Lokakuiset 2018 <3

Tsemppiä kaikille oireettomuudesta / testeistä huolestuneille! (y) Pidän peukkuja, toivotaan että huoli on turha! Täällä on vähän samaa ihmettelyä kun ei oikein tunnu missään, mutta en meinannut testata lisää vaan aattelin odottaa ens viikon lääkärin tuomiota.

Sitten semmonen kysymys, kattelin aamulla raskausappsista sellaista "tiedätkö mitä raskausaikana saa ja ei saa tehdä" -tyylistä kyselyä. Siinä oli väite "raskaana ei saa ristiä jalkoja istuessa" (siis silleen et laittaa polven toisen päälle) ja mä olin että mitä ihmettä, varmasti saa! Mutta vastaus oli että ei sais, muka verenkierto heikkenee jalkoihin, nivusiin tai jonnekin. Eiks tää nyt oo ihan hysteriaa, mitä sanotte? Vai onko jollekin joku oikea lääkärikin sanonut näin? o_O
 
Tsemppiä kaikille oireettomuudesta / testeistä huolestuneille! (y) Pidän peukkuja, toivotaan että huoli on turha! Täällä on vähän samaa ihmettelyä kun ei oikein tunnu missään, mutta en meinannut testata lisää vaan aattelin odottaa ens viikon lääkärin tuomiota.

Sitten semmonen kysymys, kattelin aamulla raskausappsista sellaista "tiedätkö mitä raskausaikana saa ja ei saa tehdä" -tyylistä kyselyä. Siinä oli väite "raskaana ei saa ristiä jalkoja istuessa" (siis silleen et laittaa polven toisen päälle) ja mä olin että mitä ihmettä, varmasti saa! Mutta vastaus oli että ei sais, muka verenkierto heikkenee jalkoihin, nivusiin tai jonnekin. Eiks tää nyt oo ihan hysteriaa, mitä sanotte? Vai onko jollekin joku oikea lääkärikin sanonut näin? o_O
Noh, tavallaan joo totta toi ettei kandeis, mutta mä väitän vahvasti, että tää ongelma on isompien viikkojen juttu ja toisekseen, omalla kohdalla ei todellakaan tekisi mieli isommilla viikoilla istua jalat ristissä koska häpyluun liitoskivut, lievimmilläänkin ollessa tuntunut aina tosi epämiellyttävältä.
Eli sanoisin että luonto hoitaa kyllä aika tehokkaasti asioita silleen, että näitä ei hyviä juttuja karsiutuu itsestään pois.:D
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Meillä myös on pakkauksesta kaikki jäljellä, paitsi osan vaatteista oon myynyt kun kuosit ei ollut ihan omaan mieleen, mut tärkeimpiähän siinä just haalari ja se villahaalari oli ihan huippu ja kaikki tarvikkeet (+makuupussi <3). Mietin myös käyttäskö sitä itse laatikkoa tällä kertaa sänkynä kun viimeks ei tullut käytettyä. Joten nyt otan rahana ja ostan itselle mieleisempää vaatetta, Noshin tulevan lastenmalliston kietaisubodyja odotan jo innolla ja sit ajattelin kaapissa olevista jemmakankaista ommella vauvalle ihania housuja :love:. Oon myös päättänyt että teen sekä tytölle että pojalle kotiutumisvaatteet koska ei aiota etukäteen selvittää kumpi tulee :LOL:. Jos nyt sinne saakka siis päästään.

Hei mukava kuulla että en oo ainoa kenellä on mahavaivoja! mulla ei siis pahoinvointia oo ollut juuri lainkaan mut varmaan 2vk nyt ollut vatsa sekaisin joka aamu ja oon miettinyt et onko tää nyt joku raskausoire muka kun ei lopu (n).

ja voi ei pahoittelut teille masentuneille digitestaajille :cry:. Minä mietin pitkään et teenkö digin kun oli niin hailakat ne viivat koko ekan viikon mut ihan jist siitä syystä pääätin että en tee kun pelkäsin että tulos ei olis mielinen ja sit ahdistuisi hirveesti ja luultavasti turhaan koska se hcgn nousu on tosi yksilöllistä (n). Pidän siis peukkuja teille molemmille että kaikki olis ok tuosta huolimatta, en jaksa uskoa että tuosta kannattaa olla huolissaan. ja onhan tuo 2-3 kuitenkin parempi kun 1-2.. ja voihan tuon tulkita niin että vielä koko rv5 menee tiohon 2-3vk ja sit vasta 6+0 viikoilta on oikeasti 3+..
Kiitos ahmis lohdutuksesta :) Kyseessä on siis ensimmäinen raskauteni ja kaikki tuntuu niin jännittävältä. Tosiaan mahavaivoja on riittänyt täälläkin, jotenkin pakki ihan sekaisin. Tänään on ollut satunnaista oireilua, mutta jotenkin pelkotilat nousivat tuon testin myötä. Yritän silti pysyä positiivisena ja toivoa, että kyse on juuri siitä yksilöllisestä vaihtelusta ja hormoonitasot nousevat vain hitaammin tms. Pahoinvointia mulla ei ole oikeastaan ollut.

Mä sain viikko sitten tosi vahvat viivat, joten siitä tuli ihan hyvä olo silloin. Ennen plussaa en huomannut oikeastaan mitään oireita, paitsi sen, että oli järjetön kahvin himo ja yleensä en siis juo kahvia :D

Milloin ahmis sulla olisi LA?
 
Tsemppiä kaikille oireettomuudesta / testeistä huolestuneille! (y) Pidän peukkuja, toivotaan että huoli on turha! Täällä on vähän samaa ihmettelyä kun ei oikein tunnu missään, mutta en meinannut testata lisää vaan aattelin odottaa ens viikon lääkärin tuomiota.

Sitten semmonen kysymys, kattelin aamulla raskausappsista sellaista "tiedätkö mitä raskausaikana saa ja ei saa tehdä" -tyylistä kyselyä. Siinä oli väite "raskaana ei saa ristiä jalkoja istuessa" (siis silleen et laittaa polven toisen päälle) ja mä olin että mitä ihmettä, varmasti saa! Mutta vastaus oli että ei sais, muka verenkierto heikkenee jalkoihin, nivusiin tai jonnekin. Eiks tää nyt oo ihan hysteriaa, mitä sanotte? Vai onko jollekin joku oikea lääkärikin sanonut näin? o_O
Kiitos amaia! :) Juuri tuo tunne, ettei niin hirveästi tunnu missään, tuntuu oudolta.. raskaus tuntuu välillä epätodelliselta.

Järkyttävä tieto tuo, ettei jalkoja saisi ristiä raskaana istuessa :O Olen tehnyt sitä ihan normaalisti silloin tällöin, mutta veikkaan että se viittaa myöhempiin viikkoihin? Hysteriaa riittää ainakin itsellä kaikesta, varsinkin kun eka raskaus kyseessä eikä mitään tietoa, miten pitäisi toimia/käyttäytyä. Ehkä se tästä helpottaa, jos kaikki menee hyvin.

Tsemppiä kaikille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
15.10 miun LA @Mape32 :).

Joo kyllä tässä tokassakin raskaudessa riittää paniikkia, nimim. yks päivä slin ajattelematta juustokakkua ja JÄRKKY morkkis iski :cry:. Tänään ja eilen join Pepsi Maxia ennenkun tajusin että vooooi perse... ja onhan näitä! tosi vaikee muistaa kaikki kielletty!
 
15.10 miun LA @Mape32 :).

Joo kyllä tässä tokassakin raskaudessa riittää paniikkia, nimim. yks päivä slin ajattelematta juustokakkua ja JÄRKKY morkkis iski :cry:. Tänään ja eilen join Pepsi Maxia ennenkun tajusin että vooooi perse... ja onhan näitä! tosi vaikee muistaa kaikki kielletty!
Oi voi! Voin kuvitella, mikä morkkis tollaisesta tulee.. toivottavasti noi ei kuitenkaan aiheuttaneet mitään vahinkoa :)

Mun laskettu aika olisi kai 25.10. eli vähän yli viikon jäljessä tullaan. Noista oireista vielä sen verran, että tänään on ollut iltaa kohden sellaista alaselkäkipua, onkohan kellään muulla ollut sitä?

Valkovuotoa tulee nyt päivittäin, mutta se on ilmeisesti ihan hyvä juttu? :)
 
Mistä ajattelitte ostaa/olette ostanut mammavaatteet? Mitä ylipäätänsä tarviaa hankkia?

Itse aattelin ostaa parit eriväriset farkut ja sit jotku erityyliset housut, perus toppeja jonku verra ja sit varmaa muutama pitkähihanen. Kotona löytyy jo tuommosia napittomia neuletakkeja niin niitä voi sitten yhdistellä toppien kanssa. Ja rintsikat menee varmaa kans uusiks kunha tissit alkaa kasvaa :cautious:

Vielähän ei siis ole tarve isommille vaatteille mutta tykkään aina perehtyä asioihin ennen kun ne on ajankohtaisia (y)

Tänään 7+5, herra jesta aika menee kyl nopeaa :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Mistä ajattelitte ostaa/olette ostanut mammavaatteet? Mitä ylipäätänsä tarviaa hankkia?

Itse aattelin ostaa parit eriväriset farkut ja sit jotku erityyliset housut, perus toppeja jonku verra ja sit varmaa muutama pitkähihanen. Kotona löytyy jo tuommosia napittomia neuletakkeja niin niitä voi sitten yhdistellä toppien kanssa. Ja rintsikat menee varmaa kans uusiks kunha tissit alkaa kasvaa :cautious:

Vielähän ei siis ole tarve isommille vaatteille mutta tykkään aina perehtyä asioihin ennen kun ne on ajankohtaisia (y)

Tänään 7+5, herra jesta aika menee kyl nopeaa :eek:
Löysin onneksi mun funmum farkut en ollut myynyt niitä lahkeen pituus 86cm..... Ostan vielä toiset jossain vaiheessa.... Kuitenkin aattelin mennä topeilla ja äitiyssortseilla. Mutta niinku cubuksen pitkät topit on yhtä hyviä kuin äitystopit mutta edullisempi..... Ksikenlaisia mekkoja jne. Löytyy ennestään ja leggareita että menee masun päälle... Eli johtopäätös ostan yhdet housut ehkä
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
mä kanssa ostan ehkä korkeintaan parit mammafarkut. Mammavaatteista mitkään ei istu mun vartalotyypille/tuntuvat epämukavilta. Mammafarkuista menee tuurilla taas jotkut.:LOL:
Onneks iso osa odotuksesta on kevättä ja kesää, voi mennä taas legginsit+mekko yhdistelmällä.:LOL:

Enempi panostan imetysliiveihin ja paitoihin. :)

Ja kukas kysy alaselän kivuista. Mulla tulee iltaisin. Ei vaikuta olevan lihakset että veikkaan olevan peräisin kohdusta. Kuulupi asiaan.

Ja hei..tänään 5+0:love:
 
Tässä uusi ketju. Lisään etusivulle Kumiankat tekemän etusivun. Jatketaan täällä:)

Tiedot muodossa:
laskettu aika/ nimimerkki/ ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:


1.10.
Hayley 82 / neljäs / OYS/Neuvola 28.2 9+1
Piupau90 / 27 / ensimmäinen

2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS / Neuvola 26.2.
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? / Neuvola 23.2 (8+0)
saraneito / kolmas / HYS

7.10.
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS / Neuvola/ultra 20.2.

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa / VU 22.2

10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL

11.10.
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen / Neuvola 22.2. (7+0)
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks
samour_ / 33 / toinen / Jorvi (ehkä)

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS / VU 19.2. (6+3)
Anne90 / 27 / viides / SEKS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
ahmis / 32 / toinen / KYS

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen
? Tinnuli / 27 / toinen / SATKS

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS / Neuvola 5.3 (7+6)
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS / Neuvola 12.3.

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS / Neuvola 6.3. (8+3)

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS


25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS / VU 9.3. (7+0)

26.10
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 6.3
28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa



??.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS

29.10

30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen

31.10

22.10 Sarmander78/40v/kolmas/




Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
Tässä uusi ketju. Lisään etusivulle Kumiankat tekemän etusivun. Jatketaan täällä:)

Tiedot muodossa:
laskettu aika/ nimimerkki/ ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:


1.10.
Hayley 82 / neljäs / OYS/Neuvola 28.2 9+1
Piupau90 / 27 / ensimmäinen

2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS / Neuvola 26.2.
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? / Neuvola 23.2 (8+0)
saraneito / kolmas / HYS

7.10.
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS / Neuvola/ultra 20.2.

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa / VU 22.2

10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL

11.10.
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen / Neuvola 22.2. (7+0)
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks
samour_ / 33 / toinen / Jorvi (ehkä)

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS / VU 19.2. (6+3)
Anne90 / 27 / viides / SEKS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
ahmis / 32 / toinen / KYS

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen
? Tinnuli / 27 / toinen / SATKS

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS / Neuvola 5.3 (7+6)
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS / Neuvola 12.3.

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS / Neuvola 6.3. (8+3)

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks
22.10 Sarmander78/40v/ kolmas/KSKS
(Neuvola 13.3)




24.10.
Beibe18 / viides / KSKS


25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS / VU 9.3. (7+0)

26.10
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 6.3
28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa



??.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS

29.10

30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen

31.10







Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Tässä uusi ketju. Lisään etusivulle Kumiankat tekemän etusivun. Jatketaan täällä:)

Tiedot muodossa:
laskettu aika/ nimimerkki/ ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:


1.10.
Hayley 82 / neljäs / OYS/Neuvola 28.2 9+1
Piupau90 / 27 / ensimmäinen

2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS / Neuvola 26.2.
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? / Neuvola 23.2 (8+0)
saraneito / kolmas / HYS

7.10.
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS / Neuvola/ultra 20.2.

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa / VU 22.2

10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL

11.10.
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen / Neuvola 22.2. (7+0)
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks
samour_ / 33 / toinen / Jorvi (ehkä)

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS / VU 19.2. (6+3)
Anne90 / 27 / viides / SEKS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
ahmis / 32 / toinen / KYS

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen
? Tinnuli / 27 / toinen / SATKS

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS / Neuvola 5.3 (7+6)
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS / Neuvola 12.3.

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS / Neuvola 6.3. (8+3)

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks
Sarmander78/40v/kolmas/KSKS

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS


25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS / VU 9.3. (7+0)

26.10
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 6.3
28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa



??.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS

29.10

30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen

31.10





Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Äitiysfarkkuja on parit mamalicious-merkiltä, ne on ihan parhaat! Yhdet taisin edelliskerralla ostaa hm:stä ja ne oli ihan hirveet, ei istunu sitten yhtään + niissä oli se kamala mahakangaskappale :D

Toppeja just cubukselta niitä pitkiä tuli hommattua, ja jtn hm:n äitiystoppeja/mekkoja joita käytin paljon leggarien ja neuletakin kanssa... Hassua kun edelliskerralla oli melkein kylmimpään aikaan tukevasti raskaana mut nyt onkin sit kesällä... joutuu pukeutua kuitenkin ihan eritavalla :D

Mut siis suurimman osan ajasta menin ihan normaaleilla vaatteilla eli perustopeilla ja paidoilla, kiitos loppuun asti pikkusen mahan. Mut housuihin kannattaa kyl panostaa koska omilla ei pärjää kyllä millään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Mulla tää on vaatetuksen osalta ihan tuttua huttua, kun kolmatta kertaa tosiaan laskettu lokakuussa.:ROFLMAO: Tiiän tasan mitä ostaa.
Mä oon lyhyt, joten maha alkaa puskea ulos tosi varhain. Mulla oli tuosta kuopuksesta jo kunnon rantapallo toukokuussa. Pitääki ettiä kuva jostain jos löytyy.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis ja Wiiwiii
Alaselkäkipuilua täälläkin. Iskee silloin varsinkin jos touhuan koko päivän.. Aiemmissa raskauksissa selkäkivut ollu tuttuja, mutta ei kyllä näin aikaisin! Onneks lepo auttanu siihen.(y)

Mulla on kertyny äitiyshousuja jonkin verran kun joka raskaudessa ostanu lisää jos tullu kirpparilla vastaan. Ainoastaan esikoista odottaessa ostin parit uutena. Sit ihan normaaleja pitkiä toppeja ja paitoja oon käyttäny. Nykyään oon alkanu pitää leggareita ja tunikoita (aiemmin ollu farkkutyyppi henkeen ja vereen) niin nehän menee raskaanakin oikein hyvin :).
Mulla tulee masu näkymään taas tosi aikaisin, nyt jo käytettävä löysiä paitoja/tunikoita ihmisten ilmoilla kun on semmonen turvonnut pötsi. Tää turvotus tulee sit vaan muuttumaan hiljaksiin vauvamasuks.. :love: Niin ainakin kävi keskimmäisen ja kuopuksen kohdalla. Esikoisesta näkyi selkeä masu vasta lähempänä puoltaväliä.. Enää en voi raskautta kovin pitkään peitellä:D Mulla on ollu muutenkin iso maha kaikissa raskauksissa, sf-mitta menny yläkäyrällä tai sen yläpuolella:whistle: Mut ihan normaalin kokoiset vauvat ollu, jokainen melko tarkkaan 3,5kg.

Tänään 6+1 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Täällähän on käynyt melkoinen viestitulva viikon aikana, hienoa! Olin lomailemassa ja lueskelin vain kännykällä viestejä, mutta en jaksanut edes kirjautua kommentoidakseni viestejä.

Tuolla aikaisemmin oli facebookin ryhmästä juttua ja siitä, että ryhmään otetaan mukaan vain 80 ensimmäistä. Itse koen tämän hieman epäreiluksi, koska meitä on niin monessa eri vaiheessa olevia tässä ketjussa ja luonnollisesti ne joilla LA on alkukuusta pääsevät ultriin tms. aikaisemmin kuin loppukuun porukka, jolloin loppukuun porukka on vaarassa jäädä pois ryhmästä. Näin siis, jos ei rohkene mukaan jo ennen NT ultraa. Ehkä me perustamme sitten toisen facebook ryhmän jos ensimmäinen tulee liian aikaisin täyteen? Itse haluan ehdottomasti odottaa NT ultraan ennen ryhmään liittymistä, sillä emme mieheni kanssa aio kertoa raskaudesta ennen tuota ajankohtaa kenellekään. En halua ottaa riskiä, että fb ryhmässä olisikin joku tutun tuttu, ja juttu lähtee leviämään ennen aikojaan.

Mammavaatteet, tosiaan! Pärjäisiköhän ilman niitä? :ROFLMAO: Yritän ainakin mennä mahdollisimman pitkälle ilman turhia hankintoja. Rinnat on nyt jo kasvaneet niin paljon, että liivit jää kyllä pieneksi.. Ja housut lienee jossakin vaiheessa pakollinen hankinta, mutta jos mahdollisimman vähällä pärjäisi. Tulevan lapsen hankintojen osalta minulla on ainakin vielä suunnitteilla tehdä mahdollisimman vähän ostoksia ja soveltaa mahdollisimman paljon. En suostu hankkimaan älytöntä määrää roinaa vain hetkellistä käyttöä varten. Mutta katsotaan nyt kauanko järki pysyy päässä :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: amaia ja Wiiwiii
Täällähän on käynyt melkoinen viestitulva viikon aikana, hienoa! Olin lomailemassa ja lueskelin vain kännykällä viestejä, mutta en jaksanut edes kirjautua kommentoidakseni viestejä.

Tuolla aikaisemmin oli facebookin ryhmästä juttua ja siitä, että ryhmään otetaan mukaan vain 80 ensimmäistä. Itse koen tämän hieman epäreiluksi, koska meitä on niin monessa eri vaiheessa olevia tässä ketjussa ja luonnollisesti ne joilla LA on alkukuusta pääsevät ultriin tms. aikaisemmin kuin loppukuun porukka, jolloin loppukuun porukka on vaarassa jäädä pois ryhmästä. Näin siis, jos ei rohkene mukaan jo ennen NT ultraa. Ehkä me perustamme sitten toisen facebook ryhmän jos ensimmäinen tulee liian aikaisin täyteen? Itse haluan ehdottomasti odottaa NT ultraan ennen ryhmään liittymistä, sillä emme mieheni kanssa aio kertoa raskaudesta ennen tuota ajankohtaa kenellekään. En halua ottaa riskiä, että fb ryhmässä olisikin joku tutun tuttu, ja juttu lähtee leviämään ennen aikojaan.

Mammavaatteet, tosiaan! Pärjäisiköhän ilman niitä? :ROFLMAO: Yritän ainakin mennä mahdollisimman pitkälle ilman turhia hankintoja. Rinnat on nyt jo kasvaneet niin paljon, että liivit jää kyllä pieneksi.. Ja housut lienee jossakin vaiheessa pakollinen hankinta, mutta jos mahdollisimman vähällä pärjäisi. Tulevan lapsen hankintojen osalta minulla on ainakin vielä suunnitteilla tehdä mahdollisimman vähän ostoksia ja soveltaa mahdollisimman paljon. En suostu hankkimaan älytöntä määrää roinaa vain hetkellistä käyttöä varten. Mutta katsotaan nyt kauanko järki pysyy päässä :whistle:

Vauvan hankinnoista tärkeimmät on mun mielestä 50-56cm vaatteet, pukluharsot, jonkinlainen hoitotaso tai esim.Ikeassa myytävä puhallettava hoitopäälinen (myös kätevä reissussa), rattaat ja lämpöistä nuttua talvelle ja toki turvakaukalo jos liikkuu pääosin autolla, muutenhan sen voi vaikka lainata kotiutumista varten.:)

Pinnasänky me saatiin anopilta (halusi ostaa), mutta se tuli käyttöön vasta kun poika täytti 6kk. Siihen asti nukkui perhepedissä, mutta 6kk alkoi liikkua niin paljon, että ei uskaltanut pitää meidän välissäkään enään. :LOL:

Mä en oo kokenu mitään muuta tarpeelliseksi itselleni. Imetystyynyt ja muut härpäkkeet ei sopineet ollenkaan ja sitterit ym.härpäkkeet ehtii myöhemmin vallan mainiosti. Sitteri oli ihan must koska suihkuun tarvi päästä, mutta vauva aistii aina moiset haihatukset ja ei todellakaan anna saumaa. Vauva sitteriin ja mukaan kylppäriin hengaamaan kun ite on suihkussa ja höpisee suihkuverhon takaa.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
@viipulainen Joo, kutakuinkin tuollaisilla hankinnoilla ajattelin pärjätä. Hoitopöytä on ehdoton nou nou, mutta hoitotasoksi saan tehtyä pesukoneen päällisen lisäämällä pehmusteen siihen päälle. Ja turvakaukalo, siihen panostetaan ehdottomasti. Sekä hyvät yhdistelmärattaat ja ehkä myöhemmin pyörään kiinnitettävät rattaat, joista saa myös juoksurattaat. Tämä on jo ehkä hieman hifistelyä, mutta harrastuksistani en ole valmis luopumaan edes lapsen takia. Harrastetaan sitten jatkossa vain lapsen ehdoilla :) Lisäksi täälläkin oli jo puhetta äitiyspakkauksesta. Miehellenikin jo totesin muutama päivä sitten, että hei! Mehän saadaan äitiyspakkaus ja siellä on vaikka mitä! Olin unohtanut koko äitiyspakkauksen olemassaolon :ROFLMAO:

@Miukuliisa Näillä näkymin LA on 16.10, mutta tämä on puhdas arvaus. Neuvola laskee/pääsen ehkä ultraan tarkempaa analyysia varten, mutta ensimmäinen neuvola on vasta 12.3.. Ja siitä sitten menee oma aikansa, että pääsee esim. ultraan. Minulla on täysin olematon kuukautiskierto ja viimeiset kuukautiset oli joulukuun alussa. Kierto on voinut olla välillä >80 päivää, vaikka en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä.. Ehkäisy lopetettiin samaan aikaan viime kuukautisten kanssa ja vasta 9.2 tein cb viikkonäytöllisellä 2-3vko raskaana tuloksen sekä cb herkällä plussan. Tästä viikko takaperin kaikki testit oli vielä negatiivisia, joten olen laskenut, että olisin ovuloinut siten, että tuo 16.10 voisi olla lähellä oikeaa ajankohtaa. Ihme, että tärppäsi näin helpolla ja toivotaan, että joku kyydistä löytyy ja kaikki menisi hyvin :) Yritän nyt roikkua täällä lokakuisissa, mutta teen sitten tarpeen vaatiessa harppauksen marraskuisiin. Katsotaan nyt mitä neuvola tuo tullessaan!

Pientä etovaa oloa (?) on ehkä ollut, mutta en oikein osaa sanoa. Sellainen merkillinen olo. Melkein toivon, että alkaisi pahoinvointi niin tuntuisi todenmukaisemmalta tämä touhu. Toisaalta pelottaa jo valmiiksi miten pärjään töissä paljastumatta, jos alan oikein urakalla oksentamaan. Työpisteeni on pienessä toimistossa, jossa on melko kehnot äänieristykset wc ja toimiston välillä.. :unsure:
 
@Jw18 On olemassa myös toinen fb-ryhmä jonne mahtuu kyllä jos tuntuu että tää toinen täyttyy liian aikaisin :) Täällä on tänää juhlittu 6v kaveristynttärit ja on kyllä veto pois, jestas kun niistä lähti ääntä! Onneks kerran vuodessa vaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Jw18
@Jw18 Älä älä toivo pahoinvointia. Tää on iha kauheeta. Perjantaina kärsin pahoinvoinnista 18h putkeen.. Ei pystyny tekee ees mitää kotihommia ku piti vaa makoilla sängyssä/sohvalla ja juosta vessaa yökkäilee tai oksentamaa. Samaa aikaan itkin ja manasin mielessäni etten tee enää ikinä lapsia ku tää on iha kauheeta :D Tänää on ekaa kertaa neljään päivää saanu syötyä lämmintä ruokaa ja muutenki lähes normaalisti.

Luin muute netistä että tyttöraskaudessa pahoinvointi painottuu aamuun ja poikaraskaudessa pitkin päivää pahoinvointia. Eli tämänkin mukaan meille olisi tulossa poika. :) Tosiaan se kiinalainen syntymäkalenteri lupaili myös poikaa :love:

7+5
 
Mulla ois vakaa aikomus soitella huomenna sitä neuvola aikaa, mutta saapa nähä miten käy. Maanantait on kyllä toisaalta tosi huonoja kun meillä on se takaisinsoittopalvelu. Sinne vaikka soittaa tasan kasilta aamulla, on jono jo siinä kohti niin pitkä, että joko ei soiteta ollenkaan tai soitto tulee just joskus 13-14 välillä jollon en kiinteesti pysty vastata kun laitan poikaa päikkäreille.:LOL: Mä en niin arvosta tota systeemiä, tai vois se toimia jos siellä ois enemmän porukkaa hoitamassa noita takasin soittoja.:LOL:
Mut katotaan muistanko mä edes koko asiaa huomenna. Täällä alkaa taas koulut huomenna hiihtiksen jälkeen, niin mulla on taas kiire, kun pitää olla tiettyyn aikaan pöperöt valmiina koska ikuisesti nälkäiset alakoululaiset.:D Ja niitä esikoisen synttärikutsujaki pitää alkaa laittaa et saa ne tiistaina vietyä kavereilleen. Vähän unohtu tässä viikonloppuna.:whistle: Onneks on vaan muutama paras kaveri tulossa ni ei hätää.:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä