LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 22:42 pietu- kirjoitti:
Sittenhän meillä on molemmilla ultrat :D Huomenna sitten kuulumisia ;)
No mutta mukavaa ultrailla samaan aikaan :)

Mulla jo siis takanapäin, kaikki oli erittäin hyvin. Vauvelin sukupuolta kätilö ei saanut selville, kun oli kaveri niin kippurassa ja kääntyili pois kuvasta nopeasti. Muuten saatiin mitat ja hommat tarkistettua, kaikki oli hyvin. Kovin on liikkuvainen kaveri, painoa 340g ja pituutta 22cm eli jo ihan kelpo kokoinen eikä ihme että potkut tuntuu mahamakkaroidenkin läpi!

Onnea ultraan jos se ei ole vielä ollut!

Hulda rv 21+1
 
Juu.. Ultra oli ja syke näkyi edelleen =) Kokoa huimat 30mm (vastasi tasan viikkoja). Oli kasvanut 25 mm sitten viime käynnin :D Liikettäkin näkyi.

Lääkäri oli sieltä ja syvältä. Olisi pitänyt ottaa valkovuotonäyte, mutta ei ottanut. Samoin olisi pitänyt antaa lähetelaput np-ultraan ja verikokeisiin.. Ei antanut.

Soitin äsken neuvolan hoitajalle. Ihmetteli hieman lääkärin toimintaa... :\|

No mutta.. Pääasia, että vauva matkassa edelleen ja voi varsin hyvin :heart:

pietu- rv 9+6
 
Tuosta kerhosta, miten siihen pääsee? Pitää ensin kirjoittaa salasana, mutta ei hyväksy omaa kirjautumissalasanaa?

Mulla kohta 12 rv täynnä, mutta liikkeet ovat tuntuneet jo kaksi viikkoa! Ja vauvan liikkeet tuntuvat jo mahan päältäkin. Näin aikaisin! Miten teillä muilla? Ensimmäisestäkin raskaudesta tunsin liikkeet aikaisin, olisiko ollut jo rv 14-15 ensimmäiset mutta että jo 10 rv! Taidan olla tavallista herkempi, kuten tänään lääkärini sanoi. Menin sinne kyllä ihan eri asiasta mutta tuli puheeksi nuo liikkeet.

Mulla ensimmäinen neuvola vasta ensi viikolla kun olrn jo 13. rv. Np-ultra on samalla viikolla, taitaa olla tasan viikon päästä.

Sateisin tammikuuterveisin -HassuKarhu- :flower:
 
Hei kaikki ! :wave:

Hiljentynyt hieman tämä meidän pino, mutta yritetään pitää aktiivisena että uudetkin tulokkaat huomaavat.

OMAA NAPAA
Nyt on melkoisen tasaista, ei tapahdu oikein mitään. Vielä ei vauvan liikkeitä tunnu. Rakenneultraankin muutama viikko. Seuraava neuvola vasta parin vko päästä. Välillä tulee sellainen olo että onkohan kaikki normaalisti ja tekisi mieli kuunteluttaa sydänääniä joka viikko...
En ole sentään sortunut kotidoppleria hankkimaan vaikka sellasiakin ihmiset kuulemma kovasti nykyään kotiin hankkivat.

Huimaus ja pyörtyily alkavat hermostuttamaan. Sairaslomalla on tylsää eikä mitään oikein voi / uskalla tehdä ettei taju lähde. Turhauttavaa.
No onneksi en kuulu niihin äiteihin jotka joutuvat vuodelepoon moneksi kuukaudeksi. Tai en ainakaan vielä...
Ruoka maistuu huonosti ja paino on pudonnut muutaman kilon. Pieni vauvamaha kyllä pullottaa jo.

Eilen tuli postissa trisomiaseulavastauskin. Kolme viikkoa sitä odotettiin ja lyhykäisyydessään siinä luki: "normaali tulos."
Hyvä asia tietysti, mutta odotin jotakin suhdelukua...

Meiltä jäi miehen kanssa näkemattä se 2-osainen dokumentti sikiön kehityksestä, mutta ilokseni huomasin sen tulevan uusintana YLEteema:lta. Eilen tuli eka osa ja tänään toka klo 19. Aika mielenkiintoinen oli kyllä. Ja eilen tuli samalta kanavalta myös saksalainen(?) dokkari lapsettomuushoidoista. Luulen että siitäkin tulee vielä toinen osa. Kannattaa katsoa.
Siinä kaikki potilaat muuten nukutettiin ms-keräystä varten, aika jännä juttu.

Sellasta tällä kertaa.
Hyvää vointia teille!

Anni ja vauva 15+3 :heart:
 
Vaikka en oikeasti tänne puolelle (lapsettomuuspuolen odottajat) kuulukaan, on joskus kiva lukea teidän kirjoituksia, miten vaikeuksien kautta päästään voittoon. Oma siskoni ei nimittäin voi miehensä kanssa saada omia lapsia, kun miehellä ei ole yhtään siittiötä (koepalat ym. otettu). Minulla on 1v6kk poika.
Halusin vaan kommentoida sitä kun edellinen kirjoittaja odotti suhdelukua trisomiatestistä. Kävin itse lapsivesipunktiossa, ja sen tuloksena oikeasti on pelkästään että normaali kromosomisto tai epänormaalikromosomisto, suhdeluku on esim. niskaturvotuksessa tai seerumiseulantuloksen (kävin nekin...), jolloin se kertoo todennäköisyyttä epänormaaliin kromosomistoon. Silloin kun punktiolla katsotaan kromosomit suoraan, tulos on 100% varma, eikä enää mikään todennäköisyys.

Onnellista loppuodotusta kaikille.
 
mai
Tarkoituksena oli tulla kirjoittaan iloisia uutisia olihan eilen lääkäri ja np-ultra...mutta tästä tulikin suru viesti :'(

Eilen perjantaina 9.30 lääkäriin aika ja voi sitä jännitystä mikä oli päällä kun tiesimme kohta näkevämme pienen vauvamme.
Mutta niin se vaan elämä kääntyy päälaelleen, hetkessä, odottamatta!!!!
Lääkäri ei löytänyt sykettä, hän viitisen minuuttia väänteli ja käänteli kameraa mutta ei.... maailmani romahti siihen paikkaan.
Lääkäri sanoi että 90% varmuudella sikiö on kuollut. Sikiön olisi pitänyt olla jo 25-30mm kokoinen mutta tämä minun pikkuinen oli vain 16mm. Ihmeteltiin mieheni kanssa kun ei vuotoa ollut tullut lainkaan eikä mitään oireita. Lääkäri sanoi että kroppa ei ole vielä tajunnut että siellä on elämä loppunut. Viikon päähän saimme uuden ultra ajan.
No kotiin päästyäni muutaman tunnin kuluttua aloin pikku hiljaa vuotaa ja iltaa kohti pönttö oli aivan punainen joka käynti kerralla...Yöllä kahdentoista aikaan alkoi kivut ja en ole elämässäni kokenut mitään niin kovaa kipua kuin nyt ja ne kestivät kolmisen tuntia. Jossain vaiheessa vessassa käydessäni pönttöön tippui n.5cm kokoine möykky, siinä taisi pienokaiseni mennä...
Tämä suru on jotain aivan sanoin kuvaamatonta, suuri tuska ja tyhjyys täyttää elämäni juuri tällä hetkellä ja iso kysymys että MIKSI?

Minut voit poistaa listalta pietu.

Siirryn tästä pikku hiljaa lapsettomuus puolelle...

Onnea Teille kaikille ja hyviä odotus hetkiä :hug:
 
Mai: :hug: :hug: :hug: VOIMIA!!!!! Tollasta ei toivois kenellekkään... Uutta yritystä sitten kun vaan jaksatte... Anna itsellesi aikaa toipua ja surra rauhassa, kyllä se elämä taas hymyilee =) :hug: :hug: :hug:
 

Voi ei, olen tosi pahoillani puolestanne Mai. Tippa linssissä luin uutisia :'( toivotaan ettei kukaan muu meistä joudu kokemaan samaa. Paljon voimia ja jaksamista sinulle ja miehellesi.

Ei nyt oikein tunnu sopivalta omasta navasta kirjoitella joten ensi kerralla sitten.
 
Pahoittelut sulle Mai !

Piti ruveta nostelemaan palstaamme kun oli taas niin kaukana ettei meinannut edes löytyä .Mulla tänään rv 13+0. Mun laskettu aika on muuttunut muuten 16.7 , jos pietu vaikka sen korjaisit . Vaikka eihän se nyt niin tarkka oo kuitenkaan...

Np-ultrassa kaikki ok ja verikokeiden tuloksista ei ole ainakaan vielä kuulunut mitään. Ilmoittavat vain jos jotain erikoista löytyy.Vesseli on tainnut tulla äitiinsä jo tässä vaiheessa , kun ei suostunut edes heilumaan siinä ultrassa vaikka lääkäri sitä yritti herätellä. Mutta ilmeisesti olisi jotain sanonut jos pitäisi olla huolissaan. Mulla on noi unen lahjat aikas hyvät tai ainakin on ollut tähän asti.

Huono olo on toistaiseksi poistunut kuviosta eikä tarvitsisi palatakkkaan!

Sirkku ja vesseli 13+0
 
Moikka,
Nostellaanpa taas vähäsen ja kerrotaanpa samalla kuulumisia vaikka Main suruviesti edelleen tuolla taustalla kummitteleekin.

Meillä oli tänään tuo kauan odotettu np-ultra ja aamulla jännitti kovin. Viime yönä ei paljon nukuttu, osittain nuhan ja osittain jännityksen takia.

Turvotusta ei ollut kuin 1,1 mm, joten sen osalta kaikki hyvin. Vauveli oli oikein pirteällä päällä ja vilkutteli tuleville vanhemmilleen. Sydämen syke oli 153. Itkuhan siinä pääsi, kun nyt vasta ensimmäistä kertaa sydänäänet kuultiin.

Istukka on asettumassa tuohon etuseinämään ja lääkärin mukaan oikein hyvälle kohdalle tulevia ultria ajatellen. Kohtu on kovasti ylhäällä, joten masu tulee jo aikaisessa vaiheessa näkyviin. Piakkoin joutuu siis kääntymään kaupan puoleen ja hankkimaan uusia sopivampia vaatteita.
Housut menevät vielä suht normaalisti päälle, jos jättää ylimäisen napin auki ja vyön pykälää löysemmälle. Ajattelin ostaa alkuun belly beltin, josko sillä saisi omille housuille vielä lisää käyttöaikaa.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille, täällä etelässä se ainakin taas paistaa pitkästä, pitkästä aikaa, eikä viime yön myrskystä ole kuin tuuli jäljellä.

-Sannis 12+0
 
Heips!
Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.

Perjantaina saatiin aika np-ultraan. Se ois sitten tiedossa 22.1 mietin että onkohan se liian myöhään kun mulla on silloin viikkoja jo 13+5 mut kai se on ok jos sen kerran voi tehdä rv12-14. Samalla tuli aika rakenne ultraankin mut niin pitkälle ei ees pysty ajattelemaan vielä =)

Lauantaina ostin kirpparilta ekat vauvan vaatteet. Oon toistaiseks saanut hillittyä itteni... mies pelkää et riehaannun ja ostan 800 bodya ja 600 potkupukua ja ihan aiheesta pelkääkin :LOL: Löydettiin myös sellainen lattialle laitettava hyttys suoja/häkki, se on varmaan ihan kätevä mökillä.

Meillä anoppi on ihan onnessaan tulevasta mummoudestaan. Soittelee koko ajan ja kyselee vointeja (mieheltä onneks :kieh: ). On hommannut jo pinnasängyn tulokasta varten ja ommellut siihen lakanat. Lähetti jo ekat villa töppösetkin. Omalla tavallaan aika söpöä tollanen hössöttäminen.

UPSISTA melkein unohdin että tänään on täällä ne maagiset 12 viikkoa täynnä!

Ihanaa aurinkoista päivänjatkoa kaikille
 
Ihanaa AURINKOISTA päivää kaikille!

Tosiaan tuli kirkas ja aurinkoinen päivä tänne Turunseudullekkin. Luntakin on lähes 2mm ;) ! Kyllä vaan piristää mieltä tuommoinen kirkas sinitaivas ja aurinko.

Täällä Odotus-palstalla olikin tänään kirjoiteltu mammajumpasta. Heräsipä ajatus että pitäisiköhän itsekin hakeutua moiseen ja ehkä joku äiti-vauvajumppa synnytyksen jälkeen voisi olla kiva.
Onko teistä joku mammajumpalla käynyt??

Miauku Kyllä se np-ultra tosiaan voidaan tehdä vielä 14 viikollakin. TYKS:stäkin antoivat aikoja vasta kun 13vko:lta , kysyivät ensin koska 12 vk oli täynnä. Itse olin 12+2.
Niin ja ONNEA maagisten 12 rv täyttymisestä! :flower: :flower:
Eikös ole outoa, ensin sitä odottaa ja sitten alkaa taas jo odottaa seuraavaa etappia...? Itse ainakin odota kovasti rakenneultraa ja varmaan sitten niitä viikkoja kun vauvan eloonjääminen olisi mahdollista mikäli päättäisi tulla maailmaan etuajassa.

Perhe/synnytysvalmennus alkaa jo tässä kuussa! Ihmeen aikaisin minusta. Onko muilla jo menossa ? Onko ollut mitään hyötyä ?

Joko olette alkaneet haalia vauvatavaraa kotiin?
Itse olen sen verran taikauskoinen ettei vielä oikein uskalla.
Ystäviltä ja sukulaisilta olisi tavaralahjoituksia tulossa jonoksi asti, mutta olen kieltänyt tuomasta vielä mitään.

Töissäkään en ole vielä raskaudesta kertonut. On ollut helppoa olla kertomatta kun olen sairaslomalla voimakkaan raskaushuimauksen vuoksi.
Pitää mennä verokorttia viemään niin siinä sitten kaiketi kerron esimiehelle, mutta odotan tuon rakenneultran nyt ensin.
Verokortista tulikin mieleen että täytyykin vähän alentaa tuota tulorajaa kun tulot tippuu äitiyslomalla.
Äitiyspakkauskin kohta saadaan jo tilata. Toivoisin kyllä sitä tämän vuoden pakkausta kun v 2006 pakkauksessa on niin paljon sinistä ja kun en siitä väristä oikein pidä. No, täytyy olla onnellinen että sellainen pakkaus voidaan saada. Se on hieno juttu!

No tulipas taas turistua, mutta hyvää vointia kaikille!

Anni ja vauva 16+2 :heart:
 
wilhelmiina79

Meillä oli keskiviikkona np-ultra ja kaikki oli pikkuisella hyvin. Oli kasvanut normaalisti ja niskaturvotuskin oli vain 1,4 mm. Siellä hän vilkutteli käsillään ja potki jaloillaan. Uskomattoman liikuttavan näköistä. =)

wilhelmiina 12 +1
 
Odottelija77
Aattelin minäkin pitkästä aikaa kirjottaa..
Meillä oli np-ultra viikko sitte ja kaikki oli siellä ihan ok.
Sai mieski nähä vaavin ku on viimeks nähny sellasen 4-solusen pallon :D
Mulla alkaa ens viikolla mammajooga, en oo aijemmin ees joogaa kokeillu, mut aattelin et olis varmaan ihan kivaa. Sit haluisin alkaa käymään uimassa, mut en mahu enää uikkareihin enkä tie mistä löytys mammamallisia.. tietääkö joku?
Eipäs muuta tähän väliin, ku hyviä vointeja kaikille!
t.Ode+Kumma (13+4)
 
Nostellaampas taas. Odottelija 77 kyseli uikkareita odottaville, niin ainakin tuolla Lindexillä näin niitä olevan. Olivat aikas oudon värisiä, mutta voihan niitä olla toisilla paikkakunnilla paremman näköisiä kuoseja.

Olo on kohentunut ja väsymyskin hieman helpottanut. \|O !

sirkku ja vesseli 13+5
 
Hei mihin me ollaan pudottukaan..

Täytyy taas jotain löpistä B) !

Tänään kävin neuvolassa. Nyt on yhtäkkiä maha pullahtanut ja painokin palautunut notkahduksen jälkeen lähtöpainoon.
Vahvat sydänäänet kuului. Liikkeitä ei vielä tunnu kuiteskaan.
Tivasin sitä trisomiaseulan suhdelukuakin ja se vastaus oli 1/100 000.
Rakenneultraan pääsee kahden viikon päästä ja synnytysvalmennuskin alkaa jo viikon päästä.

Mukavaa odotusta kaikille!

Anni ja vauva 17+0 :heart: :heart:

Ai niin, ja H&M ainakin oli kivoja odottajan uikkareita ja bikinejä!<br><br>
 
Niin oli pudonnut.. Minä en ole nyt hirveästi fooruillut, kun kipeänä ollut. Kunnon oksennus- ja p*skatauti kehissä kuumeen kanssa ja heti perään päänsärky, joka niskaperäinen. Edelleen toipumassa... :/

Taudin takia olen kiloissa alle sen, mitä neuvolassa mittasivat lähtöpainoksi. Ei uskonut, että lähtöpaino oli 95kg vaan otti sen, mikä oli joulun ja uudenvuoden välissä... Ihan jees just tuohon aikaan mitata :snotty:

No joo.. Ensi viikolla np-ultra, rav.terapeutti ja hammaslääkäri - kaikki samana päivänä :eek: :p :D

pietu- rv 11+4
 

Yhteistyössä