Löysimpäs välikausihaalarin :)

Empire
Mistä se johtuu, että nämä kalliilla merkeillä prameilevat, ovat yleensä iältään nuoria äitejä, jotka itse pukeutuvat vähän... kehnosti ja/tai persoonallisesti?

nimim. empiirisiä havaitnoja marketissa
 
kmkmhmm
Mun mielestä tuo ap:n haalari ei oo kallis. ihan sellanen tavis normihintainen. Tai siis mulle ainakin se on sellaista. Ilomielin maksan tuon summan hyvälaatuisesta haalarista. Mutta tuo väri on kyllä välikauteen aika arka, niin kaunis kuin onkin. Itse nimittäin katoin tytölleni tuota samaa mut totesin että liian arka väri. En halua lapselleni haalaria jonka takia lapsen sitten pitäis varoa ettei se likaannu. Rattaissa istuvalla tai kuivalla kelillä tuo varmaan on ok, mutta toisaalta, mitä rattaissa istuva tai pelkästään kuivalla kelillä ulkoileva tekee kosteussuojatulla asulla?

Nämä siis oli nyt vain minun omia pohdintoja. Sievä haalarihan tuo on jos tuon värisen uskaltaa ostaa. Mä en uskaltanu vaan valitsin vähemmän aran värin :D
 
kmkm
Mistä se johtuu, että nämä kalliilla merkeillä prameilevat, ovat yleensä iältään nuoria äitejä, jotka itse pukeutuvat vähän... kehnosti ja/tai persoonallisesti?

nimim. empiirisiä havaitnoja marketissa
Mistä vedät johtopäätöksen että kaikki, kenen lapsilla on kalliita merkkejä, on ostanu ne prameilutarkoitukseen? Ja mitä ikään tulee niin ulkonäkö voipi pettää. Itse olen 35v ja mun kaikilla 3 lapsella on vain ja ainoastaan näitä kalliita ulkoiluvaatemerkkejä. En mä oo ostanu niitä sen takia että saisin niitä näytellä kateellisille mammoille marketissa vaan sen takia että ne nyt on miellyttäny silmää ja niissä on ne ominaisuudet joita vaadin lapsen ulkovaatteelta.

Vielä tuosta iästä että muakin vieraat luulee yleensä jotain 25vuotiaaksi jos kysyy arviota. Joten moniko sun mielestä nuori äiti onki 10v vanhempi? :D
 
kmkm
[QUOTE="Voi elämä";23279052]Miksi ihmeessä ostaa kallis haalari hinoilla ominaisuuksilla, jos tenava on vain rattaissa??? (Ai niin, se on kivan näköinen...?)[/QUOTE]

No on sillä ulkonäölläkin merkitystä. jotkut ihmiset kattoo muutakin kuin pelkkää hintaa. Mun vauvallakin oli tänä talvena ticketin haalari joka tosin oli sitä babymallistoa(eli ei hienoja ominaisuuksia) ihan vaan sen takia että se oli kivemman näköinen kuin äp haalari.
 
"heh"
Mistä se johtuu, että nämä kalliilla merkeillä prameilevat, ovat yleensä iältään nuoria äitejä, jotka itse pukeutuvat vähän... kehnosti ja/tai persoonallisesti?

nimim. empiirisiä havaitnoja marketissa
Mä en oo nuori äiti (39), ostin tuon saman kuosin takin ekaluokkalaiselle. Pukedun suht siistiin mutta värikkääseen tyyliin. olen luokanopettaja ja siisteissä vaatteissa, mutten jakkupuvussa töissä. Esim. Gudrun Sjödén - naisten vaatteet, kodintekstiilit, kuvasto, nettikauppa, postimyynti, skandinaavilaista n noita on kaapissa.

Voisin ottaa tuon saman Vitika-takin itselle, jos olisi aikuisten kokoja :). olen sitten vamaan se persoonallisesti pukeutuva...

Ja mulla on 3 lasta (poika 9 v, tyttö 7 v ja tyttö kohta 5 v).
 
dth
Meillä tenava on jo 1v 8kk eikä ole elämässään saanut liattua yhtäkään haalaria. Vasta nyt talvella on n. kuukauden sisään alkanut ottaa kontaktia maahan niin, että jälkeä saattaisi syntyä.
 
Mulla on 3 lasta. Sillon kun oli vaan yks niin näin hirveesti vaivaa että sain kaiken sävy sävyyn ja tietynlaista ja tietynmerkkistä jne. Nyt muksuja on 3 ja mulla ei todellakaa oo aikaa kiertää koko kaupunkia "ettimässä keväthaalaria" enkä todellakaa jaksa tuijottaa onko kaikki sävy sävyyn. :D Ostan edelleen hyvälaatuista tavaraa kyllä ja haalarilta vaadin sitä että pitää vettä ja kestää kulutusta, mutta ostan ne kyllä sieltä minne ekana satun eksyä (jos vain on kokoja). Käsineitä meillä on ripakopallinen tuulikaapissa, siitä kukin lapsi valitsee mitkä valitsee. Kengistä osa on kierrätettyjä vanhemmalta nuoremmalle joten en todellakaa ala kenkien kanssa juoksemaan kaupungilla löytääkseni niihin sopivan haalarin :LOL:

Tapansa kullakin toki, yhden lapsen kanssa tuo varmasti vielä onnistuu, ja ehkä useammankin kanssa jos jaksaa käyttää aikaansa etsimiseen, mutta mä oon heittäny sellaiset turhamaisuudet romukoppaan. Kunhan lämpiminä ja kuivina pysyvät nii hyvä on.
Ne teidänkään vaatteet tuskin taikaiskusta sinne teille kotiin ilmestyy..? Joten miksei siinä samalla kun menee ostamaan lapsille vaatteet niin vois valita vaatteita sävy sävyyn..Eihän siihen sen kauemmin aikaa mene kuin että ostaisi ei-sävy-sävyyn.
Ja miten se kolme lasta siihen vaatteiden ostamiseen vaikuttaa?Mä usein ainakin lähden kaupungille ilman lasta (lapsi jää kotiin isänsä kanssa) niin samahan se on jääkö sinne kotiin yksi vai kolme lasta.

Ja mullekin on aivan sama onko toisten lapset sävy sävyyn vai onko mihinkään sävyyn mutta oli nyt pakko avautua kun toi sun tekstis ei niin kauheesti kuulostanut siltä että "tapansa kullakin"...
 
kmkm
Ne teidänkään vaatteet tuskin taikaiskusta sinne teille kotiin ilmestyy..? Joten miksei siinä samalla kun menee ostamaan lapsille vaatteet niin vois valita vaatteita sävy sävyyn..Eihän siihen sen kauemmin aikaa mene kuin että ostaisi ei-sävy-sävyyn.
Ja miten se kolme lasta siihen vaatteiden ostamiseen vaikuttaa?Mä usein ainakin lähden kaupungille ilman lasta (lapsi jää kotiin isänsä kanssa) niin samahan se on jääkö sinne kotiin yksi vai kolme lasta.

Ja mullekin on aivan sama onko toisten lapset sävy sävyyn vai onko mihinkään sävyyn mutta oli nyt pakko avautua kun toi sun tekstis ei niin kauheesti kuulostanut siltä että "tapansa kullakin"...
No mä shoppailen yleensä kaikkien 3 lapsen kanssa, miehen työvuorot on vähä haastavia että vois muutoinkaa mennä. Tai vähintää 1 lapsi on matkassa jos isommat on eskarissa ja kerhossa.

Juu ei ne vaatteet taikaiskusta ilmestykkään meille, mutta kun esim nyt ku ostin vk vaatteita niin ostin vain haalarit(tai takin ja housut) ja hanskat keskimmäinen perii esikoiselta ja kuopus keskimmäiseltä. Kengät keskimmäinen perii ekalta lapselta. Alunperin kengät ja hanskat on ehkä saattanu ollakki sävy sävyyn, mutta nyt ku sit ostin keskimmäiselle haalarin nii en todellakaa ottanu niitä kenkiä ja hanskoja mukaan löytääkseni niihin sopivan haalarin. En tiedä nyt ymmärsitkö yhtään mun pointtia mutta ehkä ymmärrät sitten kun sulla on 3 lasta. Enkä mä mitenkää mollaa ketään, ei ollu tarkoitus, nimenomaanhan mä tossa kerroin että mä olin samanlainen silloin kun oli vielä yksi muksu eikä kaapissa ollu ennestää niitä perintövaatteita joita käyttää sit niiden kanssa mitä ostaa lisää, ja kun oli aikaa ja mielenkiintoa siihen että kattelee että kaikki on sävy sävyyn. Jos mä mollaisin sellaisia nii sittenhän mollaisin myös itseäni koska mäkin olin sellainen silloin ekan aikana. Mutta nyt kun on 3 muksua ja kaappi täynnä perintövermeitä (lakkeja, hanskoja, kenkiä, osin haalareitaki) niin jos mä haen mun keskimmäiselle uuden haalarin niin en todellakaa osta sille hanskoja, kenkiä ja lakkia vain siksi, että kaikki olisi sävy sävyyn, kun kerran kotona on pussikaupalla hyväkuntoisia hanskoja, kenkiä ja lakkeja!! Niitä on niin paljo että hukkuisin niihin jos vielä jokaisen uuden haalarin kohdalla ostaisin vielä uudet lisää vaan värin takia. Ja lisäksi me ulkoillaan niin paljon että saman päivän aikana voi joutua käyttämään useampia hanskapareja, että jos ne päivän ekat ny oliski sävy sävyyn nii tokat ei varmasti enää oo.
 
kmkm
No mä shoppailen yleensä kaikkien 3 lapsen kanssa, miehen työvuorot on vähä haastavia että vois muutoinkaa mennä. Tai vähintää 1 lapsi on matkassa jos isommat on eskarissa ja kerhossa.

Juu ei ne vaatteet taikaiskusta ilmestykkään meille, mutta kun esim nyt ku ostin vk vaatteita niin ostin vain haalarit(tai takin ja housut) ja hanskat keskimmäinen perii esikoiselta ja kuopus keskimmäiseltä. Kengät keskimmäinen perii ekalta lapselta. Alunperin kengät ja hanskat on ehkä saattanu ollakki sävy sävyyn, mutta nyt ku sit ostin keskimmäiselle haalarin nii en todellakaa ottanu niitä kenkiä ja hanskoja mukaan löytääkseni niihin sopivan haalarin. En tiedä nyt ymmärsitkö yhtään mun pointtia mutta ehkä ymmärrät sitten kun sulla on 3 lasta. Enkä mä mitenkää mollaa ketään, ei ollu tarkoitus, nimenomaanhan mä tossa kerroin että mä olin samanlainen silloin kun oli vielä yksi muksu eikä kaapissa ollu ennestää niitä perintövaatteita joita käyttää sit niiden kanssa mitä ostaa lisää, ja kun oli aikaa ja mielenkiintoa siihen että kattelee että kaikki on sävy sävyyn. Jos mä mollaisin sellaisia nii sittenhän mollaisin myös itseäni koska mäkin olin sellainen silloin ekan aikana. Mutta nyt kun on 3 muksua ja kaappi täynnä perintövermeitä (lakkeja, hanskoja, kenkiä, osin haalareitaki) niin jos mä haen mun keskimmäiselle uuden haalarin niin en todellakaa osta sille hanskoja, kenkiä ja lakkia vain siksi, että kaikki olisi sävy sävyyn, kun kerran kotona on pussikaupalla hyväkuntoisia hanskoja, kenkiä ja lakkeja!! Niitä on niin paljo että hukkuisin niihin jos vielä jokaisen uuden haalarin kohdalla ostaisin vielä uudet lisää vaan värin takia. Ja lisäksi me ulkoillaan niin paljon että saman päivän aikana voi joutua käyttämään useampia hanskapareja, että jos ne päivän ekat ny oliski sävy sävyyn nii tokat ei varmasti enää oo.
NIin ja sekin vielä noista lakeista ja hanskoista että kun nehän mahtuu usein pidempään kuin haalari. Tytöllä esim ostin toissakeväänä haalarin, hanskat ja lakin ja ne kaikki oli silloin sävy sävyyn. Haalari jäi sit kevään jälkeen pieneksi mutta lakki ja hanskat mahtui vielä syksyn ja seuraavan kevään. Silloin sitte oli jo toinen haalari käytössä mutta en kyllä jaksanu kymmentä kauppaa kulkea läpi löytääkseni haalarin, joka vielä sopisi niiden kanssa yhteen.

Mulle on kyllä silleen tärkeää että lasten vaatteet tulee olla ehjiä ja nättejä ja laadukkaita. Samoin tytölle tyttöjen väristä ja pojille poikien väristä. Mutta, kuten jo aiemmin kirjoitin, en todellakaa osta koko settiä jos kerran vain haalari on jääny pieneksi. Sillon saa luvan mennä hanskat ja lakit uuden haalarin kanssa vaikka eivät täysin toisiinsa soinnukaan.
 
"vieras"
Musta toi on kiva haalari ;) meillä on joskus ollut valkoista haalarissa, enkä nyt osaisi väittää, että pestiin enemmän kuin jotain muuta väriä. Samalla tavalla nuo kaikki likaantuu ja samalla tavalla puhdistuu. Ihan kuin turkoosi kestäisi likaa yhtään paremmin kuin valkoinen. Ja tarviiko lapsen haalarin niin sliipattu olla...?

Meille tuli tämä :)

http://www.keltainenkettu.fi/product_details.php?p=4082

Meillä on ollut ticketin haalareita monta vuotta ja niissä on se hyvä puoli, ettei tarvitse äidin tarhapäivänä pohtia, kestääkö, kastuuko, tarkeneeko...
 
:D
Juu en mäkään kritisoinu tuota hintaa enkä missään nimessä puvun ulkonäköä vaan sitä että on tosi arka väri juuri tuon ikäiselle lapselle. Ja meillä ainakin lapsi oli maassa tutkimassa ja harjottelemassa kävelyä niin kyllä ne puvut likaantui ja pölyyntyi. Ei tietenkään rattaissa istuessa samalla lailla.
 

Yhteistyössä