Lokakuiset 2018 <3

@1papunen onnea tännekkin puolelle vielä, tuplille tupla onnet!:love::love:
Vaikka nyt teidän tarviikin oottaa pitkä pätkä uuteen ultraan, niin sen jälkeen niitä taitaa tulla paljon enemmän mitä normaalisti. Pääsette näkemään useammin pieniä.:love:

Linea negrasta en muuten ookkaan ees muistanu kattoa onko taas tummunu. Nyt kurkkasin ja joo, onhan se aluillaan taas. Just ehti kadota puol vuotta sitten, ni onhan se taas aika.:LOL:

Mulla iski joku tajuton energia puuska. Vaihdoin järkkää (en mitään massiivista toki) ja siivonnu ja puunannu täällä. :D
Sen jälkeen laitoin kammo märinäviestin miehelle että mää haluuuuuun varhaisultraan koska pahimmillaan 2kk ennen ku tietää onko siellä eloa. *kyyneliä kamalasti* ja ei se ees vastannu mitään perhana.:ROFLMAO: Sit siivosin lisää siihen ärsytykseen.
Oon muuten huomannu et mä ylitulkitsen miehen äänensävyjä tai ymmärrän ihan väärin sen keljuilevia heittoja joita oon oikeesti jo tottunu kuulemaan, mut nyt vedän itteni ihan tiloihin tollasista.:LOL::whistle:

Aamulla kun heräs, olin laittanu sille kahvin valumaan ja kun mainitsin vartin päästä, että "niin siellä on sitä kahvia" ja mies "niin mä vähän aattelin et sä voisit joutessas tuoda mulle" (tää on siis sen toistuva vitsi) niin mun reaktio oli "saakeli aikuinen mies osaa itekki, mä en oo sun äiti enkä piika" ja lähin tosi tuohtuneena litomaan toiseen päähän asuntoa.:rolleyes::D
Haki sit joo ite niinku oli aikomuskin hakea ja kysyi sit että saiskohan olla aamupalaa ettei sen tarvii lähettää itteensä paloina töihin.:ROFLMAO::whistle:

Että joo, josko nää hormoonit joskus vähän tasottuis tai siis kroppa vaikka tottuis.:giggle:
 
Kiva, kaikista mahdollisista päivistä, juuri tänään päätti sit alkaa aamupahoinvointi kovempana. Pitäisi lähteä tunnin sisään esikoisen 3 luokan terveystarkkiin mukaan. :sick:
Toivottavasti hellittää ennen lähtöä ees vähän.:cautious:
 
UUSILLE TIEDOKSI. LISÄÄN ETUSIVULLE KUN TIEDOT ON ALLA MAINITUSSA MUODOSSA :)

Tiedot muodossa SINISELLÄ:
laskettu aika/ nimimerkki/ ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:
Eetuha, tässä tietojani (en saanut niitä siniseksi :D):

ei vielä tarkkaa tietoa, 25.10?/ Mape32/ 31/ ensimmäinen

@1papunen Onnea hirmuisasti kahdesta pienestä sykkeestä! :love:

Itselläni on eilen ja tänään ollut pelottavan oireetonta.. hieman ehkä kuvottaa välillä ja mahaa nipistelee, varsinkin jos nousee äkisti ylös tai venyttelee. Tänään pitäisi olla 5+5. Tuntuu myös, että rinnat eivät ole enää niin arat? :eek: Tai siis ovat edelleen iltaisin arat, mutta eivät tunnu niin turvonneilta? Arvatkaa, olenko lukenut kauhutarinoita.. kaikkea sitä alkaa tästä syystä kuvittelemaan..

On tämä raskaus hullujen hommaa, mutta silti niin ihanaa! :love::D
 
@1papunen onnea minunkin puolestani! Uskon että saattoi olla pikkuinen yllätys :LOL:

Täälläkin alavatsan kipristelyt hieman vähentyneet ja mahan toiminta tasoittunut viime viikosta, nyt menossa siis 5+1. Eilen soitettu neuvolaan ja varattu ensikäynti 15.3. Ei millään jaksaisi odottaa vaikkei olekaan kuin reilu pari viikkoa :giggle: onko teillä monella tehty ultra jo ensikäynnin yhteydessä? Uskoisin että täällä päin ei tehdä, ja ollaankin mietitty varhaisultraan menoa että saisi jotain varmuutta asiaan. Varsinkin, kun meikäläinen onnistui hienosti vetämään täydellisen mahalaskun viime lauantaina järven jäällä luistellessa:cautious: ilmat pihalle ja edelleen toinen käsi kipeänä tärähdyksestä. Paljon on googletettu ettei todennäköisesti aiheuta haittaa, vuotoja ei ole tullut ja testi näytti edelleen vahvaa viivaa tänään aamulla, mutta näissä hormoneissa itsensä paniikiin saaminen ei paljoa vaadi :ROFLMAO: mutta minun osaltani on nyt sitten kaikki tasapainoa vaativat lajit (luistelu, rullaluistelu, varmaan myös laskettelu) ovat pannassa seuraavat kahdeksan kuukautta. Ehkä sitä uskaltautuu kävelylenkille jos ei ole liukasta :D
 
Eetuha, tässä tietojani (en saanut niitä siniseksi :D):

ei vielä tarkkaa tietoa, 25.10?/ Mape32/ 31/ ensimmäinen

@1papunen Onnea hirmuisasti kahdesta pienestä sykkeestä! :love:

Itselläni on eilen ja tänään ollut pelottavan oireetonta.. hieman ehkä kuvottaa välillä ja mahaa nipistelee, varsinkin jos nousee äkisti ylös tai venyttelee. Tänään pitäisi olla 5+5. Tuntuu myös, että rinnat eivät ole enää niin arat? :eek: Tai siis ovat edelleen iltaisin arat, mutta eivät tunnu niin turvonneilta? Arvatkaa, olenko lukenut kauhutarinoita.. kaikkea sitä alkaa tästä syystä kuvittelemaan..

On tämä raskaus hullujen hommaa, mutta silti niin ihanaa! :love::D
Se tissikipu laantuu yksilöllisesti. Ja turvotus myös. Sit alkaa se tasanen maitorauhasten kasvu jollon tissit kasvaa kokoon X:LOL:
Mulla on normaalisti kuppikoko A, mutta raskauden aikana saattaa kasvaa jopa kokoon C tai D. Keskimmäisestä kasvoi kokoon D ja olin ihan järkyttynyt, onneksi ei muuttunut maidon noustessa silti isommiksi mitä pelkäsin, kuopuksesta kasvoi kokoon C mutta 2vk ajan maidon noustua oli kokoa D. Toisaalta, suosittelen imetyksen ajaksi liivejä, joissa ei ole mitään tukia. Hyvin monilla ne tuet aiheuttaa maidon pakkautumista kun painavat maitorauhasia. Itse sain osani tästä kun ostin imetysliivit joiden sivuilla oli tuet. Imettäessä maito nousee molempiin rintoihin refleksinä joten sitten se rinta josta ei imettykkään (alkuun vauva jaksaa imeä vain yhden rinnan tyhjäksi yleensä) pakkasi maitoa sinne liivin sivutuen takana olevaan maitorauhaseen ja teki kipeää. :oops:
Ne liivit lensi sit tunkiolle. Parhaat ollu itsellä sellaiset vähän yrheiluliivejä muistuttavat imetysliivit. Niitä on ollut kiva pitää myös odotusaikana kun eivät kiristä eivätkä paina mahan yläosaa siinä vaiheessa kun maha on jo iso.:)

Ja ei muuten päästy sinne esikon terveystarkkiin. Oma olo helpotti, mutta kuopus vetäs ihan veteläksi. Ilmeisesti luvassa kuumetta. Poju ei IKINÄ ole aamuisin aloillaan vaan säätää ja töhöttää pää kolmantena jalkana. Nyt vaan pusertui syvälle syliin ensin ja itkutti hiljaa ja kun sain laitettua 8.30 pedin sohvalle mun viereen, on vaan maannu siinä.:(
Saapa nähä onko joku tarttuva, mä saan aina raskaanaki kaikki flunssat, eikä oo kyllä kivaa.:cautious:
 
Vähän on turhan aikaista kysellä mutta katselin netistä vaunuja ja aattelin kysyä apua.

Katselin siis valmiiksi (en ole vielä tilaamassa) vaunuja. Ainoot kriteerit ois että vaunut olisi yhdistelmävaunut eli koppa ja istuinosa erikseen. Sit tarkotus ois ostaa samalta merkiltä turvakaukalo autoon että turvakaukalon voi kiinnittää rattaiden runkoon esim kauppareissun ajaksi. Tuleeko mieleen jotai tiettyä hyväksi todettua merkkiä. Väri musta tai tummanharmaa ja kääntyvät etupyörät ois plussaa. Sekä säädettävä se työntökahva :D

Oon iha alottelija näissä asioissa nii saa kertoo mitkä ominaisuudet rattaissa on hyväksi todettuja yms.

Tänään 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Eppu88
Tuohon on niin monta mielipidettä varmaan kun vanhempiakin mitä noihin vaunuihin tulee.

Meillä oli esikoisella ja siten on myös tällä tulevalla Emmaljungan Classic Chrome runko (ei kääntyviä etupyöriä mut en käytä busseja enkä liiku ahtaissa paikoissa ni en niitä koskaan kaivannut) ja siihen kova kantokoppa ja ratasosa. Tuohon runkoon sopii adapterein meidän Maxi Cosin Pebble kaukalo ja on ollut ihan täykky setti silloin vauvana liikuttaessa, ikinä ei siis kuljetettu reissussa mukana koppaa.Tuo ratasosa sit taas veis autos ihwn tuhottomasti tilaa mut aika vähän ollaan kuljetettukaan, kantoliinoin/repuin haaveilen kantavani tämän kakkosen sit aina reissussa. Ei siis koskaan esikoisellekaan matkarattaita tullut ostettua vaik joskus kävi kyl mieles et pitäs. Eli mitenkään mobiilit nuo EJt ei ole mutta esikoinen nukkui niissä kaikki päiväunensa lähes vuoden ikään asti ja lenkeillä oli ihan puhdasta kultaa kun on tukevat ja liikkuvat kevyesti.

Miten neuroottisesti te muut ootte muuten välttäneet makeutusaineita? Epäilin et jään kohta töissä kiinni kun oon vaihtan sokerittoman mehukeiton sokerilliseen (n). Mut tänää en voimut vastustaa himoa ja ostin bälipalaksi sen Pro Pudix vanukkaan ja nyt mietin onko mulla morkkis vai ei :unsure:.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Kiinostaa kanssa kuulla noista vaunuista, ei mitään hajua niistä vielä. Mutta aika samat kriteerit kuin @Wiiwiii llä.

Oon samaa miettinyt noiden makeutusaineiden kanssa ja saman vaihdon tein eilen mehukeiton kanssa :D
Yritän välttää, mut en nyt usko et pienimäärä haittaa. Ei tietenkään haluaisi isoja määriä sokeriakaan nauttia.
"Yleensä raskaana oleville EI keinotekoisista makeutusaineista suositella sakariinia ja syklamaattia niiden turvallisten saantimäärien ollessa kohtalaisen pieniä."
 
Eetuha, tässä tietojani (en saanut niitä siniseksi :D):

ei vielä tarkkaa tietoa, 25.10?/ Mape32/ 31/ ensimmäinen

@1papunen Onnea hirmuisasti kahdesta pienestä sykkeestä! :love:

Itselläni on eilen ja tänään ollut pelottavan oireetonta.. hieman ehkä kuvottaa välillä ja mahaa nipistelee, varsinkin jos nousee äkisti ylös tai venyttelee. Tänään pitäisi olla 5+5. Tuntuu myös, että rinnat eivät ole enää niin arat? :eek: Tai siis ovat edelleen iltaisin arat, mutta eivät tunnu niin turvonneilta? Arvatkaa, olenko lukenut kauhutarinoita.. kaikkea sitä alkaa tästä syystä kuvittelemaan..

On tämä raskaus hullujen hommaa, mutta silti niin ihanaa! :love::D
Ei hätää väri vain siksi että nään nämä
 
Rattaista:
Mikäli eleleepi suomenmaalla jossa talvet on lumisia ja on tilanteita ettei jokapaikkaan mennä autolla, kannattaa kiinnittää huomiota renkaisiin. Mä oon tavannu tällä meidän alueella tässä lumien tultua tuthan paljon kiroavia mammoja rattaineen, kun pienehköt etupyörät sakkaa nuoskalumessa tai jos aurausta ei pystytä suorittamaan samaan tahtiin kun lunta puskee alas taivaalta.
Ja nää on just yleensä niitä joissa eturenkaat pyörii. Super hyvän näköisiä rattaita ovat ja muilta osin kätsyn oloiset, mutta kun iso osa vuodesta rämmitään lumen ja sohjon seassa, kannattaa todella katsella ne renkaat niin, että näyttävät sellaisilta että lumi ei koidu ongelmaksi.:D
Mitään muita ajatuksia mulla ei oo antaa.
Toi on mun isoin vaatimus koska liikutaan 80%:sti ilman autoa tai bussia.:giggle:
Mut jos autolla yleensä liikkuu, niin sithän tuo rengas asia ei oo välttämättä mikään juttu.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Mua ei viel näkyny tossa listassa mut kirjottelin aiemmin.. no anyway nii täällä meni kesken, tein toissapäivänä eli 5+1 viikol testin ihan extempore ja se oliki yllättäen haalentunu. noh siitä alko panikointi et nonii kesken on menossa.. ja eilen alkoiki sit vuoto. itessäänhän nuo testit ei kerro mitää kun oli mulla viel paljon vettä juotuna just jne mut nyt kun vuotokin alkoi nii ei oo epäilystä, koko ajan vuotelee.. mut mieli on aivan hyvä :) kaks ihanaa lasta kuitenki jo ja hekin vielä pieniä <3
 
Vähän on turhan aikaista kysellä mutta katselin netistä vaunuja ja aattelin kysyä apua.

Katselin siis valmiiksi (en ole vielä tilaamassa) vaunuja. Ainoot kriteerit ois että vaunut olisi yhdistelmävaunut eli koppa ja istuinosa erikseen. Sit tarkotus ois ostaa samalta merkiltä turvakaukalo autoon että turvakaukalon voi kiinnittää rattaiden runkoon esim kauppareissun ajaksi. Tuleeko mieleen jotai tiettyä hyväksi todettua merkkiä. Väri musta tai tummanharmaa ja kääntyvät etupyörät ois plussaa. Sekä säädettävä se työntökahva :D

Oon iha alottelija näissä asioissa nii saa kertoo mitkä ominaisuudet rattaissa on hyväksi todettuja yms.

Tänään 8+1
Meillä oli esikoisella Brion yhdistelmät isoilla renkailla ja kuopukselle halusin tämän setin.
https://www.jollyroom.fi/lastenvaunut/lastenvaunupaketit/britax-smile-2-yhdistelmavaunut-cosmos-black-turvakaukalo
Oon ollut tosi tyytyväinen joten suosittelen (y) Omasta kokemuksesta tiedän että edes ne isot renkaat ei pelasta lumisohjossa.. :eek:
 
Mua ei viel näkyny tossa listassa mut kirjottelin aiemmin.. no anyway nii täällä meni kesken, tein toissapäivänä eli 5+1 viikol testin ihan extempore ja se oliki yllättäen haalentunu. noh siitä alko panikointi et nonii kesken on menossa.. ja eilen alkoiki sit vuoto. itessäänhän nuo testit ei kerro mitää kun oli mulla viel paljon vettä juotuna just jne mut nyt kun vuotokin alkoi nii ei oo epäilystä, koko ajan vuotelee.. mut mieli on aivan hyvä :) kaks ihanaa lasta kuitenki jo ja hekin vielä pieniä <3
Voi ei, todella ikävä uutinen @luppelo :cry::unsure: Ikävää, että näin kävi, paljon haleja ja voimia sinulle <3
 
Mua ei viel näkyny tossa listassa mut kirjottelin aiemmin.. no anyway nii täällä meni kesken, tein toissapäivänä eli 5+1 viikol testin ihan extempore ja se oliki yllättäen haalentunu. noh siitä alko panikointi et nonii kesken on menossa.. ja eilen alkoiki sit vuoto. itessäänhän nuo testit ei kerro mitää kun oli mulla viel paljon vettä juotuna just jne mut nyt kun vuotokin alkoi nii ei oo epäilystä, koko ajan vuotelee.. mut mieli on aivan hyvä :) kaks ihanaa lasta kuitenki jo ja hekin vielä pieniä <3
Eikä :( voimia ❤
 
Halauksia täältäkin @luppelo! ♥

Mä pääsin tänään vihdoin ja viimein lääkärin vastaanotolle kertomaan uutiseni :barefoot: Kylläpä huojensi mieltä kun sai ammattilaisen kanssa jutella (täällä ei ole mitään neuvoloita mihin vois soitella). Vahvasti vaikuttaa siltä että raskaana ollaan koska kohtu oli selkeästi suurentunut :love:Passitti ensi viikolla ultraan kuuntelemaan sykkeitä ja sain kasan veri- ja pissakokeita tehtäväkseni. Sitten kun ne on tehty niin voin varata uuden ajan missä katotaan tulokset läpi. Se oli ihanan varman oloinen siitä että tästä tulee jotain ja totesi vaan että kyllä sä kohta pahoin voit, odota vaan! :D Käski syömään neljä kunnon ateriaa päivässä plus kaks välipalaa :oops: eli mun pitää nyt jostain kehittää yks ateria lisää (syön vaan aamupalan, lounaan ja illallisen plus välipalat)! :ninja: Ja välipalaksi ei kuulemma kelpaa suklaapatukka :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Voi ei @luppelo osanottoja! Mut onneks oot hyvillä mielin ja jos lapsetkin viel pieniä ni hyvin on varmasti aikaa uudelle vauvallekin :love:! Uutta tärppiä teille toivon!

Juuro tuosta @viipulainen mainitsemasta ayystä koen nuo meidän hyökkäysvaunut ihan parhaiksi vaikka ei kääntyvät pyörät ookaan. Ja ei se lumikaan oo niin paha kun tuo sohjoloskapaska joka kestää 6kk vuodesta ja siinä ri kyllä tosiaan liikun kun malli "hyökkäysvaunu" :).
 
Heippa,
En oikein diggaile näistä keskustelufoorumeista ja olenkin etsinyt faceryhmää, johon liittyä. Tein nimimerkinkin tänne, koska ilman sitä ei voi lähettää yksityisviestejä muille käyttäjille. Enkä näköjään osaa sitä tehdä rekisteröiymisestä huolimatta. Tilanne on siis sangen pulmallinen. Mutta laskettu aika olisi lokakuun 8. ja esikoisen faceryhmän kanssa pidetään vieläkin yhteyttä, joten se oli voimauttava juttu. Toivoisin jollain keinolla pääseväni myös täältä käsin perustettuun ryhmään.

EDIT:
Ha, osasinpa, ehkä.
 
Hei!

Täällä uusi jäsen lokakuisiin (y)
LA 6.10 / Mini-Myy / 29 / ensimmäinen / NKL

Olisin myös kiinnostunut facebook-ryhmästä ensimmäisen ultran jälkeen, jokohan se alkaa täyttyä? Ultra menee todennäköisesti tämän kuun loppuun puheli neuvolatäti.
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
TT1
Hu Hu! Johan oli piinaavat kaksi viikkoa.Se ensimmäinen VU oli siis 5+3 ja kaikki muuten ok,mut sykettähän siellä ei vielä näkyny.Tällä siis tarkastettiin että raskaus oikeassa paikassa.Ultrasta seuraavana aamuna tuli pieni puna-ruskea läntti ja siitä se tuska alkoi.Tänään VU 7+0,8.8mm ja syke löytyy.

Neuvola viikot vois vaihtaa 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Tässä uusi ketju. Lisään etusivulle Kumiankat tekemän etusivun. Jatketaan täällä:)

Tiedot muodossa:
laskettu aika/ nimimerkki/ ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:


1.10.
Hayley 82 / neljäs / OYS/Neuvola 28.2 9+1
Piupau90 / 27 / ensimmäinen

2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS / Neuvola 26.2.
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
saraneito / kolmas / HYS

7.10.
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS /

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa / VU 22.2
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen /

10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL

11.10.

Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks
samour_ / 33 / toinen / Jorvi (ehkä)

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS / VU 19.2. (6+3)
Anne90 / 27 / viides / SEKS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
ahmis / 32 / toinen / KYS/neuvola 22.3
Mape32/

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen
? Tinnuli / 27 / toinen / SATKS

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS / Neuvola 5.3 (7+6)
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS / Neuvola 12.3.

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS / Neuvola 6.3. (8+3)

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS
Sari78/ 40v/kolmas/ K-SKS (neuvola 13.3,8+3 ) LA tarkentuu myöhemmin
Tässä uusi ketju. Lisään etusivulle Kumiankat tekemän etusivun. Jatketaan täällä:)

Tiedot muodossa:
laskettu aika/ nimimerkki/ ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:


1.10.
Hayley 82 / neljäs / OYS/Neuvola 28.2 9+1
Piupau90 / 27 / ensimmäinen

2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS / Neuvola 26.2.
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
saraneito / kolmas / HYS

7.10.
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS /

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa / VU 22.2
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen /

10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL

11.10.

Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks
samour_ / 33 / toinen / Jorvi (ehkä)

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS / VU 19.2. (6+3)
Anne90 / 27 / viides / SEKS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
ahmis / 32 / toinen / KYS/neuvola 22.3
Mape32/

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen
? Tinnuli / 27 / toinen / SATKS

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS / Neuvola 5.3 (7+6)
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS / Neuvola 12.3.

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS / Neuvola 6.3. (8+3)

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS
Sari 78/40/kolmas/ La tarkentuu vielä

22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS


25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS / VU 9.3. (7+0)
Mape32/ 31/ ensimmäinen

26.10
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 6.3
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? /

28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa



??.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS

29.10

30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen

31.10





Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS


25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS / VU 9.3. (7+0)
Mape32/ 31/ ensimmäinen

26.10
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 6.3
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? /

28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa



??.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS

29.10

30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen

31.10





Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 

Yhteistyössä