Lokakuu 2018

Pitää tulla vielä äimistelemään, kun menin Kelan sivuille katsomaan jotain muuta, mutta huomasin että he ovat tehneet päätöksen jo äitiyspäivärahasta!!! Kai työnantaja on sitten ne tulot ilmoittanut sinne, ajattelin että päätös menee sinne syyskuulle. No, siis ei huono juttu.. Olen vain tosi yllättynyt :D

saraneitoa ja rv 27+2
 
@ahmis Jos olit 2016 äippiksellä, niin suhunhan pätee vielä kolmantena vaihtoehtona se että jos edellinen lapsi ei oo täyttäny kolme, voi hakea samoilla tuloilla kun ennen häntä oli? Pääset oikein kolmesta valkkaamaan. :)

Minä olin 2016 ihan normisti töissä ja vielä samassa paikkaa, joten tulot ei oo "merkittävästi" muuttuneet siinä mielessä kun Kela tarkottaa, eli yli 20 %. Pitäsköhän pomolle käydä sanomassa että palkankorotuksella on merkitystä vasta kun se on viidenneksen liksasta. :) Ei taitais silti herua!

Mulla on kans noita aamuyöheräämisiä, johtuen siitä että joudun juoksemaan vessassa. Lisäksi nyt viikon ajan oon saanu nauttia vielä suonenvedoista kaupanpäälle, onko jollain poppakonstia siihen hommaan? Villasukkia ja banaaneja on suositeltu. Asennon vuoksi ei oo ollu ainakaan vielä hankaluuksia, kun joku ihana vinkkas tänne siitä vartalotyynystä. Mulla ei oo kylläkään sellasta hienoa kiemuraista kun siinä linkissä oli, vaan sellanen suora pötkö, mutta sekin on kyllä hyvä. Kiilaan sen polvien väliin ja mahan alle, niin asento on aika tukeva. Kannattaa kokeilla tyynyjä jos ei muuten saa nukuttua!
 
  • Tykkää
Reactions: AnMaaria
Flunssalandiasta hyvää lauantaita.:sleep::coffee:
Alkaa vähän helpottamaan, mutta nää aamut ja aamupäivät on hankalia.
Josko ens maanantaina jo olis oikeesti voitonpuolella.
Ihme että Itu jaksaa rettelöidä vaikka yskin ja niistän ihan jatkuvasti.:rolleyes:

Täällä poksui viikot. 60% raskaudesta taputeltu. (y) Tää on se mun eka etappi jota odotin kun plussan sain ja nyt se on tässä.:love:

Ja tosiaan, vaikka mulla on istukka edessä, niin ei ole ollu kyllä mitään vaikutusta liikkeiden tuntumaan. Nytkin Itu potkii niin kovaa että välistä tekee ihan hellää, eli ainakaan mun kohdalla ei päde se että tuntuis A) myöhemmin liikkeet B) Liikkeet ei tuntuisi kovin selkeinä.:LOL:

Yöt:
katkonaisia. :cautious:
Nyt toki kipeänä tosi katkonaisia, mutta noin muutenkin odotusaikana uni tulee kevyemmäksi ja kääntyminen yms.havahduttaa unesta. Vessassa ei juuri tarvitse yöllä käydä, mutta kyllä senkin aika tulee.
Normaalisti tuossa rv32 eteenpäin suunilleen, mulla hajoaa yöt entisestään. Heräilen vähintään 1h välein ja vikat muutama viikko sit jos herään, en saa unta.
Unisaldo siis kutistuu hyvin minimiin, johonkin 4h per yö.
Mua on aina tehny mieli tirvasta niitä jotka sanoo "nauti nyt kun saat yös nukkua ilman vauvaa". Rehellisesti..tossa ei ole mitään järkeä.:ROFLMAO::ROFLMAO:
Mä nukun niin paljon paremmin sillon ku vauva on syntyny. Ei särje, ei närästä, ei tarvii herätä vaihtaakseen kylkeä, ei tarvii ravata pissalla, ei oo levottomat jalat, vauva ei yritä survoa sisuskaluja solmuun kun just saisit taas unta..on vaan vauva joka haluaa joko tissin suuhun tai nopean vaipan vaihdon ja koska perhepeti, ei tarvii ees nousta syötön vuoksi.:LOL:

Eli joo, odotan lokakuuta kovasti.:D
Mulla on tosin sellanen fiilis että tämä vauva antaa odottaa itseään kunnolla yliajalle. Esikko meni käynnistykseen asti ja välissä sit tullu 39+2 ja 40+2, joten ei voi käydä mäihä et tulisi ennen laskettua tai siinä heti liki.:whistle:

Viipulainen & Itu 24+0 POKS!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
@Montecea Mistä ostit sen vartalotyynyn? Mulla on nukkumisasennon löytyminen välillä hankalaa, joten etsiskelen ko. tyynyä.

Täällä olot varsin hyvät - masu kasvaa, mutta turvotukset yms on vielä pysyneet onneksi poissa. Viikon verran oon ollut flunssassa, saisi jo alkaa helpottamaan. Kelapapereiden täyttämisen ajattelin lykätä Elokuulle.

AnMaaria ja Papu, rv 25+0
 
@Montecea Vuoden ikäerolla noin tulevat :) tää raskaus on ollut huomattavasti edellistä helpompi. Edellisestä kävin sairaalaassa tiputuksessa pahoinvoinnin takia ja en pystynyt syömään mitään. Nyt ei ole pahoinvointia ollut ollenkaan! En myöskään liitoskipuja ole vielä tuntenut vaikka edellisestä tulivat todella ajoissa. Tämä on siis positiivisesti yllättänyt mut!

@Jocrow täällä on yksi pesänrakentaja. Tosin toteutan itseäni samalla tavalla kuin edellisessä raskaudessa: siivoan kaapit ja pesen ikkunoita. Mies kauhuissaan katsoo kun tavaraa lentää kierrätykseen.

Tänne ei kuulu mitään sen ihmeempiä. Raivaan asuntoa ja olen kotona ton herran (ens viikolla 9kk!!) kanssa ja kauhistelen mihin tää aika menee kun alkaa porukalla rv30 lähestymään. :eek: Mulla seuraava neuvola vasta parin viikon päästä ja lähdetäänkin reissuun tässä välissä. Ihan vain kotimaan matkailua :LOL:

@viipulainen olin pistämässä kysymyksen mikä olo, mut sit huomasin et olin vain pompannut sun kuulumisten yli jotenkin :eek:toivottavasti paranet pian! Kesäflunssat on ärsyttäviä!

Tinnuli & pikkunen 25+2 (103 päivää jäljellä!!)
 
@AnMaaria Mulla on tällainen vartalotyyny:

https://teva.fi/kauppa/makuuhuone/vartalotyynyt/vartalotyyny-unite/

Tuo on siis vain suora pötkö eikä sellainen vartalonmuotoinen, mutta mulle on toiminut hyvin. Tyynyliinoja saa samasta paikkaa. Tuollaisia saa kuulemma muistakin vuodevaatekaupoista, vissiin Jyskistä ja Ellokselta ja kuulemma välillä Lidlistäkin, googlaamalla vartalotyyny löytyy jostain syystä halvempina kun raskaustyynyllä. :) Tuo vei multa selkäjumin, joten voin kyllä suositella. Varmaan ihan mukavaa raskauden jälkeenkin, en tiedä voisko toimia imetystukenakin? Sellainen kalliimpi muotoiltu on kyllä varmaan vielä parempi.
 
@Montecea Kiitos! Täytyypä kokeilla tällaista. Kiva, että sieltä saa myös monenlaisia tyynyliinoja ko tyynyyn. :) Mulla siis on ollut just sellaiset muotoilllut raskaustyynyt aiemmissa raskauksissa. Ne oli kyllä raskauden aikana tosi hyvät, mutta päädyin myymään, koska en löytänyt niille oikein mitään käyttöä raskauden jälkeen - liian isoja ja kömpelöitä imetystyynyksi ja aika outoja sisustustyynyiksi :D. Tää pitkulainen tyyny vaikuttaa monikäyttöisemmältä.
 
Eilen tuli vähän hypisteltyä, tosin olisi pitänyt tehdä se rauhassa, nyt pikkuapulaiset kuljetti kaikkia vaatteita ympäri taloa.. Tykkään kyllä printeistä ja jotenkin monipuolisuudesta.

Mutta enempi hämmensi kun sain postitse ajan tän viikon torstaille Hyvinkäälle näyttäytymään. Kätilön ja diabeteskätilön vastaanotto. Onneksi sattui työkalenteri olemaan tyhjä siltä aamulta. Olin jotenkin ajatellut että tulisi meidän reissun jälkeen tai jotain, mutta toisaalta kiva näin. Oletan että varmaan ultraavat ja katsovat onko minkäkokoinen vauva siellä ja aiheuttaako se korkea sf-mitta toimenpiteitä.. oliko mittausvirhe vai pitääkö alkaa tarkkailemaan vauvan kasvua /sokereita vielä tarkemmin. pitääkin muistaa ottaa nuo kirjaukset mukaan..

huomenna alkaisi taas uusi viikko. aika menee aika nopeasti. ja perjantaina alkaa eka lomapätkä, kaksi viikkoa.. sitä odotellessa :)


saraneito ja rv 27+6
 
Huh, ei se flunssa sit ihan hellittänytkään sillon viimeks. Nyt on eka päivä kun en oo meinannu tukehtua yskänpuuskan aikana.
Oon ollu niin veto veks että en oo ees saanu laitettua kelan hakemuksiakaan, mut onneks niillä ei oo mikään hätä.:D

Onneks kaikesta yskimisestä ja niistämisestä huolimatta Itulla on riittäny virtaa ni ei oo tarvinnu sitäki alkaa panikoimaan.:)

Viipulainen & Itu 24+3
 
Täällä huonosti nukkuva, ihan liian aikaisin.
Hyvä että nyt flunssa helpottaa. Kurjaa kyllä tuollaiset flunssat varsinkin näin kesällä. Itsellä tuntuu että nokka vuotaa koko ajan, oli sitten allergiastsa tai jostain muusta johtuvaa.. Nenäliinat saa olla lähellä.

Totta on että Kelan hakemusten kanssa ei sinänsä ole kiire, kunhan 2kk ennnen laskettua laittaa.. Itse ainakin innokkaana vain laittoi heti kaikki eteenpäin :D entinen kokemus ollut että käsittelyissä kestänyt pitkään, mutta nyt todistivat vääräksi tämänkin ennakkoluuloni :D

Jaahas, saa nähdä miten sitä tänään töissä jaksaa oikeasti. Nyt ollut hiljaisempia päiviä ja huiomaa että itse kaipaa ympärille vähän säpinää että jaksaa keskittyä.. Täytyy ajaa kaupan kautta hakemassa vähän evästä..
Mutta mukavinta on ollut huomata, että vauvan liikkeitä tuntee itse enemmän. Nyttaitaa olla eka kerta niin että istukka on sellaisessa paikassa, ettei liikaa vaimenna liikkeitä. jee! :)

Mukavaa päivää kaikille!
saraneito ja rv 28+0
 
@saraneito Saitko tämän vuoden äitiyspakkauksen vai vieläkö niillä oli viime vuotisia varastossa? En oo omaani vielä saanut, mutta oon kuvia käynyt Kelan sivuilla tutkimassa ja mieluiten ottaisin sen tämän vuotisen. Tosin mun silmään se itse laatikko ei oo yhtä kiva kun aiemmat, mikä nyt ei oo iso asia mutta sääli silti.

Minä tulin justiinsa sokerirasituksesta litkimästä sitä glukoosinestettä, onneksi meillä aukeaa labra niin aikaisin että pääsi melkein heti herättyä. Ei se oikeastaan ollut niin kamalaa mitä vähän jännitin, kun olin kauhutarinoita netistä lukenut. Moni tuttukin kertoi kieltäytyneensä siitä myöhemmissä raskauksissa kun oli niin järkkyä, mutta ilmeisesti se aika paljon vaihtelee kuinka hirveä olo tulee. Se litku oli täällä sellaista vadelma-funlight-tiivisteen makuista kylmää nestettä, jossain muualla on kuulemma appelsiinia, kolaa ja vaniljaakin ja joskus enemmän sellaista siirappia kun nestettä, se ois kyllä vaikeempaa saada alas. Kyllä sen ihan sisulla alas sai, ja pientä ällötystä ja väsymystä lukuun ottamatta meni ihan hyvin. Ehkä se on vaan niin että tuo 75 grammaa sokeria ei tunnu missään tällaisella irtokarkkihamsterilla. :)

Onko teillä muuten tulleet sokerirasituksen tulokset Omakantaan kuinka nopeasti? Neuvolasta soitetaan vaan jos niissä on hämminkiä, muussa tapauksessa pitää itse käydä katsomassa.
 
@Montecea sain tämän vuoden pakkauksen. Omaan silmään itse laatikko aikas värikäs verrattuna viime vuosien ehkä vähän rauhallisempaan kuviointiin, mutta vanhimmasta mulla vain valkoinen laatikko Kelan logolla :D

Kävin juhannuksen jälkeen sokerirasituksessa ja edelleenkään ei ole tullut tuloksia OmaKantaan mitä suuresti ihmettelen. Toki sain tietää että ne kunnossa, mutta haluan tietää silti luvut ja tätsy tosiaan unohti kirjata ne neuvolavihkoon. Pitäisi soittaa mutta enhän mä muista/kerkeä soittaa kesken työpäivän sinne kun voisi.. Oma työntekijä ja se sijaistavakin ovat nyt lomalla. Ei vastaa sähköposteihin. Ehkä huomenna Hyvinkäällä kertovat.


saraneito
 
Noniin, äitipolilla käyty aamusta. Ei ollut niin kiva reissu kuin ajattelin. Ultraamista ei siis tehty laisinkaan, oli vain noin tunnin keskustelu diabeteskätilön kanssa, koskien ruokavaliota ja näitä arvoja yms..
Sain ne sokerirasituksen arvot tietoon, merkkasi ne äitiyskorttiinkin.
Sain myös ajan lääkärille, joka sitten ultraa ja antaa kokoarviota about kahden viikon päästä. Sitä odotellessa.
Sitä ennen pitää tässä tehdä tiiviimpää arvojen mittailua sinne, tässä välissä ei ihan kerennyt. Ja pahoitteli että minulle ei ajasta soitettu, vaan että tuli vain kirjeenä. Sain myös kuulla, että vaikka arvot nyt oli ok, silti minua kohdellaan raskausdiabeetikkona. Loppua kohden voi tulla vielä kontrollikäyntejä, mikä tietysti ihan hyvä että seuraavat vauvan kasvua. Ja mitäs sitä muuta tekemistä äitiyslomalla onkaan.. :D Voi hyvin käydä vastaanotoilla.

Nyt on vähän sellainen fiilis, että kunhan huomisen jaksaa niin sitten voi aloittaa lomamoodin.. :)

saraneito ja rv 28+1
 
Heippa taas! Mulla on kiirettä piisannut töissä enkä oo kerennyt kauheesti palstailemaan. Flunssassa on oltu täälläkin, tosin onneksi vaan yskässä, joka alkaa olla voiton puolella. Mutta huomaa kyllä että kestää todella paljon pidempään kuin normaalisti! Tsemppiä muillekin flunssaisille, ei oo kyllä kivaa tämmöiset "lisävaivat" :cautious: Ja yskiminen tällä pallomahalla on tosi epämukavaa!

Mäkin kävin tänään sokerirasituksessa ja odotan jännityksellä tuloksia. Ei ollut ollenkaan niin kamalaa kuin pelkäsin! Edellinen yö meni päänsäryn takia huonosti nukkuessa mutta en uskaltanu ottaa lääkettä jos se ois vaikuttanu jotenki tuloksiin. Aamulla heräsin sitten pahoinvointiin ja siinä yökkäillessäni totesin että ei tämä olo voi tästä enää pahentua, labraan vaan! :rolleyes: Ja olo olikin kyllä ihan OK kun pääsin liikkeelle. Se kaikkien mainostama sokeriliemikään ei ollu mun mielestä ollenkaan niin karmeeta ainakaan makeuden takia, mäkin pystyn kyllä irtokarkkeja vetämään napaan ilmekään värähtämättä (en nyt ehkä ihan aamupalaksi :sneaky:), mutta limsat ei kyllä maistu. Mulla oli "appelsiinin" makuista oranssia litkua joka muistutti etäisesti hapotonta Fantaa. Oispa ollutkin jotain vadelman makuista, nam! :LOL: Meinasin nukahtaa sen kahden tunnin aikana mitä piti odotella, mutta loppua kohden aloin piristyä. Paastoverestä otettiin semmoinen pikatesti ja se ehkä näytti 78 mg/dl (eli 4,3 mmol/l) jos oikein kuikuilin, mutta varmaan se lopullinen arvo määritellään siellä labrassa? Lupasivat tuloksia huomiselle, pitänee kärsivällisesti vain odotella... :whistle:

Jee tänään ja eilen sain jo metrossa istumapaikankin mahani ansiosta! (y)

amaia ja pallomaha 25+1
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Miten muilla, onko vaikeaa jaksaa hellettä? Meikäläisen helmasynti on, että tahtoo tuo juominen unohtua. ja sittenpä on tukalaa.
Tänään iltavuoroon ja hirvittää valmiiksi, kun ei tuo ilmastointi oikein pelaa :eek: sielläpä sitä sitten koetetaan kärvistellä. Oman "keskuslämmityksen" takia se on sitten erityisen hankalaa.
Muuten vointi on oikeinkin hyvä :)

Minä en tälläkään kertaa ottanut ä-pakkausta, rahat tuli torstaina.
Virkeää viikkoa kaikille!

Vuorikristalli H27+3
 
@Vuorikristalli olin juuri tulossa kyselemään samaa. Itselle tuntuu nämä helteet kyllä yllättävän tukalina :confused: ei normaalistikaan mukavaa ole vaikka olenkin vilukissa, mutta nyt tuntuu ettei missään asennossa ja paikassa ole mukava olla, ruoka ei maistu ja heikottaa helposti. Lauantaina tais tulla heti aamun iloksi kipeitä harjoitussupistuksia muutama (en oo ihan varma, tuntui vaan selkäkipuna toisella puolellao_O) jotka saattoi toki osin johtua kuumuudesta. Tekis mieli vaan asua kaupan kylmähyllyjen välissä :LOL:

Jocrow + pieni riehuja 24+6
 
helle ja raskaus = kuolema.:X3:
Normaalisti siedän mutta raskaana en.
Mulla on raskaana kehon lämpö muutenkin korkea ja on kuuma, joten helle tekee olosta täysin sietämättömän.

Onneksi tätä olis enään perjantaihin saakka korkeintaan.:rolleyes:
Ehkei tää tuntuis myöskään kohtuuttomalta jos sisällä sais hengähtää ja yöllä ois viileetä, mutta tää talo imee kaiken lämmön itseensä ja vapauttaa sitä lämpöä koko yön.o_O

Mun pitäs tällä viikolla katella sopivaa aikaa sille sokerirasitus ajalle. En oikeen tiiä miten tekisin, kun periaatteessa en haluais ottaa kuopusta mukaan mutta en haluis sen takia repiä miestäkään iltavuoro päivänä ylös seiskalta että pääsen lähtemään.(n)
rv28 kupeeseen mä sen ajan jokatapauksessa joudun venyttämään, aiemmin ei mitään saumaa päästä kun lähilabra on kiinni vielä tän kuun ja en todellakaan ala seikkailla mihinkään tunnin bussireissu + kävely matkan päähän..koska en saa juua aamukahvia..ja olen huono ihminen ilman.:D

Seuraava neuvolaki on vasta 10.8. Mun pitää nyt arpoa pyytäskö ylimäärästä lääkärikäyntiä.
Toi flunssa oli niin raju, että nyt ku oon toipunu, tunnen vauvan rymyämisen vähän turhan selvästi kaihertavana tunteena tuolla alakerrassa. Jotenkin muistelen, että vastaavaa tunnetta on ilmennyt siinä kohti raskautta kun paikat on kypsyneet. :cautious:
Eli kaula lyhentynyt ja pehmennyt jne.
Eli epäilyttää saiko toi raju niisto ja yskä jota kesti melkein 2vk jotain muutoksia.
Noh, pitää seurailla. Tässä kohti kuitenkin paikat voi vielä palautua jos oliski jotain. Ja ei supistele muuten ku niitä joitain harkkasupistuksia jotka tuntuu vaan puristuksena, ei kipuna eikä paineena.

mutta..nyt meen upottaa pääni jääkylmän veden alle.:LOL:

Viipulainen & Itu 25+2
 
I feel you! Tää helle on kyllä melko tuskaista ja todellakin pitää muistuttaa itseä juomaan tarpeeksi. Nyt olen lomalla, jee, mutta ei oikein innosta tehdä mitään missä joutuu olemaan pitkiä aikoja tuolla porotuksessa. Puhuttiinkin miehen kanssa, että pitää keksiä juttuja sisätiloihin, sellaisiin missä kunnon ilmastointi :D
Itselleni varasin perjantaille lipun katsomaan Mamma Mia-elokuvaa. Saan vähän omaa aikaa ja pari tuntia ehkä viileässä teatterissa :D

Tsemppiä näihin helteisiin! Aiemmat raskaudet ole koskaan olleet kesällä, kevätvauvoja kun ovat niin ei ole tästäkään aiempaa kokemusta..

saraneito ja rv 28+5 oiskohan, ei pysyedes luvut päässä
 
Mulla tullut raskausoireita jo nyt, jotka ekassa vasta myöhemmässä vaiheessa. Ennen helteitä jo tuli kuumia aaltoja/hikoilukohtauksia. Toinen mikä tuli nyt helteellä on järkyttävä kuorsaus et herään itsekin siihen, ja myös hengitys hankalaa makuuasennossa. Vissiin helle niin turvottaa et vaikuttaa kurkun/nielun alueen ahtautumisena tms.

Muuten ei erikoista. Jätin äitiyslomatiedot töihin ku jäin lomalle. Omasta mielestäni olen tehnyt oikein. Pakkohan poikkeustilanteet on huomioida näissä.

Voin tunnustaa etten oo mittaillu sokereita pariin viikkoon ollenkaa :censored: niin epäsäännöllinen rytmi matkojen takia et mahdotonta noudattaa 3h välein syöntiä. Ens viikolla soitto, sillon pitäis luetella tuloksia.

Onko muut kuin hyvin näin lomalla niitä noudattanut?
 
Komppaan tuohon sokerien mittailuun että ruokatauot ei mene ihan vakiokaavan mukaan, tosin nyt on mulla tää pakollinen tiuhamittaus ennen ensi viikon lääkäriä, pakko saada kirjattua. Tosin mietin sitä kuinka todellista se näyttää kun ei oikein jaksa syödä ns normaalisti näillä helteillä, joten ei ehkä näytä koko todellisuutta..

saraneito ja tänään rv 29+0
 
Heippa!
Täällä uusi tyyppi!

Tässä tietoja:
LA 30.10/ nitana/ 36v./ 2. lapsi/ Kys/ poika/25+1

Kesäloman jälkeen olen nyt ekaa viikkoa töissä, on raskasta, kuumuuden ja sen vuoksi että nukun todella huonosti. Heräilen monta kertaa yössä ja aamuyöstä valvon tunteja. Töissä pitää välillä ihan sinnitellä että pysyn hereillä tai ylipäätään skarppina. Miten helposti olette väsymyksen vuoksi jääneet sairaslomalle?

Auringosta ja lämmöstä tykkään ja koitan tässä positiivisella asenteella nauttia lämmöstä. Iltapäivällä töistä kotiin tuleminen kuumuudessa vie kyllä mehut ja ehkä nyt 28 asteen nukkumislämpötila on vähän liikaa... Mutta ihana kun on aurinkoista ja lämmintä!

Vatsa on tuntunut viime päivinä todella kireältä ja hankalalta, sopivaa asentoa ei meinaa löytää. Seisten olisinparas mutta ei koko aika jaksa seisoa.
 
Tervetuloa @nitana ! Mulla tuntuu kans maha kireältä ja ahdistaa. Harkkasupistuksia on tullut tällä viikolla selkeästi enemmän kuin aiemmin, töihin palasin maanantaina niin johtuisiko siitä. o_O Mahaa ja selkää juilii aina kun supistaa. Ei kuitenkaan verrattavissa siihen, kun on tosi kyseessä. :D

Hellettä kestäisi paremmin, jos illaksi saisi kämpän edes viileäksi. :mad: Eipä ole ennen ollut näin hankalaa kuumalla ilmalla. Autossa ilmastointi raikaa aina kun ollaan liikenteessä.

Muuten ei mitään ihmeempiä. Sype-käynti on ens viikolla ja seuraava neuvola vasta 9.8. Kelalle sain tehtyä hakemukset tänään ja hain töissä vapaat. Meilläkin tj on lomalla, mutta näytin lähiesimiehelle raskaustodistuksen ja laitoin kopion vielä ison pomon sijaiselle niin eiköhän tuo nyt oikein mennyt. :)

Dippadai 25+4
 
Tervetuloa @nitana mukaan!

Tätä kirjoittaessa hikitipat oikein valuu päätä pitkin.. Pitää välillä käydä suihkussa viilentymässä, vaikkakin mukavaa että lämmintä, mutta just nyt en ole suurin fani :D odotan niitä viikonlopun sateita, toki jo iloinnut muutamista tuulenvireistä mitä aamuisin nyt ollut. Koitettu puuhastella asioita mitä voi tehdä viileässä, meilläkin auton ilmastointi kyllä raikannut kunnolla. Tosin joutunut taas vähän rajoittamaan omaa liikkumista kun tuntuu epämukavalta tuolla alhaalla.. Semmoista ikävää särkyä, päädyin ottamaan tänään särkylääkkeenkin ja kyllä auttoi siinä. Toivottavasti ei olisi jokapäiväinen vaiva tämäkään.

saraneito ja rv 29+1
 

Yhteistyössä