Lokakuiset 2019

Moikka,

Meillä ehti olla yritystä viitisen kuukautta ennen tärppiä. Tärppi tulikin lopulta puskista vaikka kaikki aiemmat kierrot oli oireiden vahtaamista. Ensimmäistä odotellaan ja ikää on kummallakin 25vuotta. :) Ollaan superinnoissaan ja toivotaan kovasti että pysyisi matkassa! Oireita on tähän mennessä vain pahoinvointia satunnaisesti ja jatkuva nälkä.
Jiiän/25v/LA13.10/1.lapsi
 
Täälä rv5+1 ja etovaa oloa melkein koko ajan. Jotenkin jaksa syödäkää siten miten ennen, kun tuntuu et maha täys koko ajan ja puskee ylös kurkusta jo. Väsytt, palelee ja tää flunssa ei ota helpottuakseen..äh.

Minä ite oon kertonut parille läheisimmälle ystävälleni, perhe ei vielä tiedä ja lapsillekaan ei kerrota, kuin vasta kun ollaan valmiita kertomaan muille. Tämä tapahtunee nt-ultran jälkeen sit. Jos sinne asti nyt malttaa vielä odottaa. :barefoot:

Töissä mietin et pitäiskö kertoo jo tän kuun lopus, kun pitäis kesälomat suunnitella. Ja tottakai haluan, et kesäloman jälkeen alkaa heti äitiysloma niin sen takia pitäs sit saaha sumplittua loma sopivaan kohtaan. Pitkälle menee, mutta onhan täsä tauotta paiskittu töitä jo jonki aikaa. Laskin, että äitiysloma alkaisi 30.8., eli elokuun lomalla sit.

Eka nla varattuna ja on vasta 1.3. Onneksi on dopleri kotona, eli voi alkaa sykkeitä hakemaan kuhan täsä viikkoja tullee tarpeeksi. :whistle::whistle:

Mites täällä muilla menee? :love:

Terveisin

La. 5.10./Maicy/3.lapsi/Oys
 
  • Tykkää
Reactions: lillium ja empuska
Me ei tosiaan olla vielä puhuttu raskaudesta juuri kenellekään. Ite kerroin kahdelle parhaalle ystävälle, mies oli sit halunnu kertoa naapureille kun niiden kanssa paljon ulkoillaan ja vietetään aikaa yhdessä. Lopuille aletaan kertoon todennäköisesti vasta nt-ultran jälkeen. Jos maha ei kasva tälläkään kertaa ennen rv 30, niin saattaa olla että aletaan kunnolla uutisia jakaan vasta rakenneultran jälkeen :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Digitestissä tänä aamuna "raskaana 3+" :love:

Tosiaan! Äitiyslomahan alkaisi täälläkin 4.8 jos LA on 4.10 ? Kerrankin pitkä kesäloma siis, kun oon aina pitänyt vaan 3 viikkoa kerrallaan. Minkälaistakohan on olla kesähelteillä ison mahan kanssa? Tai tuskin vielä kesällä nyt kovin suuri on:cautious: esikoinen syntyi keskellä kovimpia pakkasia, niin eroaa aika lailla :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: empuska
@Maicy Täällä kans havaittavissa etomista, aamun puolisko on pahempi. :sick: Vähän väliä vatsassa velloo, sellaisia kuumia aaltoja puskee päälle. Ja ruokahalu, voi herranjumala. o_O Syön koko ajan, tahdon syödä aivan mitä vain, karkkia ja makeaa himoitsen kovasti. Syön syön syön syön, etomisesta yms viis.

Eilen kun ajelin töistä kotiin, alkoi aika kovatkin vatsasäryt, menkkamaisia jomoja. Jotenkin säikäytti, enkä uskaltanut lähteä hiihtämään sen jälkeen. :( Toivottavasti kaikki on hyvin ja pieni köllii hyvissä voimissa autuaana :love::unsure:

Eilen mies kertoi yhdelle ystävälleen meidän raskaudesta, joo meidän raskaudesta! :LOL: Ja mie kerroin siskolle, hänellä on ennestään kaksi lasta ja häneltä voin ja uskallan kysyä neuvoa kaikesta, joten on helpottavaa että hän tietää :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Me aiotaan kertoa läheisille nt-ultran jälkeen, muille vasta myöhemmin. Parille ystävälle olen joutunut kertomaan, koska muuten olisi pitänyt valehdella. Viime viikonloppuna nimittäin oltiin viihteellä enkä sattumoisin voinut juoda..:whistle:

Viimeksi esikoisesta oltiin keksitty kaikille läheisille pieni jäynä, millä tavalla asia kerrottiin. Kuten äitienpäivälahjaksi äidilleni taulu, jossa oli hänen kuva, minun kuva ja viimeisenä ultrakuva. Nytkin mielessä, että jotain pitäisi keksiä. Ajatus printti-teepparista on ollut mielessä eli esikoiselle paita, johon teksti "Tuleva isosisko 2019" tai vastaavaa.

Miten te muut olette meinanneet kertoa? :)

Ja pikainen ON: menkkajomottelu lähtenyt ja nyt paniikissa välillä koittaa jotain oireita havaita, että saa varmuuden raskauden jatkumisesta. Ojasta allikkoon siis :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
@Jiiän Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :love:

@Pioni85 Mä oon pohtinut kanssa tota printtipaitaa lapselle. Hyviä ideoita, mistä voisi tilata? Esikoisen kohdalla annettiin vain ultrakuva käteen. :)

Tänne iski flunssa ja on todella mielenkiintoinen olo, kun äklöttää siihen päälle. Uh. :sick:
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan hei itse kullekin säädylle!
Täällä 29-vuotias Etelä-Pohjanmaalta lähtöisin oleva keskipohjanmaalainen.
Tuun tänne kuikuilemaan varovasti. En malttanu oottaa alkuviikkoa testauksen kanssa (menkkojen tulisi alkaa huomenna/ylihuomenna) ja kuvassa näkyvä tulos sitten pärähti: alempi ns. au naturel, toki omin silmin näyttää eriltä kuin puhelimella napsastuna ja ylemmässä sitten kontrastia ja valotusta muuttamalla saatiin tuplaviiva esiin :rolleyes: Huomenaamulla uutta testiä vielä kehiin, josko näkyis paremmin. Näillä näppäimillä la ois 16.10. (pillereiden kanssa kierto 28 päivää) tai sitten 15.10. (eka luomukierto 27 päivää).

Tosiaan yksi poika (12/16) löytyy jo ennestään. Pillerit jätin joulukuussa pois ja ensimmäisen kierron saavutuksena oli joko viivanpaikka tai kemiallinen. Ota noista rfsu:n testeistä sitten selvää... Mutta pc nyt käytössä ja toiveet vähän korkeammalla :)
Mona Mahakkaalle laitoinki jo kaveripyynnön(y)

16.10. kuvituksia/29v/toinen lapsi/K-PKS
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pioni85 ja empuska
Tervetuloa @Jiiän ja @kuvituksia ja paljon onnea! :love::barefoot:

Mä oon kertonut parhaalle ystävälle ainoastaan, hän tiesi yrittämisestä ja tulevista hoidoista niin luontevaa kertoa. Siinä mielessä hyvä aika alkuraskaudelle kun ei ole mitään juhlia tms. tiedossa, ei tarvi selitellä juomattomuutta :D mun kaveripiirissä ei menis läpi mikään selitys..

Oon kans pohtinut tuota että miten kertoa tuleville isovanhemmille, jotain spesiaalia täytys olla :)
 
Digitestissä tänä aamuna "raskaana 3+" :love:

Tosiaan! Äitiyslomahan alkaisi täälläkin 4.8 jos LA on 4.10 ? Kerrankin pitkä kesäloma siis, kun oon aina pitänyt vaan 3 viikkoa kerrallaan. Minkälaistakohan on olla kesähelteillä ison mahan kanssa? Tai tuskin vielä kesällä nyt kovin suuri on:cautious: esikoinen syntyi keskellä kovimpia pakkasia, niin eroaa aika lailla :LOL:

Mulla taas edelliset lapset syntyny marraskuussa ja joulukuussa niin kiva saada nyt jonon jatkoksi lokakuinen :love::p
 
Viimeksi muokattu:
Digitestissä tänä aamuna "raskaana 3+" :love:

Tosiaan! Äitiyslomahan alkaisi täälläkin 4.8 jos LA on 4.10 ? Kerrankin pitkä kesäloma siis, kun oon aina pitänyt vaan 3 viikkoa kerrallaan. Minkälaistakohan on olla kesähelteillä ison mahan kanssa? Tai tuskin vielä kesällä nyt kovin suuri on:cautious: esikoinen syntyi keskellä kovimpia pakkasia, niin eroaa aika lailla :LOL:
Mä aloin odottaan esikoista kesällä ja se oli silloin ihan hirveää :D kuopus taas syntyi kesällä ja huh, onneksi syntyi, en olis enää päivääkään jaksanut kun sillon oli vielä aika lämpimät kelit! Eli kyllä vähän jännittää kuinka ensi kesästä selviää:rolleyes::LOL:
 
Mä aloin odottaan esikoista kesällä ja se oli silloin ihan hirveää :D kuopus taas syntyi kesällä ja huh, onneksi syntyi, en olis enää päivääkään jaksanut kun sillon oli vielä aika lämpimät kelit! Eli kyllä vähän jännittää kuinka ensi kesästä selviää:rolleyes::LOL:

Eiku miehän laskin tuon äippäloman väärin, vasta 4.9 alkaa, mutta eipä haittaa :LOL:

Joo tuo kesä kyllä jännittää, kun miulle tulee todella herkästi helteellä paha olo, niin miten sitten raskaana o_O
 
Me ollaan oltu tosi täpinöissään tästä ekasta raskaudesta ja olisi kivaa kertoa tuleville isovanhemmille ja muille ”merkittävimmille” jotenkin spesiaalisti, mutta päässä raksuttaa tyhjää ja toisaalta pelko persiissä vielä siitä että koska olisi sopiva aika kertoa vaikka mieli tekisi nyt jo kailottaa kaikille. Meillä tietää vain yhteinen kaveripariskunta ja minun sisko, opiskelukavereille luulen että joudun sanomaan ensi viikolla kun joudun skippaamaan muutamatkin suunnitellut tapahtumat... :D

Laitoin kanssa jo liittymispyyntöä fb. :)
 
Moi kaikille! Siirryn minäkin juttelemaan tänne puolelle, jos vain tämä raskaus tästä lähtee hyvin sujumaan :) Nyt on siis vasta dpo 13 tai dpo12, jälkimmäinen olisi kipujen perusteella että todnäk oikein. Plussasin jo tuossa lauantaina, eli ihan kivan ajoissa hormoni alkoi näkyä herkässä testissä. Pc:ssä tämä oli vasta sellainen punertava haamu, ihan silmälle kuitenkin nähtävissä. Tänään tein pc:n päiväpissasta ja selkeä viiva muttei mikään vahva todellakaan vielä. Onko jollain heittää kuvaa, miten itellä on ollut pc dpo 12 tai 13? :):)

Heippa, mullon tuossa sivulla 7 oma alotuskommentti (toivottavasti) plussakuvan kera: pc ja dpo12
 
Onko muilla iltasin huonoa oloa? Mulla iskee nukkumaan mennessä aina tosi huono olo ja juuri kävin halailemassa pönttöä:sick:. Ei kiva:( Mieluummin kärsisin aamusta, mitä illasta. Rinnat on pamahtaneet tänään niin kipeäksi, että ei koskea voi:LOL: ja mahaa turvottaa hirveästi:whistle:
 
@pauva88 eikös näillä LA:illa alkaisi äippäloma vasta elokuun lopusta? Kun eikö se oo 30 arkipäivää ennen? Varhennettu käsittääkseni alkaa jo aiemmin, mut perusäippäloma omilla laskuillani alkaisi mulla siis elokuun lopussa ja LA on aika sama :)
Joo tosiaan, sekosin yhdellä kuukaudella :whistle:
Menin varmaan senkin takia tuossa sekasin, kun viimeksi jäin n. kuukausi ennen virallista äippäloman aloitusta sairaslomalle, eli olin sen kaksi kuukautta melkein sänkypotilaana ennen synnytystä :oops:
 
Lisäilen kaikki uudet listaan heti, kun pääsen taas koneelle. koko viikonlopun ollut ihan kamala flunssa ja äsken lääkäri totesi kurkunpäätulehduksen. Voimat ihan kadoksissa:(

Mä oon tässä jo muutaman päivän odotellut sitä aamupahoinvointia, mutta eilen se iski illalla! Esikoisesta oli siis selkeästi aamuisin, mutta saa nähdä, jääkö tää nyt sitten iltojen kiusaksi tällä kertaa:sick:
 
Hei vaan! Täällä pyörähti 5+0 tänään :geek::LOL: Tuntuu, että ois muka ollut jo hyvän aikaa paksuna, vaikka ei oo kun reilu viikko plussasta :LOL: Kävin eilen cyclingissä cardiotunnilla ja jep kylläpä ne sykkeet nousikin täpäkämmin :eek: Odotan sitä keskiraskauden aikaa, kun on ihan doupatttu olo. Vatsa ei ole vielä iso eikä tiellä, mut verimäärä kasvanu kropassa niin, että tuntuu kun jaksais urheilla mitä vaan! Ihan hullua, mut niin mulla ainakin oli edellisessä. En hengästynyt millään :ROFLMAO: Toivon niin kokevani saman kevään myötä :love: Vähän murehdituttaa vaan kun nuo lämmöt oli silloin plussauksen aikoihin selkeesti 37 tietämissä ja nyt ne on kyllä melkei järjestään 36.6-36.7, ihan siis eri aikoihin päivästä oon mitannut. Onko kukaan muu mittaillut, onko teillä edelleen lämmöt selkeesti koholla? Ei tuo onneksi ihan mihinkään 36.3-36.4 asti ole tippunut, mihin yleensä ennen menkkoja tipahtaa, mut mietityttää silti.
 

Yhteistyössä