Lokakuu 2018

@Sonde ei sulla oo mitään syytä nolostella vaikka jäätkin aiemmin, ja minäkin ymmärrän kyllä ton poisjääntiahdistuksen ja itellänikin sitä vähän on. Mulle on jo sijainen hommattuna ja hän on ollut ennenkin sijaisena talossa joten perehdytyskin menee melko kevyellä, varmaan kaikille ois ihan sama vaikka jäisin tänään. :) Myönnän että ehkä vähän jopa kaihertaakin kuinka helppoa mun korvaaminen on, mutta kukapa tässä ois isolle talolle korvaamaton. :) Meillä on osa jäänyt loppuun asti ja osa jäänyt hyvinkin aikaisin, ei sitä mun mielestä oo kukaan pahalla kattonu. Varmasti tietysti on hankalampaa jos jää pienestä talosta tai jos on sellaisissa töissä jota oikein kukaan muu ei voi tehdä.

Onko teillä muilla ruokahalu muuttunut johonkin suuntaan? Musta tuntuu että mun ei enää tee mieli syödä mitään, kaikesta tulee vaan ähky. Paljon siitä johtuu varmaan siitäkin että maha on "vauvaa täynnä" niin kun @viipulainen taisi sanoa, mutta eipä tässä kai auttais ihan paastollekaan ruveta. No pitää väkisin pupeltaa jotakin, vähän kerrallaan. Melkoinen muutos aiempaan kun jossain välissä tuntui että nälkä on Ihan. Koko. Ajan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
Noniin, tänään oli se neuvola + ylläri ultra.

Neuvolassa kaikki hyvin. Itu bailasi ja mieskin pääs kuulemaan sykkeet hiljaisella äänellä, miehellä on herkät korvat niin terkka laitto äänet ihan alas.:LOL:
Isyys tunnustettu kanssa, jes mä osasin täyttää ne oikein eikä mitään unohtunu.:D

Painoa on nyt tullu 7kg, ei pahemmin aio näemmä nousta ellei sit vikoilla viikoilla tuu jotain loppu rysäystä.:rolleyes:

Sokruista sellasta, että jos sama jana jatkuu niin voin ite päättää miten mittailen vikat viikot. (y)
Nyt ois sit enään 3 käyntiä ennen laskettua, lääkäri ja 2 neuvolaa.:eek: Hullua!

Sit oli se ultra.
Elikkä siis terveysasema oli ostanut viimein ultralaitteen ja siellä oli sit lääkäreille ja neuvolahoitajille koulutus jossa mä olin sit koekaniini.:ROFLMAO:
Yks neuvola hoitaja oli toisesta yksiköstä.
Melkein tunti ultrailtiin jotta kaikki saa kokeilla ja opetella.
Tää kouluttaja oli aika hot.:D:giggle:
Sain kuvankin Itusta. Oli niin alhaalla pää alaspäin ja naama lytyssä, että aika hassu kuva tuli, mutta isot posket ja pusuhuulet löytyi.:love::love:
Mittausten mukaan (useita ja useita mittauksia) kone antoi lasketuksi perä jälkeen 22.10.:D Eli Itu olis 5pv isompi. Saas nähdä miten käy, mulla on synttärit 21.10, saahan sitä toivoa jos synttäripäivän iltana vaikka alkais tapahtua.:LOL:
Kovasti Itu myös teki hengitysharjoituskia.:)

Varsin hauska visiitti siis ja tuli nyt tosi selväksi että pää on alaspäin.:LOL:

Nyt sit pitäis löytää malttia odottaa synnytystä kun näki tommosen ylisöpön palleron.:D:love:

Viipulainen & Itu 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: Vuorikristalli
Montecea kyseli, onko muilla syömisen kanssa ongelmaa. No onhan sitä. Ei oikein tahdo maistua. Kaikesta mistä voi kuvitella närästyksen alkavan, se alkaa (esim eilen näkkäri). Mahaan ei mahdu juuri mitään ja tyhjenee melko hitaasti.

Pahin väsymys ehkä väistynyt (huom, EHKÄ!!), mutta helpossa on edelleen. Jos yhtään enemmän touhuaa, seuraavana päivänä viimeistään on ihan ventti. 12. päivä muistaakseni neuvolalääkäri. Nyt kun on muistanut paremmin tuota lisärautaa syödä, onkin mielenkiintoista nähdä, että onko siitä ollut apua.

Tänään poksahtaa 34+0 *pokspoks*. Vielä tuntuu olevan PITKÄ aika laskettuun aikaan. Toisaalta koettaa nauttia näistä viimeisistä viikoista tällä viimeisellä kerralla. Toisaalta pelottaa ja haluaisi että viikot menisivät äkkiä.
Miten muilla tunnelmat?

Vuorikristalli
 
Täällä tavallaan tuntuu että odotusta on vielä kamalasti, toisaalta niin vähän.
Ens kuussa on perinteisesti kiirettä ja nyt ikäväksemme miehen ukki on enään tuntien päässä poismenosta. Hautajaisiin meno siis vielä myös tulossa. Onni että ukilla silti hyvä elämä ja läheiset lähellä viime hetkinään. ♡
Mies tottakai on murheen murtama, ukki ollut hänelle todella läheinen aina.

Itselle iski megaluokan flunssa (taas).
Tää starttasi eilen ihan ku nyrkin iskusta. Kammottava yskä ja voin sanoa että aika eksoottista tän mahan kanssa. Tai noh, tuttua mutta aina yhtä epämääräistä olla flunssassa ison mahan kanssa.
Nyt vaan toivon, että kerrankin olisin sitten terve kun synnytys alkaa. Yhtäkään lasta ole vielä ilman flunssaa saanu synnyttää.:whistle:
Eilen myös yskä provosoi päälle ekat ihan oikeat supistukset.
Hieman meinasi syke nousta kun tajusin että ne on oikeita supistuksia ja kellottelin niitä päälle tunnin 6min väleillä.
Lopulta magnesium, vesi ja panadol lopetti ne.
Tänään ei onneks oo tullu.

Huomenna taas poksutaankin.:love:

Viipulainen & Itu 31+6
 
Hei kaikki,
Nopeasti pitkästä aikaa raapustan jotain. En ole hetkeen käynyt täällä kun oltiin lomalla siellä kaukana ja reissu teki hyvää vaikka lämpö ja maha ei ehkä energisin yhdistelmä. Olin vuosilomalla kaks ja puol viikkoa, toissapäivästä alkaen virallisesti äippälomalla. Ennen lomalle jäämistä stressiä liittyen reissuun sekä töiden siirtämiseen. Sen takia hiljaista. Nyt ehkä tilanne muuttuu kun kotona ja saa ottaa rennosti. Ens viikolla polikäynti ja sitä seuraavalla neuvola. Tässä on tutuille syntynyt lapsia viime viikkojen aikana, sitä miettii että koskakohan oma vuoro. Olen varautunut siihen vielä kuuden viikon odotukseen, mutta voi se yllättää ja tulla aikaisin.

Nyt kun tultiin takas Suomeen niin alkoi närästää, tosin en osaa ihan yhdistää että mikä ruoka. Eikä enää voi kumarrella. Muuten olo ihan ok. Vauvakin liikuskelee mukavasti. Ainoa haitta tai ikävä juttu on semmoinen mitä epäilen että on suonikohju alapäässä. Ikävä tunne, täytyy kysyä tarkemmin ensi viikolla. Onko muita kohtalotovereita? Onko mikään auttanut?

Täytyy tulla myöhemmin kirjoittamaan kun koneella, nyt puhelimella vaikeaa.

Saraneito ja rv 35+2
 
Kyllä tämä kotona olo hieman tylsää on mut tiiän et töissä ois taas supistuksia yms. Nyt siis ei ole ollut kun kotosalla vasn tullu oltua.

Ummetus vaihtunut hieman liiankin toimivaan vatsaan ja ihan kipeä välillä (selkeesti suolistovaivaa). Muistelin vaan et ekassa oli 2 vikaa viikkoa vastaavaa, nyt ollut jo viikon. Et hieman alkanut jännittää ettei kroppa jotenkin ole jo varautunut synnytykseen kun niin suosiolla tavara kulkee eteenpäin että ois suolen mutkat tyhjillään valmiiks :ROFLMAO: silloin asiaa googlailin ja löyty useita palstoja, joissa oli samoja kokemuksia eli loppua kohti ummetus vaihtuu jopa ihan ripuliin viime hetkillä.

Ollaan vielä lähdössä lomareissuun, kylläkin suomessa mut pienelle paikkakunnalle (kuin kaukana lähin sairaala?) enkä tosiaan haluis joutua outoon paikkaan synnyttään ja kaukana kotoa ja tuttuja :censored:

Itse toivosin raskauden loppumista jo tuon diabeteksen takia. Niin ärsyttävää kytätä syömistä ja mitata. Lisäks huoli kui iso vauva tulee. Muuten raskaana olo ei sinänsä oo niin "raskasta" ollut et ois kiire saada päätökseen :D
Harmittaa ku painoarviossa ei sanottu tarkkoja mittoja enkä omakannastakaan löytönyt.. Kai se lääkäri ne johonkin on kirjannut. Tiedän vain kokonaispainoarvion olevan juuri yläkäyrällä vielä normaali rajoissa. Oisin v aan halunnut vyötärön ym.mitat tarkemmin tietää.

Rv 32
 
Heippa kaikille! Käyn täällä lukemassa kyllä mutta tosiaan kun tää ei jotenkin toimi mulla ja heittelee ihan miten sattuu nää tekstit niin ei oikein huvita kirjoitella :D Täällä olis tänään 37+1 ja jännityksellä ollaan menty kun synnytystapa arviossa oltiin perätilassa. Kääntämässä käytiin ja se onneks onnistui mutta kääntyi sitten illalla takasin :D siitä sit viikon päästä eli tän viikon ke oli kontrolli ja siellä oltiin onneks käännytti takasin rt! Vielä kuulemma kovin ylhäällä eli vielä voi tapahtua mitä vaan :D ens pe taas kontrolli. Tuntuu että neiti ei synny ikinä koska eipä noille paikoille mitään tapahdu kun hengailee niin ylhäällä ja suurimmaks osaks ollu ne varpaat alaspäin eikä pää edistämässä paikkoja niin ja 3kg neiti siellä näkyi olevan että alkaa oleen jo valmis paketti <3 Nyt alotettu kaikki vuokrasopimuksen purku yritykset :D vadelmalehtiteet yms :ROFLMAO:
 
@Jasuuu jännää, toivotaan että pikku napula nyt pysyis aloillaan ja pian jo päättäis ajan olevan kypsä. :love:
Täällä päästään häätöhommiin aikasintaan 4vk päästä.:D

@Sonde toivottavasti teidänkin vaava tulis mieluumin itse vähän ennen laskettua jo että huoli koosta yms.loppuisi eikä tarvisi alkaa käynnistellä.
Mua kanssa rasittaa että osa lääkäreistä ei viitsi äidin nähtäväksi kirjata mitä on tutkinut tai niitä tuloksia.:confused: Kyllä mä luulen että aika valtaosaa kuitenkin tollaset asiat kiinnostaa.

Omaan napaan ei ihmeitä.
Flunssa jatkuu, mutta olo ei oo enään aivan jyrän alle jääny. Yskä lähinnä riesana.
Supistukset on pysyneet poissa onneksi.
Tänään tosin tuli pyyhkiessä limatulppaa.:sick:
Ei paljoa ja tämmöset määrät ei mulla tarkota (tai ei oo aiemmin ainakaan) että mitään ois tapahtumassa. Sellanen kiva möntti hieman pinkin ja vaalean ruskean sekaista tavaraa. Eipä ollu tuotakaan näkyä ikävä. Vastaavaa määrää tuli kuopuksesta rv36+ ja useampana päivänä, mutta poika tuli silti vasta 40+2.:LOL:
Eli jos toi on kaava ni ei mitään suurempaa paniikkia tässä.:D

Mies on vähän myöhäisherännäinen tapaus ja eilen tajus 2 asiaa. Eka oli se kun sanoin et ens kuussa on laskettu aika, meinas pakittaa ojaan ku meni niin hämilleen ja sit tajusi myöhemmin illalla asian jota oon voivotellu plussasta asti, eli jos vauva syntyy tosiaan lokakuussa, tulee aikamoinen synttäri rysä. Herra ilmoitti menevänsä vararikkoon jo ennen joulua tämmösen synttäri putken takia.:ROFLMAO::ROFLMAO:

No jää nähtäväksi millon syntyy.:giggle:

Viipulainen & Itu 32+1:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
Heips taas,

täällä herätty aikaisin. Tai oikeastaan en osannut jatkaa nukkumista, kun mies lähti lapsien kanssa aamusta. Nyt kun lomapyykit pesty niin voi aloittaa vauvan pyykkien pesun ja eka satsi pesukoneessa.

Iski muuten paniikki lomalta paluun jälkeen, vaikka ajattelenkin että tää vauva pysyy masussa viimeiseen loppuun saakka eli jonnekkin lokakuun puoleen väliin (yliajalla) kuitenkin nousi ajatus että täähän voi oikeastaan syntyä koska vaan ja tuntuu että en ole mitenkään valmis. Maanantaina varastosta haettiin kaukalo ja sitteri ja hoitokassi yms joista sitten kaikki kankaat pyykkiin ja nyt ne on valmiina odottamassa.. Listattiin miehen kanssa muutama asia mitkä pitäisi käydä hankkimassa.. Asutaan mukamas isossa asunnossa, mutta kaappitilaa tosi vähän. Täytyy kehitellä jotain mihin säilyttää vaatteita yms. Katsotaan mitä nyt keretään tekemään.

Viikonloppuna kävin hakemassa Libero-kassinkin ja sen innoittamana piti ostaa sitten vähän peruskamoja vauvaa varten, koska tullut luovuttua mm kaikista tuttipulloista, joten yhdet pullot varuilta jos imetys ei lähde hyvin käyntiin. Kosteuspyyhkeitä, vaippapaketti, vauvan vanupuikkoja, yms.. Perusjuttuja mitä nyt aina tarvitaan ja niitä kuluu.

En ole vielä päättänyt kotiintulovaatteita vauvalle, nekin pitäisi löytää samalla kun isompien lasten vaatekaapit pitäisi myös päivittää.. Apua kun ovat kasvaneet huomaamatta taas niin hurjasti :D Tietää rahan menoa. huh huh. Toisaalta tässä näitä päiviä on, täytynee käydä useampana päivänä ostoksilla, koska huomaan ainakin omalla kohdalla että koko päivää ei jaksa olla menossa. vaan helpompi olla menossa lyhyitä pätkiä.. Ja vessa aina lähellä. Tää vaiva yllättänyt myös tässä lopussa..

Toivottavasti muilla tää loppuraskaus/odotus vähän helpompaa.
Huomenna tosiaan meen tapaamaan lääkäriä ja hoitajaa, oletan että ultraavat myös. Näkee miten vauva kasvaa, sitähän sieltä aina eniten odottaa :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

saraneito ja rv36+0 (viikon päästä virallisesti täysiaikainen)
 
  • Tykkää
Reactions: amaia ja Sonde
Minäki jo hätäilen et kohtahan se saattaa jo luonnostaan syntyä. Nyt "vasta" 32+0 ja te muut ootte jo huomattavasti pitemmällä :D

Mulla oli loma-aikana ruokavalio miten oli, söin makkaraa, pitsaa, hampurilaisia yms. lomareissuilla enkä laskenu hiilareita tai katsonut kelloa. Painoa tuli 250g/vko. Loman jälkee ryhistäydyin ja oon jättänyt kaikki ylimääset kahvikeksit, perunat, riisit, makaronit vähiin. Nyt olikin tullut tänä aikana 650g/vko. Tuntuu et oisko parempi syyä mitä ja liten sattuu niin painoakin tulis maltillisemmin. Vissii kroppa mennyt sekasin kun ei oikee diabetes teoriat ja käytäntö nyt osu mulla kohilleen. Ärsyttää :devil: arvot onneka edelleen normirajoissa.

Tullut sukkapuikko tuikkimiset ja yölliset lonkkasäryt ettei tiedä mite päin ois.
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Täällä tänään 33+0! (y)

Mullekin tullut nyt semmoinen lievä paniikki, että apua tätä aikaa ei ole enää loputtomasti asioiden pohtimiseen vaan niitä päätöksiä pitää alkaa tehdä. Mun pitää vielä päättää mm. missä synnytän ja vaunut pitää ostaa. Kummastakin on perehdytty vaihtoehtoihin ja pyydetty tarjouksia, mutta lopullinen päätös pitää nyt lähiviikkoina tehdä.

Lisäksi kaikkea pientä hankintalistalla ja kämpän laittoa, mutta siihen toivon löytyvän enemmän aikaa ja energiaa jahka pääsen äitiyslomalle, johon on tänään muuten tasan viikko, jee! (y)

Mullakin @Sonde tätä painoa alkaa nyt tulla ihan urakalla, eiköhän se vaan kuulu tähän vaiheeseen raskautta? Jos vaikka vauvalla on joku kasvuspurtti meneillään...?

Yöt on myös alkaneet olemaan katkonaisia, en oikein edes tiedä miksi kun mikään ei tunnu varsinaisesti vaivaavan, mutta säännöllisesti herään kolmen jälkeen ihan pirteänä ja valvon viiteen vaikka tekisin mitä. Aamulla kellon soidessa sitten kyllä väsyttää... :sleep:

Hyviä vointeja kaikille! Ensi kuu on jo meidän kuu :love:
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Heips taas,

eilen tosiaan polilla, ensin hoitajan luona ja sitten lääkäri. Kyseessä olikin synnytystapa-arvio :D Ajattelin että joku kontrolli vain. Tosiaan eri kätilö ja eri lääkäri kuin viimeksi, ei koskaan tiedä siis kuinka toimivat edellisen lääkärin ohjeiden mukaan. Mutta mulla kävikin niin että tuo lääkäri konsultoi anestesialääkäriä puhelimitse, joka päättikin piipahtaa siinä ollessani ja katsoi selkäni ja kurkkuni, todeten että pystyy hyvin laittamaan puudutteet jos tarpeen on. Eipähän sen takia tarvitse käydä uudestaan. Eilen oli kamala kiire ja hässäkkä lasten kanssa aamusta, tottakai unohdin mun sokeriarvo vihkon kotiin, mutta onneksi ei tullut sen suurempaa satikutia siitä. Arvot olleet ihan ok. Toki verenpaine oli vähän koholla eilen, mutta omasta mielestäni johtui enemmän aamun hektisyydestä että paineet korkeella.. Katsotaan nyt ensi viikolla neuvolassa että jatkuuko vai onko ihan normi. Viime raskauden lopussa myös oli epäilystä meneekö raskausmyrkytykseen kun turvotusta ja päänsärkyjä sekä kohonnut verenpaine, mutta ei silloin ainakaan mennyt huonommaksi. Toivottavasti nyt ei tulisi ollenkaan. Ja lääkäri myös totesi että suonikohjuja, useampi siis mulla tuolla alhaalla.. Pitäisi synnytyksen jälkeen helpottaa.. Sitä siis odotellessa.

Kokoarvio vauvalle on n 3,1kg eli ihan hyvän kokoinen kaveri siellä on.
Täällä nyt laiteltu vaatteita narulta kaappiin ja odotan vain että pääsen toista pukemaan.. :) Tosin pitää kyllä hankkia vielä ihan niitä pieniä vaatteita, ainakin 56cm.. Ehkä joku 50cm koska muistan että vaikka vauvani syntyneet n 52cm niin ekat viikot kyllä 50cm menee oikein hyvin koska ovat vähän kyyryssä.. On siis tiedossa tekemistä muutamalla äippälomapäivälle tässä odotellessa. Eilen laitoin valmiiksi vauvan sängyn siihen äitiyspakkaukseen, ehkä kohta kannetaan pinnis takaisin esille, nyt ollut poissa tuon kuopuksen silmistä ettei kaipailisi takaisin sinne. Sitä vaan miettii että minne nää kaikki kamat mahtuu :D haha.

Nyt tuo kassi odottaa pakkaamista, että mitäs sinne sairaalaan nyt mukaan ottaisi.. Siitähän listailtiin jo kauan sitten, täytyykin kaivaa esille.

Täälläkin yöt alkaa olemaan vähän katkonaisia, toivottavasti ei nyt koko kuutta viikkoa kuitenkaan. Lasken siis että tää menee sen kaks viikkoa yli :D Täytyy vaan yrittää levätä kun voi vielä.

Tsemppiä kaikille!

saraneito ja rv36+2
 
Tulinpa vaan poksumaan 35+0 *poks* ja äitiysloma alkoi tänään.

@saraneito, täällä pesty kanssa vauvan vaatteet. Se olikin sitten hommista pienin, nimittäin nukkumisjärjestelyjen vuoksi on pakko muokata vaatehuoneesta nukkumasoppi neiti viisi-veelle ja sitä varten se on toki tyhjennettävä ja kaikki roina käytävä läpi. Ja aikaa (toivottavasti) viisi viikkoa...
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
@Vuorikristalli meilläkin tässä pohdinnassa että pitääkö vaatehuone muokata uudenlaiseen käyttöön vai pärjätäänkö vielä hetki ilman sen tuunausta. en jaksais kyllä enää.

Tää päivä taas näytti että kun aamupäivän touhusi ja energia loppui iltapäivään. Sitten oli sellainen pakollinen meno mikä tärkeä ja kun pääsi kotiin niin on kyllä paikat jumissa ja särkee. Pitää vaan yrittää jakaa näitä päiviä osiin, jos vaan pystyn että välttyisi tältä tunteelta.. huh. Ei kyllä juuri tällaisia tuntemuksia ole ollut, mutta ekaa kertaa tässä kolmatta lasta odotetaankin että aiemmin tietysti tilanteet erilaisia ja mahdollisuudet lepoon erilaiset. mutta eiköhän se tästä .)

saraneito ja rv 36+2 edelleen
 
@amaia , niinhän se taitaa nyt kasvukausi olla menossa. Eipä hoitaja kylläkään mitään sanonut tai kysynyt, merkkas vaan lukeman ylös. Että varmaan ihan normaalia.

Itse otan sairaalaan vaan hygieniatavarat, kännykkä laturin plus peruslaukun, missä muutenkin mukana kulkevat tavarat. Mies tuo myöhemmin sit vauvalle kotiutumisvaatteet. En erillistä sairaala kassia. Itsellä ja vauvalla siis sairaalavaatteet siellä ja muutkin tykötarpeet hoitui sairaalasta (alkkareista lähtien :ROFLMAO:, siteet,vaipat ym) Viimeks oli vaikka mitä tavaraa ja ihan turhaan. Ei siellä mitään "ajanvietettä" tarvinut. Huoneen telkkarikin pysyi kii. Kun 3h välein imetät (ja aikaa siihen käytettiin 1h, koska maito ei vielä noussut niin hoitajat ohjas et mahd.pitkään pitää rinnalla et alkais heruun). Sit vaipanvaihdot, vieraat, omat vessa ja suihku käynnit ja se aikataulutettu sairaala ruokailu. Moni ei usko mut siinä se 3h hurahti niin ettei jäänyt yhtään ns.omaa aikaa kirjoille tai telkuille. Koko ajan piti olla tai tehdä jotain. Ei kovin voinut levätäkään vaikka vauva itessään nukkui aina ne väliajat. Ja jouduin ympäri vrk herättää vauvan rinnalle. Oli niin unelias, sokerit hieman alakanttiin kun seurasivat, et siks piti tasaisesti herättää syömään.

Ihan siis vinkkinä et tylsää tai tekemisenpuutetta siellä ei todellakaan tullut, kuten yleensä sairaalassa tulee, jos on jostain muusta syystä hoidossa.

Huomenna aloitan tavaroiden paikkojen uudelleen järjestelyn. Ainaki yritän aloittaa :rolleyes:
 
Mulla on maha kasvanut ’epänormaalin’ isoksi ihankun isompaa pesuetta odottaisin ja olen lähemmäs 30 nainen, mutta ulkonäöllisesti (sanottu että näytän lukiolaiselta) nuoremman oloinen. Oon saanu kokea aika tuimia katseita kun julkisesi liikun, en tiedä johtuuko raskaudestani vai siitä että näytän kantavan vähintään kaksosia. Varmaan pohtivat millä tuilla tääkin mamma taas elelee vaikka on tradenomin koulutus takana. Olisipa raskausaika jo ohi! Plaah.
 
Huomasin itse että paras ohjeistus sairaalakassiin on ainakin oman sairalaan sivuilla, tässä tapauksessa HYS. Totta se, että juurikana mitään ihmeellistä ei tarvi, kunhan neuvolakortti ja hygieniakamat.
Eilen sain hankittua loput kotiintulovaatteet vauvalle. Jee. Meilläkin mies kyllä tuo kaikkea tullessaan, jos tarvis.. Muistan että ekasta sain äidiltä silloin lukemista sairaalaan, jotain ehkä luinkin mutta suurin osa ajasta meni vauvaa ihmetellessä. Toisen kohdalla otin jonkun lehden mukaan, mutta ei vaan jaksanut. Joko yritin nukkua tai sitten vaan syötin vauvaa. Kun tää kuopus oli jo sairaalassa enempi semmoinen että rinnalla ja tissillä. Toki muuttui siinä neljässä vuodessa ohjeistuskin, että pidetään enempi rinnalla koko ajan. Mutta huomasin omalla kohdalla että pelotti nukahtaa siinä sairaalapedillä vauva vieressä, vaikka tähän ohjasivat. Ei todellakaan lepoa mulle. Katsotaan miten tällä kertaa ohjataan ja miten sitten toimin.

Käytiin eilen Ikeareissu miehen kanssa ja nyt sain hoitopisteen alakertaan. Kauppaan jäi vielä muutamia tuotteita, mitkä pitää hakea kun palkkapäivä tulee. Saisi pari huonekalua päivitettyä tässä ennen vauvan tuloa. Eikös se niin ole että nää sisustuspuuskat ja kodinrakentaminen tuu just tässä ennen vauvaa :D

Olen huomannut tässä iltasella sellaisen "ongelman/vaivan" että lantion aluetta särkee kovasti ja särky säteilee lantiolta jalkoihin. Muutamana pitänyt ottaa särkylääkettä, jotta saanut nukuttua. Jotenkin ahdistaa, jos jatkuu koko loppuajan. Eilisen ymmärrän kyllä kun tuli paljon käveltyä ja mentyä, illalla veto aika poissa. Täytyy tästä jutella neuvolassa huomenna. Katsotaan miten nekin nyt seurailee mua loppuajan, koska sairaalassa tosiaan verenpaine koholla ja toivon että olisi enempi kertaluontoinen. Mutta sittenhän sen näkee.

Ollaan tässä miehen kanssa heitetty arvioita lapsen syntymästä. Omasta puolestani vauva voisi tulla jo syyskuun puolella, tosin olen siis varautunut sinne lokakuun puoleen väliin missä olisi se 2vkoa yliaikainen. Vaikka en haluaisi että käynnistykseen menisikään.

Nyt kun on kotona, tuntuu että ajatukset jotenkin liikaa tässä odottelussa. On kyllä tärkeää että kalenterissa on ohjelmaa, vaikka kaikkea ns turhaakin tekemistä mutta siitä voi sitten karsia oman fiiliksen mukaan. Mieluummin perun sitten juttuja kuin joutuu pyörittelemään peukaloita ihan liikaa. Vaikka ei sitä jaksa paljon mitään tehdä, mutta itselle ainakin ajatus tekemisestä on jo tärkeä.
Ensi viikolle mulla onkin paljon tekemistä, kaverin synttärit ja pari Hesan päiväreissua.

Tsemppiä meille kaikille :)

saraneito ja rv 36+6
 
Mulle varmaan kassin sisältö on sellanen et omia sukkia (vihaan sairaalan sukkia), laturi, puhelin, neuvolakortti ja kaikkee hyvää syötävää.:ROFLMAO:

Mä pidän vauvan visusti kainalossa ja tissi suussa.:D Mä en saa nukuttua sairaalassa kaiken muun takia ku vauvan takia. Siksi toivon et pääsis pian kotiin, eli toivon vauvalla sokeriarvojen olevan hyvät (oliko se 3 vai 4 mittausta peräkkäin) että päästäis pian kotiin ja silläkin haluan pitää vauvan tiiviisti rinnalla jos se ratkaisee tilanteen parhain päin sen osalta (syöminen ja lämmönsäätely).

Mulla on ihan jo perus arjen osalta tää tuleva kuukaus täynnä, että ei tarvii mitään ylimääräsiä menoja ees haaveilla.:rolleyes:
Joka viikolle jotain järkättävää mihin ei riitä yksi eikä kaksikaan päivää plus sit itse asia jota pitää järkätä.:X3:
Samalla on tosi malttamaton olo jo, että voi kun menis viikot nopeesti et en jaksa olla enään raskaana mutta pakko jaksaa.:ROFLMAO:

Mun oma veikkaus vois olla tällä saumaa että syntyis 39+3.:D
Tää perustuu ihan vaan höpönä siihen, että mulla ollu aiemmissa odotuksissa navan ympärys 110cm ja kun se on tullu täyteen, niin siitä noin viikon päästä oon jakautunu.
Nyt navan ympärys oli 107,5cm. Viikossa oli tullu nyt puol senttiä, joten jos tää 0,5cm/vk tahti jatkuis, olis 110cm kasassa about rv38+3 ja siihen se viikko päälle ni viikot ois 39+3. :D

Nyt ootan taas torstaita mielenkiinnolla.
Mulla on ihmeellisesti tullu kipeiden supistusten rupeama nyt 2 torstaina peräkkäin. Supistukset tullu 6min väleillä ja niitä on tullu 1-2h putkeen.
Viime torstaina oli turvauduttava jo kuumaan suihkuunkin kun pelkkä panadol+magnesium ei tunnissa auttanukkaan.o_O
Jos toistuu siis taas, pyydän päästä ens viikolla tarkistamaan paikat, sen verran aidoilta tuntuneet että jotain epäilen saavan aikaan.

Viipulainen & Itu 33+3
 
Minä ootan sitä siivous ym.vaihetta. Ei näy tai tunnu. Ahdistun vaan enemmän kun päivät menee enkä saa mitää aikaseksi. Kaikki laittamatta (hankittuna sentään) saati kaappien ym.siivoamiset, jotka olin tälläkin kertaa aatellut tehdä. Tää menee jo uupumuksen puolelle eikä pelkän väsyn. Aloitin taas rautatabletit, jotka jätin jo kertaallee pois vatsan takia. Jospa ne auttais!

@viipulainen , itsekin mietin kuin pitkä osastoreissu tulee. Viimeks synnytyspäivän lisäks 3.5vrk. Vauvan sokrut alhaalla ja seuranta vaikka sillon sain radista puhtaat paprut,ei siis dg. Niin entäs nyt kun on ihan dg... Tsemppiä tuntemusten kans, kyllähän se varmana jännittää et tuleeko lähtö _nyt_ :D

Minä veikkaan et täällä ei tule vapaaehtoisesti ulos vaan käynnistys. Eilen supparien takia kontrolli, lääkäri sano et 3,cm jäljel vaikka aiemmat sanonu et lyhentynyt (käsituntumalla kaikki). Pikkusen turhauttaa, mielummin aiemmin luonnostaan entä käynnistys, mihin siis uskon radin johtavan. :confused:

@TT1 , jännittäviä hetkiä! :) tavallaan se käynnistys oli hyvä niin ties varautua ja nukkua kunnolla (sain sairaalassa unilääkkeen) ja kerätä voimia.
 
@Sonde se fb ryhmä joka silloin alussa perustettiin, taidettiin sulkea olikos kun nt-ultrat oli taputeltu.

@TT1 tsemppiä tulevaan käynnistykseen. :love:

Täällä vaivaa ailahtelevat liitoskivut. Välillä helpompi, sitten toisena päivänä ihan infernaaliset kivut.

Sitten mä en oo nyt yhtään kartalla miten päin tämä mahanapero mahassa on. Myllää niin hulluna että välistä oon sata varma, että istuu ja sitten onkin poikittain ja ehkä lopulta pää alaspäin.:whistle: 5.10 vasta lääkäri että jos tää napero istuu ni menee kyllä aika kalkkiviivoille että pääsis tarkistuksiin ja kääntöyrityksiin esimerkiksi.:rolleyes:
Mutta kohtuni tuntien, tilaa myllätä riittää kyllä ainne rv36 asti vaikka mulle se kipeää tekeekin kun vauva möllää menemään.:D

Tänään olis 3vk siihen että vauva on täysiaikainen (eli rv37). Ja ei olla ehitty vieläkään hakea rattaita tai turvakaukaloa.:ROFLMAO::ROFLMAO:
Noh, menköön mies sit hakemaan yksinänsä liikkeestä ennen ku päästään kotiin, jos Itu keksis syntyä ennen ku se asia on hoidettu listalta. :LOL:

Tänään mä haen vadelmanlehtiteet, pääsee alottamaan senkin. :p

Viipulainen & Itu 34+0 *Poks*:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
Täällä on päästy äitiysloman leppoisaan maailmaan! (y) Keskiviikkona oli vika päivä töissä. Oon tarkoituksella aloittanu aika rennosti puuhastellen ja nukkumiseen keskittyen, ja yöunet onkin ainakin nyt parina yönä olleet parempia. Eilen kävin myös aamupäivän ostoksilla alennusmyynneissä hankkimassa vauvalle lisää vaatteita ja muita tarvikkeita. Ihanaa kun saa hetken päättää omasta aikataulusta ihan vapaasti! Heh, kohta täällä on joku pieni joka varmaan määrittää rytmin sitten uudestaan :ROFLMAO:

Tiistaina 33+6 oli ultra joka vahvisti epäilykseni että vauva istuu vielä peppu alaspäin. Ultraava lääkäri kehotti jo alkaa henkisesti valmistautumaan sektioon, mutta onneks oma lääkärini keskiviikkona ei ollu vielä ollenkaan huolissaan. Kahden viikon päästä 36+0 seuraava kontrolli missä katsotaan jatkoa. Onneksi äippäloma mahdollistaa liikkumisen ihan eri tavalla kuin istumatyö, joten jospa napero tästä innostuis pyörimään. Vauvan pää tuntuu edelleen oikealla kyljellä aikalailla navan tasolla, että ainakaan vielä ei ole tajunnut heittää koko volttia vaikka möyryääkin aika kiitettävästi.

Jännää kun porukalla alkaa olla jo käynnistysaikoja ja muita loppusuoran fiiliksiä ilmassa! :)

Tuosta viihteen tarpeellisuudesta sairaalassa - mä oon ekaa kertaa synnyttämässä mutta voin kans kuvitella ettei aikaa, kiinnostusta tai keskittymiskykyä riitä osastolla millekään kirjalle. Ehkä korkeintaan jonkun lehden saatan heittää mukaan. Muuten mun kassi tulee kyllä aika täyteen omia ja vauvan vaatteita, kun kummallekin pitää viedä 4 päivän vaatteet jo sairaala-ajalle. Ja kun ei ihan tiedä minkä kokoinen hän on, niin pitänee ottaa vaihtoehtoja. Onneks noi vauvan kuteet nyt on aika pikkiriikkisiä :love:

Amaia ja napero 34+3
 
Täällä sama homma, napero ei vielä ole ollenkaan varma miten päin hänen omasta mielestään ois hyvä matkustaa. Kauhea mönkeäminen on päivittäistä ja pää puskee milloin kylkeen, milloin napaan ja milloin alakertaan. Onneksi mun kylkiluiden potkiminen tuntuu olevan toiveviihdettä, joten mielellään kääntyy sitten lopulta jalat yläsuuntaan. Pysyisi nyt suosiolla niin päin, edellisessä neuvolassa merkattiin kuitenkin jo nätisti raivotarjonta. Miten teillä muuten nyt on ultria, täällä ei rakenneultran jälkeen tarjota yhtäkään?

Huimaa että tässäkin ketjussa jo kohta ensimmäiset synnyttelee. Lyödäänkö vetoa kuka jakaantuu ensimmäisenä? En usko että minua kannattaa veikata, ei oo kyllä vielä meno sen oloista - vaikka mistäpä näistä tietää. :)

Sitä energistä pesänrakennus-siivouspuuskaa odotellaan täälläkin - ei oo näkynyt! Päikkärit kyllä maistuu...
 
Meillä ollaan poikittain tai muuten kiemuralla. Jokin päivä viihtyi pääalaspäin pystysuorassa ja peppu rintojen alla. Oli taas niin oksettavaolo kuten alussa, onneks on taas poikittain. Ja saa ollakin niin on helpompaa itsellä. Oon aika hyvin osannut asennot tunnustella (aika kysyny lääkäris vahvistuksen). Oma hoitaja taas ei osaa sanoa o_O mut eipä se heidän työhön kuulukaan vaan lääkärin.

Tämään ostettii kaukalo, nyt pitäis hankinnat olla ok.

@amaia , nyt otat rennosti. On se alussa outoa kun ekaa odottaa et päivät voi tehdä mitä haluaa, kun ei oo töitä.
Eikö sinun sairaalassa ole teille vaatetta vai omasta tahdostako otat omat? Voin sanoa ettei yks vaatekerta/vrk tod.näk. riitä. Vauvan pissat/kakat saattaa vuotaa vaipasta. Myös imetys on yllättävän sotkusta. Maidot valuu suupielistä vauvan vaatteille ja myös omille. Myös hormonihikoilu voi yllättää. Synnytyksen jälkee alapää hellänä ja vuotoa niin reilusti et ei marketin siteet riitä vaan sairaalan tarjoamat kunnon paksut "tenaladyt" on tarpeen, ja reilun kokoiset vaatteet ettei ahdista paikkoja. Maidon hajuhan on hirvee ettei huvita niitä pitää vaan haju on kuivuttuakin :sick:

Täs vaan omaa kokemusta. Mut suosittelen ottaan omissa vaatteissa nuo huomioon. Tokikaan en tarkoita et sulla tai muilla just näin menee mut vinkkinä kerron. Vaatteita joutui molemmille vaihtaan useemman kerran päivässä, kun ne sotkeutuu erilaisiin eritteisiin :D

@Montecea , Minulla ylimääräiset ultrat diabeteksen takia. Mut ovat max.5min. Ei siis ihailla vauvaa kuten nt ja rakenteessa helposti sen 20-30min. Mittaa vaan ja katsoo veden määrän ja istukan virtaukset. Nopsaa toimintaa.

Mut jos joku innostuu uudests fb-ryhmästä niin ilmoittaa. Voisin semmoisen perustaa.
 

Yhteistyössä