Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Voi ei Kuunkulta - tosi surullista :hug: Ikävä on itkettävä, mutta jossain vaiheessa ajatus ja onni siitä jatkaneesta vaavista varmasti auttaa eteenpäin. Ihana uutinen kuitenkin on se, että toinen voi hyvin :heart:

Annalle myös halaus ja toivotaan kovasti, että pas onnistuu!
 
ISO :hug: huonoja uutisia saaneille!
Toivottavasti Annalle käy kuten minulle, tuoresiirrosta "vain" kemiallinen raskaus ja ensimäisestä passista plussa!! En siis toivo kenellekään kemiallista raskautta vaan yritän lohduttaa, että kiinnittymisyritystä on ollut kemiallisessa ja seuraava alkio saattaa tarrata kiinni lujasti!
 
haleja ja jaksamisia huonoja uutisia saaneille..

Anna76 tsemppiä passiin, toivotaan parasta ja peukkuja pidetään..

mites täällä vietetään pääsiäistä? onko jotain perinteitä?
meillä on nyt toinen vuosi ku pääsiäis sunnuntaina lähetään etelän aurinkoon:) eli 2 yötä vielä ja teneriffa kutsuu 2vkoa.. vähän kyllä jännittää lähtee mut toivotaan et kaikki menee hyvin:)

t:heidh ja masuasukki 9+5
 
Kuunkullalla pahoittelut toisen vaavin menettämisestä! :hug: Kyllä se taatusti pahalta tuntuu, kun on ehtinyt jo ajatella niitä kahta vauvaa, ja sitten joutuukin toisesta luopumaan.

Anna kyseli disperiinistä. En tiedä onko disperiinillä jotain osuutta asiaan, mutta tässä kierrossa olen siirtopäivästä lähtien ottanut aamuisin yhden 50 mg disperiinin ja tulos on nyt tämä... Viime vuonna raskauduin myös pas:sta, mutta meni kesken rv 6 alussa ja nyt kuitenkin ollaan jo pidemmällä, eikä ole mitään veristä vuotoa vielä näkynyt. Tiistain ultrassa sitten asiat selvenee...

Joanna 6+4
 
Kiitokset kaikille.. :hug:
Täällä aletaan toipua pikkuhiljaa ja totutella ajatukseen, että tulossa onkin kahden lapsen sijaan yksi. Te kun ymmärrätte miltä tuntuu lapsettomuushoidot niin voinen verrata, että tämä pettymys oli aivan eri luokkaa kuin vaikka ekan inssin odotukset. Vai muistatteko vielä sen ekan hoidon, johon latasi kaikki unelmat ja toiveet..?
Tästä tultiin alas vielä kovempaa ja korkeammalta. :'(

Nyt mä en ajattele sitä ettei tuu pelkkää itkua tästäkin päivästä. Meillä on seuraava ultra 31.3 ja silloin kuullaan lopullinen tilanne.

Ai niin, ainokaiset oireeni ovat edelleen väsymys, kylmyys ja nyt uutena se, että pitää syödä parin tunnin välein.

Mikäs Kuunkullan tilanne on? Ja mitä muiden pääsiäiseen kuuluu? =)
 
Täällä pääsiäinen mennyt mukavasti lomaillessa. Ainut huoli on, että onko pikkuinen elossa, kun taas oireetonta elämää. Neuvolaankin yli kolmeviikkoa aikaa (pääsee kuuntelemaan kuuluuko sydänääniä ) .

Aina miettii, mikä vaihe on piinallisin, sekö kun odotti alkuraskaudenultraa, vai niskapoimu-ultran tulosten kuuleminen vai tämä vaihe, kun kaikki pitäisi olla ok, mutta ei tiedä, kun ei ole mitään konkreettista.. Ilmeisesti neuvolaan voisi varata ajan sydämensykkeen kuunteluun, mutta pitäisi ottaa töistä vapaata ja menee työkyytien kanssa hankalaksi, huokaus!
Lisäksi en halua huomiota poissaoloista, sillä raskaudesta tietää toistaiseksi harvat ja valitut ;) , te mukaan lukien!
 
Moi!
Olisin kysellyt kuinka moni teistä käyttää lugesteroneja? Mulla käytössä (2+2) ja varmuuden vuoksi käytän viikolle 12. Miten pitkälle te käytätte? Minkälaiset ohjeet olette saaneet sen lopettamiseen? Kun aiemmin ivf:n yhteydessä sain ohjeet, että jos olisi tärpännyt se olisi lopetettu asteittain - nyt ei ollut mitään puhetta....
 
Meidän pääsiäinen on mennyt surullisissa merkeissä... Eli eilen aloin hieman yllättäen vuotamaa verta ja tätä vuotoa on nyt eilisillasta asti tullut ainakin kolme siteellistä, eli uskon, että tämä oli nyt tässä! :'( Just nyt on vuodossa tyynempi vaihe, kuten viimeksikin ennen kuin alkio tuli pois, eli odottelenkin täällä alkion tuloa.... Tällä hetkellä kaikki tuntuu tosi masentavalta ja synkältä...
 
Joannalle iso rutistus! Toivotaan, että vuoto ei olisi merkki keskenmenosta vaan jotain muuta harmitonta vuotoa.

Elämänperhonen: söin lugesteroneja ja merimonoja rv 12 asti. Hoitaja sanoi puhelimessa, että viimeisellä viikolla pitää asteittain vähentää ennen lopettamista. Legeja meni plussauksen jälkeen 3 aamulla ja 3 illalla ja merimonoja 3 päivässä. Tarkempia ohjeita hoitaja ei sanonut, mutta itse vähentelin pikkuhiljaa annosta ja rv 12+0 lopetin kokonaan. Toivotaan, että kaikki hyvin lääkkeiden lopettamisesta huolimatta! Vuotoja ei ainakaan ole tullut ja rinnat yhtä kipeät kuin aiemminkin. Odotan jännityksellä neuvolaa ja kaukana odottavaa rakenneultraa.
 
Voi ei Joanna :'( Olen todella pahoillani. Itkettää niin sun puolesta :'( :hug:
Ison voima :hug: täältä lähetän. Oisko vielä toivoa, jos se oiskin sellainen hematooma, joka vuotaa, eikös jollakin meidän pinosta sellaista ollut? Kovasti jaksamista sinulle :hug:

Kiitos vielä kaikille tuesta :hug: Kyllä sitä alkaa vähitellen tottua ajatukseen, että tulossa on kaksosten sijaan yksi. Mutta nyt tuli jotenkin enemmän huoli siitä yhdestä, että onko sillä kaikki kunnossa. Vaikka torstaina viimeks näin sen pienen sydämen sykkivän siinä ruudulla.
Niin silti huolestuttaa, kun pahoinvointikin on laantunut, tissit ei ole yhtään kipeät ja olo on ihan normaali lukuunottamatta tätä väsymystä ja nälkää ja ajoittaista pientä kuvotusta. Mutta sellaista kunnon pahoinvointia ei enää ole. Sitä ei ollut kun sen viikon. Omituista.
En sitten tiedä onko nyt joku vialla vai johtuuko vaan siitä, että helpotus pahoinvointiin löyty niin yksinkertaisesta keinosta, kuin että mies tuo aamiaisen sänkyyn ( leipää jossa voita päällä ja lasin vettä ) syön sen hitaasti ennen sängystä nousua ja heräilen muutenkin hitaasti.
Nälkä on palannut siis taas ja huono olo tulee vaan kun on pitkän aikaa syömättä ja verensokeri pääsee liian alas eli mä joudun kahden tunnin välein syömään jotain.

elämänperhonen, mä sain luvan käyttää nuo luget loppuun pienella annoksella, aamulla 1 ja illalla 1.
Oikeesti mun olis pitänyt lopettaa ne jo raskaustestiin, mut sain sit kuitenkin luvan käyttää ne loppuun oman mielenrauhan takia, kun hermoilin niin. Laskin, et ne riittää 9 viikon loppuun. Luinkin sitten uudesta vauvakirjasta, jonka ostin, et viikolla 10 istukka tuottaa jo itse kaikki hormonit, eikä munasarjojen progesteronia enää tarvita.

Kovasti jaksamista kaikille! :wave:
 
huomenta!
joanna, tosiaan jospa kyse harmittomasta vuodosta! :hug:

Kiitos neuvoista lugesteronien suhteen. Mä teen kanssa noin, että 11+0 alkaen viikossa sitten puren sen annostuksen vähitellen. Mulla menee se 800 mg annos eli aika iso. Varmaan johtuu osa näistä oireista niistäkin...
Voi ku pääsisi jo taas kuulemaan sydänääniä, että tietäisi, että vauvanalku on vielä siellä.
No huomenna pääsen soittamaan neuvolaan, jos vaan en missaa soittoaikaa, joka ruhtinaallisen tunnin (että saa ajan varattua). Niin hyvin meillä pelaa julkinen terveydenhoito.
MUTTA TÄNÄÄN ON KASASSA 9 VIIKKOA!
 
Kiitoksia lohdutuksista, mutta uskon kuitenkin tämän olevan ihan keskenmenon alkua... Vuotoa on kuitenkin tullut lauantai-illasta lähtien ihan reilun punaista, kuin kuukautisvuotoa, tosin runsaampaa. Tähän mennessä ei tänään vielä oo tullut verta, mutta lugemössön mukana tuli rusehtavankellertävää... Huomenna siis se ultra, jossa nähdään tilanne...
 
Joannalle voimia!! :hug:
Toivottavasti vuoto loppuisi ja ultrassa selviäisi, että sikiö voi hyvin. :'(
Paljonko nyt on viikkoja?

Noista Lugeista.. Mä lopetin plussaviikon eli rv4-5 välissä. Olis saanut lopettaa heti mutta halusin jatkaa sen pari päivää.

Ai niin, mulla on tuolla profiilissa "tickeri", että jos en huomaa/jaksa merkata paljonko on viikkoja kasassa niin sieltä löytyy. =)

Oisko kellään päivitettävää listaan? Uusia laskettuja aikoja?
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. 2. UÄ 25.3 .............. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen.....1.IVF......31.3 UÄ Väestöliitto....TAYS

MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

10.11
Joanna...................2.IVF, 1.PAS......UÄ 25.3

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

helba....................1. IVF[/quote]

 
Päivitätkö munkin lasketun ajan kahdeksannen viikon ultran mukaan 27.10. :)
Paikka jääköön nyt vielä pois. Ja tämä olisi siis ensimmäinen lapsemme.

Paha olo sen kun jatkuu....
Onko muilla sellaista, että syljen määrä suussa olisi lisääntynyt? Ikään kuin vesi kielellä koko ajan....
 
Bea
Hei kaikille ja pahoitteluni minunkin puolesta teille jotka olette saaneet huonoja uutisia :'(
Älkää luovuttako sillä lähes aina on vielä toivoa - usamman IFV:n kokeeneena ja vuosia lapsettomuudesata kärsineenä tiedän miltä suuret pettymykset tuntuvat.

Täällä kumminkin vielä asiat hyvin tosin hirveä pahoinvointi jo jatkunut kohta neljättä viikkoa...tämä on paljon rankempaa kuin olisin ikinä osannut odottaa mutta ajatus siitä että pian tämä on ohi helpottaa, ja hyvän asian puolesta pitänee kärsiäkin. Progesteroni jatkuu minullakin vielä viikolla 12 ja loppuviikosta (rv 10) alan vähentää annosta puolella.

Munkin lasketun ajan voisi päivittää eli 22.10 ja NKL on paikka.

Terkuin,
Bea

 
Heips!

Haleja kaikille tarvitseville :hug: On varmasti todella rankkaa kun on asennoitunut 2 vauvaan ja sitten menettää toisen. Itsekin olen ajatellut että jos tämä menisi kesken tai olisi tuulimuna niin ketutus olisi varmaan toosi kova. Niin kauan tätä on odotettu.

En ole ehtinyt vielä kahlata ketjua.

Me saatiin kauan toivottu plussa onnitestillä 13.3, tämän päivämäärän tulen taatusti aina muistamaan.

Miten nää viikot lasketaan kun punktio oli 26.2 ja siirto 28.2? Helppo olisi laskea ilman näitä hedelmöityshoitoja. Olen varannut ultran 2.4, oletan että silloin jo näkyisi onko alkio oikeassa paikassa jne.

Vastatkaa te viisaammat...
 
Kuunkulta ja Joanna :hug: .
Pääsiäinen meni ja arki koitti. Itselläni pääsiäinen meni lepäillessä ja tulihan sitä pienellä risteilyllä käytyä. Mulla ilmeni nyt tämän risteilyn aikana aivan uusi oire jalat turposi aivan tajuttomasti oli kuin kaksi ratapölkkyä ja nilkoista ei ollu tietoa, onko muilla ollu turvotuksia? Oireet ovat nyt kyllä kadonneet ainoastaan tissit on hieman arat. Elämänperhonen kyseli syljen erityksestä mulla on aivan päin vastoin suu on kuin sahara koko ajan saa olla juomassa. Oikein mukavaa Tiistaita kaikille ja voikaa hyvin!

Mari ja asukki 12+0
 
Jaksamisia vastoinkäymisiä kokeneille. Joanna :hug:

Tänään pyörähti 10. rv käyntiin eli 9+0 on tänään! :heart:

ON:
Pelottaa onko kaikki mahassa hyvin. Alavatsaan on sattunut todella kovasti pari päivää ja alavatsa on todella arka. Eilen porukoitten koira hyppäsi suoraan vatsalle ja tuli niiiiiiiiiin kipeää että. Pissatesti oli ok, ku ajattelin ensi että o tulehdus. Nyt pelottaa todella kovasti. Viikon päästä vasta on neuvola.
Huono olo on ihan mieletön, ja väsymys, ja närästys, ja vitutus. Kaikki huonosti.

Onko muilla tuon alamahan kanssa ongelmia/kipuja? Ku tämä ei kuiteskaa tunnu normaalilta kasvukivulta.
 
Käytiin siis aamusella ultrassa ja meidän hämmästykseksi siellä köllötteli yksi alkio, jonka sydän pamppali vimmatusti!!! Lääkäri ei pitänyt vuotoa vakavana, eikä löytänyt sille mitään syytä. Hän sanoi vain, että etenkin näissä hormoniavusteisissa raskauksissa tulee silloin tällöin vastaavia vuotoja. Toukka vastasi myös viikkoja eli pituutta oli huimat 7,5 mm. Tänään on tullut vain ruskeaa tuhrua, joten jospa tuo vuoto alkaisi rauhoittumaan... Pitäis neuvolaankin joku päivä soitella... Olo on tosi epäuskoinen ja huojentunut!

Joanna 7+1
 

Yhteistyössä