin. Terkkari oli joka tapauksessa tosi mukava, ehkä viisvitonen rouva joka tuntui kyllä nähneen paljon ja kaikenlaista :) Tuntuu jotenkin tosi oudolta ja juhlalliselta katsoa äitiyskorttia jossa on oma nimi ja jo pari riviä tekstiä... :heart:

Väsymys on edelleen aika tappavaa. Olen ollut aika turhautunut omaan saamattomuuteeni ja jaksamattomuuteeni ja ajoittain vähän ahdistunutkin, mutta yritän nyt vaan hyväksyä tilanteen. Ehkä se on tässä kokonaisuudessa aika pieni juttu, jos en kahteen-kolmeen viikkoon jaksa siivota kunnolla tai käydä kuntosalilla :) Kävelyllä olen sentään käynyt ja yrittänyt kotona venytellä ym. pitää kehoa kunnossa. Nyt olen vähän harkinnut, josko aloittaisi uimahallikäynnit, siellä saisi kehonhuoltoa ja mielen rentoutumista samalla visiitillä.

tupasvilla, toivottavasti olet saanut ajatuksia vähän positiivisemmille raiteille. Mulla oli ihan samat mietteet alkuvaiheessa, kun tuntui ettei oireita ole oikein nimeksikään. No sitten alkoi tämä megaväsymys ja tasainen pieni ällötysolo, joten nyt todellakin on niitä oireita, mutta silti stressaan jatkuvasti lähinnä siitä, että mahassa ei tunnu paljon mitään. Hämmästelen vaan, että voiko siellä muka oikeasti jotain kasvaa, kun maha tuntuu lähes normaalilta, lukuunottamatta pientä pömpötystä mikä nyt voi johtua ihan mistä vaan. Mutta olihan alku-ultrassakin elämää, joten yritän nyt uskoa, että kyllä se toukka siellä voi kasvaa ilman sen isompia tuntemuksiakin :) Ensi viikolla se taas nähdään, varasin yhden ultran yksityiseltä tähän ar-ultran ja nt-ultran väliin, kun niiden välinen aika tuntui niin järjettömän pitkältä.

Jos joku haluaa mut lisätä listaan, niin:
18.5
Scarleth / 35 / 1.lapsi


Sairaalan jättäisin vielä kertomatta, pikkupitäjässä kun kuitenkin ollaan niin tunnistamisen riski on olemassa....

Nyt sitten odotellaan sebun ultrakuulumisia!
 
Kirjoittelijat

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

5.5
sekundamamma / 36 / 2 / TYKS

9.5
Cisu / 34v / 2 lapsi / K-HKS
Pikkuperho / 30 / 2.lapsi


18.5
Scarleth / 35 / 1.lapsi

28.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka


29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.
tyty86/ 26 / 2.lapsi / pkssk

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

4.6
Lila13 / 28 / 1.lapsi / KYS



Neuvolat & ultrat

jadekivi ~ ar-ultra 9.10.
himmeli-80 ~ ar-ultra 9.10.
tupasvilla ~ ar-ultra 11.10.
sekundamamma ~ 16.10.2012.
Baby20xx ~ 18.10.2012
tyty86~ ar-ultra 22.10
Lila13 ~ ar-ultra 22.10
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! :)

Pakko vielä kirjoittaa eilisestä päivästä ja ultrasta.. olin niin hermona ja paniikissa kun istuin klinikan odotushuoneessa, aika tuntui matelevan ja oksetti koko ajan. Kun lääkärin ovi avautui vihdoinkin olikin hän lähdössä kotiin ja selvisi, että ultrani oli vahingossa varattu klinikan ylilääkärille. Hänkin ihan mukava ja on aikaisemminkin hoitanut minua mm. hyperin aikana. Olin vaan jotenkin varautunut käymään tutummalla lääkärillä, jonka luona on käyty jo 5 vuotta. Onneksi uutiset olivat kuitenkin hyvät, vaikka tuntuikin että aika mateli ennen kun pääsin ultraan. Lääkäri kyseli niin tarkkaan kaikki lääkitykset ja muut, kun ei niitä niin hyvin tiennyt kun en ollut hänen oma potilaansa. Vihdoinkin kun pääsin ultrattavaksi, niin laitteessa oli pienen pientä häikkää ja luulin heti että kohdussa oli kaikki pielessä.. no, pitkältä tuntuvan odottelun jälkeen sain kuulla, että kaikki oli hyvin! :heart:

Nyt aamulla herätessä raskaus tuntui jo niin paljon todellisemmalta. :) neuvolakortti oli pöydällä ja olo taas hieman etovampi. Tänään ajattelin sitten soitella neuvolaan.

Mukavaa päivää kaikille! :)
 
MÄ kävin tänään yksityisellä ultrassa ex temppore kun tuntu siltä..no masusta löyty kuin löytykin tää pieni ruippana vauva alku ja sydänäänetkin:heart: ui ui..ja vastasi viikkoja..vähän ihana fiilis..sitten vielä omalle polille 2vk kuluttuu kattelemaan pientä ihmettä!

Tyty86 rv6+3
 
Onnea tytu! :heart:

Mites jadekiven kuulumiset?

Soitin neuvolaan tänään ja sain ekan ajan viikolle 10+. Nyt sitten odotan koska kutsu np-ultraan kolahtaa postilaatikkoon. Kävin myös ostamassa ensimmäiset äitiyshousut tänään. Mua ei yhtään innosta noi äitiysvaatteet, kauheita säkkejä kaikki :/
 
Vahva syke näkyi ultrassa, kaikki hyvin :heart:




Pääsenkin jatkamaan raskaudenseurantaa meidän klinikan kätilön vastaanotolle. Ihanaa, että pääsee tutun ihmisen luo vaikka toimipiste vaihtuukin :) Ens keskiviikkona siis ois ensimmäinen käynti ja siellä on kuulemma ultra käytössä jolla voidaan vaikka joka kerta katsoa vauvaa!
 

Yhteistyössä