Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Olipa hieno uutinen! Että nuo vuodot osaa peläytellä usein aivan turhaan!!! Onnea!
Mäkin sain neuvola-ajan tilattua. Oisin perunut myös lapsettomuusasioiden takia julkiselle saadun ajan huhtikuulle, mutta pessimistisesti hoitaja sanoi (toisaalta hyvä ), että ei kannata nyt tätä perua, koska jos kuitenkin menisi kesken, tarvitsisin taas uuden lähetteen! En kyllä ymmärrä, miksi minun pitäisi taas hankkia uusi lähete, jos tämä menee kesken...no, onpahan aika sitten valmiina kaavintaan tai sen harkintaan, jos...
 
Joannalle haluaisin sanoa että otahan rauhallisesti, mulla tuli noita vuotoja myös raskaus aikana (kyykky asennossa heti alkoi vuotamaan). Mutta nyt siis meilläkin oma vauva kohta 4 viikkoa vanha. 3 iscin pas toi meille kaivatun vauvan =) Paljon onnea teille raskauksiin koko porukalle !!!!!
 
Hei.

Täällä ei ollut pääsiäinen mitenkään mukava.. Lasten kans oli kivaa ja suklaamunia tuli piiloteltua urakalla. Mutta isäntä oli sitten niin v..mäisellä päällä koko loman ettei enään jaksa. Meinasi yks päivä rapuloissaan kun makas että nyt olet päässy tavoitteeseen.. toinen lapsi tulossa ja elareita hältä vain haluat. Siitä motkottanu tähän päivään asti. Nyt odotan vain että töihin pääsen lähtemään ku ei jaksa enään tuon yhen v...tuilua kuunnella. Ihan oikeesti alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että otan lapset kainaloon ja muutan pois. Talo myyntiin ja silleen. Muutenkin kun on tää ihana 24/7 väsy päällä ja välillä tosi ellottava olo niin ei enään tuollaista jaksais kuunnella. Alan olemaan oikeesti väsyny kaikkeen.

Sori tämä valitus viesti teille mutta ei vaan jaksa enään.

Löllykkä ja haamu 8+0
 
Hei!

Tuolta lapsettomuuspuolelta uskaltauduin tänne kurkkimaan tai oikeastaan tulin utelemaan :ashamed: Eli meille on tehty 1. ivf. Siirto oli 10.3. ja eilinen raskaustesti näytti yllätykseksi plussaa. Ongelmana on alamahan kivut. Kivut tuntuu oikealla. Pahimmillaan kivut on yleensä öisin, päivisin kipu pahenee heti jos yrittää tehdä jotain raskaampaa. En ole viimeiseen viikkoon oikeastaan juuri muuta tehnyt kuin maannut (oon lomalla). Soitin tänään Väestöliittoon ja sain ultra-ajan ens maanantaille jossa ois tarkoitus varmistaa kyytiläisen oikea paikka. Puhelimessa hoitaja sanoi että kohdunulkoinen raskaus aiheuttaa viiltävää kipua, mutta tämä minun kipu on ennemminkin puristavaa. Onko muilla ollut vastaavia kipua? Ja onko niihin selvinnyt syytä?

Kyseleepi peloissaan, Tiiti
 
tiiti, ja onnea plussasta!
Mulla on vieläkin mahakipuja, alavatsalla. Punktion jälkeen jouduin sairaalaan jossa lääkäri sanoi, että jos raskaustesti on positiivinen, niin munasarjat villiintyy uudelleen ja aiheuttaa kipua...

Mutta pitää mennä.
 
tiiti, ja onnea plussasta!
Mulla on vieläkin mahakipuja, alavatsalla. Punktion jälkeen jouduin sairaalaan jossa lääkäri sanoi, että jos raskaustesti on positiivinen, niin munasarjat villiintyy uudelleen ja aiheuttaa kipua...

Mutta pitää mennä.
 
Voi että miten hyvä uutinen Joanna - onnea vaan paljon toukasta ja sykkeestä :heart:

Ja Tiitille myös mahtavat onnittelut!! :heart: Kivuthan voi vielä ihan hyvin johtua munasarjoistakin - miulle juuri tänään lääkäri sanoi, että itse asiassa munasarjat toipuvat munisten kasvattelusta ja punktiosta hitaammin jos raskaus on alkanut.

Meillä oli tänään lääkäriaika, molemmilla on loma niin mieskin tuli mukaan ultran ruutua tuijottelemaan :) Pikkuinen oli kasvanut hurjasti; ar-ultrassa kolme viikkoa sitten oli nähtävissä syke ja pikku möykky joka oli alkio, mutta tänään sikiö oli jo ihan tunnistettavan näköinen! Pää ja vartalo ja raajat ja pieni napanuorakin... Jalat ja kädet vispasi, kerran näytti kuin olis naamaa hieronut - aim in lööv :heart: :heart: :heart: Pituutta oli 3,19 cm ja vastasi siis viikkoja. Ensi viikolla on seuraava tapaaminen önniäisen kanssa :) - perjantaina on niskaturvotusultra, sitä ennen torstaina neuvola.

Löllykälle iso tsempitys kotirintamalle - lomat ja pyhät tuppaa joskus laittamaan parisuhdetta koetukselle...

Elämänperhonen - sehän menee just niin, että kun sinulla on se aika, niin ei sitä tarvita!! =) Millonka oot menossa ekaan neuvolaan?

geri + önniäinen 10+1
 
Mahtava juttu Joanna!!!!

Onnittelut tiitille! Minulla oli myös toispuoleinen kova kipu ja olin aika varma kohdunulkoisesta, kun lääkkeellisessä passissa munasarjat ei tee mitään eli kipu ei oikein voinut siitäkään johtua. Kaikki oli kuitenkin ok alkuraskaudenultrassa ja varsinaista syytä ei kivulle löytynyt. Toivotaan, että sinullakin harmitonta raskauteen kuuluvaa kipuilua!
 
Heippa!

Hienoa Joanna!!! Aivan mahtava uutinen! Pieni sitkeä sissi siellä vain pelottelee. :hug: ;)

Tervetuloa Marica! Meille Sari Väestöliitosta sanoi, että punktiopäivä on rv2 eli sulla olis tänään 6+0. Seitsemännellä viikolla siis jo!

Rohkeasti tervetuloa mukaan Tiiti! :wave:

Ihania uutisia gerillä :heart: ja ei niin ihania Löllykällä.. Sano sille ukolle, että elareita maksat vasta jos et opi olemaan hiljaa ja otan lapsen kainaloon ja lähden. Harva niitä elareita avioliitossa maksaa. Miten hän on suostunut hoitoihin jos on noin paha asenneongelma perhe-elämään ja omiin lapsiin? :eek:

Mä liityn tuohon kuivasuisten joukkoon. Välillä menee kaks kertaa ihan peräkkäin puolen litran vesituoppi.
Joo-o.. Päivällä tuntui niin hyvältä idealta lupautua töihin yöksi, jopa neljäksi ja nyt ei huvita enää yhtään.. Väsyttää! :ashamed:
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen.....1.IVF......31.3 UÄ Väestöliitto....TAYS

MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

10.11
Joanna...................2.IVF, 1.PAS......

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

helba....................1. IVF

Tiiti-.....................

Marica.................
[/quote]


 
Moi taas! Mä voisin olla täällä netissä kaikki päivät. En ole kyllä oikein hyviä raskausajan sivustoja löytänyt...
Geri ihana kuulla, että ultranäkymät oli hyvät. Oispa tosi hienoa nähdä omankin sikiön kehittymistä jo. Ensi viikolla mulla on neuvola, mutta eipä siellä ole ultravehkeitä. Sieltä saan vasta lähetteen siihen niskaturvotusultraan ja veriseuloihin. Siellähän tosiaan ekan kerran sitten näkee, jos kaikki on ok, juuri kädet ja jalat...ihan oikean lapsen alun. Kahdeksannella viikolla ultrassa oli vain möykky. Oispa kiva,jos voitaisiin laittaa tänne (ne kellä skannerit on) omia ultrakuvia! Mä ainakin voin laittaa, sitten kun ja jos seur. ultras jotain saadaan.
 
Voi että miten mahtava uutinen Joanna!!! Onnea! :flower: :heart:

gerillekin onnittelut hienoista ultrakuulumisista :flower: Ihanaa kun näkee sen pikkuisen jo liikkuvan :heart: Voi miten sööttiä :heart:

Onnittelut tiitilleplussasta!!! :flower: Mullakin oli ihan alussa koviakin kipuja. Ei kannata huolestua. Munasarjat toipuu vielä punktiosta ja raskaushormonit valmistaa kohdun raskauteen ja tapahtuu jos jonkinmoista löystymistä tuolla sisällä. Pianhan se kohtu alkaakin jo kasvamaan.

löllykälle, tsemppiä kotirintamalle.:hug: Toivottavasti asiat järjestyis.

(.) Soitinpa tänään omalle gynelle ja sain ajan jo ensi viikon keskiviikoksi 2.4 siis. Seuraava UÄ siis silloin. Olin siis viime viikolla lapsettomuusklinikalla vielä ultrassa, nyt ei sitten toivottavasti enää tarvitse rampata siellä vasta kuin joskus tulevaisuudessa seuraavan lapsen kohdalla. Oma gyne oli siellä heti juhlatunnelmissa luurin toisessa päässä kuullessaan näin onnellisen uutisen. Aiemmin kun olen siellä aina niin surullisissa tunnelmissa joutunut asioimaan endometrioosin takia ja lapsettomuusasioissa.

Flunssaa pukkaa täällä päälle. Olo on viluinen ja kurkku kipeä ja kauhia väsymys. Mutta olenhan minä muutenkin koko ajan väsynyt.

T: Kuunkulta+ pikkuinen rv 7+5
 
Mahtavaa upeeta Joanna!!! Ihanaa kun kaikki on kunnossa!
Mulla on seuraava käynti lääkärillä nyt to. ja saan kuulla tuomion, että onko sikiöpussi "kiivennyt" ylöspäin ja onko tämän raskauden aika loppua vai onko se pysyny aloillaan.
En taida varata neuvola aikaakaan vielä, että ei tarvi sitä sitten heti perua.

Löllykkä, toivottavasti miehesi miehistyy ja lopettaa tuolaiset puheet.
Tiiti, tervetuloa.

Veritulppa pohkeessa ei tykänny eilisestä 9h automatkasta, alko jomottaan jalkaa illalla ihan kauheasti, nyt pitää ottaa taas vähän iisimmin.
t.Helba 7+1
 
Kiitos kaikille! Kiva kun täällä on niin lämmin vastaanotto :heart:

Ehkäpä mahakivut on ihan normaaleja. Vaikuttaa siltä että kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin oireet on alkuraskaudessa normaaleja. :) Viime yön nukuin taas huonosti kipujen vuoksi. Vähän jänskättää, kun huomenna pitäis mennä loman jälkeen takas töihin, et mitenkähän siellä pärjää.

Lähteeköhän tämä hormoonien myötä tullut turvotus pois jossain vaiheessa? Mulla ei mahdu mitkään farkut enää jalkaan. Pitäis varmaan lähteä shoppailemaan mutta tuntuu turhalta ostaa kalliita housuja kun eihän ne kuitenkaan kovin kauaa päälle mahdu. Äitiyshousuja ei taida sentään ihan vielä kehdata ostaa...

Tiiti rv 4+2 ( :D olipa kiva kirjottaa tuo)
 
Täällä alkoi eilen illalla ihan järjetön verinen vuoto kipuineen kaikkineen... Kävin tänään ultrassa ja siellä ei näkynyt enää sikiöä, eli tää oli nyt tässä...

Paljon onnea teille muille odotukseen!
 
Voi ei Joanna, olen ihan hirvittävän pahoillani :'( En varmaan pysty mitenkään nyt lohduttamaan, mutta toivon siulle paljon jaksamista ja voimia toipumiseen. Tuota surua ei tosiaankaan toivoisi kenenkään kohdalle :'(
 
Joanna, oon niin pahoillani puolestasi!!!!
:ashamed:

Minä kävin eilen lääkärillä ja istukka pussi ei ollut ainakaan noussut, ehkä snadisti laskenut.
Laskettu aika olisi nyt sitten 13.11.2008. Synnytys sairaalaa en tiä, mutta Naistenklinikalla joudun kyllä laukkomaan veritulpan vuoksi niin voi olla että otan sen, koska ne tietää sit mun tilanteen parhaiten...mut pitää katella.

Nyt verikokeeseen.
 
Voi Joanna :hug: Ihan hirvittävän surullista! :'(

(.) Kivut jatkuu. Kävin eilen työterveyshuollosta hakemassa sairauslomaa maanantaihin asti kun en oo työkuntoinen. Eilisilta oli yhtä itkua ja hampaiden kiristelyä. Mies meinas viedä minut päivystykseen mutten suostunut lähteen. Alkaa olemaan aika väsynyt kun yli viikkoon ei oo päässyt liikkumaan eikä saa öisin nukuttua. Tänään soitin Väestöliittoon ja sain ajan ultraan tälle päivälle. Pelottaa ettei kaikki ole hyvin!
 
Tiiti - toivotaan, että ultrassa kaikki on ok ja osaisivat ehkä Väestöliitossa antaa jotain selitystä koville kivuille.

helba - kertoisitko tuosta istukkapussin nousemisesta/laskemisesta ja miksi sitä seurataan? Ihan outo asia miulle.
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen.....1.IVF......31.3 UÄ Väestöliitto....TAYS

MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

6.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

13.11
helba....................1. IVF

Ilman laskettua aikaa

Kaneli-07.............. 1. PAS

Tiiti-.....................

Marica.................
[/quote]

 
Tiiti! Mitä ultrassa sanottiin??

Jos yhtään kannustaa niin mullahan oli ihan järkyttävät kivut pp6 alkaen kahdeksan yötä putkeen. Ja kaikki meni hyvin. Tosin sä nyt olet jo pidemmällä mutta älä vaivu epätoivoon. Vauveli siellä ehkä vain laajentaa asumustaan! ;)
 

Yhteistyössä