Lokakuiset 2018 <3

Ei nyt hetkeen ainakaan toi face ryhmä ole täynnä kyllä sinne vielä mahtuu,mutta taas kyllä se sitten äkkiä täyttyykin :) mä aika alussa aina liityn noihin et pääsee juttuihin mukaan,viimeksikin liityin ja sain paljon tukea myös keskenmenon kanssa (y) ja ainahan sitä voi uusia ryhmiä pystyyn laittaa (y) mutta toivotaan että tohon ryhmään nyt melkein kaikki halukkaat mahtuis (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha ja Wiiwiii
No niin, nyt tein minäkin sen digitestin uudelleen ja 3+ pamahti ruutuun! :love::cry: Toiveikkaita siis ollaan!

Varhaisultraan olisi tarkoitus mennä pian (mahdollisesti jo ensi viikolla).

Äitiysvaatteita en ole ehtinyt vielä edes miettimään, mutta varmaan pitäisi sillä iltaisin on jo aika turvonnut olo ja se varmaan tästä vain pahenee. Onko teidän mielestänne joku tietty merkki todella hyvä? Tai joku mitä voisitte suositella?
 
Minä tilasin alesta Boob'in odotus/imetystopin sekä yhden Espritin odotusjumppatopin . Entuudestaan löytyy jotain H&M vaatetta esikoisen odotuksesta mut en tiedä voiko niitä nyt varsin kehua. Yhdet odotusfarkut sillo reklasin kun meni paris kuukaudes haaruista rikki. Minusta kaikki pitkät topit ja tunikat on ihan parhaita odotukseen, joten odotusajan pärjään olemassaolevilla Noshin ja Papun tunikoilla. Imetysvaatetta oli viimeks ihan liian vähän joten niitä yritän nyt jo aleista bongailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Mape32
Minä tilasin alesta Boob'in odotus/imetystopin sekä yhden Espritin odotusjumppatopin . Entuudestaan löytyy jotain H&M vaatetta esikoisen odotuksesta mut en tiedä voiko niitä nyt varsin kehua. Yhdet odotusfarkut sillo reklasin kun meni paris kuukaudes haaruista rikki. Minusta kaikki pitkät topit ja tunikat on ihan parhaita odotukseen, joten odotusajan pärjään olemassaolevilla Noshin ja Papun tunikoilla. Imetysvaatetta oli viimeks ihan liian vähän joten niitä yritän nyt jo aleista bongailla.
Joo H&M:n housuissa on kyllä parantamisen varaa aika paljonkin.

Mä kanssa yritän hamstrata imetyspaitoja nyt enempi. Niitä kun joutuu pahimmillaan vaihtamaan useamman päivässä päälle, koska puklut, kakat ja maitotahrat.:ROFLMAO:

Mä eksyin eilen ettii vauvanvaatteita.:whistle: Otin siis lähinnä sivuja ylös valmiiksi. Jos päästään rakenne ultraan asti, siellä kaikki hyvin ja saatais sukupuoli selville, niin sit alan hissuksiin ostella. Viimeks vetkuilin ehkä vähän turhan pitkään ja sit niille vikoille 2kk kasaantu kyllä turhan isoja summia kun piti kaikkea ostaa. Nyt jos alottelis hissuksiin niin ei tuntuis niin hullulta se rahanmeno. :LOL:
Mä oon heikkona väreihin ja kaikkea ihanaa jo oon bongaillu. Harmi vaan että kaikki mulle mieleiset kuosit on niin tyyriitä, mutta saahan niistä varmasti vähän takaisin jos pysyvät hyvinä ja myy eteenpäin.:X3:
 
Neuvolassa käyty! Mentiin heti alkuun ultraan ja sieltähän näkyi yksi pikkuinen jolla oli erittäin vahva syke :love: huh! Lasketttu aika pysyi ainakin vielä 4.10 eli nyt ois 8+4 ja sikiön mittakin näytti tasan samaa! :) Hyvä fiilis on kyllä nyt vaikka varmoihin viikkoihin onkin vielä aikaa... (y)
 
Täällä uusi odottaja myös, la 16.10
Kolmas tulossa ja kaksi poikaa entuudestaan. Kumpa viikot menisi nopsaan, että olisi jo turvallisilla vesillä. Meinataan käydä viikoilla 16 selvittämässä kumpaa sorttia meille on tulossa, ainakin tähän asti odotus on ollut tyystin toisenlainen kuin aiemmista niin saas nähdä..
 
Uusi odottaja ilmottautuu.Laskettu aika on 19.10.Viikkoja on nyt 6+4.Eilen oli mieli maassa hieman kun aamulla tuhrutteli ruskeahkoa vuotoa ja hetken oli semmosta menkkakipuilua jotka kuitenkin loppui iltapäivään mennessä.Mietityttää onko kaikki kunnossa.Neuvola on 12.3 sinne asti pitäs jaksaa ootella.Väsymystä on ja palelua.Ja nälkä.Pahoinvointi puuttuu.
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Moikka! Yksi uusi odottaja täälläkin ilmoittautuu mukaan! Jas @Äitiliini80 kanssa hauskasti täsmälleen samoilla viikoilla ja LA:lla mennään, eli 6+4 on tänään :)

Mulla on eka raskaus ja sai alkunsa IVF:n kautta. Vähän tässä alkuraskaudesta on ollut mutkia matkassa, kun sain ivf:n seurauksena hyperstimulaation, joka siis kerää nestettä munasarjoihin ja vatsaonteloon. Se meni sen verran pahaksi, että jouduin sairaalaan ja mahaan laitettiin dreeni, mutta nyt ollaan onneksi jo voiton puolella! Ja siirretty alkio on sitkeänä sinnitellyt mukana. Tänään kävin vielä jälkitarkastuksessa sairaalassa ja siellä ultrattiin myös kohtu - ja siellä näkyi jo syke! :love::love::love: Nyt vaan toivotaan, että pysyy matkassa loppuun saakka.

Mulla on ollut jo ties mitä oireita. Osa varmasti ihan tuon hyperin seurauksena, mutta pahoinvointi on pahentunut sitä mukaa kun muut hyperin oireet ovat helpottaneet, niin että se on varmaan ihan sitä itseään... Oksentanut en ainakaan vielä ole, mutta paha olo onkin sitten melkein 24/7 :sick:

Kävin jo ostamassa yhdet mammahousutkin, kun hyperin takia oli maha niin järkyttävän turvonnut. Ne on H&M:ltä, ihan sen takia, että se oli ainoa jossa niitä oli ihan myymälässä, niin että sain ne heti mukaan. En osaa vielä sanoa kuinka hyvät nuo on, mutta on vaan niiiiin ihanat sen jäkeen, kun yritin sinnitellä omilla farkuilla pari päivää :LOL:
 
Tervetuloa uudet! Kiva kun tulee lisää porukkaa! Sulla ei olekaan @Iiris80 ollut ihan helpoin alku :eek:, toivotaan että ne suurimmat haasteet ois jo takana.

Täällä ei edelleenkään sen kummempia oireita, tänään 6+1. Rinnat on aiempaa kipeämmät ja vatsa turpoilee mutta ihan ku vähemmän kuin ennen :confused: Tänä aamuna töihin päästessä tuli kyllä ensimmäinen kuvotuksen häivähdys, mutta se meni aika nopeesti ohi.

Kropan muutoksista ehkä oudoin on kuitenkin linea nigra, joka mulla alkoi erottua jo päivä ennen ovulaatiota o_O. Siinä se on pysynyt ja tummentunut sen jälkeen, ei kai se muukaan voi olla. Menee navasta alas. Näkyykö kellään muulla?

@viipulainen muistitko soittaa neuvolaan? :geek:
 
Tervetuloa uusille!:love:

@amaia joo muistin :ROFLMAO: Sain ajan nyt 20.3.
Sitä viikkoa mä uumoilin muutenkin, että siihen laittavat. :D
Verikokeisiin veikkaan että mun neuvolatäti laittaa taas rv10+1 tai rv10+2 lähetteen oottamaan.:LOL:

Nyt vaan toivotaan et kaikki sujuu hyvin edes tuohon ekaan neuvolaan asti ekana ja sit voikin toivoa että ultra aika ei menis ainakaan siihen rv13 asti, mulla on yleensä ollu huono tuuri noiden kanssa.:LOL:
Mä etenen siis aina etapeissa. En kauheasti uskalla ajatella näiden neuvoloiden yms.ohi meneviä viikkoja, aina ootan vaan että pääsee siihen seuraavaan ja toteamaan että onhan kaikki hyvin.
Stressaan aina sitä niskaturvotus ultraa että jos ne lukemat onkin yli. Onneksi ainakin tähän saakka saanut sen laskelman siinä samaan syssyyn kun kätilö ynnää. Virallinen paperi tullut toki, mutta helpottanut aina että kätilö pystynyt sanoa heti miltä näyttää niiden lukujen puolesta.:rolleyes:
Ja tosiaan, en ees uskalla kattoa sitä näyttöä katonrajassa kun ultra aloitetaan. Sit kun kätilö sanoo että täällä ollaan tms.niin katson ja tietty kauhee märinä:cry::LOL:

En kyllä tosiaan tykkää tästä alkuraskaudesta, liikaa epätietoisuutta.:oops:

Oloja on kyllä alkanut tulla enempi. Pahoinvointia on nyt aamuisin. Ei mitään massiivista, mutta yh silti.
Iltaisin oon aivan koomassa. Saa nähdä miten onnaa kun mies on iltavuorossa tän viikon ja ois kiva ees tunti viettää aikaa kun tulee. :D
 
Mulla oli tänään nyt toinen huonovointinen päivä, viimeks tuli perjantaina ennen lounasta sellainen äkklötysolo vaikka ei aamupalan ja lounaan väli ollut ku joku nelisen tuntia. nyt iski taas tänään iltapäivästä vaik lounaast oli hädintuskin 3h. Pakko merkkaa heti ovia pregnancyyn kun tää on niin superoutoa kun esikoisesta ei ollut mitään (n):ROFLMAO:. Kunhan ei täst hirveest pahenis.

onko teillä vielä tullut hulluja raskaushimoja? mulla iskenyt nyt muutamia, ihan alussa teki hulluna mieli suolakurkkua ja eilen meinasin salaattia hakiessa väkisin ostaa karjalanpiirakkaa kun olivat ovelat laittaneet siihe suolakurkkuu päälle. sit tänää mulle tuli jäätävä pihvinhimo vaikka voin kertoa että normaalisti ei todellakaan ikinä tee kyllä lihaa mieli. No eihän se auttanut kun kävellä lihakaupan kautta kotiin ja naudan marmoroidut ulkofileet taskus kotiin :ROFLMAO:. kyl on mies illalla ihmeissään.

tervetuloa uusille!
 
Täälläkin jatkuu epämääräinen huonovointisuus, vaikka ei varsinaisesti edes okseta. Tänään on ollut helpompi, mutta eilen kuvotti kaikki. Ja mikä hulluinta, niin kaapiin jääneet irtokarkit on saanut olla ihan rauhassa kun ajatuskin makeasta ällöttää.

@ahmis Eilen illalla koko päivän jatkuneen kuvotuksen jälkeen ainoa asia joka maistui (ja tuli ihan himo) oli itse tehty, melko hapan, puolukkaruispuuro :LOL: Taidan tehdä useamminkin (y)
 
Mä vaan haluun kaikkea suolaista. :ROFLMAO:
Ja vettä en juo todellakaan raakana, mehua sen olla pitää, vesi maistuu joko epäilyttävältä tai ihan vaan simppelisti pahalta ja tulee pahaolo. Mutta jano on kolminkertainen normaaliin nähden, varsinkin, kun tekee mieli sitä suolaista.:D:D
 
Täälläkin maistuu suolainen, eilen tuli ihan hillitön himo hampurilaista kohtaan mikä ei oo edelleenkään helpottanu. Ei siis mitään pikaruokapaikan nahkulaa vaan semmosta megaisoa gourmet-burgeria mikä tursuaa kastikkeita, rapsakoita vihanneksia, venyvää juuuuustoa ... ja sitten se tirisevä lihaisa pihvi.. :X3: Yleensä suosin salaatteja ja muita vähärasvaisia ratkaisuja, mutta tähän pakkomielteeseen ei auta mikään. Täytyy ehkä mennä illalla ulos syömään.. :rolleyes:

Anteeksi avautumiseni! :censored:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
UUSILLE TIEDOKSI. LISÄÄN ETUSIVULLE KUN TIEDOT ON ALLA MAINITUSSA MUODOSSA :)

Tiedot muodossa SINISELLÄ:
laskettu aika/ nimimerkki/ ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:


 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Jipiiiii! Sain tänään syötyä ekaa kertaa kahteen viikkoon lämpimän ruoan muutenkin mahtunut nyt tähän väliin jopa pari päivää kun oon selvinnyt vain aamuoksulla. Selkeästi tarvitsee syödä jotain pientä parin tunnin välein tai kuvitus yltyy oksentamiseksi.

Muita oireita on jäätävä turvotus, nännit kipeät, laiska suolentoiminta (paitsi kaasun tuotannossa), väsyttääääää...ja valkovuotoa riittää! Ällöttävää...
Eka ultra varattu 22.3 ❤❤ nyt viikkoja 8+6 kasassa...
 
  • Tykkää
Reactions: Mape32
@amaia Täällä ei ole linea negraa vielä ainakaan näkyvissä.

@ahmis Mulla ei varsinaisesti mitää himoja ole mutta esim kahvinhaju saa yökkäämään ja voimaan pahoin. Samoin kaikki hiilihapotetut limut ja kivennäisvedet ällöttää. Oon juonu vaa vettä, tuoremehuja ja maitoa :D Mandariineja oon kyl tänää syöny säkillisen :unsure:

@viipulainen Täälläkin kokoaja jano vaikka en suolaista himoitse. Tuntuu että saa kokoaja olla juomassa jotain. Illalla ja yöllä joutuu juosta pissalla kokoaja.. :(

@Flowerpower85 Mulla kans tuo valkovuodon tuotanto räjähtäny käsii.. Sitä tulee ja paljon. Suolentoiminta mulla myös hidastunu mutta ei onneks oo ilmaa ollu kummosemmin mahassa. Ja väsyttää :sleep:

Tänään JO 8+0:love:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis ja Eppu88
Ihania himoja kaikilla :) mulla kanssa suolaista enemmän tekee mieli.. mut nyt on alkanu tekee mieli myös karkkia :eek: ei viitsisi kuitenkaan pahemmin mussuttaa, en ainakaan salmiakkeja mitkä on lemmpareita..

@amaia aika huimaa et linea negra tullut näkyviin, aika jännää mitä kaikkia oireita voikaan jo tulla.

@Flowerpower85 mulla ollut hyvin samoja oireita.. viikkoja 7+5. plus kaamee närästys! Pakko ollu rennietä syödä nyt jo useemman päivän.
Tänään ollut ihan juhlaa kun ei oo oksettanut ja pääsin jopa treenaamaan,
miten muut, ootteko pystyneet jatkamaan liikuntaa ja kuinka kovaa uskallatte treenata?
On ollut ärsyttävää, kun aluksi olin flunssassa, sitten ollut niin kovia pahoinvointeja ja närästyksiä ettei ole päässyt paljon mitään tekemään. Mut ehkä se tästä pikkuhiljaa.. toisaalta pelottaa keskenmeno ettei uskalla ihan täysiä jumpata, mut eipä sitä tarviikaan :)
 
Tervetuloa uusille! :)

Täällä eletään jänniä aikoja. Päätettiin extemporena tosiaan käydä varhaisultrassa ja sieltä sitten löyty kaksi reipasta sykettä :D Uutinen oli aika järkytys ja yllätys, kun kummankaan suvussa ei ole kaksosia.. Ja kun tosiaan oli totuttautunut pikkuhiljaa jo ajatukseen yhdestä vipeltäjästä :)

Mutttta kyllä elämän on tarkoitus välillä yllättää! Ja on ihmiset aiemminkin onnistuneet kaksi pientä lasta kasvattamaan Viikoissa tultiin myös pari taaksepäin, eli viikot on nyt 6+2 ja LA 26.10. Kätilö kyllä sit sanoi, että kaksoset tulee reippaasti aiemmin yleensä.

Seuraava ultra vasta 10.4... Jotenkin taas liian pitkä aika odottaa sitä tietoa, että kaikki on molemmilla hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Äitiliini80
Ei apua @1papunen miten ihana uutinen, onnittelut :love::love:! Kaksoset ois niin miun unelma mutta ei varmaan minun tuurilla tule :cry:.

Minulla varattu nyt neuvola 22.3. ja siellä kuulemma kuunnellaan sydänäänet eli sinne saakka pitää nyt sit jännäillä onko kyydissä ketään :confused:. Sen jälkeen voikin alkaa panikoimaan niitä NT-ultran tuloksia kuten @viipulainen kin tänään mainitsi, ihan liikaa oon taas jo nyt lukenut niistä verikokeiden tuloksista ja niskaturvotuksista mitä kaikkee voi olla pielessä ja ikääkin kun koko ajan karttuu vaikkei nyt onneks viel ihan riski-iäs mut kumminkin o_O(n). Viimeksi mietin vakavissani oisko ihan oman mielenterveyden takia maksaa se NIPT ja samaa oon miettinyt jo nyt. Toisaalta se hinta on kai aika suolainen ja kun en (ehkä) edes halua tietää sukupuolta ni onks siin sit mitään järkee (n).
 
Täällä eletään jänniä aikoja. Päätettiin extemporena tosiaan käydä varhaisultrassa ja sieltä sitten löyty kaksi reipasta sykettä :D Uutinen oli aika järkytys ja yllätys, kun kummankaan suvussa ei ole kaksosia.. Ja kun tosiaan oli totuttautunut pikkuhiljaa jo ajatukseen yhdestä vipeltäjästä :)
Voi kääk! Mieletön uutinen! :love: Joko sen näkee, onko tulossa identtiset vai erimunaiset kaksoset?
 
@Eppu88 Olen käynyt hiihtämässä, juoksemassa, uimassa ja salilla kuten aiemminkin. Talvella näistä kertyy 6-7h/vko liikuntaa ja kesällä sitten paljon enemmän kun hiihto vaihtuu pitkiin pyörälenkkeihin. Luin, että liikunnalla ei keskenmenoa saa aiheutettua. Ravinnosta toki tulee huolehtia, jos liikuntaa harrastaa paljon. Ja kroppaa täytyy kuunnella. Tahti kyllä hidastuu sitten itsestään ja tunnitkin varmasti sitten myöhemmin kun ei enää jaksa yhtä paljon.. :whistle:

Ihailen erästä naista, joka aikoinaan kävi samalla kuntosalilla kanssani. Hän piti myös blogia ja kertoi olleensa sallilla vielä muutama päivä ennen synnytystä. Ja se salilla käynti oli todellista tekemistä. Kyseinen nainen oli kuin veistos ja veteli mm. leukoja ihan mennen tullen mahasta huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Eppu88

Yhteistyössä