LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT


Heipat!

Raskausoireista oli juttua.
Mulla pahoinvointi ja väsymys alkoivat heti rv 5 ja loppuivat kuin seinään rv 9. Pahoinvointi ollut sellaista kuvotusta, oksennelut en ole.
Tietyt ruoka-aineet eivät maistu vieläkään.
Väsymys palasi kuitenkin jo parin päivän päästä ja on jatkunut koko ajan.
Rinnat kipeytyivät vasta 8. vko:lla. Nyt tuntuu että pari päivää olisin ollut vähän pirteämpi jo.
Eilen alkoi 13. vko ja sanotaan että sen jälkeen oireet lievittyisivät.
Mutta noin kellontarkkaan! hmm....
Ihan alussa oli myös pikku-ja etusormen puutumista. Lisäksi olen nähnyt unia ja juossut pissalla 1-2 x yössä alusta asti. Ja kokoajan on ollut repimiskipuja alavatsalla, välillä aika voimakkaitakin.Ja itkuherkkä olen, mikä ei todellakaan ole normaalia minulle.

Alussa oli turvotusta, joka on nyt hiukan hävinnyt.
Paino ei ole noussut yhtään.
Vauvamahaa odottelen kovasti. Olis niin kiva pitää äitiysvaatteitakin.
Vaikka varmaan loppuraskaudessa alkaa jo mahaan kyllästymäänkin, niin nyt ei malttaisi odottaa yhtään.
Äitiysvaatteita on kyllä jo komerossa odottamssa kun sain sellaisen paketin kaverilta ;).

Työnimi vauvalle löytyy kyllä.
Mulla on muuten ihan TYTTÖOLO, jotenkin vaan tuntuu siltä.
En osaa selittää...
Miehen kanssa juteltiin ja sovittiin että halutaan tietää lapsen sukupuoli etukäteen (ollaan niin malttamattomia). :ashamed:

Mitäs muut ajattelevat tästä asiasta??

Nyt on pikkuhiljaa myös suurimmat pelot ja jatkuva huoli lieventyneet.
MM vk 9 kun Lugesteronit jäi pois, pelkäsin keskenmenoa, koska keltarauhashormoni saattaa ylläpitää raskautta vaikkei se normaalisiti jatkuisikaan.
Uskottava se on että raskaana ollaan ihan oikeasti.
Huominen np-ultra vielä tietysti hieman jännittää.
Mutta toivon että siinä kaikki on kunnossa.
Sen jälkeen voisi yrittää jo pikkuhiljaa uskaltautua nauttimaankin raskaudesta. :heart: :heart:

Jaksuja kaikille!

Anni 12+1 :heart:
 
polle80
Mulla kans tyttöolo. Mitään raskausoireita ei ollut ja sempä vuoksi kaikki epäilee, että poika ois tulossa. Sama se kumpi tulee, mutta silti "salaa" toivoo tyttöä, en tiedä miksi :)
Miehellä on sukupuoli alkanu kiinnostaa, mutta mulla ei niinkää. Eihän sitä tiiä, jos mieli muuttuu. Mutta en usko, että otetaan selvää ennakkoon. Ompahan suurempi ylläri sitten synnytyksessä.

 
No johan oli taas pudonnut..

Pääsinpä tuossa jo sanomaan, että ei ole muuta kuin öllöttänyt ihan vähän vain. Nyt on sellainen olo, että taitaa kohta tulla ykä \|O

Uuuuh.. Huomenna 7 viikkoa täynnä =)
 
RouvaHuldaHuoleton
Tervehdystä taas, vaikkakin flunssaisia sellaisia. Olo on kurja mutta eilen piristi kummasti kun illalla tunsin ekaa kerta vaavilaisen liikkeet ihan kädellä. Voi miten pieneltä ja hentoiselta se tuntuu, kun tuoreessa muistissa on vielä 4,4kg kokoisena syntyneen esikon loppuvaiheen liikkeet, tuntui kuin se ei odottaisi synnytystä vaan tulisi ulos nahan läpi. Nyt olen muutenkin tuntenut liikkeitä jo päivittäin ja usean kerran päivässä, rauhoittaa kummasti mieltä!

Onnea kaikille odottajille!

Hulda rv 18+1
 
Soitin tänään neuvolaan kun en pääse 21.12. Eli ensimmäinen aika siirtyy. Menen todennäköisesti np-ultraan tammikuun 1. tai 2. viikolla ennen ekaa neuvolaläyntiä.

En tiedä onko la 21.7 tai 22.7. Neuvolan laskurin mukaan 21.7 ja kaksplussan ja vauva-lehden 22.7. Tarkentuu sitten np-ultrassa. 7. raskausviikon ultrassa eivät vielä arvioineet sitä, kun oli vielä niin alussa.

Mulla on tänään rv 8+4 tai 8+5. Kyllä housut jo kiristää!
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 16:19 HassuKarhu kirjoitti:
Soitin tänään neuvolaan kun en pääse 21.12. Eli ensimmäinen aika siirtyy. Menen todennäköisesti np-ultraan tammikuun 1. tai 2. viikolla ennen ekaa neuvolaläyntiä.

En tiedä onko la 21.7 tai 22.7. Neuvolan laskurin mukaan 21.7 ja kaksplussan ja vauva-lehden 22.7. Tarkentuu sitten np-ultrassa. 7. raskausviikon ultrassa eivät vielä arvioineet sitä, kun oli vielä niin alussa.

Mulla on tänään rv 8+4 tai 8+5. Kyllä housut jo kiristää!
Mie kävin yksityisellä raskausviikolla 6+ ja sain ihan koneen laskeman lasketun ajan. Sitten sain siitä allekirjoitetun lääkärintodistuksen jonka mukaan alettiin sitten neuvolassa elää. Sitten viikolla 12+1 vähän tarkentui laskettuaika lisää, mutta siis kyllä ne sen noinkin aikaisin katsoivat siellä yksityisklinikalla!
 
mai
Heippa kaikille!

Saatiin aika neuvolaan jo ens viikon keskiviikolle, jihuu!!!
Joskus tammikuulla tehdään lapsivesitutkimus...
Täti neuvolassa rupesi kyselemään viimeisien menkkojen alkupäivää ja siinä sit laskeskeli että laskettuaika olisi jo heinäkuun alussa??? No eihän se voi pitää paikkaansa...
Eiks se laskettuaika lasketa ivf tapauksissa, punktiopäivästä 38vk eteenpäin???
En tiedä kumpi tässä sekoilee minä vai neuvola täti...No kaitpa se sit selviää siellä neuvolassa jossain vaiheessa.

Aamu/ilta/yöpahoinvointeja olen odotellut, mut mitään ei vielä kuulu...
Rinnat on arat, pissalla saan juosta edelleen aika ahkeraan ja välillä mahanpohjassa nippasee.
Ruokahalut on kasvanut valtavasti.
Ainut on maksamakkaran haju mitä en voi sietää...YÄK!!!
 
Nonniii !

Nyt on vihdoin se np-ultra tehty.
Siellä se vauveli heitti voltteja ja vilkutteli meille. =)
Eipä malttanut juurikaan olla paikallaan, edes 3D-kuvassa ei oikein selkeitä piirteitä nähty.

Niskaturvotus oli normaali 0.9 mm. Ja verikoeseulan tulos tulee sitten parin vko päästä.
Pää-perämitta 62mm ja viikot vastasivat 12+4, mutta laskettua aikaa ei muutettu kuitenkaan.

Nyt on suu hymyssä ja rinta rottingilla. B) B)

Miehen kanssa sukupuoltakin yritettiin udella, mutta eipä vielä kuulemma pysty sanomaan...

Nyt päätin alkaa nauttimaan raskaudesta ja murehtia sitten jos on aihetta.


Terkuin: Anni ja vaavi rv12+2

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Mai:
Kyllä neuvolatäti nyt sekoilee.
Se la lasketaan 38vko punktiosta, niinkuin itsekin tiesit.<br><br>
 
Onnea kaikille palstaa vaihtaneille!
Olin myös lapsettomuuspalstalla jonkin aikaa sitten, mutta raskauduin sitten luomusti ensimmäisen ivf:n jälkeen. Meillä on -00 syntynyt luomupoika, ja tätä pikkukakkosta ehdittiin yrittää yli viisi vuotta. Clomeja ja teroja söin kuin leipää, tehtiin yksi inssi, toiseen ei päästy, ivf:ssä tehtiin tuoresiirto mikä ei tärpännyt, pakasteeseen tuli 13 alkiota. Näitä pakkasukkoja ei päästy kokeilemaan, kun tämä lähti alulle.
Työnimenä on "Sisu", koska niin sisukas tyyppi tämä tuntuu olevan. Lääketiede ei nimittäin kovin kummoista alkua luvannut: ultrattiin munasolua pas:in toivossa, lääkäri totesi sen olevan liian pieni kiertopäivään nähden. Ei kuulemma ollut "aivan mahdotonta", että irtoaisi. Tunsin sitten itse ovulaation, tein ovistestejä aamua iltaa. Ei plussaa, eli ei pakastesiirtoa. Ostin jo lääkkeet lääkkeelliseen siirtoon. Mutta kuukautisetpa eivät alkaneetkaan, vaan sain tehdä monien, monien negojen jälkeen elämäni toisen plussan. Niitä tein sitten varmuuden vuoksi kolmena päivänä peräkkäin! :D
Nyt ollaan jo viikolla 20+6, ja tiedetään sekin, että pieni tytön tyllerö masussa ui, ja potkii kuin hevonen. Kolmesti on ultrattu, ensin yksityisellä 6+6, sitten np- ja rakenneultrat. Vauvalla on mennyt hyvin koko ajan, minulla on verenpaine niin matalalla (95/57), että olen koko joulukuun sairaslomalla. Makuullakin pyörryttää, se on hurja tunne. Mutta matalasta ei kärsi kuin äiti, joten se ei haittaa. :D Laskettu aika on 28.4., pysynyt samana kuukautisista, neuvolasta ja kolmesta ultrasta.

Onnittelut vielä muillekin palstailijoille, toivottavasti kaikki saavat nyytin kotiin, eikä tule elämää suurempia pettymyksiä. :hug:
 
Mitä se voi tehdä, jos on verenpaine korkealla?

Annin kuulumiset oli kiva lukea.. eläväinen mukelo siellä =)

Minä oikeasti ihan ihmeissäni tässä lueskelen.. ja laskeskelen viikkoja.. Enää viisi, kun samassa Annin kanssa ja voi kokea ehkä saman :heart: Hitsi vieköön... Sitä ennen tosin ultra yhdeksännellä viikolla. Mitähän silloin näkyy tai mitä pitäisi näkyä?
 
Eilen oltin sitten neuvolassa ja mieskin sitten loppujenlopuksi pääsi mukaan :LOL: eli turhaan sitä murehdin... ihan mukavaahan siellä oli. Harmi vaan että tämä täti jolla nyt käytiin vaihtuu joulun jälkeen. Saas nähdä onko yhtä mukava seuraavakin. eka lääkäri aika varattiin tammikuun alkuun, jolloin viikkoja kasassa n.10 ja silloin kuulemma ultrataankin. Mukavaa, mutta hassua kun joillakin eka ultra saattaa olla vasta rakenne ultra rv17 tai jotain. Ja meillä siis ultrattu sitten jo kaks kertaa ennen np-ultraa. Mutta en tosiaan valita! mitä useemmin pääsee masuun kurkkaamaan sen parempi :D

Hemoglobiini oli 139 eli hyvä. Olin vähän pelänny sen olevan matalalla ku oon kuitenkin kasvisyöjä, mut hyvähän tuo oli. Verenpaine oli matalalla 116/68. Verenpaineesta muuten sen verran et en oo ihan avrma mitä haittaa siitä (korkeasta siis) on mut ainakin se kasvattaa raskaumyrkytyksen riskiä kait ja on ainakin oire siitä. Et kai sitä jo senkin takia seurataan.

Olen vähän miettinyt et mitäs sitten jos joudunkin sairaslomalle ku opiskelijalla ei sellasta oikeen voi olla tai menee koko kevät plörinäks ja aattelin kuitenkin koko kevään koulussa kitkutella. Maaliskuussa alkaa vielä kuuden viikon harjoittelu... ne on yleensä aika rankkoja. Kait se on sen ajan murhe sitten.

Miauku 7+3
 
RPM
Mahtavaa Anni, muuttuiko todelliseksi kertaheitolla, tai siis vielä tavallaan varmemmaksi nyt kun jo näit ihmisen näköisen pikku köllöttelijän?

On se aivan eri asia nähdä ultrassa "lapsen" näköinen asukki kun ne alussa tehdyt jossa nyt kyllä sydän sykkii mutta muuten ei tunnista!

Mulla välillä tuntuu liikkeitä tosi paljon mutta sitten kun toi istukka on tuossa edessä niin vaimentaa aivan kauheesti niitä liikkeitä.
Sivuille tuntuu oikein napakoita liikkeitä sillon tällön, mutta eteen vain vaimeita muksahduksia.
Saa nyt sitte nähdä minne toi istukka asettuu, siis että voiko synnyttää normaalisti vai pitääkö leikata.
Mua kyllä harmittais jos en voisi synnyttää alateitse, tuntuu että nyt sitä osaisi ja tietäisi kun on yhden jo synnyttänyt, ei tekisi samoja virheitä...

Palaillaan :)
 
Perjantai-iltaa! :wave:

RPM:
Juu kyllä se jotenkin todellisemmalta tuntui nyt kun oli tosiaan ihmisen näköinen otus siinä ultrassa.
Oli aika jännä nähdä miten kamalasti hän siellä pienessä tilassa liikkui. On vaan niin hassua ajatella kun ei itse tunne liikkeitä.
Enkä varmaan ala vielä aikoihin tuntemaankaan koska taaksepäin kallistunut kohtu kuulemma voi vaikuttaa tähänkin... :/ :/

PIETU:
Jos verenpaine on jatkuvasti koholla se vaikuttaa verenkiertoa ja sydäntä rasittavasti. Raskausajan suurimmat riskit ovat kaiketi raskausmyrkytys ja aivoverenvuoto.
Mutta yksittäisistä kohonneita arvoista ei ole vaaraa.
Hyvin tarkastihan ne neuvolassa seuraavat.
Mulla on matalat verenpaineet ja jatkuvasti huimaa... Ei ole kovin kivaa sekään, mutta onneksi vaaratonta. Olenkin sitten lakritsia ja salmiakkia yrittänyt syödä, mutta ei ole tehonnut vielä. Täytyy siis jatkaa "lääkekuuria" .
;) ;) ;)

Tänään kävin neuvolassa. Oli kiva kuulla sydänäänet taas. Kova oli ilmeisesti taas meno masussa.
Ihanaa kun neuvolalääkäri oli niin kiinnostunut näistä lapsettomuushoidoista ja siihen liittyvistä asioista, niinkuin henkisestä jaksamisesta.
Mukavaa jälleennäkeminen siinäkin mielessä, että viimeksi tapasin ko lääkärin kun sain lähetteen lapsettomuushoitoihin vuonna 2003.

Paino on laskenut kilon verran lähtötilanteesta, mutta se ei kuulemma alussa haittaa. Ruoka on kyllä maistunut hyvin ja varsinkin se epäterveellinen :ashamed: :ashamed: .
Nyt täytyy ihan oikeasti alkaa syödä terveellisemmin.

Joulupukilta toivoin kävelysauvoja kun ei oikein hiihtokelejäkään täällä Etelä-Suomessa ole näkynyt.
Spinning on ollut pakko jättää tauolle kun matalan verenpaineen vuoksi meinasin pökertyä pyörän päälle...

Tulipa taas tätä omaa napaa, mutta hyvää viikonloppua KAIKILLE!! :wave:

Anni rv 12+3 :heart: :heart:

PS. Jos joku ihmettelee miksi laitan aina loppuun noi viikot...
Ajattelin että lukijan on helpompi seurata missä mennään, kun noista tuntemuksista tulee kirjoteltua.
 
polle80
Varattiin tänään matka Thaimaaseen. Onko tietoa kellään hepatiittirokotuksista? Soitin niistä neuvolaan, muttei sieltä osattu suoralta kädeltä sanoa, puhui raskausviikoista, että riippuu siitä voiko rokottaa...
Palaan asiaan alkuviikosta, jolloin aikovat tarkastaa asian.

Odottelen vauvelin liikkeitä kuumeisesti, nyt ollaan parina iltana yritetty niitä tunnistaa, mutta ei vielä mitään. Normivaatteet alkaa enemmän ja enemmän vaan kiristämään, josko sitte Thaimaasta shoppailis halpakamaa itelle ja vauvallekin :)

rv 16+3
 
Odottelija77
Nyt vasta löysin tän.. :whistle:
Tännehän meikäläinenkin kuuluu. Elikkäs listan päivittäjälle tiedoksi:
Odottelija77, 1.IVF+icsi, LA 17.7.07, esikoinen
Meillä siis mennään kymmenettä viikkoa ja olo ihan suht ok. Eka neuvola on takana ja ens viikolla olis lekuri-neuvola, varhaisultra oli vk:lla 7, NP-ultra sit tammikuussa. Asustellaan Vantaalla ja hoidoissa oltiin Naistenklinikalla, synnäri tulee olemaan ilmeisesti Jorvi.
Hienoa ku pistit tän listan pystyyn Pietu!
Jaksuja! t.Ode+Kumma (9+5)
 
Hei vaan sullekin odottelija 77! Ja tervetuloa "vertaistesi" seuraan. Sulla näkyy olevan sama la. kuin mulla. Ja hoidotkin ovat olleet samat, eli ekasta IVF/ICSI hoidosta tuli tulosta. Meillä ei hedelmöittynyt kuin ICSI:llä hedelmöitetty munis vaikka perinteisellä IVF:lläkin kokeiltiin samalla kertaa.


Mulla eka neuvola vasta ens perjantaina ja np-ultra 3.1.2007. Taitaa tää joulun aika vaikuttaa noihin neuvolankin aikoihin, kun varasin sen kuitenkin jo noin pariviikkoa sitten. Ja olihan se neuvolan tätikin vielä lomalla tässä välissä.

Taisi olla tämä tyttö vähän väsy tätä viestiä väsätessään . Kirjoittelin väärän palstan pahoitteluja eihän ne tänne kuulunut. SORRY! Mehän ei täältä pastalta pudota, eihän?

Sirkku ja vesseli 9+5<br><br>
 
Moikkis,
Oltiin sen verran alas pudottu, että ajattelin vähän nostella.

Ihanaa, että joulu tulee. Oon ollut tosi väsynyt viimeiset kaksi viikkoa, joten joulu tulee juuri hyvään aikaan. Onnistuin vielä saamaan välipäivät vapaaksi =)
Lähdetään miehen ja "papanan" kanssa Prahaan katsomaan maisemia. Ihana päästä vähäksi aikaa vaan pois. Syksy on ollut yksi rankimmista koskaan.

Mukavaa joulunalusviikkoa kaikille!

Sannis 8+5
 
Heippa !
*******

Nostellan taas vähän tätä pinoa, taidetaan kaikki olla jo joulutunnelmissa.
Tänään tuli lumi Turun-seudullekin !! =) =) =)
Voipi olla ettei kestä aattoon asti kylläkään...

Nyt on seesteinen mieli, vaikuttaisi väsymys helpottaneen ja selvästi jaksaa tehdä asioita ja nauttia niistä.
Keskiraskauden hyvää oloa ilmeisesti ;) !

Hyviä vointeja kaikille.

Anni ja vauva 13+0 :heart: :heart: :heart:
 
Hih.. Täällä ei joulutunnelmissa ole fooruilun osalta oltu :D Mokomakin myrsky teki tietokoneen sököksi. Tänään taas toimintaan =)

Kiitoksia Annille tuosta verenpaineinfosta :)

Täällä on nyt ummetus vissiin tiessään, mutta ilmavaivat yhä. Iskias vaivaa. Rinnat aristaa satunnaisesti. Ruoka öllöttää satunnaisesti. Turvottaa yhä...

Nyt ei oikein jaksa kirjoittaa. Tuonne toisaalle sepostin taas niin pitkin :snotty: Ehkä huomenna lisää..

pietu- rv 7+4
 
mai
Hei taas kaikille tasapuolisesti!

Tänään oli eka neuvola ja siellä vierähti puolisentoista tuntia...ja kotia saatiin paljon iltalukemista. Verikokeita otettiin, hb 135, verensokeri 4,7 eli arvot oli kohillaan niin ja verenpaineet mitattiin ja nekin oli ok.
Tammikuun alkuun tule kutsu lääkärin tarkastukseen. Lapsivesi tutkimukseen suosittelivat menoa, koska minulla tätä ikää on jo kertynyt 38.v., siihen menemme sit myös tammikuun aikana.

Eipä tässä muuta tällä erää.

Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille :xmas:

Mai 8+2
 
Mulla eka neuvola vasta vk 12-13, olisi ollut ekaksi tänään mutta piti siirtää töiden takia. Mulla tänään kamala olo vaivannut, aamulla meinasin ensimmäistä kertaa oksentamaan. Ei ole aikaisemmin niin pitkälle mennyt. Karmea väsymys vaivaa...

Ihanaa, enää yksi työpäivä ja päästään joulun viettoon!! Odotan sitä niin. Rakastan joulua :heart: .

Nyt on 10. viikko menossa, päivät taitaa 9+4 tai 9+5.
 
mai
Heips!

Pietu:

Mä en ole muistannut mainittakkaan tässä pinossa sitä että mä asustelen täällä Ruotsin maalla....

Lääkäri käski aloittaa vitamiinien syönnin jo heti silloin kun siirto tehtiin ja minähän tyttö olen niitä sit popsinut pari päivässä.
Niin tuosta lääkäriin menosta...mä luulen että täällä taitaa olla vähän erisysteemit kuin siellä koto suomessa...tai johtuiskohan se siitä että olen jo näin vanha että täytyy jo heti alkuun paikat tutkia :LOL:
Seuraava ultraus on vasta jossain 19vkon tienoilla.
 

Yhteistyössä