LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Sunnuntaita kaikki!\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 13:27 Anni77 kirjoitti:
Polle80:
Me aiotaan kanssa lähteä alkuvuodesta johonkin lämmittelemään.
Ilman muuta!
Ja eikös aika pitkälle asti raskautta voi lentää ainakin Finnairilla ?
( Katoin muuten Finnairin sivuilta että rv 28 eteenpäin tarvitaan lääkärintodistus lennoille ja että rv 36 asti voi lentää. Ja vauvan voi ottaa lennolle 2vrk ikäisestä alkaen. )

Onko kukaan muu alkanut nähdä omituisia unia?
Mä olen muutaman viikon nähnyt unia, tavallisesti en muista unia nähneeni. Saattaa tosin liittyä siihen että aamuyöllä joutuu heräämään pissalle ja uni katkeaa. Viime yönä olin Idols-karsinnoissa, mutta en tiedä pääsinkö jatkoon.. ;) ;)

Väsymys on sietämätöntä, mahtaakohan tämä helpottaa ollenkaan...

Pietu:
Alkionsiirroissa jos 2kpl alkiota siirretään, niin kaksosraskauden mahdollisuus on noin 5%. Kysyin sukupuoliasiaakin lääkäriltä ja sanoi että koeputkihedelmöityksessä sekä tuore- että pakastesiirrossa molempia sukupuolia syntyy yhtä paljon.
Mulle tämä IVF / ICSI / PAS on tuttua asiaa mutta, inseminaatiossa käsittääkseni samat monikkoraskausprosentit kuin normaalissa hedelmöittymisessä. Ja myös sukupuoli 50/50 %.
Toki jos useampia riittävän isoja munarakkuloita on selvästi kehittynyt, silloin kaiketi monikkoprosentti voi inssissäkin nousta hieman normaalista.
Mutta kuten sanoin inssistä ei minulla fakta-tietoa ole.

Jaahas ja nyt valmistautumaan "maajussin morsianta" varten...
:whistle: :ashamed:

Terkuin; Anni ja vauveli 11+5 :heart:

ps. 4 yötä np-ultraan, odotan sitä kuin lapsi joulua... ;) <br><br>
 
Soittelin taas tänään neuvolaan ja kyselin peruutus aikoja. Ei ollut ilmestynyt uusia aikoja.Mulla eka neuvola vasta 22.12 jolloin rv. 10+3. Varasin sitten np. ultraan jo ajan valmiiksi ettei tule sen kanssa kiirus. Sen ajan sainkin jo 3.1.2007 silloin siis rv.12+1. Nyt ei auta kuin odotella sitä neuvolaa sinne joulu viikolle.

Töissä on ollut aika kiirettä näin joulun takia, niin olen iltaisin aina ihan poikki ja ei tahdo jaksaa edes koneelle tulla/ kirjoittaa. Tosi kiva estes kun jaksaisi lukea toisten kuulumisia.Hieman on ollut etomista aamuisin mutta oksella olen käynyt vain pari kertaa koko aikana JEE!!!!!!

<br><br>
 
Pietu, kerrohan ultran tuloksista =)

Voi vitsi, mä sain vakiduunin ihan ok palkalla, mutta...nyt vähän arvelluttaa että mitä kun jää mammalomalle (jos kaikki menee tässä raskaudessa hyvin) sitten niin nopeasti. Ei kerkeä olla töissä kuin puoli vuotta jos sitäkään. Ja raskaus alkaa ensi vuoden alusta varmasti jo näkymään.

Ensimmäisessä raskaudessa sain kanssa vakipaikan, olin vain 3 kk töissä kun jäin äitiyslomalle :kieh: Mulla näköjään ajoittuu näin. Nyt ehdin vähän pitempään, mutta tilannekin on eri kun on valmistunut pitkän opiskelun jälkeen ja on oman alan duunia. Raskaudesta ei tarvi sanoo kyllä kuin 2 kk ennen kun jää pois...ellei sitten eka sairauslomalle.

Mulla tänä iltana jatkuu järkky kuvotus! Vähän helpotti kun sai syödä.
 
Pahoittelen.. kopioin suoraan tuolta elokuun odottajista tänne tekstini, jonka hätäpäissäni väsäsin. Hirveä kiire oli koko päivän ja pääsin vasta nyt koneelle... Mielessä olitte koko joukko koko ajan, että pääsen kertomaan =)

Ultra oli siis klo 11 ja jännitin ihan hirvittävästi. Istuin odotushuoneessa housut auki, ettei vain housun rantti painaisi mahaa ja pierettäisi :ashamed: Yö oli jättänyt meinaan jälkensä :whistle:

Ette voi uskoa sitä tunnetta, mikä valtasi, kun lääkäri pitkän tutkimisen jälkeen käänsi näytön minuun päin ja alkoi selittää, miten ujo kaveri tuolla vatsassa on, kun ei meinannut ensin haluta tulla esille. :heart: Siellä se oli ja sydän sykki hanakasti! Niin... Yksi eläjä siis oli vallannut koko tilan :D

Itku pääsi vasta siinä vaiheessa, kun olin tekemässä lähtöä vastaanottohuoneesta ja ajatus siitä, että miehelle pääsen uutiset kertomaan (odotti aulassa). Ja miten ihanalta tuntui, kun polin hoitaja halasi tiukkaan ja onnitteli, kuten lääkärikin.

Mukaani sain ultrakuvan ja äitiyskortin sekä pyynnön pitää ajantasalla. Sitä nimittäin siirrytään nyt tuolta lapsettomuuspolilta ihan tavan neuvolaan =)

Ah juu... Sikiö vastasi kokonsa puolesta sitä, mitä näillä viikoilla pitääkin vastata eli oli 5mm suuruinen :p Ja laskettu aika siirtyi päivällä aikaisemmaksi eli täällä arvioitu halkeamispäivä onkin 3.8. eikä se 4. päivä. Raskausviikot ja -päivät olivat koko ajan kohdallaan.


Hitsi vieköön... Nyt sitä ollaan sitten oikeasti menossa tavan neuvolaan ja käytännössä siis odotellaan vain nyt sitten rauhassa. Ihanaa!

pietu- rv 6+3 :wave:
 
Onnittelut Pietu :flower:

Ihana kuulla, että kaikki hyvin ja masussa kaikki kohdallaan. Oikein tippa tuli silmään, kun eilen jännäsin sun puolesta =)

Illalla piti oikein kännykän kautta ottaa nettiyhteys ja katsoa, josko olisit jo käynyt kuulumisia laittamassa, meillä kun verkkoyhteys katkesi tuulien myötä.

Mulla tuntuu nykyään olevan tuo itku aika herkässä muutenkin ja laitoinkin jo muutaman tv-ohjelman pannaan, ei jaksa nyyhkiä kaikkia iltoja :LOL:
Mies vaan totesi, että selvästi raskaana...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Sannis 7+6
 
RPM
Onnea pietu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kyllä pistit jännittämään kun susta ei meinannu kuulua, heti niinkuin ei olisi muuta elämää kun tämä... :)
Riippuu tietenkin mistä päin olet niin voi eka nla olla jo parin viikon päästä, se on ihan kivaa kun pääsee siellä käymään.

RPM&19+1
 
wilhelmiina79

Onnittelut Pietulle =)

Mäkin olin eilen ekassa ultrassa ja yksi pikkuinen sieltä löytyi. Oli uskomaton tunne nähdä se pikkuinen siinä ruudulla. Äärettömän helpottunut olo, että kaikki oli hyvin. Sydän sykki vahvasti ja kaikki muutenki hyvin. Pää-perämitta 13,3 mm. Laskettu aika aikaistui päivällä eli on nyt sitten 26.7. Saatiin ultrakuva mukaan ja myös kehoitus ilmoitella kuulumisia. Nyt sitten pitäis soitella äitiysneuvolaan. Alkaa vihdoin tuntua todelliselta!
 
ONNEA pietu ja wilhelmiina79!!!

Meillä eka neuvola ylihuomenna. Ei malttais millään niiiiiin pitkään oottaa, kuin en myöskään sitä et masu rupeis kasvaa. Oon nykyään vähän malttamaton :D Ei kai tätä turhaan kutsuta odotus ajaksi :D Mies ei pääse sinne mukaan, kun on töissä silloin. Onkohan se huonokin juttu? sanoivat kyllä et ota sitten mies mukaan.

Pahoinvointi on lisääntymään päin. En kylläkään ole vielä oksentanut kertaakaan, mut eilen oli tosi paha olo illalla ja tänään nyt jo ihan aamusta vaik yleensä se on tullu pikkuhiljaa iltaa kohti. Aamulla väsytti niin etten jaksanut kouluun lähteä, meen sitten iltapäiväksi. Tänään onkin vika koulupäivä ennen jolua, niin ja sit ois viel neljä tenttiä....

Ja pietu muistelen et harmittelit aiemmin ettei oo muita ihan alussa olevia, niin eihän meillä oo kun parin päivän heitto noissa viikoissa. Eli ei täälläkään vielä pitkällä pötkitä :) on muuten kiva kirjotella tälläseen pienempään pinoon ku tuol hein-pinossa on varmaan 80 kirjottelijaa, niin et sinne tulee jo päivässä niiiiin paljon tekstiä etten ees jaksa lukea kaikkia.

Miauku rv7
 
RPM
Miauku ei se haittaa vaikka mies ei ole mukana, kyllä niillä on jotain lappusia ukollekin mutta saat ne mukaasi.

Mun mies oli eka kerran nla:ssa sitten kun poikaa käytettiin ekoja kertoja. Ei se odotus aikana mukaan tullu, eikä kyllä töistä olis päässy mitenkään helposti lähteen.

Parin eka käynnin jälkeen kun jo vähän tutustuu siihen nla-tätiin niin on ihan mukava käydä ja vähän jutella omista oloista yms.
Lisäämpä nyt vielä että tuolla "hoito" puolella kun oltiin niin mies oli varmaan 2 tai 3 kertaa mukana, että itse en ainakaan pitänyt pahana yksin hoidoissa yms käydä. Tietty nyt kun tätä toista alettiin alulle laittamaan mies ei käynyt kertaakaan kun oli noita "huuru-nokkia" odottamassa!

RPM & "kikkeri-käkkeri" (iso-veljen masu asukille keksimä nimi)
 
Onnea pietu ja wilhelmiina iloisista ultrauutisista!!!! On se mahtavaa, ja nyt pääsette siirtyy sit neuvolan puolelle :) Tietynlainen rajapyykki sekin!

Miauku, olisihan se aina hyvä jos mies ekalle neuvolakäynnille pääsisi, muttei tosiaan mitään haittaa ole jos ei pääse. Siellä kysellään miehen tiedot ja taustoja, suvun sairauksia jne ja tietysti kerrotaan miehen näkökulmasta millaista raskausajalta voi odottaa..kuten että naises nyt sitten saattaa olla herkempi kun normaalisti ja on ihan normaalia miehenkin tuntee erilaisia uusia fiiliksiä :) Ja sit meidän tuleva isi sai sellai isille tarkoitetun oman kirjasen. Monilla mies ei ole mukana ikinä neuvolassa.. Ei meilläkään muissa ole ollut kun siinä ekassa :)

Ja tietty kaikki ultrat on ollu pitämässä kädestä :heart: Ottakaa ihmeessä mies mukaan ultraan, älkää jättäkö odotushuoneeseen!!..tämä mun neuvoni. Miehet kun eivät voi mitenkään muuten saada raskautta konkreettiseksi jollei näe sitä pikkuista sieltä ruudulta. Ja mies kun on siinä sun takana pitämässä kiinni niin ei näe kun lääkäri alakautta ultrailee :) Mun mies ainakin tippa linssissä aina pikkuista katsellut ja sit masua kovasti hyväillyt kun on nähnyt mitä siellä on :)

Olo parempaan päin :)


vauvaunelma ja pikkune 13+2
 
Höh, nyt vasta huomasin, että täällä oli lapsettomuuspuolen odottajille oma keskustelu :) Eli kerrotaan nyt tännekkin, Sain eilen tietää että ivf onnistunut ja raskaana ollaan :D Aivan mahtava tunne. Ei meinaa vielä uskoa että tää on totta... Eka ultra mulla on 3.1.07 sitten näkee onko kaikki hyvin.
 
RPM
Onnea jonna, pietu sut varmaan lisää tuonne listaan kun ehtii, joten kato mitä tietoja sinne tarvii..
No nyt sinä sitten odottelet sitä käänteen tekevää ultraa :heart:
Eli tervetuloa joukkoon :)
 
Kiitos! Joo eli tässä Pietulle tietoja, jos lisäät mut tohon listaan. Hoito oli siis ivf (ensimmäinen) la 19.8.07 ja esikoinen ois tulossa. En tiiä oisko nää jo raskaus oireita vai lugeista johtuvia, mutta mahaa nipistelee välillä ja on sellasta painon tunnetta mahassa. Rinnat on arat ja vähän kasvaneet/turvonneet..
Pahoinvoinnit alkaa tietenki just jouluna, että ei voi nauttia jouluruuista....No se on pieni hinta siitä että on raskaana ja ens jouluna meillä on pikkunen vauveli kotona :)
 
Heippa!

Tervetuloa uudet odottajat ja ONNEA alkuraskauden ultran läpäisseille! :flower:

Mulla tuli tänään se maaginen 12+0 täyteen!!
Ihmeellistä, sitä tässä on odoteltu eikä tämä nyt oikein miltään tunnu ;) . Odotan edelleen kuumeisesti torstain np-ultraa..

Alkuraskauden ultrasta oli puhetta...
Meillä mies olï mukana siellä.
Ja ehdottomasti suosittelen että otatte miehenne mukaan.
On se molemmille aivan ihanaa nähdä vauveli siinä ruudulla.
Se kuitenkin konkretisoi odotuksen jollain tavalla.

Sannis; Sama täällä, tv-ohjelmia pitää valita vähän tarkemmin...
Muutama viikko sitten tuli Free Willy elokuva, eihän sitä voinut katsoa ollenkaan... ;) Ja normaalisti en itke elokuvia tai sarjoja katsellessani koskaan...

Anni 12+0 =) =) =)
 
Osaako joku kertoa miten ivf lasketaan rv? Onko se ihan ku normaaleissakin raskauksissa eli viimesten kuukautisten alkamispäivästä? Mulla tehtiin alkion siirto 27.11, eli 2 viikkoo viimesten kuukautisten alkamisen jälkeen. Onko mulla siis rv4 menossa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 12:43 jonna kirjoitti:
Osaako joku kertoa miten ivf lasketaan rv? Onko se ihan ku normaaleissakin raskauksissa eli viimesten kuukautisten alkamispäivästä? Mulla tehtiin alkion siirto 27.11, eli 2 viikkoo viimesten kuukautisten alkamisen jälkeen. Onko mulla siis rv4 menossa?

Hedelmöityspäivä on munasolujen keräyspäivä.
Jos sinulla keräys on tehty esim. 24.11 (??)
niin laskettu aika olisi: 17.8.2007
ja olet rv 4+4, eli 5. raskausviikko menossa. =)
 
mai
Onnea Pietulle ja Wilhelmiinalle :flower: :flower:

Mulla oli tänään kanssa se suuri päivä eli ultra!!!
Siis voi sitä tunnetta mikä valtasi, kun näin että siellä pienen pieni sydän sykki...Itkuhan siinä tuli heti siinä paikassa... 8mm kokoinen pieni ihmisen alku...
Ja voitteko uskoa siinä huumassa pääsekaisin olevina meiltä jäi tarkentamatta raskausviikot ja laskettuaika!!!!
Huomenna käskivät heti soittamaan neuvolaan ja varaamaan ajan.
Mieheni oli ultrassa mukana ja haluaa myös ainakin eka kerran neuvolaan mukaan...
Ottakaa vaan kaikki jos mahdollista miehenne sekä ultraan että neuvolaan
mukaan. Se on miehellekkin mahtava kokemus!!
 
Ihanuus! Onnittelut jonnalle raskautumisesta (sinut on lisätty listaan ;) )!! Ja voi vitsi wilhelmiina79 :heart: Sinäkin sait tuloksia.. Vähän isompi pikkukaveri jo matkassa :D

Minä soittelin tänään neuvolan ja kerroin tilanteen. Nämäpä sieltä sitten tarjosivat aikaa joulukuun lopulle. Otin ajan ja menen sitten 1½ tunnin ajaksi jutustelemaan. Toivotaan, että miehellä sattuu työvuorot yksiin tuon käynnin kanssa :snotty:
 
heps!

Juu ottaisin kyllä miehen mukaan... mut ei oo tällä kertaa musta kiinni. Onneks se pääs sinne ekaan ultraan ja varmana haluu tulla vähintään muihinkin ultriin. Oli sen verran mukava kokemus kummallekin katella sitä pikku sydäntä. Onko teillä jo työnimeä tulokkaalle? Meillä ei oikein oo löytyny sellasta joka kuulostas luontevalta... kai se sit ajan myötä löytyy tai on löytymättä.

Ostin tänään ekan äitiys-mekon kun oli alessa ja oikein kiva. Onhan se toki vielä aivan liian iso mut kyllä sen sitten joskus saa päälle. Muuta vauva kamaa en oo vielä hoksahtanu ostamaan, eiköhän sitäkin kerry sitten ihan kiitettävästi kun en enää onnistu itteäni hillitsemään :kieh:

Onnittelut uusille plussanneille!

Miauku ja möllykkä rv7
 
Moikka!
Meillä pikkusella tällä hetkellä nimi möhkis :) Onko muilla jo pahoinvoinnit alkanu? Mulla ei ainakaan vielä oo ollu mitään muuta ku vatsan vihlontaa, rinnat on arat ja saa käydä useemmin vessassa.
 
Onnea minunkin puolestani kaikille uusille plussanneille sekä ekan ultran läpikäyneille :flower:

Meillä mies oli ihan innoissaan mukana ekassa ultrassa ja tulee mukaan myös ensimmäiselle neuvolakäynnille, joka meillä on vasta 3.1.07. Lisäksi ollaan jo sovittu np-ultra 10.1.07, jonne mies tulee myö mukaan. Ei halua jäädä mistään paitsi. Onneksi molempien työ on sen verran joustavaa, että voi aikataulujen kanssa kikkailla =)

Eilen illalla iski aivan valtava masukipu ja olin ihan varma, että se siitä. Menin nukkumaan jo ysiltä ja aamulla olo oli taas normaali. Taisi olla vaan liika rasitusta, eilinen päivä oli aika rankka. Tänään yritän ottaa iisimmin, mikäli vain mahdollista.

Mukavaa keskiviikkoa!

Sannis 8+0
 
wilhelmiina79

Onnea uusille plussanneille ja Mai onnittelut sinullekin, nyt sitten vain siirtymään neuvolan puolelle =)

Mä soittelin eilen neuvolaan ja sain yllättäen ajan jo iltapäiväksi. Nopeeta toimintaa! Oli ihan mukavan tuntuinen neuvolatäti, 1,5 tuntia siellä meni. Paljon uutta tietoa ja kirjasia luettavaksi. Mies ei ollut mukana tällä neuvolakäynnillä mutta oli kyllä tuolla ultrassa ja oli upea hetki kokea se yhdessä. Kyllä varmasti jatkossakin tulee noihin ultriin.

 

Yhteistyössä